...

Біблія українською мовою

Старий Завітпереклад Івана Огієнка
       Новий Завітпереклад Волинської єпархії Української Православної Церкви

Книга Притч Соломона

← попередній розділнаступний розділ →
Розділ 18
1: Примхи шукає норовистий, повстає проти всього розумного.
2: Дурень не любить знання, а тільки б виявити свій розум.
3: З приходом нечестивого приходить і презирство, а з неславою— ганьба.
4: Слова вуст людських— глибокі води; джерело мудрости— струменевий потік.
5: Недобре бути небезстороннім до нечестивого, щоб звергнути праведного на суді.
6: Вуста нерозумного йдуть на сварку, і слова його викликають побиття.
7: Язик нерозумного— загибель для нього, і вуста його— сітка для душі його.
8: [Лінивого долає страх, а душі жоноподібні будуть голодувати.]
9: Слова навушника— як ласощі, і вони входять у нутрощі утроби.
10: Недбайливий у роботі своїй— брат марнотратцю.
11: Ім’я Господа— міцна вежа: втікає до неї праведник— і у безпеці.
12: Майно багатого— міцне місто його, і як висока огорожа в його уяві.
13: Перед падінням підноситься серце людини, а смирення передує славі.
14: Хто дає відповідь не вислухавши, той нерозумний, і сором йому.
15: Дух людини переносить її немочі; а вражений дух— хто може підкріпити його?
16: Серце розумного здобуває знання, і вухо мудрих шукає знання.
17: Подарунок у людини дає їй простір і до вельмож доведе її.
18: Перший у позові своєму правий, але приходить суперник його і досліджує її.
19: Жереб припиняє суперечки і вирішує між сильними.
20: Брат, який озлобився, неприступніший за міцне місто, і сварки подібні до запорів замку.
21: Від плоду вуст людини наповнюється утроба її; плодами вуст своїх вона насичується.
22: Смерть і життя— у владі язика, і ті, що люблять його, споживуть від плодів його.
23: Хто знайшов [добру] дружину, той знайшов благо й одержав благодать від Господа. [Хто виганяє добру дружину, той виганяє щастя, а хто утримує перелюбницю— божевільний і нечестивий.]
24: З благанням говорить убогий, а багатий відповідає грубо.
25: Хто хоче мати друзів, той і сам повинен бути дружнім; і буває друг, більш прив’язаний, ніж брат.
← попередній розділнаступний розділ →