...
1 частина,  Тріодь пісна

В суботу п’ятої седмиці

ТранслітераціяЦерковнослов’янськаУкраїнська

Последование утрени

Знаменает в час четвертый нощи, молебнаго ради последования акафиста. И собравшеся в церковь, благословившу иерею, начинаем утреню, якоже предписася начало утрени в четверток Великаго канона. По шестопсалмии, Бог Госпо́дь: во глас 8, и поем трижды тропарь косно.

Тропарь, глас 8:

Повеле́нное та́йно прие́м в ра́зуме, / в кро́ве Ио́сифове тща́нием предста́ Безпло́тный, глаго́ля Неискусобра́чней: / приклони́вый схожде́нием Небеса́ вмеща́ется неизме́нно весь в Тя, / Его́же и ви́дя в ложесна́х Твои́х прие́мша ра́бий зрак, / ужаса́юся зва́ти Тебе́: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Таже стихословим кафисму псалтира 16: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: И по исполнении сея, ектениа малая, и поем кондак на среде, со сладкопением, косно.

Кондак, глас 8:

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, / я́ко изба́вльшеся от злых, / благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, / но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, / от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

На немже кадит диакон святыя иконы и братию по чину. На прочих же точию настоятеля и лики. И чтем икосов и кондаков 6. Стоим на чтении. Тии же икосы суть по алфавиту: сиесть 24, и глаголются от иерея во святом олтаре.

{ Α } Икос 1: А́нгел предста́тель с небесе́ по́слан бысть рещи́ Богоро́дице: ра́дуйся, / и со безпло́тным гла́сом воплоща́ема Тя зря, Го́споди, ужаса́шеся / и стоя́ше, зовы́й к Ней такова́я: / Ра́дуйся, Е́юже рáдocть возсия́ет; / ра́дуйся, Е́юже кля́тва изче́знет. / Ра́дуйся, па́дшаго Ада́ма воззва́ние; / ра́дуйся, слез Е́виных избавле́ние. / Ра́дуйся, высото́ неудобовосходи́мая челове́ческими по́мыслы; / ра́дуйся, глубинно неудобозри́мая и а́нгельскима очи́ма. / Ра́дуйся, я́ко еси́ Царе́во седа́лище; / ра́дуйся, я́ко но́сиши Нося́щаго вся. / Ра́дуйся, звездо́, явля́ющая Со́лнце; / ра́дуйся, утро́бо Боже́ственнаго воплоще́ния. / Ра́дуйся, Е́юже обновля́ется тварь; / ра́дуйся, Е́юже покланя́емся Творцу́. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Β } Кондак 2: Ви́дящи Свята́я Себе́ в чистоте́, / глаго́лет Гаврии́лу де́рзостно: / пресла́вное твоего́ гла́са неудобоприя́тельно души́ Мое́й явля́ется, / безсе́меннаго бо зача́тия рождество́ ка́ко глаго́леши, зовы́й: / Аллилу́иа.

{ Γ } Икос 2: Ра́зум недоразумева́емый разуме́ти Де́ва и́щущи, / возопи́ к служа́щему: / из боку́ чи́сту, Сы́ну ка́ко есть роди́тися мо́щно, рцы Ми? / К Не́йже он рече́ со стра́хом, оба́че зовы́й си́це: / Ра́дуйся, сове́та неизрече́ннаго таи́ннице; / ра́дуйся, молча́ния прося́щих ве́ро. / Ра́дуйся, чуде́ с Христо́вых нача́ло; / ра́дуйся, веле́ний Его́ глави́зно. / Ра́дуйся, ле́ствице небе́сная, Е́юже сни́де Бог; / ра́дуйся, мо́сте, преводя́й су́щих от земли́ на не́бо. / Ра́дуйся, А́нгелов многослову́щее чу́до; / ра́дуйся, бесо́в многоплаче́вный стру́пе. / Ра́дуйся, Свет неизрече́нно роди́вшая; / ра́дуйся, е́же ка́ко, ни еди́наго же научи́вшая. / Ра́дуйся, прему́дрых превосходя́щая ра́зум; / ра́дуйся, ве́рных озаря́ющая смы́слы. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Δ } Кондак 3: Си́ла Вы́шняго осени́ тогда́ к зача́тию Браконеиску́сную, / и благопло́дная Тоя́ ложесна́, я́ко село́ показа́ сла́дкое, / всем хотя́щим жа́ти спасе́ние, всегда́ пе́ти си́це: / Аллилу́иа.

{ Ε } Икос 3: Иму́щи Богоприя́тную Де́ва утро́бу, востече́ ко Елисаве́ти; / младе́нец же о́ноя а́бие позна́в Сея́ целова́ние, ра́довашеся, / и игра́ньми я́ко пе́сньми вопия́ше к Богоро́дице: / Ра́дуйся, о́трасли неувяда́емыя розго́; / ра́дуйся, Плода́ безсме́ртнаго стяжа́ние. / Ра́дуйся, Де́лателя де́лающая человеколю́бца; / ра́дуйся, Сади́теля жи́зни на́шея ро́ждшая. / Ра́дуйся, ни́во, растя́щая гобзова́ние щедро́т; / ра́дуйся, трапе́зо, нося́щая оби́лие очище́ний. / Ра́дуйся, я́ко рай пи́щный процвета́еши; / ра́дуйся, я́ко приста́нище душа́м гото́виши. / Ра́дуйся, прия́тное моли́твы кади́ло; / ра́дуйся, всего́ ми́ра очище́ние. / Ра́дуйся, Бо́жие к сме́ртным благоволе́ние; / ра́дуйся, сме́ртных к Бо́гу дерзнове́ние. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Ζ } Кондак 4: Бу́рю внутрь име́я помышле́ний сумни́тельных, / целому́дренный Ио́сиф смяте́ся, к Тебе́ зря небра́чней, / и бракоокра́дованную помышля́я, Непоро́чная; / уве́дев же Твое́ зача́тие от Ду́ха Свя́та, рече́: / Аллилу́иа.

И паки кондак:

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, / я́ко изба́вльшеся от злых, / благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, / но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, / от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Чтем от слова акафиста, на даяния два. Таже стихословим Непорочны и ектения.

И паки глаголем кондак: Взбра́нной Воево́де: И другия икосы и кондаки, 6:

{ Η } Икос 4: Слы́шаша па́стырие А́нгелов пою́щих плотско́е Христо́во прише́ствие, / и те́кше я́ко к Па́стырю ви́дят Сего́ я́ко а́гнца непоро́чна, / во чре́ве Мари́ине упа́сшася, Ю́же пою́ще ре́ша: / Ра́дуйся, А́гнца и Па́стыря Ма́ти; / ра́дуйся, дво́ре слове́сных ове́ц. / Ра́дуйся, неви́димых враго́в муче́ние; / ра́дуйся, ра́йских двере́й отверзе́ние. / Ра́дуйся, я́ко небе́сная сра́дуются земны́м; / ра́дуйся, я́ко земна́я сликовству́ют небе́сным. / Ра́дуйся, апо́столов немо́лчная уста́; / ра́дуйся, страстоте́рпцев непобеди́мая де́рзосте. / Ра́дуйся, тве́рдое ве́ры утвержде́ние; / ра́дуйся, све́тлое благода́ти позна́ние. / Ра́дуйся, Е́юже обнажи́ся ад; / ра́дуйся, Е́юже облеко́хомся сла́вою. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Θ } Кондак 5: Боготе́чную звезду́ узре́вше волсви́, тоя́ после́доваша зари́, / и я́ко свети́льник держа́ще ю́, то́ю испыта́ху кре́пкаго Царя́, / и дости́гше Непостижи́маго, возра́довашася, Ему́ вопию́ще: / Аллилу́иа.

{ Ι } Икос 5: Ви́деша о́троцы халде́йстии на руку́Деви́чу Созда́вшаго рука́ми челове́ки, / и Влады́ку разумева́юще Его́, а́ще и ра́бий прия́т зрак, / потща́шася дарми́ послужи́ти Ему́, и возопи́ти Благослове́нней: / Ра́дуйся, звезды́ незаходи́мыя Ма́ти; / ра́дуйся, заре́ та́инственнаго дне. / Ра́дуйся, пре́лести пещь угаси́вшая; / ра́дуйся, Тро́ицы таи́нники просвеща́ющая. / Ра́дуйся, мучи́теля безчелове́чнаго измета́ющая от нача́льства; / ра́дуйся, Го́спода человеколю́бца показа́вшая Христа́. / Ра́дуйся, ва́рварскаго избавля́ющая служе́ния; / ра́дуйся, тиме́ния изыма́ющая дел. / Ра́дуйся, огня́ поклоне́ние угаси́вшая; / ра́дуйся, пла́мене страсте́й изменя́ющая. / Ра́дуйся, ве́рных наста́внице целому́дрия; / ра́дуйся, всех родо́в весе́лие. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Κ } Кондак 6: Пропове́дницы богоно́снии, бы́вше волсви́, / возврати́шася в Вавило́н, сконча́вше Твое́ проро́чество, / и пропове́давше Тя, Христа́, всем, / оста́виша И́рода я́ко буесло́вяща, не ве́дуща пе́ти: / Аллилу́иа.

{ Λ } Икос 6: Возсия́вый во Еги́пте просвеще́ние и́стины, отгна́л еси́ лжи тьму: / и́доли бо его́, Спа́се, не терпя́ще Твоея́ кре́пости, падо́ша, / сих же изба́вльшиися вопия́ху к Богоро́дице: / Ра́дуйся, исправле́ние челове́ков; / ра́дуйся, низпаде́ние бесо́в. / Ра́дуйся, пре́лести держа́ву попра́вшая; / ра́дуйся, и́дольскую лесть обличи́вшая. / Ра́дуйся, мо́ре, потопи́вшее фарао́на мы́сленнаго; / ра́дуйся, ка́меню, напои́вший жа́ждущия жи́зни. / Ра́дуйся, о́гненный сто́лпе, наставля́яй су́щия во тьме; / ра́дуйся, покро́ве ми́ру, ши́рший о́блака. / Ра́дуйся, пи́ще, ма́нны прие́мнице; / ра́дуйся, сла́дости святы́я служи́тельнице. / Ра́дуйся, земле́ обетова́ния; / ра́дуйся, из нея́же тече́т мед и млеко́. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Μ } Кондак 7: Хотя́щу Симео́ну от ны́нешняго ве́ка преста́витися преле́стнаго, / вда́лся еси́ я́ко младе́нец тому́, / но позна́лся еси́ ему́и Бог соверше́нный. / Те́мже удиви́ся Твое́й неизрече́нней прему́дрости, зовы́й: / Аллилу́иа.

И паки кондак:

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, / я́ко изба́вльшеся от злых, / благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, / но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, / от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Таже чтем прочее слова акафиста. Псалом 50. И каноны: святаго обители со ирмосом на 6, и Пресвятыя Богородицы на 6.

Творение господина Иосифа, егоже краестрочие: Ра́дости прия́телище, Тебе́ подоба́ет ра́доватися еди́ней. [Аще ли храм Богородицы, поем канон праздника Богородицы со ирмосом на 12. Ирмосы по дважды, тропари на 10.] Глас 4.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́:

Песнь 1.

{ Χ Христо́ву кни́гу одушевле́нную, запечатле́нную Тя Ду́хом, / вели́кий Арха́нгел, Чи́стая, зря возглаша́ше Ти: / ра́дуйся, ра́дости прия́телище, / Е́юже прама́терняя кля́тва разреши́тся.

{ Α Ада́мово исправле́ние, ра́дуйся / Де́во Богоневе́сто, а́дово умерщвле́ние. / Ра́дуйся Всенепоро́чная, пала́то всех Царя́: / ра́дуйся, престо́ле о́гненный Вседержи́теля.

{ Ρ Цве́те неувяда́емый, ра́дуйся / еди́на прозя́бшая я́блоко благово́нное. / Ра́дуйся ро́ждшая благоуха́ние еди́наго Царя́. / Ра́дуйся Неискуобра́чная, ми́рови спасе́ние.

{ Α Чистоты́ сокро́вище, ра́дуйся, / Е́юже от паде́ния на́шего воста́хом. / Ра́дуйся, сладкоуха́нный кри́не, Влады́чице, / ве́рных благоуха́яй, кади́ло благово́нное, / и ми́ро многоце́нное.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3. Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице:

{ Σ Клас прозя́бшая Боже́ственный, я́ко ни́ва неора́нная яве, / ра́дуйся одушевле́нная трапе́зо, хлеб живо́тный вме́щшая. / Ра́дуйся, живо́тныя воды́ исто́чниче неистоща́емый, Влады́чице.

{ Δ Ю́нице Юнца́ ро́ждшая непоро́чнаго, ра́дуйся ве́рным. / Ра́дуйся А́гнице, ро́ждшая Бо́жияго А́гнца, / взе́млющаго ми́ра всего́ прегреше́ния. / Ра́дуйся те́плое очисти́лище.

{ Ο У́тро светле́йшее, ра́дуйся / еди́на Со́лнца нося́щая Христа́, све́та жили́ще. / Ра́дуйся, тьму разруши́вшая, / и мра́чныя бе́сы отню́д отгна́вшая.

{ Χ Ра́дуйся, две́ре еди́на, / Е́юже Сло́во про́йде еди́но, / вереи́и врата́ а́дова, Влады́чице, Рождество́м Твои́м сокруши́вшая. / Ра́дуйся, Боже́ственный вхо́де спаса́емых, Богоневе́сто.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Ектениа малая. И по возгласе, кондак:

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, / я́ко изба́вльшеся от злых, / благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, / но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, / от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

И чтем другия шесть икосов и кондаков.

{ Ν } Икос 7: Но́вую показа́ тварь, / я́влься Зижди́тель нам от Него́ бы́вшим, / из безсе́менныя прозя́б утро́бы, / и сохрани́в Ю, я́коже бе, нетле́нну, / да чу́до ви́дяще, воспое́м Ю, вопию́ще: / Ра́дуйся, цве́те нетле́ния; / ра́дуйся, ве́нче воздержа́ния. / Ра́дуйся, воскресе́ния о́браз облиста́ющая; / ра́дуйся, а́нгельское житие́ явля́ющая. / Ра́дуйся, дре́во светлоплодови́тое, от него́же пита́ются ве́рнии; / ра́дуйся, дре́во благосенноли́ственное, и́мже покрыва́ются мно́зи. / Ра́дуйся, во чре́ве нося́щая Изба́вителя плене́нным; / ра́дуйся, ро́ждшая Наста́вника заблу́ждшим. / Ра́дуйся, Судии́ пра́веднаго умоле́ние; / ра́дуйся, мно́гих согреше́ний проще́ние. / Ра́дуйся, оде́ждо наги́х дерзнове́ния; / ра́дуйся, любы́, вся́кое жела́ние побежда́ющая. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Ξ } Кондак 8: Стра́нное рождество́ ви́девше, / устрани́мся ми́ра, ум на небеса́ прело́жше: / сего́ бо ра́ди высо́кий Бог на земли́ яви́ся смире́нный челове́к, / хотя́й привлещи́ к высоте́ Тому́ вопию́щия: / Аллилу́иа.

{ Ο } Икос 8: Весь бе в ни́жних / и вы́шних ника́коже отступи́ неопи́санное Сло́во: / снизхожде́ние бо Боже́ственное, / не прехожде́ние же ме́стное бысть, / и рождество́ от Де́вы Богоприя́тныя, слы́шащия сия́: / Ра́дуйся, Бо́га невмести́маго вмести́лище; / ра́дуйся, честна́го та́инства две́ри. / Ра́дуйся, неве́рных сумни́тельное слы́шание; / ра́дуйся, ве́рных изве́стная похвало́. / Ра́дуйся, колесни́це пресвята́я Су́щаго на Херуви́мех; / ра́дуйся, селе́ние пресла́вное Су́щаго на Серафи́мех. / Ра́дуйся, проти́вная в то́жде собра́вшая; / ра́дуйся, де́вство и рождество́сочета́вшая. / Ра́дуйся, Е́юже разреши́ся преступле́ние; / ра́дуйся, Е́юже отве́рзеся рай. / Ра́дуйся, ключу́ Ца́рствия Христо́ва; / ра́дуйся, наде́ждо благ ве́чных. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Π } Кондак 9: Вся́кое естество́ а́нгельское удиви́ся вели́кому Твоего́ вочелове́чения де́лу; / непристу́пнаго бо я́ко Бо́га, зря́ще всем присту́пнаго Челове́ка, / нам у́бо спребыва́юща, слы́шаща же от всех: / Аллилу́иа.

{ Ρ } Икос 9: Вети́я многовеща́нныя, я́ко ры́бы безгла́сныя ви́дим о Тебе́, Богоро́дице, / недоумева́ют бо глаго́лати, / е́же ка́ко и Де́ва пребыва́еши, и роди́ти возмогла́ еси́. / Мы же, та́инству дивя́щеся, ве́рно вопие́м: / Ра́дуйся, прему́дрости Бо́жия прия́телище; / ра́дуйся, промышле́ния Его́ сокро́вище. / Ра́дуйся, любому́дрыя нему́дрыя явля́ющая; / ра́дуйся, хитрослове́сныя безслове́сныя облича́ющая. / Ра́дуйся, я́ко обуя́ша лю́тии взыска́теле; / ра́дуйся, я́ко увядо́ша баснотво́рцы. / Ра́дуйся, афине́йская плете́ния растерза́ющая; / ра́дуйся, ры́барския мре́жи исполня́ющая. / Ра́дуйся, из глубины́ неве́дения извлача́ющая; / ра́дуйся, мно́ги в ра́зуме просвеща́ющая. / Ра́дуйся, кораблю́ хотя́щих спасти́ся; / ра́дуйся, приста́нище жите́йских пла́ваний. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Σ } Кондак 10: Спасти́ хотя́ мир, И́же всех Украси́тель, / к сему́ самообетова́н прии́де, и Па́стырь сый, я́ко Бог, / нас ра́ди яви́ся по нам челове́к: / подо́бным бо подо́бное призва́в, я́ко Бог слы́шит: / Аллилу́иа.

И паки кондак:

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, / я́ко изба́вльшеся от злых, / благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, / но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, / от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Седален, глас 1. Подобен: Гроб Твой:

Вели́кий во́ин невеще́ственных А́нгелов, / во град Назаре́т предста́в, / Царя́ возвеща́ет Твоего́, Чи́стая, / и веко́в Го́спода: / ра́дуйся, глаго́ля Тебе́, благослове́нная Мари́е, / непостижи́мая и несказа́нная глубино́, / челове́ков воззва́ние.

Сла́ва, и ны́не, тойже. И паки чтение.

Песнь 4.

Ирмос: Седя́й в Сла́ве на Престо́ле Божества́:

{ Ε Во гла́сех пе́ний, Де́во, / Тебе́ вопие́м, Всепе́тая: / ра́дуйся, ту́чная горо́и усыре́нная Ду́хом. / Ра́дуйся све́щниче, и ста́мно ма́нну нося́щая, / услажда́ющая всех благочести́вых чу́вства.

{ Ι Очисти́лище ми́ру, ра́дуйся, Пречи́стая Влады́чице. / Ра́дуйся ле́ствице, от земли́ всех возвы́сившая благода́тию. / Ра́дуйся мо́сте, вои́стинну преводя́й всех / от сме́рти к животу́пою́щих Тя.

{ Ο Небе́с превы́шшая, ра́дуйся, земли́ основа́ние / в Твои́х ложесна́х Пречи́стая, нетру́дно носи́вшая. / Ра́дуйся червлени́це, багряни́цу Боже́ственную омочи́вшая, / от крове́й Твои́х, Царе́ви си́лам.

{ Ν Законода́вца ро́ждшая и́стиннаго, ра́дуйся, Влады́чице, / беззако́ния всех ту́не очища́ющаго. / Недове́домая глубино́, высото́ неизрече́нная, браконеиску́сная, / Е́юже мы обожи́хомся.

{ Σ Тя испле́тшую ми́рови нерукоплете́нный вене́ц песносло́вим, / ра́дуйся, Тебе́ Де́во зову́ще: / храни́лище всех и огражде́ние, и утвержде́ние, / и свяще́нное прибе́жище.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5.

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая:

{ Ο Путь ро́ждшая жи́зни, ра́дуйся Пренепоро́чная, / от пото́па грехо́внаго мир спа́сшая: / ра́дуйся Богоневе́сто, слы́шание и глаго́лание стра́шное: / ра́дуйся пребыва́ние Влады́ки тва́ри.

{ Ι Кре́пость и утвержде́ние челове́ков, ра́дуйся Пречи́стая, / ме́сто освяще́ния сла́вы, умерщвле́ние а́дово, черто́же всесве́тлый. / Ра́дуйся а́нгелов ра́досте: / ра́дуйся по́моще ве́рно моля́щихся Тебе́.

{ Π Огнеобра́зная колесни́це Сло́ва, ра́дуйся Влады́чице, / одушевле́нный раю́, дре́во посреде́иму́щи жи́зни Го́спода, / Его́же сла́дость оживотворя́ет ве́рою причаща́ющихся, и тли подклони́вшихся.

{ Ρ Укрепля́еми си́лою Твое́ю, ве́рно вопие́м Ти: / ра́дуйся, гра́де всех Царя́, / пресла́вная и достослы́шанная о Не́йже глаго́лана бы́ша я́ве, горо́ несеко́мая: / ра́дуйся глубинно неизме́римая.

{ Ε Простра́нное селе́ние Сло́ва, ра́дуйся Пречи́стая, / сосу́де, Боже́ственный би́сер произве́дшая. / Ра́дуйся, всечу́дное всех к Бо́гу примире́ние, / блажа́щих Тя, Богоро́дице, всегда́.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Зде престает канон святаго обители.

Песнь 6.

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

{ Π Черто́же Сло́ва нескве́рный, вина́ всех обоже́ния, / ра́дуйся, Пречи́стая, проро́ков оглаше́ние; / ра́дуйся, апо́столов удобре́ние.

{ Ε От Тебе́ роса́ ука́ну, пла́мень многобо́жия угаси́вшая. / Тем вопие́м Ти: / ра́дуйся, руно́ одушевле́нное, е́же Гедео́н, Де́во, предви́де.

{ Ι Се Тебе́ [Де́во] ра́дуйся, зове́м, / приста́нище нам бу́ди вла́ющимся, / и оти́шие в пучи́не скорбе́й, / и собла́знов всех бори́теля.

{ Χ Ра́дости вина́, облагодати́ наш по́мысл, е́же зва́ти Тебе́: / ра́дуйся неопали́мая купино́, о́блаче всесве́тлый, / ве́рныя непреста́нно осеня́ющий.

Таже четверопеснец, егоже краестрочие: Сия песнь Ио́сифова. Глас 6.

Песнь 6.

Ирмос: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое:

Пострада́вше му́ченицы / и, я́ко ка́мение избра́нное, по земли́ валя́ющеся, / зижди́тельство вся́кое врага́ соверше́нно преврати́ша / и хра́ми Бо́га Жива́го яви́шася.

Вас мо́лим, тече́ние до́брое соверши́вших, му́ченицы, / поста́ тече́ние тещи́ нас до́бре укрепи́те, / доброде́телей соверше́нием просия́вших.

Рабы́ Твоя́, Влады́ко, / преста́вльшияся от земли́к Тебе́, Преблаго́му, / Твоего́ Ца́рствия сотвори́ о́бщники, / Боже́ственных му́ченик Твои́х свяще́нными хода́тайствы, Многоми́лостиве.

Богородичен: Еди́на Всепе́тая, / пою́щим Тя ве́рно, грехо́в оставле́ние / и дарова́ний Боже́ственных часть да́тися, / Всесвято́му Сло́ву моли́ся, Ма́ти Де́во.

Иный, глас 5.

Ирмос: От ки́та проро́ка:

Па́мять соверша́юще му́ченик, / Го́сподеви возсле́м пе́сни, / днесь Боже́ственно веселя́щеся.

Мече́в и огня́ не убоя́вшеся, / дерза́юще в ве́ре страстоте́рпцы, / мучи́тели в сем уязви́сте.

Троичен: Тро́ицу Ли́цы воспева́ю Тя, / Еди́нице по существу́ покланя́юся, / Тебе́, О́тче, Сы́не и Ду́ше Святы́й.

Богородичен: А́нгел и челове́к благохвале́ние еси́, / я́ко родила́ е́си, Де́во, Христа́, Спа́са душа́м на́шим.

Стих: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, Бог Изра́илев.

Сме́ртию живо́т премени́вше, / ра́дуетеся, на Небесе́х живу́ще, / страстоте́рпцы пресла́внии Христа́ Бо́га.

Стих: Ду́ши их во благи́х водворя́тся.

Сме́ртию и живото́м облада́яй, / ве́рою преста́вльшияся от жития́, Христе́, / со святы́ми Твои́ми упоко́й.

Ирмос: От ки́та проро́ка изба́вил еси́, / мене́ же из глубины́ грехо́в возведи́, / Го́споди, и спаси́ мя.

Ектения малая.

И паки поем кондак:

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, / я́ко изба́вльшеся от злых, / благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, / но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, / от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

И чтем оставльшияся шесть икосов и кондаков.

{ Τ } Икос 10: Стена́ еси́ де́вам, Богоро́дице Де́во, и всем к Тебе́ прибега́ющим: / и́бо небесе́и земли́ Творе́ц устро́и Тя, Пречи́стая, все́лься во утро́бе Твое́й, / и вся приглаша́ти Тебе́ научи́в: / Ра́дуйся, сто́лпе де́вства; / ра́дуйся, дверь спасе́ния. / Ра́дуйся, нача́льнице мы́сленнаго назда́ния; / ра́дуйся, пода́тельнице Боже́ственныя бла́гости. / Ра́дуйся, Ты бо обнови́ла еси́ зача́тыя сту́дно; / ра́дуйся, Ты бо наказа́ла еси́ окра́денныя умо́м. / Ра́дуйся, тли́теля смы́слов упраждня́ющая; / ра́дуйся, Се́ятеля чистоты́ ро́ждшая. / Ра́дуйся, черто́же безсе́меннаго уневе́щения; / ра́дуйся, ве́рных Го́сподеви сочета́вшая. / Ра́дуйся, до́брая младопита́тельнице де́вам; / ра́дуйся, невестокраси́тельнице душ святы́х. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Y } Кондак 11: Пе́ние вся́кое побежда́ется, / спростре́тися тща́щееся ко мно́жеству мно́гих щедро́т Твои́х: / равночи́сленныя бо песка́ пе́сни а́ще прино́сим Ти, Царю́ святы́й, / ничто́же соверша́ем досто́йно, / я́же дал еси́нам, Тебе́ вопию́щим: / Аллилу́иа.

{ Φ } Икос 11: Светоприе́мную свещу́, су́щим во тьме я́вльшуюся, зрим святу́ю Де́ву, / невеще́ственный бо вжига́ющи огнь, / наставля́ет к ра́зуму Боже́ственному вся, / заре́ю ум просвеща́ющая, зва́нием же почита́емая, си́ми: / Ра́дуйся, луче́ у́мнаго Со́лнца; / ра́дуйся, свети́ло незаходи́маго Све́та. / Ра́дуйся, мо́лние, ду́ши просвеща́ющая; / ра́дуйся, яко́гром, враги́ устраша́ющая. / Ра́дуйся, я́ко многосве́тлое возсиява́еши просвеще́ние; / ра́дуйся, я́ко многотеку́щую источа́еши реку́. / Ра́дуйся, купе́ли живопису́ющая о́браз; / ра́дуйся, грехо́вную отъе́млющая скве́рну. / Ра́дуйся, ба́не, омыва́ющая со́весть; / ра́дуйся, ча́ше, че́рплющая рáдocть. / Ра́дуйся, обоня́ние Христо́ва благоуха́ния; / ра́дуйся, животе́ та́йнаго весе́лия. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Χ } Кондак 12: Благода́ть да́ти восхоте́в, долго́в дре́вних, / всех долго́в Реши́тель челове́ком, / прии́де Собо́ю ко отше́дшим Того́ благода́ти, и раздра́в рукописа́ние, / слы́шит от всех си́це: / Аллилу́иа.

{ Ψ } Икос 12: Пою́ще Твое́ Рождество́, хва́лим Тя вси, / я́ко одушевле́нный храм, Богоро́дице: / во Твое́й бо всели́вся утро́бе содержа́й вся руко́ю Госпо́дь, / освяти́, просла́ви и научи́ вопи́ти Тебе́всех: / Ра́дуйся, селе́ние Бо́га и Сло́ва; / ра́дуйся, свята́я святы́х бо́льшая. / Ра́дуйся, ковче́же, позлаще́нный Ду́хом; / ра́дуйся, сокро́вище живота́ неистощи́мое. / Ра́дуйся, че́стный ве́нче царе́й благочести́вых; / ра́дуйся, честна́я похвало́ иере́ев благогове́йных. / Ра́дуйся, Це́ркве непоколеби́мый сто́лпе; / ра́дуйся, Ца́рствия неруши́мая стено́. / Ра́дуйся, Е́юже воздви́жутся побе́ды; / ра́дуйся, Е́юже низпа́дают врази́. / Ра́дуйся, те́ла моего́ врачева́ние; / ра́дуйся, души́ моея́ спасе́ние. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

{ Ω } Кондак 13: О, Всепе́тая Ма́ти, ро́ждшая всех святы́х Святе́йшее Сло́во! / Ны́нешнее прие́мши приноше́ние, от вся́кия изба́ви напа́сти всех, / и бу́дущия изми́ му́ки, о Тебе́ вопию́щих: / Аллилу́иа.

Сей кондак глаголи трижды.

И паки чтется 1-й икос: А́нгел предста́тель с небесе́ по́слан бысть рещи́ Богоро́дице: ра́дуйся, / и со безпло́тным гла́сом воплоща́ема Тя зря, Го́споди, ужаса́шеся / и стоя́ше, зовы́й к Ней такова́я: / Ра́дуйся, Е́юже рáдocть возсия́ет; / ра́дуйся, Е́юже кля́тва изче́знет. / Ра́дуйся, па́дшаго Ада́ма воззва́ние; / ра́дуйся, слез Е́виных избавле́ние. / Ра́дуйся, высото́неудобовосходи́мая челове́ческими по́мыслы; / ра́дуйся, глубино́ неудобозри́ мая и а́нгельскима очи́ма. / Ра́дуйся, я́ко еси́ Царе́во седа́лище; / ра́дуйся, я́ко но́сиши Нося́щаго вся. / Ра́дуйся, звездо́, явля́ющая Со́лнце; / ра́дуйся, утро́бо Боже́ственнаго воплоще́ния. / Ра́дуйся, Е́юже обновля́ется тварь; / ра́дуйся, Е́юже покланя́емся Творцу́. / Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

И паки кондак: Взбра́нной Воево́де победи́тельная, / я́ко изба́вльшеся от злых, / благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, / но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, / от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Таже чтутся синаксарий: первее Минеи, таже Триоди.

Песнь 7.

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии / па́че Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

{ Α Воспева́ем Тя вопию́ще: / ра́дуйся, колесни́це со́лнца у́мнаго, / лозо́и́стинная, грозд зре́лый возде́лавшая, вино́источа́ющий, / ду́ши веселя́щее ве́рою Тя сла́вящих.

{ Ι Врача́ всех челове́к ро́ждшая, ра́дуйся Богоневе́сто, / же́зле та́йный, цвет неувяда́емый процве́тший, / ра́дуйся Влады́чице, Е́юже ра́дости наполня́емся, и жизнь насле́дствуем.

{ Ρ Вети́йствующий не мо́жет язы́к, Влады́чице, песносло́вити Тя, / па́че бо серафи́мов возвы́силася еси́, ро́ждши Царя́ Христа́. / Его́же моли́ гра́ду сему́ изба́витися от мно́гих искуше́ний.

{ Ε Хва́лят Тя блажа́ще концы́, и любо́вию зову́т Тебе́: / ра́дуйся сви́тче, в не́мже пе́рстом О́тчим написа́ся Сло́во, Чи́стая. / Его́же моли́, в кни́ги живо́тныя / рабо́м Твои́м написа́тися, Богоро́дице.

{ Ι Мо́лим, раби́ Твои́, и приклоня́ем коле́но се́рдца на́шего: / приклони́ у́хо Твое́, Чи́стая, / и спаси́ скорбьми́ погружа́емыя при́сно, / и соблюди́ от вся́каго вра́жия плене́ния Твой град, Богоро́дице.

Ирмос: Росода́тельну: Иный, глас 6.

Пресве́тлое собра́ние Боже́ственных Твои́х му́чеников, Многоми́лостиве, / во све́те Твое́м незаходи́мем ны́не жи́тельствует. / Тех моли́твами просвеще́ние и грехо́в очище́ние пода́ждь всем, Христе́.

Коль кра́сное вре́мя, е́же нам дал е́си воздержа́ния, Го́споди, / в не́мже уще́дри ду́ши на́ша я́ко Благ, / моли́твами святы́х страда́лец, / кра́сныя и честны́я возлюби́вших стра́сти Твоя́.

Преше́дшия многоболе́зненную бу́рю жития́ рабы́ Твоя́, / устреми́ в приста́нище, Влады́ко, жи́зни, / вопи́ти со все́ми избра́нными: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Зако́на Да́теля, Присноде́во, ро́ждшая моли́, / беззако́ния отъя́ти вся, во вре́мя ны́не настоя́щее, / до́бре произво́лившим обуча́тися Боже́ственнаго поста́тща́нием.

Иный, глас 5.

Ирмос: Благослове́н еси́, Бо́же:

Благослове́н еси́, Бо́же, / показа́вый до́блия о Тебе́ стра́ждущия му́ченики, / препе́тый и препросла́вленный.

Благослове́н еси́, Бо́же, / страстоте́рпцы моли́твенники нам к Тебе́ подава́яй, / препе́тый и препросла́вленный.

Троичен: Благослове́н еси́, Бо́же, / еди́н у́бо Естество́м, Ли́цы же треми́ познава́емый, / препе́тый и препросла́вленный.

Богородичен: Благослове́н еси́, Бо́же, / рожде́йся безсе́менно, и Ро́ждшую показа́вый чисто́тствующую, / препе́тый и препросла́вленный.

Стих: Святы́м, и́же суть на земли́ Его́, удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них.

Благослове́н еси́, Бо́же, / зве́ри укроти́вый и погаси́вый огнь, / в сла́ву святы́х Твои́х, препе́тый и препросла́вленный.

Стих: Блаже́ни, я́же избра́л, и прия́л еси́ Го́споди.

Благослове́н еси́, Бо́же, / от сме́рти в безконе́чный живо́т преложи́вый, / ве́рою в житии́ послужи́вшия Тебе́.

Ирмос: Благослове́н еси́, Бо́же, / ви́дяй бе́здны / и на Престо́ле Сла́вы седя́й, / препе́тый и пресла́вный.

Песнь 8.

Ирмос: О́троки благочести́выя в пе́щи / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть; / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́во вся ве́ки.

{ Ν Ложесны́ Сло́во прия́ла еси́, / вся нося́щаго носи́ла еси́, / млеко́м пита́ла еси́, / ма́нием пита́ющаго вселе́нную всю, Чи́стая, Ему́же пое́м: / Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

{ Μ Моисе́й уразуме́ в купине́ вели́кое та́инство Рождества́ Твоего́, / о́троцы же прообрази́ша сие́ я́вственнее / посреде́огня́стоя́ще, и не опаля́еми, нетле́нная свята́я Де́во. / Тем Тя почита́ем во вся ве́ки.

{ Ο Пре́жде пре́лестию обнажи́вшиися / в ри́зу нетле́ния облеко́хомся Рождество́м Твои́м, / и седя́щии во тьме прегреше́ний, свет ви́дехом, / све́та жили́ще, Отрокови́це. / Тем Тя пое́м во вся ве́ки.

{ Ν Ме́ртвии Тобо́ю оживля́ются, / Жизнь бо ипоста́сную родила́еси́, / неми́и пре́жде, благоглаго́ливи быва́ют, / прокаже́ннии очища́ются, неду́зи отгоня́ются, / духо́в возду́шных мно́жества побежда́ются, / Де́во, челове́ков спасе́ние.

{ Η Ми́ру ро́ждшая спасе́ние, / и́мже от земли́ на высоту́ взя́ти бы́хом, / ра́дуйся всеблагослове́нная, покро́ве и держа́во, / стено́ и утвержде́ние пою́щим, Чи́стая: / Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су: Иный.

Святы́х му́ченик исправле́нием, / небе́снии у́мове преудиви́шася, / тех моли́твами, ми́лости Твоя́, Влады́ко, в нас бога́тно удиви́, Ще́дре.

Огнь Боже́ственною росо́ю попра́вшии, / страда́льцы Госпо́дни досточу́днии, / изба́вите нас огня́ му́чащаго, / ко Влады́це те́плыми ва́шими моли́твами.

Преблаги́й Сло́ве, / отше́дшия от нас правосла́вно, / жи́зни сподо́би, я́же на небесе́х, / и святы́я све́тлости, / добропобе́дных му́ченик моли́твами.

Богородичен: Моли́твами, Ще́дре, Ро́ждшия Тя, / и святы́х му́ченик и апо́стол Твои́х, / просвети́ на́ша ду́ши, е́же сла́вити Тя, / в весе́лии душе́внем во ве́ки.

Иный. Ирмос: Творца́ тва́ри, Его́же ужаса́ются А́нгели:

Ли́цы му́ченик святи́и, / помяни́те любо́вию воспева́ющия вы / и превознося́щия Христа́ во ве́ки.

Мече́м усека́еми, ра́довахуся му́ченицы, пою́ще Христа́ / и превознося́ще во вся ве́ки. Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Троичен: Странноле́пно разделя́ется Тро́ица / и пребыва́ет неразде́льна, я́ко Бог, / Ю́же превозно́сим во вся ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богородичен: Де́ва Младе́нца роди́, / Бог бо из Нея́ вочелове́чися, / вся тварь да пое́т Его́ во ве́ки.

Стих: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, Бог Изра́илев.

Столпи́ му́жества яви́шася, / паде́нием диа́волим ра́дующеся му́ченицы, / пою́ще Христа́ и превознося́ще во ве́ки.

Стих: Ду́ши их во благи́х водворя́тся.

У Авраа́ма вне́дритися сподо́би, Го́споди, рабы́ Твоя́, / ве́рою преста́вльшияся к Тебе́, и наде́ждею.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.

Ирмос: Творца́ тва́ри, / Его́же ужаса́ются А́нгели, / по́йте, лю́дие, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

{ Ι Да Тебе́, ве́рнии, ра́дуйся зове́м, / Тобо́ю ра́дости прича́стницы бы́вше присносу́щныя, / изба́ви нас напа́стей, ва́рварскаго плене́ния, и вся́кия ины́я ра́ны, / за мно́жество, Отрокови́це, прегреше́ний, / находя́щия челове́ком согреша́ющим.

{ Ω Яви́лася еси́ просвеще́ние на́ше и утвержде́ние. / Те́мже вопие́м Ти: / ра́дуйся, звездо́ незаходи́мая, вводя́щая в мир вели́кое Со́лнце. / Ра́дуйся, Еде́м отве́рзшая заключе́нный, Чи́стая. / Ра́дуйся, сосу́де, ми́ро неистощи́мое на Тя излия́нное прие́мший.

{ Σ Ста́нем благогове́йно в дому́ Бо́га на́шего, и возопии́м: / ра́дуйся, ми́ру Влады́чице. / Ра́дуйся, Мари́е, Госпоже́ всех нас. / Ра́дуйся, еди́на непоро́чная в жена́х и до́брая. / Ра́дуйся, сто́лпе о́гненный, вводя́щий в вы́шнюю жизнь челове́чество.

{ Η Голуби́це Ми́лостиваго ро́ждшая, ра́дуйся Присноде́во: / преподо́бных всех, ра́дуйся, похвало́, страда́льцев венча́ние. / Ра́дуйся, всех пра́ведных Боже́ственное удобре́ние, / и нам ве́рным спасе́ние.

{ Φ Пощади́, Бо́же, насле́дие Твое́, / грехи́ на́ша вся презре́в ны́не, / на сие́ име́я моля́щую Тя, / на земли́ безсе́менно Тебе́ Ро́ждшую, / вели́кия ра́ди ми́лости восхоте́вшаго / вообрази́тися, Христе́, в челове́чество.

Иный. Ирмос. Бо́га челове́ком невозмо́жно:

Я́ко свет, я́ко со́лнце возсия́вше, / всю зе́млю луча́ми благоче́стия, му́ченицы, / и свети́лами чуде́с просвети́ша / и многобо́жия тьму разгна́ша, / и́хже моли́твами, Бо́же, поми́луй нас.

Во́инство му́чеников непобеди́мое, / всех нас укрепи́ до́бре подвиза́тися / и соверши́ти поста́ по́прище, / я́ко да Боже́ственнаго жития́ де́ло соверши́вше, / прича́стницы бу́дем жи́зни, веселя́щеся.

Твоя́ да предвари́т бла́гость, Го́споди, / от нас стра́шным преста́вльшихся повеле́нием Твои́м, / да окружи́т их Твоя́ми́лость, / и да наста́вит к селе́нием, просвеще́нным све́том лица́ Твоего́.

Богородичен: Гла́сом а́нгеловым сове́та О́тча А́нгела, / неизрече́нно Богоро́дице родила́ еси́, / гла́сы у́бо рабо́в Твои́х приими́, / я́же во вре́мя поста́прино́сим, / и сия́ принеси́ Бо́гу, я́коже кади́ло.

Иный. Ирмос: Иса́ие, лику́й:

Соверша́юще торжество́ му́ченическое, / днесь лю́дие воскли́кнем пе́сньми, / пою́ще Христу́ подвигополо́жнику / и побе́ды на враги́им пода́вшему, / Его́же в пе́снех велича́ем.

Ноготьми́ растерза́еми и усеца́еми мече́м на у́ды, / совокупи́стеся Христу́ любе́зно, всехва́льнии му́ченицы. / Тем и ны́не на небесе́х веселя́щеся, о всех моли́теся.

Троичен: Еди́но Существо́м воспева́ю Тя, Безнача́льная Тро́ице, / честна́я, живонача́льная, несеко́мая Еди́нице, / О́тче нерожде́нный и рожде́нный Сло́ве и Сы́не, Ду́ше Святы́й, / нас спаси́, пою́щих Тя.

Богородичен: Па́че ума́ рождество́ Твое́, Богома́ти, / без му́жа бо зача́тие в Тебе́ и де́вственно рожде́ние бысть, / и́бо Бог есть роди́выйся, / Его́же велича́юще, Тя, Де́во, ублажа́ем.

Стих: Святы́м, и́же суть на земли́ Его́, удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них.

До́блее во́инство Царя́ всех и Бо́га, / му́чеников пе́сньми венча́им, лю́дие, / ти́и бо победи́ша бесо́вския полки́ я́ве, / я́же воспева́юще, Влады́ку велича́ем.

Стих: Блаже́ни, я́же избра́л, и прия́л еси́ Го́споди.

Егда́ все созда́ние Твое́ возста́виши суди́тися, Христе́, я́же прия́л еси́, / и ны́не рабы́ Твоя́ ве́рныя поми́луй, / прости́, я́же в житии́ прегреше́ния их, / и со святы́ми Твои́ми упоко́й я́во ве́ки.

Ирмос: Иса́ие, лику́й, / Де́ва име́ во чре́ве / и роди́ Сы́на Емману́ила, / Бо́га же и Челове́ка, / Восто́к и́мя Ему́, / Его́же велича́юще, / Де́ву ублажа́ем.

Ексапостиларий. Подобен: Жены́ услы́шите:

Е́же от ве́ка днесь познава́ется та́инство: / Бо́жие Бог Сло́во, Сын Де́вы Мари́и за милосе́рдие быва́ет, / и ра́дость Благове́щения Гаврии́л провещава́ет. / С ни́мже возопии́м вси: / ра́дуйся, Ма́ти Госпо́дня.

На хвалитех: Вся́кое дыха́ние: Поставим стихов 4: и поем стихиры, глас 4.

Подобен: Я́ко до́бля:

Сокрове́нное та́инство / и А́нгелом неве́домое, / Гаврии́л уверя́ет Арха́нгел, / и к Тебе́ ны́не прии́дет / еди́ней нетле́нней и до́брей голуби́це, / и ро́да на́шего воззва́нию, / и возопие́т Тебе́, Пресвята́я, е́же ра́дуйся, / угото́вися сло́вом, Бо́га Сло́ва, / Твои́ми ложесна́ми прия́ти. [Дважды.]

Светоно́сная пала́та / угото́вася Тебе́, Влады́ко, / утро́ба чи́стая Богоотрокови́цы, / гряди́к Сей и сни́ди, уще́дри созда́ние Твое́, / зави́стно брань прии́мшее и рабо́тою удержа́нное льсти́ваго, / и добро́ту пе́рвую погуби́вшее, / и Твоего́ спаси́тельнаго ча́ющее соше́ствия.

Гаврии́л Арха́нгел, / к Тебе́, Всенепоро́чная, / явле́нно прии́дет и возопие́т Тебе́: / ра́дуйся, кля́твы разреше́ние, / па́дших воста́ние. / Ра́дуйся, еди́на избра́нная Бо́гу бы́вшая. / Ра́дуйся, колесни́це со́лнца сла́вы. / Приими́ Безпло́тнаго, / во утро́бе Твое́й всели́тися хотя́щаго.

Слава, и ныне, самогласен, глас 4: Язы́ка, его́же не ве́дяше, / услы́ша Богоро́дица, / глаго́лаше бо к Ней Арха́нгел Благове́щения глаго́лы: / отню́дуже ве́рно прии́мши целова́ние, / зача́т Тя, Преве́чнаго Бо́га. / Те́мже и мы ра́дующеся вопие́м Ти: / из Нея́ воплоти́выйся непрело́жно, Бо́же, / мир мiрови да́руй / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Славословие великое и отпуст.

 

На литургии

Изобразительная. И от канона акафиста, песнь 3-я и 6-я.

Тропарь Триоди, глас 8:

Повеле́нное та́йно прие́м в ра́зуме, / в кро́ве Ио́сифове тща́нием предста́ Безпло́тный, / глаго́ля Неискусобра́чней: / приклони́вый схожде́нием Небеса́ вмеща́ется неизме́нно весь в Тя, / Его́же и ви́дя в ложесна́х Твои́х / прие́мша ра́бий зрак, / ужаса́юся зва́ти Тебе́: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Кондак, глас 8:

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, / я́ко изба́вльшеся от злых, / благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, / но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, / от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Прокимен, глас 3. Песнь Богородицы:

Вели́чит душа́ Моя́ Го́спода, / и возра́довася дух Мой о Бо́зе Спа́се Мое́м. Стих: Я́ко призре́на смире́ние Рабы́ Своея́, се бо, отны́не ублажа́т Мя вси ро́ди.

Апостол дне ко Евреем, зачало 322:

Бра́тие, не в рукотворе́нная свята́я вни́де Христо́с, противообра́зная и́стинных, но в са́мое Не́бо, ны́не да яви́тся лицу́ Бо́жию о нас. Ни да мно́гажды прино́сит Себе́, я́коже первосвяще́нник вхо́дит во свята́я [святы́х] по вся ле́та с кро́вию чужде́ю. Поне́же подоба́ше бы Ему́ мно́жицею страда́ти от сложе́ния мiра, ны́не же еди́ною в кончи́ну веко́в, во отмета́ние греха́, же́ртвою Свое́ю яви́ся. И я́коже лежи́т челове́ком еди́ною умре́ти, пото́м же суд. Та́ко и Христо́с еди́ною принесе́ся, во е́же вознести́ мно́гих грехи́, второ́е без греха́ яви́тся, жду́щим Его́ во спасе́ние.

И Богородицы, от тогоже послания, зачало 320:

Бра́тие, име́яше пе́рвая ски́ния оправда́ния слу́жбы, свято́е же людско́е. Ски́ния бо сооружена́ бысть пе́рвая, в не́йже свети́льник, и трапе́за, и предложе́ние хле́бов, я́же глаго́лется Свята́я. По вторе́й же заве́се ски́ния, глаго́лемая Свята́я святы́х. Зла́ту иму́щи кади́льницу, и ковче́г заве́та окова́н всю́ду зла́том, в не́мже ста́мна злата́ иму́щая ма́нну, и жезл Ааро́нов прозя́бший, и скрижа́ли заве́та. Превы́шше же его́ херуви́ми сла́вы, осеня́ющии oлта́рь: о ни́хже несть ны́не глаго́лати подро́бну. Сим же та́ко устро́eным, в пе́рвую у́бо ски́нию вы́ну вхожда́ху свяще́нницы, слу́жбы соверша́юще. Во втору́ю же eди́ною в ле́то eди́н архиере́й, не без кро́ве, ю́же прино́сит за себе́, и о людски́х неве́жествиих.

Аллилуиа, глас 8.

Стих: Воскресни́, Го́споди, в поко́й Твой, Ты и Киво́т святы́ни Твоея́.

Стих: Помяни́, Го́споди, Дави́да и всю кро́тость его́.

Евангелие дне, от Марка, зачало 35:

Во вре́мя о́но, изы́де Иису́с и ученицы́ Его́ в ве́си Кесари́и Фили́пповы, и на пути́вопроша́ше ученики́ Своя́, глаго́ля им: кого́Мя глаго́лют челове́цы бы́ти? Они́же отвеща́ша: Иоа́нна Крести́теля, и ини́и Илию́, друзи́и же еди́наго от проро́к. И Той глаго́ла им: вы же кого́ Мя глаго́лете бы́ти? Отвеща́в же Петр глаго́ла Ему́: Ты еси́ Христо́с. И запрети́им, да ни кому́же глаго́лют о Нем. И нача́т учи́ти их, я́ко подоба́ет Сы́ну Челове́ческому мно́го пострада́ти и искуше́ну бы́ти от ста́рец и архиере́й, и кни́жник, и убие́ну бы́ти, и в тре́тий день воскре́снути.

И Богородицы, от Луки, зачало 54:

Во вре́мя о́но, вни́де Иису́с в весь не́кую: жена́же не́кая и́менем Ма́рфа прия́т Его́ в дом свой. И сестра́ ей бе нарица́емая Мари́я, я́же и се́дши при ногу́ Иису́сову, слы́шаше сло́во Его́. Ма́рфа же мо́лвяше о мно́зе слу́жбе, ста́вши же рече́: Го́споди, не бреже́ши ли, я́ко сестра́ моя́ еди́ну мя оста́ви служи́ти; рцы у́бо ей, да ми помо́жет. Отвеща́в же Иису́с, рече́ ей: Ма́рфо, Ма́рфо, пече́шися и мо́лвиши о мно́зе. Еди́но же есть на потре́бу. Мари́я же благу́ю часть избра́, я́же не оты́мется от нея́. Бысть же егда́глаго́лаше сия́, воздви́гши не́кая жена́ глас от наро́да, рече́ Ему́: блаже́но чре́во носи́вшее Тя, и сосца́, я́же еси́ ссал. Он же рече́: те́мже у́бо блаже́ни слы́шащии сло́во Бо́жие, и храня́щии е́.

Причастен: Ча́шу спасе́ния прииму́, / и и́мя Госпо́дне призову́.

На трапезе ядим два варения с елеем и пием вино, благодаряще Всесвятую Владычицу нашу Богородицу о бывшем от Нея чудеси.

СуббHта пsтыz седми1цы

На ќтрени, знaменаетъ въ чaсъ четвeртый н0щи, молeбнагw рaди послёдованіz ґкafіста. И# собрaвшесz въ цRковь: бlгослови1вшу їерeю, начинaемъ ќтреню, ћкоже предписaсz начaло ќтрени въ четверт0къ вели1кагw канHна: ли1стъ с§д на њбор0тэ. По шестоpaлміи, БGъ гDь: во глaсъ }, и3 поeмъ три1жды тропaрь к0снw.

Глaсъ }:

Повелённое тaйнw пріeмъ въ рaзумэ, въ кр0вэ їHсифовэ тщaніемъ предстA безпл0тный, глаг0лz неискусобрaчнэй: приклони1вый схождeніемъ нб7сA, вмэщaетсz неизмённw вeсь въ тS. Е#г0же и3 ви1дz въ ложеснaхъ твои1хъ пріeмша рaбій зрaкъ, ўжасaюсz звaти тебЁ: рaдуйсz невёсто неневёстнаz.

На ранній

Дзвонять о четвертій годині ночі, заради молебного чину акафіста. Після того, як зберемося в церкві, священик благословляє звичайний початок ранньої, як написано про початок ранньої в четвер Великого канону. Після Шестипсалмія: Бог Господь… глас 8.

Співаємо тропар тричі повільно.

Знайшли помилку