Без категорії,  Требник

Глава 47. Чи́н благослове́ния и освяще́ния иконоста́са

ГражданскийЦерковнослов’янськоюУкраїнською

Чи́н благослове́ния и освяще́ния иконоста́са

Подоба́ет у́бо ве́дати, я́ко поста́влену су́щу иконоста́су в це́ркви, а́ще уже́ от епи́скопа освяще́нной соверше́нно, или́ от его́ наме́стника благослове́нной, а́бие протоиере́ем, или́ его́ изволе́нием от иере́а ме́стнаго освяща́ется. А́ще же в неосвяще́нной, или́ неблагослове́нной, пе́рвее це́рковь освяща́ется, или́ благословля́ется, пото́м же ико́ны, а́бие по миропома́зании сте́н пре́жде кажде́ния. Святи́тель ста́в пред Ца́рскими враты́, ре́кшу диа́кону: Го́споду помо́лимся, чте́т моли́твы ни́же положе́нныя, и свяще́нною водо́ю кропи́т ико́ны, пото́м же кади́т и соверша́ет освяще́ние. А́ще же наме́стник его́ це́рковь благословя́ет, пре́жде отпу́ста пред Ца́рскими враты́, по Го́споди поми́луй, чте́т вся́ ни́же пи́санная, и посе́м твори́т отпу́ст обы́чный. А́ще же в освяще́нной уже́, или́ благослове́нной це́ркви, новопоста́влены су́ть ико́ны, си́це благословя́ются: Иере́й в епитрахи́ль и фело́нь оде́янный, а́ще не и́мать свяще́нной воды́, твори́т пе́рвее ма́лое освяще́ние а́вгустово, пото́м же пред ца́рскими враты́ ста́в, начина́ет обы́чно:

Благослове́н Бо́г на́ш: Ли́к же пое́т: Царю́ небе́сный: И чте́тся Трисвято́е. И по О́тче на́ш: Прииди́те, поклони́мся: три́жды.

Псало́м 131:

Помяни́ Го́споди Дави́да, и всю́ кро́тость его́. Я́ко кля́тся Го́сподеви, обеща́ся Бо́гу Иа́ковлю: А́ще вни́ду в селе́ние до́му моего́, или́ взы́ду на о́др посте́ли моея́: А́ще да́м со́н очи́ма мои́ма, и ве́ждома мои́ма дрема́ние, и поко́й скраниа́ма мои́ма: До́ндеже обря́щу ме́сто Го́сподеви, селе́ние Бо́гу Иа́ковлю. Се́ слы́шахом я́ во евфра́фе, обрето́хом я́ в поля́х дубра́вы: Вни́дем в селе́ния его́, поклони́мся на ме́сто, иде́же стоя́сте но́зе его́. Воскресни́ Го́споди в поко́й тво́й, ты́ и киво́т святы́ни твоея́. Свяще́нницы твои́ облеку́тся пра́вдою, и преподо́бнии твои́ возра́дуются. Дави́да ра́ди раба́ Твоего́, не отврати́ лице́ пома́заннаго твоего́. Кля́тся Госпо́дь Дави́ду и́стиною, и не отве́ржется ея́: от плода́ чре́ва твоего́ посажду́ на Престо́ле твое́м. А́ще сохраня́т сы́нове твои́ заве́т мо́й, и свиде́ния моя́ сия́, и́мже научу́ я́, и сы́нове и́х до ве́ка ся́дут на Престо́ле твое́м. Я́ко избра́ Госпо́дь сио́на, изво́ли и́ в жили́ще себе́. Се́й поко́й мо́й во ве́к ве́ка, зде́ вселю́ся, я́ко изво́лих и́: Лови́тву его́ благословля́яй благословлю́, ни́щыя его́ насыщу́ хле́бы. Свяще́нники его́ облеку́ во спасе́ние, и преподо́бнии его́ ра́достию возра́дуются. Та́мо возвращу́ ро́г Дави́дови, угото́вах свети́льник пома́занному моему́. Враги́ его́ облеку́ студо́м, на не́мже процвете́т святы́ня моя́.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, три́жды.

Ре́кшу же диа́кону: Го́споду помо́лимся, и кли́ру: Го́споди поми́луй.

Иере́й чте́т моли́тву сию́:

Го́споди Бо́же на́ш, Бо́же бого́в и Го́споди господе́й, Бо́же Савао́ф, Тво́рче и Созда́телю всея́ ви́димыя и неви́димыя тва́ри, о́тче Го́спода на́шего Иису́са Христа́, люде́й твои́х изра́иля, ве́дый удо́бь преложе́нное от Тебе́ и́стиннаго Бо́га к чу́ждым ло́жным бого́м се́рдце, от идолослуже́ния изъима́я те́х, в позна́нии же и служе́нии тебе́ еди́наго и́стиннаго Бо́га всегда́ неотсту́пно име́ти хотя́, о́бразы и подо́бия тебе́ и́стинному Бо́гу проти́вныя себе́ сотвори́ти, во е́же я́ко Го́споду те́м кла́нятися и служи́ти, преще́нием запрети́л еси́: подо́бия же па́ки и о́бразы, и́миже не чужды́х ло́жных и не су́щих бого́в, но тебе́ еди́наго и́стиннаго Бо́га пресвято́е и великоле́пое и́мя сла́вится, [не удовля́я лю́ди своя́ писа́нием то́чию заве́та и зако́на], уго́дником твои́м моисе́ом пе́рвее по о́бразу пока́занному ему́ на горе́, киво́т заве́та от дре́ва негнию́щаго обложе́н зла́том, в не́мже скрижа́ли заве́та, ста́мна злата́ и ааро́нов же́зл пото́м возложены́ бы́ша, и над ни́м херуви́ма два́, и на опо́нах де́лом шве́нным херуви́мов мно́жество устро́ити, два́ же херуви́ма у угло́в очисти́лища: пото́м же и в соломо́новом созда́нном тебе́ хра́ме, херуви́ма два́ от кипари́снаго дре́ва, зла́том объя́та поста́вити повеле́л еси́. И я́ко твое́ с людьми́ пребыва́ние, и сла́вы Твоея́ вели́чества зна́мения, и па́мять твои́х превели́ких и пресла́вных чуде́с и благодея́ний в себе́ иму́щыя и собо́ю явля́ющыя, [а́ще и дела́ ру́к челове́ческих бя́хустра́хом и тре́петом, оба́че и боголе́пным поклоне́нием, кажде́нием же и пред те́ми моле́нием чти́ти сия́ повеле́л еси́: о́ную же че́сть, я́коже себе́ самому́ отда́нную, ми́лостивно прия́л еси́, безче́стие же си́м сотво́рших, и достодо́лжно сия́ не поче́тших разли́чно я́коже о́зу о́наго му́чил и погуби́л еси́: разли́чие же и ра́знство че́сти богоприя́тных, от богоме́рзких о́бразов, при или́и свяще́ннице и судии́ изра́ильском в сокруше́нии даго́на и́дола, и в уязвле́нии иноплеме́ник я́сно показа́л еси́. Во исполне́нии же време́н посла́л еси́ Единоро́днаго Сы́на Твоего́ Го́спода на́шего Иису́са Христа́, ражда́емаго от жены́ Присноде́вы Мари́и: и́же зра́к раба́ прии́м, и в подо́бии челове́честем бы́в, подо́бие своего́ Пречи́стаго о́браза, к своему́ Боже́ственному лицу́ убру́с приложи́в, изъобрази́, и а́вгарю еде́сскому кня́зю посла́, и те́м от неду́га того́ исцели́, и все́м к нему́ приходя́щым, и ве́рою кла́няющымся, неисче́тная исцеле́ния и мно́гая благодея́ния чудоде́йствуяй подава́ше. И мы́ у́бо, о всеблаги́й и ще́дрый Влады́ко, сия́ о́бразы возлю́бленнаго Сы́на твоего́, в воспомина́ние спаси́тельнаго воплоще́ния, и все́х пресла́вных его́ чуде́с, страсте́й же и распя́тия и сме́рти, и пресла́внаго воскресе́ния, и на небеса́ вознесе́ния, и все́х его́ благодея́ний, я́же на земли́, я́ко челове́к яви́вся, челове́ческому ро́ду показа́, о ни́хже на́м Боже́ственная Ева́нглиа я́сно повеству́ют: та́кожде Пречи́стой его́ ма́тери, я́ко честне́йшей и всея́ тва́ри вы́шшей, и у тебе́ прия́тнейшей моли́твенницы и предста́тельницы на́шей: а́нгелов же и проро́ков, и апо́столов богогла́сных, му́чеников и святи́телей, и преподо́бных, и все́х святы́х, я́ко твои́х уго́дников, рабо́в же ве́рных и при́сных друго́в, и твои́х и́стинных су́щих о́бразов не боготворя́ще, но ве́дуще, я́ко по́честь о́браза на первообра́зное восхо́дит, в свято́м Твое́м се́м хра́ме пред твои́м вели́чеством че́стно предложи́хом, и припа́дающе приле́жно мо́лим: при́зри ми́лостивно на ны́ и на о́бразы сия́, и явле́ния ра́ди во пло́ти возлю́бленнаго Сы́на твоего́, и всего́ его́ спаси́тельнаго плотска́го Боже́ственнаго смотре́ния, в его́же воспомина́ние и сла́ву, и моли́твами Пречи́стыя и преблагослове́нныя его́ ма́тере, святы́х небе́сных си́л безпло́тных, честна́го проро́ка предте́чи и крести́теля Иоа́нна, богогла́сных проро́к, духоно́сных апо́стол, добропобе́дных му́ченик, святи́телей же, и преподо́бных и пра́ведных, и все́х святы́х Твои́х, в и́хже че́сть и па́мять сия́ устро́ихом, посли́ на ня́ твое́ небе́сное благослове́ние и благода́ть Пресвята́го Ду́ха, и благослови́ и освяти́ я́, и пода́ждь и́м си́лу целе́бную, и все́х диа́вольских ко́зней прогони́тельну, и испо́лни я́ благослове́ния, си́лы же и кре́пости, ея́же бога́тно влия́л еси́ на о́ный святы́й нерукотворе́нный о́браз, прикоснове́нием Пресвята́го и Пречи́стаго Боже́ственнаго лица́ Единоро́днаго Сы́на Твоего́, во е́же си́лам и чудесе́м и те́ми де́йствоватися, во утвержде́ние правосла́вныя ве́ры и спасе́ние люде́й твои́х. Все́х же тебе́ и единоро́дному твоему́ Сы́ну, и пресвято́му и животворя́щему твоему́ ду́ху, пред си́ми о́бразами кла́няющихся, и приле́жно ве́рою моля́щихся, и ми́лость обрести́ прося́щих, святы́х же, я́ко твои́х ве́рных рабо́в и прии́скренних друго́в, в и́хже и́мя и пода́нную студе́ныя воды́ ча́шу прия́ти, и мздо́ю проро́чею или́ пра́ведничею или́ учени́чею возда́ти ми́лостивно обеща́л еси́, в мольбу́ к Тебе́ в беда́х и ну́ждах и ско́рбех, и во все́х свои́х тре́бованиях на вся́ ико́ны и́х взира́юще, ве́рою призыва́ющих, мольбы́ и моле́ния и приле́жная проше́ния услы́шаны бы́ти, и ми́лость Твоего́ человеколю́бия привлещи́ сотвори́, оставле́ние же грехо́в пода́ждь, и благода́ть получи́ти сподо́би. Ты́ бо еси́ освяще́ние на́ше, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Единоро́дным Твои́м Сы́ном, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

Иере́й: Ми́р все́м.

Ли́к: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Главы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Ли́к: Тебе́ Го́споди.

Иере́й же, главу́ прекло́нь, та́йно чте́т моли́тву сию́:

Го́споди Бо́же на́ш, пи́санныя о́бразы святы́х Твои́х не отмета́яй, но па́че любе́зно прие́мляй, во е́же ели́жды очи́ма теле́сныма взира́юще на ня́, толи́жды у́мныма очи́ма дела́ и житие́ и́х Тебе́ благоуго́дное воспомина́ти и размышля́ти, я́коже и в писа́ниих чту́ще бу́дем. Сия́ у́бо ико́ны, приле́жно мо́лимся, я́же в че́сть и сла́ву, и в воспомина́ние спаси́тельнаго воплоще́ния, чуде́с же и благодея́ний Единоро́днаго Сы́на Твоего́, Яже на́м Боже́ственное Ева́нгелие веща́ет, да не то́чию чту́ще, но и на изъображе́нныя взира́юще в у́м прие́млем, и в па́мять благода́рно отно́сим: та́кожде и Пречи́стыя Де́вы Богоро́дицы, небе́сных си́л безпло́тных, свята́го Иоа́нна Предте́чи и Крести́теля, святы́х апо́стол, проро́к, му́ченик, и все́х святы́х Твои́х сооруди́хом, ми́лостивно небе́сным твои́м благослове́нием, в окропле́нии воды́ сея́ свяще́нныя благослови́ и освяти́, и все́х ве́рно пред ни́ми, Тебе́ Бо́га Отца́, и Единоро́днаго Сы́на, и Пресвята́го и Животворя́щаго Твоего́ Ду́ха, Пречи́стую же Богоро́дицу, и все́х святы́х Твои́х, и́хже изъображе́ния в си́х ико́нах су́ть, досто́йно чту́ще, Твое́ Боже́ственное милосе́рдие, о́ных же, я́ко Твои́х при́сных рабо́в и друго́в, моли́твы за себе́ к Тебе́ Бо́гу и Го́споду, предста́тельства же и по́мощи прося́ще призыва́ти бу́дут, Твои́м благосе́рдием, святы́х же Твои́х моли́твами ско́ро получи́ти сотвори́, оставле́ние же грехо́в да́руй, и насле́дники Ца́рствия Твоего́, я́ко Бла́г, бы́ти сподо́би.

И возглаша́ет: Ты́ бо еси́ Бо́г ми́лости, и щедро́т, и человеколю́бия, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Единоро́дным Твои́м Сы́ном, и Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

Святи́тель же или́ иере́й кропи́т свяще́нною водо́ю ве́сь иконоста́с, от ни́зу да́же до верха́, глаго́ля:

Освяща́ются ико́ны сия́ окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя, в че́сть и сла́ву вели́каго Бо́га и спа́са на́шего Иису́са Христа́, и в па́мять святы́х его́, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. Три́жды.

А́бие же ли́к пое́т или́ чте́т тропари́ сия́, гла́с 2:

Пречи́стому твоему́ о́бразу покланя́емся благи́й, прося́ще проще́ния прегреше́ний на́ших, Христе́ Бо́же: во́лею бо благоволи́л еси́ пло́тию взы́ти на кре́ст, да изба́виши, я́же созда́л еси́, от рабо́ты вра́жия. те́м благода́рственно вопие́м ти́: ра́дости испо́лнил еси́ вся́ Спа́се на́ш, прише́дый спасти́ ми́р.

Сла́ва, гла́с 2:

Апо́столи, проро́цы, святи́телие, преподо́бнии, пра́веднии и вси́ святи́и, до́бре по́двиг сконча́вшии и ве́ру соблю́дшии, дерзнове́ние иму́ще ко спа́су, о на́с того́ я́ко блага́го моли́те, спасти́ ве́рно ва́с призыва́ющих, и ико́ны ва́шя, я́ко друго́в Бо́жиих, благоче́стно чту́щих.

И ны́не, гла́с 1:

Любо́вию, Чи́стая Де́во, твою́ святу́ю ико́ну почита́ющым, и Бо́жию тя́ и́стинную ма́терь согла́сно возвеща́ющым, и ве́рно покланя́ющым ти ся храни́тельница яви́ся, и держа́вная предста́тельница вся́кое зло́ от си́х удаля́ющи, я́ко вся́ могу́щая.

А́бие же посе́м твори́т обы́чный отпу́ст.

Чи1нъ бlгословeніz и3 њсщ7eніz їкwностaса

Подобaетъ ќбw вёдати, ћкw постaвлену сyщу їкwностaсу въ цRкви, ѓще ўжE t є3пcкпа њсщ7eнной совершeннw, и3ли2 t є3гw2 намёстника бlгословeнной, ѓбіе прwтоіерeемъ, и3ли2 є3гw2 и3зволeніемъ t їерeа мёстнагw њсщ7aетсz. Ѓще же въ неwсщ7eнной, и3ли2 небlгословeнной, пeрвэе цRковь њсщ7aетсz, и3ли2 бlгословлsетсz, пот0мъ же їкw6ны, ѓбіе по мmропомaзаніи стёнъ прeжде каждeніz. С™и1тель стaвъ пред8 цrкими враты2, рeкшу діaкону: ГDу пом0лимсz, чтeтъ моли6твы ни1же положє1нныz, и3 сщ7eнною вод0ю кропи1тъ їкw6ны, пот0мъ же кади1тъ и3 совершaетъ њсщ7eніе. Ѓще же намёстникъ є3гw2 цRковь бlгословsетъ, прeжде tпyста пред8 цrкими враты2, по ГDи поми1луй, чтeтъ вс‰ ни1же пи6саннаz, и3 посeмъ твори1тъ tпyстъ nбhчный. Ѓще же въ њсщ7eнной ўжE, и3ли2 бlгословeнной цRкви, новопостaвлены сyть їкw6ны, си1це бlгословsютсz: Їерeй въ є3пітрахи1ль и3 фелHнь њдёzнный, ѓще не и4мать сщ7eнной воды2, твори1тъ пeрвэе мaлое њсщ7eніе ѓvгустово, пот0мъ же пред8 цaрскими враты2 стaвъ, начинaетъ nбhчнw:

Бlгословeнъ бGъ нaшъ:

Ли1къ же поeтъ: ЦRю2 нбcный:

И# чтeтсz Трис™0е. И# по Џ§е нaшъ:

Пріиди1те, поклони1мсz: три1жды.

Pал0мъ рlа:

Помzни2 гDи дв7да, и3 всю2 кр0тость є3гw2. Ћкw клsтсz гDеви, њбэщaсz бGу їaкwвлю: Ѓще вни1ду въ селeніе д0му моегw2, и3ли2 взhду на џдръ постeли моеS: Ѓще дaмъ с0нъ nчи1ма мои1ма, и3 вёждома мои1ма дремaніе, и3 пок0й скраніaма мои1ма: Д0ндеже њбрsщу мёсто гDеви, селeніе бGу їaкwвлю. СE слhшахомъ | во є3vфрafэ, њбрэт0хомъ | въ полsхъ дубрaвы: Вни1демъ въ селє1ніz є3гw2, поклони1мсz на мёсто, и3дёже стоsстэ н0зэ є3гw2. Воскrни2 гDи въ пок0й тв0й, ты2 и3 ківHтъ с™hни твоеS. Сщ7eнницы твои2 њблекyтсz прaвдою, и3 прпdбніи твои2 возрaдуютсz. Дв7да рaди рабA твоегw2, не tврати2 лицE помaзаннагw твоегw2. Клsтсz гDь дв7ду и4стиною, и3 не tвeржетсz є3S: t плодA чрeва твоегw2 посаждY на пrт0лэ твоeмъ. Ѓще сохранsтъ сhнове твои2 завётъ м0й, и3 свидBніz мо‰ сі‰, и5мже научY |, и3 сhнове и4хъ до вёка сsдутъ на пrт0лэ твоeмъ. Ћкw и3збрA гDь сіHна, и3зв0ли и5 въ жили1ще себЁ. Сeй пок0й м0й во вёкъ вёка, здЁ вселю1сz, ћкw и3зв0лихъ и5: Лови1тву є3гw2 бlгословлszй бlгословлю2, ни1щыz є3гw2 насыщY хлёбы. Сщ7eнники є3гw2 њблекY во сп7сeніе, и3 прпdбніи є3гw2 рaдостію возрaдуютсz. Тaмw возвращY р0гъ дв7дови, ўгот0вахъ свэти1льникъ помaзанному моемY. Враги2 є3гw2 њблекY студ0мъ, на нeмже процвэтeтъ с™hнz моS.

Слaва, и3 нhнэ: Ґллилyіа, три1жды.

Рeкшу же діaкону: ГDу пом0лимсz.

И# кли1ру: ГDи поми1луй.

Їерeй чтeтъ мlтву сію2:

ГDи б9е нaшъ, б9е богHвъ и3 гDи господeй, б9е саваHfъ, тв0рче и3 создaтелю всеS ви1димыz и3 неви1димыz твaри, џ§е гDа нaшегw ї}са хrтA, людeй твои1хъ ї}лz, вёдый ўд0бь преложeнное t тебE и4стиннагw бGа къ ч{ждымъ лHжнымъ богHмъ сeрдце, t їдwлослужeніz и3з8имaz тёхъ, въ познaніи же и3 служeніи тебE є3ди1нагw и4стиннагw бGа всегдA неtстyпнw и3мёти хотS, w4бразы и3 подHбіz тебЁ и4стинному бGу проти6вныz себЁ сотвори1ти, во є4же ћкw гDу тBмъ клaнzтисz и3 служи1ти, прещeніемъ запрети1лъ є3си2: подHбіz же пaки и3 w4бразы, и4миже не чуждhхъ л0жныхъ и3 не сyщихъ богHвъ, но тебE є3ди1нагw и4стиннагw бGа прес™0е и3 великолёпое и4мz слaвитсz, (не ўдовлsz лю1ди сво‰ писaніемъ т0чію завёта и3 зак0на), ўг0дникомъ твои1мъ мwmсeомъ пeрвэе по w4бразу покaзанному є3мY на горЁ, ківHтъ завёта t дрeва негнію1щагw њбложeнъ злaтомъ, въ нeмже скриж†ли завёта, стaмна златA и3 ґарHновъ жeзлъ пот0мъ возложены2 бhша, и3 над8 ни1мъ херув‡ма двA, и3 на nп0нахъ дёломъ швeннымъ херувjмwвъ мн0жество ўстр0ити, двa же херув‡ма ў ўглHвъ њчисти1лища: пот0мъ же и3 въ соломHновомъ создaнномъ тебЁ хрaмэ, херув‡ма двA t кmпарjснагw дрeва, злaтомъ њб8sта постaвити повелёлъ є3си2. И# ћкw твоE съ людьми2 пребывaніе, и3 слaвы твоеS вели1чества знaмєніz, и3 пaмzть твои1хъ превели1кихъ и3 преслaвныхъ чудeсъ и3 бlгодэsній въ себЁ и3мyщыz и3 соб0ю kвлsющыz, (ѓще и3 дэлA рyкъ человёческихъ бsху) стрaхомъ и3 трeпетомъ, nбaче и3 бGолёпнымъ поклонeніемъ, каждeніемъ же и3 пред8 тёми молeніемъ чти1ти сі‰ повелёлъ є3си2: џную же чeсть, ћкоже себЁ самомY tдaнную, ми1лостивнw пріsлъ є3си2, безчeстіе же си6мъ сотв0ршихъ, и3 достод0лжнw сі‰ не почeтшихъ разли1чнw ћкоже џзу џнаго мyчилъ и3 погуби1лъ є3си2: разли1чіе же и3 рaзнство чeсти бGопріsтныхъ, t богомeрзкихъ w4бразwвъ, при и3лjи сщ7eнницэ и3 судіи2 ї}льскомъ въ сокрушeніи даг0на јдwла, и3 въ ўzзвлeніи и3ноплемє1никъ ћснw показaлъ є3си2. Во и3сполнeніи же времeнъ послaлъ є3си2 є3динор0днаго сн7а твоего2 гDа нaшего ї}са хrтA, раждaемаго t жены2 приснодв7ы мRjи: и4же зрaкъ рабA пріи1мъ, и3 въ под0біи чlвёчестэмъ бhвъ, под0біе своегw2 пречcтагw w4браза, къ своемY б9eственному лицY ўбрyсъ приложи1въ, и3з8wбрази2, и3 ѓvгарю є3дeсскому кнsзю послA, и3 тёмъ t недyга того2 и3сцэли2, и3 всBмъ къ немY приходsщымъ, и3 вёрою клaнzющымсz, неисчє1тнаz и3сцэлє1ніz и3 мнHгаz бlгодэ‰ніz чудодёйствуzй подавaше. И# мы2 ќбw, q всебlгjй и3 щeдрый вLко, сі‰ w4бразы возлю1бленнагw сн7а твоегw2, въ воспоминaніе сп7си1тельнагw воплощeніz, и3 всёхъ преслaвныхъ є3гw2 чудeсъ, страстeй же и3 распsтіz и3 смeрти, и3 преслaвнагw воскrніz, и3 на нб7сA вознесeніz, и3 всёхъ є3гw2 бlгодэsній, ±же на земли2, ћкw человёкъ kви1всz, человёческому р0ду показA, њ ни1хже нaмъ б9eствєннаz є3ђліа ћснw повэствyютъ: тaкожде пречcтой є3гw2 м™ри, ћкw чcтнёйшей и3 всеS твaри вhшшей, и3 ў тебE пріsтнэйшей мlтвенницы и3 предстaтельницы нaшей: ѓгGлwвъ же и3 прbр0кwвъ, и3 ґпcлwвъ бGоглaсныхъ, м§нкwвъ и3 с™и1телей, и3 прпdбныхъ, и3 всёхъ с™hхъ, ћкw твои1хъ ўг0дникwвъ, рабHвъ же вёрныхъ и3 при1сныхъ другHвъ, и3 твои1хъ и4стинныхъ сyщихъ w4бразwвъ не бGотворsще, но вёдуще, ћкw п0честь w4браза на первоwбрaзное восх0дитъ, въ с™0мъ твоeмъ сeмъ хрaмэ пред8 твои1мъ вели1чествомъ чcтнw предложи1хомъ, и3 припaдающе прилёжнw м0лимъ: при1зри млcтивнw на ны2 и3 на w4бразы сі‰, и3 kвлeніz рaди во пл0ти возлю1бленнагw сн7а твоегw2, и3 всегw2 є3гw2 сп7си1тельнагw плотскaгw б9eственнагw смотрeніz, въ є3гHже воспоминaніе и3 слaву, и3мlтвами пречcтыz и3 пребlгословeнныz є3гw2 м™ре, с™hхъ нбcныхъ си1лъ безпл0тныхъ, чcтнaгw прbр0ка п®тeчи и3 кrти1телz їwaнна, бGоглaсныхъ прbрHкъ, д¦он0сныхъ ґпcлъ, добропобёдныхъ м§нкъ, с™и1телей же, и3 прпdбныхъ и3 првdныхъ, и3 всёхъ с™hхъ твои1хъ, въ и4хже чeсть и3 пaмzть сі‰ ўстр0ихомъ, посли2 на нS твоE нбcное бlгословeніе и3 бlгодaть прес™aгw д¦а, и3 бlгослови2 и3 њс™и2 |, и3 подaждь и5мъ си1лу цэлeбную, и3 всёхъ діaвольскихъ к0зней прогони1тельну, и3 и3сп0лни | бlгословeніz, си1лы же и3 крёпости, є3sже богaтнw вліsлъ є3си2 на џный с™hй нерукотворeнный w4бразъ, прикосновeніемъ прес™aгw и3 пречcтагw б9eственнагw лицA є3динор0днагw сн7а твоегw2, во є4же си1ламъ и3 чудесє1мъ и3 тёми дёйствоватисz, во ўтверждeніе правослaвныz вёры и3 сп7сeніе людeй твои1хъ. Всёхъ же тебЁ и3 є3динор0дному твоемY сн7у, и3 прес™0му и3 животворsщему твоемY д¦у, пред8 си1ми w4бразами клaнzющихсz, и3 прилёжнw вёрою молsщихсz, и3 млcть њбрэсти2 просsщихъ, с™hхъ же, ћкw твои1хъ вёрныхъ рабHвъ и3 пріи1скреннихъ другHвъ, въ и4хже и4мz и3 подaнную студeныz воды2 чaшу пріsти, и3 мзд0ю прор0чею и3ли2 прaведничею и3ли2 ўчени1чею воздaти млcтивнw њбэщaлъ є3си2, въ мольбY къ тебЁ въ бэдaхъ и3 нyждахъ и3 ск0рбехъ, и3 во всёхъ свои1хъ трeбованіzхъ на вс‰ їкw6ны и4хъ взирaюще, вёрою призывaющихъ, мольбы6 и3 молє1ніz и3 прилBжнаz прошє1ніz ўслhшаны бhти, и3 млcть твоегw2 чlвэколю1біz привлещи2 сотвори2, њставлeніе же грэхHвъ подaждь, и3 бlгодaть получи1ти спод0би. Тh бо є3си2 њсщ7eніе нaше, и3 тебЁ слaву возсылaемъ, со є3динор0днымъ твои1мъ сн7омъ, и3 съ прес™hмъ, и3 бlги1мъ, и3 животворsщимъ твои1мъ д¦омъ, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ.

Ли1къ: Ґми1нь.

Їерeй: Ми1ръ всBмъ.

Ли1къ: И# дyхови твоемY.

Діaконъ: Главы6 вaшz гDеви приклони1те.

Ли1къ: ТебЁ гDи.

Їерeй же, главY прекл0нь, тaйнw чтeтъ мlтву сію2:

ГDи б9е нaшъ, пи6санныz w4бразы с™hхъ твои1хъ не tметazй, но пaче любeзнw пріeмлzй, во є4же є3ли1жды nчи1ма тэлeсныма взирaюще на нS, толи1жды ќмныма nчи1ма дэлA и3 житіE и4хъ тебЁ бlгоуг0дное воспоминaти и3 размышлsти, ћкоже и3 въ писaніихъ чтyще бyдемъ. Сі‰ ќбw їкw6ны, прилёжнw м0лимсz, ±же въ чeсть и3 слaву, и3 въ воспоминaніе сп7си1тельнагw воплощeніz, чудeсъ же и3 бlгодэsній є3динор0днагw сн7а твоегw2, ±же нaмъ б9eственное є3ђліе вэщaетъ, да не т0чію чтyще, но и3 на и3з8wбражє1нныz взирaюще въ ќмъ пріeмлемъ, и3 въ пaмzть бlгодaрнw tн0симъ: тaкожде и3 пречcтыz дв7ы бцdы, нбcныхъ си1лъ безпл0тныхъ, с™aгw їwaнна п®тeчи и3 кrти1телz, с™hхъ ґпcлъ, прbрHкъ, м§нкъ, и3 всёхъ с™hхъ твои1хъ соwруди1хомъ, млcтивнw нбcнымъ твои1мъ бlгословeніемъ, въ њкроплeніи воды2 сеS сщ7eнныz бlгослови2 и3 њс™и2, и3 всёхъ вёрнw пред8 ни1ми, тебE бGа nц7A, и3 є3динор0днаго сн7а, и3 прес™aго и3 животворsщаго твоего2 д¦а, пречcтую же бцdу, и3 всёхъ с™hхъ твои1хъ, и4хже и3з8wбражє1ніz въ си1хъ їкHнахъ сyть, дост0йнw чтyще, твоE б9eственное млcрдіе, џныхъ же, ћкw твои1хъ при1сныхъ рабHвъ и3 другHвъ, мlтвы за себE къ тебЁ бGу и3 гDу, предстaтельства же и3 п0мощи просsще призывaти бyдутъ, твои1мъ бlгосeрдіемъ, с™hхъ же твои1хъ мlтвами ск0рw получи1ти сотвори2, њставлeніе же грэхHвъ дaруй, и3 наслёдники цrтвіz твоегw2, ћкw бlгъ, бhти спод0би.

И# возглашaетъ: Тh бо є3си2 бGъ млcти, и3 щедр0тъ, и3 чlвэколю1біz, и3 тебЁ слaву возсылaемъ. со є3динор0днымъ твои1мъ сн7омъ, и3 прес™hмъ, и3 бlги1мъ, и3 животворsщимъ твои1мъ д¦омъ, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ.

Ли1къ: Ґми1нь.

С™и1тель же и3ли2 їерeй кропи1тъ сщ7eнною вод0ю вeсь їкwностaсъ, t ни1зу дaже до верхA, глаг0лz:

Њсщ7aютсz їкw6ны сі‰ њкроплeніемъ воды2 сеS сщ7eнныz, въ чeсть и3 слaву вели1кагw бGа и3 сп7са нaшегw ї}са хrтA, и3 въ пaмzть с™hхъ є3гw2, во и4мz nц7A, и3 сн7а, и3 с™aгw д¦а, ґми1нь. Три1жды.

Ѓбіе же ли1къ поeтъ и3ли2 чтeтъ тропари2 сі‰, глaсъ в7:

Пречcтому твоемY w4бразу покланsемсz бlгjй, просsще прощeніz прегрэшeній нaшихъ, хrтE б9е: в0лею бо бlговоли1лъ є3си2 пл0тію взhти на кrтъ, да и3збaвиши, ±же создaлъ є3си2, t раб0ты врaжіz. тёмъ бlгодaрственнw вопіeмъ ти2: рaдости и3сп0лнилъ є3си2 вс‰ сп7се нaшъ, пришeдый сп7сти2 мjръ.

Слaва, глaсъ в7: Ґпcли, прbр0цы, с™и1теліе, прпdбніи, првdніи и3 вси2 с™jи, д0брэ п0двигъ скончaвшіи и3 вёру соблю1дшіи, дерзновeніе и3мyще ко сп7су, њ нaсъ того2 ћкw бlгaго моли1те, сп7сти2 вёрнw вaсъ призывaющихъ, и3 їкw6ны вaшz, ћкw другHвъ б9іихъ, бlгочeстнw чтyщихъ.

И# нhнэ, глaсъ №: Люб0вію, чcтаz дв7о, твою2 с™yю їкHну почитaющымъ, и3 б9ію тS и4стинную м™рь соглaснw возвэщaющымъ, и3 вёрнw покланsющымъ ти сz храни1тельница kви1сz, и3 держaвнаz предстaтельница всsкое ѕло2 t си1хъ ўдалsющи, ћкw вс‰ могyщаz.

Ѓбіе же посeмъ твори1тъ nбhчный tпyстъ.

Очікується текст

Знайшли помилку