...
Мінея Місячна,  Жовтень

Вересень * Жовтень * Листопад * Грудень * Січень * Лютий * Березень * Квітень * Травень * Червень * Липень * Серпень * Богородичний додаток

 

← В 13-й день  

Жовтень

 

В 15-й день →

День 12345678910111213141516171819202122232425262728293031

В 14-й день

ТранслітераціяЦерковнослов’янськаУкраїнська

Святых мученик Наза́рия, Герва́сия, Прота́сия и Келси́я

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры святых, глас 4

Подо́бен: Яко добля:

Иже веры свиде́теле, подвиг совершивше,/ победы венец прия́ша/ доблему́дренный Наза́рий и великий Прота́сий/ с Келси́ем мудрым, Богомудрый Герва́сий./ ихже воспои́м, яко до́блия ору́жники,/ яко Вышняго Царствия наследники/ и яко самово́льная заколе́ния.

Просвети́вся смыслом светозаре́ния Духа,/ священный Наза́рие,/ паче солнца, во тьме сущим, возсиял еси душа́м,/ Божественною благодатию поучая,/ просвещая, наставляя светле́йше/ Единаго Господа и ве́ровати и чти́ти,/ воплощенна от Девы преславно/ и земныя осия́вшаго.

С Наза́рием возсия приснопамятный Келси́й,/ и славный Прота́сий, и Герва́сий,/ доблему́дренно пострада́вше/ и вся полки́ де́монския му́жески на земли победи́вше./ Тем то́чат исцелений струи́/ и сердца́ напаяют богатно благочестивых/ Боже́ственною благодатию.

Да восхва́лится Наза́рий, и да почти́тся Прота́сий,/ и Божественный Келси́й, и Герва́сий,/ иже благославно пострада́вше и лесть ума́ливше,/ и Ангельским лико́м священно причита́еми,/ и обожа́еми по причастию Божественному,/ и победы венцы́ от дла́ни Живоначальныя прие́мше.

Яко течение соверши́вше и веру соблюдше,/ страдания венцы́ увязо́стеся/ и Ангелом сочета́стеся,/ све́тло хра́брствовавше и льстиваго врага о Христе поправше,/ Божественнии мученицы./ Сего ради, согласно соше́дшеся,/ светоно́сную вашу память совершаем, веселя́щеея.

Богомудрый Наза́рий/ Божественным пропове́данием гра́ды проходя́, просвети́,/ егоже подражав, Келси́й/ славу стяжа́ Божественных страдалец, поправ льстиваго./ Сия вси похвала́ми почти́м,/ яко зве́зды и светила сущим во тьме/ и врачи душ наших.

Слава, глас 8:

Жертвы слове́сныя,/ Наза́рия, Герва́сия, Прота́сия и Келси́я похва́лим,/ яко все мучителей неи́стовство со идолы упраздни́ша./ Тем молитвами их, Христе Боже,/ мир миру даруй/ и душа́м нашим ве́лию милость.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен

Подобен: Мученицы Господни:

Не терплю, Чадо, ви́дящи Тя на Древе усну́вша,/ бодрость всем подающаго,/ яко да древле преступления плодо́м сном погибельным уснувшим/ Божественную и спасительную бодрость пода́си,/Дева глаголаше, плачущи,/ Юже величаем.

На стиховне Октоиха

Тропарь, глас 4:

Му́ченицы Твои, Господи,/ во страданиих своих венцы́ прия́ша нетленныя от Тебе, Бога нашего:/ иму́ще бо крепость Твою,/ мучителей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́й дерзости./ Тех молитвами/ спаси ду́ши наша.

Слава, и ныне Богородичен, аще среда или пяток Крестобогородичен.

На утрени

Оба канона Октоиха и святых канон на 4, егоже краегранесие: Верно воспою мученики венценосный. Иосифово. Глас 4

Песнь 1

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя,/ и напо́лнятся Духа,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлюся, све́тло торжествуя,/ и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Верно пострадавше и подвиг скончавше,/ победы венце́м увязо́стеся, Божественнии мученицы./ Божественную вашу память тем празднуем, веселящеся.

Ве́трилом вперя́еми Духа Божественнаго,/ пучи́ну немо́кренно преидо́сте, мученицы славнии, мучений/ и ныне к Божественному приста́нищу Вышния светлости всели́стеся.

Кресто́м, якоже броня́ми, оде́яни, блаженнии,/ врага безплотнаго пора́товасте в теле,/ томле́ния многоплете́нная и смерть неправедную претерпевше.

Богородичен:

Едину, вместившую Превечнаго Господа во утробе,/ Всенепорочную Отроковицу воспои́м,/ яко бысть Небес простра́ннейши, Бога воплотивши благости ра́ди.

Песнь 3

Ирмос: Твоя песносло́вцы, Богородице,/ живый и незави́стный Источниче,/ лик себе совоку́пльшая, духовно утверди,/ в Божественней Твоей славе/ венцев славы сподо́би.

Яко гро́здие Божественнии бы́сте Винограда Божественнаго истинно,/ страдания изливающе вино нам, мученицы,/ духовно веселящее всех сердца́ благодатию.

Кре́пко проти́вился еси гонителю, Наза́рие, мучениче Христов,/ повелева́ющу мерзским тебе бого́м жре́ти, пребогате,/ яко а́гня заколению готов был еси, славне.

Хвале́ния вси согла́сне воспои́м днесь верно/ Наза́рию, Герва́сию, Прота́сию и Келси́ю,/ Истины свидетелем, бывшим в Ду́се.

Богородичен:

Закона прообразова́вше скиния Тя быти хотящую, Чистая,/ Божие священное жили́ще:/ из негоже Очищение наше, святыню даруяй всем нам, приидет.

Седален, глас 8

Подобен: Премудрости:

Назариевы страсти и гонения,/ Прота́сиевы болезни и раны чту́ще,/ Герва́сия хва́лим и Келси́я, Святыя Троицы сосуды честныя,/ светлыя зве́зды, верных предсто́лпия,/ нечестия истиннии потреби́теле,/ и столпи́ веры, и утверждение непоколеби́мо./ Имже верою возопии́м:/ молите Христа Бога грехо́в оставление дарова́ти/ чту́щим любовию святую память вашу.

Слава, и ныне, Богородичен:

Яко Деву и Едину в жена́х,/ Тя, без Се́мене рождшую Бога плотию,/ вси ублажаем ро́ди человечестии:/ Огнь бо вселися в Тя Божества́,/ и, яко Младенца, пита́вши Зижди́теля и Господа./ Тем Ангельский и человеческий род достойно славим пресвятое Рождество Твое/ и согласно вопие́м Ти:/ моли Христа Бога согрешений оставление даровати/ покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Крестобогородичен:

Агнца, и Пастыря, и Изба́вителя/ Агница зря́щи на Кресте, восклицаше, плачущи,/ и, горько рыдающи, вопия́ше:/ мир убо радуется, приемля Тобою избавле́ние,/ утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости./ Долготерпели́ве Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый,/ умилосердися и даруй согрешений оставле́ние/ верою пою́щим Божественныя стра́сти Твоя.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества,/ во облаце легце/ прии́де Иисус Пребожественный/ нетленною дла́нию и спасе́ зову́щия:/ слава, Христе, силе Твоей.

Паче смысла святых мученик Твоих любовь превосходит вся помышления, Слове,/ боре́ния, и мужественныя по́двиги, и натрижне́ния,/ яже пода́л еси законно им, пострадавшим.

Един разум в разных ураня́еми телесе́х Христовы ору́жницы преизли́шно показаша,/ Единаго Бога в три́знищи испове́даша/ и многобожия лесть я́ве погуби́ша.

Наза́рия, Прота́сия, Герва́сия и Келси́я, честны́х мучеников,/ Ангели боре́нию подиви́шася,/ како в пло́ти безплотному сплета́ющеся,/ низложиша сего на землю му́жественнейше.

Яко до́блии во́ини, яко непобедимии мученицы,/ яко Христовы ору́жницы и яко благочестия побо́рницы/ Небесная селения насле́довасте и лико́м Ангельским всегда свеселя́щеся.

Богородичен:

Не истощи́в Отеческих, Пребожественный, Пречистая Богородице, недр,/ в не́дрех Твоих пречистых седи́т,/ Божественное седа́лище всем благостынею готовля́я/ и славу, присно пребыва́ющую.

Песнь 5

Ирмос: Ужасо́шася всяческая/ о Божественней сла́ве Твоей:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси во утро́бе над всеми Бога/ и родила́ еси Безле́тнаго Сына,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подавающая.

Ранам тело твое, Наза́рие, приобщи́ся, у́зам многообра́зных мук,/ миро благовонное тем источа́ет нам, облагово́нствующее ду́ши/ верою несомненною тя почитающих, всехвальне.

Кропле́ньми крове́й твоих погасил еси у́глие многобожия, страстотерпче,/ Божественных чудес огнем же, всемудре, ти́ну страсте́й лю́тых пожигаеши,/ Божиею благодатию Спа́совою, Наза́рие.

Цве́ты, дыха́ющии воню́ Божия знания,/ Богознания зла́чники,/ райская древеса́ благопло́дная, предобрыя и светоза́рныя, почти́м мученики/ и верно ублажи́м.

Да поется Наза́рий, да величается Келси́й,/ ку́пно с Прота́сием до́блий да похвалится верою Герва́сий,/ Церкве непреклоннии столпи́ и основания нерушимая бывшии.

Богородичен:

Оружие, древле Едем стрегу́щее, плещи́ верным подае́т, Чистая,/ зна́менанным честно́ю Кровию, прежде источи́вшеюся от ребр копия́ прободением,/ из Тебе Возсиявшаго.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестно́е/ совершающе пра́зднество,/ Богомудрии, Богоматере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея рождшагося Бога сла́вим.

Твоя шествия на вода́х быша, всеблаженне Наза́рие,/ и не позна́шася сим следы́ твоя в Дусе,/ егоже силою вся враги посрами́л еси.

Телес стра́сти неисце́льныя Божиею благодатию исцелил еси, мучениче Наза́рие,/ миро благовонное источа́еши же/ твоим честны́м моще́м приближа́ющимся.

Яве Божественный Прота́сий, великий же с ним Герва́сий,/ богатство привременное и могу́тство попра́вше,/ вечныя славы сподо́бишася.

Богородичен:

Законы Едина обнови́ла еси естества, Дево,/ рождши Бога Безсмертнаго, в плоть ме́ртвенную оде́явшася,/ да мертвыя оживи́т благостию.

Кондак, глас 2

Подобен: Вышних ища:

Свети́льницы светлии явльшеся,/ Божественнии мученицы,/ тварь светом чудес озаряете,/ неду́гов разрешающе глубокую нощь всегда/ и Христу Единому Богу моля́щеся/ непрестанно о всех нас.

Икос:

Яко светоза́рнии и Божественнии свети́льницы,/ Свету Великому предстоя́ще присно, Богоблаженнии мученицы,/ и отту́ду испуща́емыми невечерняго Божества́ сиянии всегда просвещаеми и обожа́еми,/ верою память вашу совершающия Божественную просвети́те,/ и омраче́ния, и страсте́й, и бед, и зло́бы избавите,/ молящеся непрестанно о всех нас.

Песнь 7

Ирмос: Не послужи́ша твари Богомудрии/ паче Созда́вшаго,/ но огненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, поюще:/ препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

На ка́мени Божественнаго знания утверди́вше стопы́, славнии,/ сердец ваших вражиими ухищре́ньми не преврати́сте, воспевающе:/ препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Свет невечерний страдавшим кровию вам возсия́,/ и веселие я́ве вас прият, великомученицы, воспевающих:/ препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Освяти́сте преусердно проходя́ще гра́ды, блаженнии,/ исповедающе Христа пред мучители и всем исцеления подающе требующим/ благодатию Духа Всесвятаго.

Богородичен:

Светле́йшую палату обре́т Бог утробу Твою, в сию всели́ся,/ сы́ны соде́ловая света, Всенепорочная, зову́щия:/ отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: О́троки благочестивыя в пещи́,/ Рождество Богородичо спасло́ есть,/ тогда убо образу́емое,/ ныне же действуемое,/ вселенную всю воздвиза́ет пети Тебе:/ Господа пойте дела/ и превозносите Его во вся веки.

У́тренююще к возсия́вшему из Девы преславно великому Солнцу,/ мученицы непобедимии свет бы́сте и пре́лести тьму благодатию разори́сте:/ Господа пойте, вопиюще, дела и превозноси́те Его во вся веки.

Рим древле по́двиги твоя проповедает, Наза́рие многострадальне,/ Константиногра́д поет чудеса, священныя твоя мо́щи верою содержа́я,/ Господа пойте, вопию́щий, дела/ и превозноси́те Его во вся веки.

Божественный Наза́рий, источа́я мира благодати,/ повелевает всем притекающим верою почерпа́ти/ на просвещение и очищение, взывающим:/ Господа пойте дела и превозносите Его во вся веки.

Вас, до́блия страстоте́рпцы,/ Наза́рия, Келси́я, Прота́сия, паки же Герва́сия,/ моле́бники ко Господу крепчайшия имуще, любовию зовем:/ Господа пойте дела и превозноси́те Его во вся веки.

Богородичен:

Плотию соедини́вся Тебе по существу,/ всем, еже быти, Подаяй,/ всего мя обнови́, всего назда́, обветша́вшаго, Пречистая, преступле́ньми./ Тем Тя, Деву, пое́м и превозно́сим во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Ева убо неду́гом преслушания/ клятву всели́ла есть,/ Ты же, Дево Богородице,/ прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благословение процвела́ еси:/ тем Тя вси величаем.

Крепостию вжиля́еми Христа, разо́ршаго зло́бу губи́теля,/ преклонивше сему вы́ю, конец мече́м прия́сте,/ разре́шшеся от пло́ти, великоимени́тии:/ тем достойно блажи́ми есте́.

Красни́ я́звами плотски́ми бы́сте и Ангелом уподо́бистеся;/ ныне же предстоите́ всех, радующеся, присно красоте́,/ причастием я́ве удобря́еми, красне́йше, всечестни́и.

Зна́меньми и чудесы вас украси́/ и прежде конца, всеприснопа́мятнии, и по конце Владыка,/ Наза́рие, Прота́сие, Келси́е, Герва́сие, непобедимии мученицы,/ тем достойно ублажа́етеся.

Освяти́шася любовию вашею всяческая, совершающи память днесь:/ радуются мученицы и вси пророцы с нами пра́зднуют,/ с нимиже о нас моли́теся Благодетелю, всеблаженнии.

Богородичен:

Глас Ти Божественнаго Гаврии́ла приносим, веселя́щеся, Отроковице Пречистая:/ радуйся, Обрадованная,/ мучеников, апостолов похвало и всех верных спасение,/ Дево Мати Неискусобрачная.

Светилен

Подобен: Духом во святилищи:

Претерпе́л еси, яко безплотен, нестерпимыя му́ки, Наза́рие блаженне,/ мучеников слава, с Герва́сием мудрым,/ Прота́сием же ку́пно и Божественным Келси́ем./ Тем верою чтим всепразднственную вашу и честну́ю память.

Богородичен:

Паче ума Рождества Твоего преславное чудо/ удивляет всяк смысл, и земных, и Ангел:/ Дева бо су́щи родила́ еси, и Дева пребыла́ еси, яко прежде рождества, Дево./ О страшнаго та́инства! О рождества ди́внаго!/ О чревоноше́ния преславнаго!

 

В той же день. Преподобнаго отца нашего Нико́лы Свято́ши, князя Черниговскаго

С™hхъ мyчєникъ, назaріа, гервaсіа, протaсіа и3 келсjа:

На ГDи, воззвaхъ, стіхи6ры с™hхъ, глaсъ д7.

Под0бенъ: Ћкw д0блz:

И%же вёры свидётелє п0двигъ соверши1вше, побёды вэнeцъ пріsша, доблемyдренный назaрій, и3 вели1кій протaсій, съ келсjемъ мyдрымъ, бGомyдрый гервaсій. И%хже воспои1мъ ћкw дHбліz њрyжники, ћкw вhшнzгw цrтвіz наслёдники, и3 ћкw самовHльнаz заколє1ніz.

Очікується текст

Знайшли помилку