...
Вибрані праці святих отців,  святий Феофілакт Болгарський, архієпископ Охридський

Тлумачення на послання до Філіппійців святого апостола Павла

Зміст
УкраїнськаРосійська

Передмова

Філіппійці – жителі міста Філіп, розташованого в Македонії, названого так на ім’я засновника його Філіпа; на той час вони були залежні від митрополії Фессалонікійської. Павло багато говорить про них доброго. Послання це писав він, коли перебував у кайданах, тому що після першого захисту на суді, про який згадує в Посланні до Тимофія, він знову взятий був у кайдани. Філіппійці, пославши йому через Епафродіта все потрібне, водночас бажали знати про нього. Упевнений, що філіппійці турбуються, почувши, що вчитель їхній ув’язнений у тюрмі, він пише їм це послання, навчаючи їх, що тюрма його повинна приносити їм не занепокоєння, а радість, тому що вони заради Христа. Радить їм бути одностайними і смиренними духом. Викриває також тих з іудеїв, які під прикриттям християнства шкодять вченню, і називає їх псами і злими діячами. Багато говорить їм про спосіб життя. Розсудливо згадує про надіслані ними йому дари; вочевидь ставиться до них з повагою, бо вони виявили велику чесноту і готовність до віри. Тут була жінка, яка торгувала багряницею; тут вірував начальник синагоги; тут Павла після побоїв було ув’язнено разом із Силою в темницю; тут темничний вартовий, вражений одним знаменням, увірував у Христа з усією своєю домівкою; тут же воєначальники, боячись Павла, просили його піти геть. Взагалі проповідь Павла мала блискучий початок, що відомо нам із Діянь. І тут Павло свідчить не тільки про праведну віру філіппійців і про небезпеки, на які й вони наражалися через віру, а й про їхню добру прихильність до нужденних. Заради всього цього він показує, як сильно любить і поважає їх.

 

Глава перша

Предисловие

Филиппийцы – жители города Филипп, находящегося в Македонии и названного так по имени основателя его Филиппа; в то время они были в зависимости от митрополии Фессалоникийской. Павел много говорит о них доброго. Послание это писал он, когда находился в узах, так как после первого защищения на суде, о котором упоминает в Послании к Тимофею, он снова взят был в узы. Филиппийцы, послав ему чрез Епафродита все нужное, вместе с тем желали знать о нем. Будучи уверен, что филиппийцы беспокоятся, услышав, что учитель их заключен в узы, он пишет им это послание, научая их, что узы его должны производить в них не беспокойство, но радость, так как они ради Христа. Советует им быть единодушными и смиренными духом. Обличает также тех из иудеев, которые под прикрытием христианства вредят учению, и называет их псами и злыми деятелями. Много говорит им об образе жизни. Благоразумно упоминает о посланных ими ему дарах; очевидно относится к ним с уважением, потому что они обнаружили великую добродетель и готовность к вере. Здесь была женщина, торговавшая багряницей; здесь веровал начальник синагоги; здесь Павел после побоев был заключен вместе с Силой в темницу; здесь темничный страж, пораженный одним знамением, уверовал во Христа со всем своим домом; здесь же военачальники, боясь Павла, просили его удалиться. Вообще проповедь Павла имела блистательное начало, что известно нам из Деяний. И здесь Павел свидетельствует не только о правой вере филиппийцев и об опасностях, которым и они подвергались из-за веры, но об их доброй благорасположенности к нуждающимся. Ради всего этого он показывает, как сильно любит и уважает их.

 

Глава первая

Знайшли помилку