На малой вечерни
Стихиры на 4, глас 4. Самогласен:
Верою и любовию, празднолюбцы, соше́дшеся,/ в памяти блаже́ннаго отца нашего Кассиа́на,/ псалмы и песньми восхва́лим днесь/ Небеснаго человека и земна́го Ангела,/ по́стником похвалу/ и новонача́льным всем преизящна наставника и руководителя му́дростнаго,/ и ныне о нас моли́ся ко Господу, Кассиане отче наш,/ поми́ловатися душам нашим.
Честный и светоносный, преподобне, твой праздник/ испо́лнен радости и веселия духодарова́ннаго,/ и ныне сошедшеся, и́нок множество и христоимени́тии людие,/ любо́вию восхваля́юще, воспое́м Божественная де́лания твоя,/ ты бо, преблаженне, яко крин во юдо́ли, в пустыни сей благоде́ланьми процвел/ и благоуха́еши душе́вная наша чувства, Кассиане, отче наш,/ моли спастися душам нашим.
От юности уязви́ся желанием Божественным, отче преподобне Кассиане,/ взем бо крест свой, последовал еси Владыце своему, Христу,/ тогда и вся плотска́я мудрова́ния умертвил еси/ и наследовал еси воистинну кротких зе́млю,/ и ныне священная чада твоя, сошедшеся,/ память твою духовно празднующе,/ прославляем Господа,/ Иже тебе преславно прославльшаго.
Слава, глас 8:
Преподобне и преблаженне отче наш Кассиане,/ ты бо воистинну сподо́бися Божественныя жизни,/ посто́м бо и бдением умерщвля́я вы́ну тело свое,/ темже и образ бысть иноком./ Аще бо и теле́сный язык умолче́,/ но чудеса твоя свидетельствуют,/ и Богоспасаемый град У́глеч, тя проповедуя, вельми хва́лится:/ имею бо близ себе, рече́, неистощимое сокровище,/ сами бо, зря́ще чудеса бываемая,/ прославляют просла́вльшаго тя Господа,/ Емуже, пресвя́те, моли́ся даровати вселе́нней мир/ и душам нашим велию милость.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Архангела Гавриила глас восприе́мше, рцем:/ радуйся, Мати Божия,/ Яже Жизнодавца Христа ми́рови ро́ждши.
На стиховне стихиры, глас 2
Подобен: До́ме Евфра́фов:
Дом добродетелей ты показа́ся/ и прия́телище дарова́нием, отче Кассиане,/ яко от земных к Небе́сным оби́телем преславно, святе,/ преше́л еси и та́мо праведных чести сподо́бися,/ с ними же моли́ся спастися душам нашим.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
Теле́сная чувства воздержанием, отче, умертви́л еси,/ страсте́й же вся́ческим бысть истерза́тель/ и плоти томи́тель, и языку молча́нии затворник,/ тем и учени́к ты множества Христо́ви привел еси.
Стих: Блажен муж, боя́йся Господа,/ в заповедех Его восхо́щет зело́.
Стадо твое, иже тебе почитающих,/ Кассиа́не, преподобне отче наш,/ и твое успе́ние празднующих,/ на Божественное тех возвышая раче́ние/ и в Божественную жизнь всели́ твоими молитвами.
Слава, глас тойже, самогласен:
Храм прече́стен Божией Матери,/ якоже Сама восхоте́,/ в пренесе́нии обители воздвигл еси,/ иде́же множества у́ченик собра́/ в нем воспевати Владычицу Богородицу./ Ейже моли́ся, мо́лимся, преподобне Кассиане,/ не оставити нас си́рых, якоже обеща́ся/ священное твое стадо избавля́ти от сете́й вра́жиих,/ да тебе вси, яко чадолюби́ва отца,/ пе́сньми непрестанно почитаем,/ прося́ще от Христа Бога прия́ти тобою велию милость.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Обрадованная, радуйся,/ Яже Радость ми́ру рождши,/ Христа Жизнодавца,/ и прама́тернюю, Дево, печаль отъе́мшая.
Тропарь, глас 4:
Ветхаго Ри́ма име́я воспитание,/ державу отечества своего, град Мангупский, оставль,/ и нивочто́же вмени́л еси княже́ние/ и славу маловре́менную су́етнаго века Христа ради,/ и па́че земна́го богатства избра́ богатство себе Небесное и славу вечную,/ возвы́сив ум свой к Богу,/ и житие́ свое́ со Ангелы вожделе́л еси восприя́ти,/ промышлением Божественнаго разума направля́ем,/ и Богоспасаемаго У́глеча града дости́гл еси,/ и близ в преде́лех о́бласти его над Во́лгою реко́ю в пусты́ню всели́вся,/ и обитель пресла́вну в честь Божия Матере воздви́гл еси,/ и в ней те́ло свое́ предложи́в яко дар освяще́н./ Тем мо́лим тя, о́тче Кассиа́не,/ моли́ Христа Бога,/ да спасе́т ду́ши наша.
Слава, и ныне, глас тойже:
Еже от века утаенное:
На велицей вечерни
Блажен муж: На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 8, самогласен:
Преподобне и преблаже́нне отче наш Кассиа́не,/ поуча́яся в за́поведех Господних день и нощь,/ тем и в законе Его достойно ходи́л еси,/ обрете́ мзду трудов своих,/ ле́ствицу преми́рную Небеснаго восхода,/ по ней же возше́д, достиже́ Горняго Иерусалима,/ от болезней и по́двиг достойную по́честь прие́мля,/ ныне с Вышними ра́дуешися,/ Божественнаго наслажда́яся вы́ну зрения/ от Царя бо царствующим Христа,/ венцем нетле́ния увязе́ся/ и Царствия Его снаследник и́стинен показа́ся,/ но яко имея дерзновение ко Христу,/ мир ми́рови испроси́ и душа́м нашим ве́лию милость.
Преподобне отче, Богоносе Кассиа́не,/ силою Креста свята́го утве́рждься,/ страстна́я взыгра́ния отрази́л еси/ и, радуйся, достигл еси,/ идеже глас пра́зднующих слы́шашеся кра́снаго о́наго веселия,/ тем и светлыми тя венцы́ Христос обогати́,/ чудотворче всечестне́, исцелений изливаеши неоску́дный источник/ верою приходящим к тебе, Кассиа́не, отче наш,/ и дае́ши слепы́м зрение, хромым хождение,/ разслабленным и бесну́ющимся челове́ком всем здравие./ Сего ради, со страхом и с верою предстояще, молимся,/ молися, преблаженне отче наш,/ спастися душам нашим.
Честно́е и пречестно́е прия́телище яви́ся Духу Пресвятому,/ Кассиа́не преподобне,/ Безплотным бо во плоти подо́бяся,/ и тех житию́ подражал еси,/ и сего ради от Вседержителя венча́ся десни́цы,/ и чудес дар живоноснаго исцеления от Него прияти сподо́бися,/ и аще и от земли преста́вися,/ но Бо́гови жив и в Горних со Ангелы Ему предстои́ши,/ моляся о душах наших.
Ины стихиры, глас 6:
Мирски́я молвы́, преподобне, возненави́дев,/ Христа Единаго возлюбил еси́/ и Того крест, на ра́мо взем, понесл еси,/ Божественно вооружи́вся,/ зми́я вселукаваго сле́зными ту́чами потопи́л еси,/ плотски́я стра́сти воздержанием му́дре умертви́л еси,/ терпением же и постом, и частыми молитвами/ плоть свою ду́хови покори́л еси,/ безстрастием души́ и ума́ чистото́ю/ по́двиг трудов своих от Него стяжа́л еси,/ темже празднующе память твою, молим тя,/ молися Го́сподеви помиловатися душам нашим.
Преподобне отче Кассиа́не,/ любве́ ради Христо́вы/ вся, яже на земли́, оставил еси,/ по́стническими труды́ свое житие уясни́л еси,/ воздержанием и слеза́ми душевное око очи́стил еси́,/ и ум свой безстрастием просветил еси́,/ и Божественным смирением украси́л еси,/ собрал еси и́ночествующих множества/ и учении своими, яко не́коею лествицею восхо́дною на Небо,/ на высоту́ добродетелей возвел./ Темже ныне чада твоя любезно вопием ти:/ молися Го́сподеви, преблаженне,/ поми́ловатися душам нашим.
Богомудре отче Кассиа́не,/ от Ри́ма, яко солнце, нам возсия́л еси,/ и Божиим смотре́нием Богоспасаемаго ты града У́глеча дости́гл еси́,/ и храм прече́стен Божией Матери близ его воздвигл/ и учени́к множество собрал еси в нем/ воспева́ти Владычицу Богородицу,/ и обитель прекрасну созда́л еси,/ в нейже трудолю́бно подвиза́ся постом и бдением,/ и злострада́нием, и еже на земли́ лега́нием,/ чистоту имея душевную и телесную и память смертную,/ преподобне отче наш,/ моли спасти́ся душам нашим.
Слава, глас 8:
Прииди́те, и́нок множества,/ днесь псало́мская пения и цветы духовныя принесем,/ яко воистинну и́ноком удобре́нию и преподобным спожителю,/ хваляще, си́це рце́м:/ радуйся, светильниче многосветлый, возводя́ ко Христу и́нок множества:/ радуйся, граду У́глечу похвала и утверждение,/ и всем верным благоути́шное приста́нище,/ и очище́ние боля́щим во гресе́х,/ на Божественное тех возвыша́я раче́ние,/ и притекающих ти с верою/ от бесну́ющихся человек отгони́ши духи лукавыя;/ и гордых и немилостивых непра́ведно лицемерством зложиву́щих на земли́,/ во смире́ние и в покая́ние приводи́ши,/ вея́ния тем душетле́нныя страсти исцеляеши,/ множества же бесо́вская отражающи,/ и ста́до и́нок своими чудесы́ удивляеши./ Темже пречестну́ю твою и святую, и Ангелом гове́йную, память празднующе,/ преподобне отче наш Кассиане,/ Божественнаго человеколюбия про́сим получи́ти/ твоими к Богу молитвами,/ и миру смире́ние испроси́/ и душам нашим велию милость.
И ныне, Богородичен: Царь Небесный:
Таже вход. Прокимен дне. Чтения три, преподобническая.
На литии стихиры, глас 6:
Возсия́ днесь пресветлая и всепра́зднественная память твоя,/ преподобне Кассиане,/ созыва́ющи многочи́сленное постник сосло́вие/ и преподобных ликостоя́ния,/ Ангелы со челове́ки,/ яко вои́стинну к похвале́нию Иже в Троице покланяемаго Бога нашего,/ сего ради с верою притекающе к тебе,/ исцеления оби́льна прие́млем,/ темже молим тя:/ душе́внаго нам здравия при́сно подавай,/ тебе верно ублажа́ющим.
Днесь похвальную песнь в памяти твоей, отче,/ тебе приносим,/ приими́ и предвари́ к Богу молитвами твоими,/ и изба́ви нас от шуйяго стояния,/ и десна́го предстоя́ния сподо́би,/ и да тебе вси яко те́пла засту́пника достойно ублажаем:/ радуйся, яко ты днесь взы́де к Небе́сным ликостоянием веселитися безконечно/ и нам оттуду источаеши/ присноживоно́сный цельбоно́снаго да́ра источник;/ радуйся, яко Безсмертному Царю Христу Богу/ во свете Его Божества выну предстои́ши/ и за град свой, и за всю Русскую землю мо́лишися непрестанно;/ радуйся, треблаже́нне отче наш Кассиа́не.
Днесь Богоспасаемый град Углеч,/ яко новаго Авраа́ма пресе́льника,/ тя, преславне отче, прие́м, радуется,/ блаженна же всесвятая память твоя,/ юже пра́зднующим источа́еши благодать независтно всем,/ му́дрствующим Церковная догма́ты правосла́вно,/ блажен ни же и ученицы́ твои,/ иже себе такова́го учителя духоно́сна стяжа́вше,/ греческаго восточнаго благочестия,/ Кафоли́ческия веры сына и чудоно́сна отца ча́да нареко́шася,/ Кассиа́не дароточи́ве,/ молитвенниче о душах наших.
Столп непоколеби́м Христове Церкви, отче, был еси,/ темже Боже́ственною ревностию разже́гся,/ дерзнове́нно неправедное начина́ние/ пра́ведно разори́ти тща́шеся/ и, разде́льшияся любовию князи,/ па́ки ту́ю прии́ти има́ моли́ши,/ и брата на брата своего воста́юща, гневом Божиим прети́ши,/ и злаго насилия, яко гордаго фараони́та непра́вду, облича́еши,/ и преста́ти от таковаго повелева́еши/ непокаря́ющаяжеся твоему праведному наказа́нию,/ суду́ Божию о́наго предае́ши./ Озлобле́ннаго же князя и у́зы, и темни́цею/ того добле сконча́ти таковый подвиг увещава́еши/ и блаженный вечный о́намо поко́й ему прияти обещава́еши./ И ныне, наставниче наш Кассиа́не,/ моли спастися всем, иже любовию почитающим священную память твою.
Слава, глас тойже:
Светлая и всепразднественная днесь возсия́ нам,/ якоже второе солнце,/ всех празднолюбных соборы просвещает/ и тьму отго́нит древняго помраче́ния/ честна́я память Кассиа́на чу́днаго,/ и Богоспасаемый У́глеч град,/ созывая к честне́й и чудотворней его иконе,/тем со страхом и радостию облобызающе, молимся,/ якоже кроткому Давиду, благоверным на сопроти́вныя одоление дарова́ти/ и мира мирови испросити/ и душам нашим велию милость.
И ныне, Богородичен: Богородице, Ты еси лоза истинная:
На стиховне стихиры, глас 1. Самогласен:
Преподобне отче Кассиа́не,/ сошедшеся любовию в память твою,/ прии́мем дре́вле лиющияся от Тебе целебныя благодати/ и, светло торжествующе, во гла́сех нес ценных поюще Дави́дски, глаголем:/ блажен муж, бояйся Господа,/ непорочен бо в путех Господних ходил еси,/ тем же с преподобными водворя́яся,/ с ними же Господеви молися/ поми́ловатися душам нашим.
Стих: Честна́ пред Господем/ смерть преподобных Его.
Днесь в память сошедшеся, братие, принесем веру и духовно почтим/ честна́го отца нашего Кассиа́на,/ вси хотя́щии исцелитися/ да никакоже усумни́мся предстоя́ще,/ христоимени́тии людие и мона́си со страхом,/ но почерпи́те вино́ Небеснаго некта́ра, ду́ши веселящее,/ всем бо нам ныне явно открыся благодать Божия,/ молитвами великаго чудотворца Кассиа́на,/ изливает бо всем, к нему с верою приходящим,/ неоскудное душам нашим и телесем живоносное здравие/ и всем в нуждах поможение и заступление,/ су́щим в беда́х и в болезнех скорый и теплый везде предстатель,/ и зубныя болезни преизя́щный целитель,/ и всяким неисцельным недугом оздравитель,/ иже всегда дарует нам мир и велию милость.
Стих: Блажен муж, боя́йся Господа,/ в заповедех Его восхо́щет зело́.
Источник приснотекущий, враче́вство безмездное,/ гроб знаменоноснаго отца нашего Кассиа́на,/ всяк бо, приходя́й к нему, приемлет исцеление./ О, великая благодать от силы живоноснаго мертвеца,/ преблаженнаго отца нашего Кассиа́на, но и по пресвято́м его преставле́нии/ от благоуха́нных мощей его,/ исте́кши дародательный сий/ и никогда же изсыхающий животный источник,/ от него же, вси пию́ще, жизнь бла́гу и́мут,/ его же молитвами, Иисусе Христе, Царю всех,/ спаси души наша, яко Милосерд.
Слава, глас 6:
Приидите празднолюбцы,/ и приидите и не заме́длите,/ и приимите, братие,/ драга́го да́ра, лию́щияся нам благодати/ от предивнаго отца нашего Кассиа́на,/ и вси, сошедшеся,/ усердно и светло торжествуем вкупе/ со псалмы́ и пе́сньми,/ и пеньми духовными/ в честней памяти пресветлаго и светозарнаго,/ великаго в чудесех светильника,/ сияюща нам в пусты́ни Учме, и преименитаго града У́глеча проповедника,/ преподобнаго отца прославим,/ и любовию ныне вси почтим всепразднественный памяти его рождения день,/ и насладимся нынешняго благода́тнаго торжества́ бисера бесценнаго,/ се бо звание прии́де сей его праздник,/ возвещающий нам день жизни вечныя./ Сего ради со страхом предстояще ему и молящеся,/ облобызаем честну́ю его чудотворную икону с любовию и целомудрием, бодренно,/ и всечестное, и равноангельное его житие восприимше, восхвалим, глаголюще:/ о преславне Кассиа́не,/ радуйся, отечеству своему светильниче пресветлый, радуйся, всей Ру́сстей земли радость немерцающа/ и похвала Углечу граду неотъемлема,/ радуйся, яко чи́сте Чисте́йшему Трисия́нному Света Божеству Нераздельному/ со Ангелы предстатель яви́ся Троицы благоговейный,/ радуйся, светильниче многосветлый всем нам,/ учеником твоим и верным чадом,/ и́ноком и христоимени́тым лю́дем предстательство неложное и спасение нам, грешным,/ невидимым твоим ходатайством ко Владыце и молением о душах наших.
И ныне, Богородичен воскресен, глас тойже
Тропарь, глас 4:
Днесь пресве́тло красу́ется сла́внейший У́глеч град,/ церковь же Божия Матере вельми́ радуется,/ име́я многоцеле́бныя в себе мо́щи великаго чудотворца,/ преподобнаго Кассиа́на, возсия́вшаго от Ри́ма,/ якоже солнце, всему́ ми́ру издале́ча просвеща́я верных сердца́,/ и́мже украси́ Бог церковь Ма́тере Своея,/ темже ныне мо́лим тя:/ бу́ди покровитель и засту́пник непобеди́мый/ от всяких бед гра́ду нашему/ и всем верным храни́лище,/ притека́ющим в дом Божия Матере и кла́няющимся тебе,/ преподобне уго́дниче Христов Кассиа́не,/ моли́ Христа Бога спасти́ся душа́м нашим.
Слава, и ныне, Богородичен
На благословении хлебов оба тропаря преподобному по единожды
Таже: Богородице, Дево, радуйся
На утрени
На Бог Господь: тропари сия оба по единожды
Слава, и ныне, Богородичен.
Еже от века утаенное:
По 1-м стихословии, седален, глас 1:
И́ноческое житие измла́да, преподобне, возлюби́в/ и Христу от души́ после́довав,/ Богомудре и Богоблаженне отче наш Кассиа́не,/ благодатию Святаго Духа ум свой озари́в,/ от него же пресветлыми заря́ми сердце свое просвети́в,/ светови́ден вои́стину весь добродетельным своим житие́м просия́в,/ в молитвах и поще́ниих в бдениих и́ноком о́браз был еси великий,/ искуси́теля же воздержанием победи́л еси́./ И ныне на Небесе́х лику́еши со Ангелы и со всеми святы́ми,/ тем же вопием ти:/ слава Давшему ти крепость,/ слава Венчавшему тя,/ слава Дающему тобою всем исцеление.
Слава, и ныне, Богородичен:
Упование христианом, Пресвятая Дево,/ Его же родила́ еси, Бога, па́че ума́ же и слова,/ непрестанно моли с Вышними силами/ дати оставле́ние грехо́в наших всех и исправле́ние житию́,/ и́же верою и любовию присно Тя славящим.
По 2-м стихословии седален, глас 8:
От земны́х на Небесная помы́слив и де́лом соверши́ ко Господу любовь, подобяся молнии,/ от востока до запада преходя́,/ яко други́й Авраа́м от отечества своего во Египет преселився,/ тако и ты, Богоблаженне Кассиа́не,/ по Божественному смотрению от града Мангупска к граду Москве прии́де,/ и Богоспасаемаго Углеча града достиже́,/ и храм пречуден Божия Матере созда́,/ и обитель прекрасну воздви́же в славу Христу Богу, и и́нок множества собра́,/ но егда́ бя́ше в жизни, печа́шеся ими яко при́сный отец,/ тако и ныне, отче Кассиане,/ собранное ти Боголюбезное стадо инок от наве́т вражиих и всяких бед свободи́/ и моли Христа Бога нашего согрешением оставление дарова́ти/ пра́зднующим любовию святую память твою.
Слава, и ныне, Богородичен
Небесную дверь и ковче́г,/ всесвятую го́ру и светлый о́блак воспоем, неопали́мую купину́, словесный рай,/ Евино воззвание,/ вселенней всей великое приятелище,/ яко спасение всем соде́яся ми́рови и оставление древним прегреше́нием;/ тем же вопием Ей:/ моли Христа Бога согрешением оставление дарова́ти/ благочестно покланя́ющимся пресвятому Рождеству Твоему.
По полиелеи седален, глас 4:
Днесь в память сошедшеся, братие,/ духовно почте́м честна́го отца нашего Кассиа́на,/ иже посто́м тело свое изнури́в,/ воздержанием же страсти умертвив и бдением ум очистив,/ моли́твою же душу просвети́в, нищетою на Небесех сокровище себе некрадо́мо стяжа́в,/ послушанием Бога благопослу́шлива име́,/ чистотою жилище Пресвятаго Духа быв,/ Его же ради и Богоспасаемый У́глеч град/ торжествует о Бо́зе достойно в память твою, отче Кассиане,/ молитвами бо твоими спасаеми от искушений и бед/ и всякаго прещения, находящаго на ны,/ и паки, преподобне, не престай моляся Христу Богу/ спастися душам нашим.
Слава, и ныне, Богородичен:
Многими прегрешении/ аз, блудный, ум помрачи́в,/ вопию Твоему крепкому заступлению, Богородице,/ просвети души́ моея зе́ницы,/ возсия́ ми покаяния светлую зарю,/ и облецы́ мя во оружие Света,/ Дево Богороди́тельнице Чистая.
Таже степенна, антифон 1-й 4-го гласа. Прокимен: Честна́ пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Блажен муж, боя́йся Господа: Всякое дыхание
Евангелие от Матфея, зачало 43
По 50-м псалме стихира, глас 8:
Прииди́те, инок мно́жества,/ прииди́те, пустынное воспитание,/ прииди́те, града У́глеча небора́сленныя ветви,/ испущающия и возращающия цветы благоуха́нныя инок светоно́сивых./ Прииди́те, христоноснии, новии израильты, и с нами вкупе лик составим,/ днесь бо всем нам духовная поставляется трапе́за,/ и па́че благовонных аромат облагоухает нас/ память преподобнаго отца нашего Кассиа́на./ Приидите, стеце́мся и любезно целуем чудотворнаго образа его подобие,/ и благоговейне к нему воззовем:/ отче духоносне Кассиа́не,/ твоими молитвами испроси нам у Христа/ мира и велия милости.
Таже канон Богородицы с ирмосом на 6, и преподобному отцу нашему Кассиа́ну два канона на 8
Канон преподобному, егоже краегранесие сицево: Даждь ми, Христе мой, восхвалити Твоего угодника. Глас 2.
Песнь 1
Ирмос: Грядите, людие, поем песнь Христу Богу,/ разде́льшему море и наста́вльшему люди,/ яже изведе́ из работы египетския,/ яко прославися.
Агнче незло́бивый, отве́рзи ми устне недостойнии и язык мой уясни́, и сердце мое просвети́,/ и ум мой озари́ светом твоего Богоразумия,/ да возмогу́ воспевати память преподобнаго Кассиа́на,/ его же на земли́ удивил еси.
Многим милосердием и щедротами, Содетелю твари и веков Творче,/ молебное пение приими и прощение нашим согрешением да́руй,/ Твоего угодника, преподобнаго отца нашего Кассиа́на, молением и тишину сердцу моему.
Светлое и Богоугодное житие твое яко свет воистинну на земли показа́ся,/ Божественную видети Светлость, Кассиа́не, сподобися,/ темже и видимая вся оставил еси и Непостижимаго зре́ти сподо́бися.
Богородичен:
Мои́х прегреше́ний, Владычице, плени́цу расто́ргни,/ Своего Сына и Господа моля́щи,/ и томя́щий мя грех, Присноде́во, низложи́,/ яко да воспева́ю Тя всегда́, Всенепоро́чная.
Ин канон, глас 4
Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пустыни победи́л есть.
Боже́ственнаго и Пресвята́го Ду́ха блиста́яся благода́тию, иже светоно́сное, Кассиа́не,/ и честно́е соверша́ющих твое́ успе́ние,/ све́тлою моли́твою твоею страсте́й мглу очи́сти.
От ю́ности, преподобне, и́ноческаго о́браза возжеле́в/ и сподо́бися его в сре́днем жития́ твоегокрасоли́тии в Русстей держа́ве получи́ти,/ иде́же и яре́м Госпо́день восприе́м, и в бразда́х своего́ се́рдца пшени́цу се́ял еси духо́вную, и пожа́л еси клас, утвержда́ют ду́шу, Богоблаже́нне.
Светоносная память твоя гра́ду У́глечу днесь возсия́, яко солнечныя лучи́,/ Кассиа́не, преблаже́нне о́тче наш,/ исправле́нии твои́ми страсте́й на́ших отъе́млюще о́блак,/ еяже сотворя́юще, ве́рою тя и любо́вию ублажа́ем.
Богородичен:
Зачала́, Пречи́стая, неизрече́нно Сло́во,/ содержа́щаго земныя концы́,/ и Сего́ родила́ еси,/ егоже моли́ приле́жно поми́ловати нас.
Песнь 3
Ирмос: На ка́мени мя веры утвердив,/ расшири́л еси уста́ моя на враги моя,/ возвесели́бося дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят якоже Бог наш,/ и несть пра́веден, паче Тебе, Господи.
Жезлом добродетелей страстное море пресек/ и гордаго врага, якоже другаго фараона, молитвами твоими погрузив,/ и избранное твое стадо, новаго Израиля, невредно соблюди, Кассиа́не преподобне.
Возлюбив, блаженне, всенощное бдение и молитву непрестанну, и любовь нелицемерну,/ сими очищая ум свой, душу же просвещая, и тело свое смиряя,/ и ко дневным трудом благопокорно устрояя.
Храм тя, вси вернии, Духа Пресвятаго вемы,/ и храм Боголе́пен Божией Матери воздвигл еси,/ и обитель прекрасну устроив, и в ней инок стадо Боголю́бне совокупил,/ в нем же ныне всяк недуг молитвами твоими отгоняется.
Богородичен:
Во ины́х жена́х мати до́ндеже дева непозна́ся,/ ни мати по рождестве де́вствовати сподо́бися,/ на Тебе же, Дево Мати, обое́ сбы́стся,/ тем веселием духа воспеваю:/ несть непорочней, паче Тебе, Владычице.
Ин
Ирмос: Весели́тся о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи:/ Ты моя крепость, Господи,/ и прибежище, и утверждение.
Добродетельно изначала показал еси житие, отче пребогате,/ банею пакибытия́ дар духовный от младенчества в души своей прием, благолепне Кассиа́не,/ солнца светлейши от ужаснаго Божественнаго видения просвещь вся чувства и, яко чуден, разум благий стяжал еси,/ иночество иму́щим житие неблазненно показал еси.
Кто твоя подвиги изрещи́ возможет,/ ты бо пути жестокия из отечества своего в чуждых странах,/ в пусты́ни, глаголемей У́чме, шествуя, взем сурово, овощие, ягодич ядяше,/ вкушение же отлагаше сладостныя пищи болезньми воздержания.
Яко ма́слина плодовита, в дому Господни прозябл еси,/ в пределех града Углеча просветився маслом трудов твоих, Кассиа́не духоносне,/ умащая наша ли́ца благодатию Духа Пресвятаго, поющих тя,/ преподобне и Богоблаженне, вся ны посети, моляся Человеколюбцу.
Богородичен:
Из Тебе, Чистая, Цвет неувядаемый,/ благоухая все человечество, Божественным миром естества Своего,/ Иже Отцу Собезначалъный,/ из Тебе быв под летом, Дево Всенепорочная.
Кондак, глас 4:
Якоже пресве́тлое солнце,/ возсия́ нам от Ри́ма и к ца́рскому гра́ду дости́гл еси,/ преблаже́нне о́тче Кассиа́не,/ и Ангельски в Ру́сстей земли́ пожи́л еси,/ и дре́вних по́стник на высоту́ воздержания востече́,/ и в пусты́ни Учме, близ Богоспасаемаго гра́да Углеча,/ оби́тель пресла́вну и́ноком во спасе́ние сооружи́,/ и храм благоле́пен Пречистей Богоматери Духом Божиим уясни́,/ и в ней тобою Бог прославля́ется,/ и ныне моли́тися Го́сподеви не преста́й о ста́де свое́м,/ и́же многими по́ты и труды́ стяжа́л еси́/ изба́вити его от всех обстоя́ний лука́ваго,/ и от вся́ких скорбе́й и бед невреди́му сохрани́тися,/ и нам, рабо́м твои́м, грехо́в проще́ние моли́твами твоими получи́ти,/ и гра́ду твоему́ У́глечу от напа́стей вся́ческих/ и находя́щих паде́ний, гне́вом Божиим пра́ведным, свободи́тися умоли́,/ преподобне и Богомудре о́тче Кассиа́не.
Седален, глас 8:
Постничеством вооружився, блаженне Кассиа́не,/ страсти победив и плоть свою покорив ду́хови,/ бесом прогонитель показася и недуги целя,/ темже любовию священную память твоего живоноснаго успения почитающе,/ просим восприяти исправление житию и миру смирение/ вопиющим к тебе, преподобне Кассиа́не, отче наш,/ моли Христа Бога грехов оставление даровати/ прославляющим всесвятую память твою.
Ин седален, глас тойже
Подобен: Премудрости:
Ангельски на земли́ пожив, Богомудре отче Кассиа́не,/ ликом постническим примеси́ся/ и, взем крест на ра́мо свое, после́дова Владыце своему, звавшему тя, Христу Богу,/ и в пустыню вселився, в труде́х же и посте́х тело свое изнурил еси,/ иде́же тя пастыря Своим овцам добре устрояет Всебогатый Господь,/ сосу́де Божия Духа чистый, Кассиа́не преблаженне./ Темже моли Христа Бога грехов оставление даровати/ празднующим любовию пречестную и святую память твою.
Слава, и ныне, Богородичен:
Яко Всенепорочная Невеста Творцу,/ яко Неискусомужняя Мати Избавителя,/ яко приятелище сущи Утешителя, Всепетая,/ беззаконию мя су́ща скверно жили́ще и бесом игралище в разуме бывша, потщися и сих злодействия мя избавити,/ светло жилище добродетельми соде́лавши,/ Светодательна и Нетленна, отжени́ о́блак страсте́й/ и Вышняго причастия сподоби/ и Свету невечернему молитвами Твоими.
Песнь 4
Ирмос: Пришел еси от Девы не хода́тай, ни Ангел,/ но Сам, Господи, вопло́щся,/ и спасл еси всего мя человека,/ тем зову ти: слава силе Твоей, Господи.
Умертви́в себе ми́рови, жизнь равноа́нгельну на земли пожил еси, преславне,/ и яко дар освящен Владыце, Кассиа́не, свою душу чисту представил еси/ и Божественнаго Царствия достойно, отче, получил еси.
Место прошения, отче, со тщанием исполняя,/ храм Боголепен Божией Матери воздвиже,/ в нем же ныне праздничною радостию инок собрание веселится,/ славяще усердно твое в Небесныя круги невечерняго Света возшествие,/ память твою священную духовно почитаем.
Богоспасаемый Углеч град ныне веселием, отче,/ красуется, имея мощи твоя близ себе, преподобне Кассиа́не,/ ученицы́ же твои житию твоему ревну́юще и твоей памяти радующеся, молебно вопиют ти:/ не забу́ди стадо свое, еже собрал еси, мудре, и в жизни сей упасе́ благоче́стно,/ и ныне потщися, отче наш Кассиа́не, да привлече́ши его во ограду Небесную.
Богородичен:
Управи ум мой, Владычице,/ труждающийся в пучине скорбе́й/ и потопляемый нашествием тлетворных страстей,/ спаси к Тебе прибегающаго,/ иныя бо помощи, Чистая, разве Тебе, не знаем.
Ин
Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте,/ Солнце праведное,/ ста в чине своем,/ достойно взывающи:/ слава силе Твоей, Господи.
Обретая, отче Кассиа́не, сам себе, всеблаженне, всю нощь стояше, яко безплотен,/ недреманно око имел еси и чисто, якоже зерца́ло, духовною зарею,/ и Божественнаго явления чистым помыслом приемля.
Пребыти внутрь мира никакоже восхотел еси, премудре отче Кассиа́не, имея наставляющаго тя Божия Духа силу,/ в пусты́ни У́чме вселися, безмолвно пожил еси и со зверьми мысленными вы́ну брань имел еси,/ но Божиею силою тех ополчения, яко дым и прах, по воздуху во исчезновение разгоняя.
Яко Божественный зрится рай, премудре, храм Божия Матере,/ цветы испуща́я чудес мироуха́ния,/ имиже сердца́ наслаждаются верою, Кассиа́не, присно хвалящих тя.
Богородичен:
Святая Богородице, освяти нас,/ Яже Пресвятаго Бога рождши,/ плотию уподобитися восхотевша человеком,/ и Небеснаго жития вся покажи, Пречистая,/ причастники молитвами Твоими.
Песнь 5
Ирмос: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Господи,/ во свете Твоих повеле́ний наста́ви нас,/ ра́зве бо Тебе, иного бога не зна́ем.
Ветри́лом, отче, воздержания окрыля́ем, страстныя тьмы отбежав/ и к безстрастию путем наставляем, востече к зрению Трисолнечнаго, Нераздельнаго Божества,/ от Него озарився, нетления богатство живоносной благодати твоей нам оставил еси.
Возсия́ в тебе Господь, егоже от души возжелел еси, преподобне Кассиа́не,/ жилище свое возлюби в Русстей имети земли́,/ в пустыни Учме, близ преименитаго града Углеча, любве ради Христовы подвизаяся в терпении вся́цем/ и Того славы духом наслаждаяся, и ныне в Небеснем Царствии безконечно веселишися.
Единей Христовой любве, преблаженне Кассиа́не, приложився/ и Того смотрением Божественным в наших пределах великия реки Во́лги/ и пустыни Учме провозсияв, яко пресветлое солнце, украшаяся заповедьми Спаса Христа,/ сего ради и прия от Него благодать изгоняти духи́ нечистыя от беснующихся человек чудо зри́тельно.
Богородичен:
Упра́ви ум мой, Владычице, потопляемый нашествием скорбей и тлетворных страсте́й,/ спаси к Тебе прибегающаго, иныя помощи, Чистая, разве Тебе, не знаем.
Ин
Ирмос: Ты, Господи, мой свет/ в мир прише́л еси,/ Свет Святый, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ верою воспева́ющия Тя.
Законом Божественным последуя, премудре Кассиане,/ и повелением повинуяся Сотворшаго, законоположник явися иноком и правило известнейшее,/ наказатель безумным и злонравным человеком/ и наставник заблуждшим и светильник, иже во тьме неведения, преславне.
Огнь искушений и страсте́й пещь слезами твоих, отче, течений и духовною росою богатно угасил еси,/ соблюде́ся неопалимь, опаля́емь бо любовию всех Царя,/ ве́щная увядил еси желания, Боголю́бче Кассиа́не, отче наш.
Яко очи́стившу помышления, преподобне,/ благодать тебе дастся яко пророку будущая, яко настоящая глаголати, зрети же дальняя яко ближняя,/ и еже князя на князя града твоего У́глеча востаю́ща неправедное насилие дерзновенно обличил еси/ и, смерть онаго провидев, странну быти ему прорекл, Кассиа́не, Божие обиталище.
Богородичен:
Житейская не могут уста по достоянию Тя пети, Всепетая,/ высшу сущу Херувим и всякия твари./ Тем же с Божественным Кассиа́ном Владыку о всех нас умоли́,/ Всечистая Владычице.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего призыва́ю бе́здну,/ от тли, Боже, мя возведи.
От земных к Небесным обителем преславно вшел, Богомудре Кассиане,/ и в Божественную жизнь вселился еси, и тамо зрети неизрече́нных сподо́бися, ихже о́ко не ви́де, ухо не слы́ша и на сердце человеку грешну не взыде,/ яже угото́ва Бог любящим Его.
Великаго святителя Иоаса́фа и чуднаго отца Паи́сия, блаженне Кассиа́не,/ благословения сподобився и духовнаго наказания поучение от них восприи́м,/ и бу́рею греха́ не погрузи́ся,/ тем и в тихое пристанище достигл Небеснаго Царствия,/ и тамо ясно наслаждаешися Божественнаго видения.
Твои, всеблаженне Кассиа́не, живоносныя и всечестныя мощи, лежащия во гробе, и в земных недрех нетленныя познахом и яко источник сладких и живых вод присно нам чудотворении издает благодать, цельбы́ точа́щи: слепыя просвещая, хромых ходити устроя́я,/ разслабленных о Христе оздравляя и нечистии ду́си от бе́сных прогоняя.
Богородичен:
Души́ моей стра́сти, Пречистая, исцели,/ Яже безстрастия бывши источник,/ Мати Божия, просвети Рождеством Твоим,/ преподобных молитвы приемля.
Ин
Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесо́вския кро́ве очищшися,/ ради ми́лости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.
Неболезненную жизнь в болезнех восприял еси/ и болезнем лютым уставляеши озлобления/ иже верою просящим прияти избавление неисцельным недугом, Кассиа́не всечестне,/ тем разреши наша болезни душевныя и телесныя.
Ра́це твоей священней приступающе,/ благоухания Божественнаго разума исполняемся, преблаженне Кассиане,/ смрада избавляющеся страстей, иже любовию тя чтущия, отче преподобне.
Яко терпя́щу ти вельми́ по́ты трудов твоих/ в благовселенней ти Богоспасаемаго У́глеча града, пусты́ни У́чме, преподобне Кассиа́не,/ удо́бь воздержанием, чу́дный отче, явлься Владыка тебе Христос в день твоего преставления,/ вручи́ силу Божественну и сим ти недуги повеле́ цели́ти.
Богородичен:
Ной яко праведный явлься и от потопа ду́ши праведных спасе,/ тако ты, блаженне Кассиа́не, от наводне́ния реки Волги собранное ти стадо ученик/ Божественными же поученьми дивно ты́я от нашествия душетленных страсте́й спасл еси/ и, яко ски́нию, обитель кинови́и на превышшее место, всечестне, изволением Всечистыя пренесе́,/ юже и превозрастил еси болезньми и по́ты своими,/ весь возложился еси Пречистей Матери Божии.
Кондак, глас 5:
Яко многосве́тлая звезда́,/ возсия́л еси́ в Ру́сстей земли́, о́тче Кассиа́не,/ и я́ко бога́тство драгоце́ннаго би́сера/ прии́де к нам от ве́тхаго Ри́ма/ и доше́д Богоспаса́емаго гра́да У́глеча,/ и близ его́ Боже́ственным смотре́нием/ оби́тель всече́стну возгради́л,/ и це́рковь Матере Божия чуднови́дну созда́,/ и созва́ и́нок мно́жества,/ с ни́ми же моли́ся Христу́ Бо́гу/ изба́вити град сей от ва́рварскаго плене́ния,/ и междоусобныя бра́ни, и огненнаго запале́ния невреди́ма соблюди́,/ преподобне и Богому́дре о́тче Кассиа́не.
Икос:
Кто не удиви́тся или не почуди́тся человеколюбию Божию/ и кто не прославит или не испове́сть неизочтенную и несказанную смотрения Твоего, Христе Боже,/ еже к нам излия́ днесь, благоутробия Свою милость,/ яко яви́л еси последнему ро́ду нашему угодника Твоего, преподобнаго отца Кассиа́на,/ земли́ Ру́сстей и гра́ду нашему У́глечу великое свети́ло и сокро́вище благода́тное,/ темже вопие́м ему си́це: о пренебесный отче Кассиане,/ радуйся, яко пресветлая звезда, от запада возсиявшая и к востоку благочестия истиннаго пришедши,– от ветхаго Ри́ма к царскому граду, преблаженне, достигл,/ отонудуже и Богоспасаемый У́глеч град Божественными детельми наполнил еси;/ княжение и отечествие свое, град Мангу́пский, оставль,/ и Христа Единаго всем сердцем возлюбил еси, и невозвратным желанием Ему последовал еси,/ и яко невеществен разум стяжал еси смирением и любовию, и милостынею, еже ко всем тихостию,/ радуйся, яко житие свое в чуждых странах, в пусты́ни У́чме препроводил еси зе́льным воздержанием трудов своих;/ радуйся, яко ту близ града У́глеча обитель святолепну и храм Божия Матере прече́стен на служение иноком возгради́л еси/ и в нем яко человек был еси естеством, но ангельски и пожил еси, и Вышняго Иерусалима согражданин явился еси;/ радуйся, яко бывый, якоже столп, страстьми непотрясо́м, обогащшийся верою крепкаго упования;/ радуйся, отечеству твоему похвала и преименитому У́глечу граду просвещение, и всей Русстей земли удобрение;/ радуйся, яко благочестива отца преславная отрасль и благоговейныя матере ветвь многоплодна;/ ра́дуйся, целому́дрия и́ноком увеща́ние сладкогла́сное;/радуйся, пастырю Христовы ограды, словесных овец вводя́щий в Божий разум;/ радуйся, красное добродетелей хранилище и в печали унывающим благое утеше́ние;/ радуйся, яко Ангелом собеседник быти сподобися и вся бесовския полки́ посрамил еси;/ радуйся, ты бо во всех стра́нах и во своем отечествии прославлен бысть о Христе много в Ру́ссии,/ и в пусты́не У́чме твори́ши чудеса, и по реце Волге плавающим тихое пристанище от обуреваний дивно уставляеши;/ радуйся, яко по отшествии мира сущим в различных бедах и искушениях/ готов сый предстатель обретаяся и везде призывающих тя быстро предваряяй;/ радуйся, яко воистинну обрете Божию благодать и со Ангелы присно зрети сподобися лицем к лицу Святую Троицу,/ радуйся, яко второе солнце, сияя чудесы, и всем, приходящим к тебе присно животну исцелений;/ радуйся, преподобне и Богомудре отче наш Кассиа́не.
Песнь 7
Ирмос: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му,/ трио́ твои о́троцы небрего́ша безбожнаго веле́ния,/ посреде́же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху:/ благословен еси, Боже отец наших.
От града и отечества своего пресе́льник был еси,/ к Богу ру́це простирая, спасение обре́те,/ водам же, послужившим тебе, Божиим смотрением Богоспасаемаго У́глеча града достигл еси, идеже бя́ше угодно Владыце,/ Ему же радостно ныне поеши:/ благословен Бог отец наших.
Преименитаго града Ростова архиерея Иоасафа благословение Ангельскаго образа восприял еси/и в нем боголюбезнаго князя Андрея и христолюбивых людей града Углеча множества,/ чуднаго же отца Паисия и вся кинови́йския и́ноки радости исполнил еси и духовнаго веселия/ твоим по реце Волге дивно шествием, спутника, отче, Христа обрел еси,/ к Нему же ныне радостно зове́ши:/ благословен Бог отец наших.
Ликуют собрания и́ночествующих множества,/ и веселятся народов Богоспасаема У́глеча града пространствия в честнем преставлении Кассиа́на преблаженнаго,/ молебный совершающе праздник, радостно от души вопиют:/ благословен Бог отец наших.
Богородичен:
Пещь преобразова́ше Твое Рождество, Всенепорочная,/ отроки бо не опали́,/ якоже ложесна́ Твоя, огнь непостоянный./ Тем же молим Тя:/ огня вечнаго избави рабы́ Своя.
Ин
Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху:/ благословен еси в храме Славы Твоея, Господи.
Освя́щся от младенства доброгласною трубою молитвы Твоея/ и неплодныя утробы многоплодны сотворил еси,/ явися отец си́рым, вдови́цам заступник милостив,/ и сми́рен, и благоуте́шителен ко всем, Кассиа́не всечестне, был еси;/ сего ради с Небес благодать приял еси исцелений:/ слепым подае́ши прозрение и хромым благотечение, и зубныя болезни облегчение.
Водрузи́вый прежде крест и келлию, идеже ныне, Боголепне/ Боголюбезная кинови́я в пусты́ни У́чме тобою, освящение, сияет, Кассиа́не Богомудре,/ в ней молитвы своя возсылая Вышнему,/ яко Христа Царя Славы со Ангелы мысленныма очима, Богоносе, вы́ну зря́ще/ и в пусты́ни сей великодревесней водворяяся с Господем,/ Божественною тя благодатию осеняюща.
Яко звезду, тя, Кассиа́не, всемирну,/ иноком светило незаходимое, помощника в бедах и грешником великое покаяний прибежище вемы,/ хода́тая и молитвенника предлагаю Владыце Христу тя, всечестне.
Богородичен:
Ви́дети желая Твой угодник Кассиа́н/ Твоего Сына и Бога неизреченную Славу, Богородительнице,/ Сего честны́й крест на ра́мо взем,/ после́дова живоносным стопа́м Его.
Песнь 8
Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго,/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бога/ пойте дела яко Господа/ и превозноси́те во вся веки.
Авраа́мский стяжа́в нрав, премудре, от страны́ Римския пресе́льник быв к царскому граду,/ отонудуже и Богоспасаемаго У́глеча града достигл еси/ и та́мо Богу послужил еси, обещава́вшу ти воздание богатно;/ тем, веселяся, усердно Христо́ви вопие́ши:/ благословите вся дела Господа и превозноси́те Его во веки.
На земли́ пожив яко Ангел с плотию, яко безплотен безплотныя враги под ногама покори́,/ чистоту же, яко Небесный свет, стяжал еси,/ постом и бдением и молитвами в Горняя востече́,/ иде́же со Ангелы на Небесех ликуя светло, Христови вопие́ши:/ благословите вся дела Господа и превозноси́те Его во веки.
Римския стра́ны и град Мангу́пск, отечество твое, проповедует, преподобне,/ и сла́внейший Углеч град тобою хвалится,/ прии́м от Бога сокровище некрадо́мо, помощника бо велика, блаженнаго Кассиана восприят,/ и с ликом мни́шеским ныне веселяшися, тем память твою празднующе, радостно вопием:/ благословите вся дела Господа и превозноси́те Его во веки.
Богородичен:
Великому таинству Рождества Твоего/ кто не удивится, Богородице,/ или кий язык земны́й или ум безплотных изрещи возможет,/ паче бо естества и смысла, Богородице,/ Зижди́теля родила еси.
Ин
Ирмос: Ру́це распросте́р Даниил,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же си́лу угасиша, доброде́телию препоя́савшеся/ благоче́стия рачи́тели,/ о́троцы, взыва́юще:/ благословите вся дела Господня Господа.
Ум от страсте́й очистив, беседовал Го́сподеви Вседержителю,/ от Него же неизглаго́ланно, преподобне, научаем,/ пророчески предглаголал востаю́щему неправедно князю на праведнаго князя, всеблаженне;/ тем тя, яко вели́ка просветителя душа́м нашим,/ согласно, Кассиане премудре, ве́рнии похваляем, поюще:/ благословите вся дела Господня Господа.
Подавая тебе яже проти́ву любве́ Зижди́тель,/ от юности соблюдая тя десницею Боголепно,/ яко от младенства вся́ко похотение попра́вит,/ тем, якоже молния, всем возсия́ великими блистании,/ жития твоего воздержании сия́юще, Кассиа́не премудре,/ иже благочестно Зижди́телю зовущим:/ благословите вся дела Господня Господа.
Яко струя́ Божественна исцелений происходит от живоносныя ти благодати,/ вся исцеляет и омывает скверны страсте́й, и гное́ние язв лю́тых очищает,/ и верных животворно напая́ет всех сердца,/ Кассиа́не благодатеточи́ве, иже любовию поющих:/ благословите вся дела Господня Господа.
Богородичен:
Якоже Иса́ия древле в Карми́ле всели́ся,/ тако и ты в пустыни великолесней Учме вселитися вожделел еси/ особь с Богом упражнятися и, Богоначальными озарився светолитии, угодник явися Богородицы, вопия Ей:/ радуйся, Обрадованная, Господь с Тобою и Тебе ради с нами.
Песнь 9
Ирмос: От Бога Бога Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святыя Девы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ вернии единому́дренно пе́сньми велича́ем.
Четвероле́тне пра́зднующемуся Кассиа́ну Ри́млянину тезоимени́т был еси, блаженне Кассиа́не,/ и того житию подражая, в Русстей земли́ равноангельно в созда́нней ти обители Пресвятыя Богородицы пожи́л еси,/ тем же и ра́вну почесть от Бога сподобился еси прия́ти,/ с нимже ныне на Небесех весели́шися и нас поминай, празднующих священную память твою, да тя непрестанно величаем.
Память священная ти днесь, яко солнце, возсия́, Кассиа́не преблаженне,/ иже благочести́вых сердца́ озаряющи, болезней твоих и чудес сиянием яко воистинну просвещаеши, отче,/ в нюже вся ны помяни́, верою почитающия тя.
Твоя священная и живоносная благодать многоразли́чныя болезни исцеляет/ и попаля́ет полки́ бесо́вския всегда, Богоносе Кассиа́не,/ Божиим Промыслом то́чиши всем исцеления, верно тя присно блажа́щим.
Богородичен:
Глас Гаврии́лов приносим Ти, радующеся:/ радуйся, глаголюще, место священия;/ радуйся, преподобным славо и всем верным спасение,/ Еяже ради обожи́хомся, Богородице Приснодево.
Ин
Ирмос: Камень нерукосо́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе, Дево,/ краеуго́льный отсече́ся, Христос,/ совокупи́вый разстоя́щаяся естества́:/ тем, веселя́щеся, Тя, Богородице, величаем.
Стопам последуя, преподобне и Богоносне, Владыки Христа,/ иже благочестно пожи́в на земли́, кро́ток, незло́бив яви́ся,/ милостив и смирен, и благоуте́шителен, Кассиа́не пресвяте, и любве́ исполнь Божественныя,/ сего ради тя верно восхваляем.
Исплете́ся тебе венец, яко победителю, Кассиа́не всеблаженне,/ живоносною и вседержительною Десницею, отче,/ и ныне поющим всесвященную память твою,/ сподоби, блаженне, улучи́ти оставление согрешением и прияти милость, преславне.
Примеси́ся Безплотному воинству и преподобным ликом сочетася,/ и со избранными всеми лику́еши, претворься и́стинным обожа́нием и безсмертною, отче, жизнию,/ с ними же непрестанно о нас своего Владыку моли,/ да подаст и нам тобою Жизнь вечную.
Богородичен:
Храм освяще́н, вместен Единому от Троицы сый,/ храм Твой, Владычице, угодник Тоя́, духо но́сец Кассиа́н, ча́стей воздвиже во славу Твою и честь,/ в немже непрестай моляся,/ дарующи нам помощь молитвами Твоими.
Светилен, глас 7. Самогласен:
Светильника свыше просвещаемаго/ озаре́ние детельми приемлюще,/ ныне светоносною памятию твоею,/ Богоносне Кассиа́не, отче наш,/ ду́ши наша освящающаго, достодолжно почте́м;/ радуйся, яко ты днесь, Христову Престолу предстоя́, преподобне, с Богоматерию Пречистою Девою,/ моляся непрестай, победы на варвары христолюбивому народу нашему дарова́ти/ и всем верующим душевное спасение/ молитвами твоими просим улучи́ти, Кассиа́не Богомудре.
Слава, глас тойже
Подобен: Духом провидя:
Благодать преизбы́сть Божия в души́ твоей, Богомудре Кассиа́не,/ и яко безплотен на земли́ пожив,/ тем почитающих тя любовию,/ страсте́й изба́ви темных облак, и к тихому пристанищу Божественному приведи,/ и отгони ополчения бесо́вская,/ и испра́ви к падению преклоньшихся душетленнаго потопления/ дивным ти и нечаемым предстательством и заступлением, Богоблаженне.
И ныне:
Сотворь воистину с Тобою величие/ Сын Превечный Отчим Советом,/ Жизнь бо нетленную без стра́сти родила́ еси/ и пребысть, якоже прежде рождества, Дева,/ ма́терских избе́гши болезней,/ и по рождестве Девою пребывша,/ темже зовем Ти со Ангелы:/ Богоневесто, радуйся, Мати Божия и Неискусому́жная,/ черто́г и дверь, и Престо́л о́гнен,/ и гора Божия несеко́мая, и купина́ неопали́мая,/ Всемилостивая Владычице.
На хвалитех стихиры на 4, глас 8
Самогласен:
Божественная и светоносная наста́ память твоя днесь,/ иже в постницех, великий Кассиа́не, отче наш,/ ду́шу и тело духом веселящи,/ темже приидите, празднолюбцы,/ яко да насладимся нынешняго торжества,/ се бо наше звание преи́де/ и всей Русстей земли́ удобрение,/ и граду нашему Углечу похвала и утверждение,/ сонаследник бо Христов явися,/ и Безплотных житию подражатель был еси, Кассиа́не всечестне,/ и моли́ся Спасу всех/ умирити мир и спасти души наша.
Отче Богомудре Кассиа́не,/ тебе Бог показа́ в наших странах/ пастыря словесному Своему стаду,/ и украсил еси, пречудне, церковь Божия Матере,/ и, яко свещи́, в ней возжегл еси светоносных служа́щих Бо́гови и́ноков,/ идеже и священное ти тело сложив,/ душею же в Небесная взы́де ликостояния./ И ныне всесвятая твоя благодать/ Духом Божиим чудновидно живоносная исцеления/ всем, с верою притекающим, обильно источает;/ тем молися ныне, Кассиа́не пресвяте,/ даровати душам нашим мир и велию милость.
Яко Ангел земны́й и Небесный человек был еси, премудре,/ умертвил еси плоти мудрование Божественными разуме́нии/ и телесных превыше страсте́й был смешен до́льними,/ нося начерта́ние Божие,/ источник умиления и щедро́там струя незави́стна,/ явися пучина чудес и грешником споручник,/ ма́слина воистинну Божия плодовита,/ маслом трудов твоих, Кассиа́не чудне,/ умаща́я верно восхваля́ющих тя.
Преподобне и Богоносне Кассиа́не,/ житие свое прошед нескверно,/ терпение же, и кротость, и любовь нелицемерну,/ всенощно́е стояние, и́нокующим украшение,/ веру и надежду истинну,/ изображая в себе Божественными добродетельми,/ весь световиден показася действом Святаго Духа/ и источник чудесем яви́ся днесь, и река дарований,/ притекающим к тебе, Кассиа́не Богомудре,/ еже слепым видети, прокаженным очищатися,/ и одержимыя нечистыми духи/ от тех власти избавляеши и целомудрие им твориши,/ сия тебе дарова Господь, отче наш,/ ты же тая́ нам раздаеши неоскудно, всебогате.
Слава, глас тойже:
Духа Божественнаго благодатию/ в память священнаго отца собраннии благовернии празднолюбцы/ Кассиа́на, благочестию подражателя, веселящеся, восхвалим,/ Церкви пресветлаго светильника,/ Божественнаго Духа сосуд преочи́щен и избран,/ чудотворца дивнаго и дародателя живоноснаго,/ днесь, сошедшеся к нему, стадо и́нок/ и христоименитых людей множества со архиерейскими лицы,/ и чудесы его точа́щими в нас ныне ясно удивля́емся/ и возвеличим отца нашего, сице глаголюще:/ радуйся, Кассиа́не, постником светило многосветлое,/ и́ноком звезда незаходимая,/ архиере́ом красота и пастырем слава, преподобным совсельниче;/ радуйся, Святыя Троицы пресветлое жилище:/ радуйся, любве́ и милования исто́чниче:/ радуйся, преосия́нный светильниче разсуждений;/ радуйся, правило добродетелей истинное;/ радуйся, сто́лпе одушевле́нный Божия Матере,/ воистинну угодниче и проповедниче неизреченный;/ радуйся, преименитому У́глечу, граду нашему, похвала и утверждение.
И ныне, Богородичен:
Владычице, приими́ молитвы раб Твоих/ и изба́ви нас/ от всякия ну́жды и печали.
Славословие великое и отпуст
На Литургии: Блаженны песнь 3-я и 6-я, таже прокимен, глас 4: Честна пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми. Апостол, зачало 213: Аллилуиа. Стих: Блажен муж, бояйся Господа: Стих: Сильно на земли будет семя Его: Евангелие от Матфея, зачало 43. Причастен: В память вечную:.