...
Вибрані праці святих отців,  преподобний Симеон Новий Богослов

Слова

УкраїнськаРосійська

Святитель Феофан Затворник високо цінував творіння преподобного Симеона і часто рекомендував своїм духовним чадам цей “…скарб неоціненний. Сильніше за всіх він вселяє ревність про внутрішнє благодатне життя… Як наполегливо викладає він суть справи життя християнського, виводячи її в усьому просторі від Господа Спасителя – виключно. І все в нього так ясно викладається, що беззаперечно підкорює розум і вимагає покори”, – свідчив у листах святитель під час роботи над перекладом. Головний предмет повчань святого Симеона – подвиг у Христі сокровенний. Він пояснює шляхи внутрішньої боротьби, навчає методам вдосконалення, примушує подвизатися переважно проти духовних пристрастей, проти помислів і спонукань гріховних. Преподобний Симеон говорить про це так, як тільки може говорити людина, яка вивчила досвідом життя моральне, притому не рік, а десятки років. Твори його – найбагатша скарбниця думок про життя духовне, що з силою діють на душу, яка прагне благочестя.

Слово 1

(1) У чому полягав злочин Адама? – (2) Як через його злочин всі люди стали тлінними та смертними? – (3) Як милостивий і людинолюбний Бог через ікономію втілення позбавив рід людський від тління і смерті? – (4) І в чому полягає таїнство хреста і триденного погребіння Господа Бога і Спаса нашого Іісуса Христа?

1. Первозданний Адам, будучи в раю, впав, за навіюванням змія, у гордість і, за мрією бути богом, як сказав йому диявол, скуштував від древа, з якого Бог наказав йому не їсти. За це відданий він великим покаранням – тлінню і смерті, для смирення гордині його. Але коли Бог засуджує на що-небудь, то дає і вирок, і вирок Його стає ділом, і карою вічною, і вже ніякої немає можливості знищити цю кару, яка буває за Божественним визначенням. Подумай же тепер: Адам згрішив великим гріхом, тому що словам Бога не повірив, а словам змія повірив. Порівняй Бога і змія, і побачиш, який великий був гріх премудрого Адама. За великою мудрістю своєю він дав імена всім тваринам; але коли від усієї душі повірив він змію, а не Богові, то Божественна благодать, що спочивала в ньому, відступила від нього, бо він став ворогом Богові, через невір’я, яке показав до слів Його. Адам подумав, що Бог позаздрив йому і не хотів, щоб і він знав добре й лукаве, і для того заповідав йому не їсти з древа пізнання добра і зла, щоб і він не став богом, подібним до Бога, який створив його. І скуштував, і одразу пізнав наготу свою, і замість того, щоб стати богом, став тлінним, і як тлінний – смертним.

Святитель Феофан Затворник высоко ценил творения преподобного Симеона и часто рекомендовал своим духовным чадам это «…сокровище неоцененное. Сильнее всех он внушает ревность о внутренней благодатной жизни… Как настойчиво излагает он суть дела жизни христианской, производя ее во всем пространстве от Господа Спасителя–исключительно. И все у него так ясно излагается, что беспрекословно покоряет ум и требует повиновения» – свидетельствовал в письмах святитель во время работы над переводом.Главный предмет наставлений святого Симеона – делание во Христе сокровенное. Он объясняет пути внутренней брани, обучает мерам совершенствования, заставляет подвизаться преимущественно против духовных страстей, против помыслов и движений греховных. Преподобный Симеон говорит об этом так, как только может говорить человек, изучивший опытом жизнь нравственную, притом не год, а десятки лет. Сочинения его–богатейшая сокровищница мыслей о жизни духовной, с силою действующих на душу, жаждущую благочестия.

 

Слово 1

(1) В чем состояло преступление Адамово? – (2) Как по причине преступления его все люди сделались тленными и смертными? – (3) Как милостивый и человеколюбивый Бог чрез домостроительство воплощения избавил род человеческий от тления и смерти? – (4) И в чем состоит таинство креста и тридневного погребения Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа?

Знайшли помилку