...
Мінея Місячна,  Листопад

Вересень * Жовтень * Листопад * Грудень * Січень * Лютий * Березень * Квітень * Травень * Червень * Липень * Серпень * Богородичний додаток

Листопад

← В 21-й день В 23-й день →

День 123456789101112131415161718192021222324252627282930

В 22-й день

ТранслітераціяЦерковнослов’янськаУкраїнська

Святы́х апо́стол от 70-ти Филимо́на, Архи́ппа и святы́я му́ченицы Апфи́и

Стихи́ры пра́здника, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́!

О, пресла́внаго чудесе́!/ предпису́ется ны́не бу́дущее неизрече́нное,/ во о́бразе днесь ви́димых разумева́емая:/ Свет бо ми́ру Боже́ственный возсия́вши,/ невестоприво́дится ко свято́му хра́му./ Ю́же восхва́лим, я́ко храм Бо́жий пресве́тлый,/ святы́й и светоза́рный,/ Светода́теля Христа́.

Вои́стинну нача́ток благоприя́тен/ Иоаки́м му́дрый со А́нною принесо́ша/ изво́лившему Боже́ственный плод да́ти им,/ Богоотрокови́цу Де́ву Мари́ю я́ве,/ Е́юже печа́ли отгна́ся долг./ Ю́же воспои́м, благоче́стно веселя́щеся,/ ра́дости бо Хода́таица/ бысть всему́ ми́ру Сия́.

Гряди́те, та́инственно стеце́мся/ и предначне́м ны́не,/ свеща́ми ве́ры украша́еми,/ Де́вы предше́ствие:/ во храм бо сла́вно вхо́дит Бо́жий,/ обручена́ Христу́, всех Царю́./ Ея́же пра́зднуем кра́сное торжество́,/ Боголе́пно вси учрежда́ющеся/ вхожде́нием Тоя́.

Святы́м стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Розга́ лозы́ жи́зненныя, сла́вный Филимо́не, сый,/ вино́ иска́пал еси́ Боже́ственнаго позна́ния/ су́щим в боле́зни души́;/ и сердца́ возвесели́л еси́ се́тующая ле́сти омраче́нием/ и одержи́мая тьмо́ю идолонеи́стовства./ Те́мже, веселя́щеся, па́мять твою́ Богоза́рную торжеству́ем.

Град тя Га́зский почита́ет,/ свет позна́ния, блаже́нне, тобо́ю узре́в;/ Колосса́е же Боже́ственное твое́ те́ло,/ я́коже бога́тство иму́ще,/ объе́млют врачева́ния,/ и источа́ющу благода́ть всегда́./ Те́мже, соверша́ющии па́мять твою́,/ сохраня́емся от бед, Филимо́не сла́вне,/ моли́твами твои́ми.

Ве́рою со Апфи́ею честно́ю/ Архи́ппа, му́драго иера́рха, восхва́лим,/ пою́ще Филимо́на и Они́сима, свяще́нныя Богопропове́дники,/ честны́я учи́тели, лесть многобо́жную искорени́вшия сло́вом/ и насади́вшия всем зна́ние и́стины,/ чту́щим тех благоче́стно па́мять всегда́.

Сла́ва, и ны́не, глас 1:

Да ра́дуется днесь Не́бо свы́ше,/ и о́блацы весе́лие да кропя́т/ о зело́ пресла́вных вели́чиих Бо́га на́шего:/ се бо дверь, на восто́ки зря́щая, ро́ждшися/ от непло́дове безпло́дныя по обетова́нию/ и Бо́гу освяще́на бы́вши в жили́ще,/ днесь в храм я́ко непоро́чное приноше́ние приво́дится./ Да ра́дуе́тся Дави́д, бряца́я в гу́сли:/ приведу́тся, рече́, Царю́ де́вы в след Ея́,/ бли́жния Ея́ приведу́тся внутрь ски́нии Бо́жия,/ внутрь очисти́лища Его́,/ воспита́тися в жили́ще/ пре́жде век от Отца́ нетле́нно ро́ждшагося/ во спасе́ние душ на́ших.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Днесь псало́мски собо́р де́вственных,/ свещи́ вже́гше, све́тло предхо́дят/ еди́ней Всенепоро́чней.

Стих: Приведу́тся Царю́ де́вы в след Ея́,/ и́скренния Ея́ приведу́тся Тебе́.

Го́ру разу́мную и трапе́зу Боже́ственную,/ мост и ста́мну,/ проро́че, приими́, еди́ну Всенепоро́чную.

Стих: Приведу́тся в весе́лии и ра́довании,/ введу́тся в храм Царе́в.

Две́ри святи́лища отве́рз, Заха́рие проро́че,/ приими́ и́стинно Бо́жию Ма́терь/ и Еди́ну Присноде́ву.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже. Самогла́сен:

Днесь в храм приво́дится Всенепоро́чная Де́ва,/ во оби́телище Всецаря́ Бо́га/ и всей жи́зни на́шея Пита́теля./ Днесь Чисте́йшая Святы́я,/ я́ко триле́тствующая Ю́ница,/ во свята́я святы́х вво́дится,/ Той возопии́м, я́ко А́нгел:/ ра́дуйся, Еди́на в жена́х Благослове́нная.

Тропа́рь апо́столов, глас 3:

Апо́столи святи́и,/ моли́те ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние/ пода́ст ду́шам на́шим.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

На У́трени

На Бог Госпо́дь: тропа́рь пра́здника, два́жды. Сла́ва, апо́столов: и ны́не, пра́здника.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 1.

Подо́бен: Ка́мени запеча́тану:

Восхвали́те, де́вы, ма́тери, пра́зднуйте,/ лю́дие, славосло́вите, свяще́нницы, благослови́те Пречи́стую Ма́терь Бо́жию,/ пло́тию бо младе́нствующи пре́жде, во храм принесе́ся,/ я́ко храм Бо́жий святе́йший./ Те́мже пра́здник духо́вный соверша́юще,/ воспои́м Ю, я́ко предста́тельницу ро́да челове́ческаго.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Дави́де, предъиди́ в храм Бо́жий,/ и, ра́дуяся, приими́ Цари́цу на́шу, и Той возопи́й:/ вни́ди, Госпоже́, в храм Царе́в,/ вни́ди, Е́йже сла́ва покрове́нно разуме́ется./ Из Не́йже хо́щет источи́тися нам всем Свет – Христо́с.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Кано́н пра́здника со ирмосо́м на 8 и святы́х на 4

Кано́н пра́здника, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с:Отве́рзу уста́ моя́,/и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ вхожде́ние.

Прему́дрости, Пречи́стая, Тя сокро́вище ве́мы,/ и благода́ти точа́щую исто́чник приснотеку́щий ра́зума,/ про́сим, Твоя́ ка́пли одожди́, Влады́чице, е́же воспева́ти Тя при́сно.

Превы́шши, Пречи́стая, Небе́с бы́вши,/ храм и пала́та, в храм Бо́жий возложи́лася еси́/ Тому́ угото́ватися в Боже́ственное жили́ще прише́ствия Его́.

Свет возсия́вши Богоро́дица благода́ти,/ вся просвети́ и совокупи́ пресве́тлое Ея́ украси́ти торжество́ пе́сньми;/ прииди́те, к Ней стеце́мся.

Дверь сла́вная, по́мыслы непроходи́мая,/ две́ри отве́рзши хра́ма Бо́жия, ны́не повелева́ет нам, совше́дшим,/ Боже́ственных Ея́ чуде́с наслади́тися.

Кано́н святы́х, его́же краегране́сие: Христа́ лю́бяща, просла́влю тя, Филимо́не. Творе́ние Ио́сифово. Глас 2.

Песнь 1

Ирмо́с:Гряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.

Ликоходя́ ра́достно Небе́сная, священноде́лателю, селе́ния,/ благода́ть пода́ждь ми, святу́ю твою́ па́мять Боже́ственно воспева́ющему:/ ты бо просла́вился еси́.

Струя́ми тво́их слове́с сердца́ напои́в,/ де́лати Небе́сная, блаже́нне, разуме́ния пригото́вал еси́ ве́рою,/ апо́столе Филимо́не, досточу́дне.

Священноде́йствуя свяще́нное Ева́нгелие,/ сия́нии Ду́ха ду́ши просвети́л еси́,/ изба́вив от тьмы идолонеи́стовства, му́дре апо́столе.

Богоро́дичен: Тя проро́ков дре́вле Боже́ственное собра́ние/ многови́дными, Чи́стая, о́бразы издале́ча проначерта́,/ и́стинно еди́ну Влады́ку поро́ждшую.

Песнь 3

Ирмо́с:Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в честне́м вхожде́нии Твое́м/ венце́в сла́вы сподо́би.

Невестокраси́тель днесь яви́ся кра́сный Де́вы храм и черто́г,/ прие́мь одушевле́нный черто́г Бо́жий,/ Чи́стую и Непоро́чную и светле́йшую всея́ тва́ри.

Дави́д, предначина́я ликова́ние, игра́ет и ликовству́ет с на́ми/ и Цари́цу зове́т Тя, укра́шену, Пречи́стая,/ предстоя́щу, Всечи́стая, в Хра́ме Царю́ и Бо́гу.

Из нея́же преступле́ние произы́де дре́вле ро́ду челове́ческому,/ из Тоя́ исправле́ние и нетле́ние процвете́,/ Богоро́дица днесь приводи́ма в дом Бо́жий.

Игра́ют А́нгельская во́инства и всех челове́к мно́жество,/ и пред лице́м, Пречи́стая, предтеку́т Твои́м днесь свещено́сицы, зову́ще:/ вели́чествия Твоя́ в дому́ Бо́жии.

Ин

Ирмо́с:Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщве́й грех,/ и страх Твой всади́/ в сердца́ нас, пою́щих Тя.

Стра́сти Христо́вы и воста́ние пропове́дуя,/ воздви́гнул еси́ я́ко от гро́ба неве́рия и ме́ртвости челове́ки, Филимо́не, достосла́вне.

Они́сима Боже́ственнаго и Филимо́на,/ Апфи́ю и Архи́ппа, зве́зды, просвеща́ющия концы́,/ свяще́нными песнопе́ньми восхва́лим.

Ума́ зри́тельное очи́стивше,/ Боже́ственнаго получи́сте Боговиде́ния/ и сердца́ возврати́сте заблу́ждшая к зна́нию, свяще́ннейшии.

Богоро́дичен: Я́вльшися, Чи́стая и Всенетле́нная,/ прия́ла еси́ во утро́бе Бо́га Сло́ва,/ очи́стившаго естество́ на́ше, оскве́рншееся, Де́во, грехопаде́нием.

Конда́к апо́столов, глас 2.

Подо́бен: Вы́шних ища́:

Я́ко зве́зды всесве́тлыя, просвеща́ющия концы́,/ апо́столы Христовы́ восхва́лим, Филимо́на сла́внаго, и Архи́ппа свяще́ннаго,/ и Они́сима, и Ма́рка, и Аполло́са, с ни́миже и Апфи́ю всему́друю, вопию́ще:/ моли́те непреста́нно о все́х на́с.

Та́же седа́лен, глас 8.

Ра́лом сло́ва доброде́лая олядене́вшая сердца́, священноде́телю,/ Боже́ственное позна́ние де́лати пригото́вал еси́/ и, низложи́в и́дольския хра́мы, созда́л еси́ це́ркви, блаже́нне, в сла́ву Созда́теля твоего́./ Те́мже, соше́дшеся, святу́ю тво́ю па́мять, Филимо́не, сла́вим, священнопросвеща́еми, и согла́сно вопие́м ти:/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника, глас то́йже.

Подо́бен: Повеле́нное та́йно:

Да ра́дуется Дави́д песнопи́сец,/ и да ликовству́ет Иоаки́м со А́нною,/ я́ко плод святы́й из них произы́де, Мари́я светоно́сная, Боже́ственная свеща́,/ и ра́дуется, входя́щи в храм;/ Ю́же и зря, благослови́ Варахи́ин сын и, ра́дуяся, взыва́ше:/ ра́дуйся, чу́до всеми́рное.

Песнь 4

Ирмо́с:Неизсле́дный Бо́жий сове́т,/ е́же от Де́вы воплоще́ния,/ Тебе́, Вы́шняго, проро́к Аввакум, усмотря́я, зовя́ше:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Дверь непрохо́дную, Бо́жий дом прие́мля днесь,/ преста́ти сотвори́ вся́кой слу́жбе зако́нной,/ я́ко и́стинно яви́ся, зовы́й, су́щим на земли́ И́стина.

Гора́ присе́нная, ю́же прови́де дре́вле Авваку́м,/ предпропове́да внутрь вмести́вшуюся в нехо́дных хра́ма,/ доброде́тели процве́тши, и покрывае́т концы́.

Ви́девши пресла́вная вся земля́, стра́нныя же и ди́вныя ве́щи,/ ка́ко Де́ва, от А́нгела пи́щу прие́млющи, о́бразы строе́ния но́сит.

Храм, и пала́та, и Не́бо одушевле́нное я́вльшися, Богоневе́сто Царе́ва,/ в храм зако́нный приводи́ма днесь, Тому́ соблюда́ема, Пречи́стая.

Ин

Ирмо́с:Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди,/ услы́шах и ужасо́хся,/ до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго,/ тем мно́гое Твое́ снизхожде́ние,/ е́же на мя, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Ве́трилом креста́ вперя́емь,/ преплы́л еси́ небу́рно лю́тую пучи́ну искуше́ний жития́, блаже́нне,/ мно́гия упра́вив пла́вающия к спасе́ния приста́нищу Боже́ственною благода́тию.

Свети́ла светоза́рная предлага́ет Боже́ственный град Колосса́йский:/ свяще́ннаго Архи́ппа, Филимо́на же и Апфи́ю я́ве/ и Они́сима сла́внаго, просвеща́ющия ми́ра концы́.

Боже́ственная река́ воскипе́ в се́рдце твое́м, Богоглаго́ливе,/ и ре́ки уста́ви, и тече́ния безбо́жия,/ ду́ши же, иста́явшия зно́ем неве́дения, напои́ благода́тию, сла́вне.

Богоро́дичен: Пою́ Тя и́стинно, Всепе́тая,/ препе́таго Бо́га Сло́ва преесте́ственно роди́вшую,/ и молю́ся смире́нныя моея́ души́ исцели́ти неду́ги,/ я́ко блага́ су́щи, Богоневе́стная.

Песнь 5

Ирмо́с:Ужасо́шася вся́ческая/ в честне́м вхожде́нии Твое́м:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ внутрь вошла́ еси́ в храм Бо́жий,/ я́коже чисте́йший храм,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.

Свяще́ние сла́вное и свяще́нное возложе́ние,/ днесь Пречи́стая Де́ва, возложи́вшися в храм Бо́жий,/ Всецарю́ на́шему Бо́гу еди́ному в жили́ще соблюда́ется, я́ко весть Сам.

Добро́ту, Пречи́стая, души́ Твоея́ зря не́когда, ве́рою Заха́рия возопи́:/ Ты еси́ избавле́ние,/ Ты еси́ всех ра́дость,/ Ты еси́ воззва́ние на́ше, Е́юже Невме́стный вмеще́н мне яви́тся.

О, па́че ума́ чуде́с Твои́х, Всечи́стая!/ Стра́нное Твое́ рождество́ есть, стра́нен о́браз возраще́ния Твоего́,/ стра́нна и пресла́вна Твоя́, Богоневе́сто, вся и челове́ки несказа́нна.

Све́щник многосве́тлый су́щи, Богоневе́сто,/ днесь возсия́ла еси́ в дому́ Госпо́дни/ и озаря́еши ны честны́ми дарова́нии, Чи́стая, чуде́с Твои́х, Богоро́дице Всепе́тая.

Ин

Ирмо́с:Све́та Пода́телю и веко́в тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас,/ ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Неду́гующия ви́дя острупле́нием злых, сла́вне,/ и де́тельным твои́м сло́вом исцели́л еси́, Филимо́не, иногда́,/ идолонеи́стовством лю́те бе́дствующия.

Спаси́тельныя пути́ заблу́ждшим лю́те показа́л еси́,/ я́ко неле́стный путево́ждь, Филимо́не,/ еди́н путь Христа́ возлюби́ти ди́вно путево́дствил еси́.

Пое́т све́тлый пра́здник Колосса́йская честна́я днесь ра́достно Христо́ва Це́рковь,/ Боже́ственнаго Архи́ппа и Богоглаго́ливаго чту́ще Филимо́на.

Богоро́дичен: Влады́чице, спаси́ ны, обурева́емыя лю́тым волне́нием искуше́ний,/ и некро́тких ва́рварских нахожде́ний, и де́монских лю́тых наве́тов.

Песнь 6

Ирмо́с:Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Вся́ческая нося́й глаго́лом, моли́тву пра́ведных услы́ша,/ те́мже непло́дныя разреши́л еси́ неду́г я́ко Благоутро́бен,/ ра́дости Вино́вную сим дарова́.

Сказа́ти хотя́ Госпо́дь язы́ком Свое́ спасе́ние,/ Неискусобра́чную ны́не от челове́к прия́т,/ примире́ния зна́мение и обновле́ния.

Я́ко дом су́щи благода́ти, в не́мже сокро́вища лежа́т/ неизрече́ннаго Бо́жия строе́ния, Всечи́стая,/ в хра́ме причасти́лася еси́ нетле́нныя сла́дости.

Диади́му Тя Ца́рскую прие́м храм, Богоневе́сто,/ просвеща́шеся и подступа́ше лу́чшим,/ предрече́нных зря на Тебе́ сбытие́.

Ин

Ирмо́с:В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну,/ от тли, Бо́же, мя возведи́.

Не́бо яви́лся еси́, всем веща́я сла́ву спаси́тельную тебе́ Просла́вльшаго/ и ученико́м Сочета́вшаго седмодеся́тным, му́чениче всебога́те.

Устрани́вся оте́чества, стра́нным твои́м сло́вом устрани́вшияся Бо́га улови́л еси́/ и Сио́на жи́тели, иера́рше Филимо́не, показа́л еси́.

Доброде́тельми свяще́нными сия́ющи и све́тло Бо́гу угожда́ющи,/ к Небесе́м востекла́ еси́, и со А́нгелы, Апфи́я, лику́ющи.

Богоро́дичен: Воплоща́ется Сло́во во чре́ве Твое́м и за благоутро́бие познава́ется Челове́к,/ да Бо́га челове́ка соде́лает, Отрокови́це Всенепоро́чная.

Конда́к, глас 4.

Подо́бен: Вознесы́йся:

Пречи́стый храм Спа́сов,/ многоце́нный черто́г и Де́ва,/ свяще́нное сокро́вище сла́вы Бо́жия,/ днесь вво́дится в дом Госпо́день,/ благода́ть совводя́щи,/ я́же в Ду́се Боже́ственном,/ Ю́же воспева́ют А́нгели Бо́жии:/ Сия́ есть селе́ние Небе́сное.

И́кос:

Неизрече́нных Бо́жиих и Боже́ственных та́ин зря,/ в Де́ве благода́ть явля́емую и исполня́ему я́вственно,/ ра́дуюся, и о́браз разуме́ти недоуме́юся стра́нный и неизрече́нный:/ ка́ко избра́нная Чи́стая еди́на/ яви́ся па́че всея́ тва́ри ви́димыя и разумева́емыя?/ те́мже, восхвали́ти хотя́ Сию́,/ удивля́юся зело́ умо́м, же и сло́вом/ оба́че дерза́я, пропове́даю и велича́ю:/ Сия́ есть селе́ние Небе́сное.

Песнь 7

Ирмо́с:Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго:/ но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Се днесь возсия́ конце́м весна́ ра́достная,/ просвеща́ющи на́ша ду́ши, и помышле́ния, и ум благода́тию,/ торжество́м Богоро́дицы днесь та́инственно да учреди́мся.

Да дароно́сят днесь вся́ческая Цари́це и Ма́тери Бо́жии/ Не́бо и земля́, и А́нгелов чи́ни, и челове́ков мно́жество/ и да вопию́т:/ во храм вво́дится Ра́дость и Избавле́ние.

Писа́ние мимотече́, и оскуде́ зако́н, я́коже сень,/ и благода́ти лучи́ возсия́ша/ в храм Бо́жий вше́дшей Тебе́, Де́во Ма́ти Чи́стая,/ в нем благослове́нная.

Повине́ся Рождеству́ Твоему́, Всечи́стая, я́ко Творцу́ и Бо́гу/ Не́бо, и земля́, и преиспо́дняя,/ и всяк язы́к земны́х испове́дает,/ я́ко Госпо́дь яви́ся, Спас душ на́ших.

Ин

Ирмо́с:О́бразу злато́му, на по́ле Деи́реслужи́му,/ трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния;/ посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Кра́сны твоя́, Филимо́не, бы́вше честны́я ноги,/ стези́ кро́тко ше́ствующия Ева́нгелия,/ и всем ра́тным мир свяще́нный возвеща́ющия,/ и де́монская стремле́ния запина́ющия.

Твои́х слове́с све́том Га́зян глубо́кая тьма прогна́ся,/ священноде́латель я́ко свяще́ннейший в сих был еси́ изя́щнейший,/ вся упа́с и научи́в пе́ти, апо́столе:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

В пе́рвых твои́х приобщи́ся до́брых Га́зский град:/ того́ бо яви́лся еси́ первопресто́льник и иера́рх спаси́тельный,/ я́ко священновеща́тель, Филимо́не, вопи́ти повелева́я:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Возлюби́в Христа́, возлюби́вшаго земны́я за благоутро́бие,/ любо́вию врага́ ненави́димыя су́ща,/ люби́мичи соде́ял еси́, Филимо́не, Бо́га воспева́ющия:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Кре́пость смире́нных и све́щник све́тлый,/ Боже́ственная трапе́за, гора́ и дверь непрохо́дная,/ престо́л Бо́жий и пала́та,/ жезл же Ааро́нов и ста́мна златоза́рна су́щи,/ Христа́, Ма́нну жи́зни, Де́во, нося́щи.

Песнь 8

Ирмо́с:Слы́ши, Отрокови́це, Де́во Чи́стая,/ да рече́т у́бо Гаврии́л Сове́т Вы́шняго, дре́вний, и́стинный:/ бу́ди к прия́тию гото́ва Бо́жию,/ Тобо́ю бо Невмести́мый с челове́ки поживе́./ Тем и ра́дуяся, вопию́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пречи́стый храм в дом Бо́жий приводя́щи,/ А́нна иногда́, вопию́щи, с ве́рою рече́ свяще́ннику:/ Ча́до, от Бо́га да́нное мне, прии́м, ны́не введи́ во храм Зижди́теля твоего́/ и, ра́дуяся, пой Ему́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Рече́, ви́дев, А́нне иногда́ Ду́хом Заха́рия:/ жи́зни Ма́терь вво́диши и́стинную,/ Ю́же све́тло проро́цы Бо́жии Богоро́дицу пропове́даша,/ и ка́ко храм вмести́т Ю?/ Тем, чудя́ся, вопию́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Раба́ Бо́жия бых аз, отвеща́ А́нна ему́, призыва́ющи сего́ ве́рою и моли́твою/ прия́ти мое́я боле́зни плод, по прия́тии же рожде́нную привести́ Да́вшему Ю./ Тем, зовя́, вопию́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Зако́нное вои́стинну де́ло есть, свяще́нник рече́ ей,/ стра́нну же весьма́ вещь поразумева́ю,/ зря приводи́мую в дом Бо́жий,/ пресла́вно превосходя́щую свята́я благода́тию./ Тем и ра́дуяся, вопию́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Возмога́ю, рече́ А́нна ему́, зна́ющи я́же глаго́леши,/ разуме́еши бо сия́ Ду́хом Бо́жиим, я́сно я́же Де́вы пропове́дал еси́./ Приими́ у́бо Пречи́стую в храм Созда́теля твоего́/ и, ра́дуяся, пой Ему́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Светоно́сна нам возжже́ся Свеща́, возопи́ свяще́нник, ра́дость велича́йшую светя́щи во хра́ме./ Ду́ши проро́ческия да сра́дуются мне, я́ко пресла́вная зря́ще, соверша́емая в дому́ Бо́жии,/ и да пою́т при́сно: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ин

Ирмо́с:В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га/ по́йте дела́ я́ко Го́спода,/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Сло́во, я́ко свети́льник све́тлый возжже́н, в твое́м се́рдце нося́,/ пре́жде угаше́нныя и во тьме мно́зей лежа́щия неве́дения, сла́вне,/ к Богозна́ния воздви́гл еси́ дню.

Свяще́нное твое́ к Бо́гу изше́ствие/ свяще́нными возвели́чися провожде́ньми апо́столов и безпло́тных умо́в,/ и́хже име́л еси́ на земли́ житие́,/ я́ко священнотаи́нник, Филимо́не Богоглаго́ливе.

Ми́ро сладково́нное я́ве иска́пав свяще́нных чуде́с, блаже́нне,/ облагово́нил еси́ смы́слы и помышле́ния благочести́вым/ и стра́сти злосмра́дныя отгна́л еси́ превознося́щих Христа́, му́дре Филимо́не.

Я́коже зве́зды све́тлыя тве́рди, Це́ркве при́сно сия́юще,/ ку́пно Архи́пп чу́дный, Апфи́я, Филимо́н и Они́сим помышле́ния на́ша просвеща́ют.

Богоро́дичен: Нов рай нам чре́во Твое́ и́стинно, Чи́стая, яви́ся,/ жи́зни Дре́во возраща́я/ и уме́ршия плодо́м Дре́ва па́ки в рай, оживотвори́вши, введе́, Богоро́дице.

Песнь 9

Ирмо́с:Я́ко одушевле́нному Бо́жию киво́ту,/ да ника́коже ко́снется рука́ скве́рных,/ устне́ же ве́рных Богоро́дице немо́лчно,/ глас А́нгела воспева́юще,/ с ра́достию да вопию́т:/ и́стинно вы́шши всех еси́, Де́во Чи́стая.

Я́ко пресве́тлую, Богоро́дице Чи́стая, душе́вныя чистоты́ иму́щи добро́ту,/ благода́тию же Бо́жиею исполня́ема с Небесе́,/ Све́том присносу́щным просвеща́еши всегда́ с весе́лием вопию́щия:/ и́стинно вы́шши всех еси́, Де́во Чи́стая.

Прелета́ет, Богоро́дице Чи́стая, чу́до Твое́ си́лу слове́с:/ те́ло бо в Тебе́ поразумева́ю/ па́че сло́ва, тече́ния грехо́внаго не прия́тно./ Те́мже благода́рственно вопию́ Ти:/ и́стинно вы́шши всех еси́, Де́во Чи́стая.

Пресла́вно прообразова́ше, Чи́стая, зако́н Тя ски́нию и Боже́ственную ста́мну,/ стра́нен киво́т, и катапета́сму, и жезл, храм неразруши́мый и дверь Бо́жию./ Те́мже науча́ют Тебе́ зва́ти:/ и́стинно вы́шши всех еси́, Де́во Чи́стая.

Песнопоя́ Тебе́, провозглаша́ше Дави́д, глаго́ля Тя Дщерь Царе́ву,/ красото́ю доброде́телей одесну́ю предстоя́щую Бо́га, ви́дев Тя упещре́нну./ Те́мже, проро́чествуя, вопия́ше:/ и́стинно вы́шши всех еси́, Де́во Чи́стая.

Богоприя́тну предзря́, Соломо́н пропове́да Тя Одр Царе́в,/ живы́й Исто́чник запеча́тствован,/ из Него́же нему́тная нам произы́де Вода́,/ ве́рою вопию́щим: и́стинно вы́шши всех еси́, Де́во Чи́стая.

Подае́ши дарова́ний Твою́ тишину́,/ Богоро́дице, души́ мое́й,/ точа́щи жизнь Тебе́ чту́щим по до́лгу,/ Сама́ защища́ющи, и покрыва́ющи, и соблюда́ющи вопи́ти Тебе́:/ и́стинно вы́шши всех еси́, Де́во Чи́стая.

Ин

Ирмо́с:От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию/ прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно Воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Со свяще́ннейшим ли́ком свяще́нных апо́стол/ подо́бно жи́тельствуеши на небесе́х, Боже́ственным прича́стием обожа́емь,/ и све́том сия́я неизрече́нным, и ра́достию духо́вною, Филимо́не, при́сно исполня́емь.

Я́ко чу́дный твой нрав, я́ко добро́ и красно́ житие́ твое́,/ я́ко пресла́вно и успе́ние твое́, блаже́нне апо́столе,/ я́ко све́тлый день, в не́мже оста́вив, я́же на земли́,/ на Небе́сныя круги́ возше́л еси́, веселя́ся.

Днесь весели́тся вся Христо́ва Це́рковь,/ пра́зднственную ра́дость духо́вно соста́вльши в па́мяти твое́й,/ Ю́же непоколе́блену спаси́ твои́ми к Спа́су и Бо́гу благоприя́тными моли́твами, Филимо́не свяще́ннейше.

Ра́ка моще́й твои́х врачева́ний ка́пли источа́ет приходя́щим свяще́нно,/ блаже́нне Филимо́не апо́столе,/ неду́ги уставля́ет и всех ду́ши освяща́ет, Боже́ственную твою́ па́мять пра́зднующих всегда́.

Богоро́дичен: Но́сиши Нося́щаго вся и пита́еши Пита́ющаго,/ о́браз Рождества́ ника́коже ве́дящи, Всенепоро́чная,/ па́че ума́ Твое́ чу́до, А́нгелы ужаса́ющее и челове́ки,/ ве́дущия Тя еди́ну Де́ву Богома́терь.

Свети́лен.

Подо́бен: Жены́, услы́шите:

Ю́же дре́вле предвозвести́ проро́ческое сосло́вие,/ ста́мну, и жезл, и скрижа́ль, и несеко́мую го́ру,/ Мари́ю Богоотрокови́цу ве́рно да восхва́лим:/ днесь бо вво́дится во свята́я святы́х воспита́тися Го́сподеви.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

На стихо́вне стихи́ры, глас 6.

Подо́бен: Тридне́вен:

Де́вы, сликовству́йте,/ отрокови́цы, взыгра́йте, свещи́ нося́ще,/ воспо́йте све́тло еди́ну Богоро́дицу Чи́стую, Пресвяту́ю/ и небе́сная воспо́йте.

Стих: Приведу́тся Царю́ де́вы в след Ея́,/ и́скренния Ея́ приведу́тся Тебе́.

А́нгеловою Тя руко́ю, Де́во,/ пи́щею всех Творе́ц,/ Сын Твой, пита́ет, Влады́чице Чи́стая,/ святы́х во свята́я,/ явля́я Твое́ ми́ру/ вели́чествие пребо́льшее.

Стих: Приведу́тся в весе́лии и ра́довании,/ введу́тся в храм Царе́в.

Святы́х пресвята́я Де́во Богоневе́сто,/ ро́ждшая Влады́ку всех,/ еди́наго от Тро́ицы,/ Того́ моли́/ всех воспева́ющих Тя/ изба́вити от бед.

Сла́ва, и ны́не, глас 4:

Днесь Боговмести́мый Храм, Богоро́дица,/ в храм Госпо́день приво́дится,/ и Заха́рия Сию́ прие́млет./ Днесь свята́я святы́х ра́дуются,/ и лик А́нгельский та́инственно торжеству́ет./ С ни́миже и мы, пра́зднующе днесь, с Гаврии́лом возопии́м:/ ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю,/ име́яй ве́лию ми́лость.

На Литурги́и

Блаже́нны пра́здника, песнь 1-я, на 6. Проки́мен, глас 8: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию: Апо́стол к Филимо́ну, по́сле 302-го зача́ла: Па́вел, ю́зник Иису́с Христо́в: Аллилу́ия, глас 1: Испове́дят Небеса́ чудеса́ Твоя́, Го́споди. Стих: Бог прославля́емь в сове́те святы́х. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 50. Прича́стен: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их:

В то́йже день Свята́го благове́рнаго вели́каго кня́зя Михаи́ла Яросла́вича Тверска́го

На Вели́цей Вече́рни

Блаже́н муж: На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: Ки́ими похва́льными венцы́:

Ки́ими похва́льными венцы́/ увязе́м честну́ю главу́ твою́/ и всече́стное те́ло твое́ и Богоизбра́нное?/ прии́мша заколе́ние непра́ведное,/ в чистоте́ воспита́нное житие́/ и целому́дрое изво́лил еси́,/ нетле́ннаго жития́ мужеу́мным смы́слом/ вра́жию держа́ву разруши́л еси́/ и Бо́жиим посо́бием,/ подая́ нам ве́лию ми́лость.

Ки́ими пе́сненными похвала́ми/ соста́вим пра́здник че́стен Богому́драго Михаи́ла?/ и́же Христа́ ра́ди оста́ви тле́нную сла́ву земну́ю/ и сосу́д че́стен яви́ся Свята́го Ду́ха./ Звезда́ светоно́сная возсия́ в Руси́,/ озаря́ющая вся концы́,/ и я́ко же́ртва непоро́чна принесе́ся Христу́:/ Ему́же приле́жно мо́лится/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

Ки́ими пе́ния пе́сньми тебе́, Михаи́ле, возвели́чим?/ его́же Христо́с, па́че естества́ возвели́чив,/ и непобеди́ма во бране́х показа́,/ светоза́рное твое́ лице́ просвеща́емо па́че со́лнца,/ и, в Бо́жию си́лу оболче́н,/ Его́же уче́нию после́довал еси́,/ беззако́нным плоть твою́ пре́дал еси́/ и претерпе́л еси́ ле́стныя гне́вы/ за любо́вь Созда́вшаго тя.

А́ще несть литии́, и́ны стихи́ры, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́!

Я́ко вои́стинну Боже́ственная и честна́я,/ возсия́вши па́мять твоя́ Русским страна́м днесь,/ сла́вный Михаи́ле, ца́рскаго ко́рене свята́я о́трасль,/ Христа́ возлюби́в,/ Его́же ра́ди непра́ведное заколе́ние претерпе́л еси́./ Тем моли́, блаже́нне,/ дарова́ти ду́шам на́шим очище́ние согреше́ний,/ мир и ве́лию ми́лость.

Ра́дуются челове́цы ра́достию днесь,/ и да пое́т, лику́ющи, Боже́ственными пе́сньми Це́рковь Христо́ва,/ хва́лящи блаже́ннаго кня́зя же и му́ченика,/ Христа́ бо ра́ди, я́ко преходя́щее, ца́рство земно́е возненави́девша,/ Го́спода Спа́са от души́ возлюби́вша/ и непра́ведно уби́йство претерпе́вша, ника́коже проти́вящася закала́ющему,/ и мо́лится спасти́ся ду́шам на́шим.

В Небе́сныя оби́тели, я́ко на колесни́це, возше́л еси́,/ твое́ю кро́вию очервлени́в одея́ние,/ я́ко а́гнец, непра́ведно заколе́ние прия́л еси́ от врага́ Кавгады́я,/ зле живо́т свой испрове́ргшаго./ Соблюди́ град сей и це́рковь твою́ от вра́жия нападе́ния,/ благочестна́я ле́торасле,/ блаже́нный Михаи́ле, му́чениче преслову́щий,/ те́плый засту́пниче Русския земли́/ и всем страна́м утвержде́ние./ Но мо́лим тя, моли́ся, свя́те,/ без вре́да сохрани́ти Оте́чество твое́/ и спасти́ся ду́шам на́шим.

Сла́ва, глас 6:

Возсия́ днесь, я́ко со́лнце, страстоте́рпца па́мять,/ ве́рныя созыва́ющи на весе́лие та́йно./ Хвала́ми, я́ко цве́ты кра́сными,/ венцы́ спле́тше златоза́рны,/ к честне́й его́ главе́ принесе́м, глаго́люще:/ ра́дуйся, све́тлая звездо́ мы́сленныя тве́рди/ и те́плый засту́пниче гра́ду на́шему;/ ра́дуйся, поспе́шниче су́щим в бе́дах и тве́рдое огражде́ние к тебе́ притека́ющим;/ ра́дуйся, побе́ды соверши́в по́двиг и вене́ц прии́м от Христа́ Бо́га./ Его́же моли́ приле́жно, преблаже́нне Михаи́ле,/ наро́ду на́шему мир и здра́вие пода́ти/ и на проти́вныя побе́ду,/ и град твой невреди́м сохрани́ти моли́твами твои́ми,/ и спасти́ся ду́шам на́шим.

И ны́не, пра́здника, глас 6:

Днесь собо́ры ве́рных, соше́дшеся:

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.

Проро́чества Иса́йина чте́ние (глава́ 43):

Та́ко глаго́лет Госпо́дь:/ вси язы́цы собра́шася вку́пе,/ и соберу́тся кня́зи от них./ Кто возвести́т сия́ в них?/ или́ я́же от нача́ла, кто слы́шана сотвори́т вам?/ да приведу́т свиде́тели своя́, и оправдя́тся,/ и да услы́шат, и да реку́т и́стину./ Бу́дите Ми свиде́тели,/ и Аз Свиде́тель,– глаго́лет Госпо́дь Бог,–/ и о́трок, Его́же избра́х./ Да позна́ете, и ве́руете Ми, и разуме́ете, я́ко Аз есмь:/ пре́жде Мене́ не бысть ин бог и по Мне не бу́дет,/ Аз есмь Бог, и несть, ра́зве Мене́, спаса́яй./ Аз возвести́х и спасо́х, уничижи́х и не бе в вас чу́ждий./ Вы Мне свиде́тели, и Аз Госпо́дь Бог,/ и еще́ от нача́ла Аз есмь,/ и несть от рук Мои́х избавля́яй./ Сотворю́, и кто отврати́т то?/ си́це глаго́лет Госпо́дь Бог,/ избавля́яй вас Святы́й Изра́илев.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их./ И е́же от нас ше́ствие – сокруше́ние,/ они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим, а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше,/ вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я/ и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 4):

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Ста́рость бо честна́, не многоле́тна,/ ниже́ в числе́ лет исчитае́тся./ Седи́на же есть му́дрость челове́ком,/ и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное./ Благоуго́ден Бо́гу быв, возлю́блен бысть/ и живы́й посреде́ гре́шников преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́,/ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́./ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая,/ и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга,/ уго́дна бо бе Го́споду ду́ша его́,/ сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же, ви́девше и не разуме́вше,/ ниже́ положи́вше в помышле́нии таково́е,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

А́ще настоя́тель изво́лит пе́ти литию́: стихи́ры пи́саны на Го́споди, воззва́х: други́я (зри день сей вы́ше).Сла́ва, глас 8:Я́ко вои́стинну Боже́ственная и честна́я. И ны́не, пра́здника.

На стихо́вне стихи́ры пра́здника

Сла́ва, свята́го, глас 8:

Прииди́те, восхва́лим чудотво́рца и му́ченика, зако́нно пострада́вшаго,/ побе́ждшаго сопроти́внаго врага́:/ ны́не бо, све́тло укра́шен, предстои́т Христу́, ра́дуяся./ Тем и мы пе́сньми па́мять его́ ве́село любо́вию похва́лим, вопию́ще:/ ра́дуйся, вселе́нныя засту́пниче и побори́телю на враги́;/ ра́дуйся, врачу́ боля́щих и де́монов прогони́телю;/ ра́дуйся, чу́дный Михаи́ле, люби́мый Христу́:/ за ны моли́ Святу́ю Тро́ицу/ умири́ти мир и спасти́ ду́ши на́ша.

И ны́не, пра́здника, глас 8:

По рождестве́ Твое́м, Богоневе́сто Влады́чице,/ пришла́ еси́ в храм Госпо́день/ воспита́тися во свята́я святы́х, я́ко освяще́нна;/ тогда́ и Гаврии́л по́слан бысть к Тебе́, Всенепоро́чней,/ пи́щу Тебе́ принося́./ Небе́сная вся удиви́шася,/ зря́ще Ду́ха Свята́го, в Тя все́льшася./ Те́мже, Пречи́стая и Нескве́рная,/ я́же на Небеси́ и на земли́ сла́вима,/ Ма́ти Бо́жия, спаси́ род наш.

Тропа́рь, глас 8:

Возвы́сив ум твой к Бо́гу,/ и жития́ со А́нгелы возжеле́л еси́,/ тле́нную сла́ву земну́ю оста́вил еси́, блаже́нне,/ и положи́л еси́ ду́шу твою́ за лю́ди твоя́,/ восприя́л еси́ вене́ц проти́ву трудо́в твои́х, Богому́дре Михаи́ле,/ моли́ Христа́ Бо́га о чту́щих любо́вию святу́ю па́мять тво́ю.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

На У́трени

НаБог Госпо́дь: тропа́рь пра́здника, два́жды. Сла́ва, свята́го: И ны́не, пра́здника. По пе́рвой и по второ́й кафи́зме, седа́льны пра́здника.

Велича́ние:

Велича́ем тя,/ благове́рный кня́же Михаи́ле,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ и́же за Христа́ кровь свою́ излия́л еси́,/ и ны́не мо́лиши за нас/ Христа́, Бо́га на́шего.

По полиеле́и седа́лен свята́го, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:

Яви́ся днесь заступле́ние гра́ду твоему́ и лю́дем,/ пресвято́е те́ло твое́ честно́е,/ е́же прии́мши це́рковь Бо́жия, весели́т сердца́ пою́щих тя, Михаи́ле.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Пречи́стыя ру́ки Твоя́, Дево Ма́ти, просте́рши,/ покры́й упова́ющия на Тя/ и Сы́ну Твоему́ зову́щия:/ всем пода́ждь, Христе́, ми́лости Твоя́.

Та́же чтем о убие́нии его́.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са.

Проки́мен: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же возда́де ми? Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 106. Псало́м 50.

Стихи́ра самогла́сна, глас 6:

Днесь ве́рных собо́ри,/ лик духо́вный соста́вльше,/ в па́мяти свята́го му́ченика святоле́пно ликовству́ем,/ днесь весе́лием просла́вим Го́спода,/ просла́вльшаго блаже́ннаго Михаи́ла,/ сему́ а́бие учу́вствившеся,/ днесь, кла́няющеся чудото́чному его́ гро́бу, возопии́м:/ ра́дуйся, дру́же Госпо́день, попра́вый зми́еву главу́;/ ра́дуйся, по обы́чаю невре́дно о́браз сохрани́вый;/ ра́дуйся, за Христо́вы за́поведи убие́ние прие́мый,/ его́же те́ло по убие́нии на ме́сте пу́сте пове́ржено,/ мно́зи же ве́рнии ви́деша от него́ столп о́гнен от земли́ до Небесе́;/ ра́дуйся, цве́те благово́нный, неувяда́емый Русский,/ не преста́й моля́ся Христу́/ поми́ловати и спасти́ светоно́сную па́мять твою́ пра́зднующих.

Кано́н пра́здника со ирмосо́м на 6, и свята́го два кано́на на 8. Кано́н свята́го, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с:Песнь возсле́м, лю́дие,/ чу́дному Бо́гу на́шему,/ свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты,/ песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще:/ пои́м Тебе́, еди́ному Влады́це.

В по́мощь Тебе́, Христе́, призыва́ю/ и дерза́ю воспе́ти страстоте́рпца Твоего́ па́мять устна́ми недосто́йными:/ Влады́ко Христе́, утверди́ помышле́ние на хвалосло́вие Твоего́ уго́дника.

Русское удобре́ние, и правове́рному наро́ду на́шему похвалу́ и кре́пость/ твой показа́в доброу́мный смысл,/ Богому́дре Михаи́ле досточу́дне.

С де́рзостию прия́л еси́ Христо́во уче́ние в се́рдцы,/ е́же положи́ти ду́шу твою́ за дру́ги твоя́;/ я́коже Христо́с за ны кровь Свою́ пролия́.

Богоро́дичен: Засту́пнице скорбя́щих, спасе́ния Наде́жда ненаде́ющихся,/ Богоро́дице Всепе́тая, моли́ приле́жно изба́витися нам от бед.

Други́й кано́н свята́го. Глас 6.

Песнь 1

Ирмо́с:Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу, побе́дную песнь/ пои́м, вопия́ше.

Я́ко по зако́ну ходи́в, смире́нную му́дрость восприя́л еси́, вели́кий страда́льче,/ со святы́ми Тро́ице предстоя́,/ моли́ся очище́ние нам дарова́ти, тебе́ похваля́ющим.

Боже́ственное бога́тство исцеле́ний/ и ми́ро благово́нное источа́ет храм твой, свя́те,/ в не́мже пое́м Христа́ Бо́га, просла́вльшаго тя.

Незаходи́мое Со́лнце в себе́ стяжа́в,–/ Христа́, Бо́га на́шего, пресла́вный Михаи́ле,/ освяти́ ны, честну́ю па́мять твою́ почита́ющия.

Богоро́дичен: Красну́ и избра́нну Всечи́стую, разуме́в Тя, Сын Бо́жий, Всенепоро́чная,/ Сын Твой бысть,/ сы́ны сотвори́ благода́тию Богоро́дицу Тя чту́щия.

Катава́сия:Спасе́ лю́ди чудоде́йствуяй Влады́ка:

Песнь 3

Ирмо́с:Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде,/ вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м,/ разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́,/ возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Оби́телище бысть Свята́го Ду́ха твое́ свято́е се́рдце,/ и́мже не убоя́лся еси́ непра́веднаго царя́ я́рости, страстоте́рпче Михаи́ле.

От святу́ю боку́ Богому́дрыя Ксе́нии, блаже́нне, роди́лся еси́,/ с не́юже тя блажи́м, страда́льче прехва́льне,/ спаси́ град твой и лю́ди, пою́щия тя.

Заколе́н был еси́ от непра́ведных твои́х уби́йц/ и вопия́л еси́ Влады́це Христу́:/ приими́ дух мой, Влады́ко,/ на Тя бо упова́ние мое́ возложи́х, Го́споди.

Богоро́дичен: Глаго́лы пропове́дник Богогла́сных исполня́ются,/ сего́ роди́ Де́ва но́ваго Младе́нца, Ада́ма старе́йша и сопресто́льна Роди́телю.

Ин

Ирмо́с:Несть свят, я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.

Весе́лием весели́тся Христо́ва Це́рковь в па́мять твою́, свя́те,/ и Творцу́ вопие́т:/ Ты моя́, Го́споди, кре́пость, и прибе́жище, и утвержде́ние.

До́бляго вене́чника и страда́льца Христо́ва восхва́лим све́тло,/ научи́вшаго нас Христу́ вопи́ти:/ Свят еси́, Го́споди.

Ни ца́рства жела́ние, ни пи́щи наслажде́ние, ни сребра́, ни зла́та возжеле́в,/ но Христу́ еди́ному вопия́ше:/ Свят еси́, Го́споди, ино́го бо, ра́зве Тебе́, не зна́ю.

Богоро́дичен: Избавля́ющаго челове́ки преслуша́ния и лю́таго паде́ния,/ всему́ Вино́внаго, Чи́стая и Всенепоро́чная, родила́ еси́.

Конда́к пра́здника и седа́лен свята́го, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Му́дростию Бо́жиею уразуме́л еси́ мимоходя́щую жизнь/ и о княже́нии небре́г,/ но на Небе́сное Ца́рство прите́кл еси́,/ повину́яся сыновцу́,/ я́ко овча́ незло́биво, без пра́вды ноже́м закала́ем был еси́,/ я́ко бо свире́пии зве́рие беззло́бива а́гнца без вины́ тя убива́ху./ Тем и со А́нгелы веселя́ся, Михаи́ле свя́те,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю пя́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Безневе́стная Чи́стая Богоро́дице Де́во,/ еди́на ве́рных предста́тельнице и Покро́ве,/ бед, и скорбе́й, и лю́тых обстоя́ний вся изба́ви/ на Тя наде́жду, Отрокови́це, иму́щия/ и ду́ши на́ша спаси́ Боже́ственными мольба́ми Твои́ми.

Песнь 4

Ирмо́с:Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма/ прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́,/ тем и вопия́ше:/ от ю́га прии́дет Бог./ Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́.

Прии́дем, бра́тие, к честне́й ра́це во́ина Христо́ва и му́ченика Михаи́ла/ и облобыза́ем серде́чными устна́ми, прие́млюще неоску́дныя да́ры/ от трудополо́жника Христа́ и Спа́са душ на́ших.

Бо́жиим Про́мыслом и Свята́го Ду́ха де́телию/ твое́ свято́е те́ло от губи́тельныя страны́ принесено́ бысть,/ источа́ющее нам ре́ки исцеле́ний струя́ми крове́й твои́х, Михаи́ле.

После́довал еси́ Христу́/ и му́це Его́ уподо́бился еси́, преблаже́нне Богоно́се Михаи́ле,/ певцы́ твоя́ сохраня́й и град наш заступи́ от нахожде́ния пога́ных/ и от всех бед Богоприя́тными твои́ми моли́твами.

Богоро́дичен: Просвети́, Чи́стая, души́ моея́ о́чи, Свет роди́вшая,/ да не пости́гнет мене́ грехо́вная тьма тя́жкая и глубина́ отча́яния покры́ет мя,/ но Сама́ мя спаси́ и напра́ви к тишине́ Боже́ственнаго хоте́ния.

Ин

Ирмо́с:Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь/ Боголе́пно пое́т взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Благода́тию измла́да в ве́ре чи́сте воспита́н,/ ча́стыми труды́ и любо́вию Влады́це после́довал еси́/ и наде́ждею Его́ льсти́ваго врага́ посрами́л еси́.

Врачевство́ неистощи́мое ты показа́лся, блаже́нне,/ и приста́нище небу́рное:/ вси, ве́рою притека́ющии, обрета́ем от злых избавле́ние.

Любо́вию ко Христу́ привяза́емь,/ тем и да́ра сподо́блься стра́сти разли́чныя исцеля́ти./ Сего́ ра́ди твое́ соверша́ем пра́зднество, Богому́дре.

Богоро́дичен: Просвети́ мя, Пречи́стая Госпоже́,/ омраче́ннаго грехо́вными страстьми́,/ в тле́нии лежа́ща, моли́твами Твои́ми свободи́.

Песнь 5

Ирмо́с:Го́споди Бо́же наш, мир даждь нам,/ Го́споди Бо́же наш, стяжи́ ны,/ Го́споди, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы,/ И́ мя Твое́ имену́ем.

Го́споди Бо́же мой, Михаи́л вопия́ше,/ Ты у́бо, Го́споди, нас ра́ди сме́рти вкуси́л еси́/ и спасл еси́ род челове́ческий Твое́ю кро́вию, Христе́ Бо́же.

Го́споди Бо́же мой, сподо́би мя прия́ти Небе́снаго селе́ния и сла́вы неизрече́нныя/ и в тле́нных ме́сто нетле́нная пода́ждь, Влады́ко,/ вопия́л еси́, Богови́дче.

Тезоимени́те вы́шняго воево́ды, Михаи́ле, огнезра́чнаго,/ с ни́мже умоли́ Христа́ пода́ти мир наро́ду на́шему/ и утиши́ти вра́жия стремле́ния.

Богоро́дичен: Укрепи́, Влады́чице, сла́вящих Тя на проти́вныя враги́,/ я́ко Дави́да на Голиа́фа,/ да Тебе́, веселя́щеся, воспева́ем:/ ра́дуйся, Покро́ве святы́й и Засту́пнице ро́да на́шего.

Ин

Ирмо́с:Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Наста́ всечестны́й пра́здник и свяще́нное торжество́ Михаи́ла сла́внаго,/ нося́щаго нам ра́дость ве́чную,/ в не́йже сла́вим Го́спода, просла́вльшаго его́.

Доброде́телей укра́шенный благоле́пием, све́тлый Михаи́ле,/ страда́нием венча́вся, врага́ же и сыновца́ посрами́в,/ по Христе́ прие́мля заколе́ние.

Слы́шано бысть во всем ми́ре честно́е и свяще́нное страда́ние твое́,/ и всяк язы́к составля́ет сла́вити Христа́, тебе́ просла́вльшаго.

Богоро́дичен: Преста́ у́бо тле́ние,/ Де́ва бо роди́ нетле́нно Бо́га Сло́ва па́че естества́ и сло́ва,/ Де́ва и по Рождестве́ пребы́вши.

Песнь 6

Ирмо́с:Я́коже проро́ка изба́вил еси́ из глубины́ преиспо́дния, Христе́ Бо́же,/ и мене́ от грехо́в мои́х изба́ви, я́ко Человеколю́бец,/ и упра́ви живо́т мой, молю́ся.

Све́том благода́ти озаря́емь, страстоте́рпче му́дре,/ невозвра́тно ше́ствовал еси́ путе́м, вводя́щим к Вы́шнему Иерусали́му:/ Святы́й бо Дух наста́ви тя, обита́яй в се́рдце твое́м, Михаи́ле.

Тле́нная бу́дущими измени́л еси́,/ я́ко меч обоюдуо́стр, вооружи́вся стра́хом Христо́вым,/ го́рькую смерть в ничто́же вмени́л еси́, сла́вы вы́шния жела́я.

Ум твой к Бо́гу впери́в,/ наде́ждею и ве́рою укрепи́вся, я́ко во́ин непобе́дный,/ заколе́ния непра́веднаго не убоя́лся еси́, му́дре, Богови́дче Михаи́ле.

Богоро́дичен: Тебе́ припа́дающе, Госпоже́, и ве́рою покланя́ющеся, мо́лим Тя:/ ра́дуйся, Богоблаже́нная Де́во,/ покро́ве и огражде́ние на́ше, Помо́щнице в беда́х су́щим,/ спаси́ ны, не иму́щия по́мощи, на Тя бо наде́емся.

Ин

Ирмо́с:Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.

Житие́ вре́менное презре́в и о княже́нии неради́в све́та сего́,/ не воспроти́влься врагу́ и сыновцу́,/ но па́че на Го́спода взира́ше мы́слию.

Све́тлый твой пра́здник о соверша́ющих, блаже́нне, моли́ся,/ Оте́чество твое́ сохрани́ти от враг ненаве́тно/ и ми́рно строе́ние дарова́ти наро́ду на́шему моли́твами твои́ми.

Княже́ние земно́е и ца́рское украше́ние оста́вив,/ восприя́л еси́ вене́ц из Бо́жия Влады́чни десни́цы и со А́нгелы лику́еши./ Моли́ Го́спода за ны, чту́щия твою́ па́мять.

Богоро́дичен: Усты́, и по́мыслом, и се́рдцем, Пречи́стая, пропове́дуем Тя, веселя́щеся:/ Тобо́ю бо Бо́гу примири́хомся,/ отринове́ннии преступле́нием перве́е пра́отца.

Конда́к, глас 2.

Подо́бен: Вы́шних ища́:

Вы́шних ища́ и земну́ю сла́ву презре́в,/ Це́рковь Бо́жию обагри́л еси́ твое́ю кро́вию,/ за Ню́же и пострада́л еси́, свя́те Михаи́ле,/ заколе́ние непра́ведное при́ем, веселя́ся./ Те́мже со А́нгелы предстоя́ Христу́ Бо́гу,/ моли́ непреста́нно за вся ны.

И́кос:

Сла́ву возненави́дел еси́ тле́нную и мимотеку́щую,/ и доброде́тели яви́лся еси́ сосу́д, сла́вне, от ю́ности/ и, зако́н Бо́жий от души́ возлюби́в и зре́ние к жи́зни гряду́щей,/ о че́сти земне́й и сла́сти небре́г,/ нетле́нное Ца́рство восприя́л еси́;/ Христо́ве за́поведи после́дуя, положи́л еси́ ду́шу твою́ за ны/ и Христо́ве стра́сти уподо́бился еси́, заколе́н в ре́бра,/ и кро́вию твое́ю изба́вил еси́ ны пога́ных наше́ствия и го́рькия сме́рти./ Сего́ ра́ди вопи́ем ти:/ страстоте́рпче Михаи́ле,/ со А́нгелы предстоя́, моли́ся за вся ны.

Песнь 7

Ирмо́с:Халде́йская пещь, огне́м распаля́емая,/ороша́шеся Ду́хом,/ Бо́жиим предстоя́нием о́троцы поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Вели́чие на́ше и похвала́ ты еси́, Михаи́ле Богому́дре,/ тобо́ю бо от пога́нския рабо́ты свободи́хомся./ И ны́не моли́ за род твой и лю́ди, вопию́щия:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Ты уподо́бился еси́ Моисе́ю Богови́дцу,/ сокруше́нным се́рдцем моля́ся о ста́де твое́м/ изба́вити град твой и лю́ди от вра́жия рабо́ты, вопию́щия:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Всехва́льный глас и мольбу́ тебе́ возсыла́ем, к тебе́ приходя́ще, блаже́нне Михаи́ле:/ проси́ ми́ра наро́ду на́шему и ду́шам на́шим оставле́ния грехо́в, пою́щим:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Неиспи́санная мно́гими проро́ки,/ не све́дома же бысть, Де́во, небе́сными служа́щими Бо́гу А́нгелы,/ ны́не же Тя вси ве́дуще, Богоро́дицу, Твоея́ тре́буем по́мощи и заступле́ния, Благослове́нная.

Ин

Ирмо́с:Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие/ мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ле́стию прелука́ваго дре́вле,/ очервлена́ бысть земля́ кро́вию А́веля братоуби́йственною руко́ю Ка́ина,/ ны́не же кро́вию твое́ю окропи́вшися, благоуха́ния же́ртву Христу́ приноша́ет,/ вопию́ще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Боже́ственная и пресве́тлая па́мять тво́я, я́ко не́бо, светоза́рно показа́ся,/ я́ко со́лнце, светоно́сно просвеща́я без сумне́ния Христу́ вопию́щия:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Кто не удиви́тся и кто не воспое́т и просла́вит ве́рно/ пресла́внаго му́ченика Христо́ва Михаи́ла?/ Христо́ва ра́ди смире́ния возненави́девша диади́му и ца́рство.

Богоро́дичен: Тобо́ю нам, Де́во, свет возсия́, те́мным, и отпу́ст плене́нным,/ Ты бо родила́ еси́ Зижди́теля всех, Бо́га,/ у Него́же испроси́, Пречи́стая, посла́ти ве́рным ве́лию ми́лость.

Песнь 8

Ирмо́с:Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́,/ полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся,/ Тя пое́т со́лнце, Тя сла́вит луна́,/ Тебе́ прино́сит песнь вся тварь,/ я́ко Соде́телю всех во ве́ки.

В наро́читый день свята́го преставле́ния ра́достно пра́зднуем,/ песнь моле́бную Христу́ возсыла́юще,/ нетле́нным венце́м венча́вшу тя, прехва́льне Михаи́ле:/ проси́ нам оставле́ния грехо́в, сла́вящим тя ве́рно.

Похва́льныя цве́ты, я́ко ца́рский вене́ц, Богому́дрей твое́й главе́ в па́мять прино́сим,/ ю́же Христо́с нетле́нием венча́, преблаже́нне Михаи́ле:/ моли́ся о ста́де твое́м, изба́витися гра́ду твоему́ от вся́кия беды́.

Лива́н ли го́ру нарече́м тя, Богому́драя Ксе́ние,/ или Фисо́н реку́, добре́йши сапфи́ра и ка́мения честна́го,/ блаже́ннаго Михаи́ла ро́ждшую,/ и́мже просвети́ся Русская страна́, и́же и мо́лится за нас ко Го́споду.

Богоро́дичен: Горды́ню и шата́ния низложи́,/ и сове́ты непра́ведныя князе́й разори́, и зачина́ющия рать погуби́,/ о Ма́ти Бо́жия, Пречи́стая Де́во!/ Ве́рных люде́й рог возвы́си,/ да Твой, Пречи́стая, пра́здник сла́вим, Богоро́дице Де́во, во ве́ки вся.

Ин

Ирмо́с:Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́,/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти:/ Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Просия́вши днесь пресве́тлая па́мять твоя́, преблаже́нне,/ ве́рныя созыва́ет ны на торжество́ просла́вити терпе́ния твоя́, Христу́ же вопи́ти:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Те́ло твое́ свято́е и преблаже́нное прии́мши,/ Свята́я Це́рковь днесь весели́тся с ве́рными, преди́вная чудеса́ ви́дящи,/ Христа́ превозно́сим во ве́ки.

Богоявле́нный но́вый страда́лец Тебе́, Христе́, е́динаго возлюби́/ и лю́ди наста́ви пе́ти Тя, Творца́ всех:/ благослови́те и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Свет и Светода́вца Сло́во зачала́ еси́ и неизрече́нно родила́ еси́ Пресу́щнаго:/ Дух Бо́жий, Де́во, в Тя всели́ся./ Тем Тя пое́м, Чи́стая, во ве́ки вся.

Песнь 9

Ирмо́с:Чу́жде ма́терем де́вство,/ и стра́нно де́вам деторожде́ние,/ на Тебе́, Богоро́дице, обоя́ устро́ишася./ Тем Тя вся племена́ земна́я/ непреста́нно велича́ем.

Приими́ похвалу́ от раб недосто́йных/ и моли́тву о нас сотвори́ к Бо́гу, че́стно творя́щих твою́ па́мять,/ да от бед и печа́лей и грех лю́тых свободи́мся, тя велича́юще.

Я́ко голуби́ца целому́драя, на фи́никс доброде́тели возше́л еси́,/ кри́ла иму́щи свяще́нна и позлаще́нна,/ и́миже возлете́в, в ра́йстей пи́щи водворя́ешися, преблаже́нне.

Предстоя́ у Престо́ла всех Влады́ки, Богови́дче Михаи́ле,/ о творя́щих честно́е твое́ пра́зднество,/ гра́ду на́шему изба́витися от напа́стей и бед,/ здра́вие и побе́ду всем правосла́вным христиа́ном на проти́вныя враги́/ испроси́ моли́твами твои́ми.

Богоро́дичен: Высо́кий Царю́, со Отце́м седя́й и от Серафи́м пое́мый,/ при́зри на мольбу́ Ма́терню, ю́же Ти за ны днесь прино́сит./ Очи́сти грехи́ на́ша, и спаси́ град, и лю́ди умно́жи,/ и даждь нам здра́вие телеси́ и на пога́ныя побе́ду моли́твами ро́ждшия Тя.

Ин

Ирмо́с:Бо́га челове́ком не возмо́жно ви́дети,/ на Не́гоже не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти:/ Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с небе́сными во́и/ Тя ублажа́ем.

Укра́шен быв Боже́ственными добро́тами,/ страда́нии твои́ми к Бо́гу восте́кл еси́,/ вене́ц побе́ды от Него́ прие́м./ Тем твоя́ певцы́ помина́й, да тя непреста́нно велича́ем.

От мла́да во́зраста освяти́ тя Вседе́тель Бог/ и ко́рмчия изря́дна пла́вающим в мо́ри жития́ показа́в./ Тем согла́сно почита́ем па́мять твою́.

Прии́м блаже́нный поко́й, не преста́й моля́ся, пресла́вне,/ святы́х блаже́нству причасти́тися нам,/ чту́щим па́мять твою́, Михаи́ле, пресла́вную.

Богоро́дичен: Богоро́дице Де́во, ро́ждшая Сло́во па́че словесе́, Зижди́теля Твоего́,/ Того́ моли́ за ны с сим блаже́нным Михаи́лом,/ ве́рно чту́щия Тебе́, Богоро́дице.

Свети́лен:

Свети́ло, нам просия́вшее в после́днее вре́мя,/ просвети́ ны, твоя́ певцы́, святы́й великому́чениче Михаи́ле,/ и моли́ за ны Го́спода, чту́щия па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

На хвали́тех стихи́ры пра́здника 3 и свято́му 3, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Светоза́рна, и свя́та, и благообра́зна/ кня́зя же и му́ченика/ всепра́зднственная па́мять,/ я́же, всю зе́млю просвеща́ющи/ и мрак грехо́вный отгоня́ющи,/ врачева́ний благода́ть источа́ет.

Ка́плями крове́й святы́ми/ очервлени́в ри́зы твоя́, свя́те Михаи́ле,/ тем, весе́лым се́рдцем/ па́мять твою́ пра́зднующе,/ мо́лимся непреста́нно,/ да мо́лишися за вся ны.

Я́ко звезда́ све́тлая, мир просвеща́еши/ чуде́сными блиста́ньми, страстоте́рпче Михаи́ле,/ мрак грехо́вный отгоня́./ Тем восхваля́ем ра́достно,/ похваля́юще твою́ па́мять.

Сла́ва, глас 8:

Прииди́те днесь, собо́ри Русстии,/ и ви́дите, я́ко суд без вины́ при́емлет му́ченик Михаи́л,/ я́ко а́гнец беззло́бив, заколе́н бысть от окая́ннаго Кавгады́я,/ и пове́ржено бысть те́ло его́ на земли́, и ники́мже врежде́но бысть./ И сей у́бо венча́ся, той же без па́мяти поги́бе;/ и сей в ми́ре сла́вимый есть, о́н же в ге́енне му́чится;/ сей же Христа́ Бо́га мо́лит о душа́х на́ших.

И ны́не, пра́здника. Славосло́вие вели́кое.

И отпу́ст.

На Литурги́и

Блаже́нны от кано́на пра́здника, песнь 1-я и свята́го, песнь 6-я. Проки́мен: Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде/ и упова́ет на Него́. Стих: Услы́ши, Бо́же, глас мой,/ внегда́ моли́тимися к Тебе́. Апо́стол к Ри́мляном, зача́ло 99. Аллилу́ия: Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т: Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни . Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 52. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:

 

С™aгw ґпcла філимHна, и3 и5же съ ни1мъ:

Стіхи6ры прaздника, глaсъ }.

Под0бенъ: Q преслaвнагw чудесE!