...
Мінея Місячна,  Жовтень

Вересень * Жовтень * Листопад * Грудень * Січень * Лютий * Березень * Квітень * Травень * Червень * Липень * Серпень * Богородичний додаток

← В 9-й день

Жовтень

В 11-й день →

День 12345678910111213141516171819202122232425262728293031

В 10-й день

ТранслітераціяЦерковнослов’янськаУкраїнська

Святых мученик Евла́мпия и Евлампи́и

На вече́рни

На Господи, воззвах: стихиры, глас 4

Подо́бен: Яко до́бля:

Просве́щшеся Духом Святым, прехвальнии му́ченицы,/ к ко́знем миродержи́теля ополчи́стеся/ и, сего мужески побеждше,/ Божественным пособием на него до́блествовасте./ Тем днесь светлую вашу память совершающе,/ по долгу хвала́ми ваша почитаем страдания, пресловущии.

И огню́ смесившеся, и мукам, святии,/ непрекло́нни мудрова́нием пребы́сте,/ и, яко свещи́, вже́гшеся теплотою Духа,/ просветили есте́ верных сердца́ благодатию./ Тем всяк возраст и род/ празднует святую вашу память,/ песнословяще Господа.

Богомудрый Евла́мпий и Евлампи́я всечестна́я,/ дво́ица Божественная,/ возсиявше, яко звезды многосветлы, тварь просвещают/ подвиг сия́ньми и чудес све́тлостьми,/ сих днесь всесвященную память совершающе,/ с веселием покланяемся ра́це мощей ваших.

Слава, глас 4. Иоанна монаха:

Братолюбию единоимение срастворшееся/ и чистота, безстрастию сочетавшися,/ без вреда́ сохрани́сте нра́вное благосе́рдие,/ идеже бо Бог желаем, мир весь небреже́тся./ О чудесе! змий умертвися,/ и на высоту неправду глаголавый подземный,/ самобратных мучением низпаде́,/ Евла́мпия мудраго и Евлампи́и./ К нимже духовными песньми возопии́м:/ иже добре течение о Христе совершившии,/ проси́те мира миру и душам нашим ве́лия милости.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен

Подобен: Яко добля:

Агнца и Пастыря, Тя на Древе яко виде,/ Агница рождшая рыда́ше и матерски Ти веща́ше:/ Сы́не Возжеле́нне,/ ка́ко на Древе Крестнем пове́шен еси, Долготерпеливе?/ ка́ко ру́це и но́зе Твои, Слове,/ пригвоздишася от беззаконных,/ и Кровь Твою излиял еси, Владыко?

На стиховне Октоиха.

Слава, мучеников, глас 4. Самогласен:

Троичным светом самобра́тний сопру́т просве́щся,/ мучителей суровство́ низложи́./ Тем и пламень поправше, ликовствова́ху, поюще:/ се ныне что добро́ или что красно́,/ но еже жи́ти братии вку́пе,/ и, к Божественней славе зря́ще,/ Небесныя славы сподобишася,/ Христа Бога о нас всегда моля́ще/ спастися душам нашим.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен

Подобен: Яко до́бля:

На Кресте Тя яко узре́/ пригвожде́на, Господи,/ Агница и Мати Твоя дивляшеся/ и, что виде́ние сие, взываше,/ Сыне Возжеле́нне,/ сия Ти неверный собор воздаде́ беззаконный,/ иже многих Твоих чудес насладивыйся;/ но слава неизглаго́ланному соше́ствию Твоему, Владыко.

Тропарь, глас 4:

Мученицы Твои, Господи,/ во страда́ниих своих венцы прия́ша нетленныя от Тебе, Бога нашего:/ имуще бо крепость Твою,/ мучителей низложиша,/ сокрушиша и демонов немощныя де́рзости./ Тех молитвами/ спаси души наша.

На утрени

Оба канона Октоиха и святых канон на 4, егоже краегране́сие: Самобратное пою сопряжение. Феофаново. Глас 4

Песнь 1

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ древний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову силу в пусты́ни победи́л есть.

Любовию Христовою распаля́емь, му́чениче Евла́мпие,/ мирское отвергл еси омрачение;/ Небесному же, премудре, приближился еси те́пле Свету невещественному, всеблаженне.

Раче́ние еже к Богу твое, премудре му́чениче Евла́мпие,/ муче́ний преврати стремление,/ воздержанием же и стоянием де́монская попали́ ополчения истинно, многохвальне.

Укрепив Богоглаголивым твоим язы́ком воинство му́ченическое,/ привел еси ко Христу совокупление Божественное, многобогатное уловление/ и приемля с ними венцы нетленныя, пребогате.

Богородичен:

С высоты во чрево Твое, Пречистая, пришед Бог,/ плоть быв, произы́де явственно, падшия возвышая к Себе,/ сынополагая благодатию земныя, Всепетая Дево Чистая.

Песнь 3

Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи:/ Ты моя крепость, Господи,/ и прибежище, и утверждение.

Возвысити враг прелести лука́вное писание душетленно хотя́ще,/ но того в пропасть низвергл еси.

Любовию братнею распала́ема,/ ко Христове добро́те, отрокови́це, притекла́ еси яве,/ мученице Евлампи́е приснословущая.

Богородичен:

Безсеменно Божие Слово, Отрокови́це,/ во чреве Твоем приемши неслиянно,/ паче ума, Пречистая, нам родила еси.

Седален, глас 8

Подобен: Премудрости:

Мучений о́блаки те́мныя, страдальцы, прешедше терпеливно,/ яко солнце, благодатию Спа́совой возсия́сте;/ братскою же любовию Божественне связа́еми,/ подобными болезньми све́тло украси́стеся./ Тем по кончине безконечную благодать от высоты прия́сте/ исцели́ти неду́ги, Господни угодницы;/ моли́те Христа Бога грехов оставление пода́ти/ чтущим любовию святую память вашу.

Слава, и ныне, Богородичен:

В напа́сти многоплете́нныя впад от враг видимых и невидимых,/ бурею одержим безчисленных согрешений моих,/ и, яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая,/ ко пристанищу притекаю Твоея благости./ Темже, Пречистая, из Тебе воплощенному безсе́менно/ молися прилежно о всех рабех Твоих,/ непрестанно моля́щих Ти ся, Богородице Пречистая,/ молящи Его присно согрешений оставление даровати/ воспевающим достойно славу Твою.

Крестобогородичен:

Агнца и Пастыря, и Изба́вителя/ Агница зря́щи на Кресте, восклица́ше, пла́чущи,/ и, горько рыдающи, вопияше:/ мир убо радуется, приемля Тобою избавление,/ утроба же Моя горит, зря́щи Твое распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости./ Долготерпели́ве Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый,/ умилосердися и даруй согрешений оставление/ верою поющим Божественныя Страсти Твоя.

Песнь 4

Ирмос: Вознесе́на Тя ви́девши Церковь на Кресте,/ Солнце праведное,/ ста в чи́не своем,/ досто́йно взывающи:/ слава силе Твоей, Господи.

Любве ради Зижди́теля, о страстоте́рпцы,/ всю мирску́ю лесть истинно презре́вше,/ Единаго возжеле́сте Христа, взывающе:/ слава силе Твоей, Господи.

Наступивше на пе́щный пламень и поправше сего, мученицы,/ росо́ю с Небес Божественно обогати́стеся, Христу взывающе:/ слава силе Твоей, Господи.

Просвещшеся Троичным сиянием, мучеников до́бляя верста́/ идольское разруши́ омрачение, Христу взывающе:/ слава силе Твоей, Господи.

Богородичен:

Носи́мое смертное стремление, Дево,/ Ты, Христа рождши нетленно, Марие, уста́вила еси,/ сочетавши Безплотным чино́м ро́ды земных, Пренепорочная.

Песнь 5

Ирмос: Ты, Господи, мой свет/ в мир пришел еси,/ Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения/ верою воспевающий Тя.

Не превратиша вас приложения мучений, тве́рдии,/ на камени бо Спа́сове/ душевныя ваша ноги яве утверди́сте.

Побе́ждше крепко лести первоначальнаго,/ упраздняете и́дольския кровныя жертвы/ кровей ваших лиянием, славнии.

Богородичен:

Отъяла еси клятву,/ яко Радость рождши, обожившую земныя,/ Бога Твоима рукама носивши, Мати Богоневесто.

Песнь 6

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися,/ ради́ милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кровию.

Целение душетленных страстей/ яви́шася ваша кро́ви всем, страстотерпцы,/ верою притекающим к Божественней и всесветлей ра́це, преблаженнии.

Законно за Христа пострадавше, славнии,/ обогатистеся венцем нетленным истинно, преблаженнии,/ и Царство Небесное, и Божественное наслаждение прия́сте.

Богородичен:

Обре́т Тя посреде́ те́рния, Пренепорочная,/ яко пречистый крин и юдо́льный цвет, о Богомати,/ Жених во чреве Твоем плоть бысть.

Кондак, глас 3

Подобен: Дева днесь:

До́блия мученики и братию по плоти,/ мудраго Евла́мпия и Евлампи́ю, почтим:/ ти́и бо пребеззаконных козноде́йства посрами́ша силою Распе́ншагося:/ сего ради яви́шася мучеников слава, купно и похвала.

Икос:

Дво́ицу, вернии, страстотерпцев днесь в песнех священных и пениих похва́лим,/ яко лесть идольскую низложиша, многобожия огнь испепели́ша и демоны посрами́ша;/ мучителей же ярости не устраши́шася,/ меча убо и огня не убояшася, ниже́ звере́й стремления,/ до́блественно подвизавшеся до́бре, Евла́мпий славный с честно́ю Евлампи́ею и со страдальцы,/ явльшеся мучеников слава, купно и похвала.

Песнь 7

Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благочестия паче,/ нежели пламенем, опаля́еми, взыва́ху:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Разумом Божественным обогаще́н, му́чениче приснопамятне,/ все томление укори́л еси истинно злочестивых, Евла́мпие, поя́:/ благословен еси в храме славы Твоея́, Господи.

Яко поте́кше к любви истинно Создавшаго,/ Божественно сочета́стеся, о страдальцы, якоже плотию и духом, поюще:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Богородичен:

Странноле́пно Ты Отчее, Дево, зачала́ еси Слово во чреве Твоем, Пречистая,/ и плотию родила еси зовущим:/ благословена Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8

Ирмос: Ру́це распросте́р Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́;/ о́гненную же силу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели,/ о́троцы, взывающе:/ благословите вся дела Госпо́дня Господа.

Вас, страдальцы славнии, не возмого́ша разлучи́ти от любве́ Христовы мук умноже́ния:/ ни огнь, ни раны, премудрии, ни коно́бная вре́ния, ни острота меча,/ но победи́сте, вопиюще:/ благословите вся дела Господня Господа.

Ныне вместо болезней благовременно вы Царством Божиим обогатистеся, славнии страдальцы,/ приснословущий Евла́мпие с Евлампи́ею, честно́ю девою мученицею, вопиюще:/ благословите вся дела Господня Господа.

Богородичен:

Яко Едина рождши Бога, Мати Безневестная, безсе́менным рождеством, Чистая,/ Сего милостива сотвори, Владычице,/ сохранитися стаду Твоему от искушения врагов, вопиющу Христу:/ благословите вся дела Господня Господа.

Песнь 9

Ирмос: Камень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы, Тебе, Дево,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христос, совокупивый разстоя́щаяся естества./ Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Течением крове́й прелесть и́дольскую, страстоте́рпцы мученицы, разруши́сте,/ мучения вашего восприе́мше мзду,/ Небесное жилище и пребывающий покой.

Се вместо тьмы, юз же, и огня, и ран, страстотерпцы,/ Свет присносиянный вам, пространство и восхлаждение радостное,/ полезныя благодати удобно подаде́ся, мученицы славнии пребога́тии.

Течение совершивше Божественное вашего честнаго страдания,/ в све́тлостех Божиих водворя́етеся, идеже лицы Ангельских чино́в,/ и множества праведных, и мученик собори, о приснопамятнии.

Богородичен:

Пророческая ныне проречения конец прияша, Дево, Отрокови́це,/ Плотоноснаго Бога нам рождши Ты, Всечистая./ Тем еже радуйся, Владычице, со Ангелом зовем Ти.

Светилен

Подобен: Жены́, услы́шите:

В ле́поту самобра́тное страстотерпцев сдохнове́ние,/ Евла́мпий Богомудрый и честна́я Евлампи́я,/ званием обога́щшеся от Божественнаго предзна́ния:/ тварь бо просвещают мученическими зарями и исцелений сияньми.

Богородичен:

Из Тебе Пресущественный Бог, Чистая,/ в смешение человеческаго существа многим милосердием оде́яся,/ не смеси́в уве́дения обои́х, Отроковице, естеств,/ но Един Сын быв по обоему́ и по Рождестве.

 

Преподо́бнаго Амвро́сия, ста́рца о́птинскаго

На велицей вечерни:

Блаже́н муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

Днесь све́тло торжеству́ет / Введе́нская пу́стынь, / прославля́ющи своего́ вели́каго моли́твенника, / преподо́бнаго ста́рца о́птинскаго, / Амвро́сия чудотво́рца, / и́же зде подвиза́ся ре́вностно / и, возше́д на ле́ствицу духо́вную, / просия́л есть, я́ко свети́льник огнезра́чный, // по всей земли́ Русстей.

Прииди́те, ве́рнии лю́дие, / воздади́м досто́йное поклоне́ние / ны́не просла́вленному ста́рцу Бо́жию / и согла́сно воспои́м ему́: / преподо́бне о́тче наш Амвро́сие, / моли́твенниче наш пред Престо́лом Царя́ Небе́снаго, / не забу́ди нас, убо́гих чад твои́х, / ча́ющих твоея́ по́мощи, / и изба́ви нас от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Что тя нарече́м, преподо́бне Амвро́сие? / В по́двизех бо возше́л еси́ / на го́ру свя́тости и соверше́нства, / я́ко земны́й А́нгел и челове́к Небе́сный / ны́не же ра́дуешися и весели́шися в черто́зех Царя́ ца́рствующих, / и та́мо зри́ши сла́ву и добро́ту неизрече́нную, / и с го́рними Си́лами непреста́нно / воспева́еши Трисвяту́ю песнь // Бо́гу, в Тро́ице сла́вимому.

Пра́зднующе па́мять богоно́снаго Амвро́сия, / вели́каго ста́рца Оптинскаго, / всеросси́йскаго наста́вника благоче́стия, / воспо́йте, лю́дие, песнь но́вую: / блаже́н еси́, преподо́бне о́тче наш, / сотвори́вый вся, запове́данная Христо́м, / ны́не бо ты, прославля́емь в сове́те святы́х, / созерца́еши сла́ву Вседержи́теля Бо́га, // прославля́ющаго просла́вльших Его́.

И́ны стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Преподо́бне о́тче Амвро́сие, / кто испове́сть труды́ и боле́зни твоя́, / я́же поне́сл еси́ ра́ди Ца́рствия Небе́снаго? / И был еси́ о́браз терпе́ния и смире́ния, / кро́тости и воздержа́ния, / целому́дрия и послуша́ния, / те́миже обогати́л еси́ ду́шу твою́ / и стяжа́л еси́ да́ры Ду́ха Всесвята́го, // И́мже вся́ка душа́ живи́тся.

Благословля́л еси́ Го́спода / на вся́кое вре́мя, / в ра́дости и печа́ли земна́го жития́, / всегда́ хвала́ Его́ бысть во усте́х твои́х, / да услы́шат кро́тцыи и немощству́ющии глас твой и возвеселя́тся, / взыска́л бо еси́ Го́спода, и услы́ша тя, / и от всех скорбе́й твои́х изба́ви тя. / Присту́пим и мы, бра́тие, к Бо́гу и просвети́мся, // и ли́ца на́ша не постыдя́тся.

Святы́й уго́дниче Бо́жий, / ве́ры правосла́вныя ревни́телю, / сосу́де благода́ти избра́нный, / ди́вным житие́м твои́м пу́стынь Оптина просла́вися, / и вси концы́ земли́ на́шея возра́довашася, / тебе́ бо вси стяжа́хом сте́ну и утвержде́ние, / моли́ся при́сно ко Го́споду, / всеми́лостивому Бо́гу на́шему, // да спасе́т ду́ши на́ша.

Богоблаже́нне о́тче Амвро́сие, / су́етная и ло́жная ми́ра сего́ / отве́ргл еси́ непоколеби́мо, / облеки́йся в ри́зы мона́шеския, / препобеди́л еси́ в себе́ ве́тхаго челове́ка, / угаси́в разжже́нныя стре́лы вра́жия, / ду́шу свою́, я́ко зе́ницу о́ка, / соблю́л еси́ невреди́му, // те́мже тя вси ублажа́ем.

Сла́ва, глас 1:

Прииди́те, мона́хов мно́жество, / хвале́бными пе́сньми / па́мять почти́м богоно́снаго ста́рца Амвро́сия, / о́птины пу́стыни украше́ния, / се бо, я́ко фи́никс, насажде́нный в дому́ Бо́жием, / процве́л и возблагоуха́л есть цвет неувяда́емый, / и ны́не предстои́т пред Царе́м Небе́сным, / моля́ся о душа́х на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже: Всеми́рную сла́ву: Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.

При́тчей чте́ние (главы́ 10, 3 и 8):

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, / и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. / Блаже́н челове́к, и́же обре́те прему́дрость, / и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. / Лу́чше бо сию́ купова́ти, / не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. / Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных, / все же честно́е недосто́йно ея́ есть. / Долгота́ бо дней и ле́та живота́ в десни́це ея́, / в шу́йце же ея́ бога́тство и сла́ва. / От уст ея́ исхо́дит пра́вда, / зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. / Послу́шайте у́бо мене́, о ча́да, / честна́я бо реку́, / и блаже́н челове́к, и́же пути́ моя́ сохрани́т. / Исхо́ди бо мой – исхо́ди живота́, / и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. / Сего́ ра́ди молю́ вас / и предлага́ю мой глас сыново́м челове́ческим: / я́ко аз, прему́дрость, устро́их сове́т, / и ра́зум и смысл аз призва́х. / Мой сове́т и утвержде́ние, / мой ра́зум, моя́ же кре́пость. / Аз мене́ лю́бящия люблю́, / и́щущии же мене́ обря́щут благода́ть. / Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, / ненака́заннии же, прилага́йте сердца́. / Послу́шайте мене́ и па́ки, / честна́я бо реку́, / и отве́рзу от усте́н пра́вая, / я́ко и́стине поучи́тся горта́нь моя́, / ме́рзки же предо мно́ю устны́ лжи́выя. / С пра́вдою вси глаго́лы уст мои́х, / ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́нно. / Вся пра́ва суть разумева́ющим / и про́ста обрета́ющим ра́зум. / Научу́ бо вас и́стине, / да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша, / и испо́лнитеся Ду́ха.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (главы́ 10, 6, 8 и 9):

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость: устне́ же муже́й му́дрых ве́дят благода́ть. / Уста́ му́дрых поуча́тся прему́дрости, пра́вда же избавля́ет их от сме́рти. / Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда. / Сын бо пра́веден ражда́ется в живо́т и во благи́х свои́х плод пра́вды обы́мет. / Свет пра́ведным всегда́, и от Го́спода обря́щут благода́ть и сла́ву. / Язы́к му́дрых до́брая свесть, и в се́рдце их почи́ет му́дрость. / Лю́бит Госпо́дь преподо́бная сердца́, прия́тни же Ему́ вси непоро́чнии в пути́. / Му́дрость Госпо́дня просвеща́ет лице́ разу́мнаго. / Постига́ет бо жела́ющия ю, пре́жде да́же разуме́ти ю, и удо́бь у́зрится от лю́бящих ю. / Утреневавый к ней не утруди́тся, и бдяй ея́ ра́ди вско́ре без печа́ли бу́дет. / Я́ко досто́йных ея́ сама́ обхо́дит, и́щущи, и во стезя́х ея́ явля́ется им благоприе́мне. / Му́дрости никогда́же одоле́ет зло́ба. / Сих ра́ди и рачи́тель бых добро́ты ея́, и возлюби́х ю, и поиска́х от ю́ности моея́. / И взыска́х неве́сту привести́ себе́, я́ко всех Влады́ка возлюби́ ю. / Тайбница бо есть Бо́жия хи́трости, и обрета́тельница дел Его́. / Труды́ ея́ суть доброде́тели: целому́дрию же и ра́зуму та учи́т, пра́вде и му́жеству, / и́хже потре́бнее ничто́же есть в житии́ челове́ком. / А́ще же и мно́гаго иску́сства жела́ет кто, весть дре́вняя и бы́ти хотя́щая разсмо́трит. / Свесть изви́тия слове́с и разреше́ния гада́ний, зна́мения и чудеса́ проразуме́ет и сбытия́ време́н и лет, / и всем сове́тник есть благ, я́ко безсме́ртие есть в ней и благосла́вие во обще́нии слове́с ея́. / Сего́ ра́ди бесе́довах ко Го́споду, и помоли́хся Ему́, и рех от всего́ се́рдца моего́: / Бо́же отце́в и Го́споди ми́лости, сотвори́вый вся сло́вом Твои́м / и му́дростию Твое́ю устро́ивый челове́ка, да владе́ет бы́вшими от Тебе́ тварьми́ и да управля́ет мир в преподо́бии и пра́вде. / Даждь ми Твои́х Престо́лов приседя́щую прему́дрость и не отлучи́ мене́ от о́трок Твои́х, я́ко аз раб Твой и сын рабы́ни Твоея́. / Посли́ ю с Небе́с от свята́го жили́ща Твоего́, и от Престо́ла сла́вы Твоея́, / да, су́щи со мно́ю, научи́т мя, что благоуго́дно есть пред Тобо́ю, / и наста́вит мя в ра́зум, и сохрани́т мя в сла́ве свое́й. / Помышле́ния бо сме́ртных вся боязли́ва, и погреши́тельна умышле́ния их.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией, и не прико́снется их му́ка. / Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их. / И е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, они́ же суть в ми́ре. / И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсме́ртия испо́лнено. / И вма́ле нака́зани бы́ше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, / я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́. / Я́ко зла́то в горни́ле искуси́ их и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я. / И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т. / Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́, и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки. / Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́. / Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́, и посеще́ние во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ра хра́ма и свята́го, глас 6:

Преподо́бне о́тче наш Амвро́сие, / всея́ Росси́и наста́вниче богому́дрый, / же́зле немощны́х и стра́ждущих, / о́бразе ве́ры и благоче́стия, / пропове́дниче смире́ния и терпе́ния, / моли́твенниче за Оте́чество на́ше правосла́вное, / днесь ублажа́ем честну́ю твою́ па́мять, / с ве́рою и любо́вию притека́юще, / взыва́ем ти дерзнове́нно: // моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, глас 8: Прииди́те, ве́рнии лю́дие:

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже: Безневе́стная Де́во:

На стихо́вне стихи́ры, глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся, Живоно́сный Кре́сте:

Песнь воспои́м, лю́дие, / учи́телю душеспаси́тельнаго жи́тельства, / исто́чнику любве́ Христо́вы, вели́кому ста́рцу Амвро́сию, / мона́хов путеводи́телю, / а́лчущих пита́телю, бе́дствующим помо́щнику, / всем христиа́ном прибе́жищу: / приими́, уго́дниче Бо́жий, на́ша моле́ния, / ве́рных чад твои́х, // чту́щих святу́ю па́мять твою́.

Стих: Честна́ пред Го́сподем // смерть преподо́бных Его́.

Пра́зднующе, преподо́бне о́тче, / святу́ю па́мять твою́, / благода́рную песнь воспева́ем ти, / ты бо ве́си ну́жды нас, чад твои́х, / обремене́нных скорбьми́ мно́гими, / помога́еши нам си́лою свы́ше / и огражда́еши, я́ко щит, / от вся́ких де́монских нахожде́ний, // низпосыла́я ве́лию ми́лость.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, // в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Притеце́м, бра́тие, / к исто́чнику све́та и́стины, / богоблаже́нному Амвро́сию, / просвети́мся его́ уче́ньми духо́вными / и с ве́рою возопии́м ку́пно: / приими́ на́ша моли́твы // и изба́ви нас от вся́ких зол и скорбе́й.

Сла́ва, глас 8:

Наста́вниче всех приходя́щих к тебе́, / о́тче наш Амвро́сие, / любве́ насади́телю, / ни́щих корми́телю, / жа́ждущих напои́телю, / гре́шников до́брый испра́вителю, / неве́рных вразуми́телю, / при́зри на нас, чад твои́х, // чту́щих святу́ю па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже: Безневе́стная Де́во:

Тропа́рь, глас 5:

Я́ко к целе́бному исто́чнику, / притека́ем к тебе́, Амвро́сие, о́тче наш, / ты бо на путь спасе́ния нас ве́рно наставля́еши, / моли́твами от бед и напа́стей охраня́еши, / в теле́сных и душе́вных ско́рбех утеша́еши, / па́че же смире́нию, терпе́нию и любви́ науча́еши; / моли́ человеколю́бца Христа́ / и Засту́пницу усе́рдную // спасти́ся душа́м на́шим.

На утрени:

На Бог Госпо́дь: тропа́рь свята́го два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:

Це́рковь свята́я ны́не пра́зднует / твою́ честну́ю па́мять, о́тче наш Амвро́сие, / почита́ющи по́двиги твоего́ земна́го жития́, / ты бо яви́лся еси́ вои́стину я́ко река́ благода́ти Ду́ха Свята́го, / врачу́я не́мощи теле́сныя и душе́вныя / всех прибега́ющих к тебе́ с ве́рою и наде́ждею. / Тем взыва́ем тебе́ непреста́нно: / моли́ся Христу́ Бо́гу о спасе́нии душ на́ших.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Упова́ние и прибе́жище христиа́ном, / Богоро́дице Присноде́во Мари́е, / не пре́зри упова́ющих на Тя рабо́в Твои́х, / тре́буем бо всегда́ Твоей по́мощи и заступле́ния, / я́ко Ма́ти еси́ Зижди́теля всех, Христа́ Бо́га на́шего: / тем и велича́ем Рождество́ Твое́, Пречи́стая, и вопие́м: / ра́дуйся, Богора́дованная Влады́чице, / ра́дуйся, спасе́ние душа́м на́шим и ве́лия ми́лость.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 1:

Любо́вию Христо́вою привле́кл еси́ вся концы́ земли́ на́шея / и учи́л еси́ до́брому христиа́нскому жи́тельству, / терпе́ние и смире́ние насажда́я в душа́х а́лчущих спасе́ния, / наипа́че помога́еши нам, / предстоя́ ны́не у Царя ца́рствующих и Влады́ки жи́зни ве́чныя / и моли́ Его́, / да поми́лует недосто́йных раб Свои́х / и спасе́т ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Тя, Пресвята́я Богоро́дице, / А́нгели пою́т непреста́нно, / я́ко Соде́теля тех и Бо́га на́шего несказа́нно во чре́ве Твое́м заче́нши, / родила́ еси́ неискусому́жно во спасе́ние на́ше и избавле́ние, / Его́же и мо́лиши при́сно, / су́щим на земли́ здра́вие дарова́ти / и ми́ру всему́ умире́ние. / Те́мже и зове́м Ти: / ра́дуйся, всех родо́в весе́лие, / ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́.

По полиеле́и седа́лен, глас 8:

Досто́йно восхва́лим, бра́тие, / по́двиги всея́ Руси́ чудотво́рца, / преподо́бнаго отца́ на́шего Амвро́сия, / возше́дшаго на высоту́ ле́ствицы духо́вныя / и просла́вльшаго Бо́га соверше́нством доброде́телей душеспаси́тельных, / и па́ки воспои́м, со умиле́нием серде́ц на́ших зову́ще: / ра́дуйся, Амвро́сие, о́тче святы́й, / до́брый наста́вниче благоче́стия.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Де́во пренепоро́чная и неискусобра́чная Мари́е, / при́зри и посети́ рабо́в Твои́х, / ве́рно пою́щих и хва́лящих Тя во хра́ме Твое́м, Препе́тая: / ра́дуйся, Богоблагода́тная Богоро́дице Всепе́тая, / ра́дуйся, спасе́ние на́ше и утвержде́ние, / ра́дуйся, просвети́вшая род наш светоно́сным Рождество́м Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, / И́мже искорени́ся лесть бесо́вская, / ра́дуйся, совокупи́вшая до́льняя Небе́сным: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна пред Го́сподем // смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Богоно́сный о́тче наш Амвро́сие, / в христоподража́тельнем житии́ свое́м / стяжа́л еси́ плоды́ духо́вныя: / любо́вь, мир, ра́дость, / долготерпе́ние, бла́гость, милосе́рдие, / ве́ру, кро́тость, воздержа́ние, / плоть распя́в со страстьми́ и похотьми́, / тяготы́ други́х поне́сл еси́ / и та́ко испо́лнил еси́ зако́н Христо́в, // достоблаже́нне о́тче, моли́ся о спасе́нии душ на́ших.

Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6 и свята́го на 8.

Кано́н свята́го, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре: / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, // песнь Бо́гови воспева́юща.

Це́рковь ны́не торжеству́ет, / све́тло пра́зднующи твою́ святу́ю па́мять, / и с ра́достию воспева́ет ти хвале́бную песнь, / сла́вящи Го́спода, ди́внаго во святы́х Свои́х.

Позна́л еси́ сла́дость жи́зни во Христе́ / и не обину́яся оста́вил еси́ пре́лесть земны́х благ и суету́ ми́ра, / всего́ себе́ покори́в Бо́гу.

Кто изочте́т по́двиги твоя́, / я́же поне́сл еси́ ра́ди Ца́рствия Небе́снаго, / в пе́нии, бде́нии и поще́нии утвержда́я дух свой?

Восходи́л еси́ от си́лы в си́лу в доброде́лании за́поведей Христо́вых / и стяжа́л еси́ дар Ду́ха Свята́го, / Его́же де́йствием спасл еси́ мно́гия ду́ши христиа́нския.

Богоро́дичен: Богоро́дице Присноде́во Мари́е, / простри́ ми ми́лостивне десни́цу на по́мощь, / умоля́ющи Сы́на Твоего́ и Бо́га, / я́ко уя́звен есмь лю́те / и на Тя то́чию наде́жду мою́ положи́х, / Ты мя уще́дри.

Катава́сия: Отве́рзу уста́ моя́:

Песнь 3

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом / и зе́млю на вода́х основа́вый, / на ка́мени мя, Христе́, за́поведей твои́х утверди́: // я́ко несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Послуша́нием соверше́нным отве́рглся еси́ во́ли своея́ / и тем стра́сти существа́ па́дшаго Ада́ма отри́нул еси́, / всего́ себе́ преда́в води́тельству богому́дрых ста́рцев и отце́в пу́стыни, / и́же и возрасти́ша тя в ме́ру во́зраста духо́внаго.

Целому́дрия красоту́ стяжа́ла есть твоя́ чи́стая душа́, / си́лою покая́ния совле́кшися ве́тхаго челове́ка / и в духо́внем преуспе́янии обле́кшися во Христа́.

Бога́тства тле́ннаго ми́ра возненави́дел еси́ / и был еси́ я́ко стра́нник и пришле́ц на земли́, / взыску́я Гра́да Небе́снаго, / те́мже Домовлады́ка введе́ тя в черто́г сла́вы Своея́.

Христо́с Бог обогати́ тя да́ром чуде́с, / и мно́гия боле́зни стра́ждущих исцели́л еси́, / не оста́ви нас, ча́ющих от тeбе́ благода́тныя по́мощи.

Богоро́дичен: Наде́ждо и упова́ние на́ше, / Влады́чице ми́ра, блага́я Помо́щнице, / спаси́, и в кре́пости рог вознеси́ правосла́вных, / и лю́ди на́ша от вся́ких бед и от разли́чных обстоя́ний свободи́.

Седа́лен, глас 4:

Лик мона́хов ны́не славосло́вит тя, / преподо́бне о́тче наш Амвро́сие, / ублажа́я честну́ю па́мять твою́, / и вся оби́тель в ра́дости торжеству́ет, / почита́ющи твое́ чи́стое в доброде́телех житие́ / и мно́жество чудотворе́ний, тобо́ю преизлива́емых. / Те́мже мы вси вку́пе вопие́м: / спаса́й нас моли́твами твои́ми, Амвро́сие, о́тче наш.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Под твое́ благоутро́бие притека́юще, / мо́лим, Богоро́дице Де́во, / не пре́зри пла́ча на́шего и моли́твы, / но ускори́ изба́вити от бед и скорбе́й лю́ди безотве́тныя: / Ты бо еди́на еси́ изве́стнейшее христиа́ном упова́ние, / и к Тебе́ прибега́юще, вси спаса́емся.

Песнь 4

Ирмо́с: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: // си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Избра́нный сосу́д Ду́ха Свята́го был еси́ / и то́ки чуде́с изли́л еси́. / Приими́ на́ша моли́твы / и исцели́ нас от ран грехо́вных и страсте́й.

Позна́вый си́лу моли́твы во спасе́ние души́, / научи́ нас душеполе́зно моли́тися / ко Изба́вителю всех ми́лостивому Иису́су.

Ве́ру и́стинную правосла́вную утверди́ в лю́дех твои́х, / чту́щих тя я́ко ревни́теля уче́ния Христо́ва.

Что воздади́м ти, преблаже́нне о́тче наш, / за вся, я́же возда́л еси́ нам, ча́дом твои́м, / чту́щим твою́ честну́ю па́мять?

Богоро́дичен: Из твоего́ пречи́стаго чре́ва, Богороди́тельнице, / Сло́во Бо́жие произы́де несказа́нно, / Его́же объе́мши, от зол изба́вити умоли́ зову́щих: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый? / И покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго. / Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х // пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Све́том уче́ния Христо́ва просвеще́нный, / мрак заблужде́ния грехо́внаго отме́л еси́, / наста́ви во све́те повеле́ний Бо́жиих и нас, омраче́нных страстьми́.

Но́вая свеща́ возсия́л еси́, о́тче, на земли́ Росси́йстей, / озаря́я све́том любве́ Боже́ственныя вся до́льняя, / просвети́, богоно́се, нас, недосто́йных чад твои́х, / све́том за́поведей Христо́вых.

Возлюби́л еси́ бли́жняго и подъя́л еси́ его́ бре́мя грехо́в и скорбе́й, / да у́зрит свет и́стины и испра́вит стопы́ своя́ к де́ланию за́поведей Христо́вых.

Унасле́довал еси́ Ца́рство Небе́сное, / иде́же пра́зднующих глас непреста́нный / и безконе́чная сла́дость зря́щих лица́ добро́ту Бо́га неизрече́нную.

Богоро́дичен: Нескве́рная А́гнице и Богоотрокови́це Мари́е, / Твои́ми моли́твами укрепи́вшеся, / святи́и победи́ша бесо́вския си́лы. / Те́мже и нам, упова́ющим на Тя, / ско́ро предста́ни в по́мощь, / да посра́мятся и паду́т вси, явля́ющии рабо́м Твои́м зла́я.

Песнь 6

Ирмо́с: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся: / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя, // Бо́же спасе́ния моего́.

Кре́пкое заступле́ние бу́ди всем, / притека́ющим к твое́й по́мощи в неду́зех и печа́лех, о́тче наш Амвро́сие, / О́птинския оби́тели вели́кий ста́рче.

Изба́ви нас от кова́рства лука́вых духо́в / и изведи́ из глубины́ грехо́вныя, / да очи́стит нас Христо́с Бог от беззако́ний на́ших и спасе́т ду́ши на́ша.

Ка́ко рцем твои́ благодея́ния лю́дем, стра́ждущим и уничиже́нным? / Ка́ко воспои́м ти благода́рственную песнь? / Приими́ ны́не песнь хвале́бную недосто́йных чад твои́х.

Посети́ на́ша не́мощи по ми́лости твое́й, / исцели́ я́звы духо́вныя си́лою да́нною ти свы́ше благода́ти, / да воста́нем от ме́ртвеннаго сна грехо́внаго.

Богоро́дичен: Песносло́вяще, Чи́стая, из утро́бы Твоей Вопло́щшагося, / Тя славосло́вим, я́ко Бо́жию Ма́терь.

Конда́к, глас 2:

Заве́т Пастыренача́льника испо́лнив, / ста́рчества благода́ть насле́довал еси́, / боле́знуя се́рдцем о всех, с ве́рою притека́ющих к тебе́. / Те́мже и мы, ча́да твои́, с любо́вию вопие́м ти: / о́тче святы́й Амвро́сие, // моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

И́кос:

Доброзра́чное житие́ показа́л еси́ / и свои́ми доброде́тельми озари́л еси́ всю зе́млю Ру́сскую, / привле́кл еси́ к себе́ вся концы́ Оте́чества на́шего, / окормля́я неисче́тную па́ству ве́рных чад твои́х, / и́хже с любо́вию призре́л еси́, я́ко оте́ц чадолюби́вый и ми́лостивый. / Те́мже сте́кшеся в день преставле́ния твоего́, / во умиле́нии зове́м: / ра́дуйся, подви́жниче благоче́стия, восприе́мый бога́тыя да́ры Ду́ха Всесвята́го; / ра́дуйся, высото́ смире́ния и терпе́ния, и́миже науча́еши ве́рная ча́да своя́; / ра́дуйся, дре́во плодоно́сное, и́мже напита́л еси́ мно́жество а́лчущих жи́зни ве́чныя; / ра́дуйся, цве́те благоуха́нный любве́ Боже́ственныя, е́юже утеша́ются скорбя́щии и боле́знующии; / ра́дуйся, исто́чниче приснотеки́й чуде́с и благотворе́ний, от ни́хже боля́щии исцелева́ют и ги́бнущии спаса́ются; / ра́дуйся, дерзнове́нный хода́таю наш пред пра́ведным Судие́ю; / ра́дуйся, помо́щниче нам пресла́вный во всех обстоя́ниих. / Ра́дуйся, богому́дре Амвро́сие, вели́кий ста́рче всеросси́йский.

Песнь 7

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния / огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́: / сего́ ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю, / я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: // благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пресели́лся еси́ в Го́рния черто́ги / и та́мо зри́ши сла́ву неизрече́нную преве́чнаго Бо́га, зовя́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В со́нме святы́х уго́дников ны́не / прославля́еши прему́драго Творца́ и Го́спода Сил, воспева́я: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

С ли́ки А́нгелов и Арха́нгелов предстои́ши пред лице́м Вседержи́теля / и та́мо немо́лчно пое́ши: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Вни́де в ра́дость Го́спода, я́ко до́брый и ве́рный раб его́ был еси́ на земли́, / и ны́не на Небесе́х взыва́еши: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Виждь, Влады́чице, души́ моея́ злосмра́дныя ра́ны, / и́хже самохо́тне подъя́х, окая́нный, и не могу́ приложи́ти пла́стыря, но е́ле жив сый, вопию́: / ми́лостива мне Врача́ всех и Бо́га ма́терними твои́ми моли́твами сотвори́, / я́ко да воспою́ ти: / благослове́н, Пречи́стая, Плод Твоего́ чре́ва.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель / богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, // лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Це́рковь ны́не ликовству́ет, / пра́зднующи блаже́нную па́мять твою́, достохва́льне о́тче, / и обре́тение честны́х моще́й твои́х прославля́ет ра́достно, пою́щи: / да благослови́т вся тварь Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Собра́шася ны́не в оби́тели святе́й мона́хов мно́жество, / ублажа́ющих твою́ честну́ю па́мять и пою́щих с ра́достию: / да благослови́т вся тварь Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Па́стырие и учи́телие стеко́шася в сей град оби́тельный, / иде́же в доброде́телех ты процве́л еси́, поя: / да благослови́т вся тварь Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Ста́рии и млади́и, си́льнии и немощни́и приидо́ша ны́не в дом Госпо́день / просла́вити преподо́бнаго ста́рца и отца́ на́шего Амвро́сия, вопию́ще: / да благослови́т вся тварь Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Oт Тебе́, Пресвята́я Богоро́дице, / излия́ся вода́ живо́тная на омове́ние скве́рны всеми́рныя, / е́юже благоволи́ и мое́ се́рдце прохлади́ти / и окропи́ти росо́ю моли́тв в кро́ве крил Твои́х во ве́ки вся.

Песнь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, // А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Пропове́дует ны́не Правосла́вная Це́рковь по́двиги твои́, / я́ко всеросси́йскаго уго́дника Бо́жия, / и чтит твою́ па́мять, / восхвали́ющи твое́ ангелоподо́бное житие́.

При́зри с Небесе́, о́тче наш Амвро́сие, на ве́рныя лю́ди твоя́ / и низпосли́ свы́ше ру́ку по́мощи / всем покланя́ющимся честно́му о́бразу твоему́.

Услы́ши глас моле́ния на́шего, / посети́ ми́лостию твое́ю боле́зни и не́мощи чад твои́х, / с ве́рою к тебе́ прибега́ющих, досточу́дне о́тче наш.

Припа́даем во умиле́нии серде́ц на́ших к стопа́м твои́м, / вели́кий ста́рче земли́ на́шея, про́сим и мо́лим: / не забу́ди посеща́ти чту́щия пречестну́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Ко́е Тебе́ дарова́ние принесе́м, Богоро́дице? / Или́ что веща́ти и́мамы, гре́шнии? / То́чию уми́льно вопие́м, моля́щеся: / спаси́ рабы́ Твоя́, Богоблагода́тная Отрокови́це, / я́ко да Тя при́сно велича́ем.

Свети́лен:

Мона́шескаго о́браза житие́ избра́в непрело́жно / и отри́нув ми́ра сего́ суету́ и сла́ву, / всели́лся еси́ в оби́тель Богоро́дицы, / преподо́бне о́тче наш Амвро́сие, / и процве́л еси́, я́ко крин се́льный. / Мы же, чту́ще святу́ю па́мять твою́, зове́м ти: / бу́ди нам помо́щник и засту́пник в беда́х и ско́рбех обстоя́щих.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ра́дуйся, Тебе́ зове́м, благослове́нная Богоро́дице Де́во, / я́ко Тобо́ю присносу́щныя ра́дости прича́стницы бы́хом. / Живо́т бо наш и спасе́ние недомы́слимо и превы́ше естества́ родила́ еси́, / сего́ ра́ди непреста́нно ублажа́ют Тя ро́дове родо́в, / я́коже пре́жде прорекла́ еси́.

На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 6:

Восхва́лим, ве́рнии лю́дие, / достоблаже́нную па́мять преподо́бнаго Амвро́сия, / вели́каго ста́рца О́птинскаго, / всея́ Росси́и чудотво́рца, / той бо, сконча́в земно́е стра́нствие, / вни́де в оби́тель Царя́ Небе́снаго / и зрит та́мо красоту́ неизрече́нную, / вчини́вся с ли́ки безпло́тных, / пое́т с ни́ми песнь Трисвяту́ю // в Тро́ице сла́вимому Бо́гу.

Возра́дуемся, бра́тие, / пра́зднующе све́тлую па́мять / богоно́снаго ста́рца Амвро́сия, / учи́теля благоче́стия, / пропове́дника любве́ Христо́вы, / его́же Бог сотвори́ сосу́д избра́нный благода́ти своея́ живоно́сныя, / воспои́м, зову́ще: / моли́, о́тче, всеще́драго Бо́га // спасти́ся душа́м на́шим.

Преблаже́нне о́тче Амвро́сие, / вонми́ гла́су душ на́ших, / ча́ющих твоея́ ми́лости, / се бо ско́рби и ну́жды / превзыдо́ша главу́ на́шу, / и несть исцеле́ния пло́ти на́шей; / прииди́ и помози́ всем // чту́щим твою́ святу́ю па́мять.

Це́рковь Ру́сская ны́не пра́зднует / твою́ прехва́льную па́мять, / богому́дре о́тче Амвро́сие, / прославля́ющи твое́ земно́е житие́, / е́же укра́сил еси́ доброде́тельми Христо́выми. / Не премолчи́ за ны ко Го́споду / в твои́х те́плых моли́твах, // да спасе́т ду́ши на́ша.

Сла́ва, глас 8:

Бу́ди помо́щник и засту́пник нам, / обурева́емым в пучи́не жите́йскаго мо́ря, / богоблаже́нне о́тче Амвро́сие, / до́брый па́стырю и де́лателю жа́твы мно́гия, / тебе́ бо вси ве́мы / я́ко ми́лостиваго чудотво́рца, / ско́раго врача́ душ и теле́с на́ших, / кре́пкаго моли́твенника пред Бо́гом // о спасе́нии душ на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже: Влады́чице, приими́:

Славосло́вие вели́кое и отпу́ст.

На Литурги́и слу́жба преподо́бническая.

Моли́тва

О вели́кий ста́рче и уго́дниче Бо́жий, преподо́бне о́тче наш Амвро́сие, о́птинская похвало́ и всея́ Руси́ учи́телю благоче́стия! Сла́вим твое́ во Христе́ смире́нное житие́, и́мже Бог превознесе́ и́мя твое́, еще́ на земли́ тебе́ су́щу, наипа́че же увенча́ тя Небе́сною че́стию по отше́ствии твое́м в черто́г сла́вы ве́чныя. Приими́ ны́не моле́ние нас, недосто́йных чад твои́х, чту́щих тя и призыва́ющих и́мя твое́ свято́е, изба́ви нас твои́м предста́тельством пред Престо́лом Бо́жиим от всех ско́рбных обстоя́ний, душе́вных и теле́сных неду́гов, злых напа́стей, тлетво́рных и лука́вых искуше́ний, низпосли́ Оте́честву на́шему от великодарови́таго Бо́га мир, тишину́ и благоде́нствие, бу́ди непрело́жный покрови́тель святы́я оби́тели, в не́йже в преуспе́янии сам подвиза́лся еси́ и угоди́л еси́ все́ми в Тро́ице сла́вимому Бо́гу на́шему, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

 

В той же день. Святителя Васи́лия (Вассиа́на), чудотворца

На Господи, воззвах: стихиры, глас 5

Подобен: Радуйся

Подвигни с собою, свя́те,/ Безплотныя вся силы, пророки и апостолы,/ мученики и святители с постники,/ моли́те за ны прегреше́нием отпуст даровати,/ егда́ сядет на Престоле Бог,/ воздая́ комуждо проти́ву дело́м его./ Тем ти вопием немолчно, прехвальне, молящеся Христу,/ мольбами своими даровати нам мир и велию милость.

Верою соше́дшеся вси,/ славим Христа Бога псалмы и песньми духовными,/ пою́ще и препою́ще в сердцах наших Господеви,/ дарующему повсюду дар исцеления святителем Своим Василием,/ егоже даст нам на помощь и избавление./ Тем припадаем державе Твоей, Владыко, просяще избавления зол,/ имиже одержими, к Тебе вопием:/ даруй душам нашим мир и велию милость.

Троице Пресвятей прилежно за ны молися, преподобне,/ болезней страсти вся прогнати творящих верою и любовию память твою, святе,/ да избавлени бывше твоими молитвами от зол,/ Христа славим, Изба́вителя нашего, давшаго нам на помощь избавление./ Тем ти радость вопием, прехвальне,/ победу нам свыше испроси на противныя враги твоими молитвами/ и мирови даровати велию милость.

Канон, глас 6

Песнь 1

Ирмос: Волно́ю морско́ю/ скрывшаго дре́вле гони́теля мучителя,/ под землею скры́та спасе́нных о́троцы;/ но мы, яко отрокови́цы,/ Го́сподеви поим,/ славно бо прославися.

Отче святе Василие, не домышляюся, како исплести слово похвале твоей,/ но молю ти ся, святе,/ подаждь ми ум умилению воспевати святыни твоея Божий дар.

Хвалы достойны возслем вси Дающему нам обильно исцеление/ святителем Своим славным Василием,/ воистину бо славящая Его просвещает Господь.

Престолу предстоя, святе, со Безплотными силами,/ Владыце, помоли́ся за люди своя, избавитися от всех зол и наход,/ противных супостат покори нам.

Богородичен:

Волны греховныя мя потопляют бурею,/ но в пристанище тихо щедрот Твоих, Владычице, настави мене ныне молитвами святителя Твоего Василия,/ радуйся, вопия неизреченное Твое житие.

Песнь 3

Ирмос: Тебе, на водах/ Повесившаго всю землю неодержи́мо,/ тварь ви́девши на ло́бнем ви́сима,/ у́жасом многим содрога́шеся:/ несть свят,/ разве Тебе, Господи, взывающи.

Тебе, отче Василие, Христос Бог дарова на помощь земным,/ видевшим ныне дарование исцеле́нием чудесно дивимся, вопиюще:/ несть бо свята, разве Давшаго ти силу.

Тебе припа́даем, святе, немолчно вопиюще непрестанно,/ угаси́ страсти наша исцеле́нием:/ несть бо свята разве Иисуса Христа, давшаго ти силу.

Чудотворче Василие, Владыце помоли́ся непрестанно/ невидимыя враги наша и видимыя прогнати от нас/ и победу свыше испроси у Христа Бога верным людем Его.

Богородичен:

Тебе, Пречистая Владычице, имуще град непобедим,/ в немже избавляема от всех напастей, к Сыну Твоему вопиюще:/ несть свята, разве Тебе Бога, рождшагося от Тебе.

Седален, глас 1

Подобен: Гроб Твой, Спа́се:

Гроб твой, святе, источник явися,/ источая исцелений благодати/ всегда верою приходящим к мощем твоим, блаженне./ Тем вопием и мы:/ молитвами твоими/ сподоби ны исцеление прияти от страсте́й наших.

Песнь 4

Ирмос: На Кресте́ Твое Божественное истоща́ние прови́дя,/ Аввакум ужа́сся, вопия́ше:/ Ты сильных пресе́кл еси державу, Бла́же,/ приобщаяся су́щим во аде/ яко Всеси́лен.

На Небеси со Ангелы ликовствуя, светом озаряя Неизреченнаго Божества,/ имы́й дерзновение, за ны помолися/ даровати нам исцеление и грехов отдание.

Имуще че́стно гроб твой, в немже, прири́щуще, исцеле́ния дары приемлем,/ тем твою память чтим, святе Василие,/ Христа Спаса славяще яко Всемогуща.

Ко Христу воздев пречистеи руце, презря соблазны наша,/ Владыце помолися избавитися нам от всех напастей,/ мир свыше испроси всей вселенней.

Богородичен:

Надежда яви́ся роду земному, порождали сугу́ба Бога и Человека,/ вы́ну моли́ся Ему страсти избавитися нам,/ творящим празднество слуги Твоего Василия.

Песнь 5

Ирмос: Богоявле́ния Твоего, Христе,/ к нам милостивно бывшаго,/ Иса́ия свет видев невечерний,/ из но́щи у́треневав, взыва́ше:/ воскре́снут ме́ртвии,/ и востанут су́щии во гробе́х,/ и вси земноро́днии возра́дуются.

Богомудраго Твоего, Христе, святителя день славяще, державу Твою,/ из нощи вопиюще Ти, Господи,/ грехов оставление просим и недугом целение, да и мы, земни́и, обрадуемся.

Имея дерзновение к Богу,/ за нас Владыце помолися мрак грехов отгнати от нас и свет вселенней даровати, верою притекающим Ти,/ да радостию Христу вопием:/ дивен еси, Боже, во святых.

Верою вооружься, демонския полки попрал еси/ и страсти плотския победи/ да, свобо́ждься от них, прославляю твою память славою Бога непрестанно,/ давшаго Ти причастие славы Своея.

Богородичен:

Богу явитися за милосердие хотящу,/ к нам Исаия пророк Духом вопияше Твоим:/ се Дева прии́мет во чреве и родит Сына Божия,/ Иже возстави падшаго Адама и вси, иже с Ним, возра́довашася.

Песнь 6

Ирмос: Ят бысть,/ но не удержа́н в пе́рсех ки́товых Ио́на,/ Твой образ нося,/ Страдавшаго и погребе́нию да́вшагося,/ яко от черто́га, от зверя изы́де,/ приглаша́ше же кустоди́и,/ храня́щии су́етная и ло́жная,/ милость сию оставили есте́.

Ангельски на земли́ пожив, в Небесныя обители, святителю, преселися,/ в свете Неизреченнаго Божества предстоя,/ яко имея дерзновение к Нему, помолися, святителю,/ испроси молитвами твоими нам мир свыше и велию милость душам нашим.

Во всю землю изы́де глас твой, возбуждая сидящая во мра́це,/ одержимыя лестию греховною, призывая на Свет невечерний,/ наньже молю ти ся, настави мя молитвами своими,/ тебе бо нам Христос дарова на помощь и избавление.

Чудесы сияя, яко солнце в мире, Васи́лие,/ просвещая омраченныя и бесы отгоняя молитвами твоими, тем ти вопием:/ прожени́ от нас видимыя враги и невидимыя, Милостивому Богу моляся за ны.

Богородичен:

Пречистая Владычице, проро́ком сбытие, апо́столом радость,/ челове́ком утверждение, святи́телем слава,/ славы вечныя общник быти сотворив,/ Тя бо и́мам Молитвенницу Чисту к Сыну Твоему, Госпоже, и Богу нашему.

Песнь 7

Ирмос: Неизрече́нное чу́до,/ в пещи́ Изба́вивый преподобныя о́троки из пла́мене,/ во гробе мертв бездыха́нен полагается/ во спасе́ние нас, поющих:/ Изба́вителю Боже, благословен еси.

Прожени́ от нас, преподобне, страсти вся и болезни твоими молитвами,/ за ны молися Христу прославльшаго тя на спасение нам, поющим,/ Изба́вителю Боже, благословен еси.

Имея дерзновения к Богу за ны молитися, святе Василие,/ непрестанно вопия к Богу Владыце, прославльшаго тя на спасение нам, поющим:/ Изба́вителю Боже, благословен еси.

Приими от нас, святе, молебную песнь, юже ти приносим,/ Христа, прославльшаго тя на спасение нам, поющим:/ Избавителю Боже, благословен еси.

Богородичен:

Припа́даем Ти, Пречистая Владычице, грехми одержими/ и молим Ти ся, моли Рожденнаго из Тебе на спасение нам, поющим:/ Избавителю Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: Ужасни́ся, боя́йся Небо,/ и да подви́жатся основания земли́:/ се бо в мертвеце́х вменя́ется в Вы́шних Живы́й/ и во гроб мал странноприе́млется./ егоже, о́троцы, благословите,/ священницы, воспойте,/ людие, превозноси́те во вся веки.

Отче Василие, помяни ко Господу творящих ти память,/ се убо твоими молитвами бед всех избавимся, да радостию Христу вопием:/ дети, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Вари́ к Богу твоими молитвами избавити ны от настоящаго гнева и вся страсти и недуги прожени от нас,/ чтущих твою святыню и вопиющих:/ дети, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Богородичен:

Безстрастнаго рождши Христа,/ обложе́на мя страстьми́, свободи Твоими молитвами, Пречи́стая,/ прогоня́ющи недуги моя и дающи крепость вопити:/ дети, благословите, священницы, воспойте, людие, превозноси́те во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Не рыда́й Мене, Ма́ти,/ зря́щи во гробе,/ егоже во чреве без се́мене зачала́ еси, Сына:/ воста́ну бо, и иросла́влюся,/ и вознесу́ со славою непрестанно яко Бог/ верою и любовию Тя величающия.

Приими от нас, Христе Боже, молебную песнь,/ юже Ти приносим, чтуще память святителя Твоего,/ и подаждь оставление грехом, да Тя непрестанно, Христе, песньми возпевающе, возвеличим.

Возведем очи свои на Небо, умы своя духом вперивше, Вышняго мудрствующе/ и Вышних желающе вечных благ насладитися/ молитвами Твоего, Владыко Христе, преславнаго святителя Василия.

Троице Пресвятей, святе, за ны помоли́ся,/ десна́го стояния сподоби нас и пищи вечныя,/ наслаждение улучити ны сподоби, да верою и любовию тебе величаем.

Богородичен:

Свободи́теля, Дево, порождши пра́дедом,/ греховною ны лестию порабоще́ны, Чистая, Твоими молитвами свободи,/ Сына Твоего молящи, да непрестанно Тебе, Богородице, величаем.

 

В той же день. Святых преподобномученик двадесяте и шести, во священной обители Зографския скончавшихся

Тропарь, глас 1:

Тревелича́йшия светильники,/ всех преподобномученик Богоизбра́нный полк,/ двадесять и шесть Божественныя обители Зогра́фския отец, почтим,/ прелесть лати́нскую обличившим/ и насильственно во огни сконча́вшияся;/ Фому́ пастыреначальника, священнаго Варсоно́фия,/ достославнаго Парфе́ния и прочия, подвизавшияся,/ сошедшеся, песньми почтим,/ сии бо Тро́ицу Святу́ю/ присно о нас умоляют.

Слава, глас 3:

Столп истинный великия похвалы,/ обители Зогра́фския защита и заступление,/ мученицы отцы да восхва́лятся,/ лесть папи́стов низложившим/ и во огни венцев сподо́бившияся,/ ихже песньми по долгу почтим,/ молящихся о спасении душ наших.

И ныне, Богородичен, глас тойже

Кондак, глас 8

Подобен: Взбранной:

Иже обители нашея засту́пницы и храни́телие,/ преподобнии отцы да похва́лятся,/ лесть лати́нян отвергшия/ и, огнем сожженныя, сконча́вшияся и венча́вшияся,/ ихже достойно воспоим, зовуще:/ радуйтеся, преподобнии мученицы.

Икос:

Ангелу с Небесе безбожную гордыню латинян поразившу и показавшу,/ како преподобнии во огни сожегахуся благочестия ради,/ иже и скончатися благочестно избра́вшия,/ мучителеву дерзость посрамившия, да услышат от нас таковая:/ радуйтеся, сонме преподобномученик;/ радуйтеся, по́лче преславный;/ радуйтеся, твердая дружино многохвальная;/ радуйтеся, двадесяте и шестерице преподобных;/ радуйтеся, Фомо́ с прочими мученики;/ радуйтеся, Божественный Варсоно́фие со Михе́ем твердым;/ радуйтеся, Дометиа́не, Ми́но с Па́влом светлейшим;/ радуйтеся, Анто́ние, Евфи́мие и Иларио́не;/ радуйтеся, со Парфе́нием Иоаса́фе и Си́моне;/ радуйтеся, два Иа́кова купно со Иоанни́кием;/ радуйтеся, Мартиниа́не купно со Космою и Се́ргием;/ радуйтеся, Киприа́не, Кири́лле, И́ове и Са́вво светлейший;/ радуйтеся и четверице прехвальная подвижник светлых;/ радуйтеся, преподобнии мученицы.

 

В той же день. Собор всех святых Волы́нских

Тропарь, глас 4:

Приспе́ день светлаго торжества,/ лю́дии Волы́нстии радуются,/ и с ними вся Русская Церковь ликовству́ет/ во псалме́х и пе́ниих, и пе́снех духовных,/ днесь бо, якоже солнце незаходимое,/ всем возсия́ память/ святых и Богому́жных угодников и чудотворцев Волынских/ святителя Стефа́на чуднаго,/ иера́рхом Волынским первопресто́льника,/ и святаго благовернаго Яропо́лка,/ блаженнаго страдальца Богому́жнаго,/ и с ними Амфило́хия, святителя Волынскаго,/ и победоно́снаго Фео́дора, Остро́жскаго князя Богодарованнаго,/ и преподобнаго Иова Поча́евскаго присноблаже́ннаго,/ ихже молитвами, Господи,/ зе́млю отеческую нашу в Православии и мире утверди,/ и спаси́ всех имуще ку́пно о нас Молитвенницу усердную,/ Пресвятую Матерь Свою Богородицу,/ благода́тне сияющую в цельбоно́сней стопе́ Своей/ и чудотворней иконе на горе Поча́евстей/и заступленьми прочих угодников Волынския паствы,/ Иулиа́нии, блаженныя девы Ольша́нския,/ и святаго преподобномученика Мака́рия, архимандрита О́вручскаго.

Ин тропарь, глас 4:

Приспе́ день светлаго торжества,/ обитель Пече́рская радуется/ и с нею благословенная Поча́евская Лавра ликовству́ет/ во псалме́х и пе́ниих, и пе́снех духовных,/ днесь бо, якоже солнце незаходимое,/ всем возсия память/ преподобных и Богоносных отец Печерских,/ от нихже волею Божиею изыдо́ша/ первонача́льницы иноческаго жития́ на горе Поча́евстей,/ ихже молитвами, Господи,/ землю отечественную нашу в Православии и мире утверди/ и помилуй всех, иму́ще купно о нас Молитвенницу и Заступницу усердную,/ Пречистую Матерь Свою Богородицу,/ от лет древних благода́тне сияющую в цельбоно́сней стопе́ Своей/ и чудотворней Своей иконе во обители Поча́евстей/ в просвещение и спасение душ наших.

Кондак 8

Избра́нным чудотворцам и изря́дным угодником Волынския земли,/ похвальная воспису́ем вам, святии:/ Яропо́лче святый, Стефа́не, Амфило́хие, Фео́доре,/ Иулиа́ние, Иове и Мака́рие, присноблаженнии!/ Тем яко имущии благодать и милость у Христа Бога нашего,/ от всяких нас бед свободите/ да вы́ну вашею помощию избавляемии, вопием вам благодарне:/ радуйтеся, преславнии угодницы Божии и земли Волы́нския украшение.

Ин кондак, глас 8:

Избраннии от родо́в угодницы Божии,/ преподобнии Пече́рстии:/ Мерку́рие и Симео́не, Акинди́не же, Лукиа́не, Па́мво и Полика́рпе,/ Авраа́мие, Алекси́е, Евста́фие, Елла́дие, Ефре́ме, Иерони́ме,/ Луко́, Мела́дие, Они́симе, Пе́рсие, Па́вле, Се́ргие,/ Сисо́е и Фео́филе, Анато́лие же, Афана́сие, Иси́доре, Кассиа́не,/ Лавре́нтие, Пафну́тие, Пио́ре, Сисо́е вторы́й и Софро́ние,/ от нихже изыдо́ша первонача́льницы/ и́ноческаго жития на горе Поча́евстей,/ вас не потаи́ла есть земля,/ Небо же и райския селе́ния отверзо́шася вам./ Темже мы, похва́льная песни Богу,/ прославльшему вас в памяти вашей, принося́ще/ и честный Собор ваш вселюбезно почита́юще,/ из глубины́ душевныя вопие́м вам:/ от всех бед вашими молитвами заступа́йте нас, зовущих,/ радуйтеся, Пече́рстии чудотворцы/ и обители Поча́евския слава и утверждение.

 

В той же ден. Святителя Амфило́хия, епископа Влади́мира Волы́нскаго

Тропарь, глас 4:

От мирска́го мяте́жа изше́д,/ в пещерах Киевских Феодосия блаженнаго Богому́дренно всели́лся еси,/ святителю Христов, отче Амфило́хие,/ и отсю́ду во епископа Богоспаса́емей па́стве Влади́миро-Волы́нстей поста́вленный,/ в труде́х, бде́ниих и поще́ниих свято подвиза́лся еси./ И та́ко достиг добродетелей совершенства,/ па́ки в пещеры святыя возвратился еси,/ иде́же и дух свой благоче́стно предал еси Го́сподеви, всечестне,/ к ли́ку преподобных Печерских причте́н,/ с ними же моли́ся Христу, всече́стне,/ спастися душам нашим.

Кондак, глас 8:

Звезду́ Волы́нскую, из пещернаго мрака от Киева возсия́вшую,/ и от Волыни второ́е пещеры заве́тныя житие́м своим/ и блаженною кончиною, и прославлением своим озари́вшаго,/ всеблаженнаго Амфилохия, архипастыря Влади́миро-Волы́нскаго почти́м,/ прося́ще его, да в ли́ке преподобных Печерских водворя́яся,/ мо́лится ку́пно с ними о душа́х наших.

Блаженнаго Андре́я То́темскаго, Христа́ ради юродиваго

Тропарь, глас 4:

Терпением и му́жеством Христа ра́ди юро́дство восприял еси, блаженне Андрее,/ в посте и бдении пребывая,/ тягость зноя ле́тняго понесл еси,/ и мразы зи́мния терпя,/ темже и ныне приходящим с верою к тебе,/ исцеление неоску́дно подае́ши,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 8:

Вы́шния красоты желая,/ и нижния сласти телесныя то́щно оставил еси нестяжа́нием су́етнаго мира,/ Ангельское житие преходя, сконча́вся, Андрее блаженне,/ с ними же Христа Бога моли́ непрестанно о всех нас.

С™hхъ м§никъ, є3vлaмпіа и3 є3vлампjи.

На ГDи, воззвaхъ, стіхи6ры, глaсъ д7.

Под0бенъ: Ћкw д0блz: