...
Мінея Місячна,  Липень

Вересень * Жовтень * Листопад * Грудень * Січень * Лютий * Березень * Квітень * Травень * Червень* Липень * Серпень * Богородичний додаток

Липень

← В 19-й день В 21-й день →

День 12345678910111213141516171819202122232425262728293031

В 20-й день

ТранслітерацієЦерковнослов’янськаУкраїнська

Свята́го сла́внаго проро́ка Илии́

Аще храм проро́ка Илии́, или́ изво́лит настоя́тель, твори́м бде́ние.

НА МАЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 4, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Трисо́лнечным све́том Боже́ственнаго сия́ния,/ ума́ чистото́ю нечести́ваго царя́ я́ко законопресту́пника/ пра́ведным судо́м обличи́л еси́,/ и небеса́ заключи́л еси́,/ и вдови́цу с сы́ном препита́л еси́./ Моли́, проро́че, спасти́ся душа́м на́шим.

Боже́ственным Боговиде́нием досто́йно проро́ческим са́ном/ и ра́зумом почте́н быв, Боже́ственный проро́че,/ прорица́еши да́льная, я́ко близ су́щая,/ царя́ я́ко непра́ведна обличи́л еси́/ и сту́дныя свяще́нники ноже́м закла́л еси́./ Моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Нечести́вый царь, не терпя́ твоего́ обличе́ния,/ тебе́, Боже́ственный проро́че, глаго́лет:/ ты ли еси́, томя́ и развраща́я Изра́иля?/ Ты же рекл еси́,/ не аз, о царю́,/ но ты и дом отца́ твоего́,/ поне́же Бо́га твоего́, сотво́ршаго тя, оста́вил еси́/ и чужды́я ввел еси́./ Но моли́твами, Христе́, Твоего́ проро́ка/ от таковы́я пре́лести изба́ви нас/ и спаси́ ду́ши на́ша.

Сла́ва, глас 6:

Боже́ственный проро́че Илие́,/ ты, непра́вдовавша царя о Навуфе́еве уби́йстве/ и о восхище́нии виногра́да обличи́в,/ дерзнове́нно рекл еси́:/ поне́же без пра́вды уби́л еси́ му́жа изра́ильтянина,/ си́це и сам убие́н бу́деши,/ и пси кровь твою́ поли́жут,/ и блудни́цы в кро́ви твое́й измы́ются./ Но моли́твами, Христе́, Твоего́ проро́ка,/ ку́пно и уго́дника,/ такова́го преще́ния изба́ви нас/ и ду́ши на́ша спаси́, я́ко Человеколю́бец.

И ны́не, Богоро́дичен.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Боже́ственный проро́че,/ ты, ревну́я по Го́споде Вседержи́тели,/ моли́твою небеса́ заключи́л еси́, рек:/ дождь и роса́ да не сни́дет на зе́млю,/ то́кмо глаго́лом уст мои́х.

Стих: Моисе́й и Ааро́н во иере́ех Его́/ и Саму́ил в призыва́ющих Имя Его́.

Боже́ственный проро́че,/ ты моли́твою и ми́лованием/ па́ки небеса́ отверза́еши/ и дождь жа́ждущим лю́дем/ бога́тно да́руеши.

Стих: Ты еси́ иере́й во ве́ки,/ по чи́ну Мелхиседе́кову.

Боже́ственный проро́че,/ ты вдови́цу с сы́ном препита́л еси́/ и моли́твою горсть муки́ и чва́нец ма́сла умно́жив./ По глаго́лу Госпо́дню,/ горсть муки́ и чва́нец ма́сла не ума́лися.

Сла́ва, глас и подо́бен то́йже:

Боже́ственный проро́че,/ ты моли́твою твое́ю огнь с Небесе́ свел еси́/ и царя́ уве́рил еси́ глаго́лати:/ вои́стинну Еди́н Бог,/ И́же Илие́ю пропове́даемый.

И ны́не, Богоро́дичен:

Влады́чице Блага́я,/ святи́и Твои́ ру́це/ к Сы́ну Твоему́ воздежи́,/ душелюби́вому Соде́телю,/ уще́дрити рабы́ Твоя́.

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Блаже́н муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

И́же Фесви́тянина Илию́/ колесни́цею о́гненною/ от земли́, Ще́дре, преложи́вый, Сло́ве,/ сего́ моли́твами спаси́ нас, ве́рно Тя сла́вящих/ и того́ творя́щих ра́достно/ Боже́ственную па́мять и спасе́ную.

В тру́се и ви́хре то́нце/ ви́дел еси́ Бо́жие прише́ствие, Илие́ Богоблаже́нне,/ просвеща́ющее тя дре́вле:/ на колесни́це же седя́ четвероко́нней,/ не́бо преежда́л еси́ странноле́пно,/ удивля́емь, Богодухнове́нне.

Иере́и сту́дныя ноже́м закла́л еси́,/ не́бо язы́ком на зе́млю не дожди́ти удержа́л еси́,/ ре́вностию Боже́ственною разже́гся,/ Елиссе́я же испо́лнил еси́,/ ми́лоти пода́нием сугу́бым, му́дре Илие́,/ Боже́ственныя благода́ти.

И́ны стихи́ры, глас 2, самогла́сны.

Иоа́нна архиепи́скопа:

Свети́льники возсия́ша вселе́нней два,/ всесве́тлый Илия́ и Елиссе́й:/ ов у́бо Боже́ственным сло́вом/ небе́сныя ка́пли затвори́ и царя́ обличи́,/ на колесни́це же о́гненней на небеса́ вознесе́ся;/ ов же безча́дныя во́ды исцели́/ и сугу́бу благода́ть прия́т,/ Иорда́нския струи́ раздели́./ И ны́не со А́нгелы лику́юще,/ о нас мо́лят, спасти́ся душа́м на́шим.

Я́же на возду́се колесни́ца тя подъе́мши огнено́сна,/ я́ко в тру́се, на Небеса́,/ огнедохнове́нную благода́ть тебе́ чуде́с подаде́,/ Илие́ Фесви́тянине,/ нетле́нна тя сотво́рши,/ е́же не ви́дети сме́рти,/ до́ндеже у́бо пропове́си вся́ческим кончи́ну./ Те́мже прииди́, подая́ нам/ твои́х исправле́ний наказа́ние.

Свети́льниче невече́рний Церкве́й,/ Боже́ственною ре́вностию разжига́емь, Илие́ проро́че,/ небе́сныя ка́пли затвори́л еси́,/ и, вра́ном пита́н быв,/ царя́ обличи́л еси́,/ и свяще́нники умори́л еси́;/ огнь с небесе́ свел еси́,/ и, пятьдеся́тника два умори́в,/ напита́л еси́ вдови́цу еле́ем/ и муки́ ма́лою го́рстию,/ и сы́на ея́ моли́твою воскреси́л еси́./ О́гнь разже́гл еси́ в воде́,/ Иорда́нския струи́ пеш преше́л еси́,/ колесни́цею же о́гненною на небеса́ возне́слся еси́,/ Елиссе́ю благода́ть сугу́бую по́дал еси́./ Моли́ся непреста́нно Бо́гу/ спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, глас 6. Византи́ево:

Прииди́те, правосла́вных совокупле́ние,/ соше́дшеся днесь в пречестне́м хра́ме Богоглаго́ливых проро́к,/ псало́мски воспое́м сли́чную песнь/ сих просла́вльшему Христу́ Бо́гу на́шему/ и весе́лием и ра́достию возопие́м:/ ра́дуйся, земны́й А́нгеле и Небе́сный челове́че,/ Илие́ великоимени́те./ Ра́дуйся, и́же сугу́бую благода́ть от Бо́га прие́мый./ Елиссе́е всече́стне./ Ра́дуйтеся, засту́пницы те́плии, и предста́тели,/ и вра́чеве душ и теле́с христолюби́вых люде́й,/ от вся́каго прило́га сопроти́вна, и обстоя́ния, и вся́ких бед/ изба́вите ве́рно соверша́ющия всепра́зднственную па́мять ва́шу.

И ны́не, Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т:

Ца́рств тре́тиих чте́ние (глава́ 17):

Бысть сло́во Госпо́дне ко Илии́ проро́ку,/ и рече́ ко Аха́ву:/ жив Госпо́дь Бог сил, Бог Изра́илев,/ Ему́же предстою́ днесь пред Ним,/ а́ще бу́дет в ле́та сия́ роса́ или́ дождь, а́ще не словесы́ уст мои́х./ И бысть глаго́л Госпо́день ко Илии́, глаго́ля:/ иди́ отсю́ду на восто́к и скры́йся в пото́це Хора́фове, при реце́ Иорда́нове,/ и бу́дет вода́ от пото́ка, и пие́ши ю,/ и вра́ном повелю́ пита́ти тя та́мо./ И и́де Илия́, и сотвори́ по глаго́лу Госпо́дню,/ и се́де при пото́це Хора́фове, пред лице́м Иорда́новым,/ и вра́нове приноша́ху ему́ хле́бы зау́тра и мяса́ к ве́черу,/ и от пото́ка пия́ше во́ду./ И бысть по днех и́зсше пото́к, я́ко не бе дождя́ на зе́млю./ И бысть глаго́л Госпо́день ко Илии́, глаго́ля:/ воста́ни, и иди́ в Саре́ффу Сидо́нскую, и пребу́ди та́мо;/ се бо запове́дах жене́ вдови́це препита́ти тя./ И, воста́в, и́де в Саре́ффу Сидо́нскую,/ и прии́де во врата́ гра́да, и се та́мо жена́ вдова́ собира́ше дрова́,/ и возопи́ Илия́ в след ея́, и рече́ ей:/ принеси́ ми у́бо ма́ло воды́ в сосу́де, да пию́./ И и́де взя́ти воды́, и возопи́ Илия́ во след ея́, и рече́ ей:/ приими́ у́бо мне и укру́х хле́ба в руце́ твое́й, и да ям./ И рече́ жена́:/ жив Госпо́дь Бог мой, а́ще есть у мене́ опресно́к,/ но ра́зве ели́ко горсть муки́ в водоно́се и ма́ло еле́я во чва́нце./ И се аз собира́ю два поле́нца,/ и вни́ду, и сотворю́ себе́ и ча́дом мои́м, и сне́мы, и у́мрем./ И рече́ к ней Илия́:/ дерза́й, и вни́ди, и не сотвори́ по глаго́лу твоему́,/ но сотвори́ мне отту́ду опресно́к мал пре́жде, и изнесе́ши ми,/ себе́ же и ча́дом твои́м сотвори́ши последи́./ Я́ко та́ко глаго́лет Госпо́дь, Бог Изра́илев:/ водоно́с муки́ не оскуде́ет, и чва́нец еле́я не ума́лится/ до дне, до́ндеже даст Госпо́дь дождь на зе́млю./ И и́де жена́, и сотвори́ по глаго́лу Илиину́,/ и даде́ ему́, и ядя́ше той, и та, и ча́да ея́./ И от того́ дне водоно́с муки́ не оскуде́, и чва́нец еле́я не ума́лися,/ по глаго́лу Госпо́дню, И́же глаго́ла руко́ю Илино́ю./ И бысть по глаго́лех сих, и разболе́ся сын жены́ госпожи́ до́му,/ и бе боле́знь его́ крепка́ зело́, до́ндеже не оста́ в нем дух./ И рече́ жена́ ко Илии́:/ что́ мне и тебе́, челове́че Бо́жий,/ вшел еси́ ко мне воспомяну́ти грехи́ моя́ и умори́ти сы́на моего́?/ И рече́ Илия́ к жене́:/ даждь ми сы́на твоего́./ И взят его́ от ло́на ея́, и вознесе́ его́ в го́рницу, в не́йже сам почива́ше,/ и положи́ его́ на одре́ свое́м./ И возопи́ Илия́ ко Го́споду, и рече́:/ увы́ мне, Го́споди, Свиде́телю вдовы́, у нея́же аз пребыва́ю,/ Ты озло́бил еси́, е́же умори́ти сы́на ея́./ И ду́ну на о́трочища трикра́ты, и призва́ Го́спода, и рече́:/ Го́споди Бо́же мой, да возврати́тся у́бо душа́ о́трочища сего́ в онь./ И бысть та́ко./ И возопи́ Илия́, и услы́ша Госпо́дь глас Илии́н,/ и возврати́ся душа́ о́трочища, и оживе́./ И поя́т Илия́ о́трочища, и сведе́ и́ от го́рницы в дом,/ и даде́ и́ ма́тери его́./ И рече́ Илия́ к ней:/ виждь, я́ко жив есть сын твой./ И рече́ жена́ ко Илии́:/ се разуме́х, я́ко челове́к Бо́жий еси́ ты/ и глаго́л Госпо́день во усте́х твои́х и́стинен.

Ца́рств тре́тиих чте́ние (главы́ 18 и 19):

Бысть глаго́л Бо́жий ко Илии́ Фесви́тянину/ в тре́тие ле́то ца́рства Аха́вля, глаго́ля:/ иди́ и яви́ся Аха́ву, дам бо дождь на лице́ земли́./ И бысть, я́ко ви́де Аха́в Илию́ и рече́ к нему́:/ а́ще ты еси́, развраща́яй Изра́иля?/ И рече́ Илия́:/ не развраща́ю аз Изра́иля, но ты и дом отца́ твоего́,/ внегда́ оста́висте вы Го́спода Бо́га своего́ и идо́сте в след Ваа́ла./ И ны́не посли́ и собери́ ко мне весь Изра́иль, на го́ру Карми́льскую,/ и проро́ки сту́дныя Ваа́ловы, и́хже три́ста и пятьдеся́т,/ и проро́к ме́рзских четы́реста яду́щих трапе́зу Иезаве́лину./ И по глаго́лу Илиину́ посла́ Аха́в в весь Изра́иль,/ и собра́ вся проро́ки на го́ру Карми́льскую, и приведе́ ко всем им Илию́./ И рече́ им Илия́:/ доко́ле вы хра́млете на о́ба коле́на ва́ша?/ А́ще есть Госпо́дь Бог, иди́те в след Его́,/ а́ще ли Ваа́л есть, то иди́те за ним./ И не отвеща́ша ему́ лю́дие словесе́./ И рече́ Илия́ к лю́дем:/ аз есмь оста́х проро́к Госпо́день еди́н,/ и проро́цы Ваа́ловы, и́хже три́ста и пятьдеся́т муже́й,/ и проро́ков ме́рзских четы́реста./ И рече́ Илия́:/ дади́те ми два юнца́, да изберете́ себе́ еди́наго,/ и растеши́те и́ на у́ды, и возложи́те и́ на дрова́, да не приложите́ огня́./ И аз растешу́ юнца́ друга́го, и возложу́ на дрова́, и огня́ не возгнещу́./ И да призовете́ имена́ бого́в ва́ших,/ и аз призову́ И́мя Го́спода Бо́га моего́./ И бу́дет Бог, И́же а́ще послу́шает огне́м, Той есть Бог./ И отвеща́ша вси лю́дие, и ре́ша:/ добр глаго́л Илии́н, и́же глаго́ла, да бу́дет та́ко./ И рече́ Илия́ проро́ком сту́дным:/ избери́те себе́ юнца́ еди́наго, и сотвори́те вы пре́жде, я́ко вас есть мно́жество,/ и призови́те имена́ бого́в ва́ших, и огня́ не пригнеща́йте./ И поя́ша юнца́, и сотвори́ша та́ко./ И призыва́ху и́мя Ваа́лово от у́тра и до полу́дне, и ре́ша:/ послу́шай нас, Ваа́ле, послу́шай нас./ И не бе гла́са, ни послуша́ния,/ и рыска́ху о́коло же́ртвенника, и́же сотвори́ша си́и./ И бысть полу́дне, и поруга́ся им Илия́ Фесви́тянин, и рече́:/ зови́те гла́сом вели́ким, я́ко бо́гу ва́шему непра́зднство есть,/ да еда́ что и́ное стро́ит или́ усну́л есть, да убудите́ его́!/ И зовя́ху гла́сом вели́ким, и кроя́хуся по обы́чаю своему́ ножи́,/ и мно́зи би́ша себе́ бичьми́ до проли́тия кро́ве своея́./ И прорица́ху, и бысть до ве́чера, я́ко бы́ти вре́мя взы́ти же́ртве, и не бе гла́са./ И глаго́ла Илия́ к проро́ком сту́дным, глаго́ля:/ отступи́те ны́не, да и аз сотворю́ же́ртву мою́./ И отступи́ша ти́и, и умо́лкнуша./ И рече́ Илия́ к лю́дем:/ приступи́те ко мне./ И приступи́ша к нему́ вси лю́дие./ И прия́т Илия́ двана́десять ка́мений, по числу́ коле́н сыно́в Изра́илевых,/ я́коже глаго́ла ему́ Госпо́дь:/ Изра́иль бу́дет и́мя твое́./ И созда́ ка́мение во И́мя Госпо́дне, и исцели́ олта́рь раско́панный,/ и сотвори́ мо́ре, вмеща́ющее две ме́ре се́мене, о́крест олтаря́./ И воскладе́ поле́на на олта́рь, и́же сотвори́,/ и растеса́ на у́ды всесожига́емое, и возложи́ на поле́на, и обы́де олта́рь./ И рече́ Илия́:/ принеси́те ми четы́ре водоно́сы воды́/ и возлива́йте на всесожже́ния и на поле́на./ И сотвори́ша та́ко./ И рече́: удво́йте./ И удво́иша./ И рече́: утро́йте./ И утро́иша./ И прохожда́ше вода́ о́крест олтаря́, и мо́ре испо́лнися воды́./ И возопи́ Илия́ на не́бо, и рече́:/ Го́споди Бо́же Авраа́мов, и Исаа́ков, и Иа́ковль,/ послу́шай мене́, Го́споди, послу́шай мене́ днесь огне́м:/ да разуме́ют вси лю́дие си́и, я́ко Ты еси́ Еди́н Госпо́дь Бог Изра́илев,/ и аз раб Твой, и Тебе́ ра́ди сотвори́х дела́ сия́ вся,/ и Ты обрати́ сердца́ люде́й сих в след Тебе́./ И паде́ огнь от Го́спода с небесе́, и пояде́ всесожже́ния,/ и поле́на, и ка́мение, и персть, и во́ду, я́же бе в мо́ри, вся полиза́ огнь./ И падо́ша вси лю́дие на лицы́ свое́м и ре́ша:/ вои́стинну Госпо́дь Бог, Той есть Бог./ И рече́ Илия́ к лю́дем:/ поима́йте проро́ки Ваа́ловы, да ни еди́н скры́ется от них./ И я́ша их, и веде́ я Илия́ на пото́к Ки́ссов, и ту их закла́./ И рече́ Илия́ посе́м Аха́вови:/ се глас хожде́ния дожде́внаго, впрязи́ колесни́цу твою́/ и сни́ди, да не пости́гнет тебе́ дождь./ И взы́де Илия́ на Карми́льскую го́ру, и прекло́нься на зе́млю,/ и положи́ лице́ свое́ между́ коле́нома свои́ма, и помоли́ся ко Го́споду./ И не́бо помрачи́ся о́блаки и ду́хом,/ и бысть дождь ве́лий,/ и пла́чася Аха́в, и́де до Иезрае́ля./ И рука́ Госпо́дня бысть на Илии́./ И стягну́в чре́сла своя́, и тече́ пред Аха́вом до Иезрае́ля./ И возвести́ Аха́в жене́ свое́й Иезаве́ли вся, ели́ка сотвори́ Илия́,/ и я́ко закла́ проро́ки ноже́м./ И посла́ Иезаве́ль ко Илии́, глаго́лющи:/ у́тро в се́йже час положу́ ду́шу твою́, я́коже ду́шу еди́наго от сих./ И слы́ша, и убоя́ся Илия́, и, воста́в, и́де души́ ра́ди своея́,/ и прии́де в Вирсави́ю, зе́млю Иу́дову./ И оста́ви о́трочища своего́ та́мо, и и́де в пусты́ню дне путь./ И, прише́д, се́де под сме́рчием, и проси́ души́ свое́й сме́рти, и рече́:/ довле́ет ми, Го́споди, приими́ у́бо ду́шу мою́ от мене́,/ я́ко несмь аз па́че оте́ц мои́х./ И ля́же, и успе́ под са́дом./ И се А́нгел Госпо́день косну́ся ему́, и рече́ ему́:/ воста́ни, яждь и пий./ И воззре́в Илия́, и се, при возгла́вии его́ опресно́к ячме́нный и корча́г воды́./ И воста́, и яде́, и пит, и, обра́щся, у́спе./ И обра́щся А́нгел Госпо́день втори́цею, и косну́ся ему́, и рече́ ему́:/ воста́ни, яждь и пий, я́ко мног от Тебе́ путь./ И воста́, и яде́, и пит,/ и и́де в кре́пости я́ди тоя́ четы́редесять дней и четы́редесять ноще́й до горы́ Хори́вския./ И вни́де та́мо в пеще́ру, и всели́ся в ней./ И се глаго́л Госпо́день к нему́, и рече́ ему́ Госпо́дь:/ что ты зде, Илие́?/ И рече́ Илия́:/ ревну́я, поревнова́х по Го́споде Бо́зе Вседержи́тели,/ я́ко оста́виша Тя сы́нове Изра́илевы, и олтари́ Твоя́ раскопа́ша,/ и проро́ки Твоя́ ору́жием изби́ша,/ и оста́х аз еди́н, и и́щут души́ моея́, изъя́ти ю./ И рече́ А́нгел:/ изы́ди у́тро и ста́ни в горе́ пред Го́сподем, и се мимои́дет Госпо́дь./ И дух ве́лий и кре́пок, разоря́я го́ры и сокруша́я ка́мение пред Го́сподем:/ не в ду́се Госпо́дь./ И по ду́се вихр, и не в ви́хре Госпо́дь./ И по ви́хре огнь, и не во огни́ Госпо́дь./ И по огни́ глас хла́да то́нка, и та́мо Госпо́дь./ И бысть, я́ко услы́ша Илия́,/ покры́ лице́ свое́ ми́лотию свое́ю, и изы́де, и ста при пеще́ре./ И се к нему́ бысть глас и рече́:/ что зде ты, Илие́?/ И рече́ Илия́:/ ревну́я, поревнова́х по Го́споде Бо́зе Вседержи́тели,/ я́ко оста́виша заве́т Твой сы́нове Изра́илевы, и олтари́ Твоя́ раскопа́ша,/ и проро́ки Твоя́ изби́ша ору́жием,/ и оста́х аз еди́н, и и́щут души́ моея́, изъя́ти ю./ И рече́ Госпо́дь к нему́:/ иди́, возврати́ся путе́м твои́м,/ и по́йдеши в путь пусты́ни Дама́сковы,/ и пома́жеши Азаи́ла на ца́рство во Ассири́и;/ и Ииу́я, сы́на Амесси́ина, пома́жеши в цара́ Изра́илю;/ и Елиссе́я, сы́на Асафа́това, пома́жеши вме́сто себе́ проро́ка.

Царств четве́ртых чте́ние (глава́ 2):

Бысть во дни о́ны,/ обре́те Илия́ Елиссе́я, сы́на Асафа́това, и той ора́ше вола́ми./ И и́де Илия́ к нему́, и пове́рже Илиа́ ми́лоть свою́ на нем,/ и оста́ви Елиссе́й волы́, и тече́ созади́ Илии́, и служа́ше ему́./ И бысть, егда́ взя́ту бы́ти Илии́ Го́сподем в ви́хре я́ко на не́бо,/ и идо́ста Илия́ и Елиссей в Галга́лы./ Рече́ Илия́ ко Елиссе́ю:/ седи́ у́бо зде, я́ко Госпо́дь посла́ мя до Иорда́на./ И рече́ Елиссе́й:/ жив Госпо́дь, и жива́ душа́ твоя́, а́ще оста́влю тебе́./ И поидо́ста о́ба, и пятьдеся́т муже́й от сыно́в проро́ческих/ приидо́ша и ста́ша пря́мо издале́ча./ О́ба же ста́ста при Иорда́не./ И прия́т Илия́ ми́лоть свою́, и свит ю, и порази́ е́ю во́ды,/ и раздели́ся вода́ сю́ду и сю́ду, и преидо́ста о́ба по су́ху./ И бысть, я́ко преидо́ста, и рече́ Илия́ Елиссе́ю:/ проси́, что́ сотворю́ тебе́, пре́жде да́же не взят бу́ду от Тебе́./ И рече́ Елиссе́й:/ да бу́дет у́бо дух, и́же в тебе́, сугу́б во мне./ И рече́ Илия́:/ ожесточи́л еси́ проси́ти;/ оба́че а́ще уви́диши мя, взе́млема от Тебе́, бу́дет ти та́ко,/ а́ще ли же не уви́диши, не бу́дет./ И бысть иду́щим им и глаго́лющим,/ и се колесни́ца о́гненна и ко́ни о́гненни и раздели́ между́ обе́ма,/ и взя́тся Илия́ тру́сом, я́ко на не́бо./ И Елиссе́й зря́ше, и той вопия́ше:/ о́тче, о́тче, колесни́ца Изра́илева и ко́ни его́!/ И не ви́де его́ ктому́./ И я́тся Елиссе́й за ри́зы своя́, и раздра́ я на дво́е./ И взят ми́лоть Илиину́ Елиссе́й, па́дшую верху́ его́./ И обрати́ся Елиссе́й, и ста на бре́зе Иорда́на./ И прия́т Елиссе́й ми́лоть Илиину́, па́дшую верху́ его́,/ и уда́ри во́ды, и не раздели́шася./ И рече́ Елиссе́й:/ где у́бо есть Бог Илии́н, Апфо́?/ И уда́ри Елиссе́й во́ды второ́е, и раздели́шася во́ды,/ и пре́йде по су́ху.

На лити́и стихи́ра хра́ма и свята́го самогла́сны, глас 4:

Нетле́ннаго соедине́ния прича́стник,/ блаже́нне проро́че, был еси́./ О Бо́зе, Спа́се мое́м, моли́твою Иорда́н раздели́в,/ по су́ху преше́л еси́/ и на о́гненней колесни́це я́ко на небеса́ восхище́н был еси́,/ сугу́бую благода́ть Елиссе́ю оста́вль./ Те́мже мо́лим тя,/ а́ще и те́лом восхище́н был еси́,/ но ду́хом от нас не разлуча́йся/ и всегда́ Христу́ моли́ся/ спасти́ся душа́м на́шим.

Светоза́рен о́блак, Боже́ственный проро́че, яви́лся еси́,/ иска́пая ту́чу Богоразу́мия всем ве́рным,/ напая́я бога́тно вино́м весе́лия всех,/ ве́рою прити́чущих к Боже́ственнейшему хра́му твоему́./ Те́мже мо́лим тя,/ Боже́ственный проро́че и Богови́дче Илие́,/ побе́ды на враги́ во́инству на́шему да́руй/ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Самоде́ржцу уму́ плоть покори́л еси́,/ Боже́ственный Илие́ проро́че,/ усе́рдно восхожде́ния, я́ко по степе́нем, в се́рдцы твое́м полага́я./ Те́мже и непра́вдовавша царя́ обличи́в,/ гне́ва Бо́жия запреще́ние изре́к,/ и сту́дныя свяще́нники я́ко непра́ведны ноже́м погуби́л еси́,/ и всех научи́л еси́ я́сно вопи́ти:/ вои́стинну еди́н есть Бог, Его́же Илия́ пропове́да.

Сла́ва, глас 6:

О, нечести́ва царя́ повеле́ния!/ О, поста́, испо́лнена кро́ве и беззако́ния!/ Запове́да пост, да уби́йство сотвори́т,/ и а́бие убие́н бысть Навуфе́й изра́ильтянин./ Что же, проро́че, к сим рекл еси́?/ Я́ко та́ко глаго́лет Госпо́дь:/ поне́же без пра́вды му́жа изра́ильтянина уби́л еси́,/ та́кожде и твоя́ кровь пролие́на бу́дет,/ и блудни́цы в кро́ви твое́й измы́ются./ Но моли́твами, Христе́, Твоего́ проро́ка и пропове́дника/ такова́го безчелове́чества изба́ви ду́ши на́ша,/ я́ко Человеколю́бец.

И ны́не: Богоро́дице, Ты еси́ лоза́:

На стихо́вне стихи́ры, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

Илия́, проро́к преди́вный,/ заре́ю ум просвети́в,/ весь бысть Боже́ствен/ и, царя́ нечести́ва суд непра́ведный зря, негоду́ет,/ те́мже и судо́м Бо́жиим отрече́ние посыла́ет на него́./ Та́кожде и цари́цу,/ я́ко неми́лостиву и златолюби́ву,/ суду́ Бо́жию предаде́./ Но моли́твами, Христе́, Твоего́ проро́ка Илии́/ спаси́ всех нас, я́ко Милосе́рд.

Стих: Моисе́й и Ааро́н во иере́ех Его́/ и Саму́ил в призыва́ющих и́мя Его́.

Доко́ле, Го́споди, путь нечести́вых спе́ется?/ проро́че, рекл еси́:/ Ты насади́л еси́, и вкорени́шася,/ и сотвори́ша плод беззако́ния,/ вои́стинну и са́ми зле погибо́ша нече́стием свои́м,/ возопию́т к Тебе́, и не услы́шиши./ Вску́ю ми показа́л еси́ нече́стие/ суде́й законопресту́пных?

Стих: Ты еси́ иере́й во ве́ки,/ по чи́ну Мелхиседе́кову.

И́же честно́е твое́ восхожде́ние,/ честны́й во проро́цех вели́кий Илие́,/ пра́зднующих твои́ми моли́твами/ от бед избавля́й, и скорбе́й, и лю́тых нахожде́ний:/ да всегда́ тебе́, пресла́вный проро́че,/ христоимени́тии лю́дие, почита́ем и ублажа́ем.

Сла́ва, глас 6:

Проро́че, пропове́дниче Христо́в,/ престо́ла вели́чествия никогда́же отступа́еши/ и коему́ждо боля́щу при́сно предстои́ши;/ в Вы́шних служа́, вселе́нную благословля́еши,/ всю́ду прославля́емь;/ проси́ очище́ние душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен: Творе́ц и Изба́витель:

Тропа́рь, глас 4:

Во пло́ти А́нгел,/ проро́ков основа́ние,/ вторы́й Предте́ча прише́ствия Христо́ва, Илия́ сла́вный,/ свы́ше посла́вый Елиссе́еви благода́ть/ неду́ги отгоня́ти/ и прокаже́нныя очища́ти,/ те́мже и почита́ющим его́ то́чит исцеле́ния.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:Еже от ве́ка утае́ное:

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

По 1-й стихоло́гии седа́лен, глас 1:

На о́гненную колесни́цу, я́ко на крилу́ ве́тренню, возше́д, Боже́ственный проро́че,/ к небесе́м пресла́вно ше́ствие днесь твори́ши,/ свы́ше сугу́бую благода́ть и ми́лоть Елиссе́еви оста́вль.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ма́терь Тя Бо́жию мо́лим вси, Де́ву вои́стинну, и по рождестве́ я́вльшуюся,/ любо́вию прибега́ющии к Твое́й бла́гости:/ Тебе́ бо и́мамы, гре́шнии, Предста́тельницу,/ Тебе́ стяжа́хом в напа́стех спасе́ние, еди́ну Всенепоро́чную.

По 2-й стихоло́гии седа́лен, глас 3:

Храм твой Боже́ственный всем исцеле́ния незави́стно источа́ет,/ проро́че пречу́дне, с Елиссе́ем преди́вным Христу́ вку́пе моля́щеся/ низпосла́ти мир ми́рови и лю́дем, чту́щим вас, ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ки́йждо, иде́же спаса́ется, та́мо пра́ведно и притека́ет;/ и ко́е ино́е таково́е прибе́жище,/ я́ко Ты, Богоро́дице, покрыва́ющее ду́ши на́ша?

Велича́ние:

Велича́ем тя,/ святы́й сла́вный проро́че Бо́жий Илие́,/ и чтим, е́же на Небеса́/ на колесни́це о́гненней,/ пресла́вное восхожде́ние твое́.

И́но велича́ние:

Велича́ем тя,/ проро́че Илие́ сла́вне,/ и почита́ем, е́же на Небеса́ с пло́тию,/ о́гненное восхожде́ние твое́.

И́но велича́ние:

Велича́ем тя,/ проро́че и предте́че прише́ствия Госпо́дня, Илие́ сла́вный,/ и чтим, е́же на Небеса́ с пло́тию,/ о́гненное восхожде́ние твое́.

По полиеле́и седа́лен, глас 8:

Прему́дрости я́ко рачи́тель быв, проро́че всече́стне,/ непра́ведна царя́ непра́вдующа я́ве обличи́в и уве́рил еси́ вопи́ти:/ вои́стинну Бог Еди́н есть, И́же Илие́ю пропове́дуемый./ Отсю́ду же Иезаве́ль о восхище́нии и о златолю́бии обличи́л еси́,/ проро́че и Предте́че прише́ствия Христо́ва, Илие́ великоимени́те,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ восхожде́ние твое́ ве́рно сла́вящим.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х, Тя, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию,/ вси ублажа́ем, ро́ди челове́честии:/ О́гнь бо всели́ся в Тя Божества́,/ и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода./ Тем, а́нгельский и челове́ческий род, досто́йно сла́вим пресвято́е рождество́ Твое́/ и согла́сно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ покланя́ющимся ве́рою пресвято́му рождеству́ Твоему́.

Та́же степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Ты еси́ иере́й во ве́ки,/ по чи́ну Мелхиседе́кову. Стих: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: седи́ одесну́ю Мене́, до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жие ног Твои́х. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 14.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 4:

На о́гненней колесни́це на о́блак взя́лся еси́/ и во страну́ светови́дну преложи́лся еси́,/ о Фесви́тянине Илие́,/ сту́дныя проро́ки посрами́в./ И́же не́бо сло́вом связа́вый, та́ко разреши́ и на́ша согреше́ния/ ко Го́споду моли́твами твои́ми/ и спаси́ ду́ши на́ша.

Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6, глас 8.Во́ду проше́д: И проро́ка два кано́на, на 8. Пе́рвый кано́н, глас 2.

Песнь 1

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви,/ в мо́ри дре́вле лю́ди наста́вльшему/ и в нем фарао́на со всево́инством погрузи́вшему,/ песнь побе́дную, я́ко просла́вися.

Ви́дети жела́ющии Илии́ чуде́с огнедохнове́нную си́лу,/ огнезра́чнаго и честна́го язы́ка, ду́ха кре́пость, по достоя́нию собра́хомся.

Устне́, Богоно́се, и недоуме́ннаго язы́ка тесноту́ же и худогла́сие,/ де́йством, е́же в тебе́, Ду́ха отве́рзи/ и уясни́ к пе́нию чуде́с твои́х.

Дае́ши па́че естества́ повину́вшимся, Сло́ве, честны́м Твои́м повеле́нием/ и покоря́еши дождю́ две́ри ду́хом,/ утвержда́емо сло́во содева́я.

Богоро́дичен: Пое́м Го́сподеви, от Де́вы рожде́нному, и мир обно́вльшему,/ и Тоя́ ра́ди нам жизнь Боже́ственную дарова́вшему,/ песнь побе́дную, я́ко просла́вися.

Други́й кано́н, творе́нне иеромона́ха Пахо́мия, его́же краегране́сие: Пою́ хвалу́ вели́кому Илии́. Глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Орга́н яви́лся еси́, ударя́емь Боже́ственным бряца́лом, проро́че пречу́дный,/ Всеве́дца Бо́га воспева́я,/ отмще́ние пра́ведно всем даю́ща по дело́м их.

И́же не терпя́ пре́лести, проро́че чу́дный,/ царя́ обличи́л еси́, непра́вдующа о беззако́нии./ Те́мже суд Бо́жий, полн гне́ва, тому́ нане́сл еси́ осужде́ния.

Проро́че и Предте́че благода́ти, Боже́ственный Илие́,/ Аха́ва, нечести́ваго царя́, ты я́ко законопресту́пника обличи́в,/ сту́дныя свяще́нники, я́ко непреподо́бны погуби́л еси́.

Богоро́дичен: Христо́ву Ма́терь в пе́снех воспе́ти досто́йно, ве́рнии, потщи́мся,/ я́ко Спа́са всех ро́ждшую, живото́м и сме́ртию влады́чествующаго.

Катава́сия: Отве́рзу уста́ моя́:

Песнь 3

Ирмо́с: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Я́ко изря́ден, проро́че, Учрежди́тель, И́же вра́ном твори́ тебе́ гоще́ние,/ еди́ный, насыща́яй вся́ко живо́тно благоволе́ния./ Ему́же вси зове́м:/ Ты еси́ Бог наш, и несть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Благода́ть Благоде́телю и Строи́телю,/ вдови́цу и проро́ка напита́вшему неизрече́нным промышле́нием./ Ему́же вси зове́м:/ Ты еси́ Бог наш, и несть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Затвори́вый тучено́сныя о́блаки одожди́ти,/ пи́щи лиша́еме Саре́ффе, оста́нок бра́шна непреста́нно роси́ти сотвори́./ Ты же взыва́л еси́:/ несть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Ты еди́на па́че всех от ве́ка вели́ким сподо́билася еси́ и па́че естества́:/ Бо́га бо, Невмести́маго все́ю тва́рию, во чре́ве прия́ла еси́ и воплоти́ла еси́./ Те́мже Богоро́дицу Тя вси почита́ем.

Ин

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ еди́не Человеколю́бче.

Всех ми́лостивно, проро́че, наказу́еши и всех ми́луеши,/ к тебе́ ве́рою притека́ющих во храм твой,/ и по́мощи от Тебе́ прося́щии, ника́коже погреши́ша.

Аха́ва, нечести́ваго царя, ты, Боже́ственный проро́че, обличи́л еси́/ и я́ко престу́пника зако́на судо́м Бо́жиим осуди́л еси́.

Безсту́дная цари́ца Иезаве́ль/ тебе́, Боже́ственнейший проро́че, иска́ше уби́ти,/ я́ко на той несвяще́нныя свяще́нники по достойнию суд сме́ртный наве́л еси́.

Богоро́дичен: Ме́сто свяще́ния сла́вы и мы́сленную, Чи́стая, трапе́зу,/ хлеб, Христа́, жизнь всех прие́мшую, пое́м Тя, Влады́чице.

Седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Исто́чника чуде́с, проро́ков удобре́ние/ вси пе́сненно, ве́рнии, восхва́лим, Фесви́тянина Илию́:/ с пло́тию бо еще́ сый безсме́ртен, я́ко мертв уверя́ет ме́ртвых воста́ние./ Те́мже дерзнове́ние к Бо́гу име́я, подава́ет исцеле́ния ве́рою прося́щим/ и мо́лится Христу́ приле́жно согреше́ний оставле́ние пода́ти/ пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять его́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

В напа́сти многоплете́нныя впад от враг ви́димых и неви́димых,/ бу́рею одержи́м безчи́сленных согреше́ний мои́х,/ и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая,/ ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости./ Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному без се́мене/ моли́ся приле́жно о всех рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая,/ моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шахГо́споди,/ слух Твоего́ смотре́ния/ и просла́вих Тя,/ еди́не Человеколю́бче.

Кореносека́тель у́бо яви́лся еси́ зло́бы, му́дре проро́че,/ доброде́тели же насади́тель, те́мже́ тя ублажа́ем.

Укоря́ше тя словесы́ вдови́ца,/ пи́щею сме́рти, проро́че, о́трока воста́ние уверя́ющи.

Назна́менова сла́ву Тро́ическую я́ве дунове́нием тричи́сленным,/ ма́тери де́тища жи́ва дарова́.

Коль разже́глся еси́, паля́ Боже́ственным огне́м и ре́вностию, о проро́че,/ царя́ облича́я, творя́ща беззако́ния.

Богоро́дичен: Мо́лим Тя, Чи́стая, Бо́га без се́мене заче́ншую,/ при́сно моли́тися за рабы́ Твоя́.

Ин

Ирмо́с: Услы́шах, Го́сподислух Твой и убоя́хся,/ я́ко неизрече́нным Сове́том,/ Бог сый Присносу́щный,/ от Де́вы проше́л еси́, вопло́щся./ Сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Христе́/ сла́ва си́ле Твое́й.

Венча́ тя Госпо́дь проро́ка, прему́дре,/ и благода́ть тебе́ да́руя прорица́ти бу́дущая, я́ко настоя́щая./ Те́мже, ны́не словесе́м сбытие́ зря́ще,/ хвала́ми при́сно тя, я́ко и́стиннаго проро́ка, ублажа́ем.

Ели́ко попремно́гу смиренному́дрием укра́шена/ проро́ка Твоего́ душа́, Христе́ Бо́же, толи́ко па́че огня́ ре́вностию распала́ема,/ сту́дныя свяще́нники погуби́.

Лице́м, я́ко зерца́лом разре́шшимся, лицу́ Христо́ву предстои́ши, пречу́дне проро́че,/ отону́дуже, нас ми́лостивно посеща́й,/ да вси тя хвала́ми, я́ко проро́ка, ублажа́ем.

Богоро́дичен: Наде́жду, и утвержде́ние, и спасе́ния сте́ну неруши́му/ Тя стяжа́вше, Всепе́тая, зло́бы вся́кия избавля́емся.

Песнь 5

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас:/ ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Зако́н оте́ческий тя я́ко моли́твенника всеи́стинна показа́,/ чудоде́йственника, обраща́юща естества́ стихи́й, Илие́,/ и преподо́бну же́ртву попаля́юща вода́ми.

Посрами́л еси́ изря́дно, я́ко и́стины служи́телю, преподо́бне,/ скве́рнаго студа́ проро́ки, всеблаже́нне Илие́,/ я́ве начерта́в Тро́ическую си́лу.

Сло́вом благода́ти свяще́нствуя, Илие́,/ закла́л еси́ свяще́нники сту́дныя непови́нными твои́ми рука́ми,/ я́коже огне́м, ре́вностию опаля́емь.

Богоро́дичен: Тебе́, ро́ждшей Христа́, всему́ Соде́теля, взыва́ем:/ ра́дуйся, Чи́стая, ра́дуйся, Свет возсия́вшая нам,/ ра́дуйся, вмести́вшая Бо́га Невмести́маго.

Ин

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Свете Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго,/ но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ мои́ напра́ви, молю́ся.

И́же Боже́ственная благода́ти явле́на незаходи́мая заря́/ и ум Боже́ственнейший, проро́че Илие́, и́скренно стяжа́в,/ благочести́вых к пе́нию возставля́еши.

Кто не удиви́тся Боже́ственней ре́вности твое́й, проро́че всече́стне?/ Кто ли не воспое́т Христа́, толи́ку кре́пость тебе́ дарова́вшаго?

От Бо́га, проро́че, украси́лся еси́ проро́чеством, Илие́ пречу́дне,/ отню́д Бо́гу весь соедини́вся,/ пре́лесть облича́я, изра́ильтяны к Бо́жию позна́нию приве́л еси́.

Богоро́дичен: Со́лнце ро́ждши, Богоро́дице, незаходи́мое,/ всего́ мя просвети́, омраче́ннаго страстьми́,/ и испо́лни мя Боже́ственнаго све́та.

Песнь 6

Ирмо́с: Бе́здна согреше́ний обы́де мя после́дняя,/ но, я́ко проро́ка Ио́ну, Го́споди,/ Го́споди, возведи́/ из истле́ния живо́т мой.

Столп благоче́стия и жития́ чи́стаго,/ сади́тель чистоты́ был еси́,/ А́нгелом же подо́бник, чу́дный Илие́ Богоно́се.

Гнев тя пророкоуби́йцы жены́ устраши́в,/ вяза́ти и реши́ти прии́мша дожде́в тече́ние, чу́дный Илие́, бе́гати твори́т.

Возвы́сил еси́, коле́на преклони́в, ума́ превознесе́нное о́ко,/ мольбо́ю изря́дною реше́ние творя́, и бразды́ земны́я упои́л еси́ ту́чами.

Богоро́дичен: Купина́ Тя в Сина́и, неопа́льно прибли́жився огню́,/ преднапису́ет Ма́терь Присноде́ву, Всепе́тая Богоро́дице Мари́е.

Ин

Ирмо́с: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ння моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.

Моле́бное пе́ние приноси́ к Бо́гу, проро́че всечестны́й,/ о всех, в Боже́ственный храм твой притека́ющих,/ да тя всегда́, я́ко вели́ка засту́пника, почита́ем.

Ум челове́ч не дости́гнет житие́ твое́, проро́че, по досто́инству похвали́ти:/ па́че у́бо у́мных чино́в возвели́чился еси́,/ зря Христо́во преображе́ние.

И́же вся́ческих Госпо́дь и Творе́ц нам яви́ся,/ по твоему́ проро́честву, блаже́нне Илие́,/ вся челове́ки призыва́я к позна́нию Своему́, я́ко Человеколю́бец.

Богоро́дичен: Мари́е, чи́стый де́вства сосу́де,/ очи́сти мой ум от страстна́го омраче́ния/ и испо́лни благода́ти и пра́вды се́рдце мое́, Всенепоро́чная.

Конда́к, глас 2:

Проро́че и прови́дче вели́ких дел Бо́га на́шего,/ Илие́ великоимени́те,/ веща́нием твои́м уста́вивый водото́чныя о́блаки,/ моли́ о нас еди́наго Человеколю́бца.

И́кос:

Мно́гое челове́ков беззако́ние, Бо́жие же мно́гое человеколю́бие зря,/ проро́к смуща́шеся Илия́, яря́ся,/ и словеса́ неми́лостивна к Ми́лостивному подви́же,/ прогне́вайся, возопи́в, на отме́щущияся Тебе́, Судие́ пра́ведный!/ Но утро́бу Блага́го ника́коже подви́же, е́же му́чити Того́ отмета́ющияся:/ при́сно бо покая́ния всех ждет еди́ный Человеколю́бец.

Песнь 7

Ирмо́с: Купина́ в горе́ огненеопа́льная/ и росоно́сная пещь халде́йская/ я́ве предписа́ Тя, Богоневе́сто:/ Боже́ственный бо Невеще́ственный/ в веще́ственнем чре́ве О́гнь неопа́льно прия́ла еси./ Тем из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пресла́вно Боже́ственною ты воображе́ною си́лою обле́клся,/ пи́щею четыредесятодне́вною, Илие́ чу́дный, до́лгий ше́ствовал еси́ путь./ Те́мже в Хори́ве глаго́лал еси́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Xлад кро́ток показа́ и то́нок Го́спода тебе́, Илие́,/ по Бо́зе ревну́ющу Вседержи́тели, не дух бу́рен, ни трус, ни огнь страща́яй./ Те́мже Иису́су кро́ткому пел еси́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоявле́ния сподо́бился еси́ и проро́чества, я́коже вели́кий Моисе́й,/ проро́ки помазу́я Ду́хом и цари́, Илие́ чу́дный./ И, сла́вы на Фаво́ре Христо́вы зри́тель быв, пел еси́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ражда́еши без се́мене Безнача́льнаго и Преве́чнаго Го́спода,/ О́тча Сы́на, му́дрость же и си́лу, напосле́док, Пречи́стая,/ па́че естества́ пло́тию, на обновле́ние земны́х./ Те́мже из Тебе́ ро́ждшемуся зове́м:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Ин

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Лю́ди Изра́илевы, с пятидесятонача́льником к тебе́, Боже́ственный Илие́, прише́дшия,/ огне́м с небесе́, я́ко недосто́йныя, попали́л еси́.

И́же Боговиде́нием осия́емь,/ досто́йно Боже́ственнейший проро́к был еси́, Илие́ всечестны́й,/ и Ваа́ловы же́ртвы отню́д упраздни́л еси́.

Ели́ко Дух Пресвяты́й подаде́ прорица́ти, всечестны́й проро́че Илие́,/ проре́кл еси́ о прише́ствии Сы́на Бо́жия и не погреши́л, всеблаже́нне./ Ему́же пое́м: благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Сту́дным свяще́нником, трапе́зу Иезаве́лину непра́ведно яду́щим,/ вои́стинну судо́м Бо́жиим и проро́ка руко́ю яд сме́рти по достоя́нию отры́гнуся.

Богоро́дичен: Спаси́ мя, Ма́ти Бо́жия, содержи́ма глубино́ю согреше́ний,/ и вся́кия враго́в исхити́ зло́бы, да Твое́, спаса́емь, велича́ю заступле́ние.

Песнь 8

Ирмо́с: Устраши́ся отроко́в благочести́вых/ сообра́знаго души́ нескве́рнаго те́ла/ и устрани́ся воспита́нный в безме́рном веществе́/ неутружде́н огнь,/ присноживу́щу же, изувя́дшу пла́меню,/ ве́чнующая песнь воспева́шеся:/ Го́спода, вся дела́, по́йте/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Изря́дно обре́те Аха́в ро́да отраже́нне всегуби́тельное,/ проро́ка обличе́нием, скве́рнаго уби́йства ме́рзское муче́ние:/ Фесви́тянин же от огнедохнове́нна ума́ Жизнода́телю песнь воспева́ше:/ Го́спода, вся дела́, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Дожди́т тебе́ огнь с небесе́, попаля́я, Илие́, одержи́мых пятьдеся́т сугу́бо,/ я́ко Бо́жию изря́дну служи́телю:/ Держа́щему бо присноживо́тную жизнь боголе́пно песнь взыва́л еси́:/ Го́спода, вся дела́, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Таи́нника тя показа́ Христо́с, я́ко чистоты́ сади́теля/ и де́вства Пребоже́ственное прозябе́ние на Фаво́ре Боже́ственнаго воплоще́ния,/ Божества́ непостижи́мый свет во Свое́й пло́ти показа́в тебе́, зову́щу:/ Го́спода, вся дела́, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Всебога́тна бысть утро́ба Бо́жия Ма́тере,/ я́ко прии́мши Сло́во дебельство́м пло́ти,/ от Нея́ сме́шена земна́го зра́ка по ипоста́си яви́ся град Бо́жий,/ в не́мже Вы́шний жи́ти благоволи́./ Ему́же пое́м:/ Го́спода, вся дела́, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Ин

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т во́и А́нгельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

И́же вся ве́дый, я́ко Бог, бу́дущих и бы́ти хотя́щих ра́зум,/ тебе́, Илие́, я́ко ве́рну су́щу вверя́ет/ и дале́че су́щая, я́ко близ, показу́ет.

Благочести́вым дерзнове́нием вжили́в ум твой, блаже́нне проро́че,/ прорица́еши разстоя́щаяся, я́ко близ су́щая, всечестны́й проро́че.

Очи́стив от вся́кия скве́рны, Боже́ственный проро́че, твой ум,/ тем и весь свят был еси́,/ к Боже́ственному све́ту всех наставля́я.

Богоро́дичен: Его́же родила́ еси́, Сло́во, па́че сло́ва, Богороди́тельнице Чи́стая,/ о нас моли́, ве́рно чту́щих Тя.

Песнь 9

Ирмо́с: Я́же пре́жде со́лнца свети́льника Бо́га возсия́вшаго,/ пло́тски к нам прише́дшаго из боку́ Деви́чу,/ неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная, Всечи́стая,/ Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Нетре́нное челове́ки ше́ствие на земли́ пожи́в,/ ми́лотию струю́ Иорда́нскую Фесви́тянин преше́д, ору́жник возду́шный,/ неботе́чное соверши́ стра́нное ше́ствие Ду́хом.

Благоче́стия ре́вностию Фесви́тянин опаля́емь, на огнезра́чней колесни́це взима́ется,/ ми́лоть же све́рже, е́юже, утаи́тися не возмо́же Елиссе́й, оде́явся,/ прие́млет Боже́ственную благода́ть.

Открове́нне Богови́дец Фесви́тянин с Моисе́ем зрит,/ я́же о́ко не ви́де, и у́хо не слы́ша, и на се́рдце челове́к земноро́дных не взы́де,/ воплоще́нна Го́спода, на Фаво́ре Вседержи́теля.

Богоро́дичен: Напра́снаго дре́вняго отъя́тельницу осужде́ния и прама́тере исправле́ние,/ ю́же ро́да к Бо́гу вину́ присвое́ние, к Зижди́телю мост,/ Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Ин

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу,/ Тя испове́дуем,/ спасе́нши Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

Заре́ю невеще́ственною Живонача́льныя Тро́ицы, проро́че Илие́, обожа́емь,/ тем тебе́ вси к Бо́гу о ми́ре моли́твенника приво́дим, блаже́нне.

На земли́ тя А́нгела позна́хом, Боже́ственный проро́че,/ и на Небеси́ отню́д челове́ка Бо́жия, я́коже и Сам Госпо́дь рече́:/ поне́же Илия́ челове́к же́сток еси́, согреша́ющу Изра́илю терпе́ти не мо́жеши,/ взы́ди ты ко Мне, да Аз до́ле сни́ду.

На земли́, Боже́ственный проро́че, я́ко безпло́тен, пожи́л еси́/ и ны́не, на Небеса́ возноси́м, со а́нгельскими ли́ки ликовству́еши;/ нас свы́ше назира́й, пою́щих тя, блаже́нне.

Богоро́дичен: Но́сиши на объя́тиях Бо́га, нося́щаго вся́ческая,/ и пита́еши Пита́теля, Чи́стая, нам уподо́бльшася,/ Его́же моли́ лю́дем Твои́м дарова́ти всех лю́тых избавле́ние.

Свети́лен.

Подо́бен: Све́те неизме́нный:

Свет, на о́гненней четвероко́нней колесни́це/ небоше́ственна тя показа́вый ору́жника, Илие́, не пожре́ вконе́ц:/ огнь бо язы́ком о́гненным привле́кл еси́ ни́зу и изсуши́л еси́ ту́чи.

Сла́ва: На Небе́сныя кру́ги о́гненною колесни́цею возне́слся еси́,/ ны́не твою́ соверша́ющия па́мять ве́рно назира́я, я́ко Све́та близ сый,/ свет мы́сленный нам дава́й.

И ны́не, Богоро́дичен:

И́же от Бо́га ми́рови пода́нным благи́м Ты вина́ была́ еси́, Богоро́дице,/ но и ны́не моли́ о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.

На хвали́тех стихи́ры на 6, глас 8.

Подо́бен: Что́ вас нарече́н:

Егда́ ты, проро́че чу́дный,/ Бо́гу доброде́телию и житие́м чи́стым/ сраствори́вся с Ним, о́бласть прие́м,/ тварь по ра́зуму изме́рил еси́,/ и две́ри дожде́вныя во́лею затвори́л еси́,/ и свы́ше огнь низве́л еси́,/ и враги́ погуби́л еси́./ Моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Ре́вностию Госпо́днею распала́емь,/ беззако́нныя цари́ ты изобличи́л еси́ я́ве,/ сту́дныя свяще́нники ты умори́л еси́ те́пле,/ вжег огнь в воде́, блаже́нне,/ пи́щу же неде́ланную источи́л еси́/ и во́ды Иорда́нския ми́лотию твое́ю пресе́кл еси́./ Моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Егда́ ты, проро́че, показа́л еси́/ на земли́ я́ко вои́стинну ю́же на Небеси́ жизнь,/ жи́знию су́щею в тебе́ соста́вною обогате́яся,/ о́трока ме́ртва твои́м вдохнове́нием воскреси́л еси́,/ сме́рти кроме́ на ле́та лу́чша пребыва́еши,/ на колесни́цу о́гненну всел еси́,/ на высоту́ возвыша́емь./ Моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

И́ны стихи́ры, глас 1, самогла́сны. Ге́рмана:

Илия́ ревни́вый и страсте́й самоде́ржец/ на возду́се носи́м бя́ше днесь,/ всеми́рнаго таи́нник спасе́ния начина́тель./ О, сла́вы честны́я,/ е́йже сподо́бися небопа́рный проро́к/ и проро́ков изря́дное удобре́ние!/ Сей бо во пло́ти А́нгел/ и безпло́тен челове́к показа́ся исправле́ньми./ Его́же хва́ляще, рцем:/ заступи́ нас, му́дре, в День су́дный.

Духо́вными пе́сньми проро́ки Христо́вы вси восхва́лим:/ Илия́ бо Фесви́тянин небоше́ственник бысть,/ и ми́лотию Елиссе́й благода́ть прия́т сугу́бу от Бо́га,/ и свети́льницы све́тлии вселе́нней яви́шася,/ моля́ще непреста́нно о душа́х на́ших.

Дави́дски днесь, ве́рнии,/ проро́ка Госпо́дня пе́сньми почти́м,/ Илию́ Фесви́тянина, и ревни́теля пресве́тла:/ сей бо язы́ком не́бо, я́ко ко́жу, затвори́/ и зе́млю плодови́тую непло́дну сотвори́./ О, пресла́внаго чудесе́!/ Зе́млен челове́к небесе́м одожди́ти дождя́ не даде́./ О, чудесе́! тле́нен челове́к в нетле́ние оде́яся/ и на Небеса́ востече́ о́гненною колесни́цею,/ ми́лотию же Елиссе́ю сугу́бу благода́ть дарова́в,/ царя́ облича́я,/ и лю́ди непокори́выя гла́дом растлева́ет,/ иере́и сту́дныя вся посрами́/ и вдови́ча сы́на сло́вом воскреси́./ Того мольба́ми, Христе́ Бо́же наш,/ в ми́ре сохрани́ оте́чество на́ше/ и побе́ды одоле́ния на враги́ да́руй.

Сла́ва, глас 8:

Проро́ков верхо́вники/ и всесве́тлыя свети́льники вселе́нныя/ в пе́снех почти́м, ве́рнии, Илию́ и Елиссе́я,/ и Христу́ возопие́м ра́достно:/ Благоутро́бне Го́споди,/ пода́ждь лю́дем Твои́м мольба́ми проро́к Твои́х/ оставле́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен: Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х:

Славосло́вие вели́кое. И отпу́ст.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны пе́рваго кано́на, песнь 3-я, и втора́го, 6-я. Проки́мен, глас 4: Ты еси́ иере́й во век,/ по чи́ну Мелхиседе́кову. Стих: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: седи́ одесну́ю Мене́, до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жие ног Твои́х. Апо́стол Иа́ковля посла́ния, зача́ло 57. Аллилу́ия, глас 4: Моисе́й и Ааро́н во иере́ех Его́ и Саму́ил в призыва́ющих И́мя Его́. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 14. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:

Ве́стно бу́ди, я́ко в гре́ческих Мине́ях печа́тных и уста́вах рукопи́сных, та́кожде и в славе́нских рукопи́сных и в печатных уста́вах, положена́ слу́жба Илии́ проро́ка шестери́чная со Окто́ихом.

Ве́чер: Обы́чная кафи́зма. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 6, глас 1. Подо́бен: Небе́сных чино́в: И самогла́сны, глас 2. Сла́ва, глас 6: Прииди́те, правосла́вных: И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен. На стихо́вне Окто́иха. Сла́ва, глас 6: Проро́че, пропове́дниче Христо́в: И ны́не, Богоро́дичен. Тропа́рь, глас 4: Во пло́ти А́нгел: Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен.

На у́трени, наБог Госпо́дь: тропарь проро́ка, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен, обы́чныя кафи́змы и седа́льны Окто́иха. О́ба кано́на Окто́иха и свята́го на 6. По 3-й пе́сни седа́лен. По 6-й пе́сни конда́к, и и́кос, и про́лог. По 9-й пе́сни свети́лен проро́ка.

На хвали́тех стихи́ры на 6. Сла́ва, глас 8: Проро́ков верхо́вники: И ны́не, Богоро́дичен. На стихо́вне Окто́иха. Сла́ва, глас 4: На о́гненней колесни́це:

На Литурги́и: Блаже́нны проро́ка, от кано́на пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 4: Ты еси́ иере́й во век,/ по чи́ну Мелхиседе́кову. Стих: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: седи́ одесну́ю Мене́: Апо́стол Собо́рнаго посла́ния Иа́ковля, зача́ло 57. Аллилу́ия, глас 5: Моисе́й и Ааро́н во иере́ех Его́: Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 14. Прича́стен: В па́мять ве́чную: В не́киих же уста́вех обрета́ются и чте́ния 3 на вече́рни, и славосло́вие на у́трени.

Моли́тва

О прехва́льный и пречу́дный проро́че Бо́жий Илие́, просия́вый на земли́ равноа́нгельным житие́м твои́м, пла́меннейшею ре́вностию по Го́споде Бо́зе Вседержи́теле, еще́ же зна́мении и чудесы́ пресла́вными, та́же, по кра́йнему благоволе́нию к тебе́ Бо́жию, преесте́ственно восхище́нный на о́гненней колесни́це с пло́тию твое́ю на не́бо, сподо́бивыйся бесе́довати с преобрази́вшимся на Фаво́ре Спаси́телем ми́ра и ны́не в ра́йских селе́ниих вы́ну пребыва́яй и предстоя́й Престо́лу Небе́снаго Царя́! Услы́ши нас, гре́шных и непотре́бных, в час сей предстоя́щих пред свято́ю твое́ю ико́ною и усе́рдно прибега́ющих к хода́тайству твоему́. Моли́ о нас Человеколю́бца Бо́га, да пода́ст нам дух покая́ния и сокруше́ния о гресе́х на́ших и всеси́льною Свое́ю благода́тию да помо́жет нам оста́вити пути́ нече́стия, приспева́ти же во вся́ком де́ле бла́зе, да укрепи́т нас в борьбе́ со страстьми́ и похотьми́ на́шими; да всади́т в се́рдце на́ше дух смире́ния и кро́тости, дух братолю́бия и незло́бия, дух терпе́ния и целому́дрия, дух ре́вности к сла́ве Бо́жией и спасе́нию бли́жних. Упраздни́ моли́твами твои́ми, проро́че, злы́я обы́чаи ми́ра, па́че же поги́бельный и тлетво́рный дух ве́ка сего́, заража́ющий христиа́нский род неуваже́нием к Боже́ственней Правосла́вней ве́ре, к уста́вом Святы́я Це́ркве и к за́поведем Госпо́дним, непочте́нием к роди́телем и власте́м предержа́щим и низверга́ющий люде́й в бе́здну нече́стия, развраще́ния и поги́бели. Отврати́ от нас, пречу́дне проро́че, предста́тельством твои́м пра́ведный гнев Бо́жий и изба́ви вся гра́ды и ве́си от бездо́ждия и гла́да, от стра́шных бурь и землетрясе́ний, от смертоно́сных язв и боле́зней, от наше́ствия враго́в и междоусо́бныя бра́ни. Испроси́, проро́че Бо́жий, от Го́спода па́стырем на́шим святу́ю ре́вность по Бо́зе, серде́чное попече́ние о спасе́нии пасо́мых, му́дрость в уче́нии и управле́нии, благоче́стие и кре́пость во искуше́ниих, судия́м испроси́ нелицеприя́тие и безкоры́стие, правоту́ и сострада́ние к оби́димым, всем нача́льствующим попече́ние о подчине́нных, ми́лость и правосу́дие, подчине́нным же поко́рность и послуша́ние ко власте́м и усе́рдное исполне́ние свои́х обя́занностей; да, та́ко в ми́ре и благоче́стии пожи́вше в сем ве́це, сподо́бимся прича́стия ве́чных благ в Ца́рствии Го́спода и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, Ему́же подоба́ет честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

И́на моли́тва, во вре́мя бездо́ждия.

О вели́кий и пресла́вный проро́че Бо́жий Илие́, ре́вности ра́ди твоея́ по сла́ве Го́спода Бо́га Вседержи́теля не терпе́вый зре́ти идолослуже́ния и нече́стия сыно́в Изра́илевых, облича́вый законопресту́пнаго царя́ Аха́ва и в наказа́ние тех триле́тний глад на зе́млю Изра́илеву моли́твою твое́ю от Го́спода испроси́вый, да, отве́ргше ме́рзкия и́долы и отсту́пльше от непра́вд и беззако́ний, обратя́тся ко Еди́ному И́стинному Бо́гу и исполне́нию святы́х Его́ за́поведей, вдови́цу Саре́птскую в гла́де пречу́дно препита́вый и сы́на ея́ уме́рша моли́твою твое́ю воскреси́вый, по проше́ствии же пронарече́ннаго вре́мене гла́да, собра́нный на го́ру Карми́льскую наро́д изра́ильский в богоотсту́пстве и нече́стии укори́вый, та́же огнь моли́твою на же́ртву твою́ с небесе́ испроси́вый и чу́дом сим Изра́иля ко Го́споду обрати́вый, сту́дныя же проро́ки Ваа́ловы посрами́вый и умертви́вый, по сих же моли́твою па́ки не́бо разреши́вый и оби́льный дождь на зе́млю испроси́вый и лю́ди Изра́илевы возвесели́вый! К тебе́, преди́вный уго́дниче Бо́жий, усе́рдно прибега́ем, гре́шнии и смире́ннии, томи́ми бездо́ждием и зно́ем: испове́дуем, я́ко недосто́йни есмы́ ми́лости и благодея́ний Бо́жиих, досто́йни же па́че лю́тых преще́ний гне́ва Его́, ско́рби же и ну́жды и вся́ких зол и боле́зней. Не бо ходи́хом в стра́се Бо́жии и в путе́х за́поведей Его́, но в по́хотех развраще́нных серде́ц на́ших и вся́кий вид греха́ безчи́сленно сотвори́хом; беззако́ния на́ша превзыдо́ша главу́ на́шу, и не́смы досто́йни яви́тися пред лице́ Бо́жие и зре́ти на не́бо. Испове́дуем, я́ко и мы, я́коже дре́вний Изра́иль, отступи́хом от Го́спода Бо́га на́шего, а́ще не ве́рою, то беззако́ньми на́шими, и а́ще не покланя́емся Ваа́лу и други́м ме́рзким и́долом, то раболе́пствуем страсте́м и по́хотем на́шим, служа́ще и́долу чревоуго́дия и сластолю́бия, и́долу корыстолю́бия и честолю́бия, и́долу го́рдости и тщесла́вия, и вслед хо́дим богопроти́вным иноплеме́нным обы́чаем и поги́бельному ду́ху вре́мене. Испове́дуем, я́ко сего́ ра́ди заключи́ся не́бо и сотвори́ся а́ки ме́дяно, я́ко заключи́ся се́рдце на́ше от милосе́рдия и и́стинныя любве́ ко бли́жнему; сего́ ра́ди отверде́ земля́ и соде́лася безпло́дна, я́ко не прино́сим Го́споду на́шему плодо́в до́брых дел; сего́ ра́ди несть дождя́ и росы́, я́ко не и́мамы слез умиле́ния и животво́рныя росы́ Богомы́слия; сего́ ра́ди увяде́ всяк злак и трава́ се́льная, я́ко и́зсше в нас вся́кое благо́е чу́вство; сего́ ра́ди омрачи́ся возду́х, я́ко ум наш омрачи́ся сту́дными помышле́ньми и се́рдце на́ше оскверни́ся беззако́нными похоте́ньми. Испове́дуем, я́ко и тебе́, проро́че Бо́жий, проси́ти мы недосто́йни есмы́. Ты бо, подобостра́стен быв нам челове́к, А́нгелом в житии́ твое́м уподо́бился еси́ и, а́ки безпло́тный, на не́бо восхище́н еси́, мы же сту́дными по́мыслы и дея́ньми на́шими безслове́сным ското́м уподо́бихомся и ду́шу на́шу я́ко пло́ть сотвори́хом. Ты посто́м и бде́нием удиви́л еси́ А́нгелов и челове́ков, мы же, предаю́щеся невоздержа́нию и сластолю́бию, ското́м несмы́сленным уподобля́емся. Ты презе́льною ре́вностию о сла́ве Бо́жией вы́ну горе́л еси́, мы же небреже́м о сла́ве на́шего Творца́ и Го́спода и стыди́мся испове́дывати достопокланя́емое И́мя Его́. Ты нече́стие и злы́я обы́чаи искореня́л еси́, мы же ра́бствуем ду́ху ве́ка сего́, поставля́юще богопроти́вныя обы́чаи ми́ра па́че за́поведей Бо́жиих и уста́вов Святы́я Це́ркве. И кий грех и непра́вду не сотвори́хом мы, окая́ннии? Истощи́хом беззако́ньми на́шими долготерпе́ние Бо́жие. Те́мже правосу́дный Госпо́дь прогне́вася на нас и во гне́ве Свое́м наказа́ нас. Оба́че ве́дуще ве́лие дерзнове́ние твое́ пред Го́сподем и наде́ющеся на любо́вь твою́ к ро́ду челове́ческому, дерза́ем моли́ти тя, прехва́льне проро́че: ми́лостив бу́ди к нам, недосто́йным и непотре́бным. Умоли́ Великодарови́таго и Всеще́драго Бо́га, да не до конца́ прогне́вается на ны и не погуби́т нас со беззако́ньми на́шими, но да низпо́слет на жа́ждущую и изсо́хшую зе́млю дождь оби́льный и ми́рный, да да́рует ей плодоно́сие и благорастворе́ние возду́ха. Преклони́ де́йственным твои́м хода́тайством на ми́лость Цари́ Небе́снаго, а́ще не ра́ди нас, гре́шных и скве́рных, но ра́ди избра́нных рабо́в Его́, не преклони́вших коле́на своя́ пред Ваа́лом ми́ра сего́, ра́ди незло́бивых и несмы́сленных младе́нцев, ра́ди безслове́сных ското́в и птиц небе́сных, стра́ждущих за на́ша беззако́ния и истаева́ющих от гла́да, зно́я и жа́жды. Испроси́ нам твои́ми благоприя́тными моли́твами от Го́спода дух покая́ния и серде́чнаго умиле́ния, дух кро́тости и воздержа́ния, дух любве́ и терпе́ния, дух стра́ха Бо́жия и благоче́стия, да та́ко, возврати́вшеся от стезе́й нече́стия на пра́вый путь доброде́тели, хо́дим во све́те за́поведей Бо́жиих и дости́гнем обетова́нных нам благи́х, благоволе́нием Безнача́льнаго Бо́га Отца́, человеколю́бием Единоро́днаго Сы́на Его́ и благода́тию Всесвята́го Ду́ха, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

С™aгw слaвнагw прbр0ка и3ліи2.

Вёстно бyди, ћкw въ грeческихъ минeахъ печaтныхъ, и3 ўстaвахъ рукопи1сныхъ, тaкожде и3 въ словeнскихъ рукопи1сныхъ, и3 въ печaтныхъ ўстaвахъ, положенA слyжба и3ліи2 прbр0ка шестери1чнаz со nктHихомъ.

Вeчеръ: Nбhчнаz каfjсма. На ГDи, воззвaхъ, стіхи6ры на ѕ7: глaсъ №. Под0бенъ: Нбcныхъ чинHвъ. И# самоглaсны, глaсъ в7: Слaва, глaсъ ѕ7: Пріиди1те правослaвныхъ: И# нhнэ, бGор0диченъ, и3ли2 кrтобGор0диченъ: На стіх0внэ nктHиха. Слaва, глaсъ ѕ7: Прbр0че, проповёдниче хrт0въ: И# нhнэ, бGор0диченъ: Тропaрь, глaсъ д7: Во пл0ти ѓгGлъ: Слaва, и3 нhнэ, бGор0диченъ, и3ли2 кrтобGор0диченъ.

Знайшли помилку