...
Мінея Місячна,  Листопад

Вересень * Жовтень * Листопад * Грудень * Січень * Лютий * Березень * Квітень * Травень * Червень * Липень * Серпень * Богородичний додаток

← В 24-й день

Листопад

В 26-й день →

День 123456789101112131415161718192021222324252627282930

В 25-й день

ТранслітераціяЦерковнослов’янськаУкраїнська

И́же во святы́х оте́ц на́ших и священному́ченик Кли́мента, Па́пы Ри́мскаго, и Петра́ Александри́йскаго

В сей день отдае́тся пра́здник Введе́ния (Вхо́да) Пресвяты́я Богоро́дицы.

На Го́споди, воззва́х:стихи́ры пра́здника, глас 1.

Подо́бен: О, ди́внаго чудесе́!

Днесь, ве́рнии, ликовству́им,/ во псалме́х и пе́снех Го́сподеви пою́ще/ и чту́ще Того́ свяще́нную сень,/ одушевле́нный киво́т,/ невмести́мое Сло́во вмести́вшую,/ приво́дится бо Го́сподеви,/ па́че естества́ пло́тию младе́нствующи,/ и святи́тель вели́кий Заха́рия/ прие́млет с весе́лием Сию́, я́ко Бо́жие жили́ще.

Днесь храм одушевле́нный святы́я сла́вы/ Христа́ Бо́га на́шего,/ еди́на в жена́х благослове́нная Чи́стая,/ приво́дится в храм зако́нный жи́ти во святы́х,/ и ра́дуются с Не́ю Иоаки́м и А́нна ду́хом,/ и де́вственнии ли́цы Го́сподеви пою́т,/ псало́мски воспева́юще и чту́ще Ма́терь Его́.

Ты, проро́ков пропове́дание,/ апо́столов сла́ва, и му́чеников похвала́,/ и всех земноро́дных обновле́ние,/ Де́во Ма́ти Бо́жия,/ Тобо́ю бо Бо́гу примири́хомся./ Те́мже чтим Твое́ в храм Госпо́день вхожде́ние/ и со А́нгелом вси пе́сненно,/ ра́дуйся, Тебе́, Пречи́стая, вопие́м,/ Твои́ми моли́твами спаса́емии.

И́ны стихи́ры свята́го Кли́мента, глас 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Розга́ лозы́ жи́зненныя быв,/ о́тче иера́рше,/ кра́сныя изне́сл еси́ гро́зды Ду́хом догма́тов, всему́дре,/ ка́плющия всегда́ спаси́тельное вино́ Боже́ственнаго позна́ния/ и веселя́щия всех благочести́вых сердца́,/ и́стинно тя чту́щих,/ Кли́менте Богоно́сне всеблаже́нне.

Петра́ верхо́внаго учени́к, о́тче, быв,/ на ка́мени того́ созда́л еси́,/ я́ко ка́мень честны́й, тебе́ сама́го, всехва́льне,/ тве́рдостию слове́с твои́х/ все разврати́л еси́ зда́ние многобо́жное,/ хра́мы же воздви́гл еси́ Боже́ственныя в честь Тро́ицы,/ о Не́йже подвиза́лся еси́, блаже́нне,/ и муче́ния вене́ц прия́л еси́.

Я́коже светода́тельное со́лнце,/ от за́падов возсия́л еси́, о́тче,/ просвеща́я зе́млю/ заре́ю догма́тов твои́х и ра́нами све́тло,/ пости́гл же еси́ страны́ восто́чныя, треблаже́нне,/ заше́л еси́, умерщвля́емь,/ и возсия́л еси́, Кли́менте, ко Христу́,/ и та́мо су́щими луча́ми бога́тно,/ непреста́нно по Боже́ственному причаще́нию просвеща́емь.

Сла́ва, и ны́не, глас 8:

По рождестве́ Твое́м, Богоневе́сто Влады́чице,/ пришла́ еси́ в храм Госпо́день/ воспита́тися во свята́я святы́х,/ я́ко освяще́на,/ тогда́ и Гаврии́л по́слан бысть к Тебе́, всенепоро́чней,/ пи́щу Тебе́ принося́,/ Небе́сная вся удиви́шася,/ зря́ще Ду́ха Свята́го, в Тя все́льшася./ Те́мже, Пречи́стая и нескве́рная,/ я́же на Небеси́ и на земли́ сла́вима,/ Ма́ти Бо́жия, спаси́ род наш.

На стихо́вне стихи́ры пра́здника, глас 5 (зри Мине́ю ноября́ 21-й день).Стихо́вна свята́го Петра́, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Пресу́щныя Тро́ицы Единосу́щное преотмща́я, всеблаже́нне,/ я́ко Несозда́нныя Еди́ницы,/ А́рия низложи́л еси́,/ показа́в нам Сы́на неразде́льное,/ я́ко Того́жде су́ща Отцу́ и Ду́ху Божества́.

Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся пра́вдою,/ и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.

Гоня́щих преста́ уби́йственное стремле́ние,/ крове́й лия́ние ны́не в неявле́нное сконча́ся,/ обоя́ запеча́ташася, Пе́тре му́дре,/ свяще́нным твои́м свиде́тельством,/ я́ко отрочи́щу Моисе́еву ста тече́ние,/ камы́ком Сепфо́ры иногда́.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Па́стырски пожи́в, священному́чениче Христо́в,/ му́ченическия по́двиги показа́л еси́ до́блественно,/ еди́н чрез обоя́ вене́ц прие́м,/ обою́ду украша́емь,/ свяще́нством и боле́зньми страда́льческими,/ сего́ ра́ди моли́ спасти́ся нам.

Сла́ва, глас 4. Самогла́сен:

Руко́ю Бо́жиею пома́зався во иере́я,/ верхо́внаго соиме́нне, и де́лы, соприча́стниче,/ слове́сныя о́вцы Ева́нгельскими препита́л еси́ зла́ками,/ я́ко мудр и и́стинен па́стырь,/ и Ма́рка прее́мник досто́йно показа́лся еси́,/ страстоте́рпческою кро́вию ве́ры тече́ние соверши́л еси́,/ о лю́дех предпоже́рся, и Христу́ сообразу́яся,/ моли́ся о душа́х на́ших.

И ны́не, глас 6:

Днесь, собо́ри ве́рных, соше́дшеся,/ духо́вне да торжеству́им/ и Богоотрокови́цу Де́ву и Богоро́дицу,/ в храм Госпо́день приводи́му,/ благоче́стно восхва́лим,/ предъи́збранную от всех родо́в,/ во оби́телище всех Царя́ Христа́ и Бо́га;/ де́вы, свещи́ нося́ще, предъиди́те,/ Присноде́вы чту́ще честно́е происхожде́ние,/ ма́тери, печа́ль всю отложи́вше,/ ра́достно спосле́дствуйте Ма́тери Бо́га быва́ющей/ и ра́дости ми́ра хода́таице./ Вси у́бо ра́достно, е́же ра́дуйся,/ со А́нгелом возопии́м Обра́дованней,/ при́сно моля́щейся о душа́х на́ших.

Тропа́рьКли́мента и Петра́ о́бщий, глас 4:

Бо́же оте́ц на́ших,/ творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости,/ не отста́ви ми́лость Твою́ от нас,/ но моли́твами их/ в ми́ре упра́ви живо́т наш.

Тропа́рьКли́мента, глас 4:

И́же от Бо́га чудоде́йствы/ пресла́вно удивля́я вселе́нныя концы́ ми́ра,/ свяще́нный страда́льче,/ па́че естества́ мо́рю соста́вы вода́м содева́еши разделе́ние/ в честне́й па́мяти твое́й/ всегда́ притека́ющим усе́рдно в Богозда́нную ти це́рковь/ чуде́сным твои́м моще́м,/ и по всенаро́дном хожде́нии/ мо́ре во еди́но тече́ние чудоде́тельне твори́ши,/ Кли́менте преди́вный,/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Тропа́рь Петра́, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

От вы́шняго суда́ Христо́ва предста́тельствова ста́ду,/ на па́житех благожи́зненных упа́сл еси́ всему́дрыми твои́ми догма́ты,/ отгна́в А́рия, я́ко во́лка некро́ткаго,/ вше́дшаго в них безбо́жными уче́нии./ Те́мже и ду́шу твою́ положи́л еси́ за них,/ па́стырь наре́клся еси́, я́ко рече́ Госпо́дь,/ иера́рше Пе́тре блаже́нне,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не.

Тропа́рь пра́здника: Днесь благоволе́ния Бо́жия предображе́ние: (зри Мине́ю ноября́ 21-й день).

На У́трени

НаБог Госпо́дь: Тропа́рь пра́здника, два́жды. Сла́ва, святы́х: Бо́же оте́ц на́ших: И ны́не, пра́здника.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 1.

Подо́бен: Лик А́нгельский:

Пра́ведных плод Иоаки́ма и А́нны прино́сится Бо́гу во святи́лище свято́е,/ пло́тию младе́нствующи, Пита́тельница жи́зни на́шея,/ Ю́же благослови́ свяще́нный Заха́рия,/ Сию́ вси я́ко Ма́терь Бо́жию ве́рно да ублажи́м.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Удиви́ся Ио́сиф:

Пре́жде зача́тия, Чи́стая, освяти́лася еси́ Бо́гу/ и, ро́ждшися на земли́, дар принесла́ся еси́ ны́не Ему́,/ исполня́ющи оте́ческое обеща́ние:/ в Боже́ственнем же хра́ме, я́ко су́що Боже́ственный храм,/ от младе́нства чи́сте со свеща́ми све́тлыми отдана́ бы́вши,/ яви́лася еси́ прия́телище непристу́пнаго и Боже́ственнаго Све́та./ Вели́ко вои́стинну предше́ствие Твое́, еди́на Богоневе́сто и Присноде́во.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Та́же кано́н пра́здника со ирмосо́м на 6 и святы́х о́ба кано́на на 8. Кано́н пра́здника, глас 1.

Песнь 1

Ирмо́с:Песнь побе́дную пои́м вси Бо́гу,/ Сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою/ и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

Стеце́мся днесь, Богоро́дицу почита́юще пе́сньми,/ и торжеству́им духо́вный пра́здник,/ в храм бо Бо́гу дар прино́сится.

Пе́сньми да воспои́м Богоро́дицы сла́вное предше́ствие,/ к хра́му бо днесь, я́ко храм Бо́жий,/ прино́сится проро́чески дар многоце́нный.

Тро́ичен: Тро́ице единосу́щная, О́тче, и Сло́ве, и Ду́ше Святы́й,/ Тя ве́рно сла́вим я́ко Творца́ всех/ и Тебе́ вопие́м благоче́стно: спаси́ ны, Бо́же.

От ба́гра крове́й Твои́х червлени́цею, Пречи́стая, оде́явся,/ проше́д, обнови́ Царь и Бог род весь челове́ческий/ благоутро́бием Свои́м.

Ин кано́н свята́го Кли́мента. Творе́ние Феофа́ново. Глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с:Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

От Петра́ Боже́ственнаго научи́вся, апо́столов верхо́внаго,/ и от него́ навы́к Боже́ственное зна́ние, о́тче,/ и́дольскую лесть обличи́л еси́.

Ло́зу Богонасажде́ну на земли́,/ плоды́ доброде́тельныя уче́ний всеблагочести́вых Христо́с тя предлага́ет,/ и́стинно су́щий цвету́щ виногра́д.

Во вся концы́ протече́/ вои́стинну Боже́ственных повеле́ний твое́ веща́ние, Кли́менте му́дре,/ и вся просвети́ Тро́ицу Богосло́вити во еди́нстве Божества́.

Богоро́дичен: Се прорече́ния проро́ческая о Тебе́ прия́ша коне́ц вои́стинну,/ Сло́во бо без се́мене заче́нши, Богороди́тельнице,/ пло́тию родила́ еси́.

Ин кано́н свята́го Петра́, его́же краегране́сие: Восхваля́ю трибога́таго Петра́. Творе́ние Феофа́ново. Глас то́йже.

Песнь 1

Ирмо́с:Пои́м Го́сподеви,/ прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре,/ я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Во светле́йших селе́ниих житие́ име́я,/ просвеще́ние ми пода́ждь/ моли́твами твои́ми, Пе́тре всеблаже́нне.

Зна́нию науче́н и свяще́нством украша́емь,/ всебла́женне Пе́тре,/ Христу́ прине́слся еси́ кро́вию.

У́тварь упещре́нная,/ я́коже многоце́нное возложе́ние, Христо́ве Це́ркви/ от Бо́га дарова́лся еси́, блаже́нне.

Богоро́дичен: Пречи́стая Богоро́дице,/ воплоще́нное, Присносу́щное и Пребоже́ственное Сло́во па́че естества́ ро́ждшую,/ пое́м Тя.

Катава́сия:Христо́с ражда́ется:

Песнь 3

Ирмо́с:Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же,/ и́же над вода́ми Не́бо утвержде́й второ́е/ и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.

Торжеству́им, празднолю́бцы, и сра́дуимся ду́хом,/ во святе́м пра́зднице учрежда́ющеся днесь Дще́ре Царе́вы/ и Ма́тере Бо́га на́шего.

Иоаки́ме, ра́дуйся днесь, и весели́ся, А́нно, ду́хом,/ рожде́нную из вас Го́споду приводя́ще триле́тствующу,/ я́ко ю́ницу чи́сту, всенепоро́чную.

Тро́ичен: Свет Оте́ц, Свет Сын Его́, Свет Дух Уте́шительный,/ я́ко от Со́лнца бо Еди́наго Тро́ица, сия́ющи, Боже́ственно озаря́ет/ и соблюда́ет ду́ши на́ша.

Тя проро́цы пропове́даша киво́т, Чи́стая, святы́ни,/ кади́льницу Злату́ю, и све́щник, и трапе́зу,/ и мы я́ко Боговмести́мую Ски́нию воспева́ем Тя.

Ин

Ирмо́с:Страх Твой, Го́споди,/ всади́ в сердца́ раб Твои́х,/ и бу́ди нам утвержде́ние,/ Тя во и́стине призыва́ющих.

Бога́тно излия́ся Ду́ха благода́ть в твоя́ устна́, му́дре,/ е́юже вся просвети́л еси́ Боже́ственными твои́ми уче́нии/ и Христу́ приве́л еси́.

Огне́м воздержа́ния ты попали́л еси́ страсте́й огнепа́льная стремле́ния/ и храм себе́ соверши́в/ Ду́ха Боже́ственнаго, доблему́дренне о́тче.

На го́ру Боже́ственных доброде́телей возше́д/ и мра́ком покры́вся разу́мным,/ узре́л еси́ неизрече́нную в чи́стей души́ твое́й духо́вную зарю́.

Богоро́дичен: Неизрече́нно зачала́ еси́, Пречи́стая, Спа́са и Го́спода,/ изба́вльшаго нас от лю́тых,/ Тя во и́стине призыва́ющих.

Ин

Ирмо́с:Несть свят, я́ко Госпо́дь,/ и несть пра́веден, я́ко Бог наш,/ Его́же пое́т вся тварь:/ несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Возше́л еси́, е́здя, я́ко на колесни́це,/ твое́ю кро́вию, прему́дре, к Небе́сным,/ иде́же предте́ча наш Христо́с вни́де, еди́н безгре́шный.

Жизнь тле́нную оста́вил еси́/ и жизнь безсме́ртную обре́л еси́, блаже́нне,/ иде́же венцено́сец лику́еши, моля́ спасти́ся душа́м на́шим.

Я́коже фи́никс процве́л еси́ благопло́днейший,/ я́ко ма́слина плодоро́дна яви́лася еси́, Богодохнове́нне, во дво́рех Госпо́дних,/ я́ко сми́рна и лива́н и я́ко ми́ро благово́ннейшее.

Богоро́дичен: Я́ко две́ри спаси́тельныя и рай кра́сный,/ Све́та присносу́щнаго о́блак,/ су́щу святу́ю Де́ву воспое́м вси, глаго́люще Ей: ра́дуйся.

Конда́к Кли́мента и Петра́ о́бщий, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:

Це́ркве недви́жимии и Боже́ственнии пи́ргове,/ благоче́стия Боже́ственнии столпи́ вои́стинну кре́пцыи,/ Кли́менте с Петро́м всехва́льнии,/ ва́шими моли́твами соблюди́те вся.

Конда́к Кли́мента, глас 2.

Подо́бен: Тве́рдыя:

Боже́ственнаго виногра́да священнооде́янна/ всем лоза́ яви́ся,/ ка́плющи сла́дость прему́дрости,/ моли́твами твои́ми, всече́стне,/ да тебе́ истка́ну, я́ко багряни́цу,/ песнь мы́сленную принесе́м,/ Кли́менте свя́те,/ спаси́ рабы́ твоя́.

И́кос Кли́мента.

Подо́бен: Уясни́ ми:

Ка́ко возмогу́ аз, стра́нный,/ воспе́ти и глаго́лати по́двиги ны́не Боже́ственнаго священному́ченика?/ ка́ко в мо́ре вве́ржен бысть и глубине́ пре́дан бысть морсте́й,/ но Христо́с Бог, Его́же возлюби́ вельми́,/ даст и па́ки возлюби́вшим, я́ко дар многоце́нный,/ и отроча́ даст роди́телема, све́тло игра́ющее,/ и спаси́ ско́ро рабы́ твоя́.

Конда́к Петра́, глас 3.

Подо́бен: Де́ва дне́сь:

Правосла́вными повеле́нии Це́рковь просвети́л еси́,/ за ню́же и пострада́в, Богоблаже́нне о́тче,/ А́рия отсту́пника отгна́в,/ те́мже твою́ пречестну́ю па́мять соверша́юще,/ правосла́вно вопие́м:/ ра́дуйся, Пе́тре, ка́меню ве́ре.

И́кос Петра́:

В ди́вней Александри́и потщи́мся ше́ствовати умо́м/ и у́зрим вели́кая стра́нная, та́мо соверша́ема,/ ка́ко на же́ртву себе́ предлага́ет, я́ко овча́ незло́бивое,/ первосвяще́нник и вели́кий побо́рник Петр/ и ны́не созыва́ет нас зде, и святу́ю свою́ главу́ предложи́в, я́коже снедь честну́ю,/ ея́же наслади́вшеся вси, правосла́вно возопие́м:/ ра́дуйся, Пе́тре, ка́меню ве́ре.

Седа́лен Кли́мента, глас 4.

Подо́бен: Я́вился еси́:

Возсия́в, я́коже со́лнца заря́,/ и блиста́еши, преподо́бне, всему́ ми́ру све́тло уче́нии твои́ми,/ Богогла́се Кли́менте светоно́сне, му́чеников похвало́.

Ин седа́лен Кли́мента, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Я́ко многопло́дна лоза́, на земли́ простре́н мук пресече́нием,/ кра́сныя возрасти́л еси́, досточу́дне, гро́зны,/ спасе́ныя сла́дости принесе́, иска́плюща и сердца́ всех ве́рных веселя́ща./ Тем, соше́дшеся, святу́ю твою́ па́мять твори́м, ра́дующеся,/ и Христа́ велича́ем:/ святи́телю многостра́стне, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Седа́лен Петра́, глас 8, то́йже, что и тропа́рь: От Вы́шняго суда́:(зри день сей вы́ше).

И ны́не, пра́здника, глас 4.

Подо́бен: Удиви́ся Ио́сиф:

Непоро́чная А́гница и нескве́рный черто́г,/ в дом Бо́жий Богоро́дица Мариа́м с весе́лием вво́дится пресла́вно,/ Ю́же А́нгели Бо́жии дорино́сят ве́рно,/ и вси ве́рнии блажа́т при́сно/ и благода́рственно пою́т Ей непреста́нно ве́лиим гла́сом,/ на́ша сла́ва и спасе́ние Ты еси́, Всенепоро́чная.

Песнь 4

Ирмо́с:Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме,/ Словесе́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́:/ внегда́ прибли́житися ле́том, позна́ешися,/ внегда́ приити́ вре́мени, пока́жешися./ Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди!

Проро́че Иса́ие, прорцы́ нам, Де́ва кто есть,/ иму́щая во чре́ве?/ Я́же из Иу́дина ко́рене прозя́бши/ и ро́ждшися из Дави́да Царя́,/ се́мене свята́го плод благосла́вный.

Начина́йте, де́вы, и воспо́йте пе́сни,/ рука́ма держа́щи свещи́, чи́стыя Богоро́дицы предше́ствие хва́ляще,/ ны́не гряду́щия во храм Бо́жий, ку́пно с на́ми пра́зднующи.

Тро́ичен: Тро́ицу ли́цы, Еди́ницу о́бразом, благоче́стно сла́вим Бо́га и́стинна,/ Его́же пою́т А́нгельская и Арха́нгельская чинонача́лия/ я́ко тва́ри Влады́ку и челове́цы, верно́ покланя́ющеся при́сно.

Моли́ непреста́нно, Пресвята́я Чи́стая,/ Его́же пло́тию родила́ еси́, Сы́на Твоего́ и Бо́га,/ от многообра́зных се́тей диа́волих и от вся́ких искуше́ний находя́щих/ вся изба́вити рабы́ Твоя́.

Ин

Ирмо́с:Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча,/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

От за́пада прише́д, блаже́нне, к восто́ку,/ Петру́ примеси́лся еси́ апо́столу:/ и того́ Боже́ственными светлостьми́ и уче́нии просвеща́емь,/ с ним возвеща́я спаси́тельное Сло́во,/ за́падную всю проте́кл еси́ страну́.

Други́й Моисе́й, Кли́менте му́дре, был еси́,/ зако́ны Боже́ственныя всем излага́я/ и свяще́нная пиша́ уче́ния, и церко́вное все вчиня́еши исполне́ние./ Отсю́ду законополо́жника тя и учи́теля вси иму́ще, ве́рою чтим.

По́стническими по́ты очи́стився,/ священнонача́льник, блаже́нне, яви́лся еси́,/ к благочести́вей ве́ре Христо́вей вся возводя́ Боже́ственными твои́ми сказа́нии,/ пострада́в же зако́нно,/ подо́бне боле́зни сплете́ вене́ц, приснопа́мятне.

Богоро́дичен: С Бо́гом Тя засту́пницу стяжа́хом,/ Ты бо Ма́ти Бо́жия была́ еси́ Творца́ и Соде́теля,/ наш о́браз прие́мша, Пренепоро́чная,/ и Того́ спа́сша от тли и сме́рти и сла́вою Боже́ственною просла́вльшаго.

Ин

Ирмо́с:Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к,/ еди́ныя Богоро́дицы,/ хотя́ща воплоти́тися, Богови́дно усмотри́,/ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Тво́ю.

Доброде́телей ше́ствовав стезе́ю, о́тче,/ пости́гл еси́ оби́тели вы́шния, Богоно́сне,/ свяще́нства пома́занием укра́шен и муче́ния сия́я кро́вию.

Ту́чами пото́ков твои́х крове́й, блаже́нне,/ угаси́л еси́ пещь пре́лести/ и гоня́щих погуби́л еси́ мрак, священному́чениче достосла́вне.

Но́вый Петр не́кий нам яви́лся еси́,/ и́стинно апо́стольскими сия́я дарова́нии,/ священноде́тель же и свиде́тель страсте́й Влады́ки твоего́, всебога́те.

Богоро́дичен: Всех до́брых исполне́ние ро́ждши,/ испо́лни на́ша, Де́во, моле́ния,/ грехо́в нам избавле́ния прося́щи,/ и просвеще́ния, и ве́лия ми́лости.

Песнь 5

Ирмо́с:Све́тлый нам возсия́й свет присносу́щный,/ у́тренюющим о судьба́х за́поведей Твои́х,/ Влады́ко Человеколю́бче, Христе́ Бо́же наш.

Да светлоно́сим, правосла́внии, вси стека́ющеся и сла́вяще Богома́терь,/ я́ко Го́споду днесь приво́дится, я́ко же́ртва благоприя́тна.

Да веселя́тся пра́отцы днесь, Влады́чице,/ и да ра́дуется ро́ждшая Тя со отце́м Твои́м,/ я́ко плод их Го́споду прино́сится.

Тро́ичен: Пребезнача́льное и Присносу́щное Еди́но Божество́ славосло́вяще, поклони́мся,/ Тре́ми Ли́цы естество́м Неразде́льное/ и сла́вою Равноче́стное.

Приста́нище благоути́шное/ и необори́мую сте́ну стяжа́хом – моли́тву Твою́ во обстоя́ниих , Богороди́тельнице,/ всегда́ избавля́еми бед и скорбе́й.

Ин

Ирмо́с:Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди,/и мы́шцею Твое́ю высо́кою/ Твой мир пода́ждь нам,/ Человеколю́бче.

Во све́те за́поведей ходя́ Госпо́дних,/ ча́до вои́стинну яви́лся еси́ Того́, блаже́нне, нело́жное.

Всего́ на земли́ ты отре́клся еси́ пристра́стия, священнонача́льниче,/ да бу́дущее благосла́вие получи́ши и све́тлости сла́вы Христо́вы.

Му́ченическими укра́шен светлостьми́,/ со А́нгелы ны́не предстои́ши Влады́це,/ о пою́щих моли́ся.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия,/ ве́рою Тя пою́щия от бед изба́ви моли́твами Твои́ми, Де́во,/ я́ко Тя предста́тельницу ве́мы , Чи́стая.

Ин

Ирмо́с:У́тренююще, вопие́м Ти:/ Го́споди, спаси́ ны,/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

На ка́мень возше́д ве́ры, страстоте́рпче,/ неукло́нен пребы́л еси́ во искуше́нии сопроти́вных.

Ору́жием пла́менным Ду́ха Свята́го, иера́рше,/ А́рия вредосло́вца Боже́ственным судо́м закла́л еси́.

Кре́постию укрепля́емь, сла́вне, Спа́совою,/ вра́жию си́лу и кре́пость попра́л еси́.

Богоро́дичен: Де́ву по рождестве́, пое́м Тя, Богоро́дице,/ Ты бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́ру родила́ еси́.

Песнь 6

Ирмо́с:Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́:/ живо́т мой, Бла́же, свободи́ из тли/ и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Пра́зднуим, ве́рнии, пра́здник духо́вный Ма́тере Бо́жия,/ воспева́юще благоче́стно:/ есть бо святе́йша Небе́сных умо́в.

Пе́сньми духо́вными восхва́лим, ве́рнии, Ма́терь Све́та,/ я́ко днесь нам яви́ся, предходя́щи в храм Бо́жий.

Тро́ичен: Оте́ц, и Сын, и Дух пра́вый,/ Триипоста́сная Еди́нице и нераздели́мая Тро́ице,/ поми́луй покланя́ющияся Боже́ственней держа́ве Твое́й.

Во чре́ве Твое́м вмеще́н Невмести́мый все́ми, Богома́ти,/ быв, из Тебе́ произы́де, Пречи́стая,/ сугу́б естество́м Бог и Челове́к.

Ин

Ирмо́с:Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.

Ре́вностию разжже́н Госпо́дни любве́, му́дре,/ и́дольскую лесть обличи́л еси́ кре́пко слове́сными противле́нии/ и чуде́сными явле́нии, всехва́льне.

Недрема́нно соблю́л еси́ о́ко се́рдца твоего́,/ за зло́бу ника́коже воздрема́в, сла́вне,/ Боже́ственными восхожде́нии вчиня́я доброде́телей к верхо́вному.

Я́ко иера́рх че́стен,/ вяза́ти и реши́ти прегреше́ния власть прии́м от Спа́са Христа́,/ мно́гих мои́х прегреше́ний долг разреши́, возводя́ к покая́нию.

Богоро́дичен: Твои́ми мольба́ми, Чи́стая,/ бед и напа́стей исхи́ти мя лю́тых и изба́ви мя, молю́ся,/ Ты бо стена́ еси́ неразруши́ма,/ и приста́нище, и покро́в,/ и необори́мое утвержде́ние.

Ин

Ирмо́с:Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ одея́йся све́том я́ко ри́зою,/ многоми́лостиве Христе́, Бо́же наш.

Целому́дренно и пра́ведно Бо́гу ты жи́тельствовав,/ коне́ц блаже́нный от Него́ прия́л еси́, всеблаже́нне Пе́тре.

Всесоверше́нную же́ртву и прия́тну,/ тебе́ сама́го прине́сл еси́, Пе́тре ди́вный,/ же́ртва тебе́ ра́ди бы́вшему Бо́гу.

Слове́с духо́вных испо́лнився,/ Ду́хом дви́жимь орга́н был еси́,/ песнопоя́, Богоглаго́ливе, неизрече́нная.

Богоро́дичен: Еди́на сло́вом пло́тию Сло́во ро́ждшая,/ изба́ви, мо́лимся, сете́й вра́жиих ду́ши на́ша.

Конда́к, глас 4.

Подо́бен: Вознесы́йся:

Пречи́стый храм Спа́сов,/ многоце́нный черто́г и Де́ва,/ свяще́нное сокро́вище сла́вы Бо́жия,/ днесь вво́дится в дом Госпо́день,/ благода́ть совводя́щи,/ я́же в Ду́се Боже́ственном,/ Ю́же воспева́ют А́нгели Бо́жии:/ Сия́ есть селе́ние Небе́сное.

И́кос:

Неизрече́нных Бо́жиих и Боже́ственных та́ин зря,/ в Де́ве благода́ть явля́емую и исполня́ему я́вственно,/ ра́дуюся и о́браз разуме́ти недоуме́юся стра́нный и неизрече́нный:/ ка́ко и́збранная Чи́стая еди́на/ яви́ся па́че всея́ тва́ри ви́димыя и разумева́емыя?/ Те́мже восхвали́ти хотя́ Сию́,/ ужаса́юся зело́ умо́м же и сло́вом,/ оба́че дерза́я, пропове́даю и велича́ю:/ Сия́ есть селе́ние Небе́сное.

Песнь 7

Ирмо́с:Пещь, Спа́се, ороша́шеся,/ о́троцы же, лику́юще, поя́ху:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ликовству́им, празднолю́бцы, днесь,/ воспои́м чи́стую Влады́чицу,/ Иоаки́ма и А́нну досто́йно чту́ще.

Проро́чествуй, Дави́де, глаго́ля Ду́хом:/ приведу́тся де́вы в след Тебе́,/ приведу́тся Тебе́ во храм Цари́цы Ма́тери.

Тро́ичен: Просла́вим Тро́ицу неразде́льную,/ воспои́м еди́но Божество́,/ со Отце́м Сло́во и Ду́ха Всесвята́го.

Моли́, Его́же родила́ еси́, Го́спода,/ я́ко благоутро́бна естество́м су́ща, Богороди́тельнице,/ спасти́ ду́ши воспева́ющих Тя.

Ин

Ирмо́с:О́троцы благочести́вии в Вавило́не/ о́бразу злато́му не поклони́шася,/ но посреде́ пе́щи о́гненныя, ороша́еми,/ песнь воспе́ваху, глаго́люще:/ превозноси́мыи́ отце́в и нас Бо́же, благослове́н еси́.

Я́коже у́тро, возсия́л еси́,/ просвеща́я земли́ вся концы́/ и нощь преле́стную отгоня́, Богогла́се, и́дольскаго безбо́жия,/ благослове́н еси́, вопия́, Бо́же оте́ц на́ших.

Вся спасти́ хотя́ Бог твои́ми моли́твами,/ прозре́ние дарова́ Сиси́нию,/ и души́, и телеси́ очеса́ отве́рз, о́тче,/ отту́ду просвеща́ется Боже́ственною ба́нею.

Струи́ исцеле́ний то́чиши от Боже́ственныя твоея́ ра́ки, Кли́менте сла́вне,/ страсте́й мно́гих избавля́еши всегда́ притека́ющия к тебе́ и пою́щия:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Подоба́ше без се́мене воплоща́емому из Тебе́ проити́, Де́во пречи́стая,/ Ты бо возрасла́ еси́ всех, Чи́стая, пребо́льши./ Те́мже Ти непреста́нно зове́м:/ благослове́н Плод чре́ва Твоего́.

Ин. Ирмо́с то́йже.

Житие́м Боголе́пным укра́шен/ и Боже́ственным све́том просвеща́емь,/ небе́сных в нехо́дная вшел еси́, веселя́ся и вопия́, му́дре, Сотво́ршему:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Я́ко да пресве́тло благоугоди́ши Христу́ Бо́гу, Богоблаже́нне,/ в ру́ки беззако́нных тя сама́го пре́дал еси́ во́лею, поя́, пребога́те:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Весь просвеще́н, сподо́бился еси́ ви́дети Христа́,/ тебе́ показу́юща свою́ ри́зу, лю́те расте́рзану, истка́нную свы́ше, преподо́бне,/ благослове́н еси́, вопи́я, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Вся, я́ко чиста́, прия́ла еси́ во утро́бе Твое́й Сло́во воплоща́емо,/ но Того́ моли́ очи́стити ми прегреше́ний ду́шу и те́ло, Пречи́стая,/ к Тебе́ чи́стою ве́рою прири́щущаго.

Песнь 8

Ирмо́с:Его́же ужаса́ются А́нгели и вся во́инства,/ я́ко Творца́ и Го́спода,/ по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы,/ благослови́те, лю́дие,/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Весели́тся днесь све́тло Иоаки́м,/ и А́нна непоро́чная Го́споду Бо́гу прино́сит же́ртву,/ да́нную ей от обеща́ния святу́ю Дщерь.

Хва́лятся святи́и Дави́д и Иессе́й, и Иу́да чти́тся,/ из ко́рене бо их израсте́ плод, Де́ва чи́стая,/ из Нея́же роди́ся Бог преве́чный.

Тро́ичен: Да пое́тся Трисвяты́й, Оте́ц, и Сын, и Дух Святы́й,/ неразде́льная Еди́ница, еди́но Божество́,/ держа́щее дла́нию всю тварь во вся ве́ки.

Безнача́льное начина́ется Сло́во пло́тию,/ роди́вся я́ко благоволи́, Бог же и Челове́к, из Отрокови́цы Де́вы,/ возсозида́я ны, пре́жде па́дшия, ра́ди кра́йняго благоутро́бия.

Ин

Ирмо́с:Мусики́йским орга́ном согласу́ющим/ и лю́дем безчи́сленным, покланя́ющимся о́бразу в Деи́ре,/ три о́троцы, не повину́вшеся,/ Го́спода воспева́ху/ и славосло́вяху во вся ве́ки.

Учени́к быв Петро́в,/ Боже́ственныя нра́вы того́ подража́я, Кли́менте страда́льче,/ те́мже и престо́ла прее́мник и́стинно показа́лся еси́, просвеща́я всю тварь,

Та́йно очервлени́в твоя́ устна́ ча́шею му́дрости, Кли́менте,/ изры́гнул еси́ Боже́ственных уче́ний пучи́ну,/ потопля́ющую демоностра́шие,/ душа́м же челове́ческим источа́ющую спасе́ние.

Я́ко пречестну́ю у́тварь, Це́рковь, стяжа́вши твоя́ Боже́ственная законоположе́ния,/ о тебе́ хва́лится/ и вся подвиза́ет твою́ па́мять ве́рою почита́ти во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Мари́е Де́во Богоро́дице,/ Бо́га Спа́са челове́ком ро́ждшая пло́тию,/ спаси́ ве́рою пою́щия Твое́ Рождество́/ и превознося́щия во вся ве́ки.

Ин

Ирмо́с:На горе́ святе́й просла́вльшася/ и в купине́ огне́м/ Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго,/ Го́спода по́йте/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Жиру́ющую соску́тал еси́ па́губу/ А́риева зле́йшаго хуле́ния, от ве́рных собо́рища отсе́к/ и отгна́в церко́вных, Богому́дре, огра́д.

Первостои́тель ли́ка А́нгельскаго Петр яви́ся,/ Боже́ственный верхо́вник, столп же му́чеников был еси́,/ всему́дре Пе́тре Богоно́се,/ и священноде́йствитель Боже́ственных та́инств.

Научи́вся от Боже́ственнаго вдохнове́ния бу́дущих ра́зуму, Богоглаго́ливе,/ и е́же от земли́ проуве́дев твое́ преставле́ние муче́нием/ к вы́шних Го́споду сла́вы Христу́ во ве́ки вся.

Богоро́дичен: Во утро́бу Де́вы все́льшагося/ и от Нея́ стра́шно и па́че сло́ва дре́вняго Ада́ма обно́вльшаго,/ Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

На 9-й пе́сни Честне́йшую: не пое́м, но пое́м припе́в пра́здника: Велича́й, душе́ моя́,/ приведе́нную во храм Госпо́день/ и благослове́нную рука́ми иере́евыми.

Песнь 9

Ирмо́с:Светоно́сный о́блак, в о́ньже всех Влады́ка,/ я́ко дождь с небесе́ на руно́ сни́де/ и воплоти́ся нас ра́ди,/ быв Челове́к, Безнача́льный,/ велича́ем вси я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.

К сим тропаре́м то́йже припе́в.

Из пра́ведных произы́де Иоаки́ма и А́нны/ обеща́ния плод – Богоотрокови́ца Мари́я,/ и, я́ко кади́ло прия́тное, пло́тию младе́нствующи,/ приво́дится во святи́лище свято́е, я́ко свята́я во святы́х обита́ти.

Младе́нствующую естество́м/ и па́че естества́ я́вльшуюся, Ма́терь Бо́жию восхва́лим пе́сньми,/ в храм бо зако́нный Го́споду днесь приво́дится,/ в воню́ благово́ния пра́ведных, я́ко плод духо́вный.

Тро́ичен: Велича́й, ду́ше моя́,/ Триипоста́снаго и неразде́льнаго Божества́ держа́ву.

Триипоста́сное Естество́, и Неразде́льную Сла́ву,/ и в Божестве́ еди́ном пое́мую непреста́нно,/ на Небеси́ и на земли́ Тро́ицу неразлу́чную просла́вим,/ с Сы́ном Отцу́ и Ду́ху покланя́ющеся благоче́стно.

Велича́й, душе́ моя́,/ честне́йшую и сла́внейшую Го́рних во́инств, Де́ву Пречи́стую, Богоро́дицу.

Под Твое́ благоутро́бие прибега́ющия ве́рно/ и покланя́ющияся благоче́стно Сы́ну Твоему́, Де́во Богороди́тельнице,/ я́ко Бо́гу и Го́споду ми́ра,/ моли́ся от тли и бед изба́вити и вся́ческих искуше́ний.

Ин

Ирмо́с:Вои́стинну Богоро́дицу,/ Тя испове́дуем,/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

Тече́ние твое́ соверши́в мно́гими по́двиги/ и несомне́нно соблю́д ве́ру Христо́ву,/ пра́ведным венце́м украси́лся еси́.

Я́ко спасл еси́ о́трока дре́вле,/ удержа́на в мо́ри ле́тным обхожде́нием, му́чениче Христо́в,/ си́це глубины́ грехо́вныя и мене́ спаси́.

Любо́вию тя чту́щия, Кли́менте страстоте́рпче,/ от напа́стей, и бед, и скорбе́й спаси́,/ моля́ Зижди́теля Христа́.

Богоро́дичен: Ра́дости мое́ се́рдце испо́лни, Де́во,/ я́же ра́дости прие́мшая исполне́ние,/ грехо́вную печа́ль потребля́ющи.

Ин

Ирмо́с:Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́/ рождество́ Присноде́вы/ в на́ше ве́рных спасе́ние,/ пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Предопределе́ннаго свяще́нно иера́ршествовати,/ и свяще́нства коне́ц благосла́вно прии́мша,/ и Христо́ву подража́вша страсть, Петра́ чу́днаго воспои́м.

Жезло́м укре́пльшася си́лы Госпо́дни,/ и свяще́нствовавша, и свяще́нствованна,/ и Христу́ прине́сшагося же́ртва, Петра́ Богоно́снаго воспои́м.

Всесмеше́ннаго заре́ю Тро́ичною,/ и светле́йшаго ея́ насла́ждшася сия́ния,/ и нам спасе́ния прося́ща, Петра́ Богоприя́тнаго воспои́м.

Дае́ши оби́льно души́ мое́й спасе́ние,/ я́ко первосвяще́нник бо и́маши власть вяза́ти и реши́ти прегреше́ний вины́,/ твои́ми моле́нии, свяще́ннейший.

Богоро́дичен: Ты еси́, Богоро́дице, ору́жие на́ше и стена́,/ Ты еси́ заступле́ние к Тебе́ прибега́ющих,/ Тебе́ и ны́не на моли́тву подвиза́ем,/ да изба́вимся от враг на́ших.

Свети́лен.

Подо́бен: Жены́, услы́шите:

Ны́не благонаро́чит яви́ся нам день,/ иму́щи свяще́нных прее́мник, свяще́нных апо́стол,/ Петра́ ку́пно и Кли́мента,/ пропове́дники ве́ры и непобе́димыя му́ченики,/ и́хже ле́тнюю па́мять ве́рно соверша́ем вси.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника:

Ю́же дре́вле предвозвести́ проро́ческое сосло́вие/ – ста́мну, и жезл, и скрижа́ль, и несеко́мую го́ру –/ Мари́ю Богоотрокови́цу ве́рно да восхва́лим,/ днесь бо вво́дится во свята́я святы́х воспита́тися Го́сподеви.

На хвали́тех стихи́ры на 6, пра́здника 3, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Свещено́сицы де́вы,/ Присноде́ву светло́ провожда́юще,/ проро́чествуют и́стинно Ду́хом бу́дущее,/ храм бо Бо́жий, Богоро́дица су́щи,/ в храм со сла́вою де́вственною/ младе́нствующи вво́дится.

Обеща́ния свята́го и плод благосла́вный,/ Богоро́дица вои́стинну яви́ся ми́ру,/ я́ко всех превы́шшая,/ и́же благоче́стно приводи́ма в храм Бо́жий,/ моли́тву ро́ждших исполня́ет,/ соблюда́ема Боже́ственным Ду́хом.

Небе́сным воспи́тана, Де́во, хле́бом,/ ве́рно в храме Госпо́дни,/ родила́ еси́ ми́ру Жи́зни Хлеб – Сло́во,/ Ему́же я́ко храм избра́нный и всенепоро́чный,/ предобручи́лася еси́ Ду́хом та́инственно,/ обручена́ Бо́гу и Отцу́.

Стихи́ры свята́го Кли́мента, глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся, Живоно́сный Кре́сте:

Ра́дуйся, светоза́рное и кра́сное/ Боже́ственнаго Ду́ха, му́дре, оби́телище,/ лоза́ му́жества, та́йно бы́вши благопло́дна, всеблаже́нне, и гобзу́ющая,/ из ней же иска́па уче́ние спаси́тельное,/ мсто , напоя́ющее и веселя́щее сердца́/ всегда́ чту́щих тя, всебога́те,/ му́чениче непобеди́мый,/ Небе́сный челове́че,/ церко́вный сто́лпе,/ благочести́вым утвержде́ние,/ Христа́ моли́/ посла́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, Богосло́вия скрижа́ли,/ неизрече́нных сказа́тель Писа́ний,/ ра́зум та́йный,/ Це́ркви кре́пкий сто́лпе и основа́ние непоколеби́мое,/ пра́вило изве́стнейшее,/ тайнописа́тель мудре́йший,/ Богоглаго́ливый язы́к,/ вся́ку е́ресь отсека́ющ,/ я́коже меч обоюдуо́стр,/ орга́н сладковеща́нный,/ ум Небе́сный,/ Кли́менте всеблаже́нне,/ священнострада́льцем основа́ние и укрепле́ние,/ Христа́ моли́/ посла́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И́ны стихи́ры свята́го Кли́мента, глас и подо́бен то́йже:

Ра́дуйся, Ангелообра́зне святи́телю,/ апо́стольское украше́ние обре́тся,/ Христо́ве стра́сти во́льней, свя́те,/ после́довати изво́лил еси́,/ Петру́ превозлю́бленный яви́ся, блаже́нне,/ ро́да земна́, отца́ же и ма́тере и бра́тия всей отве́ргся, прему́дре./ Тем Богоуго́дно вене́ц свой воспри́ят,/ Кли́менте свя́те,/ и престо́льник обре́теся Христу́,/ помоли́ся за ны,/ дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Ра́достно припа́даем ти, блаже́нне, всече́стне,/ творя́ще успе́ние,/ Христу́ бо и́збран яви́ся учени́к, свя́те,/ а совозлю́блен Петру́ насто́льник, блаже́нне, обрете́ся,/ дея́нии же и ве́рою ты ся венча́вая, Богогла́сне,/ укра́сися, Кли́менте Богодухнове́нне,/ украше́ние Це́ркви и уста́ свя́та,/ Бо́жия уче́ния пучи́нниче ,/ Христу́ помоли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Яви́ся в страсте́х свяще́нник/ и в свяще́нных страстоте́рпец,/ в зако́не же непоро́чен,/ обоя́ко угожда́я Бо́гу, Кли́менте блаже́нне освяще́нне,/ к Нему́ же взъи́де нога́ма, препоя́сався ве́рою,/ благове́ствуя Христо́ву ми́ру и́стину,/ испове́дание и зако́н судьбы́,/ еще́ же разлива́я и разсека́емыя кро́вию/ источа́я исто́чники целе́нию страстя́ми,/ Христу́ помоли́ся,/ дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Стихи́ры свята́го Петра́, глас 3, зри на стихо́вне(зри день сей вы́ше).

И́ны стихи́ры свята́го Петра́, глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся, Живоно́сный Кре́сте:

Име́я благочести́вое помышле́ние/ над страстьми́ самоде́ржца,/ претерпе́ неукло́нно мече́м/ го́рькую кончи́ну и смерть, всеблаже́нне,/ и́мже Боже́ственнаго блаже́нства получи́/ и сла́дкаго Спа́сова прича́стия,/ и красоты́ наслади́тися сподо́би,/ Пе́тре блаже́нне, ка́меню ве́ры,/ коне́ц Боже́ственных му́ченик,/ святи́телем удобре́ние,/ Христа́ моли́/ посла́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Светя́ся свяще́нною оде́ждею/ и муче́ния венце́м украша́ем,/ предста́ Христо́ви, всех Священнонача́льнику и Бо́гу,/ и я́вльшуся первому́ченику,/ сугу́бое прие́м от Него́ воздая́ние,/ Его́же испове́да, О́тцу Единосу́щна,/ и Собезнача́льна Ро́ждшему, и Сопресто́льна,/ А́рия злоимени́таго отсе́к, всебога́те,/ и изве́рже отню́д ве́рнаго собо́рища,/ Того́ ны́не моли́/ дарова́ти ми́рови ве́лию ми́лость.

Сла́ва, свята́го Петра́, глас 4: Руко́ю Бо́жиею: (зри на стихо́вне,день сей выше).

И ны́не, пра́здника, глас 2:

Днесь в храм приво́дится Всенепоро́чная Де́ва/ во оби́телище Всецаря́ Бо́га,/ и всея́ жи́зни на́шея Пита́теля./ Днесь Чисте́йшая Святы́ня,/ я́ко триле́тствующая Ю́ница,/ во свята́я святы́х вво́дится./ Той возопии́м, я́ко А́нгел:/ ра́дуйся, еди́на в жена́х Благослове́нная.

Славосло́вие вели́кое и отпу́ст.

На Литурги́и

Блаже́нны пра́здника обо́их кано́нов, песнь 9-я на 8. По вхо́де Тропа́рь пра́здника и святы́х. Сла́ва, конда́к святы́х. И ны́не пра́здника. Проки́мен, песнь Богоро́дицы, глас 3:Вели́чит душа́ Моя́ Го́спода:Стих: Я́ко призре́ на смире́ние Рабы́ Своея́:Святы́х проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́. Апо́стол пра́здника, ко Евре́ем, зача́ло 320. И святы́х, к Филипписи́ом, зача́ло 246. Аллилу́ия, глас 8: Слы́ши, Дщи, и виждь: Ева́нгелие пра́здника, от Луки́, зача́ло 54, и святы́х, от Матфе́я, зача́ло 11. Прича́стен: Ча́шу спасе́ния: И святы́х: В па́мять ве́чную:

Подоба́ет ве́дати, я́ко а́ще случи́тся отда́ние пра́здника Вхо́да Пресвяты́я Богоро́дицы в неде́лю, оставля́ется возсле́дование свята́го Петра́ и пое́тся, егда́ хо́щет екклисиа́рх.

В суббо́ту на Ма́лой Вече́рни

Стихи́ры воскре́сны и Богоро́дицы по обы́чаю, Тропа́рь воскре́сен и пра́здника.

На Вели́цей Вече́рни

По обы́чной кафи́зме на Го́споди, воззва́х: стихи́ры воскре́сны 3, и восто́чен еди́н, Анато́лиев, и пра́здника подо́бны 3, глас 1:Днесь ве́рнии: и свята́го Кли́мента подо́бны 3. Сла́ва, пра́здника, глас 8: По Рождестве́ Твое́м: И ны́не, Богоро́дичен пе́рвый настоя́щаго гла́са. Вход. Проки́мен дне. На литии́ стихи́ры пра́здника. Сла́ва, и ны́не, пра́здника. На стихо́вне стихи́ры воскре́сны. Сла́ва, и ны́не, пра́здника. На благослове́нии хле́бов: Богоро́дице Де́во:три́жды. А иде́же несть всено́щнаго, глаго́лем Тропа́рь воскре́сен. Сла́ва, Кли́мента (зри день сей вы́ше).

И ны́не, пра́здника.

На У́трени

НаБог Госпо́дь: тропа́рь воскре́сен два́жды. Сла́ва, Кли́мента. И ны́не, пра́здника. По кафи́змах седа́льны воскре́сны с Богоро́дичны их. Полиеле́й и тропари́: А́нгельский собо́р: ипакои́ гла́са и степе́нна, проки́мен и Ева́нгелие воскре́сно. Воскресе́ние Христо́во:псало́м 50 и стихи́ра воскре́сна. Кано́н воскре́сен со ирмосо́м на 4, и Богоро́дицы на 2, и пра́здника пе́рваго гла́са на 4, и Кли́мента на 4. Катава́сия: Христо́с ражда́ется:По 3-й пе́сни конда́к пра́здника и и́кос. И Кли́мента (зри день сей вы́ше).

Сла́ва и ны́не, пра́здника. По 6-й пе́сни конда́к воскре́сен и и́кос. На 9-й пе́сни стихосло́вим Честне́йшую: Свети́лен воскре́сен. Сла́ва, свята́го. И ны́не, пра́здника. На хвали́тех стихи́ры воскре́сны 4 и пра́здника со Сла́вным на 4, с припе́вы пра́здничными. Сла́ва, стихи́ра Ева́нгельская. И ны́не, Преблагослове́нна еси́:Славосло́вие вели́кое. Тропа́рь воскре́сен то́чию, ектении́, и отпу́ст, и час 1-й. На часе́х тропа́рь воскре́сен. Сла́ва, пра́здника. И ны́не, Богоро́дичен часо́в. По О́тче наш: конда́к пра́здника и воскре́сен глаго́лем, пременя́юще.

На Литурги́и:

Блаже́нны гла́са на 6 и пра́здника песнь 9-я на 4. По вхо́де тропа́рь воскре́сен, и пра́здника, и свята́го. Та́же конда́к воскре́сен. Сла́ва, свята́го. И ны́не, пра́здника. Проки́мен, Апо́стол, аллилу́ия и Ева́нгелие гла́са и пра́здника. Прича́стен: Хвали́те Го́спода: и пра́здника.

 

И%же во с™hхъ, nтє1цъ нaшихъ и3 свzщенномyчєникъ, кли1мента, пaпы ри1мскагw, и3 петрA ґлеxандрjйскагw.

(Зри2) Въ сeй дeнь tдаeтсz прaздникъ Вх0да прес™hz бцdы.

На ГDи, воззвaхъ, стіхи6ры прaздника, глaсъ №.

Знайшли помилку