Типікон

Глава 44. О делании во общине

ТранслітераціяЦерковнословʼянськаУкраїнська

О делании во общине

Подобает ведати, яко всем братиям лепо есть делати, якоже и предречеся: обаче в каковейлюбо хитрости, кийждо художне имать: и могущему убо подобает делати землю до уставленнаго времене, и потом делати в рукоделии своем. Не могущии же землю делати, таковии во иных некиих различных, и противу силы да делают, и по апостольскому слову, не делаяй бо, рече, да не яст: пребывание бо, рече и потреба братняя от них хощет строитися. Иже ли от братии или неблагоумен есть на рукоделие: или се убо несть, и по коварству же некоему и лукавству не научается, таковаго подобает на множайшее дело земное устрояти, аще есть телом здрав, и пищею крепок.

Аще ли есть немощен во обоих, на иная служения подобающая да повелевает, якоже и божественнии отцы глаголют, яко да не безплоден будет, и не вина соблазну в прочиих братиях, якоже рече господь: лукавый рабе и ленивый, и прочая. Якоже прежде рекохом о пищи и питии, яко ради благословны некия вины бывати особне: и абие приведохом указание благословно от божественных писаний. Темже образом по благословней вине, с настоящаго законным повелением же и понуждением, аще на пользу есть, да бывает и о неких делающих: и да будет кождо особно делая подобное ему.

Аще ли несть по чрезсловесней вине: вникнув бо в житие святаго Пахомиа, и се обрящеши тамо по многу, изряднее же о оном, иже две рогозине соделавшем на день в келлии своей особь, со гнилым помыслом и тщеславным усердием.

Сие же и инии от отец мнози правым помыслом содеяша и научиша: опасство же многое предано бысть нам о сем от святых отец, яко да от праведных трудов и своего делания дневную пищу притяжем себе, и прочая нуждная потребная телеси. Господь и Пречистая его Мати, яже о нас управит.

Њ дёланіи во џбщинэ

Подобaетъ вёдати, ћкw всBмъ брaтіzмъ лёпо є4сть дёлати, ћкоже и3 предречeсz: nбaче въ каковёйлюбо хи1трости, кjйждо худ0жнэ и4мать: и3 могyщему ќбw подобaетъ дёлати зeмлю до ўстaвленнагw врeмене, и3 пот0мъ дёлати въ рукодёліи своeмъ. Не могyщіи же зeмлю дёлати, таковjи во и3нhхъ нёкіихъ разли1чныхъ, и3 проти1ву си1лы да дёлаютъ, и3 по ґпcльскому сл0ву, не дёлаzй бо, речE, да не ћстъ: пребывaніе бо, речE и3 потрeба брaтнzz t ни1хъ х0щетъ стр0итисz. И$же ли t брaтіи и3ли2 небlгоyменъ є4сть на рукодёліе: и3ли2 сE ќбw нёсть, и3 по ковaрству же нёкоему и3 лукaвству не научaетсz, таковaго подобaетъ на множaйшее дёло земн0е ўстроsти, ѓще є4сть тёломъ здрaвъ, и3 пи1щею крёпокъ. Ѓще ли є4сть нeмощенъ во nбои1хъ, на и3н†z служє1ніz подоб†ющаz да повелэвaетъ, ћкоже и3 б9eственніи nтцы2 глаг0лютъ, ћкw да не безпл0денъ бyдетъ, и3 не винA соблaзну въ пр0чіихъ брaтіzхъ, ћкоже речE гDь: Лукaвый рaбе и3 лэни1вый, и3 прHчаz. Ћкоже прeжде рек0хомъ њ пи1щи и3 питіи2, ћкw рaди бlгосл0вны нёкіz вины2 бывaти nс0бнэ: и3 ѓбіе привед0хомъ ўказaніе бlгосл0вно t б9eственныхъ писaній. Тёмже w4бразомъ по бlгосл0внэй винЁ, съ настоsщагw зак0ннымъ повелёніемъ же и3 понуждeніемъ, ѓще на п0льзу є4сть, да бывaетъ и3 њ нёкихъ дёлающихъ: и3 да бyдетъ к0ждо nс0бнw дёлаz под0бное є3мY. Ѓще ли нёсть по чрезсловeснэй винЁ: вни1кнувъ бо въ житіE с™aгw пахHміа, и3 сE њбрsщеши тaмw по мн0гу, и3зрsднэе же њ џномъ, и4же двЁ рогози1нэ содёлавшемъ на дeнь въ кeлліи своeй nс0бь, со гнилhмъ п0мысломъ и3 тщеслaвнымъ ўсeрдіемъ. Сіe же и3 и3нjи t nтє1цъ мн0зи прaвымъ п0мысломъ содёzша и3 научи1ша: nпaсство же мн0гое предано2 бhсть нaмъ њ сeмъ t с™hхъ nтє1цъ, ћкw да t прaведныхъ трудHвъ и3 своегw2 дёланіz дневнyю пи1щу притsжемъ себЁ, и3 прHчаz н{жднаz потрє1бнаz тэлеси2. ГDь и3 пречcтаz є3гw2 м™и, ±же њ нaсъ ўпрaвитъ.

Знайшли помилку