...
Типікон

Глава 40. Егда кто хощет отлучитися братства

ТранслітераціяЦерковнословʼянськаУкраїнська

Егда кто хощет отлучитися братства

И первое подобающее врачевание, о иже по Бозе врача своего приимет, яко и Господь предал есть, не приходит же отнюд во исцеление, тогда прочее да будет ти яко иноязычник и мытарь. Образ таковых, явлена показовати того, да плат камилавце отшивает настояй, и вземлет и, или весь камилав: яко да данную ему благодать окаянному, от него к себе паки возвратит, якоже рече Господь: Аще несть достоин мира дом, к вам возвратится мир ваш, и прочая. И святый же Кассиан, иже ныне отрицающияся, и в преспеяние не преходящя, совлачити всячески рече обительная одеяния, и во свои его мирския облачити одежды, яже носяй вниде, и тако от обители исходит.

[зри] От горе святаго Авксентиа: уведехом же о сем и нечто другое, дивно и зело изрядно, в горе святаго Авксентиа, об он пол Константиня града, во обители глаголемей кир Антониеве, глаголется нечто таково бывати: в дневном бо бдении, и на чтении, вси монаси седяще делают, иже от нас глаголемыя серяди, своими руками. Ово убо за еже бодрым быти, и внимати чтения: ово же и за еже благословитися сим, яко во время общаго собрания делаемым: и быти благословенным ихже пришивают на братних одеждах, якоже обычай есть монахом. И аще хощет кто монахов когда убо отити от обители, и по еже вся подобающая на нем исполнити. Аще ли не покорится и не хощет исправитися, тогда убо серядь точию от одежды его отшивше у себе удержавают: и благословение свое от него отемше, тому непричастное, злочастнаго же от обители отпущают. Сему убо образу древних отец, и евангельским последующе речением, лепо есть мало что подобающему держати, и мантию аще лепо есть взимати настоятелю, и во иное от внешних того одевати, аще есть монах. Аще ли ни, поне камилав точию взимати, и вместо того налагати ему иное нечто о внешних: или поне плат ея, еже имать покрывало: и тако того отпущати подучиненному же подобне, якоже лепо есть творити и отпущати их: а не просто тако творити, якоже он иже во отечнице настоятель, вземый весь образ братен: но со многим разумом божиим, и духовным разсуждением, и не оставляти тако идуща в мирское пребывание, дело делающа чужда таковаго образа, и вотще имя носяща. Обаче убо аще пользует во спасение души, и угодно есть о сем Богу, да будет в славу его, а не в хулу: аще ли ни, еже мнится Богу добро быти, то да бывает.

Е#гдA кто2 х0щетъ tлучи1тисz брaтства

И# пeрвое подобaющее врачевaніе, њ и4же по бз7э врачA своего2 пріи1метъ, ћкw и3 гDь прeдалъ є4сть, не прих0дитъ же tню1дъ во и3сцэлeніе, тогдA пр0чее да бyдетъ ти2 ћкw и3ноzзhчникъ и3 мытaрь. W$бразъ таковhхъ, kвлeна покaзовати того2, да плaтъ камилaвцэ tшивaетъ настоsй, и3 взeмлетъ и5, и3ли2 вeсь камилaвъ: ћкw да дaнную є3мY бlгодaть nкаsнному, t негw2 къ себЁ пaки возврати1тъ, ћкоже речE гDь: Ѓще нёсть дост0инъ ми1ра д0мъ, къ вaмъ возврати1тсz ми1ръ вaшъ, и3 прHчаz. И# с™hй же кассіaнъ, и4же нhнэ tрицaющыzсz, и3 въ преспёzніе не преходsщz, совлачи1ти всsчески речE nби1тєльнаz њдэ‰ніz, и3 во свои2 є3гw2 мірск‡z њблачи1ти nдє1жды, ±же носsй вни1де, и3 тaкw t nби1тели и3сх0дитъ.

(зри2) T горЁ с™aгw ґvxeнтіа: Ўвёдэхомъ же њ сeмъ и3 нёчто друг0е, ди1вно и3 ѕэлw2 и3зрsдно, въ горЁ с™aгw ґvxeнтіа, њб8 џнъ п0лъ кwнстантjнz грaда, во nби1тели глаг0лемэй кЂръ ґнтHніевэ, глаг0летсz нёчто таково2 бывaти: въ дневн0мъ бо бдёніи, и3 на чтeніи, вси2 монaси сэдsще дёлаютъ, и5же t нaсъ глаг0лємыz сёрzди, свои1ми рукaми. Џво u5бо за є4же бHдрымъ бhти, и3 внимaти чтє1ніz: џво же и3 за є4же бlгослови1тисz си6мъ, ћкw во врeмz џбщагw собрaніz дёлаємымъ: и3 бhти бlгословє1ннымъ и5хже пришивaютъ на брaтнихъ nдeждахъ, ћкоже nбhчай є4сть монaхwмъ. И# ѓще х0щетъ кто2 монaхwвъ когдA ќбw tити2 t nби1тели, и3 по є4же вс‰ подоб†ющаz на нeмъ и3сп0лнити. Ѓще ли не покори1тсz и3 не х0щетъ и3спрaвитисz, тогдA ќбw сёрzдь т0чію t nдeжды є3гw2 tши1вше ў себE ўдержавaютъ: и3 бlгословeніе своE t негw2 teмше, томY непричaстное, ѕлочaстнаго же t nби1тели tпущaютъ. СемY u5бо w4бразу дрeвнихъ nтє1цъ, и3 є3ђльскимъ послёдующе речeніємъ, лёпо є4сть мaло что2 подобaющему держaти, и3 мaнтію ѓще лёпо є4сть взимaти настоsтелю, и3 во и4ное t внёшнихъ того2 њдэвaти, ѓще є4сть монaхъ. Ѓще ли ни2, понE камилaвъ т0чію взимaти, и3 вмёстw тогw2 налагaти є3мY и4ное нёчто њ внёшнихъ: и3ли2 понE плaтъ є3S, є4же и4мать покрывaло: и3 тaкw того2 tпущaти под8учинeнному же под0бнэ, ћкоже лёпо є4сть твори1ти и3 tпущaти и5хъ: ґ не пр0стw тaкw твори1ти, ћкоже џнъ и4же во nтeчницэ настоsтель, взeмый вeсь w4бразъ брaтенъ: но со мн0гимъ рaзумомъ б9іимъ, и3 д¦0внымъ разсуждeніемъ, и3 не њставлsти тaкw и3дyща въ мірск0е пребывaніе, дёло дёлающа чyжда таковaгw w4браза, и3 вотщE и4мz носsща. Nбaче ќбw ѓще п0льзуетъ во сп7сeніе души2, и3 ўг0дно є4сть њ сeмъ бGу, да бyдетъ въ слaву є3гw2, ґ не въ хулY: ѓще ли ни2, є4же мни1тсz бGу добро2 бhти, то2 да бывaетъ.

Знайшли помилку