...

Тріодь постова, вівторок 6-ї седмиці

Гражданським шрифтомЦерковнослов'янськоюУкраїнськоюГрецькою

Вторник

Последование утрени

Тро́ичны гла́са.

По 1-м стихосло́вии седа́льны умили́тельны Осмогла́сника два́, с Богоро́дичным.

По 2-м стихосло́вии седа́лен господи́на Ио́сифа. Гла́с 6.

Подо́бен: А́нгельския:

Грехо́вным неду́гом истаява́емь, на одре́ отча́яния низлежу́: те́мже мя́ Врачу́ боля́щих посети́ Твои́м человеколю́бием, и не оста́ви мя́ усну́ти лю́те в сме́рть, Всеще́дрый, да вопию́ Ти те́пле: Ми́лости Пода́телю, Го́споди сла́ва Тебе́.

Сла́ва, то́йже.

И ны́не, Богоро́дичен: Нача́ло спасе́ния, Гаврии́лово провеща́ние к Де́ве бы́сть: слы́ша бо, е́же ра́дуйся, не отбеже́ целова́ния: не усумне́ся я́ко Са́рра в се́ни, но си́це глаго́лаше: се́ раба́ Госпо́дня, бу́ди мне́ по глаго́лу Твоему́.

По 3-м стихосло́вии седа́лен, господи́на Фео́дора. Гла́с 5:

Подо́бен: Сия́ет дне́сь:

Вчера́ и дне́сь боле́знь Ла́зарева, сию́ бо Христу́ явля́ют сро́дницы. ра́достию Вифа́ние угото́вися, жизнода́вца угости́ти и царя́, с на́ми вопию́щи: Го́споди сла́ва Тебе́.

Сла́ва, то́йже.

И ны́не, Богоро́дичен, гла́с то́йже: Ма́ти Бо́жия всесвята́я, Стено́ христиа́н, изба́ви лю́ди Твоя́ обы́чно, зову́щыя Ти́ приле́жно: противоста́ни скве́рным и возносли́вым помысло́м, да вопие́м Ти́: ра́дуйся Присноде́во.

Кано́н мине́и, и трипе́снец господи́на Ио́сифа.

И стихосло́вится пе́снь. Гла́с 6.

Пе́снь 2.

Ирмо́с: Ви́дите, ви́дите, я́ко А́з е́смь Бо́г: ма́нну одожди́вый, и во́ду из ка́мене источи́вый дре́вле в пусты́ни лю́дем Мои́м, десни́цею еди́ною, и кре́постию Мое́ю.

Во́лею обнища́л еси́, естество́м бога́тый Христе́: взалка́л еси́ пости́вся, насыща́яй вся́кое живо́тно. те́м мя́ насы́ти а́лчущаго Твоея́ благода́ти, и покажи́ та́мошния трапе́зы сло́ве о́бщника.

Ла́заря ни́щаго мя́ покажи́ грехо́в, Христе́, и расточи́ бога́тство, е́же зле́ собра́х, и соверше́нное Твое́ любле́ние ще́дре испо́лнив, та́мошняго изба́ви мя́ муче́ния стра́шнаго.

О́троки обостри́в си́льнейшыя огня́, иногда́ в Вавило́не соде́ла по́ст: те́м поревнова́вши о душе́ моя́, не уныва́й, и о́гнь сладостра́стий ду́ха угаси́ши росо́ю.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Тебе́ вопие́м ро́ждшей ра́дость, Богоро́дице Де́во обра́дованная: Бо́га, Его́же родила́ еси́, умоли́, изба́витися от бе́д и тли́, воспева́ющым тя́ при́сно.

И́ный, господи́на Фео́дора. Гла́с 5.

Ирмо́с: Ви́дите, ви́дите, я́ко А́з е́смь Бо́г: ма́нну одожди́вый, и во́ду из ка́мене источи́вый дре́вле в пусты́ни лю́дем Мои́м, десни́цею еди́ною, и кре́постию Мое́ю.

Ви́дите, ви́дите, я́ко А́з е́смь Бо́г, об ону́ страну́ Иорда́на ходя́й, слы́шав я́ко Ла́зарь боли́т, и реки́й: я́ко не у́мрет, но е́сть сие́ о сла́ве Мое́й.

Рыда́нием обложи́вшеся Ла́заревы сестры́, стра́сть Тебе́ Ве́детелю все́х явля́ют: но пребыва́еши ма́ло, да воздви́гнеши чу́до, и пока́жеши ученико́м Твои́м стра́шная.

Тро́ичен: Единоца́рственная, Триипоста́сная Еди́нице, Госпо́дство и Ца́рство веко́в, Тя́ сла́вят Отца́, и Сына, и Свята́го Ду́ха, мно́жество А́нгел, и все́ естество́ челове́ческое.

Богоро́дичен: Кто́ не диви́лся бы зря́ в Тебе́ Соде́теля Де́во, назда́вшаго Ада́ма па́дшаго, несказа́нным соедине́нием, из Тебе́ пло́тию рожде́нна, неизме́нно, во спасе́ние на́ше.

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Ны́не украси́ся о Вифа́ние ра́достию, сотвори́вши прия́телище Царя́ все́х, я́ко прии́дет к Тебе́, да Ла́заря пока́жет па́ки теку́ща от тле́ния в живо́т.

Ирмо́с: Ви́дите, ви́дите, я́ко А́з е́смь Бо́г, в пло́ть облеки́йся во́лею Мое́ю, да спасу́ Ада́ма, от ле́сти па́дшаго в преступле́ние зми́ем.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Помышля́ю мно́жество согреше́ний, и уя́звлен жа́лом со́вести, я́коже в пла́мени болю́ окая́нный: уще́дри мя́ Сло́ве Бо́жий, Твое́ю ми́лостию.

Презре́в Ла́зарева исправле́ния, неми́лостиваго бога́таго нра́вом позави́дех: благоутро́бне Бо́же, обрати́в мя́ уще́дри, да Тя́ сла́влю во ве́ки вся́.

Душе́вною боле́знию одержи́мь, и умре́ти хотя́ отча́янием, Твоего́ Иису́се посеще́ния тре́бую, оживотвори́вшаго Тебе́ призыва́ющыя.

Богоро́дичен: Пресвята́я Де́во, ты́ мя спаси́, мое́й не́мощи бу́ди по́мощь, Воли́теля Ми́лости роди́вшая, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

И́ный.

Ирмо́с: Преподо́бнии Твои́ о́троцы в пещи́ Христе́ воспева́юще глаго́лаху: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Ра́дуйся Вифа́ние, Ла́зарево оте́чество: в тебе́ бо Христо́с предста́в вели́чие соверши́т, оживи́в Ла́заря.

Ла́зарь боле́знует, да Ты́ просла́вишися Сы́не Бо́жий о не́м: и пою́т Тя́ непреста́нно дела́ вся́ Го́спода.

Благослови́м отца́, и Сына, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Тро́ицу Всесвяту́ю во Отце́, и Сы́не, и Ду́хе, воспева́юще пое́м: благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода.

Богоро́дичен: Неизрече́нное Твое́ Рождество́ вси́ пое́м Чи́стая, и чту́ще Его́ я́ко Бо́га, благослови́м вся́ дела́, я́ко Соде́теля и Го́спода.

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Доброде́телей ве́тви к Сре́тению Христо́ву гото́вяще, ны́не зове́м: благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви:

Ирмо́с: Преподо́бнии Твои́ о́троцы в пещи́ Христе́ воспева́юще глаго́лаху: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во Воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.

Пре́жде вкуше́ние го́рькое челове́ка первозда́ннаго лю́те из рая́ изгна́, и сме́рти се́ти припряже́: пости́ся о душе́ моя́, бе́гай подража́ния, бе́гай наслажде́ния сла́сти многоболе́зненныя.

Во у́м прие́млю Твое́ суди́ще, и пла́мень неугаси́мый, Судие́ пра́веднейший, себе́ осужда́ю пре́жде суда́: ужасо́хся бо и трепе́щу, безме́рно прегреши́в Тебе́, я́ко и́н никто́же на земли́. Те́мже молю́ Тя, уще́дри мя́.

Страсте́й измы́емся омраче́ния, просвети́тельными моли́твами, и доброде́телей ве́тви нося́ще, сре́сти Христа́ потщи́мся, на жребя́ти ча́ема ны́не все́сти, гото́вяща же ся страда́ти, за е́же спасти́ на́с.

Богоро́дичен: Из тебе́ Де́во Богоблагода́тная, в нощи́ страсте́й одержи́мым, возсия́ све́та и ми́ра Христо́с Пода́тель, от невня́тия разреша́яй преступле́ние, и избавле́ние на́м я́ве да́руяй.

И́ный.

Ирмо́с: Иса́ие лику́й, Де́ва име́ во чре́ве, и роди́ Сына Емману́ила, Бо́га же и челове́ка, Восто́к и́мя ему́: Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Ны́не мертвогро́бная гото́ви Ла́заре му́дре, сконча́ешися бо от жи́зни, у́тро умре́ти имы́й, гро́б узри́, въоньже всели́шися: но тебе́ Христо́с па́ки оживи́т, воздви́г четверодне́вна.

Вифа́ние лику́й, к тебе́ бо прии́дет Христо́с, чу́до соверша́я ве́лие и стра́шное, связа́в сме́рть, воскреси́т вся́ко я́ко Бо́г Ла́заря уме́ршаго, и Зижди́теля велича́юща.

Тро́ичен: Еди́но Существо́ Тя́ воспева́ю, Безнача́льная Тро́ице, Честна́я Живонача́льная, Несеко́мая Еди́нице, О́тче нерожде́нне, и рожде́нне Сло́ве и Сы́не, и Ду́ше Святы́й, спаси́ на́с пою́щих Тя́.

Богоро́дичен: Па́че ума́ рождество́ Твое́ Богома́ти, без му́жа бо зача́тие в Тебе́, и Де́вственное Рождество́ бы́сть: и́бо Бо́г е́сть рожде́йся, Его́же велича́юще, Тя́ Де́во ублажа́ем.

Сла́ва Тебе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Прииди́те угото́вим Го́сподеви к сре́тению, ве́тви доброде́телей нося́ще Ему́: та́ко бо Его́ прии́мем, я́коже во гра́де Иерусали́ме в души́ на́шей, покланя́ющеся и пою́ще Его́.

Ирмо́с: Иса́ие лику́й, Де́ва име́ во чре́ве, и роди́ Сына Емману́ила, Бо́га же и челове́ка, Восто́к и́мя ему́: Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Свети́лен.

На стихо́вне самогла́сен дне́, два́жды. Гла́с 5:

Поползну́вшися прегреше́ньми, и плени́цами согреше́ний свя́зана, о душе́, что́ уныва́еши? что́ лени́шися? бе́гай при́сно я́коже Ло́т Содо́ма и Гомо́рры, нечистоты́ запале́ния. Не возвраща́йся вспя́ть, и бу́деши я́ко сто́лп со́льный, на горе́ спаса́йся доброде́телей, бе́гай при́сно немилосе́рднаго бога́таго, безутро́бия горе́ния. В не́дра прейди́ Авраа́мова я́ко Ла́зарь, смиренному́дрием возопи́й: упова́ние мое́, и прибе́жище мое́, Го́споди сла́ва Тебе́.

Му́ченичен: Страстоте́рпцы Твои́ Го́споди, чи́ны А́нгельския подража́вше, я́ко безпло́тни му́ки претерпе́ша, единомы́сленное упова́ние иму́ще, обеща́нных благи́х наслажде́ние. Те́х моли́твами Христе́ Бо́же на́ш, ми́р да́руй ми́рови Твоему́, и душа́м на́шым ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Тебе́ мо́лимся, я́ко Бо́жии Ма́тери, благослове́нная, моли́ о спасе́нии ду́ш на́ших.

На 6-м часе́ тропа́рь проро́чества, гла́с 5:

Необори́мую сте́ну да́л еси́ гра́ду на́шему, ро́ждшую Тя́ Де́ву: То́ю Спа́се от окружа́ющих злы́х изми́, мо́лимся, ду́шы на́шя.

Проки́мен, псало́м 108, гла́с 4: Помози́ ми Го́споди Бо́же мо́й, и спаси́ мя по ми́лости Твое́й.

Сти́х: Бо́же, хвалы́ моея́ не премолчи́.

Проро́чества Иса́иина чте́ние. [Ис.49:6–10.]

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: се́ да́х тя́ в заве́т ро́да, во све́т язы́ком, е́же бы́ти тебе́ во спасе́ние, да́же до после́дних земли́. Та́ко глаго́лет Госпо́дь, изба́вивый тя́ Бо́г Изра́илев: освяти́те уничижа́ющаго ду́шу свою́, гнуша́емаго от язы́к рабо́в кня́жеских: ца́рие у́зрят его́, и воста́нут кня́зи, и покло́нятся ему́, Го́спода ра́ди: я́ко ве́рен е́сть Святы́й Изра́илев, и избра́х тя́. Та́ко глаго́лет Госпо́дь: во вре́мя прия́тно послу́шах тебе́, и в де́нь спасе́ния помого́х ти́, и сотвори́х тя́, и да́х тя́ в заве́т ве́чный язы́ков, е́же устро́ити зе́млю, и насле́дити насле́дия пусты́ни, Глаго́люща су́щым во у́зах изыди́те, и су́щым во тьме́, откры́йтеся: на все́х путе́х пасти́ся бу́дут, и на все́х стезя́х па́жить и́х. Не вза́лчут, ниже́ вжа́ждут, ниже́ порази́т и́х зно́й, ниже́ со́лнце: но ми́луяй и́х уте́шит и́х.

Проки́мен, псало́м 109, гла́с 4: Ты́ иере́й во ве́к, по чи́ну Мелхиседе́кову.

Сти́х: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: седи́ одесну́ю Мене́.

 

 

Последование вечерни

обы́чное стихосло́вие. На Го́споди воззва́х, поста́вим стихо́в 6: и пое́м стихи́ры подо́бны господи́на Ио́сифа. Гла́с 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Все́ми прило́ги лука́ваго, многостра́стное мое́ се́рдце изнемо́гшее, гро́бу сно́сится уны́ния лю́те, и я́ко ка́менем покрыва́ется нечу́вствием спа́се: Дре́вом Живоно́снаго Твоего́ Креста́, вся́ су́щыя во а́де оживи́вый, возста́ви мя́, оживи́, я́ко да стра́хом Твое́ сла́влю Божество́.

Бога́тство сласте́й тлетво́рных, лука́ваго де́йством всегда́ возлюби́х, су́етно веселя́ся несмы́сленный: ума́ же презре́х, я́ко Ла́заря ина́го, стеня́ща, а́лчуща Боже́ственных бра́шен Сло́ве, пла́мене бу́дущаго изба́ви мя́ Твои́м благоутро́бием, я́ко да сла́влю Тя́ Человеколю́бца.

И́на господи́на Фео́дора, гла́с 3.

Подо́бен: Поста́виша:

Дне́сь и́здше Ла́зарь, и рыда́ет сего́ Вифа́ниа, его́же Спа́се На́ш воздвиза́еши от ме́ртвых и предуверя́еши друго́м Твои́м, Воскресе́ния Твоего́ стра́шное, а́дово умерщвле́ние, и Ада́мово оживле́ние: сего́ ра́ди пое́м Тя́.

И мине́и 3. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

Проки́мен, псало́м 110, гла́с 4: Нача́ло прему́дрости стра́х Госпо́день.

Сти́х: Испове́мся тебе́ Го́споди все́м се́рдцем мои́м.

Бытия́ чте́ние. [Быт.31:3–16.]

Рече́ Госпо́дь ко Иа́кову: возврати́ся в зе́млю отца́ твоего́, и в ро́д тво́й, и бу́ду с тобо́ю. Посла́в же Иа́ков, призва́ Ли́ю и Рахи́ль на по́ле, иде́же бя́ху стада́. И рече́ и́м: ви́жду а́з лице́ отца́ ва́шего, я́ко не́сть ко мне́, я́коже вчера́ и тре́тияго дне́: Бо́г же отца́ моего́ бе́ со мно́ю. И вы́ са́ми ве́сте, я́ко все́ю си́лою мое́ю рабо́тах отцу́ ва́шему. Оте́ц же ва́ш оби́де мя́, и измени́ мзду́ мою́ десяти́ а́гнцев: но не даде́ ему́ Бо́г зла́ сотвори́ти мне́. А́ще си́це рече́т: пе́стрыя бу́дет твоя́ мзда́: и родя́тся вся́ о́вцы пе́стрыя. а́ще же рече́т: бе́лыя бу́дет твоя́ мзда́: и родя́тся вся́ о́вцы бе́лыя. И отя́ Бо́г вся́ скоты́ отца́ ва́шего, и даде́ я́ мне́. И бы́сть егда́ зачина́ху о́вцы во чре́ве прие́млюще: и ви́дех очи́ма мои́ма во сне́: и се́ козлы́ и овны́ восходя́ще бя́ху на о́вцы и ко́зы, белова́тыя и пе́стрыя, и пепелови́дныя пе́стрыя. И рече́ ми А́нгел Бо́жий во сне́: Иа́кове. а́з же ре́х, что́ есть, И рече́: воззри́ очи́ма твои́ма, и ви́ждь козлы́ и овны́ восходя́щыя на о́вцы и ко́зы бе́лыя, и пе́стрыя, и пепелови́дныя пе́стрыя: ви́дех бо, ели́ка тебе́ Лава́н твори́т. А́з е́смь Бо́г яви́выйся тебе́ на ме́сте Бо́жии, иде́же пома́зал ми́ еси́ та́мо сто́лп, и обетова́л ми́ еси́ та́мо обе́т: ны́не у́бо воста́ни и изы́ди от земли́ сея́, и иди́ в зе́млю рожде́ния твоего́, и бу́ду с тобо́ю. И отвеща́вше Рахи́ль и Ли́а, реко́сте ему́: еда́ е́сть на́м еще́ ча́сть или́ насле́дие в дому́ отца́ на́шего? Не я́ко ли чужды́я вмени́хомся ему́? продаде́ бо на́с, и снеде́ сне́дию сребро́ на́ше. Все́ бога́тство и сла́ва, ю́же отя́ Бо́г от отца́ на́шего, на́м бу́дет и ча́дом на́шым: ны́не у́бо ели́ка тебе́ рече́ Бо́г, твори́.

Проки́мен, псало́м 111 гла́с 4: Ми́лостив, и ще́др, и пра́ведн:

Сти́х: Блаже́н му́ж боя́йся Го́спода.

При́тчей чте́ние. [Притч.21:3–21.]

Сы́не, твори́ти пра́ведная, и и́стинствовати, уго́дна Бо́гу па́че не́жели же́ртв кро́вь. Велему́дрый во укори́зне дерзосе́рд: свети́ло же нечести́вых греси́. Помышле́ния тщали́ваго во изоби́лии: и вся́к неради́вый в лише́нии. Де́лаяй сокро́вища язы́ком лжи́вым, су́етная го́нит в се́ти сме́ртныя. Всегуби́тельство на нечести́выя устремля́ется: не хотя́т бо твори́ти пра́ведная. К стро́потным стро́потныя пути́ посыла́ет Бо́г: чи́ста бо и пра́ва дела́ его́. Лу́чше жи́ти во у́гле непокрове́нном, не́жели в пова́пленных с непра́вдою, и в хра́мине о́бщей. Душа́ нечести́ваго не поми́луется ни от еди́наго от челове́ков. Тщету́ прие́млющу невозде́ржному, кова́рнейший бу́дет незло́бивый: разумева́яй же му́дрый прии́мет ра́зум. Разумева́ет пра́ведный сердца́ нечести́вых, и уничтожа́ет нечести́выя в злы́х. И́же затыка́ет ушеса́ своя́, е́же не послу́шати немощна́го, и то́й призове́т, и не бу́дет послу́шаяй его́. Дая́ние та́йно отвраща́ет гне́вы, щадя́й же даро́в воздвиза́ет я́рость кре́пкую. Весе́лие пра́ведных твори́ти су́д: преподо́бный же нечи́ст у злоде́ев. Му́ж заблужда́яй от пути́ пра́вды, в со́нмищи исполи́нов почи́ет. Му́ж ску́ден лю́бит весе́лие, любя́й же вино́ и еле́й не обогати́тся. Отре́бие же пра́веднику беззако́нник. Лу́чше жи́ти в земли́ пу́сте, не́же жи́ти с жено́ю сварли́вою, и язы́чною и гневли́вою. Сокро́вище вожделе́нно почи́ет во усте́х му́драго: безу́мнии же му́жи пожира́ют е́. Пу́ть пра́вды и ми́лостыни обря́щет живо́т и сла́ву.

На стихо́вне самогла́сен дне́, два́жды. Гла́с 1:

В багряни́цу самоде́ржства боготка́нную, и в червлени́цу нетле́ния оде́явшися, о душе́ моя́, свое́ досто́инство поруга́ла еси́, бога́тство и наслажде́ние, гре́х сотвори́вши, и презира́ющи своего́ сплеме́нника, я́коже презре́ ни́щаго Ла́заря бога́тый. но да не со о́нем му́чена бу́деши, обнища́й ду́хом, и обнища́вшему тебе́ ра́ди Го́сподеви возопи́й: багряни́цею поруга́ния пре́жде распя́тия оболки́йся, и на́г на Кресте́ распны́йся мене́ ра́ди, Твоего́ Ца́рствия одея́нием, от студа́ ве́чнаго Христе́ изба́ви мя́.

Му́ченичен: О до́брыя ку́пли ва́шея Святи́и! я́ко кро́ви да́сте, и небеса́ насле́довасте: и вре́менно искуси́вшеся, ве́чно ра́дуетеся. вои́стинну до́брая ва́ша ку́пля: тле́нная бо оста́вльше, нетле́нная восприя́сте, и со А́нгелы лику́юще, пое́те непреста́нно Тро́ицу Единосу́щную.

Сла́ва, и ны́не, Крестобогоро́дичен:

Подо́бен: Прехва́льнии му́ченицы:

Ме́чь про́йде, о Сы́не, Де́ва глаго́лаше, на Дре́ве я́ко узре́ Христа́ ви́сяща, Мое́ се́рдце, и терза́ет Влады́ко, я́коже дре́вле Симео́н Мне́ предрече́: но воста́ни, и спросла́ви безсме́ртне, Ма́терь и рабу́ Твою́, молю́ся.

 

Во вт0рникъ вaій.

На ќтрени, тр0ичны глaса.

 

 

 

 

текст очікується