...
Мінея Місячна,  Травень

Вересень * Жовтень * Листопад * Грудень * Січень * Лютий * Березень * Квітень * Травень * Червень * Липень * Серпень * Богородичний додаток

Травень

← В 17-й день В 19-й день →

День 12345678910111213141516171819202122232425262728293031

В 18-й день

ТранслітераціяЦерковнослов’янськаУкраїнська

Свята́го му́ченика Феодо́та, и́же в Анки́ре, и святы́х му́ченик Петра́, Диони́сия и и́же с ни́ми, и святы́х седми́ дев

Стихи́ры, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чинов:

Ми́рным строе́нием удобря́емь,/ служи́ти всем, Феодо́те преблаже́нне,/ преподо́бно избра́н был еси́/ и, страда́льческим просве́щся венце́м,/ с пострада́вшими с тобо́ю лику́еши на Небесе́х,/ с ни́миже моли́ спасти́ся нам.

Возложи́вся Го́сподеви,/ я́коже свяще́нен сосу́д,/ и повину́яся словесе́м Его́, Богоблаже́нне,/ разда́л еси́ бога́тно, му́чениче му́дре,/ ни́щим бога́тство некра́домо,/ муче́ния разу́мно и чу́дно себе́ притворя́я.

Се река́ спасе́ния, се исто́чник жив,/ святы́х ковче́г показа́ся дев,/ те́мже, прииди́те усе́рдно,/ почерпе́м ны́не, боля́щий, исцеле́ние/ и ра́дость, и́же в ско́рби,/ моли́твами святы́х неве́ст Христо́вых.

Ины стихи́ры, глас 4

Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:

Заре́ю просвеща́еми трисо́лнечнаго Божества́,/ темноту́ претеко́сте мук/ и яви́стеся све́тлы зве́зды,/ Це́ркве Боже́ственное утвержде́ние,/ при́сно световодя́ще, святи́и му́ченицы,/ Те́мже светоза́рное ва́ше соверша́ем торжество́,/ покланя́ющеся моще́м и пе́рсти теле́сней.

Петра́, Диони́сия,/ Па́вла, Андре́я, Венеди́ма,/ до́блия адама́нты,/ Христи́ну, Иракли́я и Павли́на/ вси ра́достию ны́не ублажи́м, ве́рнии,/ по Тро́ице тве́рдо страда́вшия,/ и вся змии́на кова́рства попра́вшия,/ и тьму отгна́вшия и́дольскую благода́тию.

Кровьми́ искупи́сте Ца́рствие, блаже́ннии,/ Бо́жие недви́жимое,/ и приста́нища достиго́сте ти́хая,/ вся́ко треволне́ние подъе́мше лю́тых/ ра́зумом му́жеским, Богоблаже́ннии./ Тем ублажа́етеся и все́ми прославля́етеся,/ моля́щеся всегда́ обрести́ нам/ ми́лость в День су́дный.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника

Кано́н му́ченика и святы́х жен, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви,/ пресла́вно погрузи́вшему фарао́на в мо́ри, песнь побе́дную,/ я́ко просла́вися.

Пое́м Го́сподеви, челове́ческую не́мощь на неви́димаго врага́ укре́пльшему/ и побе́дами венча́вшему.

Богода́нную, страстоте́рпче, побе́ду прие́м,/ не побежде́н супоста́ты яви́лся еси́, Феодо́те сла́вне, тех побежда́я.

Чистоты́ Боже́ственныя добро́тою укра́шени,/ в суди́лище, я́коже в неве́стник, де́вы внидо́сте,/ пою́ще Жениха́ Христа́.

Богоро́дичен: Бы́хом, Богоро́дице, Твои́м Рождество́м вси о́бщницы Боже́ственныя сла́вы,/ и́же любо́вию сла́вяще Ма́терь Тя всех Бо́га.

Ин кано́н святы́х му́чеников, глас то́йже.

Песнь 1

Ирмо́с: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мо́й,/ я́ко изве́л еси́ лю́ди из рабо́ты еги́петския,/ покры́л же еси́ колесни́цы фарао́новы и си́лу.

Ве́ры побо́рницы, ве́рою свяще́нное ва́ше всегда́ творя́щия торжество́,/ страсте́й изба́вите и вся́каго обстоя́ния.

Ве́трилом впери́вшеся, Богоно́снии, кре́стным пресла́вно,/ немо́кренно пучи́ну муче́ний преплы́сте, враги́ пото́пльше.

Совокупи́стеся чино́м Небе́сным, претерпе́вше я́звы в телеси́, святи́и,/ те́мже Боже́ственную днесь ва́шу па́мять почита́ем.

Зако́ном Боже́ственным утвержда́еми,/ беззако́ннующих сове́ты, му́дрии, упраздни́сте,/ пострада́вше же зако́нно, Бо́жию сла́ву улучи́сте.

Богоро́дичен: Я́ко престо́л, Де́во, Царя́,/ на него́же всед, ве́рным седа́лище Небе́сное угото́ва,/ почита́ем и любо́вию Тя сла́вим.

Песнь 3

Ирмо́с: В Го́споде Бо́зе мое́м/ се́рдце мое́ утверди́ся,/ тем немощству́ющии препоя́сашася си́лою.

О Го́споде Бо́зе твое́м укре́плься, му́чениче Феодо́те,/ враги́ супроти́вныя и́стиною уничижи́л еси́.

Дебельство́ плотско́е воздержа́нием отло́жше,/ к высоте́, страстоте́рпцы, страда́ния впери́стеся.

К ласка́нием враго́в слу́ха не прикло́ньше, пострада́сте зако́нно,/ зако́нов Боже́ственных послу́шавше.

Богоро́дичен: На ка́мени, Де́во, Твое́ю наде́ждею утвержде́ни,/ ника́коже треволне́нием искуше́ний поколеби́мся.

Ин

Ирмо́с: Лук си́льных изнемо́же,/ и немощству́ющии препоя́сашася си́лою:/ сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Поста́вль на ка́мени ве́ры, Пе́тре, души́ твоея́ но́ги, блаже́нне,/ сопротивле́нием не победи́лся еси́ безбо́жных, всеблаже́нне.

Я́коже тя звезду́ сия́ющу, град твой, Пе́тре, ми́рови предлага́ет,/ отгоня́ща безбо́жия нощь Боже́ственною благода́тию.

Воззре́нием к Бо́гу вжиля́яся, Пе́тре, колесы́ и у́зами сокруша́емь/ и бие́мь непреста́нно, венцено́сец показа́лся еси́.

Пе́ние Бо́гови принося́ще,/ вся́ко, страстоте́рпцы, нанесе́ние мук претерпе́сте:/ сего́ ра́ди венце́в сподо́бистеся.

Богоро́дичен: Еди́на де́вствуеши, ро́ждши,/ еди́на та́инства вели́каго вои́стинну Служи́тельница позна́лася еси́,/ Бо́га ро́ждши, Богоро́дице Ма́ти Де́во.

Седа́лен, глас 4

Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Всем служи́тель, Ду́хом Боже́ственным пома́зався, был еси́, сла́вне,/ и, пострада́в тве́рдо, вельми́ просла́вился еси́./ Те́мже тя, соше́дшеся, Феодо́те, почита́ем,/ ве́рою соверша́юще святу́ю твою́ па́мять,/ в не́йже моли́твами твои́ми вся спаса́й.

Сла́ва, глас и подо́бен то́йже:

Му́ченическими кровьми́ удобре́ни,/ Го́сподеви предстоите́, всех Царю́, добропобе́днии му́ченицы./ Те́мже с весе́лием честну́ю ва́шу па́мять днесь соверша́ем,/ долго́в разреше́ние прося́ще прия́ти ва́ми и ве́лию ми́лость.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая,/ со Безпло́тными Того́ непреста́нно моли́/ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти нам пре́жде конца́,/ ве́рою и любо́вию пою́щим Тя по до́лгу, еди́на Всепе́тая.

Крестобогоро́дичен:

На Кресте́ Тя возвы́шена я́ко узре́ Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий,/ ма́терски рыда́ющи, веща́ше:/ что́ но́вое и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мой?/ Ка́ко, Жи́знь всех, вкуша́еши сме́рти,/ оживи́ти ме́ртвыя хотя́, я́ко Милосе́рд?

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шах слух Твоего́ смотре́ния,/ я́ко от Де́вы роди́лся еси́, ро́ждшую не опали́в:/ и просла́вих, Спа́се, снизхожде́ние Твое́.

Ты, кровьми́ страда́льческими, я́коже в мо́ри, гони́теля, му́чениче, погру́жь,/ в нетле́ние наслажде́нии весели́шися, поя́ Христа́ Венцеда́вца.

Просия́ благохва́льный лик страстоте́рпиц, седмь му́дрых дев,/ многосве́тлы свещи́ вже́гше, в Христо́ве Боже́ственнем черто́зе.

Богоро́дичен: Я́ко вене́ц Тя мы́сленный, де́вы страстоте́рпицы иму́ще,/ о Тебе́, Де́во, хва́лятся,/ пою́ще Сы́на и Бо́га Твоего́, Жениха́ и Влады́ку.

Ин

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза/ на Кресте́ Твое́м стал еси́,/ и раста́яшася язы́цы:/ Ты бо еси́, Человеколю́бче,/ кре́пость моя́ и хвале́ние.

Дрема́ние от ве́ждей душе́вных оттря́сше, е́же от ле́ности, бо́дростию Боже́ственною,/ все успи́сте безбо́жных зло́е умышле́ние.

Я́ко пречестни́и и Боже́ственнии Сло́ва ка́мение,/ уморе́ни бы́вше ка́мением, Андре́й, Па́вел и Диони́сий/ присносу́щныя жи́зни сподо́бишася.

Прекра́сное цве́тие благоче́стия и и́стинное и Боже́ственное Христо́во благово́ние/ ве́рою восхва́лим му́ченики днесь.

До́льняя презре́вше жела́нием Боже́ственным/ и плотски́я боле́зни претерпе́вше до́блественне,/ ра́дующеся, к неболе́зненному животу́ преидо́ша.

Богоро́дичен: Препе́тая Де́во Богороди́тельнице,/ пою́щия Тя спаса́й, на Тя упова́ющия,/ вся́каго обстоя́ния, и бед, и скорбе́й.

Песнь 5

Ирмо́с: Возсия́вый Свет,/ и просвети́вый у́тро, и показа́вый день,/ сла́ва Тебе́, сла́ва Тебе́, Иису́се, Сы́не Бо́жий.

От ча́ши, му́дре, души́ твоея́, пролива́я вино́ уче́ния,/ сердца́ возвесели́л еси́ благочести́вых, Феодо́те сла́вне.

Воздержа́ния, честны́я, напи́вшеся росы́,/ цве́ты чистоты́ разу́мно израсти́сте/ и Христо́во благово́ние яви́стеся.

Плотски́я боле́зни, я́ко наслажде́ние,/ де́вы Влады́чния ра́ди любве́ вменя́юще,/ Его́ ра́ди до́бле пострада́ша.

Богоро́дичен: Изба́вльшеся пре́лести и́дольскаго беше́ния Рождество́м Твои́м Боже́ственным,/ Тя пое́м, Чи́стая, благи́х вину́ и Хода́таицу.

Ин

Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ нам,/ и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же,/ Твой мир да́руяй.

Зна́менавшеся, му́ченицы, све́том разу́мным,/ муче́ния тьму́ и ночь злу́ю многобо́жия/ си́лою Боже́ственною непоткнове́нно преидо́сте.

Деви́ческими сия́ющи, Христи́но, добро́тами, я́звенными заря́ми све́тло украси́лася еси́/ и в мы́сленный Христо́в черто́г всели́лася еси́, ра́дующися.

Неи́стовне рачи́тельствующии те́ла твоего́, Христи́но му́ченице,/ сла́дким твои́м сло́вом жела́нию Бо́жию привя́зани,/ пострада́ша кре́пко.

Богоро́дичен: Неве́сто Бо́жия Безневе́стная,/ Ея́же ра́ди ве́тхаго отреши́вшеся до́лга,/ сы́нове по благода́ти яви́хомся Отца́ Небе́снаго,/ пою́щия Тя сохраня́й.

Песнь 6

Ирмо́с: Я́коже проро́ка Ио́ну от ки́та изба́вил еси́, Христе́ Бо́же,/ и мене́ из глубины́ прегреше́нии возведи́/ и спаси́ мя, еди́не Человеколю́бче.

Я́коже приста́нище тя Боже́ственно ве́рнии, Феодо́те, обре́тше,/ злочести́вых треволне́ния уклони́шася, пою́ще ко́рмчию Христа́.

Любле́нием Зижди́теля, есте́ственную укрепи́ша не́мощь,/ па́че есте́ственныя страстоте́рпицы по́двиги,/ и о сем до́бре претерпе́ша.

Седмосве́тлаго свети́льника равночи́сленны свещы́ вже́гше,/ я́коже в черто́зе, де́вы, внидо́сте в по́двиг страда́ния.

Богоро́дичен: Земля́ от кля́твы изба́вися дре́вния, Де́во,/ Рождество́м Твои́м со живу́щими на ней./ Вину́ благослове́ния, всегда́ сла́вим Тя.

Ин

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное,/ проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся:/ от тли изба́ви мя, Иису́се, Царю́ сил.

Сла́вный до́блествовав Иракли́й,/ прия́т ве́лию сла́ву, рая́ граждани́н быв/ и честны́м лико́м соедини́вся страда́лец, ны́не ра́дуется.

Воспое́м с Павли́ном Боже́ственнаго Венеди́ма и Андре́я,/ Иракли́я и Диони́сия, Петра́ же, и Па́вла, и Христи́ну,/ Госпо́дни му́ченики.

Растерза́еми и ка́мением непра́ведно бие́ми,/ огне́м же скончава́еми, сла́внии му́ченицы,/ в Це́ркви пе́рвенец жи́ти сподо́бистеся.

Показа́вшему прему́дрыя страстоте́рпцы, сия́юще,/ я́коже зве́зды, на тве́рди церко́вней, благоче́стно пою́ще:/ Сы́ну Бо́жию поклони́мся.

Богоро́дичен: Я́ко ни́ва, плодоно́сный клас прозябла́ еси́, Богоро́дице, живо́тный,/ жи́знию ве́рныя препита́ющаго/ и глас преле́стный от земли́ вои́стинну отвраща́ющаго.

Конда́к, глас 2,

Подо́бен: Вы́шних ища́:

Страда́льчески подвиза́вся до́бре, со сострада́льцы твои́ми, Феодо́те,/ и венцы́ по́чести прия́сте с честны́ми страстоте́рпицами де́вами./ Те́мже Христа́ Бо́га моли́те непреста́нно о всех нас.

Песнь 7

Ирмо́с: Глаго́лавый на горе́ с Моисе́ом/ и о́браз де́вства явле́й в купине́,/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Кова́рствия враго́в, страстоте́рпче, му́дростию духо́вною изоблича́я,/ от сих пре́лести спасл еси́ пострада́вшия с тобо́ю му́ченики.

Нетле́нных благ любо́вию, де́вы, окрили́вше помышле́ния,/ по́двиги взыдо́сте к сим, воспева́юще Христа́.

Зло́бы обрета́теля, страстоте́рпицы, ника́коже ле́стию прекло́ньшеся,/ це́лу Зижди́теля, сла́вныя, за́поведь соблюдо́сте.

Богоро́дичен: Ви́дети сла́ву из Тебе́ Рожде́ннаго и сея́ наслади́тися с му́ченики,/ Тя, Пречи́стая, пою́щия, Сего́ при́сно умоли́.

Ин

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы/ пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ю́ным ревну́юще ве́рно в Вавило́не де́тем,/ во огнь усе́рдно внидо́сте, вопию́ще, блаже́ннии:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Не поклони́стеся истука́нным, страда́льцы сла́внии, небре́гше,/ приснопа́мятную смерть претерпе́сте, безсме́ртная наслажде́ния я́ве восприе́мше.

Му́жественною душе́ю и кре́постию нра́ва/ беззако́ннующих шата́ния низложи́ша му́ченицы, вопию́ще ве́рно:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Глаго́лы Боже́ственных му́ченик укре́плься, Павли́не,/ умре́ти произво́лил еси́, пресла́вне, вопия́ Сотво́ршему вся́ческая:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Киво́т Бо́жий, Боже́ственныя ма́нны ста́мну,/ златы́й све́щник и трапе́зу,/ го́ру святу́ю, Богоро́дицу вси пе́сненно сла́вим, ве́рнии.

Песнь 8

Ирмо́с: Царя́ Христа́,/ Его́же испове́даша плене́ннии о́троцы,/ в пещи́ глаго́люще ве́лиим гла́сом:/ вся дела́, по́йте Го́спода.

Благоде́теля Христа́ име́я, Феодо́те, в боле́знех страда́ния,/ соблюда́юща и укрепля́юща при́сно тя во всем,/ пачеесте́ственныя по́двиги подъя́л еси́, поя́ Самого́ Бо́га и Царя́.

Благоволе́нием Христа́ до́брыя де́вы, ду́ши услади́вше,/ во след Сего́ теча́ху, пострада́вше до́блественно, и в ра́дости вопия́ху:/ Тя превозноша́ем, Христе́, во веки.

Соде́телю вся́ческих,/ Ты не́мощь укрепи́л еси́, Сло́ве, же́нскаго естества́ во страда́ниих, я́ко Бог,/ те́мже, до́бре страда́вше, поя́ху святы́я Тя, Бо́га и Царя́.

Богоро́дичен: Новоде́тель челове́ча естества́, Чи́стая, из Тебе́ бо челове́ческое поне́сл,/ я́ко Человеколю́бец Бог и Творе́ц, естество́ созда́ на́ше,/ испове́дающих Тя, вои́стинну Богоро́дицу.

Ин

Ирмо́с: Изба́вителю всех Всеси́льне,/ посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия,/ снизше́д, ороси́л еси́/ и научи́л еси́ пе́ти:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Истка́нную от вы́шния благода́ти совлече́нием бре́ннаго телесе́/ страда́льцы в ри́зу облеко́шася, любо́вию вопию́ще:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Кропле́нием Боже́ственныя кро́ве, му́ченицы, очи́стившеся,/ кровь ва́шу за Христа́ излия́сте, пою́ще непреста́нно:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Красны́ гро́зды яви́стеся мы́сленнаго виногра́да, блаже́ннии,/ вино́ нам пролива́юще благоче́стия, любо́вию взыва́ющим:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Богоро́дичен: Мы́сленное очисти́лище бысть, всех моли́твы прие́млющи/ и Сы́ну Твоему́, Пречи́стая, вознося́щи во избавле́ние пою́щим:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Песнь 9

Ирмо́с: Безсе́менное Рождество́ Твое́,/ Богоро́дице Чи́стая,/ Христа́ Бо́га на́шего пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Преле́стныя полки́ победи́, сла́вне, си́лою духо́вною/ и прия́т вене́ц побе́ды, Феодо́те.

Я́ко ма́сти, чудеса́ дыха́я, всех благоуха́еши, Феодо́те,/ ве́рою и любо́вию тя сла́вящия.

Заре́ю сия́юще чистоты́,/ красны́ показа́стеся добро́тою во страда́нии, доброде́вы.

Мольбу́ седмосве́тлую, честны́я, вже́гше,/ нас наста́вите к незаходи́мому све́ту Христа́ Бо́га.

Богоро́дичен: Па́че вся́кия любве́ Твое́ жела́ние, Пречи́стая, су́щи,/ привлачи́т мя вопи́ти Тебе́ непреста́нно:/ ра́дуйся, Влады́чице.

Ин

Ирмо́с: Е́ва убо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла есть,/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния/ мирови благослове́ние процвела́ еси́./ Тем Тя вси велича́ем.

Поже́рше жела́нием са́ми себе́, му́ченицы до́блии,/ ра́дующеся, преда́ша кро́ви усе́рдно,/ и бога́тство неотъе́млемо прия́ша,/ и ны́не му́ченическим причто́стеся ликостоя́нием, всехва́льнии.

Яви́стеся цве́ти мы́сленнии, благоуха́юще, страстоно́сцы, благоче́стие,/ и Боже́ственнаго гра́да гра́ждане, приста́нища су́щим в бу́ри спаси́тельна,/ свети́льницы и́стины и побо́рницы,/ те́мже досто́йно блажи́ми есте́.

С Петро́м и Па́влом му́драго Иракли́я, Павли́на и Венеди́ма,/ вку́пе Андре́я, и Христи́ну, и Диони́сия почти́м,/ кре́пко за Христа́ пострада́вшия и ле́сть потре́бльшия.

Земля́ у́бо кро́ви ва́ша прия́т,/ излия́вшияся, великоимени́тии, за всех Благоде́теля,/ жили́ща же пра́ведных ду́хи,/ с ни́миже лику́юще, помяни́те помина́ющия вас всегда́.

Богоро́дичен: Глас Тебе́, ве́рнии, ра́достно приноша́ем А́нгелов, Богоневе́сто:/ ра́дуйся, Помо́щнице челове́ком,/ му́ченик и апо́стол утвержде́ние и всех проро́ков оглаше́ние,/ Богороди́тельнице Всенепоро́чная.

С™aгw м§ника fеод0та, и4же во ґгкЂрэ.

И# с™hхъ м§никъ петрA, діонЂсіа, и3 и5же съ ни1ми.

И# с™hхъ седми2 дёвъ.

Знайшли помилку