Богослужбові вказівки

СьогодніЗавтраПіслязавтра

Богослужбові вказівки за 9 травня 2024 року

26 Четвер Світлої седмиці. Сщмч. Василія, єп. Амасійського.

⇒ПАСХАЛЬНЕ БОГОСЛУЖІННЯ

9-й час пасхальним чином.

Після закінчення 9-го часа починається велика вечірня.

На «ГDи, воззвaхъ» — стихири воскресні, глас 5-й — 6. «Слaва» — Тріоді, глас той же: «ГDи, ѓдъ плэни1вый…», «И# нhнэ» — догматик, глас той же: «Въ чермнёмъ м0ри…».

Вхід з кадилом. Прокімен великий, глас 7-й: «Внуши2 б9е мlтву мою2…», зі стихами. Євангеліє не читається. Єктенія сугуба: «Рцeмъ вси2…». «Спод0би гDи…». Єктенія просительна: «И#сп0лнимъ вечeрнюю…».

На стиховні співається одна стихира воскресна, глас 5-й: «ТебE воплощeннаго…», потім стихири Пасхи, глас 5-й, зі стихами. «Слaва, и3 нhнэ» — Пасхи, глас 5-й: «Воскrніz дeнь…» — «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» (один раз, як закінчення стихири). І далі: «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» (тричі), як тропар. І далі, як в кінці вечірні у Неділю Пасхи вечора (див. в Понеділок, 23 квітня).

Потім ієрей виголошує: «Бlгословeнъ бGъ нaшъ…», і співаємо пасхальний час замість малого повечір’я.

Перед утренею співаємо пасхальний час замість полуношниці.

Утреня. Після відпусту полуношниці предстоятель з Хрестом, трисвічником і кадилом починає утреню возгласом: «Слaва с™ёй, и3 є3диносyщнэй…». Співається пасхальний початок — тропар: «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» зі стихами. Єктенія велика.

Канон Пасхи (див. у вівторок).

«Всsкое дыхaніе…» і хвалитні псалми.

На хвалитніх стихири воскресні, глас 5-й — 4, і стихири Пасхи, глас 5-й.

Єктенії і відпуст пасхальний з Хрестом і трисвічником (буває цілування Хреста) та часи Пасхи.

На Літургії антифони Пасхи і далі, як в перший день.

Прокімен, Апостол, алілуарій і Євангеліє — четверга Світлої седмиці.

Задостойник і причастен — Пасхи.

Відпуст — як в перший день Пасхи.

Богослужбові вказівки за 10 травня 2024 року

27 П’ятниця Світлої седмиці. Ікони Божої Матері «Живоносне Джерело».
Ап. і сщмч. Симеона, сродника Господнього.

⇒ПАСХАЛЬНЕ БОГОСЛУЖІННЯ

До Пасхальної служби приєднується служба Богородиці на честь ікони «Живоносне Джерело». Стихири і канон з Тріоді Квітної, там же вказаний і порядок їх поєднання з піснеспівами воскресними і Пасхи.

9-й час пасхальним чином.

Після закінчення 9-го часа починається велика вечірня.

На «ГDи, воззвaхъ» — стихири на 10: воскресні, глас 6-й — 6, і Богородиці, глас той же — 4 (стихира: «Стр†ннаz и3 пресл†внаz…» повторюється в якості останньої стихири). «Слaва» — Тріоді, глас той же: «Кто2 возглаг0летъ си6лы тво‰ и3ст0чниче…», «И# нhнэ» — догматик, глас той же: «Кто2 тебE не ўбlжи1тъ…».

Вхід з кадилом. Прокімен великий, глас 7-й: «Возлюблю1 тz гDи крёпосте моS…», зі стихами. Євангеліє не читається. Єктенія сугуба: «Рцeмъ вси2…». «Спод0би гDи…». Єктенія просительна: «И#сп0лнимъ вечeрнюю…».

На стиховні співається одна стихира воскресна, глас 6-й: «Воскrніе твоE хrтE сп7се…», потім стихири Богородиці, глас 5-й, зі стихами своїми. «Слaва» — Богородиці, глас той же: «Вострyбимъ празднолю1бцы…», «И# нhнэ» — Пасхи, глас 5-й: «Воскrніz дeнь…» — «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» (один раз, як закінчення стихири). І далі: «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» (тричі), як тропар. І далі, як в кінці вечірні у Неділю Пасхи вечора (див. в Понеділок, 23 квітня).

Потім ієрей виголошує: «Бlгословeнъ бGъ нaшъ…», і співаємо пасхальний час замість малого повечір’я.

Перед утренею співаємо пасхальний час замість полуношниці.

Утреня. Після відпусту полуношниці предстоятель з Хрестом, трисвічником і кадилом починає утреню возгласом: «Слaва с™ёй, и3 є3диносyщнэй…». Співається пасхальний початок — тропар: «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» зі стихами. Єктенія велика.

На каноні утрені пропускаються Богородичні тропарі пасхального канону, замість них — нарочиті тропарі іконі «Живоносне Джерело». Канон Пасхи на 8 (ірмоси по двічі) та канон Богородиці (іконі) на 6 (тропарі канону співаються).

Катавасія — «Воскrніz дeнь…» і тропар: «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» (тричі).

Після 3-ї пісні — кондак та ікос Пасхи, глас 8-й, «Слaва, и3 нhнэ» — сідален Богородиці, глас той же.

Після 6-ї пісні — кондак та ікос Богородиці, глас 8-й.

9-а піснь співається в наступному порядку:

Диякон: «Вели1читъ душA моS воскrшаго…»;

1-й хор ірмос: «Свэти1сz, свэти1сz…»;

2-й хор — «Вели1читъ душA моS в0лею страдaвша…», «Свэти1сz, свэти1сz…»;

1-й хор: «Хrт0съ н0ваz пaсха…», «Q бжcтвеннагw…»;

2-й хор — «ЃгGлъ вопіsше…», «Q бжcтвеннагw…»;

1-й хор: «Возбуди1лъ є3си…», «Q бжcтвеннагw…»;

2-й хор: «Магдали1на марjа…», «Q пaсха вeліz…»;

1-й хор: «ЃгGлъ њблистazй…», «Q пaсха вeліz…»;

2-й хор: «Хrт0съ воскRсе…», «Q пaсха вeліz…»;

1-й хор: «Рaдуйсz дв7о…», і тропарі канону Богородиці (іконі): «В0ды вс‰ превосх0дитъ…»,

2-й хор — той же приспів і тропар;

1-й хор: «Рaдуйсz дв7о…», «Рэши1тель недyгwвъ…»,

2-й хор: «Рaдуйсz дв7о…», «Здрaвіz и4щущіи…»,

1-й хор: «Рaдуйсz дв7о…», «Возвhсисz и3ст0чника…»,

2-й хор: «Рaдуйсz дв7о…», «Весели1ши дв7о…»,

Потім обидва хори разом: «Вели1читъ душA моS воскrшаго…», «Свэти1сz, свэти1сz…», та тропар: «Хrт0съ воскRсе…» (тричі).

Після 9-ї пісні екзапостиларій: «­Пл0тію ўснyвъ…», «Слaва, и3 нhнэ» — Богородиці (іконі): «И#ст0чникъ є3си2 вои1стинну…».

На хвалитніх стихири на 8 (див. Тріодь): воскресні, глас 6-й — 4, і Богородиці, глас 2-й — 4 (з приспівами своїми; приспіви див. на стиховні вечірні): 1-й: «Њс™и1лъ є4сть селeніе своE вhшній», 2-й: «РBчнаz ўстремлє1ніz веселsтъ грaдъ б9ій», і стихири Пасхи, глас 5-й, зі своими приспівами. «Слaва, и3 нhнэ» — Пасхи, глас 5-й: «Воскrніz дeнь…» — «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» (один раз, як закінчення стихири). І далі: «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» (тричі), як тропар.

Єктенії і відпуст пасхальний з Хрестом і трисвічником (буває цілування Хреста) та часи Пасхи

На Літургії антифони Пасхи і далі, як в перший день.

Прокімен, Апостол, алілуарій, Євангеліє та причастен — п’ятниці Світлої седмиці та Богородиці.

Задостойник — Пасхи.

Зазвичай, після Літургії звершується мале освячення води. При його звершенні варто враховувати богослужбові особливості Світлої седмиці (пор.: Типікон, гл. 50, «Подобaетъ вёдати, кaкw поeтсz молeбенъ на с™yю пaсху»).

Богослужбові вказівки за 11 травня 2024 року

28 Субота Світлої седмиці. Aпп. Іасона і Сосипатра.
Мчч. Дади, Максима і Квінтиліана.

⇒ПАСХАЛЬНЕ БОГОСЛУЖІННЯ

9-й час пасхальним чином.

Після закінчення 9-го часа починається велика вечірня (як в Понеділок Світлої седмиці, 23 квітня).

На «ГDи, воззвaхъ» — стихири воскресні, глас 8-й — 6. «Слaва» — Тріоді, глас той же: «ТебE слaвимъ гDи…», «И# нhнэ» — догматик, глас той же: «ЦRь нбcный…».

Вхід з кадилом. Прокімен великий, глас 8-й: «Дaлъ є3си2 достоsніе…», зі стихами. Євангеліє не читається. Єктенія сугуба: «Рцeмъ вси2…». «Спод0би гDи…». Єктенія просительна: «И#сп0лнимъ вечeрнюю…».

На стиховне співається одна стихира воскресна, глас 8-й: «Возшeлъ є3си2 на кrтъ…», потім стихири Пасхи, глас 5-й, зі стихами. «Слaва, и3 нhнэ» — Пасхи, глас 5-й: «Воскrніz дeнь…» — «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» (один раз, як закінчення стихири). І далі: «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» (тричі), як тропар. І далі, як в кінці вечірні у Неділю Пасхи вечора (див. в Понеділок, 23 квітня).

Потім ієрей виголошує: «Бlгословeнъ бGъ нaшъ…», і співаємо пасхальний час замість малого повечір’я.

Перед утренею співаємо пасхальний час замість полуношниці.

Утреня. Після відпусту полуношниці предстоятель з Хрестом, трисвічником і кадилом починає утреню возгласом: «Слaва с™ёй, и3 є3диносyщнэй…». Співається пасхальний початок — тропар: «Хrт0съ воскRсе и3з8 мeртвыхъ…» зі стихами. Єктенія велика.

Канон Пасхи (див. у вівторок).

«Всsкое дыхaніе…» і хвалитні псалми.

На хвалитніх стихири воскресні, глас 8-й — 4, і стихири Пасхи.

Єктенії і відпуст пасхальний з Хрестом і трисвічником (буває цілування Хреста) та часи Пасхи.

На Літургії антифони Пасхи і далі, як в перший день.

Прокімен, Апостол, алілуарій і Євангеліє — суботи Світлої седмиці.

Задостойник і причастен — Пасхи.

Відпуст — як в перший день Пасхи.

Після заамвонної молитви священник читає молитву на роздроблення артосу. Після прочитання молитви артос розрізається і в кінці Літургії при цілуванні Хреста роздається народу (на практиці розрізати артос починають раніше).

⇒Загальні особливості богослужінь від Фоминої Неділі до віддання Пасхи