...
Вибрані праці святих отців,  святий Феофілакт Болгарський, архієпископ Охридський

Тлумачення на 2-ге послання до Фессалонікійців святого апостола Павла

Зміст
УкраїнськаРосійська

Передмова

Друге Послання до Фессалонікійців апостол Павло пише з такої причини. У першому посланні він писав їм, що сильно бажає бачити їх, і так як бажаного не досягнув, то, не витримуючи довше розлуки, послав до них Тимофія, показуючи цим, як сильно бажав прийти до них. Але так як і після не мав можливості відправитися до них і виправити недоліки їхньої віри, то з цієї причини додає до першого друге послання, бажаючи посланнями замінити свою особисту присутність. А що він не ходив до них, – це зрозуміло з наступного: у першому посланні він не став писати про те, коли буде пришестя Господнє, про що їм і не потрібно було знати; тепер же він пише і про це. Дійсно, якби він сам був у них, то не став би писати тепер. Пише ж про це питання через потребу. Деякі спокусники говорили, що пришестя Господнє наблизилося і, що найнебезпечніше, вигадували якісь слова, начебто сказані Павлом, і послання, начебто ним написані. Але це замислив диявол, щоб похитнути віруючих. А оскільки віруючі великою втіхою вважали надію на воскресіння, бо очікували, що вони отримають винагороду за чесноти, а гонителів своїх побачать гідно покараними, то диявол підпустив своїх слуг навчати, що настає вже пришестя Христове і суд, щоб показати, що в майбутньому немає ані відплати, ані суду, ані покарання, щоб у такий спосіб знищити сподівання святих і зробити більш зухвалими ворогів Євангелія; навіть звинувачували у неправді й Самого Христа, який сказав, що мають бути деякі ознаки Його пришестя: якщо ж цих ознак не було, а воскресіння, як вони брехали, було, то явно Христос виявлявся брехуном. Тому-то Павло пише це послання і говорить про прихід Господа, не відкриваючи самого часу, але вказуючи на ознаку цього часу – на антихриста; втішає сильно пригноблених нещастями і на закінчення вказує їм особливий знак, за яким вони повинні впізнавати справжні його послання.

 

Глава первая

Предисловие

Второе Послание к Фессалоникийцам апостол Павел пишет по следующей причине. В первом послании он писал им, что сильно желает видеть их, и так как желаемого не достиг, то, не вынося долее разлуки, послал к ним Тимофея, показывая этим, как сильно желал придти к ним. Но так как и после не имел возможности отправиться к ним и исправить недостатки их веры, то по этой причине прибавляет к первому второе послание, желая посланиями заменить свое личное присутствие. А что он не ходил к ним, – это ясно из следующего: в первом послании он не стал писать о том, когда будет пришествие Господа, о чем им и не нужно было знать; теперь же он пишет и об этом. Действительно, если бы он сам был у них, то не стал бы писать теперь. Пишет же об этом вопросе по нужде. Некоторые соблазнители говорили, что пришествие Господа приблизилось и, что опаснее всего, выдумывали какие-то слова, будто бы сказанные Павлом, и послания, будто бы им написанные. Но это замыслил диавол, чтобы поколебать верующих. А так как верующие великим утешением считали надежду на воскресение, потому что ожидали, что они получат награду за добродетель, а гонителей своих увидят достойно наказанными, то диавол подпустил своих слуг учить, что настает уже пришествие Христово и суд, чтобы показать, что в будущем нет ни воздаяния, ни суда, ни наказания, чтобы таким образом уничтожить надежды святых и сделать более дерзкими врагов Евангелия; даже обвиняли во лжи и Самого Христа, сказавшего, что имеют быть некоторые признаки Его пришествия: если же этих признаков не было, а воскресение, как они лгали, было, то явно Христос оказывался лжецом. Поэтому-то Павел пишет это послание и говорит о пришествии Господа, не открывая самого времени, но указывая на признак этого времени – на антихриста; утешает сильно угнетенных бедствиями и в заключение указывает им особый знак, по которому они должны узнавать подлинные его послания.

 

Глава первая

Знайшли помилку