...
Мінея Місячна,  Жовтень

Вересень * Жовтень * Листопад * Грудень * Січень * Лютий * Березень * Квітень * Травень * Червень * Липень * Серпень * Богородичний додаток

← В 28-й день

Жовтень

В 30-й день →

День 12345678910111213141516171819202122232425262728293031

В 29-й день

ТранслітераціяЦерковнослов’янськаУкраїнська

Святыя преподобному́ченицы Анастаси́и Ри́мляныни и преподобнаго отца нашего Авраа́мия Затво́рника

На Господи, воззвах: стихиры мученицы, глас 8

Подобен: Что вас наречем:

Му́ченице страстоте́рпице всехвальная,/ воздержанием стра́сти низложи́вши плотски́я,/ страданием зми́я умертви́ла еси врага,/ Ангелы удиви́вши боле́зньми твои́ми,/ человеки обвесели́вши страда́нии твои́ми,/ мона́шествующих удобре́ние,/ де́вства сосуд./ Моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши наша.

Что тя возъимену́ем, славная?/ Девства добро́тами невесту просия́вшу Христову,/ дщерь избра́нну Вышняго Иерусали́ма,/ сожи́тельницу Ангелов и собесе́дницу,/ черто́га мысленнаго наслажда́ющуся,/ Анастасие многострада́льная,/ мона́шествующих удобрение./ Моли́ спасти и просвети́ти ду́ши наша.

Терпе́ла еси зубо́в искорене́ние,/ рук отсече́ние, и ног, и сосце́в,/ ссека́ема на у́ды от беззаконных мучителей,/ к добро́те Жениха взира́ющи/ и болезни па́че естества терпя́щи,/ Анастаси́е многострада́льная,/ невесто Христова нетленная,/ моли́ спасти и просвети́ти ду́ши наша.

Ины стихиры преподобнаго, глас тойже

Подобен: О преславнаго чудесе:

Отче Богомудре Авраамие,/ Авраа́му подо́бник быв ду́хом,/ пресе́льник был еси земли оте́ческия, блаженне./ Плоти пожела́ния отве́рг/ и, в хи́жине ма́лей заключи́в, радуяся, тело твое,/ душу же впери́л еси́ к Небеси,/ идеже житие́ я́ве стяжа́л еси́.

Преподобне отче Авраа́мие,/ Авраамскую душу тезоиме́нно стяжа́в,/ напа́сти претерпе́л е́си,/ ве́рою Божественною укрепля́емь/ и любовию Богу соединя́емь,/ обетова́ния зе́млю насле́довал еси,/ украша́емь доброде́телей светлостьми́./ Темже, веселящеся, твою память торжеству́ем.

Преподобне отче Авраамие,/ пре́лестьми лю́те поглоще́нную зми́ем/ и попо́лзшуюся поги́бели в ров/ Про́мыслом Божественным возвле́кл еси/ и спаса́ему Богу предста́вил еси./ Еяже покаянию вси удиви́шася,/ благоче́стно Господа сла́вящии Преблага́го.

Слава, и ныне, Богородичен:

Радуйся, Света Божественнаго носи́ло,/ пресве́тлый све́щниче, Пресвята́я Богоневе́сто:/ Свет нам возсия́ла еси от пречи́стою боку́ Твое́ю,/ просвеща́я мира концы́/ и освяща́я Свое́ю бла́гостию./ Радуйся, нача́ло нашего спасе́ния, Чистая./ Радуйся, страшное слы́шание и глаголание наде́ющихся на Тя.

Крестобогородичен:

Что зри́мое виде́ние,/ еже Мои́ма очи́ма ви́дится, о Владыко!/ Содержай всю тварь, на Древо воздви́жен быв,/ и умираеши, всем дая́й жизнь;/ Богородица, пла́чущи, глаголаше,/ егда́ узре́ на Кресте́ возноси́ма,/ из Нея неизрече́нно возсия́вшаго/ Бога и Человека.

Тропарь святыя, глас 4:

Агница Твоя, Иисусе, Анастаси́я,/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе, Женише́ мой, люблю́/ и, Тебе и́щущи, страда́льчествую,/ и сраспина́юся, и спогреба́юся Крещению Твоему,/ и стражду́ Тебе ра́ди, яко да ца́рствую в Тебе,/ и умираю за Тя, да и живу́ с Тобою;/ но, яко же́ртву непоро́чную, приими́ мя с любо́вию, поже́ршуюся Тебе./ Тоя́ молитвами/ яко Ми́лостив спаси́ ду́ши наша.

Слава, преподобнаго, глас 8:

В тебе, отче, известно спасеся е́же по образу:/ прии́м бо крест, последовал еси́ Христу/ и, де́я, учил еси презира́ти убо плоть, преходит бо,/ прилежа́ти же о души, ве́щи безсмертней./ Темже и со Ангелы сра́дуется, преподобне Авраамие, дух твой.

На утрени

Канон преподобныя

Егоже краегранесие: Мужеския твоя, мученице, восхвалю болезни. Творение Иосифово. Глас 8.

Песнь 1

Ирмос: Пои́м Го́сподеви,/ проведшему люди Своя сквозе́ Чермно́е море,/ яко един славно прославися.

Сию́ светоно́сную память твою почитающему, Богомудрая,/ просвещение ми подаждь, души моея тьму отгоня́щи.

Всю от пеле́н тебе саму́ю возложила еси Зижди́телю твоему/ и огне́м воздержания теле́сныя стра́сти попали́ла еси́.

К высоте́ муче́ния, мученице, возшла́ еси, непощаде́вши пло́ти,/ и черто́гов мысленных, яко дева, сподо́билася еси.

Богородичен:

Тя, небоме́рную Ле́ствицу,/ на нейже Бог утвердися, человеки Небе́сны соде́лав,/ Отроковице, почитаем.

Ин канон преподобнаго. егоже краегранесие: Твое честву́ю всесветлое житие́, блаженне. Иосиф. Глас тойже.

Песнь 1

Ирмос: Во́ду прошед, яко сушу,/ и египетскаго зла избежа́в,/ израильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Богу нашему пои́м.

Божественными сияя блистании,/ светоносный твой совершающия праздник,/ страсте́й омраче́ния, всеблаженне, молитвами твоими, Авраамие, изба́ви.

Божественное разжже́ твою душу, блаженне, желание,/ угаси плотска́я разжже́ния, отче,/ и невещественно на земли тя жи́ти сотвори.

Умертви́в у́ды, и́же на земли, пощением и всякими злострада́нии, отче мудре,/ Жизни сподо́бился еси́ лучшия на Небесех,/ Богоносе Авраамие.

Богородичен:

От крове́й Твоих священных/ Бога Отца Слово воплотися преесте́ственно, Дево Марие,/ егоже моли́ плотска́я моя умертви́ти взыгра́ния.

Песнь 3

Ирмос: Ты еси утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе, Господи,/ Ты еси свет омраче́нных/ и поет Тя дух мой.

Стояла еси пред суди́щем мучителя,/ Христа, славная, Творца всех и Владыку,/ Бога Слова пропове́дающи.

Добро́та сердечная видимым зра́ком, славная, изда́вшися,/ тя, красне́йшую, зря́щим явила есть.

Богатство неистощи́мо исцелений тебе подаде́, отроковице, Христос,/ егоже нищету́ вольно возлюбила еси́.

Богородичен:

Вещь грехо́в мои́х/ Твои́х молитв огнем попали́, Мати Света,/ ро́су ми Боже́ственную оставле́ния нося́щи.

Ин

Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи,/ и Церкве Зижди́телю,/ Ты мене утверди́ в любви Твоей,/ желаний кра́ю, верных утверждение,/ еди́не Человеколюбче.

Всеобра́зно возжеле́в желаний коне́чное,/ мира и пло́ти, Богоносе, вне был еси,/ тем восприя́л еси премирную славу и ве́чнующее, отче, наслаждение.

Храм жив явился еси вседе́тельнаго Духа, отче,/ в хи́жине тело заключи́в, преподобне./ Темже облиста́л еси́ добродетелей луча́ми, священно обожа́емь, блаженне Авраамие.

Де́ланием болезней, добродетелей зрел, преподобне,/ израсти́л еси клас стори́чествующь, имже питаются че́стно/ честно́е твое успение торжеству́ющии.

Богородичен:

В Тебе, Всесвята́я,/ всего Виновный за премногое милосердие хотя́ вселися и освяти́ человеческое существо́,/ преступлением пе́рвее попо́лзшееся.

По 3-й песни кондак Анастасии, глас 3

Подобен: Дева днесь:

Де́вства вода́ми очище́нна, преподобная,/ му́ченичества кровьми́, Анастасие, венча́вшися,/ подае́ши су́щим в ну́ждах неду́гов исцеление и спасение, приступа́ющим от сердца,/ крепость бо тебе подае́т Христос,/ источа́я благодать приснотеку́щую.

Седален, глас 8

Подобен: Премудрости:

Воздержания росо́ю страсте́й погаси́ла еси пла́мень ю́ношески,/ огне́м же крове́й твоих всю пре́лесть попали́ла еси/ и Жениху Слову, яко дар, принесла́ еси честно́е девство и до́блественное страда́ние./ Темже в чертог введе́ тя славы, све́тле до́бльствовавшую и зми́я поправшую./ Анастаси́е многострада́льная, моли́ Христа Бога/ грехо́в оставле́ние пода́ти чтущим любовию святую память твою.

Слава, преподобнаго, глас 1

Подобен: Гроб Твой:

И́же древнему Авраа́му подо́бяся, отче,/ удалился еси сродников по пло́ти,/ повину́яся, Авраамие, глаголу Бога нашего./ Темже, постився, и душу светле́йшу показал еси со́лнечных лучь,/ Богомудре всеблаженне.

И ныне, Богородичен:

Настави ны на путь покая́ния,/ уклоншияся присно к безпу́тием зол и Преблагаго прогне́вавшия Господа,/ Неискусобра́чная, Благословенная Марие, прибе́жище отча́янных человеков,/ Божие обита́лище.

Крестобогородичен:

Нескве́рная Агница,/ Агнца и Пастыря, пове́шена на Дре́ве, ме́ртва зря́щи,/ плачущи веща́ше, матерски восклицающи:/ ка́ко претерплю́ Твое, еже па́че слова, Сыне Мой, сни́тие и вольныя страсти, Боже Преблаги́й?

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Господи,/ смотре́ния Твоего та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя/ и просла́вих Твое Божество́.

Тя, и́го легчайшее Христово, мученице, понесшую от юности,/ железное у́же носи́ти пребеззако́ннующии осуди́ша.

Ка́пли крове́й твоих многобожия угаси́ша у́глие,/ лучи́ же чудес твоих страсте́й вещь попали́ша.

Не обнажи́ благодати, те́ло твое обнажи́в, лука́внейший,/ истка́ну же па́че свыше нераздра́ну ри́зу исхода́таи тебе.

Богородичен:

По рождестве пребыла́ еси нетленна Дева,/ якоже прежде рождества,/ Юна бо Младенца родила́ еси, прежде век познава́ема.

Ин. Ирмос тойже

Струя́ми, отче, слез твоих душевныя скве́рны омы́в,/ Божественное был еси Духа и честно́е, всеблаженне, жили́ще.

Бде́ние всено́щно, молитву непреста́нну,/ безпристра́стие и любовь нелицеме́рну,/ и соверше́нну веру удержа́л еси́.

Исцеля́ти стра́сти и отгони́ти, преподобне, ду́хи,/ благодать прия́л еси́, Авраамие,/ яко Божий угодник и́стиннейший.

Богородичен:

Унынием одержи́ма и грехо́м ныне погруже́на,/ мольбо́ю Твоею избави мя,/ Богородице, Мати Присноде́во.

Песнь 5

Ирмос: У́тренююще, вопие́м Ти,/ Господи, спаси́ ны:/ Ты бо еси Бог наш,/ разве Тебе, ино́го не ве́мы.

Не изнуре́на огне́м веще́ственным яви́лася еси,/ му́ченице Анастаси́ей/ огнь бо тя сердечный Божественныя любве ороша́ше.

Ударе́ньми лица́, мученице Анастаси́е, украси́вшися,/ врагов отразила еси ме́рзское неразумие.

Протяже́на на дре́ве, Богомудрая Анастаси́е,/ любовию Жениха твоего Боже́ственную страсть образова́ла еси.

Богородичен:

Поем Тя, Всепетая Владычице Богородице,/ Бога бо препе́таго/ пло́тию родила́ еси, Пречистая.

Ин

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси/ от лица́ Твоего, Свете незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чуждая тьма окаяннаго;/ но обрати́ мя и к свету за́поведей Твоих/ пути моя напра́ви, молюся.

Яко плодови́тая розга́,/ гро́зды израсти́л еси, отче Авраамие, добродетелей Божественных,/ умиления вино точа́щия и страсте́й пия́нство от душ отгоня́щия,/ и сердца́ верных веселя́щия.

Напа́сти тебе различны/ змий вселука́вый, отче, воздви́же,/ но того оружием креста, Богоносе, умертви́л еси,/ и победы венец от Бога пра́ведным судо́м прия́л еси, Богомудре Авраамие.

Святы́ни дом, о́тче,/ Божественнаго Ду́ха верою быв,/ созда́л еси дом священный/ и, несвященный собо́р несвяще́нныя ле́сти преложи́в наказа́ньми,/ всех Богу освяти́л еси.

Богородичен:

Матерь, Деву Отроковицу,/ Божественным просвеща́еми Духом, Пречистая,/ священнии пророцы священными Тя гла́сы провозвести́ша,/ из Неяже Бог Слово, па́че вины́ же и слова, воплоти́ся за милосердие безчи́сленное.

Песнь 6

Ирмос: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ одея́йся светом, яко ризою,/ Многоми́лостиве Христе, Боже наш.

Сокруша́емо тело/ ра́нами явля́ше правость твоея́ совести, страстотерпице,/ ко Христу Богу нашему.

Ви́сящи высоко́, раны, мученице, терпя́щи/ и не уя́звлено храня́щи души благородие, достохва́льная.

Претерпе́ла еси зубо́в, и рук, и ног отъя́тие, мученице многострада́льная,/ взирающи ко Христу, Жениху твоему.

Богородичен:

Человеколю́бца рождши, Бога, Благолюбивая Владычице,/ Того моли́ геенны огня́ изба́витися нам.

Ин

Ирмос: Молитву пролию́ ко Господу/ и Тому возвещу́ печали моя,/ яко зол душа моя испо́лнися/ и живот мой аду приближися,/ и молюся, яко Ио́на:/ от тли, Боже, возведи́ мя.

Светильника, тя, су́щии во тьме пре́лести, неле́стно наставля́юща,/ обре́тше к путе́м жизни, Богоно́се,/ неве́дения тьму отложи́ша и яви́шася светови́дни верою Божественною, Авраамие.

Бо́дренно, умоли́в Бога,/ посылаеши просвещение спасения/ сущим в нощи́ идолонеи́стовства одержимым,/ Богомудре Авраамие,/ и показал еси вся сы́ны Света и Дне благодатию.

Безмолвно твою жизнь совершив, яже в житии́ треволне́ния, всеблаженне,/ Божиими надеждами прешел еси/ и к тихим приста́нищем достигл еси, Авраамие,/ Небеснаго Царства и Божественныя светлости.

Богородичен:

Отягче́на мя дреманием уныния,/ возстави Твоим хода́тайством, Мати Божия,/ и не даждь уснути в смерть греха́, Дево,/ предста́тельницу бо и путевожда́ моей жизни напису́ю Тя.

Кондак Авраамия, глас 3

Подобен: Дева днесь:

Во пло́ти, яко Ангел, на земли явился еси,/ и пощением был еси, яко древо насажде́нное,/ водою воздержания до́бре возрасти́вся,/ и тече́ньми твоих слез скве́рну омы́в:/ сего ра́ди явился еси приятелище Божественное, Авраамие, Духа.

Икос:

Тле́нная презре́в, нетленныя восприя́л еси́ красоты́/сла́сти плотски́я возненави́дел еси, мудре,/ измла́да возлюбив чистоту́./ Тем, чертога мирска́го отбежа́в,/ сопру́жницы же благосла́вныя и родителей уклонився,/ Еди́наго Бога ясно, Рачителя, возжела́в/ и возлюби́в от всея, отче, души и сердца истинно:/ сего ра́ди показался еси девства и чистоты́ приятелище Боже́ственное, Авраамие, Духа.

Песнь 7

Ирмос: Отроцы евре́йстии в пещи́/ попраша пла́мень дерзновенно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще:/ благословен еси, Господи Боже, во веки.

Шум гла́са празднующих иде́же есть ликуеши, страстоте́рпице,/ с девами Богу Зижди́телю песнопою́щи:/ благословен еси, Господи Боже, во веки.

У́ды сокруша́емы зря́щи и ногте́й истерза́ние терпящи,/ принеслася еси Богу жертва, песнопою́щи:/ благословен еси, Господи Боже, во веки.

Явилася еси́, яко лоза́, Богому́драя,/ ру́це и но́зе, яко ветви, ре́жемы и нам мысленно вино источа́ющи,/ сердца́ утеша́ющее и страсте́й отрева́ющее пиянство.

Богородичен:

Во всего человека обле́кся Нескве́рный, кроме́ греха,/ из утробы Твоея, Чистая, про́йде Плотоно́сец,/ егоже умоли верою Тя чествующим спасти.

Ин. Ирмос тойже

Да вы́шнее Царство получи́ши и славу неизрече́нную,/ славу же попира́емую, мудре, и тленную/ яко смыслен и разумен преоби́дел еси му́дренно.

Егда́ волк лукавый а́гницу твою расто́ргне льстивне,/ тогда сего, мудре, че́люсти сокруши́л еси/ сию же яко пастырь изря́днейший к жизни привел еси́.

Законом повину́яся Владычним, заблу́ждшее взыскал еси и обре́л еси,/ и, на ра́мена твоя взем, всеблаженне,/ яко пастырь ввел еси во огра́ду покая́ния.

Богородичен:

Едина Еди́наго от Троицы родила́ еси во дву существу,/ Ипоста́си же единей Ви́димаго, Дево./ Емуже песнопое́м:/ благословен еси, Господи Боже, во веки.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучитель/ Богочестивым неи́стовно разжже́,/ силою же лучшею спасе́ны сия́ видев,/ Творцу и Изба́вителю вопияше:/ о́троцы, благословите,/ священницы, воспойте,/ лю́дие, превозноси́те во вся веки.

Ю́ношески до́бльствовавши, страстоно́сице всехва́льная,/ и на пре́лесть воздви́гла еси побе́ды/ рук бо лише́ния и ног терпела еси,/ сосце́в же и зубо́в твоих искорене́ние, мученице, претерпе́ла еси, в радости песнопою́щи:/ людие, превозноси́те Христа во веки.

Всесветла́, яко солнце, де́вства све́тлостьми/ и муче́ния добро́тами облиста́ла еси,/ и мир просвети́ла еси светолу́чными сия́нии твоего терпения, страстоте́рпице, вопиющи:/ о́троцы, благословите, священницы, воспойте,/ людие, превозноси́те Христа во веки.

Оскверне́нную страстьми́ душу мою, Богоневесто,/ и очерне́нную прило́ги зми́я твоими мольба́ми от лю́тых очисти,/ и светлым осене́нием твоим, мученице Анастаси́е, озари́ вопи́ти:/ священницы, пойте, лю́дие, превозноси́те Христа во веки.

Богородичен:

Тя, Чистую и Непоро́чную, дева жела́ющи,/ непорочно и тело и душу соблюде́,/ страсте́й подпале́ния терпением испепели́вши, искушение же многих претерпе́вши мук,/ и ныне в Небесных черто́зех ликует с Тобою, веселя́щися во вся веки.

Ин

Ирмос: Победи́тели мучи́теля и пла́мене/ благо́датию Твоею бы́вше,/ заповедей Твоим зело́ прилежа́ще,/ о́троцы вопия́ху:/ благослови́те вся дела Госпо́дня Го́спода.

В погибели ров чи́стую све́рже голуби́цу твою злоде́йственный змий,/ но сию́ извел еси, отче, всему́дренно,/ благослови́те, поя, дела Господа и превозноси́те Его во веки.

И в житии́ обходя́, отче Авраамие,/ и по кончине врач боля́щих явился еси Духа благодатию Боже́ственною,/ благослови́те, поя, дела Господа и превозноси́те Его во веки.

Незлобием, блаженне, правдою же и целому́дрием, и верою просия́в,/ Ангелом, преподобне, счи́слился еси,/ благослови́те, поя, дела Господа и превозноси́те Его во веки.

Богородичен:

Струи́ живыя явилася еси всесвято́е селе́ние,/ от Неяже пию́ще, умертви́вшиися, Жизнь насле́дуем, вопиюще:/ благослови́те дела вся Господа и превозноси́те Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе́ся о сем Небо/ и земли́ удиви́шася концы,/ яко Бог яви́ся челове́ком пло́тски,/ и чре́во Твое бысть простра́ннейшее Небе́с:/ тем Тя, Богородицу,/ Ангелов и человек чинонача́лия величают.

На дре́ве повешена была еси,/ Слова Божия образу́ющи страсть блаже́нную,/ и отсече́ние терпе́ла еси рук твоих и ног,/ зубо́в искорене́ние, язы́ка же отре́зание и сосце́в, чистая Анастаси́е,/ мона́шествующих славо и мучеников украше́ние.

Я́ко невеста, украси́лася еси добро́тою,/ обручи́вшися Жениху страданьми добротво́рными,/ внутрь же чертогов светови́дных, яко избра́нная, вселилася еси, нося́щи свещу́ де́вственную./ И ныне ца́рствуеши с Живу́щим во веки, Анастаси́е, сия́ющи.

Иска́пают болезни твоя сладость, греха́ горесть отъемлющу;/ рака же то́чит исцеле́ний ре́ки/ и потопляет вся стра́сти, и неду́ги лютыя в славу Спасову, честна́я Анастаси́е,/ и́же по достоянию тя сла́вят.

До́блествоваша жены́, Твоим Крестом укре́пльшеся, Христе Всесильне,/ и вра́жию главу́ многоко́зненную му́жески, Слове Божий, сокруши́ша,/ и, рая́ радостно селение получи́вше, обожа́ние прияша дивное, воспева́юще Тя.

Богородичен:

Понесшаго Тя плоть от Жены, яко позна́ мученица Твоя, Господи,/ де́вственными укра́шена луча́ми и муче́ния кро́вию обагрена́,/ Тебе, Богу, во след Матере Твоея, славно приведе́ся,/ яко ца́рствующему тва́рию.

Ин

Ирмос: Вои́стинну Богородицу/ Тя испове́дуем,/ спасеннии Тобою, Дево Чистая,/ с Безплотными ли́ки Тя величающе.

Ви́дети сподо́бился еси, отче Богоносе,/ чрез надежду тебе дре́вле жела́емая,/ ихже о́ко не ви́де и ухо не слыша.

Красе́н явился еси,/ Божественными добродетелей луча́ми сияя, Авраамие,/ и красному Владыце, радуяся, предстои́ши.

Совокупи́лся еси лико́м всех преподобных,/ и с ними обожа́ния, преподобне, получив,/ моли е́же спасти́ся всем нам.

День веселия приво́дит радостно,/ священное твое, Авраамие, успе́ние,/ Церковь честву́ющи житие́ твое.

Богородичен:

Благолюби́вая Дево,/ озло́бленную грехо́м душу мою ублажи́/ и благ Небесных причастника сотвори.

Не Литургии: прокимен, глас 7: Честна́ пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми. Апостол к Галатом, зачало 213. Аллилуия, глас 6: Блажен муж: Стих: Сильно на земли́ будет семя его. Евангелие от Матфея, зачало 43. Причастен: В память вечную.

 

С™hz прпdбномyченицы ґнастасjи ри1млzныни:

И# прпdбнагw nтцA нaшегw ґврaміа затв0рника:

На ГDи, воззвaхъ, стіхи6ры м§ницы, глaсъ }.

Очікується текст

Знайшли помилку