Кондак 1 И збранный Царю Горняго Сиона, Кроткий, спасаяй и Праведный Избавителю наш, Тебе, в вышних на Херувимех носимаго и певаемаго от Серафим, зрим ныне на жребя возшедшаго и в Иерусалим к вольней страсти грядущаго. Сего ради покланяемся неизреченному снисхождению Твоему, и с ваиами и ветвьми умиленно сретаем Тя, да и с дети еврейскими воззовем Тебе:
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Икос 1 А рхангелов и Ангелов лики со страхом и с трепетом взираху с небесных высот на Твое, Христе Спасе, во Иерусалим к вольной страсти вхождение и со Апостолы незримо сопровождаху Тя Царя Своего и с дети еврейскими «осанна в вышних» Тебе приношаху и воспеваху песнопения сицевыя:
Б лагословен еси, Господи Боже наш, яко посетил и сотворил еси избавление людем Своим.
Б лагословен еси, Владыко Христе, яко пришел и даровал еси Крестом спасение чадом Своим.
Б лагословен еси, грядый Адама из глубины ада воззвати.
Б лагословен еси, пришедый Еве от древния печали свободу даровати.
Б лагословен еси, благовествуяй мир на Израиля и спасение языков.
Б лагословен еси, возвещаяй Завет Нов в кроплении крови Своея.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 2 В идев Тя, Иисусе, Марфа и Мария паки в Вифанию пришедша прежде шести дней бытия Пасхи, сотворша Тебе вечерю ту, и бе Лазарь един от возлежащих, Марфа с усердием служаше Тебе, Подателю всяческих, Мария же благую часть избра, благодарна сущи о воскрешении брата своего, и приемши литру мира нарда чиста, многоценна, помаза пречистыя нози Твои и отре власы своими, с любовию от избытка сердца, вопиюще Тебе: А ллилуиа.
Икос 2 Р азума неуразуменна вольнаго Твоего на страдания пришествия не разумев Иуда, иже хотяше уже предати Тя, смутися, зряще Мариино миром помазание ногу Твоею, Господи, и рече: «Чесо ради миро сие не продано бысть на триех стех пенязь и дано нищим?» Сие же рече не яко о нищих печашеся, но яко тать бе. Ты же, Господи, ведый, яко надлежит Ти скоро смерть претерпети, оправдал еси святую жену сию, глаголюще: «Не дейте ея, да в день погребения Моего соблюдет е». Сего ради почитающе вольное ко страсти пришествие Твое, вопием Тебе сице:
Б лагословен еси, Господи, Мариею на вечери на погребение приуготованный.
Б лагословен еси, Иисусе, Иудою в душе еще в Вифании на смерть уже осужденный.
Б лагословен еси, в Вифанию пришедый, в дом мира, да любовь и миром помазание от Марии приемлеши.
Б лагословен еси, во Иерусалим грядый на вольную страсть, да паки любовь от святых жен мироносиц всему миру возвестиши.
Б лагословен еси, Лазаря из мертвых воздвигнувый, да будет с крепостию пришествие Твое.
Б лагословен еси, Себе Самаго от гроба возставити грядый, да будет со властию вхождение Твое.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 3 И меяй власть воистинну Божественную, Владыко Христе, Ты во утрий день изшед из Вифании зело заутра и приближася в Виффагию, послал еси двоицу от ученик Твоих, глаголюще има: «Идита в весь, яже прямо вама: и абие обрящета осля привязано, и жребя с ним, на неже никтоже николиже вседе от человек, и отрешивша я, приведите Ми. И сице кто речет вам, что творити, рцыте, яко Господь требует я». Тииже сия слышаши, зело дивляхуся, возопили Богу: А ллилуиа.
Икос 3 И зшедша же ученика, приведоста осля и жребя, и возложиша на не ризы своя. Ты же, Бог Сый, на Херувимех носимый, яко человек на жребя младо возсел еси нас ради, да яко Царь кроток, в мир сотвориши вхождение Твое, во град отца Твоего Давида. Сего ради сретаем Тя сицевыми похвалы:
Б лагословен еси, в Вышних со Отцем на Престоле седяй, на жребяти осли сести изволивый.
Б лагословен еси, на небесех от Горних Сил покланяемый, от детей на земли поклонение приявый.
Б лагословен еси, крепостию царствуяй веки, со славою во Иерусалим грядый.
Б лагословен еси, на смиренныя призираяй, с кротостию во своя пришедый.
Б лагословен еси, на жребяте безсловесном возседый, древнее безсловесие разрешити хотяй.
Б лагословен еси, странное обнищание долу приемый, на небеси горе Отцу и Духу соседяй.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 4 Б уря недоумения смущает ми ум, како достойно воспою велие снисхождения Твоего таинство, Господи, яко имея престол — небо, Ты на жребя худо возшел еси человека взыскуя, хотя разрешити его древняго безсловесия, да сбудется реченное Захариею пророком глаголющим: «Радуйся зело, дщи Сионя, проповедуй дщи Иерусалимля. Се Царь Твой грядет к Тебе Праведен и Спасаяй, Той Кроток всед на подъяремника и жребца юна». Сего ради прославляем с миром на жребяте шествие Твое во Иерусалим, из глубины души вопиюще Тебе: А ллилуиа.
Икос 4 С лышавше народ мног пришедый на праздник, яко грядеши Господи во Иерусалим, собрашася вкупе во множестве и постилаху ризы своя по пути, друзии же резаху ветви от древ и постилаху по пути, и предходящии и вслед грядущии вопияху Тебе, глаголюще: «Осанна Сыну Давидову! Благословен грядый во имя Господне! Благословенно грядущее Царство во имя Господа отца нашего Давида! Осанна в вышних!» Сего ради и мы в предпразднственный день сей, носяще воскресения знамения ветви древес, Тебе, яко Победителю смерти вопием:
Б лагословен еси, Царю Израилев, Царство не от мира сего взыскати пришедый.
Б лагословен еси, Сыне Давидов, трости сокрушенныя преломити не восхотевый.
Б лагословен еси, Пастырю Добрый, заблудшее овча обрести грядый.
Б лагословен еси, Агнче незлобивый, Себе Самаго в жертву принести хотяй.
Б лагословен, еси Владыко твари, от твари Твоея с любовию сретаемый и с ветвьми ублажаемый.
Б лагословен еси, Царю Славы, со славою царскою от ученик провождаемый и от детей прославляемый.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 5 Б огосветлою красотою и крепостию облечен быв от века, Господи, грядеши со славою в Сион, восход на Елеонскую гору совершая, да исполнится Наума пророка предречение: «Се на горах ноги Благовествующаго и Возвещающаго мир. Празднуй Иудо праздники твоя, воздаждь обеты твоя». И паки исполнися Давида праотца Твоего другое предречение: «Видена быти шествия Твоя, Боже, шествия Бога моего, иже во святем». Егда же приблизился еси уже к нисхождению с горы Елеонския, все множество учеников начаша радующеся хвалити Бога гласом велиим, сугубо прославляюще Тя о всех чудесех, яже видеша от Тебе, глаголюще: Благословен грядый Царь во имя Господне! Мир на земли и слава в вышних! Сего ради и мы днесь Новый Израиль, яже от язык Церковь, радующеся возопием Тебе с ними: А ллилуиа.
Икос 5 В идевше фарисеи от народа сущии, яко ликовании народныя зело умножаются, Тебе, Господи, с горы нисходящу, и яко гласи учеников Твоих зело велии суть, вознегодоваша и рекша Тебе: «Учителю, запрети учеником Твоим.» Ты же, Господи, возгласил еси им: «аще сии умолкнут, камни возопиют, якоже предрече Аввакум пророк, глаголя: “камение из стен возопиют, древо же отвещати будут им”». Сего ради и мы, аще душами и сердцы хладни есмы, якоже камение, обаче по слову Твоему не умолчим хвалы Тебе возсылати сицевыя:
Б лагословен еси, Господи Боже наш, яко пришел еси во Иерусалим грешныя спасти.
Б лагословен еси, Христе Спасе наш, яко возвестил еси верным Твоим, яко близь к нам еси.
Б лагословен еси, Сыне Отечь, яко грядеши Кровию Креста Твоего небесная и земная примирити.
Б лагословен еси, Сыне Человечь, яко идеши велию любовь Отца Небеснаго всему миру возвестити.
Б лагословен еси, Царю Царствующих, яко Царство Твое — Царство всех веков.
Б лагословен еси, Владыко владеющих, яко Владычество Твое — во всяком роде и роде.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 6 П роповедницы Божественныя силы Твоея, Господи, быша сущии с Тобою в Вифании иудеи, зане тии свидетельствоваху во Иерусалиме, яко Лазаря от гроба воздвигл еси. Сего ради и сретая Тя народ, яко слышаща Тя сие сотворша знамение. И глаголаху друг ко другу: чесо ждем и не исходим на сретение Сыну Давидову с ваиами от финик, да исполнится Писание: «взыду на финик, удержу ветви его», зане Той есть финик правды, о Немже рече Давид: «Праведник, яко финикс процветет». Сего ради с ветвьми воспеваху первее Тебе народи: Осанна, обаче послежде с дреколми изыдоша на Тя, яко на разбойника, не ведуще пети: А ллилуиа.
Икос 6 В озсия во всей славе своей и красоте святый град Божий Сион, «град Великаго Царя», егда приблизился еси к нему, Господи, и увидел еси с высоти горы Елионския вся здания церковная и иная строения градская зело красныя. Тогда, видя святый град, Господи, восплакался еси о нем, яко отец чадолюбивый, и с плачем рекл еси: «аще бы разумел еси ты хотя в сей день твой, еже к миру твоему, обаче сие скрыся от очию твоею». И абие предрекл еси, яко приидут дние, егда обложат святый град врази и разбиют его, и чада его, и не оставят камень на камни в нем, понеже не разумел времени посещения Твоего. Мы же ведуще Тя, яко Добраго Пастыря, скорбящаго об заблудших овцах Своих, вопием Ти:
Б лагословен еси, Пастырю овцам Великий, овча погибшее взыскати пришедый.
Б лагословен еси, Архиерею грядущих благ, немощем нашим спострадати восхотевый.
Б лагословен еси, Новаго Завета Ходатаю, возжелавый падшия люди от вечныя смерти спасти.
Б лагословен еси, Судие Праведнейший, яко праведен еси, и прави суди о граде Твоем.
Б лагословен еси, Спасе Всемилостивейший, яко милостив бывал еси и милости Твоея исполнь вся земля.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 7 Х отяй избавити род человечь от работы вражия, Иисусе, пришел еси во Иерусалим, да исполнится Писание: «явится Бог богов в Сионе». Тебе тамо, потрясеся весь град; единии бо изыдоша на сретение Тебе, восклицающе велегласно: «Осанна Сыну Давидову», друзии же, удивляхуся вопрошающе: «Кто есть Сей». О, безумнии старцы, лжеимении учителие! Вся стогна града проповедуют чудеса Твоя. Вся Иудея исполненна благодеяньми Твоими, сии же вопрошают: «Кто есть?» Лазарь едва воскресе, и не ведят, кто исхити его от смерти. От двора Иаирова едва исшел еси, и не ведят, кто есть ожививый дщерь его? Видят, обаче не хотят воспети Тебе, яко Богу: А ллилуиа.
Икос 7 Д ивное показал еси смотрение Твое, Иисусе, егда со славою восшел еси во Иерусалим и абие, яко Архиерей, посетил еси святый храм соглядати его. В дом Отца Твоего пришел еси со властию, и исполнися святаго Аввакума пророка предречение: «Господь во Святом храме Своем: да молчит вся земля пред Лицем Его». И абие изгнал еси вон вся сущии тамо продающия и куплющия, глаголя: «Храм Мой — храм молитвы наречется, вы же сотвористе его вертеп разбойником». И тако исполнися другое Писание: «Ревность дома Твоего снеде Мя». Мы же, убоявшеся таковаго праведнаго гнева Твоего, Господи, единое просим от Тебе, еже жити в дому Твоем во вся дни живота нашего, зрети красоту Твою и посещати храм святый Твой, да прославим Тебе сице:
Б лагословен еси, не в рукотворенных храмах живый на Небеси, в храм земный со славою возшедый.
Б лагословен еси, селение славы Своея возлюбивый на земли, дом молитвы от житейских попечений оградивый.
Б лагословен еси, Господи сил, яко возлюбленна селения Твоя, паче селений грешничих.
Б лагословен еси, Царю славы, яко лучше день един во дворех Твоих, паче тысящ, во градех нечестивых.
Б лагословен еси, велий в Сионе, яко страшно и свято имя Твое.
Б лагословен еси, живый во Иерусалиме, яко свят храм Твой, дивен в правде Твоей.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 8 С транное и преславное чудо сотворил еси, Христе, егда «внезапу пришел еси в Церковь Свою и тамо приступивших к Тебе хромых и слепых исцелил еси», яко Светлодавец, и Милостивый Врач, яко «правда пред Тобою предыдет», якоже рече Давид, и тако всем источил еси в великий и предпразднственный день сей радость, истину, свет и живот, якоже предрече Софония пророк, глаголя: «Радуйся дщи Сионова зело, отьят Господь неправды твоя, воцарится Господь посреде тебе и не узриши зла ктому, Господь Бог твой в тебе и обновит тя в любви Своей тебе ради, глаголет Господь: спасу утесненную, и отриновенную прииму». Сего ради и мы, веселящеся в день праздника посещения Твоего, воспоем Тебе: А ллилуиа.
Икос 8 В есь был еси любовь, Сладчайший Иисусе, сего ради хвалу Тебе приносит возлюбленный Израиль изо уст ссущих и незлобивых младенец: егда старцы и учителие их богохульствуют вопрощающе, кто есть Сей, младенцы богословствуют, вопиюще Тебе: «Осанна Сыну Давидову», и с ваии и с ветвми сретают во храме пришествие Твое, предвозвещающе скорое Твое из мертвых воскресение. Сподоби же и нам одержимым гордостию обратитися, яко незлобивии дети, таковых бо есть Царствие Небесное, да от чистаго сердца купно с ними принесем Тебе таковые похвалы:
Б лагословен еси, в вышних певаемый от Серафим, от незлобивых младенец воспевание приявый.
Б лагословен еси, в горних носимый от Херувим, от чистых сердцем богоносно в сердце носимый.
Б лагословен еси, скинию падшую Давидову возставити пришедый, да нашу внутреннюю благообразную скинию паки просветиши.
Б лагословен еси, храм Твой — дом молитвы сотворивый, да нас бывших вертеп душетленных разбойников паки дом чист Духа Святаго сотвориши.
Б лагословен еси, Емуже тысящи тысящ служаху на Небеси и тьмы тем предстояху пред Ним.
Б лагословен еси, Емуже сонмы детей воспеваху на земли и тьмы народныя сретаху Его.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 9 В се сонмище Иудейское архиереев и книжников, видевше чудеса, яже сотворил еси во храме, Иисусе, и отроки зовущия: «Осанна Сыну Давидову», вознегодоваша и реша Тебе: «Слышиши ли, что сии глаголют?» — Ты же рекл еси им: «Несте ли чли николиже, яко изо уст младенец и ссущих совершил еси хвалу.» Мы же удивляющеся окаменению и жестосердию сердец их, злобою да младенчествуем ныне, да в простоте сердечной воспоем Ангельскую песнь: А ллилуиа.
Икос 9 В итии Божественнии, аще и много глаголют, но не возмогут воздати достойнаго благодарения неизреченному снисхождению Твоему, Христе, яко ныне волею пришел еси во Иерусалим крест претерпети, сего ради утаил еси от премудрых и разумных Свое Божество и открыл еси е младенцем, иже чистым сердцем паче отец своих ощутиша, яко Ты еси воистину Христос. Сподоби и нам душами чистыми и нескверными усты исповедати Божественную Славу Твою, поюще Тебе сице:
Б лагословен еси, явлением словес Твоих просвещаяй и вразумляяй младенцы, просвети и вразуми наши мысли и сердца.
Б лагословен еси, творением чудес Твоих свидетельствуяй Божество Свое, открый очи мои уразумети от закона Твоего чудеса.
Б лагословен еси, пасый Израиля, паси мя в кротости духа на месте злачне.
Б лагословен еси, храняй Иакова, всели мя в чистоте сердца на воде покойне.
Б лагословен еси, Царю мира, да возсияет во днех Твоих правда, дондеже отъимется луна.
Б лагословен еси, Солнце Правды, да просветится свет Твой во множестве мира, дондеже сияет солнце.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 10 С пасти хотяй языки, Христе Боже наш, Ты воздвигл еси нецыи от еллин, пришедших поклонитися в праздник, яко да видят Тя. Сего ради тии приступиша к Филиппу, глаголюще: «Хощем Иисуса видети». Тойже вкупе с Андреем глаголаху Тебе. Ты же отвещеваеши им, яко ныне уже прииде час, да прославится о сем Сын Человеческий. Во своя бо пришел еси и свои не прияша Тя, и на смерть осудиша. Сего ради, яко зерно пшеничное не принесет плода, аще пад на землю не умрет, тако же и Ты смертию Своею мног плод принесл еси во языцех, да исполнится Исаии пророка предречение, яко явлен был еси не ищущим Тя, и обретен был еси не вопрошающими Тя. Сего ради «приидите языцы и видите днесь Царя Небеснаго, яко на престоле высоце на жребяте худе во Иерусалим входяща», да вси едиными усты и сердцем воспоем Ему: А ллилуиа.
Икос 10 Ц арю Превечный, кроткий, праведный и спасаяй Утешителю наш! Ты кротко пришел еси в день сей во Иерусалим на кротком жребяти осли сидя, да конское свирепство разрешиши на земли. Сего ради кротость Твоя разумна да будет всем человеком, и да ведают вси, яко Ты взираеши токмо на кроткаго, молчаливаго, трепещущаго словес Твоих. Сего ради «да раскуют мечи своя на орала и копия на серпы, и да не навыкнут ктому ратоватися». Мы же «кротцы сущи душею и смирении нравом, благодатию приимем кроткаго всех Владыку, грядущаго гордыню лукаваго сокрушити», да в кротости духа воспоем Ему сице:
Б лагословен еси, на гору Сион возшедый, да мир на Израиля благовестиши.
Б лагословен еси, Иерусалиму проповедуяй, да спасение языков возвестиши.
Б лагословен еси, пришедый благовестити нищим лето Господне приятно, да вся сокрушенныя сердцем исцелиши.
Б лагословен еси, восхотевый возвестити плененным отпущение, да вся уничиженныя во отраду свободиши.
Б лагословен еси, яко кокошь птенцы своя под крыле собираяй, да вся обремененныя грехми Крестом искупиши.
Б лагословен еси, яко зерно пшеничное в землю падшее, ко погребению грядый, да вся до глубины ада павшия Воскресением обновиши.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 11 П ение всеумиленное принесем Тебе, Христе, вкупе с незлобивыми младенцы, «осанна» Тебе воспевшими, с нимиже и мы Тебе вопием: Бог Господь, и явися нам, да с ваии и ветви составим Тебе праздник свят, чист и духовен, да паки сотвориши вход во внутренния храмины душ наших, якоже обещался еси, глаголя: «не оставлю вас сиры, но паки прииду к вам. Аще кто любит Мя, возлюблю его, и явлюся ему Сам. И Отец Мой возлюбит его, и к нему приидем и обитель у него сотворим». Благословенно да будет вхождение Твое! Прииди и возсяди на престоле ума нашего, якоже прежде на жребя, и воцарися в сердцах наших и разреши вся безсловесия страстей наших, да с присноцветущими ваиами чистоты паки якоже древле дети воспоем Тебе: А ллилуиа.
Икос 11 С ветом небесным просветися днесь святый храм, егда посетил еси его, Иисусе, и очистил еси его от куплей земных, вкупе же просветися с ним и весь святый град, якоже предрече Исаия: «от Сиона бо изыде закон и слава Господня из Иерусалима», яко на страдания пришел еси, и свет, радость и любовь принесл еси крестом Твоим. Сего ради, рекл еси учеником прежде Своего креста: «Еще мало время свет в вас есть, ходите, дондеже свет имате, да тьма вас не имет. Веруйте во свет, да сынове света будете». Сие рекл еси, Господи, да и во страданиях Твоих свет веры не угаснет учеником Твоим, и да не пойдут во тьме неверия, не ведуще, камо идут, да и вси право в Тя верующии с верою возопиют Тебе:
Б лагословен еси, Христе, Свете мира, от мира лукаваго возненавиденный.
Б лагословен еси, Иисусе, Солнце Правды, от присных Твоих присноблажимый и препрославленный.
Б лагословен еси, Невечерний и Тихий Свете, на захождение Свое во Иерусалим пришедый.
Б лагословен еси, живый во Свете неприступнем, зарею Воскресения весь мир просветити грядый.
Б лагословен еси, сладчайший и присноживотный Свете, в Сионе явленный, да просветиши душевную тьму мою.
Б лагословен еси, Светильниче светяй и горяй, во Иерусалиме возженный, да паки возжеши угасший светильник мой.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 12 Б лагодать Твою подаждъ нам, Иисусе, яко же прежде отроком еврейским осанна Тебе воспевшим и познавшим Твое Божество. И ныне в пречестные дни сия, Господи, паки к нам близ буди, наипаче же к призывающим имя Твое в духе кротости и мира, смирения и любве, сподоби же и нам ощутити благодать пришествия Твоего, да и мир Божий превосходяй всяк ум, да соблюдет сердца наша и вся разумения наша о Тебе, и тако просветивши души наши, во умилении и с веселием возопием Тебе, Завет нов завещати пришедшему нам кроплением крови Своея: А ллилуиа.
Икос 12 П оюще Твое на вольную страсть во Иерусалим пришествие и неизреченное снисхождение Твое, Христе, поклоняемся предначатию Креста Твоего и с дети еврейскими веселящеся, с ваиами и ветвьми сретаем Тя, и составльше праздник, прославляем Тя, яко Ты еси воистину Мессия Христос пришедый и имеяй паки со славою приити судити живых и мертвых, не на жребяти осли седяй, но яко Царь царем и Господь господствующим, Емуже имя — «Слово Божие», имеяй вслед Себе не отроки «осанна» поющие, но вся воинства небесная вопиющия гласом громов крепких: Аллилуиа, спасение, честь и слава и сила Господу нашему, яко воцарися Господь Вседержитель. Сие великое шествие Твое в Сион Горний нисходящь с Небесе от Бога с верою чающе, прославляем в земный Сион на всемирное заклание вхождение Твое, поюще Тебе сице:
Б лагословен еси, Сыне Отечь, славою венчавый человека, тернием венчатися грядый, да терноносное естество наше плодоносно сотвориши.
Б лагословен еси, Агнче Божий, вземляй грехи мира, да кровию Своею нас падших паче снега убелиши.
Б лагословен еси, Женише душ и сердец наших, от Чертога Твоего исходяй, да никтоже укрыется от теплоты Твоея.
Б лагословен еси, Пастырю Добрый, входяй ныне в твой овчий двор, да никтоже похитит нас от руки Твоея.
Б лагословен еси, Учителю наш, Сиона ради не умолчавый до крестныя Пасхи Твоея, да други своя до конца словом и любовию на Вечери утешиши.
Б лагословен еси, Спасителю наш, в червлены ризы напоследок облещися восхотевый, да нас яко невесту ризою спасения и одеждею веселия украсиши.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 13 О , Иисусе Христе, Агнче Божий, прежде век на заклание приуготованный, ныне же во Иерусалим на вольную страсть грядый! Приими малое сие с ваиами и ветвми приносимое Тебе моление наше, да в пречестные дни сии последуем стопам Твоим в тишине и кротости духа и во умилении и чистоте сердца и тако да пребудем с Тобою и во все время земнаго странствия нашего. И сподоби нам неосужденно причаститися Божественныя радости Святыя Пасхи Твоея зде на земли, да и по пришествии в Небесный Иерусалим на веки соединимся с Тобою, со всеми святыми поюще Ангельскую песнь: А ллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1 А рхангелов и Ангелов лики со страхом и с трепетом взираху с небесных высот на Твое, Христе Спасе, во Иерусалим к вольной страсти вхождение и со Апостолы незримо сопровождаху Тя Царя Своего и с дети еврейскими «осанна в вышних» Тебе приношаху и воспеваху песнопения сицевыя:
Б лагословен еси, Господи Боже наш, яко посетил и сотворил еси избавление людем Своим.
Б лагословен еси, Владыко Христе, яко пришел и даровал еси Крестом спасение чадом Своим.
Б лагословен еси, грядый Адама из глубины ада воззвати.
Б лагословен еси, пришедый Еве от древния печали свободу даровати.
Б лагословен еси, благовествуяй мир на Израиля и спасение языков.
Б лагословен еси, возвещаяй Завет Нов в кроплении крови Своея.
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Кондак 1 И збранный Царю Горняго Сиона, Кроткий, спасаяй и Праведный Избавителю наш, Тебе, в вышних на Херувимех носимаго и певаемаго от Серафим, зрим ныне на жребя возшедшаго и в Иерусалим к вольней страсти грядущаго. Сего ради покланяемся неизреченному снисхождению Твоему, и с ваиами и ветвьми умиленно сретаем Тя, да и с дети еврейскими воззовем Тебе:
Б лагословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Молитва Входу Господню в Иерусалим Г осподи Иисусе Христе Боже наш, в вышних со Отцем на Престоле седяй, выну на крылу от Херувим носимый и певаемый от Серафим, во днех же плоти Своея на жребяти осли сести изволивый нашего ради спасения, и от детей воспевание приявый и во Святый град Иерусалим прежде шести дней бытия Пасхи на вольную страсть пришедый, да спасеши мир Крестом, погребением и Воскресением Твоим! И якоже тогда людие, седящие во тьме и сени смертней, приемши ветви древес и ваиа от финик, сретоша Тя; Сына Давидова Тя исповедуя, такожде и нас ныне в предпразднственный день сей в подражание онех ваиа и ветви в руках носящих соблюди и сохрани. И якоже онии народи и дети «осанна» Тебе приношаху, сподоби и нам во псалмех и пениих духовных душами чистыми, и нескверными усты прославити вся величия Твоя в праздник сей, и во всю седмицу страсти Твоея, и неосужденно достигнути и причаститися Божественныя радости Святыя Пасхи в пресветлые дни Живоноснаго Воскресения Твоего, да воспоем и прославим Твое Божество вкупе со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.