...
Мінея Місячна,  Березень

Вересень * Жовтень * Листопад * Грудень * Січень * Лютий * Березень * Квітень * Травень * Червень * Липень * Серпень * Богородичний додаток

Березень

← В 26-й день В 28-й день →

День 12345678910111213141516171819202122232425262728293031

В 27-й день

ТранслітераціяЦерковнослов’янськаУкраїнська

Святы́я ма́тере на́шея Матро́ны Селу́нския

Стихи́ры, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Иуде́йскому свере́пству/ и на́глому суровству́/ по́мыслом сопроти́вилася еси́, мужему́дренная,/ бу́дущих предви́дящи, Богому́драя, наслажде́ние,/ пребыва́ющее при́сно во ве́ки неподви́жимо,/ е́же получи́ла еси́,/ от земли́ преста́вльшися к черто́гом Небе́сным/ и ли́ку неразори́мому, сла́вная.

Ца́рствия благоле́пие/ и добро́ту кра́сную/ ви́дети сподо́билася еси́ Жениха́ твоего́,/ укра́шена ра́нами тве́рдаго твоего́ страда́ния,/ и исто́чнику благи́х/ досто́йно прибли́жилася еси́./ Отону́дуже Боже́ственнаго весе́лия/ бога́тно плод прия́ла еси́, блаже́нная,/ и безсме́ртное благосла́вие.

Ни и́го рабо́тное,/ ни сла́бость же́нская,/ ни глад, ни ра́ны запя́ша тя/ му́ченическия тве́рдости уподо́битися, всесла́вная,/ усе́рдием бо души́/ му́ки претерпе́ла еси́./ Отону́дуже получи́ла еси́ Небе́сный черто́г/ и венце́м благода́тей украси́лася еси́,/ предстоя́щи Зижди́телю твоему́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас и подо́бен то́йже:

Осужде́ния изба́ви, Пресвята́я Богоневе́сто,/ и лю́тых прегреше́ний/ смире́нную мою́ ду́шу,/ и сме́рти измени́ моли́твами Твои́ми,/ и да́руй оправда́ние получи́ти/ в де́нь испыта́ния,/ е́же получи́ша святы́х собо́ри,/ покая́нием очище́на мя пре́жде конца́ покажи́/ и слез излия́нии.

Крестобогоро́дичен. Подо́бен то́йже:

На Кресте́ Тя я́ко узре́/ пригвожде́на, Го́споди,/ А́гница и Ма́ти Твоя́ дивля́шеся,/ и – что виде́ние сие́, – взыва́ше,/ – Сы́не вожделе́нне?/ Сия́ Тебе́ неве́рный собо́р воздаде́ беззако́нный,/ и́же мно́гих Твои́х чуде́с наслади́выйся./ Но сла́ва неизглаго́ланному/ соше́ствию Твоему́, Влады́ко.

Кано́н, его́же краегране́сие: Матро́ны Боже́ственную пою́ сла́ву. Творе́ние Феофа́на. Глас 4.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Боже́ственным безпло́тным чино́м ны́не слику́ющи у всех вино́внаго Бо́га/ и я́сно наслажда́ющися Богонача́льнаго осия́ния,/ пою́щия тя просвети́.

Ра́бий сподо́бивыйся прия́ти зрак Христо́с Бог,/ свободи́ти сего́ восхоте́в от тли и сме́ртных уз, от и́га рабо́тнаго/ тя, му́ченице, неве́сту обручи́.

Же́нский пол су́щи, вмужи́вшися благода́тию,/ вознесе́нную горды́ню и хва́лящуюся безме́рно пре́жде истреби́ти мо́ре,/ не́мощию те́ла Боже́ственною си́лою низложи́.

Богоро́дичен: Две́рь, я́же к нам Твоего́, Го́споди, соше́ствия,/ восто́к, и со́лнце, и свет, та́инственно Тя нарица́емаго преесте́ственно облиста́, сугу́ба естество́м Человеколю́бца.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Тве́рдостию по́мысла пребеззако́нную/ и лю́тую претерпе́ла еси́ тя́жкую му́ку,/ сла́вная Матро́но всеблаже́нная.

Ра́ны боле́зненныя ощуща́ющи,/ кре́пко терпе́ла еси́,/ осужде́нием же тьмы́ Боже́ственную све́тлость восприя́ла еси́.

Крове́й твои́х то́ки нече́стия огни́ще угаси́ша,/ ве́рныя же напои́ша Богоче́стия вода́ми.

Богоро́дичен: Скрижа́ль, ковче́г,/ прие́мшу во утро́бе, Пречи́стая, Сло́во Бо́жие безнача́льное,/ богогла́сно восхваля́ем Тя.

Седа́лен, глас 5.

Подо́бен: Собезнача́льное:

Благоче́стно порабо́тившися Вседержи́телю,/ злоче́стием влады́чицы не порабо́тилася еси́, честна́я,/ но претерпе́ла еси́ тве́рдо те́мное заключе́ние и ран разжже́ние/ и преста́вилася еси́ к Бо́гу, Богому́драя му́ченице Матро́но,/ моли́ся о нас, соверша́ющих па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Те́плая предста́тельнице и непобеди́мая,/ упова́ние изве́стное и непосты́дное,/ стено́, и покро́ве, и приста́нище прибега́ющим к Тебе́, Присноде́во Чи́стая,/ Сы́на Твоего́ и Бо́га моли́ со А́нгелы/ мир да́ти ми́ру, и спасе́ние, и ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен:

На Кресте́ зря́щи Тя, Христе́, Ма́ти Твоя́,/ во́лею посреде́ разбо́йнику ви́сяща,/ растерза́ющися утро́бою, ма́терски глаго́лаше:/ безгре́шный Сы́не,/ ка́ко непра́ведно на Кресте́, я́коже злоде́й, пригвожде́н еси́,/ челове́ческий род хотя́ оживи́ти, я́ко Благоутро́бен?

Пе́снь 4

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́,/ Со́лнце Пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Си́лою Боже́ственною, Матро́но, укрепля́ема,/ го́рькия влады́чицы избе́гла еси́ рабо́ты,/ нрав бо смире́н души́ стяжа́ла еси́,/ еди́ному Влады́це рабо́тающи.

Рыка́ющи, и пия́нством неи́стовствующи, и я́ростию терза́ющися,/ злочести́вейшая ра́нами ссеца́ше, евре́йским суровство́м,/ му́ченице страстоте́рпице, те́ло твое́.

Ю́ношеское показа́ла еси́ терпе́ние,/ в несве́тлых ме́стех заключа́ема, му́ченице, и гла́дом томи́ма,/ но обрела́ еси́ воздая́ние безсме́ртия трапе́зу.

Богоро́дичен: Златокова́нный све́щник прообразова́ше Бо́га носи́вшую воплоще́нна,/ заре́ю Божества́ вся просвеща́юща,/ Тя, и́стинную Богома́терь.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой свет,/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.

Тя вене́ц све́тел Богому́драя похвалы́ стяжа́, Жизнода́вче,/ и от тьмы́ к сия́нию Боже́ственному изы́де.

Утверди́ Христо́с на ка́мени ве́ры но́ги твоя́, блаже́нная,/ к Нему́же испра́вила еси́ му́дре твоя́ стопы́.

Ум Боже́ствен вои́стинну, и мудр, и Богомы́слен ты иму́щи,/ сия́еши в лице́ му́ченик, Матро́но всеблаже́нная.

Богоро́дичен: Божества́ зрак и зрак челове́чества родила́ еси́, Богома́ти,/ соедине́ние несме́сно по соедине́нию неслия́нному.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею Кро́вию.

Е́вы ны́не, страстоно́сице, жела́ние объя́ла еси́ смы́сленно,/ Матро́но, обожа́ема манове́нием непреста́нным,/ и пра́ведно присносу́щныя сла́вы сподо́билася еси́.

Ни раб во Христе́, ни свобо́дный су́дится,/ но доброде́тели благообра́зие, благоче́стия нра́вы укра́шена,/ ея́же показа́лася еси́ твори́тельница, страстоте́рпице непобеди́мая.

Богоро́дичен: Храм Тя Бо́жий и черто́г зна́ем,/ ста́мну, све́щник и скрижа́ль, стяжа́вшую вну́трь написа́ние/ за милосе́рдие вопло́щшася Сло́ва, Всенепоро́чная.

Пе́снь 7

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

С любо́вию и дерзнове́нием отлучи́лася еси́ вои́стинну/ ко твоему́, всехва́льная, Рачи́телю, благода́рно взыва́ющи:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

С весе́лием и ра́достию прешла́ еси́, испо́лнь доброде́телей всеразли́чных, Матро́но,/ от земли́ к Небе́сным лико́м, сла́вная,/ насле́дие получи́вши безсме́ртное.

Богоро́дичен: Просвеще́нна, преиспещре́на все́ми доброде́тельми,/ Сло́во О́тчее па́че сло́ва родила́ еси́ воплоще́нное, Ма́ти Де́во,/ благослове́нна Ты в жена́х, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л/ льво́в зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Бога́таго Све́та лучи́ сподо́билася еси́ ви́дети, измени́вшися пло́ти,/ и в Небе́сней ски́нии жи́ти вме́сто ски́нии те́мныя и мра́чныя,/ иде́же заключена́ была́ еси́, сла́вная:/ благослови́те, вся дела́,/ вопию́щи, Госпо́дня Го́спода.

Красе́н вене́ц, и́мже ны́не венча́лася еси́, сла́вная,/ живонача́льною десни́цею Вседержи́теля,/ неве́сту бо ви́дя, очервле́ну тя крове́й твои́х то́ки, ра́дуяся, уясни́,/ Ему́же пое́м:/ вся дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Богоро́дичен: Вои́стинну ро́ждши Бо́га,/ вои́стинну Всечи́стая яви́лася еси́, Ма́ти Бо́жия,/ и́стинствующее нося́щи, по ко́емждо рожде́нии, богоиме́нство ве́рным./ Те́мже сла́вим Богоро́дицу Тя богому́дренно, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя го́ры, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́,/ тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Сия́ет мы́сленными светозаре́нии светоно́сный твой де́нь,/ светле́йшими блиста́нии трисо́лнечнаго, му́ченице, сия́ния,/ в не́мже ны́не моли́ озари́ти пою́щия тя.

Обрела́ еси́ воздая́ния, страстоно́сице, за ра́ны боле́зненныя,/ Небе́сное насле́дие в Це́ркви перворо́дных, сла́вная,/ в не́йже торжеству́ющи, твои́ми моли́твами нас соблюди́.

Вои́стинну Христу́ ны́не сочта́лася еси́,/ безсме́ртному твоему́ Жениху́,/ процве́тши све́тло Боже́ственными Сего́, всему́драя, я́звами/ и честно́ю кро́вию муче́ния сия́ющи.

Богоро́дичен: Плени́цы мои́х ны́не прегреше́ний разреши́, Де́во Богоро́дице,/ Я́же милосе́рдия Исто́чник ро́ждши, еди́на Богоблаже́нная,/ и душесла́дости испо́лни, я́ко да досто́йно Тя велича́ю.

Священному́ченика Иринея, епи́скопа Сремскаго, Се́рбскаго

ВЕ́ЧЕР

На Го́споди, воззва́х: предваря́ет самогла́сен дне, два́жды, и му́ченичен, и подо́бны Трио́ди 3, та́же священному́ченика на 4, стихи́ры самогла́сны глас 4:

Просвеще́н чистото́ю и целому́дрием,/ ко свяще́нному нача́льству возведе́н был еси́,/ священному́чениче Ирине́е,/ тем и светле́йшею оде́ждею свяще́нства украси́лся еси́,/ Боже́ственных та́инств, о́тче, познава́ем.

А́ще кро́ток и смире́н был еси́,/ но ре́вность к Правосла́вию име́л еси́, ра́туя,/ ве́рою обложе́н, я́ко броня́ми,/ безбоя́зненностию, я́ко копие́м,/ повеле́нием беззако́ннаго мучи́теля,/ веля́щаго отрещи́ся Христа́,/ зако́ны Боже́ственный противоположи́л еси́/ и вене́ц свы́ше прия́л еси́.

Столп се́рдца твоего́ не поколеба́ся/ пребеззако́ннующаго мучи́теля ласка́нием,/ ниже́ устраши́ тя претя́щее муче́ние,/ но, кре́постию Христо́вою вооружи́вся,/ служа́щаго де́моном мучи́теля/ чествова́ти и́стиннаго Бо́га уверя́л еси́,/ те́мже и терпели́вно пострада́в,/ му́ченически венча́лся еси́.

Сла́ва, глас 3:

Утверди́в стопы́ се́рдца твоего́/ на ка́мени Боже́ственных за́поведей Христо́вых,/ стоя́л еси́ пред суди́щем,/ испове́дуя Предста́вшаго суди́щу Пила́тову,/ не поколеба́лся еси́ ласка́тельными ве́тры,/ ниже́ лю́тых мук бу́рями, Богоблаже́нне Ирине́е,/ но венча́лся еси́ му́ченическими по́двиги,/ ю́же ума́ тве́рдостию подъя́л еси́, о́тче.

И ны́не, Богоро́дичен: Ка́ко не диви́мся:

Вход. Проки́мен дне и чте́ния три священномученическая (зри 26-ого марта).

И про́чее после́дование преждесвяще́нныя. А́ще ли не соверша́ется Литурги́я преждесвяще́нная, тогда́ на Го́споди, воззва́х: поста́вим стихо́в 6 и пое́м подо́бны Трио́ди 3 и священному́ченика 3. На стихо́вне пое́м Трио́ди самогла́сен дне, два́жды, и му́ченичен.

Сла́ва, священному́ченика, глас 2, самогла́сен:

Обличи́л еси́ словеса́ Про́ва злочести́ваго/ тверде́йшим ума́ усе́рдием/ и яви́лся еси́ рачи́тель любве́ Иису́совы,/ Его́же пред мучи́телем де́рзостно испове́дал еси́,/ повеле́ния ева́нгельская и преда́ния церко́вная благоче́стно удержа́л еси́,/ те́мже и ну́ждную сме́рть подъя́л еси́,/ но Христо́с Подвигополо́жник прия́т тя и всели́ в жили́ще Небе́сное,/ иде́же лику́ют а́нгельския све́тлости и святы́х во́инства.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Все упова́ние мое́ на Тя возлага́ю,/ Ма́ти Бо́жия,/ сохрани́ мя под кро́вом Твои́м.

Тропа́рь, глас 8:

Жи́знь твою́ целому́дренно соверши́л еси́,/ ничто́же на земли́ па́че Христа́ предпоче́т,/ ра́дуяся, вшел еси́ на му́ченическое благосла́вие,/ проти́вяся мучи́теля повеле́нию,/ яви́лся еси́ венцено́сец свяще́нный,/ и́бо Христо́с возме́здие тебе́ дарова́/ и всели́ тя в Ца́рство Небе́сное.

И ны́не, Богоро́дичен.

НА У́ТРЕНИ

По шестопса́лмии ектения́ и посе́м Бог Госпо́дь: тропа́рь священному́ченика, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен воскре́сен и обы́чныя кафи́змы.

По 1-й и по 2-й кафи́зме седа́льны Трио́ди. Ектении́ же не глаго́лем. По 3-й же кафи́зме глаго́лет иере́й ектению́ ма́лую.

Та́же седа́лен, глас 4:

Предстоя́ пребеззако́нному суди́щу,/ до́блественно Христа́ испове́дал еси́,/ сего́ ра́ди му́ченически жи́знь свою́ соверши́л еси́,/ но к Небесе́м восте́кл еси́, Ирине́е Богоблаже́нне,/ и венце́м неувяда́емым от Бо́га венча́лся еси́,/ те́мже тя ве́рою ублажа́ем.

Сла́ва, глас то́йже:

Сло́вом твои́м свяще́ннейшим свяще́нное уче́ние я́ве утверди́л еси́/ и вся веле́ния безбо́жнаго Про́ва отве́ргл еси́,/ те́мже, святу́ю па́мять твою́ пра́зднующе, вопие́м ти:/ помяни́ нас, священному́чениче Ирине́е приснопа́мятне.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Ты еди́на су́щим на земли́, Ма́ти Бо́жия,/ па́че естества́ была́ еси́ Хода́таица,/ те́мже Ти вси – ра́дуйся – зове́м.

А́ще ли суббо́та, кроме́ пе́рвыя неде́ли поста́, по 1-й кафизме седа́лен: Предстоя́ пребеззако́нному суди́щу: два́жды.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас 4:

От родо́в всех показа́лася еси́ Блаже́нна,/ па́че естества́ ро́ждши Соде́теля Христа́,/ блаже́нны содева́ющаго Тому́ рабо́тающия,/ Его́же приле́жно моли́ спасти́ ду́ши на́ша.

По 2-й кафизме седа́лен: Сло́вом твои́м свяще́ннейшим: дважды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Ты еди́на су́щим на земли́:

По полиеле́и седа́лен, глас 8:

Боже́ственныя ре́вности испо́лнен быв,/ свяще́нными испове́дании украси́лся еси́/ и боле́зни мно́ги за Христа́ претерпе́л еси́,/ Его́же стра́сти, ра́дуяся, поревнова́л еси́/ и к Нему́же преше́л еси́,/ те́мже ны́не мо́лим тя,/ помяни́ вся, ве́рою тя помина́ющия,/ и́маши бо дерзнове́ние ко Го́споду.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Похвала́ ве́рным Ты еси́, Безневе́стная,/ и заступле́ние и прибе́жище христиа́н,/ Ты стена́ и приста́нище,/ Ты Сы́ну Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная,/ и спаса́еши от бед ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Тя чи́сту зна́ющих.

Степе́нна, 1-й антифо́н, 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Восхва́лятся преподо́бнии во сла́ве/ и возра́дуются на ло́жах свои́х. Стих: Воспо́йте Го́сподеви пе́снь но́ву, хвале́ние Его́ в це́ркви преподо́бных. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 6.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Восте́к у́мно на высоту́ Боже́ственнаго позна́ния Христо́ва/ и оде́ян, му́дре, си́лою свы́ше,/ получи́л еси́ та́йных дарова́ний Христо́вых,/ те́мже, пострада́в Его́ ра́ди,/ стяжа́л еси́ к Нему́ дерзнове́ние,/ и се ны́не мо́лим Тя,/ помяни́ вся, ве́рою тя помина́ющия,/ Богоблаже́нне Иринее.

Кано́н, глас 8, его́же краегране́сие: Се Ирине́а песносло́вит Ми́рко. В Богоро́дичнах же и в седа́льне: про́та Ми́рко.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Ди́вному Бо́гу вели́чия принесе́м,/ и великоле́пно с на́ми/ да воспое́т земля́ и не́бо/ я́сно сла́ву Его́.

С Небесе́ благода́ть исхода́тайствуй ми, свя́те Ирине́е,/ я́ко да возмогу́ достодо́лжно восхвали́ти твое́ на земли́ светоно́сное торжество́.

Егда́ предста́л еси́ суди́щу Про́ва беззако́ннаго,/ не убоя́вся претя́щаго муче́ния, возопи́л еси́ к нему́:/ Го́спода Иису́са не отве́ргуся/ и де́моном безу́мным не пожру́,/ ты же твори́, что ти го́де  быва́ет.

Иринее о́тче Богоно́се,/ стоя́л еси́ до́блественно пред суди́щем, испове́дуя Христа́ Го́спода,/ Его́же Престо́лу ны́не предстоя́,/ моли́ о спасе́нии душ на́ших.

Богоро́дичен: Прече́стно вои́стинну и Боже́ственно Бо́жие селе́ние,/ воспое́м благоче́стно Мари́ю Пречи́стую,/ прие́мшую Невмести́маго и Непостижи́маго.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Утверди́ мя, Го́споди, си́лою Кре́стною/ и да́руй мне се́рдце чи́стое,/ да о Тебе́ хвалю́ся, Бла́же.

Ре́вностию Бо́жиею дыха́я,/ оде́ялся еси́ Ду́ха си́лою, Ирине́е преблаже́нне,/ и победи́л еси́ вся ополче́ния, ю́же на Христа́ воздвиго́шася.

Име́я основа́ние Христа́, Ка́меня незы́блема,/ доброде́тельными же ви́ды удобре́н быв,/ сла́вою муче́ния, всеблаже́нне, освяти́вся,/ преше́л еси́ к люби́мому Го́споду, прича́стием обожа́ем, Богоприя́тне.

Не повину́вся веле́нию мучи́телеву,/ богоме́рзским и́долом не поже́рл еси́,/ но Христа́ до́блественно испове́дал еси́,/ Богоблаже́нне Ирине́е сла́вне.

Богоро́дичен: Рождество́м Твои́м, Пречи́стая Богоро́дице,/ мы, земноро́днии, от земли́ к высоте́ Небе́сней вои́стинну вознесо́хомся/ и а́нгельским ликостоя́нием причто́хомся.

Седа́лен, глас 4:

О́тче Ирине́е Богоблаже́нне,/ доброде́тельми твои́ми возсия́л еси́ в Сре́мстей стране́, я́ко вели́кое со́лнце,/ и, просвети́в ве́рных составле́ния,/ потреби́л еси́ страсте́й омраче́ние,/ и ны́не моли́ Христа́ Бо́га дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Ты была́ еси́ Сло́ва Боже́ственная ски́ния,/ чистото́ю А́нгелы превозше́дшая,/ и мене́, пе́рсть бы́вша, па́че всех оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми,/ очи́сти моли́тв Твои́х Боже́ственными вода́ми,/ подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Услы́шах слух си́лы Твоея́,/ и возвесели́ся се́рдце мое́ о Го́споде.

Еди́н Человеколю́бец Христо́с Госпо́дь/ прия́т тя, я́ко Боже́ственное всесожже́ние,/ тем со А́нгелы ны́не лику́еши, Ирине́е, сла́вне му́чениче.

А́нгелом равносе́льник быв,/ усе́рдно вшел еси́ на суди́лище, любо́вию Христо́вою разжига́ем,/ тем и терпели́вно пострада́в, Ирине́е преблаже́нне,/ му́ченически венча́лся еси́.

Просвеще́н быв Све́том Тро́ическим,/ служа́щия де́моном уве́рил еси́/ чествова́ти Бо́га и́стиннаго,/ кре́постию же Христо́вою укрепля́ем, яви́лся еси́ всех си́льнейши.

Богоро́дичен: А́довы у́зы расто́ргши рождество́м Твои́м,/ расто́ргни плени́цы грехо́в мои́х, Богоневе́сто,/ и ра́дости вся испо́лни.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Твои́м Све́том озари́ мой ум, Бо́же,/ молю́ся Тебе́,/ да мно́гую Твою́ воспою́,/ от но́щи у́треневав, благосты́ню.

Е́здя по пути́ за́поведей Христо́вых/ и кипя́ Боже́ственным раче́нием, о́тче Ирине́е,/ вся плотски́я боле́зни и муче́ния ра́достно претерпе́л еси́.

Светолу́чными Ева́нгелия сия́нии просвеще́н,/ не поколеба́лся еси́ мук волна́ми,/ ниже́ претя́щей сме́рти, му́чениче Христо́в Ирине́е,/ тем неизрече́нныя сла́вы Боже́ственныя сподо́бился еси́.

Непоколеби́мыя ве́ры огне́м/ изсуши́в му́тныя пото́ки злочести́вых веле́ний Про́ва беззако́ннаго,/ вшел еси́ в незаходи́мый же́ртвенник та́ин,/ я́ко таи́нник неизрече́нных.

Богоро́дичен: Млеко́м пита́еши Пита́теля всех,/ рожде́ннаго без тли из пречи́стаго Твоего́ чре́ва/ и челове́ки, тле́ю сокруше́нныя, па́ки назида́юща.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Из чре́ва а́дова/ во́пля моего́ услы́шал еси́ глас мой/ и изба́вил еси́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.

О́тче Ирине́е всеблаже́нне,/ целому́дренно житие́ твое́ соверши́л еси́/ и, врага́ победи́в, ко Христу́ преше́л еси́,/ Его́же моли́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ки.

Священнотаи́нниче, Ирине́е му́чениче,/ ты священноде́йствовал еси́ Бо́жие Ева́нгелие/ и Боже́ственная уче́ния све́тло запеча́тствовал еси́ му́ченическою свое́ю кро́вию.

Ле́потный Христо́в таи́нник неизрече́нных та́ин был еси́,/ себе́ же сама́го страда́нием лепоподо́бно прине́сл еси́ Тому́ же́ртву прия́тну,/ и же́ртва твоя́, сла́вне, на же́ртвенник Небе́сный вознесе́ся.

Богоро́дичен: Иста́явшую мою́ мы́сль пла́менем греха́/ кропле́нием ми́лости Твоея́ напо́й, Де́во Ма́ти, и возжжи́ се́рдца моего́ уга́сший свети́льник.

Конда́к, глас 1:

Многоболе́зненных мук искуше́ния претерпе́л еси́,/ но непрекло́нен умо́м пребы́л еси́,/ мече́м же усече́н и в реку́ вве́ржен,/ ре́чныя струи́ освяти́л еси́,/ сего́ ра́ди восхваля́ем тя, о́тче Ирине́е,/ воспева́юще свяще́нную и мироспаси́тельную па́мять твою́.

Пе́снь 7

Ирмо́с: О́троки ороси́вый в пещи́/ и Де́ву сохрани́вши ро́ждшую Тя по рождестве́,/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ору́жник Христо́в яви́лся еси́, блаже́нне,/ отри́нув тве́рдостне мучи́теля нече́стие,/ тем и Христо́с возмзди́ тя за терпе́ние,/ угото́вав тебе́ жили́ще Небе́сное, иде́же ны́не воспева́еши:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Влады́ки твоего́ раче́нием насла́ждся,/ мирску́ю любо́вь пренебре́гл еси́/ и муче́ния венце́м, о́тче, украси́лся еси́, те́мже взыва́еши:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

И́го Христо́во на ра́ме твое́м усе́рдно нося́,/ поко́й обре́л еси́ в души́ свое́й,/ и вме́сто тесноты́ обре́л еси́ широту́ ра́дования,/ и в ра́йстей сла́дости с му́ченики восклица́еши:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ храм и свяще́нное жили́ще Сло́ва су́щи,/ и бу́ди нам прегреше́ний очище́ние.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Преподо́бнии Твои́ о́троцы,/ в пе́щь вве́ржени, поя́ху:/ благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ты ничто́же предпоче́т на земли́, о́тче Ирине́е,/ Христу́ после́довал еси́, злочести́вому Про́ву сопротивля́яся,/ и, за и́стину пострада́в, вопия́л еси́:/ благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Моли́твами и посто́м плотска́я мудрова́ния умертви́в,/ ре́вностию же ве́ры распаля́ем,/ прине́слся еси́, о́тче, Бо́гу же́ртва прия́тна, воспева́я:/ благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Испове́данием Христа́ показа́лся еси́ адама́нта тверде́йший/ и к мучи́телю взыва́л еси́:/ не устраша́юся сме́рти, ни мук ви́да, ниже́ жру де́моном,/ Бо́га Еди́наго, в Тро́ице познава́емаго, чту,/ Ему́же всегда́ песносло́влю:/ благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Кля́твы прароди́тельныя изба́вльшеся, Пречи́стая,/ благослове́ние Тобо́ю получи́хом./ Те́мже Тя благослови́м, и велича́ем, и любо́вию ублажа́ем.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Тя, ши́ршую Небе́с, Богоро́дице,/ и све́тлшую со́лнца,/ пе́сньми велича́ем.

Ра́достно пое́м по́двиги твоя́, о́тче Ирине́е,/ ю́же за Христа́ па́че естества́ претерпе́л еси́,/ тве́рдым по́мыслом проти́вяся Про́ву злочести́вому./ Те́мже тя в пе́снех велича́ем.

Ко Го́споду любо́вь огнепа́льнуто име́л еси́,/ добро́тою же Боже́ственною наслажда́ем,/ ра́дуяся, соверши́л еси́ по́двиг твоего́ муче́ния,/ сего́ ра́ди в пе́снех тя велича́ем.

Огне́м Боже́ственным распаля́ем,/ ю́зи и многоплете́нныя му́ки до́блественно претерпе́л еси́/ и не прине́сл еси́ че́сти истука́нным,/ тем тя ве́рою ублажа́ем и в пе́снех велича́ем.

Богоро́дичен: О́тчее Сло́во и прему́дрость несказа́нно ро́ждшая, Де́во Всенепоро́чная,/ души́ моея́ лю́тую я́зву уврачу́й и се́рдца боле́знь укроти́.

Свети́лен:

Сия́нием Небе́сным озаря́ем,/ Христо́вою си́лою укрепля́ем,/ му́жеским нра́вом к му́кам устреми́лся еси́,/ испове́дая Бо́жие свято́е И́мя.

Богоро́дичен:

Сия́нием от Тебе́ па́че ума́ Возсия́вшаго/ озари́ на́ша мы́сли, Всенепоро́чная,/ и по́мыслов душетле́нных ума́ли тьму́,/ я́ко да пое́м Тя, Влады́чице.

На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 1:

Боже́ственный зако́н соблюда́я,/ достоблаже́нне Ирине́е,/ злочести́вому мучи́телю му́жеским нра́вом противоста́л еси́,/ Боже́ственное веле́ние я́сно пропове́дал еси́/ и был еси́ до́брое приноше́ние и же́ртва непоро́чная./ Те́мже Христу́ непреста́нно моли́ся/ спасти́ души́ на́ша.

И́стины пропове́дниче,/ нече́стия Христоно́сный сопротивобори́телю,/ Ирине́е приснопа́мятне,/ тве́рдо бо сопроти́вился еси́ суему́дренному Про́ву,/ мня́щу повину́ти тя чужди́м/ и ме́рзостным че́сти принести́,/ ты же не повину́лся еси́ веле́нию Его́,/ но, че́стно пострада́в, просла́вился еси́.

Страстоте́рпче всесла́вне,/ Ирине́е всему́дре,/ сломи́л еси́ льво́в че́люсти,/ подъя́в лю́тая сокруше́ния,/ и, вся до́блественно претерпе́в,/ в ре́чныя вве́ржен еси́ глубины́,/ и ве́чнующую насле́дил еси́ ра́дость и красоту́.

Ору́жием терпе́ния враги́ победи́л еси́,/ претерпе́в и́стинно боле́зненное муче́ние,/ пребеззако́нный же Пров, обличе́н терпе́нием твои́м,/ отсека́ет главу́ твою́, блаже́нне,/ и во глубины́ ре́чныя вмета́ет тя./ Но Христо́с Человеколю́бец, прии́м,/ всели́ тя в Ца́рство Свое́ Небе́сное.

Сла́ва, глас 2:

Ду́шу свою́ просвети́в огне́м Боже́ственнаго ра́зума,/ ве́ровав и после́довав глаго́лом Христо́вым,/ неукло́нно к Нему́ взира́л еси́,/ и, презре́в все преходя́щее благосла́вие,/ зако́нно Христу́ пострада́ти изво́лил еси́,/ и нетле́ния оде́ждею све́тло обле́клся еси́./ Тем тя мо́лим:/ испроси́ согреше́ний оставле́ние/ всем, ве́рою пою́щим честна́я страда́ния твоя́.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Его́же родила́ еси́,/ теле́сно к нам прише́дшаго Христа́ Го́спода,/ умоли́, о Богома́ти Всеми́лостивая,/ ми́лостиву и благоуве́тливу бы́ти нам,/ Тя бо Предста́тельницу и спасе́ние стяжа́хом.

На стихо́вне в Трио́ди самогла́сен, два́жды, и му́ченичен. Сла́ва, священному́ченика, глас 1, самогла́сен:

Проти́вился еси́ кре́пко злочести́вому мучи́телю,/ Богоблаже́нне Ирине́е,/ повелева́ющу ме́рзским тебе́ бо́гом жре́ти,/ ты же, отри́нув повеле́ние,/ не повину́лся еси́,/ но, я́ко а́гня, к заколе́нию гото́в был еси́./ Сего́ ра́ди и мы досто́йно тя ублажа́ем.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:

Богора́дованная Де́во Нескве́рная,/ Ма́ти Зижди́телева,/ Ты чино́в Небе́сных еси́ ра́дование,/ челове́ческому же ро́ду Помо́щница Благослове́нная,/ моли́ о спасе́нии душ на́ших.

Та́же трисвято́е, тропа́рь, ектения́ и три покло́ны вели́кия. Час 1-й с кафи́змою и отпу́ст.

А́ще ли суббо́та, на стихо́вне не пое́м, но пое́м славосло́вие вели́кое.

НА ЛИТУРГИ́И

А́ще суббо́та, Блаже́нны священному́ченика, пе́сни 3-я и 6-я, и про́чая слу́жба священному́ченика.

С™hz мaтере нaшеz матрHны селyнскіz.

Стіхи6ры, глaсъ д7.

Под0бенъ: Ћкw д0блz:

Знайшли помилку