Кондак 1 И збранному Господем великому Ветхаго Завета праведнику, пятому от Авраама Исавовых сынов сынови, Иову Многострадальному похвальное воспоем пение: яко своими дивными добродетельми и всем своим житием учителем всей вселенней явившемуся. Ты же, праведный Иове, приими сию похвалу, с любовию тебе приносимую, согрей наша сердца желанием подражати твоим подвигом, да единодушно зовем ти:
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Икос 1
А нгели Божии в день некий предсташа Господеви, хвалу Ему возносяще. С ними же и диавол прииде. Сей последний, вопрошенный Господем об Иове, начат клеветати на праведника, яко той чтит Господа земных ради благ, имиже Бог его награди. Мы же, злую диавольскую клевету на великаго праведника с горечию воспоминающе, тако Иова восхваляем:
Р адуйся, Иове, яко сам Господь наименова тя человека непорочна и благочестива.
Р адуйся, от Господа вся блага земная приемый.
Р адуйся, множество слуг имевый и стада своя тысящами исчитывавый.
Р адуйся, Господем дарованных тебе сынов и дщерей в великом благочестии воспитавый.
Р адуйся, яко о чадех своих великое попечение являл еси.
Р адуйся, яко ни к чему же от земных благ сердцем не прилеплялся еси.
Р адуйся, яко мудростию своею над всеми высоко стоял еси.
Р адуйся, яко царь посреде храбрых был еси.
Р адуйся, яко был еси благороднейший сущих от восток солнца.
Р адуйся, всеславне, Божий угодниче истинный.
Р адуйся, великая дела благая совершивый.
Р адуйся, в терпении своем мир просветивый.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 2 В едая веру несокрушимую и велию преданость воли Божии раба своего, даде Господь власть диаволу вся блага земная у Иова отъяти и чад его погубити. Мы же, сему особому изволению Божию дивящеся, вопием Премудрому Богу: А ллилуиа!
Икос 2 Р азумом своим злым зело обрадовася диавол, таковое изволение Божие получивый. Во един день, егда вся чада Иовля единодушно в доме старейшаго брата своего трапезою наслаждахуся, посла диавол исполнители злые воли своея, и все имущество Иовле погуби, и десятерицу чад его смерти предаде. Буря нечаянных искушений на поколеба сего дивнаго столпа, и из уст его изыдоша сицевая мудрая словеса: Наг изыдох аз от чрева матере моея, наг и отъиду тамо: Господь даде, Господь отъят: яко Господеви изволися, тако бысть. Буди Имя Господне благословено во веки! Чтуще таковую преданность воли Божии праведника, мы в похвалу Иова сице глаголем:
Р адуйся, Иове, ничимже пред Господем согрешивый.
Р адуйся, Многострадальне, и устнама своима безумия Богу не давый.
Р адуйся, яко двери дома твоего выну отверсты бяху всякому мимошедшему.
Р адуйся, яко странник вне дома твоего не оставашеся.
Р адуйся, яко ты вдовича слезнаго ока не презрел еси.
Р адуйся, яко слепым, нога же хромых был еси.
Р адуйся, яко хлеб свой николиже един вкушал, сирым же обильно давал еси.
Р адуйся, яко вси немощнии, чесого требующии, вся от тебе радостно получали суть.
Р адуйся, яко о всяком немощнем ты плакал еси.
Р адуйся, яко видя мужа в скорбех, тяжко вздыхал еси.
Р адуйся, во всякой нужде и печали скорый помощниче.
Р адуйся, ищущым предстательства твоего неусыпный заступниче.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 3 Н а силу свою полагаяся, сатана паки клевещет на Иова и Богу глаголет: Посли руку Твою и коснися костем его и плоти его, аще не в лице Тя благословит? И паки Господь предает дивнаго Иова в руце беззаконника. Сеятель же зла, вышед от лица Господня, злорадно порази Иова гноем лютым от ногу даже до главы его. И седяше праведник вне града на гноищи, взем чрепок, да острогает гной свой. Мы же, благословяще Бога, допустивша навести проказу лютую на Иова непорочнаго, прославления ради раба Своего, вопием Господу: А ллилуиа!
Икос 3 В оистинну терпение паче человеческаго имяше Многострадальный Иов. Болезнь в прокаженнем телеси умножашеся. Жена же праведника, зрящи страдания мужа своего и сатаною научаема, даде совет Иову: Рцы глагол некий ко Господу и умри. Он же, воззрев, рече к ней: Вскую яко едина от безумных жен возглаголала еси? Аще благая прияхом руки Господни, злых ли не стерпим? Во всех сих приключившихся ему, ничимже согреши Иов устнама пред Богом и не даде безумия Богу. Откуду кто возможет обрести глаголы, прославляющыя праведника новолепне? Обаче мы, любовию к Иову побеждаеми, Иовлими же словесы прославляем Многострадальнаго сице:
Р адуйся, яко кости твоя нощию смятошася и жилы твоя в разслабление приидоша.
Р адуйся, яко кожа твоя вельми помрачися.
Р адуйся, яко и составы телесе твоего от гноя сгореша.
Р адуйся, яко исполнен был еси болезнию от вечера до утра.
Р адуйся, яко тело твое в гнои червей пребываше.
Р адуйся, яко брашна твоя смрадом преисполнена быша.
Р адуйся, яко гнушахуся тебе и воставаху на тя видевший тя.
Р адуйся, Иове, всеми прилоги лукаваго непреклоненный.
Р адуйся, и до смерти Господу преданный.
Р адуйся, безумная словеса жены своея обличивый.
Р адуйся, столпе добльственный, в тяжких болезнех своих никакоже унынию предавыйся.
Р адуйся, в скорбех своих Бога благословивый.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 4 М ножество великих смущений найде на праведника, егда приидоша к нему три друзи его. Сии издалеча на прокаженнаго воззревше, не познаша его, и возопивше гласом велиим, восплакашася, разтерзавше ризы своя и посыпавше перстию главы своя: седяху при нем седмь дний и седмь нощей, и никтоже от них возгагола к нему словесе утешения. Зря таковыя други своя, всем сердцем устремися невинный страдалец к Богу, на Него Единого уповая и взывая Ему: А ллилуиа!
Икос 4 С лыша глас велий и вопль другов своих, уразумел еси, Многострадальне, яко тии не дадут тебе утешения. В горести же душевней, пред лицем Господа, отверзл еси уста своя, Иове, начен глаголати, яко лучше тебе не родитися, нежели жити кроме близости к Богу. Сострадающе праведнику в неизреченном его горе, в похвалу великия его преданности Господу, глаголем Иову сицевая:
Р адуйся, велий Ветхозаветный праведниче, все блаженство свое в близости к Богу полагавый.
Р а дуйся, страх от Бога отверженну тебе быти в низпосланных искушениих испытавый.
Р адуйся, смерть предпочитавый, нежели жити тебе оставленну от Бога.
Р адуйся, чаянием утешения Божия скорби своя твердо претерпевый.
Р адуйся, яко о безконечной загробной жизни вещал еси.
Р адуйся, яко в смерти вечный покой полагал еси.
Р адуйся, скорби земныя яко предуготовление к жизни будущей разумевый.
Р адуйся, вечныя радости прозорливый провидче.
Р адуйся, о безсмертнем блаженстве ко Господу взывавый.
Р адуйся, в земных благах токмо с Господем благо видевый.
Р адуйся, яко красоты зримаго неба без Бога за ничтоже почитал еси.
Р адуйся, яко новаго неба и новыя земли всею душею ожидал еси.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 5 В сецелыя Господу преданности праведника три друзи его в словесех Иовлих не разумеваху, токмо же ропот его на Бога видяху: сего ради внушаху Иову к Богу обратитися с молитвою и покаянием о гресех своих. Невинный же страдалец о единем моляше Бога, да даст ему Господь силу невинных страданий своих уразумети. К Богу, источнику премудрости и разума, от сердца своего сокрушеннаго праведник вопияше: А ллилуиа!
Икос 5 Х отя указати на неисповедимыя пути Господни, об уразумении киих и должно есть человеку Бога умоляти, ты други своя, Иове, жити в воли Божии наставлял еси. Мы же, мудрыя речи страждущаго праведника чтуще, приносим ему сия похвалы:
Р адуйся, яко неправды на Бога уста твоя не изрекоша.
Р адуйся, ложь другов своих мудро обличивый.
Р адуйся, о непостижимости промысла Божия смиренномудро вещавый.
Р адуйся, жизнь праведников в Ветсем Завете уяснити возжелавый.
Р адуйся, погруженна себе от природы во всякую скверну видевый.
Р адуйся, нужду в ходатаи между Богом и людьми своим благочестивым сердцем прозревавый.
Р адуйся, любве Отчи от Бога возжадавый.
Р адуйся, яко слезно умолял еси Господа, да не удалит Он от тебе страх Свой.
Р адуйся, яко искушения своя от Бога посланная почитал еси.
Р адуйся, яко грядущую смерть избавительницу себе от земных скорбей полагал еси.
Р адуйся, мудрый изъяснителю путей Божественных.
Р адуйся, благий руководителю к Царствию Небесному.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 6 П роповедник непостижимости глубин Божиих, Божия премудрости и разума явился еси, Многострадальне, егда обличал еси своя лицемерствующыя други, мнящыя себе пути премудрости Божия разумеющя. Смиренно видя себе немощна промысл Божий ведети, возжелаше праведник на суд пред Богом стати и у Того особыя милости просити, дабы Господь грозную руку Свою отъял и страхом Своим его не ужасал. Нося в сердце своем смиренную мольбу ко Господу, со умилением Иов к Единому Судии и Богу взываше: А ллилуиа!
Икос 6 В озсия в души твоей, праведне, благодатный луч Божественный, егда в велицей горести своей приближение к смерти ожидал еси, и к невозвратному шествию в неведомую страну мрака и тьмы вечныя готовился еси. Всею бо душею любя Господа, по призыву Божию в загробный мир ити готов был еси, Иове, обаче надежды жизни новыя в близости к Богу в сердце своем не отривал еси. Радующеся таковому светлому чаянию страждущаго праведника, с любовию поем ему:
Р адуйся, смиренный, Богомудрый, невинный страдальче.
Р адуйся, о близости смертней непрестанно помышлявый.
Р адуйся, день и час кончины человека в премудрой воли Божии полагавый.
Р адуйся, рабе Христов нелицемерный.
Р адуйся, яко чистым сердцем своим Бога узрети возжелал еси.
Р адуйся, яко в своей глубокой Господу преданности дерзновенно Того вопрошал еси.
Р адуйся, яко от правды своея никакоже отступил еси.
Р адуйся, яко у Бога истинныя премудрости искал еси.
Р адуйся, други своя врачы неправедныя именовавый.
Р адуйся, в словесех их лесть пред Богом видевый.
Р адуйся, душу свою чисту и непорочну сохранивый.
Р адуйся, безбоязненно пред Господем на суде стояти восхотевый.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 7 Х отящым истинную мудрость в словесех твоих уразумети, помози нам, угодниче Божий. Ложныя други своя обличая, указал еси им, Иове, яко блага земная и горести людския суть в руках Божиих. Господь раздает их премудро: отнюдуже и праведный люте страждает и нечестивый благоденствует. Тайны мироправления Божия человек перстный ведети не может, за вся же должен есть благодарити Господа и, восхлавляя Его, пети Ему: А ллилуиа!
Икос 7 Д ивныя речи слышим мы из уст Ветхозаветнаго праведника. Лицемерсвующии же друзи его утешения Иову не даваху, наипаче же новыя скорби сердцу его причиняху. Праведник же токмо ко Господу мысль свою устремляше, на Единаго Заступника и Нелицепрятнаго Судию Бога уповаше, от Него Единаго утешения чая. Видяще таковое превыспренное устремление Многострадальнаго, величаем его сице:
Р адуйся, лицемерия мудрый обличителю.
Р адуйся, други своя злыя утешители именовавый.
Р адуйся, видевый други, покивающих главами над великими страданьми друга своего.
Р адуйся, токмо от Господа сердцу своему облегчения искавый.
Р адуйся, токмо на небесех Истиннаго Заступника себе видевый.
Р адуйся, яко ужасы пред Богом преисполняшеся сердце твое.
Р адуйся, яко чистою молитвою своею к Богу приближался еси.
Р адуйся, яко на правду свою крепко уповал еси.
Р адуйся, в смирении своем, беседовати с Богом недостойна себе почитавый.
Р адуйся, токмо умоляти Бога Судию своего желавый.
Р адуйся, невиновность свою пред всем миром свидетельствуяй.
Р адуйся, яко око твое благодатными слезами преисполнено бе.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 8 С транно есть нам, сыном Завета Новаго, кровию Сына Божия искупленным и Евангелие Христово имущым, дерзновенная словеса Ветхозаветнаго праведника слышати. Великия тайны загробнаго мира Многострадальному не ведомы бяху, своим же преданным Богу сердцем Иов моляшеся, да озарит его Сущий на небеси Свидетель и заступник таковых таин ведением. Ко Господу слезит око Многострадальнаго и с умилением поет праведник Богу: А ллилуиа!
Икос 8 Ч ая приближения кончины своея, терпя на земли страдания тяжкая, в благодатных озарениих своих глаголаше праведник, яко аще в скорбех на земли несть облегчения, да скрыет его Господь в преисподних до времени. Егда же престанет гнев Божий, греси и беззакония людская покрыются, тогда Господь по милости своей даст праведнику близким к Нему быти. Мы же, таковое светлое упование страждущаго зряще, в особую ему похвалу глаголем сице:
Р адуйся, прозорливче Богомудрый и просвещенный.
Р адуйся, святый и великий страдальче.
Р адуйся, плотию постарадавый и греха свободивыйся.
Р адуйся, любовию ко Господу дух уныния препобедивый.
Р адуйся, яко светлыя надежды жизни будущия преисполнен был еси.
Р адуйся, яко всею душею в любовь безконечную Божию веровал еси.
Р адуйся, тайны загробнаго мира уведети возжадавый.
Р адуйся, в мрачных удолиих адовых милости Божия ожидавый.
Р адуйся, упование на светлую жизнь за гробом Давиду, Исаии, Иезекиилю и иным пророком равный.
Р адуйся, яко сим упование стал еси на единый путь с великими Ветхозаветными праведники.
Р адуйся, всем праведником радость светлаго бытия за гробом проповедавый.
Р адуйся, Евангельских Христовых истин прозорливый исповедниче.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 9 В сякими великими искушеньми и скорбьми духовно возрастал еси, Иове. Господь же особыми откровении услаждаше душу твою, Многострадальне. Благодатно озаренный Богом, ты, избранниче Божий, вещал еси: Вем, яко жив Искупитель мой, Иже в день последний распадающуюся кожу мою сию из праха воскресит, аз же во плоти моей узрю Бога. Воспринимающе сердцами нашими сию веру в воскрешение плотию, мы, таковыми откровении праведника вразумляеми, вопием Богу: А ллилуиа!
Икос 9 В етия воистинну неправедныя явишася многоречивии друзи твои, Иове. Ложнии сии утешителие возжелаша тя, страждущаго друга своего, укоряти, глаголюще, яко ты алчущих не питал еси, нищих не одевал еси, вдовиц и сирых обижал еси, и жажду ближних не утолял еси. О, великое долготерпение великого страдальца! Восхваляюще таковое долготерпение и чистое добродетельное Иовле житие, воспеваем ему сицевая:
Р адуйся, яко поношения от другов своих смиренно претерпевал еси.
Р адуйся, яко и посмеяния малых детей благодушно приимал еси.
Р адуйся, яко и раби твои любовь твою к ним забыша.
Р адуйся, яко и жена твоя лукавому совету неразумно внимаше.
Р адуйся, яко злый сатана, разтерзав столп телесе, сокровища духа твоего не украде.
Р адуйся, велий борче, вся козни вражыя препобедивый.
Р адуйся, яко Единаго Бога и Господа на земли зрети хотел еси.
Р адуйся, яко своею преданностию Господу прославился еси.
Радуйся, высотою подвигов своих всех удививый.
Р адуйся, просвещения духовнаго указателю.
Р адуйся, всех людей великое утешение.
Р адуйся, яко многим в мире сем тобою спасение явися.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 10 С пасения себе токмо от Господа чая, и светлую надежду на обновленную жизнь за гробом имея, Многострадальный Иов, иже праведник Ветхаго Завета быв, утвердитися в озарениих своих не дерзаше, в мыслех же и чувствиих своих сумняшеся и горесть некую в души претерпеваше. Мы же, праведнику в сей горести сострадающе и Святей воли Божии преклоняющеся, возопиим Любвеобильному и Премудрому Богу: А ллилуиа!
Икос 10 С тена крепкая в преданности Господу всему миру явился еси, Многострадальне, егда твердо о непорочности своей и лицемерии другов своих вещал еси. Имуще сердца, исполненная состраданием к невинно страждущему праведнику, едиными усты нашими со умиленнем зовем ему тако:
Р адуйся, великий праведниче, в страшных искушениих всецело преданность Господу сохранивый.
Р адуйся, ни от когоже от людей добраго утешения видевый.
Р адуйся, о лишении чад и пропавшем богатстве унынию никакоже предавыйся.
Р адуйся, яко всех нас побеждати искушения сребролюбия наставляеши.
Р адуйся, яко изменения в небесных светилех мудро разумел еси.
Р адуйся, яко ни единыя же приснопребывающия радости к мире сем видел еси.
Р адуйся, токмо во Единем Бозе радость и истину выну созерцавый.
Р адуйся, великая истинная откровения от Бога прияти сподобивыйся.
Р адуйся, яко ложь другов и укорения ближних крепостию духа своего превозмогал еси.
Р адуйся, яко всякая безсловесная похотения чистотою сердца своего препобеждал еси.
Р адуйся, во всех своих светлых упованиих никакоже посрамивыйся.
Р адуйся, яко в тайны загробнаго мира углублялся еси веянием Духа Святаго.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 11 П ение всеумиленное воспоем Многострадальному, невиновность свою видевшему и неискупленную греховность людскую ведавшему. Зря на себе десницу Божественныя воли, в промысл Божий о человеце вероваше праведный, добраго чая конца. Разделяюще несокрушимую светлую веру его и упование на Бога, могущаго тяжкую Иовлю скорбь облегчити, мы купно с ним вопием Всеблагому Господу: А ллилуиа!
Икос 11 С ветла озарения Многострадальнаго, светла и упования его. Времени же минувшу умолча Иов словесы. Умолчаша же и три друзи его ктому пререковати Иову, бе бо Иов праведен пред ними. Глаголет к нему новый собеседник Елиус, егоже речи благожелательней внемлет праведный. Не могущу же Иову уразумети вся словеса сия новая, се Господь Сам явися рабу Своему и глаголаше к Иову сквозе бурю и бурныя облаки, обличая, и наставляя, и исцеляя его. Той же с трепетом благоговейным, внемля словесем Божиим, безмолвне множицею себе укоряше, наипаче же познаваше, яко ничтоже есть пред лицем Божиим: и абие исполнися душа праведнича смирения благодатнаго. Видяще таковое глубокое пред Господем смирение, радостно поем Иову сицевая:
Р адуйся, великий в чистоте речей своих пред Господем.
Р адуйся, великий в безмернем пред Господем смирении.
Р адуйся, ничтожество свое познавый, на уста же своя руку положивый.
Р адуйся, подобно Аврааму, земля и пепел себе именовавый.
Р адуйся, велемудре, судьбы человека в мире до Христа на себе испытавый.
Р адуйся, верный слуго Господень, о своей мудрости глаголати не дерзавый.
Р адуйся, ни единым же словесем о речех другов своих обмолвивыйся.
Р адуйся, яко благоговейно выслушал еси Господа о дивных делех всемогущества Божия.
Р адуйся, в недомыслии пред Богом сокрушенно себе обличивый.
Р адуйся, пред премудростию Единаго Бога всею душею преклонивыйся.
Р адуйся, в смирении своем, обличавшему тя Господу радостно внимавый.
Р адуйся, всех смелых речей своих пред Господем отрекийся и в прахе и пепле раскаявыйся.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 12 Б лагодатная велия радость в сердце твое, Многострадальне, сниде. Ты в бури и облаце Господа своего видел еси. Ты обличающее тебе слово Господа, и гневное слово Его к неверным другом твоим слышал еси. Проказа страшная сойде с тебе, Иове, и ты всякая блага земная в сугубом числе от Господа приял еси. В награду за скорби своя долголетие, по милости Божии, стяжал еси, и новую десятерицу чад своих радостно созерцал еси. Воскресение со всеми избранными своими Господь, тебе обетова. Презирая вся скорби своя, праведник и мы купно с ним всем сердцем радостно вопием Господу: А ллилуиа!
Икос 12 Б езмерныя скорби претерпев и всецелую преданность всесвятей воли Божии показав, живый прообраз скорбей Господа, крестными страдании диавола победившаго, явился еси, Иове. Поюще твое чудное житие, восхваляюще безмерное долготерпение твое, Многострадальне, словесы Самого Господа, Его пророков и апостолов, и церковными словесы восхваляем тебе сице:
Р адуйся, праведниче, усты Божиими на всю вселенную хвалимый.
Р адуйся, истину в словесех о Бозе, не якоже твои лжеречивии друзи, явивый.
Р адуйся, яко Господь показа тя едина молитвенника за други своя.
Р адуйся, яко грехи таковыми Господь отпусти за молитвы твоя.
Р адуйся, Самем Господем не единажды истинный раб Божий нареченный.
Р адуйся, великий Ветхозаветный молитвенниче в ряду с Ноем и Даниилом.
Р адуйся, яко брат Господень наименова тя образ злострадания и долготерпения.
Р адуйся, яко той же апостол Иаков восхвали в твоем житии славную кончину Господню.
Р адуйся, яко Церковь Христова святую книгу твою повеле прочитывати во дни страстныя седмицы.
Р адуйся, прообразе страстей безгрешнаго Господа.
Р адуйся, яко Святый Златоуст призва нас образом страданий твоих к подражанию твоим подвигом.
Р адуйся, яко в Церкви Святей имя твое славно, досточестно и препрославлено.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 13 О , великий праведниче Ветхаго Завета, Иове Многострадальне, приими наше посильное хваление твоих безмерных во славу Бога подвигов. Твоими сильными у престола Божия молитвами подаждь помощь нам, преклоняющим колена наша пред твоими многолетними тяжкими страданьми, твердыми в искушениих и злостраданиих быти, в вечную загробную жизнь несокрушимо веровати, на получение, по милости Божии, венцев праведных на страшнем суде Христове, твердо надеятися, да и мы в обновленней плоти нашей, с тобою и со всеми святыми, сподобимся Искупителя и Господа нашего зрети и вечно ему воспевати: А ллилуиа! Аллилуиа! Аллилуиа!
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1 А нгели Божии в день некий предсташа Господеви, хвалу Ему возносяще. С ними же и диавол прииде. Сей последний, вопрошенный Господем об Иове, начат клеветати на праведника, яко той чтит Господа земных ради благ, имиже Бог его награди. Мы же, злую диавольскую клевету на великаго праведника с горечию воспоминающе, тако Иова восхваляем:
Р адуйся, Иове, яко сам Господь наименова тя человека непорочна и благочестива.
Р адуйся, от Господа вся блага земная приемый.
Р адуйся, множество слуг имевый и стада своя тысящами исчитывавый.
Р адуйся, Господем дарованных тебе сынов и дщерей в великом благочестии воспитавый.
Р адуйся, яко о чадех своих великое попечение являл еси.
Р адуйся, яко ни к чему же от земных благ сердцем не прилеплялся еси.
Р адуйся, яко мудростию своею над всеми высоко стоял еси.
Р адуйся, яко царь посреде храбрых был еси.
Р адуйся, яко был еси благороднейший сущих от восток солнца.
Р адуйся, всеславне, Божий угодниче истинный.
Р адуйся, великая дела благая совершивый.
Р адуйся, в терпении своем мир просветивый.
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Кондак 1 И збранному Господем великому Ветхаго Завета праведнику, пятому от Авраама Исавовых сынов сынови, Иову Многострадальному похвальное воспоем пение: яко своими дивными добродетельми и всем своим житием учителем всей вселенней явившемуся. Ты же, праведный Иове, приими сию похвалу, с любовию тебе приносимую, согрей наша сердца желанием подражати твоим подвигом, да единодушно зовем ти:
Р адуйся, Иове Многострадальный, всему миру учителю предивный.
Молитва 1‑я праведному Иову Многострадальному О, великий праведниче, Иове Многострадальне, чистым житием своим и святою близостию к Богу просиявый. Ты до Моисеа и Христа на земли пожил еси, вся же заповеди Божия, нося их в сердце своем, исполнял еси. Явленныя миру чрез Христа и Его Святых апостолов тайны, глубокими своими откровении уразумев, причастник веяний Духа Свята быти сподобился еси. Всякия козни диавольския, в посланных тебе от Господа особых искушениих, истинным смирением своим препобедив, образ злострадания и долготерпения всей вселенней явился еси. Любовь велию к Богу и ко всем людем в безмерных своих скорбех сохранив, чистым сердцем за гробом единения с Господем радостно ожидал еси. Ныне же в селениих праведных пребываеши и Престолу Божию предстоиши. Услыши нас грешных и непотребных, пред святою иконою твоею предстоящих и усердно к ходатайству твоему прибегающих. Моли Человеколюбца Бога, да к вере крепцей, непорочней и нерушимей нас утвердит, от всякаго зла враг видимых и невидимых защитит, в скорбех и искушениих нам крепость подаст, в сердцах наших память смертную присно сохранит, в долготерпении и братолюбии укрепит, и сподобит нас на страшнем суде Христове добрый ответ дати и в воскрешенней плоти нашей Триединаго Бога созерцати и славу Ему со всеми святыми воспевати во веки веков. А минь.
Молитва 2‑я праведному Иову Многострадальному О, святый угодниче Божий, праведне Иове! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на Небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже взирающе на святый твой образ, радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтим святую память твою. Ты же, предстоя Престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа. А минь.