...
Вибрані праці святих отців,  святий Феофілакт Болгарський, архієпископ Охридський

Тлумачення на 1-е послання до Фессалонікійців святого апостола Павла

Зміст
УкраїнськаРосійська

Передмова

Фессалоніки (сучасне грецьке місто Салоніки) було найважливішим торговим портом Римської імперії. Апостол Павло разом із Силою побував там під час своєї другої місіонерської подорожі. Незважаючи на бурхливу ворожнечу іудеїв, яка змусила Павла і Силу покинути Фессалоніки, апостол Павло зумів закласти в місті основи християнської громади.

1-ше послання до Фессалонікійців – одне з перших послань Павла. Співавторами листа виступають Сила і Тимофій. Він написаний після відвідин Павлом Афін (1Сол. 3:1) і після повернення Тимофія з інспекторської поїздки до Фессалонік до місцевої християнської громади (1Сол. 3:6), якою Павло залишився задоволений. Автор не скупиться на похвали громаді, яка складалася з колишніх язичників (1Сол. 1:9). Він називає її “зразком” (грец. τύπους) для всіх вірян у Македонії та Агаїї (1Сол. 1:7), а її парафіян – синами світла (1Сол. 5:5).

Послання було відоме стародавнім отцям Церкви, воно згадане в Іринея Ліонського, Климента Олександрійського і Тертулліана.

Предисловие

Фессалоники (современный греческий город Салоники) был важнейшим торговым портом Римской империи. Апостол Павел вместе с Силой побывал там во время своего второго миссионерского путешествия. Несмотря на буйную вражду иудеев, которая вынудила Павла и Силу покинуть Фессалоники, апостол Павел сумел заложить в городе основы христианской общины.

1-е послание к Фессалоникийцам – одно из первых посланий Павла. Соавторами письма выступают Сила и Тимофей. Оно написано после посещения Павлом Афин (1Сол. 3:1) и после возвращения Тимофея из инспекторской поездки в Фессалоники к местной христианской общине (1Сол. 3:6), которой Павел остался доволен. Автор не скупится на похвалы общине, которая состояла из бывших язычников (1Сол. 1:9). Он называет её «образцом» (греч. τύπους) для всех верующих в Македонии и Ахайи (1Сол. 1:7), а её прихожан – сынами света (1Сол. 5:5).

Послание было известно древним отцам Церкви, оно упомянуто у Иринея Лионского , Климента Александрийского и Тертуллиана.