...
Девпетерувська ікона Божої Матері p1bb8obm89ag0kjo10tj109u1n6o4
Житія святих,  Ікони

Девпетерувська ікона Божої Матері

Місяця лютого на 28-й день( перехідне святкування з 29-го лютого).

Походження такої незвичайної назви цієї ікони невідоме. За переказами, Девпетерувський образ Божої Матері був келейною іконою святителя Питирима, Тамбовського чудотворця (пам’ять 10 серпня за новим стилем). Особливо стали шанувати цю ікону з 1833 року, після однієї чудесної події. Одна жінка, у якої чоловік внаслідок помилкового звинувачення був поміщений у в’язницю, побачила уві сні невідомого старця, який наказав їй відшукати в соборі келейну ікону святителя Питирима (ікону Божої Матері Девпетерувську) і перед нею відслужити молебень.

Після того як перед іконою відслужили молебень, справді, незабаром чоловіка цієї жінки було звільнено з в’язниці. Нині список цієї ікони постійно лежить на аналої ліворуч від мощей святителя Питирима в кафедральному соборі Тамбова. Сама ж ікона виноситься для поклоніння вірян у великі свята під час служби архієрейським чином. Вважається, що цей образ і є келейна ікона святителя Питирима, яка дивом збереглася до наших днів. Ікона являє собою оплічний образ Божої Матері, Яка ніжно обіймає Немовля Ісуса, і належить до типу “Розчулення”.

Існує припущення, що походження такого образу сталося через помилкове прочитання напису на Дніпровській іконі Божої Матері, після чого її список назвали Девпетерувським. Зовсім протилежна думка стверджує, що саме Дніпровську ікону назвали помилково, роблячи список із Девпетерувського образу, напис на якому був традиційно написаний скорочено.

Припущення ці – спроба пояснити, чому згідно з авторитетними джерелами Девпетерувський образ мав зовсім іншу іконографію: “на іконі зображується Божа Матір із Немовлям Ісусом, яке стоїть з правого боку, і на плечі Ісуса спочиває права рука Богоматері”. Стародавній образ із такою іконографією за свідченням Є. Поселянина перебував у Миколаївській церкві. Поселянина знаходився в Миколаївській церкві села Батюшкова (або Бататкова) Дмитровського повіту, Московської губернії.

Виходячи з вищевикладеного, можна зробити два висновки: або від самого початку існували дві абсолютно різні ікони під назвою Девпетерувська, або обплетення образ був колись названий помилково, і згодом за Девпетерувським образом закріпилася саме така іконографія.

Знайшли помилку