На Бо́г Госпо́дь: тропа́рь воскре́сен, гла́с 6:
А́нгельския си́лы на гро́бе Твое́м, и стрегу́щии омертве́ша: и стоя́ше Мари́а во гро́бе, и́щущи Пречи́стаго Те́ла Твоего́. Плени́л еси́ а́д, не искуси́вся от него́: сре́тил еси́ Де́ву, да́руяй живо́т, воскресы́й из ме́ртвых, Го́споди сла́ва тебе́. [Два́жды.]
Сла́ва: отце́в, гла́с 8:
Препросла́влен еси́ Христе́ Бо́же на́ш, свети́ла на земли́ отцы́ на́ши основа́вый, и те́ми ко и́стинней ве́ре вся́ ны́ наста́вивый: Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.
И ны́не: тропа́рь Вознесе́ния:
Возне́слся еси́ во сла́ве Христе́ Бо́же на́ш, ра́дость сотвори́вый ученико́м, обетова́нием Свята́го Ду́ха, извеще́нным и́м бы́вшым благослове́нием: я́ко Ты́ еси́ Сы́н Бо́жий Изба́витель ми́ра.
По 1-м стихосло́вии, седа́лен, гла́с 6.
Гро́бу отве́рсту, а́ду пла́чущуся, Мари́а вопия́ше ко скры́вшымся апо́столом: изыди́те виногра́да де́лателие, пропове́дите воскресе́ния сло́во: воскре́се Госпо́дь, подая́й ми́рови ве́лию ми́лость.
Сти́х: Воскресни́ Го́споди Бо́же мо́й:
Го́споди, предстоя́ше гро́бу Твоему́ Мари́а Магдали́на, и пла́каше вопию́щи, вертогра́даря Тя́ мня́щи, глаго́лаше: где́ положи́л еси́ Ве́чный Живо́т? где́ скры́л еси́ Седя́щаго на престо́ле херуви́мстем? Стрегу́щии бо Сего́ стра́ха омертве́ша. Или́ Го́спода моего́ дади́те ми́, или́ со мно́ю возопи́йте: в ме́ртвых бы́в, и ме́ртвыя воскреси́вый, сла́ва Тебе́.
Сла́ва, и ны́не: Богоро́дичен.
Благослове́нную Нареки́й Твою́ Ма́терь, прише́л еси́ на Стра́сть во́льным хоте́нием, возсия́в на Кресте́, взыска́ти хотя́ Ада́ма, глаго́ля а́нгелом: сра́дуйтеся Мне́, я́ко обре́теся поги́бшая дра́хма. Вся́ му́дре устро́ивый Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
По 2-м стихосло́вии, седа́лен, гла́с то́йже.
Живо́т во гро́бе возлежа́ше, и печа́ть на ка́мени надлежа́ше, я́ко Царя́ спя́ща во́ини стрежа́ху Христа́, и враги́ Своя́ неви́димо порази́вый, воскре́се Госпо́дь.
Сти́х: Испове́мся Тебе́ Го́споди, все́м се́рдцем мои́м:
Во́льною сме́ртию живо́т безсме́ртный обрето́хом, Всеси́льне и еди́не все́х Спа́се: Ты́ бо в честно́м Твое́м Воста́нии вся́ воззва́л еси́, разруши́вый а́дову побе́ду и сме́рти жа́ло.
Сла́ва, и ны́не: Богоро́дичен:
Богоро́дице Де́во, моли́ Сы́на Твоего́, во́лею пригвозди́вшагося на Кресте́, и воскре́сшаго из ме́ртвых Христа́ Бо́га на́шего, спасти́ся душа́м на́шым.
По непоро́чнах, Благослове́н еси́ Го́споди: А́нгельский собо́р:
И а́бие ипакои́, гла́с 6:
Во́льною и животворя́щею Твое́ю сме́ртию Христе́, врата́ а́дова сокруши́в я́ко Бо́г, отве́рзл еси́ на́м дре́вний ра́й, и воскре́с из ме́ртвых, изба́вил еси́ от истле́ния живо́т на́ш.
Степе́нна, гла́с 6.
Антифо́н 1:
На не́бо о́чи мои́ возвожу́ к Тебе́, Сло́ве: уще́дри мя́, да живу́ Тебе́.
Поми́луй на́с уничиже́нных, устроя́я благопотре́бныя Твоя́ сосу́ды, Сло́ве.
Сла́ва:
Свято́му Ду́ху, вся́кая всеспаси́тельная вина́, а́ще ко́ему Се́й по достоя́нию дхне́т, ско́ро взе́млет от земны́х, восперя́ет, возраща́ет, устроя́ет горе́.
И ны́не: то́йже.
Антифо́н 2:
А́ще не Госпо́дь бы бы́л в на́с, никто́же от на́с проти́ву возмо́гл бы вра́жиим бра́нем одоле́ти: побежда́ющии бо от зде́ возно́сятся.
Зубы́ и́х да не я́та бу́дет душа́ моя́, я́ко птене́ц Сло́ве: увы́ мне́, ка́ко и́мам от врага́ избы́ти грехолюби́в сы́й?
Сла́ва:
Святы́м Ду́хом обоже́ние все́м, благоволе́ние, ра́зум, ми́р и благослове́ние: ра́внодетельный бо е́сть Отцу́ и Сло́ву.
И ны́не: то́йже.
Антифо́н 3:
Наде́ющиися на Го́спода враго́м стра́шни, и все́м ди́вни: горе́ бо зря́т.
В беззако́ния ру́к свои́х, пра́ведных жре́бий, помо́щника Тя́ име́я Спа́се, не простира́ет.
Сла́ва:
Свята́го Ду́ха держа́ва на все́х: Ему́же вы́шняя во́инства покланя́ются со вся́ким дыха́нием до́льним.
И ны́не: то́йже.
Проки́мен, гла́с 6: Го́споди, воздви́гни си́лу Твою́, и прииди́ во е́же спасти́ на́с. Сти́х: Пасы́й Изра́иля вонми́, наставля́яй я́ко овча́ Ио́сифа. Вся́кое дыха́ние: Ева́нглие воскре́сно от иоа́нна, зача́ло 66: Яви́ся Иису́с ученико́м свои́м воста́в от ме́ртвых: Та́же, Воскресе́ние Христо́во: Псало́м 50: И про́чее, обы́чно.
Кано́н воскре́сен, со ирмосо́м на 4: и Вознесе́ния на 4: и святы́х оте́ц на 6.
Кано́н воскре́сен, гла́с 6.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь, пои́м, вопия́ше.
Распросте́ртыма дла́ньма на Кресте́, Оте́ческаго испо́лнил еси́ благоволе́ния Благи́й Иису́се, вся́ческая: те́мже побе́дную пе́снь Тебе́ вси́ пое́м.
Стра́хом к Тебе́ я́ко рабы́ня, сме́рть повеле́вшися приступи́ Влады́це живота́, то́ю подава́ющему на́м безконе́чный живо́т и воскресе́ние.
Богоро́дичен:
Своего́ прии́мши Соде́теля, я́ко Са́м восхоте́, из безсе́менна чре́ва Твоего́, па́че ума́ воплоща́ема Чи́стая, тва́рей вои́стинну яви́лася еси́ Влады́чица.
Кано́н Вознесе́нию, гла́с 5.
Ирмо́с: Спаси́телю Бо́гу:
Воспои́м вси́ лю́дие, на ра́мех херуви́мских Возне́сшуся со сла́вою Христу́, и спосади́вшему на́с одесну́ю Отца́, пе́снь побе́дную: я́ко просла́вися.
Хода́тая Бо́гу и челове́ком Христа́, ли́цы а́нгельстии ви́девше, с пло́тию в вы́шних, удивля́хуся, согла́сно же воспева́ху пе́снь побе́дную: я́ко просла́вися.
Я́вльшемуся Бо́гу на горе́ Сина́йстей и зако́н да́вшему богови́дцу Моисе́ю, от горы́ Елео́нския Возне́сшемуся пло́тию, Тому́ вси́ воспои́м: я́ко просла́вися.
Богоро́дичен:
Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, Воплоще́ннаго от Тебе́, и от не́др Роди́теля не отсту́пльшаго Бо́га, непреста́нно моли́, от вся́каго обстоя́ния спасти́, я́же созда́.
Кано́н святы́м отце́м, гла́с 6.
его́же краестро́чие: Пе́рвое воспою́ сосло́вие па́стырей.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль:
Святы́х оте́ц восхваля́я всесвяты́й Собо́р, всесвято́е того́ во мне́ прорица́ние, вопия́: молю́ Тя Христе́, сохрани́тися мне́. [Два́жды.]
Богоно́снии отцы́, я́ко мо́лния соше́дшеся дне́сь, Тебе́ Христе́ Единоро́дна, Отцу́ Собезнача́льна Сы́на испове́даша я́сно, и единосу́щна.
Сла́ва:
Неве́сты Твоея́ Це́ркве, благосла́внии невестокраси́телие Влады́ко, ве́ры я́ве определе́ние изложи́вше злато́е, я́ко у́тварию боголе́пною сию́ украси́ша.
И ны́не: Богоро́дичен:
Преукраше́нна сла́вою боже́ственною Честна́я Цари́ца, Сы́ну Своему́ и Бо́гу предстои́т, на́м спасе́ние душе́вное прося́щи.
Катава́сиа: Боже́ственным покрове́н:
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не́сть свя́т я́коже Ты́ Го́споди Бо́же мо́й, Вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
Бо́га распина́ема пло́тию зря́щи тва́рь распада́шеся стра́хом: но содержа́щею дла́нию на́с ра́ди Распя́таго, кре́пко содержа́шеся.
Сме́ртию сме́рть разори́вшися, лежи́т окая́нная бездыха́нна: Живота́ бо не терпя́щи Боже́ственнаго приложе́ния, мертва́ быва́ет кре́пкая, и да́руется все́м воскресе́ние.
Богоро́дичен:
Боже́ственнаго Рождества́ Твоего́ Чи́стая, вся́кий естества́ чи́н превосхо́дит чу́до: Бо́га бо преесте́ственно зачала́ еси́ во чре́ве, и ро́ждши пребыва́еши при́сно Де́ва.
И́н. Ирмо́с: Си́лою Креста́ Твоего́ Христе́:
Возше́л еси́ Жизнода́вче Христе́ ко Отцу́, и Возне́сл еси́ ро́д на́ш Человеколю́бче, неизрече́нным благоутро́бием Твои́м.
Чи́ни а́нгельстии Спа́се, челове́ческое естество́ ви́девше совосходя́щее Тебе́, непреста́нно удивля́еми воспева́ху Тя́.
Ужаса́хуся а́нгельстии ли́цы Христе́, зря́ще Тя́ с телесе́м Возне́сшася, и воспева́ху свято́е Твое́ Вознесе́ние.
Богоро́дичен:
Моли́ непреста́нно чи́стая, произше́дшаго от боку́ твое́ю, изба́витися пре́лести диа́воли, пою́щым тя́ ма́терь бо́жию.
И́н. Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́ Го́споди:
То́к и стра́сть и сече́ние, А́рий безу́мный рождеству́ Боже́ственному злоче́стно нечести́вый прилага́я, сечи́тельным оте́ческим мече́м отсека́ется. [Два́жды.]
Я́коже дре́вле боже́ственный Авраа́м, вво́инившеся вси́ всечестни́и богоглаго́ливии, враги́ Твоя́ Бла́же неи́стовныя Твое́ю си́лою кре́пко погуби́ша. [Два́жды.]
Сла́ва:
Пе́рвое собра́ние собра́вшееся Твои́х свяще́нных, Единосу́щна Тя́ Спа́се Безнача́льному Отцу́, и Творца́ все́х Ро́ждшагося благоче́стно пропове́даша.
И ны́не: Богоро́дичен:
Не мо́жет сло́во земны́х, ниже́ язы́к Де́во восхвали́ти Тя́ досто́йно: из Тебе́ бо без се́мене Жизнода́вец Христо́с воплоти́тися Пречи́стая благоволи́.
Катава́сиа: Разве́рзе утро́бы:
Конда́к Вознесе́нию, гла́с 6: Е́же о на́с испо́лнив: И и́кос.
Та́же, седа́лен отце́м. Гла́с 4. Подо́бен: Ско́ро предвари́:
Свети́льницы пресве́тлии и́стины Христо́вы ми́ру яви́стеся на земли́ вои́стинну блаже́ннейшии отцы́ боговеща́ннии, изсуши́вше е́реси ху́льных языковре́дий, и угаси́вше пламенови́дная злосла́вных смуще́ния: те́мже я́ко святи́телие Христо́вы, моли́теся спасти́ся на́м.
Сла́ва: други́й, гла́с то́йже. Подо́бен: Вознесы́йся:
Нике́йский све́тлый гра́д дне́сь, от всея́ земли́ к себе́ призва́ три́ста и осмьна́десять священнонача́льников, на глаго́лавшаго хулу́ А́риа, и умаля́ющаго Еди́наго от Тро́ицы, Сы́на и Сло́ва су́щаго Бо́жия, его́же А́риа низло́жше, ве́ру утверди́ша.
И ны́не: Вознесе́ния. Подо́бен:
Возше́д на небеса́ со сла́вою, и соседы́й Отцу́ одесну́ю, ника́коже разлучи́лся еси́ Человеколю́бче Христе́: Ду́ха же Свята́го прему́дрым ученико́м Твои́м посла́ти обеща́вый, и на́шя озари́вый мы́сли, да́ждь просвеще́ние, я́ко да непреста́нно пое́м Тя́, Влады́ко.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.
Дре́во процвете́ Христе́ и́стинныя жи́зни: Кре́ст бо водрузи́ся, и напои́вся кро́вию и водо́ю от нетле́нных Твои́х ре́бр, живо́т на́м прозябе́.
Не ктому́ мне́ зми́й ло́жно обоже́ние подлага́ет: Христо́с бо Богоде́тель челове́ча естества́, ны́не невозбра́нно стезю́ мне́ жи́зни устро́и.
Богоро́дичен:
Я́ко вои́стинну неизглаго́ланна и непости́жна су́ть, Твоего́ Богоро́дице боголе́пнаго Рождества́, су́щым на земли́ и на небеси́, Присноде́во та́инства.
И́н. Ирмо́с: Услы́шах слу́х си́лы Креста́:
Возне́слся еси́ во сла́ве, а́нгелов Царю́, Уте́шителя на́м от Отца́ посла́в. Те́мже вопие́м: сла́ва Христе́, Вознесе́нию Твоему́.
Я́ко взы́де Спа́с ко Отцу́ с пло́тию, удиви́шася а́нгельская во́инства, и возопи́ша: сла́ва Христе́ Вознесе́нию Твоему́.
Го́рния си́лы го́рнейшым вопия́ху: врата́ возми́те Христу́ на́шему Царю́, Его́же воспева́ем вку́пе со Отце́м и Ду́хом.
Богоро́дичен:
Де́ва роди́, и ма́терних не позна́, но Ма́ти у́бо е́сть, Де́вою же пребы́сть: Ю́же воспева́юще, ра́дуйся Богоро́дице, взыва́ем.
И́н. Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла:
Прелюбоде́йствовавый А́рий умо́м неразу́мным правосла́вную ве́ру, оте́ческими суды́ изгна́н бы́сть от це́ркве, я́коже у́д гнилы́й, злоимени́тый. [Два́жды.]
О Тебе́ Влады́ко, подвиза́вся ли́к оте́ц, Твоя́ враги́ зело́ победи́ и Соесте́ственна Тя́ Отцу́ и Ду́ху просла́ви.
Сла́ва:
Хода́тай бы́л еси́ Бо́же и Челове́че, Бо́гу и челове́ком Христе́: те́мже во двою́ Тя́ естеству́ Еди́наго зна́юще Сы́на, богому́дрии пропове́даша.
И ны́не: Богоро́дичен:
Ме́ртва мя́ показа́ сада́ вкуше́ние, Жи́знь же Дре́во из Тебе́ я́вльшееся Всечи́стая воскреси́, и ра́йския сла́дости насле́дника мя́ показа́.
Катава́сиа: Царю́ царе́й:
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́шы любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Уступа́ют ми́ херуви́ми ны́не, и пла́менное ору́жие Влады́ко плещи́ мне́ дае́т, Тя́ ви́девше Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, разбо́йнику пу́ть сотво́ршаго в ра́й.
Не ктому́ бою́ся е́же в зе́млю Влады́ко Христе́ возвраще́ния: Ты́ бо от земли́ возве́л мя́ еси́ забве́на, благоутро́бия ра́ди мно́гаго, к высоте́ нетле́ния Воскресе́нием Твои́м.
Богоро́дичен:
Богоро́дицу Тя́ от души́, Влады́чице ми́ру Блага́я, испове́дающих спаса́й: Тя́ бо Предста́тельницу непобеди́мую и́мамы, и́стинную Богороди́тельницу.
И́н. Ирмо́с: У́тренююще вопие́м ти́, Го́споди:
Испо́лнив весе́лия вся́ческая Ми́лостиве, к го́рним си́лам с пло́тию прише́л еси́.
А́нгельския си́лы взе́млема Тбе́ ви́девше, врата́, взыва́ху, Царю́ на́шему возми́те.
Апо́столи ви́девше возвыша́ема Спа́са, с тре́петом взыва́ху Царю́ на́шему: сла́ва Тебе́.
Богоро́дичен:
Де́ву по рождестве́ пое́м Тя́ Богоро́дице, Ты́ бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́рови родила́ еси́.
И́н. Ирмо́с: Бо́жиим све́том:
Кра́сны но́ги я́ко вои́стинну, ны́не пропове́дающих Тя́ Ми́р вся́к у́м преиму́щий, все́х а́нгелов и челове́ков Христе́, и мно́жеством ми́ра ми́р совокупля́ющий. [Два́жды.]
Прему́дрость, си́лу, о́тчее сло́во ипоста́сное христе́, тебе́ соше́дшеся пропове́даша, всесвята́го свяще́нства че́стно зако́ном печа́тавше, боже́ственнии учи́телие. [Два́жды.]
Сла́ва:
Во́д струя́ми чи́стыми уче́ния, Правосла́вную Це́рковь напои́вшии, на вода́х поко́я ны́не наслажда́етеся ве́чно ра́дующеся.
Богоро́дичен:
Све́щник Пречи́стая све́тлый, все́м озаря́ющий Христа́ Пра́вды Со́лнце, Тебе́ ве́дуще еди́на Богороди́тельнице Чи́стая, Твое́ ны́не заступле́ние призыва́ем.
Катава́сиа: Реши́тельное очище́ние:
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Распина́емь Влады́ко, гвоздьми́ у́бо кля́тву ю́же на на́с очи́стил еси́, копие́м же пробода́емь в ре́бра, Ада́мово рукописа́ние раздра́в, ми́р свободи́л еси́.
Ада́м низведе́н бы́сть, ле́стию запе́нся, ко а́дове про́пасти: но естество́м Бо́г же и Ми́лостив, соше́л еси́ ко иска́нию, и на ра́му поне́с, совоскреси́л еси́.
Богоро́дичен:
Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая челове́ком Ко́рмчию Го́спода, страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое разжени́ смуще́ние, и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.
И́н. Ирмо́с: Обы́де мя́ бе́здна:
Взыгра́шася апо́столи, зря́ще на высоту́ дне́сь Зижди́теля взе́млема упова́нием Ду́ха, и стра́хом зовя́ху: сла́ва восхо́ду Твоему́.
Предста́ша а́нгели, вопию́ще Христе́ ученико́м Твои́м: и́мже о́бразом ви́десте Христа́ восходя́ща с пло́тию, па́ки прии́дет Пра́ведный все́х Судия́.
Я́ко ви́деша Тя́ Спа́се на́ш небе́сныя си́лы, на высоту́ взе́млема с те́лом, взыва́ху, глаго́люще: вели́кое, Влады́ко, человеколю́бие Твое́.
Богоро́дичен:
Купину́ Тя неопали́мую, и го́ру, и ле́ствицу одушевле́нную, и две́рь небе́сную досто́йно сла́вим Мари́е сла́вная, правосла́вных Похвало́.
И́н. Ирмо́с: Жите́йское мо́ре:
Утаи́тися не возмо́же пле́велов се́ятель, про́мысла неизрече́ннаго, неи́стовству тезоимени́т нарече́нный: Иу́де бо поревнова́в, я́коже о́н разсе́деся вселука́вый. [Два́жды.]
Боже́ственное собра́ние оте́ц честно́е, Единоро́дное Озаре́ние, от существа́ возсия́вшее О́тча, пропове́дует Тя́ Влады́ко, и пре́жде все́х ве́к рожде́нна Сы́на.
Сла́ва:
Чре́во растерза́ется по словеси́, исто́чник му́тный и непи́тный ересе́й, источи́вший злочести́вых, ра́лом моли́твы свяще́нник боже́ственных промы́сленнее.
И ны́не: Богоро́дичен:
Вели́кий преднаписа́ во проро́цех Моисе́й, Тебе́ Ковче́г, и Трапе́зу, и Све́щник, и Ру́чку, обра́зно зна́менуя воплоще́ние Вы́шняго из Тебе́ Ма́ти Де́во.
Катава́сиа: Очище́ние на́м:
Конда́к отце́м, гла́с 8. Подо́бен: Я́ко нача́тки:
Апо́стол пропове́дание, и оте́ц догма́ты, Це́ркви еди́ну ве́ру запечатле́ша, я́же и ри́зу нося́щи и́стины, истка́ну от е́же свы́ше богосло́вия, исправля́ет и сла́вит благоче́стия вели́кое та́инство.
И́кос:
Высо́ким пропове́данием, Бо́жию Це́рковь услы́шим вопию́щу: жа́ждай да гряде́т ко мне́ и пие́т ча́шу, ю́же держу́, ча́ша е́сть прему́дрости, сие́ питие́ и́стины сло́вом почерпо́х, во́ду пролива́ющую не прекосло́вия, но испове́дания, ю́же пия́ ны́нешний Изра́иль, Бо́га зри́т веща́юща: ви́дите, ви́дите, я́ко са́м а́з е́смь, и не пременя́юся: Аз Бо́г пе́рвый, Аз же и по си́х, и ра́зве Мене́ не́сть ино́го отню́д. Отсю́ду причаща́ющиися насы́тятся, и восхва́лят благоче́стия вели́кое та́инство.
Синакса́рий в неде́лю святы́х 318 богоно́сных оте́ц, и́же в Нике́и.
Сти́х: Свети́л собра́ние избра́нное:
Лучеви́дны просвети́те мне́ мы́сли.
Сти́х: Стра́нна Сы́на О́тча Существа́, глаго́ля:
А́рий си́це, Бо́жия сла́вы стра́нен.
В то́йже де́нь, в неде́лю седму́ю по Па́сце, и́же в Нике́и Пе́рвый Собо́р пра́зднуем три́ста и осмина́десяти богоно́сных оте́ц, вины́ ра́ди сицевы́я:
Поне́же бо Госпо́дь на́ш Иису́с Христо́с, в пло́ть оболки́йся, е́юже по на́м смотре́ние все́ неизрече́нно де́йствова, и ко Оте́ческому па́ки взы́де престо́лу, хотя́ще показа́ти святи́и, я́ко вои́стинну Сы́н Бо́жий бы́сть Челове́к, и соверше́нный Челове́к Вознесе́ся Бо́г, и се́де одесну́ю вели́чествия на высо́ких, Собо́р се́й святы́х оте́ц та́ко Его́ пропове́да, и испове́да Единосу́щна, и Единоче́стна Отцу́. Си́м сло́вом по сла́вном Вознесе́нии, настоя́щий уста́виша пра́здник, а́ки собра́ние толи́ких оте́ц предызводя́ще, Сего́ во пло́ти Возне́сшася Бо́га и́стинна, и во пло́ти Челове́ка соверше́нна пропове́дающе.
Собо́р же се́й бы́сть при Константи́не Вели́цем царе́, в двадеся́том ле́те ца́рства его́, гоне́нию преста́вшу. Се́й в Ри́ме пре́жде облада́ше, пото́м же и всесла́вный Константи́нь гра́д себе́ тезоимени́т созда́в.
В ле́то от созда́ния ми́ра пя́ть ты́сящ осмьсо́т три́десять осмо́е, я́же на а́риа нача́ша глаго́лати. И́же А́рий бя́ше у́бо от Ливи́и, во Александри́ю же прише́д, и диа́кон от священному́ченика Петра́ Александри́йскаго поста́влен бы́в поне́же ху́лити нача́т на Сы́на Бо́жия, тва́рь Сего́ пропове́дая, от не су́щих же бы́ти, и дале́че су́ща от Боже́ственнаго достоя́ния злоупотреби́тельно же Прему́дрости и Сло́ву Бо́жию глаго́латися: я́ко уподо́бльшася Саве́ллию злочести́вому, единоли́чно, и единоипоста́сно глаго́лющу Божество́. И овогда́ у́бо Отцу́ быва́ти, овогда́ же Сы́ну, овогда́ же Ду́ху Свято́му.
Сия́ у́бо А́риа ху́ляща, вели́кий Пе́тр от свяще́нства его́ отлуча́ет, Христа́ я́ко Младе́нца на святе́м же́ртвеннице ви́дев, в раздра́нну облече́на ри́зу и глаго́люща, я́ко А́рий раздра́ ю́.
Ахи́лла же, по Петре́ патриа́рхию прии́мый Александри́йскаго гра́да, на обеща́ниих па́ки разреша́ет А́риа: к си́м же поставля́ет его́ и пресви́тера, и во Александри́и учи́теля предпоставля́ет. Ахи́лле же сконча́вшуся, Алекса́ндр быва́ет патриа́рх, и́же А́риа та́яжде и го́ршая ху́ляща обре́т, от Це́ркве изри́нув, Собо́ром того́ низложи́в, я́коже глаго́лет Феодори́т: я́ко и прело́жна естества́ Христа́ глаго́лаше, и безу́мную и безду́шную восприя́ти пло́ть Го́споду, пе́рвый се́й отры́гну. А́рий у́бо мно́гих своему́ злоче́стию подве́д, пи́шет и усвоя́ет Никомиди́йскаго Евсе́виа, Ти́рскаго Павли́на, Евсе́виа же Кесари́йскаго, и ины́х, и на алекса́ндра вмеща́ется. Алекса́ндр же везде́ по вселе́нней хулы́ о́наго и низложе́ние посла́в, мно́гих на ме́сть воздви́же.
Це́ркви у́бо смуща́емей, и мно́гим хотя́щым христиа́нская приима́ти, возбраня́емым же любопре́нием уче́ния, вели́кий Константи́н везде́ по вселе́нней, людски́ми колесни́цами и носи́лы, су́щыя отцы́ в Нике́ю собра́в, та́мо и са́м прихо́дит. И отце́м у́бо все́м се́дшым, повеле́н и са́м се́де не на ца́рстем престо́ле, но на ума́леннем достоя́ния седа́лищи. И я́же на А́риа глаго́ланным бы́вшым, ана́феме у́бо о́н, и о́ному сму́дрствующии вси́ подлага́ются. Сло́во же Бо́жие от святы́х оте́ц, Единосу́щное, и Единоче́стное, и Собезнача́льное пропове́дается Отцу́. Излага́ют же си́и ве́ры святы́й Симво́л, приве́дше то́й да́же и до е́же, И в Ду́ха Свята́го Го́спода: е́же посе́м, Вторы́й испо́лни Собо́р. Затверди́ же к си́м Пе́рвый Собо́р и Па́схи пра́здник, когда́, и ка́ко подоба́ет на́м то́й соверша́ти, и не со иуде́и, я́коже бя́ше пе́рвее обы́чно. Излага́ет же и пра́вил о церко́вном исправле́нии два́десять. Святы́й же ве́ры Симво́л, вели́кий, и равноапо́стольный константи́н по́слежде все́х, червле́ными затверди́ пи́смены.
Бя́ху же архиере́й у́бо святы́х си́х оте́ц двесте́ три́десять и два́. Свяще́нников же и диа́конов, к си́м же и мона́хов о́смьдесять и ше́сть: все́х же три́ста и осмьна́десять. Знамени́тии же си́и: Силве́стр Ри́мский архиере́й. Митрофа́н Константи́ня гра́да, бо́лен сы́й: си́и у́бо бы́ша ту́ чрез своя́ местоблюсти́тели. Алекса́ндр Александри́йский, со Афана́сием Вели́ким, архидиа́коном тогда́ су́щим, и Евста́фий Антиохи́йский, и Мака́рий Иерусали́мский. Осси́й Кудру́вский епи́скоп. Пафну́тий испове́дник. Мироточи́вый Никола́й, и Спиридо́н Тримифу́нтский, и́же та́мо филосо́фа низложи́в крести́, трисо́лнечное ему́ показа́в. Посреде́ же Собо́ра двема́ к Бо́гу преста́вльшемася отце́ма архиере́ома, вели́кий константи́н в ковче́ги и́х преде́л свята́го собо́ра вложи́в, и тве́рдо заключи́в, обре́те и от о́нех запеча́тан же и подпи́сан неизрече́нными словесы́ Бо́жиими.
Соверши́вшуся же Собо́ру, поне́же и Царьгра́д уже́ созида́емый соверши́ся. Призыва́ет Константи́н Вели́кий святы́я о́ныя вся́ му́жы, и́же и обше́дше ве́сь гра́д, и моли́твовавше и дово́льно, ца́рствующий бы́ти градово́м уставля́ют, и Ма́тери Сло́ва того́ возложи́ша царю́ повеле́вшу. И та́ко святи́и ки́йждо отидо́ша в до́мы.
Но еще́ к Бо́гу не отше́дшу вели́кому Константи́ну, с сы́ном свои́м Конста́нтием ски́птры соблюда́ющу, А́рий к царю́ прихо́дит, глаго́ля: оставля́ю вся́, и Це́ркви Бо́жией соедини́тися хощу́. Написа́в у́бо своя́ хулы́ обе́си на вы́и, и а́ки бы Собо́ру повину́яся, во о́но руко́ю ударя́я, си́м глаго́лаше повинова́тися: и у́бо ца́рь во обще́ние прия́ти А́риа патриа́рху константи́ня гра́да повелева́ет. Бя́ше же тогда́ по Митрофа́не Алекса́ндр, и́же злонра́вие ве́дый му́жа, не ве́руяй бя́ше, и моля́шеся Бо́гу яви́ти ему́, а́ще по во́ли Его́ А́рий приобщи́тся. Егда́ же вре́мя прии́де, в не́же подоба́ше сослужи́ти ему́ тепле́йший быва́ет в моли́тве. А́рий же к це́ркви гряды́й, и не́где бли́з столпа́ торго́внаго, расто́ргшуся его́ чре́ву, в наро́дное подтро́ние вхо́дит, и та́мо разсе́деся, все́ вну́треннее зда́ние изрыга́ет до́лу, Иу́дино разседа́ние подъе́м, о ра́внем преда́тельстве Сло́ва, и Бо́жияго Сы́на О́тча Существа́ оттерза́я, растерза́ется са́м, и ме́ртв обре́тен бы́в: и та́ко Бо́жия Це́рковь от о́наго па́губы измени́ся.
Святы́х тре́х со́т и осмина́десяти богоно́сных оте́ц моли́твами, Христе́ Бо́же на́ш, поми́луй на́с. Ами́нь.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.
Рыда́ющее во Стра́сти Твое́й со́лнце, во мра́к облече́ся, и во дни́ по все́й Влады́ко земли́ све́т поме́рче, вопия́: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.
Облеко́шася Христе́, схожде́нием Твои́м во све́т преиспо́дняя, пра́отц же весе́лия испо́лнен яви́вся, ликовству́я взыгра́ше, вопия́: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.
Тро́ичен:
Ца́рствующее и все́ми владя́щее Естество́ Триипоста́сное, бла́гости и безме́рныя пучи́ны Све́т пою́ще, возопии́м ве́рнии: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.
И́ный. Ирмо́с: В пещи́ о́гненней:
На о́блацех све́та Вознесы́йся, и Спасы́й ми́р, благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
На ра́му Христе́, заблу́ждшее взе́м естество́, Возне́сся Бо́гу и Отцу́ приве́л еси́.
Возше́дый в пло́ти к Безпло́тному Отцу́, благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Умерщвле́нное на́ше грехо́м естество́ взе́м, Твоему́ Сво́йственному Отцу́ Спа́се, приве́л еси́.
И́ный. Ирмо́с: Росода́тельну:
Победи́сте неи́стовству тезоимени́таго А́риа, неи́стовствовавшаго лю́те, и глаго́лавшаго на высоту́ непра́ведная. Бо́жию бо Сы́ну отрече́ся вопи́ти: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших. [Два́жды.]
Сы́на гро́мова подража́юще чу́днии, Сло́ва Отцу́ Собезнача́льна и Единопресто́льна, огнезра́чными усты́ ва́шими все́х научи́сте вопи́ти: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших. [Два́жды.]
Сла́ва:
Я́ко крила́тии, Сло́ву помо́гшии, приидо́сте богоблаже́ннии, от коне́ц бо вселе́нныя собра́ ва́с Ду́х Святы́й вопи́ти: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.
И ны́не: Богоро́дичен:
Ю́ношы три́ пе́щь не опали́, Рождество́ прообразу́ющыя Твое́: Боже́ственный бо О́гнь Тебе́ не опали́в, всели́ся в Тя́, и все́х просвети́ вопи́ти: благослове́нна еси́ Бо́га пло́тию Поро́ждшая.
Катава́сиа: Согла́сная возшуме́ орга́нская:
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ во твори́ши Христе́, то́кмо е́же хоте́ти, Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Иуде́йския дре́вле пророкоуби́йцы лю́ди, богоуби́йцы за́висть ны́не соде́ла, Тебе́ на Кре́ст Возне́сшыя, Сло́ве Бо́жий: его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
Небе́сных кре́ст не оста́вил еси́, и во а́д соше́д, всего́ совоздви́гл еси́ Христе́, лежа́щаго во гно́и челове́ка. Те́мже Тя́ пое́м во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен:
От Све́та Светода́вца Сло́ва зачала́ еси́, и ро́ждши несказа́нно Пресу́щественнаго: Ду́х бо в Тя́ Де́во Боже́ственный всели́ся. Те́мже Тя́ пое́м во вся́ ве́ки.
И́н. Ирмо́с: Из Отца́ пре́жде ве́к:
Во двою́ существу́ возлете́вшаго Жизнода́вца Христа́ на небеса́ со сла́вою, и Отцу́ соседя́ща, свяще́нницы по́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.
От рабо́ты и́дольския тва́рь Изба́вившаго, и Предста́вившаго ту́ свобо́дну Своему́ Отцу́, Тебе́ Спа́се пое́м, и Тебе́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Свои́м схожде́нием Низложи́вшаго супоста́та, и Свои́м возше́ствием Возне́сшаго челове́ки, свяще́нницы по́йте, лю́дие превозноси́те во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен:
Херуви́мов превы́шшая яви́лася еси́ Богоро́дице Чи́стая, во чре́ве Твое́м си́ми Носи́маго носи́вшая: его́же с безпло́тными челове́цы славосло́вим во вся́ ве́ки.
И́н. Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным:
Просвети́вшеся луча́ми Твоего́ Божества́ блази́и Твои́ па́стырие, Тебе́ испове́даша бытию́ Соде́теля все́х и Го́спода: его́же превозно́сим во вся́ ве́ки. [Два́жды.]
Ли́к па́стырей приснопа́мятный собра́вся, богому́дренно Тро́ицу Несозда́нную ны́не богосло́вя, все́х учи́т вопи́ти: Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки. [Два́жды.]
Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.
Священнонача́льницы, па́стырие достосла́внии, Христо́ву Це́рковь просвеща́ют, ины́й и́нуду сию́ освеща́юще, и превознося́ще во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен:
Та́йно во о́бразех предви́деша Тебе́ проро́цы вси́, Сло́во ро́ждшую, пло́ть бо из Тебе́ Взе́мый Се́й про́йде сугу́б: Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
Та́же, Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще, и превознося́ще во вся́ ве́ки.
Катава́сиа: Разреша́ет у́зы:
Пое́м, Честне́йшую:
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти: Тобо́ю бо Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.
Страсте́м неприча́стен Ты́ пребы́л еси́ Сло́ве Бо́жий, пло́тию приобщи́вся Страсте́м: но реши́ши от страсте́й челове́ка, страсте́м бы́в Стра́сть Спа́се на́ш, еди́н бо еси́ Безстра́стен и Всеси́лен.
Тлю́ сме́ртную прие́м, и тле́ния соблю́л еси́ те́ло Твое́ невку́сно: твоя́ же животворя́щая и Боже́ственная Влады́ко душа́, во а́де не оста́влена бы́сть, но я́коже от сна́ воскре́с, на́с совоздви́гл еси́.
Тро́ичен:
Бо́га Отца́, Сы́на Собезнача́льна, вси́ челове́цы устна́ми у́бо чи́стыми сла́вим: неизрече́нную же и пресла́вную Ду́ха Всесвята́го си́лу почита́ем: Еди́на бо е́сть Всеси́льная Тро́ица Неразлу́чная.
И́н. Ирмо́с: Тя́ па́че ума́ и словесе́, Ма́терь Бо́жию:
Тебе́ Изба́вителя ми́ра Христа́ Бо́га, апо́столи ви́дяще Боже́ственно возвыша́ема, со стра́хом игра́юще велича́ху.
Твою́ обожи́вшуюся пло́ть зря́ще Христе́, на высоте́ а́нгели, дру́г ко дру́гу глаго́лаху: вои́стинну Се́й е́сть Бо́г на́ш.
Тебе́ безпло́тных чи́нове Христе́ Бо́же, на о́блацех взе́млема ви́дяще взыва́ху: сла́вы Царю́ врата́ возми́те.
Богоро́дичен:
Ра́дуйся Богоро́дице, Ма́ти Христа́ Бо́га, Его́же родила́ еси́, дне́сь от земли́ возноси́ма, со апо́столы зря́щи возвелича́ла еси́.
И́н. Ирмо́с: Бо́га челове́ком:
Обре́т вы́ спобо́рники собра́, держа́вною си́лою вооружи́в Ду́ха, Отцу́ Собезнача́льное, и Сопресто́льное Сло́во, пре́жде ве́к Су́щее: Его́же ны́не всесвяще́ннии, с небе́сными во́инствы при́сно сла́вите. [Два́жды.]
Па́жить А́риеву лю́тыя е́реси, я́ко вра́чеве душа́м же и телесе́м уста́висте, свяще́нный ве́ры Симво́л все́м изложи́вше, и́же ны́не держа́ще, па́мять ва́шу священноде́телие при́сно сла́вим. [Два́жды.]
Сла́ва:
Я́ко Све́т сы́й Христе́ Пречи́стый, от страсте́й мглы́ ду́шу мою́ очи́сти, моли́твами Влады́ко Твои́х служи́телей, ны́не Тебе́ пропове́давших Безнача́льна, Несозда́нна, Зижди́теля же все́х и Бо́га, и Отцу́ Собезнача́льна.
И ны́не: Богоро́дичен:
Ме́ртвым воскресе́ние ны́не дарова́ся Твои́м неизрече́нным и неизглаго́ланным Рождество́м, Богоро́дице Влады́чице: Жи́знь бо из Тебе́ пло́тию обложе́на все́м возсия́, и сме́рти неускла́бное я́ве разруши́.
Катава́сиа: Ра́дуйся Цари́це:
Свя́т Госпо́дь Бо́г на́ш. [Три́жды.]
Ексапостила́рий воскре́сен:
Тивериа́дское мо́ре с детьми́ Зеведе́овыми, Нафана́ила с Петро́м же, и с други́ма двема́ дре́вле, и Фому́ имя́ше на ло́ве, и́же Христо́вым повеле́нием одесну́ю вве́ргше, мно́жество извлеко́ша ры́б: его́же Пе́тр позна́в, к Нему́ бродя́ше, и́мже тре́тие явле́йся, и хле́б показа́, и ры́бу на у́глех.
Сла́ва: отце́в. Подо́бен: Жены́ услы́шите:
Оте́ц боже́ственных дне́сь па́мять пра́зднующе, моле́ньми те́х мо́лим Всеще́дре: вся́каго вреда́ ересе́й изба́ви лю́ди Твоя́ Го́споди, и вся́ сподо́би, Отца́ Сло́ва сла́вити, и Всесвята́го Ду́ха.
И ны́не: Вознесе́ния:
Ученико́м зря́щым Тя́, Возне́слся еси́ Христе́ ко Отцу́ соседя́, а́нгели предтеку́ще зовя́ху: возми́те врата́, возми́те, Ца́рь бо взы́де к нача́льному Све́ту сла́вы.
На хвали́тех, Вся́кое дыха́ние: поста́вим стихо́в 8. И пое́м стихи́ры воскре́сны, 4: И святы́м отце́м, 4.
Стихи́ры воскре́сны, гла́с 6:
Кре́ст Тво́й Го́споди, жи́знь и воскресе́ние лю́дем Твои́м е́сть, и на́нь наде́ющеся, Тебе́ воскре́сшаго Бо́га на́шего пое́м: поми́луй на́с.
Погребе́ние Твое́ Влады́ко, ра́й отве́рзе челове́ческому ро́ду, и от тли́ изба́вльшеся, Тебе́ воскре́сшаго Бо́га на́шего пое́м: поми́луй на́с.
Со Отце́м и Ду́хом Христа́ воспои́м воскре́сшаго из ме́ртвых, и к Нему́ возопии́м: Ты́ еси́ Жи́знь на́ша и Воскресе́ние, поми́луй на́с.
Тридне́вен воскре́сл еси́ Христе́ из гро́ба, я́коже е́сть пи́сано, совоздви́гнувый пра́отца на́шего: те́мже Тя́ и сла́вит ро́д челове́ческий, и пое́т Твое́ воскре́сние.
И́ны стихи́ры святы́х оте́ц, гла́с 6.
Подо́бен: Всю́ отложи́вше:
Все́ собра́вше душе́вное худо́жество, и Боже́ственным Ду́хом сразсмотри́вше, небе́сный и честны́й Симво́л ве́ры, честни́и отцы́ богопи́санне начерта́ша: в не́мже я́вственнейше Ро́ждшему Собезнача́льнаго Сло́ва науча́ют, и всеи́стинно Единосу́щнаго, апо́стольским после́дующе проявле́нно уче́нием, благосла́внии и пребога́тии и́стинно, и богому́дрии.
Все́ прие́мше у́мное сия́ние Свята́го Ду́ха, преесте́ственнейшее благосло́вие, кра́ткими глаго́лы, и мно́гим ра́зумом богодухнове́нно провеща́ша: я́ко Христо́вы пропове́дницы, ева́нгльских предста́телие уче́ний блаже́ннии, и благочести́вых преда́ний, свы́ше прие́мше си́х открове́ние я́ве, и просве́щшеся, изложи́ша ве́ру Богонауче́нную.
Сти́х: Благослове́н еси́ Го́споди Бо́же оте́ц на́ших:
Все́ собра́вше па́стырское иску́сство, и я́рость подви́гше ны́не пра́веднейшую, отмсти́тельне тя́жкия отгна́ша и па́губныя во́лки, пра́щею Ду́ха изве́ргше от церко́внаго исполне́ния, па́дшыя я́ко к сме́рти, и я́ко неисце́льно неду́говавшыя боже́ственнии па́стырие, и я́ко раби́ и́стиннейшии Христо́вы, и Боже́ственнаго пропове́дания таи́нницы свяще́ннейшии.
Сти́х: Собери́те ему́ преподо́бныя его́:
И па́ки 1-ю стихи́ру: Все́ собра́вше душе́вное:
Сла́ва: гла́с 8:
Святы́х отце́в ли́к, от коне́ц вселе́нныя сте́кшийся, Отца́ и Сы́на и Ду́ха Свята́го, Еди́но Существо́ научи́ша и Естество́, и та́йну богосло́вия я́сно преда́ша Це́ркви: и́хже похваля́юще ве́рою ублажи́м, глаго́люще: О боже́ственный по́лче, богоглаго́ливии ору́жницы ополче́ния Госпо́дня, зве́зды многосве́тлыя мы́сленныя тве́рди, та́инственнаго Сио́на необори́мии столпи́, миродохнове́ннии цве́ти ра́йстии, всезлата́я уста́ Сло́ва, Нике́йская похвало́, вселе́нныя украше́ние, приле́жно моли́теся о душа́х на́ших.
И ны́не: Преблагослове́нна еси́ Богоро́дице Де́во:
Славосло́вие вели́кое. Тропа́рь воскре́сен то́чию. Ектении́ и отпу́ст. И исхожде́ние в притво́р.
Сла́ва, и ны́не:
Стихи́ра ева́нгльская, гла́с 6:
По е́же во а́д соше́ствии, и е́же из ме́ртвых воскресе́нии, скорбя́ще я́коже досто́яше, о разлуче́нии Твое́м Христе́, ученицы́ на де́лание обрати́шася, и па́ки корабля́ и мре́жи, и ло́ва нигде́же. Но Ты́ Cпа́се, яви́вся я́ко Влады́ка все́х, одесну́ю мре́жи повелева́еши воврещи́, и бы́сть сло́во де́ло вско́ре. И мно́жество ры́б мно́гое, и ве́черя стра́нная гото́ва на земли́: ея́же причасти́вшымся тогда́ Твои́м ученико́м, и на́с ны́не мы́сленно сподо́би наслади́тися, Человеколю́бче Го́споди.
И поуче́ние Студи́тово, и ча́с пе́рвый. На 1-м часе́ тропа́рь воскре́сен. Сла́ва: пра́здника: И ны́не: Богоро́дичен часо́в. По трисвято́м конда́к пра́здника. На 3-м часе́ тропа́рь воскре́сен. Сла́ва: отце́в. И ны́не: Богоро́дичен часо́в. По трисвято́м конда́к отце́в. Та́же и на про́чих часе́х, тропа́рь и конда́к пра́здника, и отце́в, глаго́лем пременя́юще.
На литурги́и блаже́нна гла́са. Гла́с 6:
Помяни́ мя Бо́же Спа́се мо́й, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м: и спаси́ мя, я́ко еди́н Человеколю́бец.
Дре́вом Ада́ма прельсти́вшагося, Дре́вом Кре́стным па́ки спа́сл еси́, и разбо́йника вопию́ща: помяни́ мя Го́споди во Ца́рствии Твое́м.
А́дова врата́ и вереи́ сокруши́вый Жизнода́вче, воскреси́л еси́ вся́ Спа́се, вопию́щыя: сла́ва Воста́нию Твоему́.
Помяни́ мя, И́же сме́рть Плени́вый погребе́нием Твои́м, и Воскресе́нием Твои́м ра́дости вся́ испо́лнивый, я́ко Благоутро́бен.
И пра́здника пе́снь 4-я, на 4: и отце́в пе́снь 6-я, на 4. По вхо́де глаго́лем тропа́рь воскре́сен: та́же Вознесе́ния, и отце́в. Сла́ва: конда́к отце́в. И ны́не: Вознесе́ния.
Вме́сто проки́мна пе́снь отце́в, гла́с 4:
Благослове́н еси́ Го́споди Бо́же оте́ц на́ших: и хва́льно и просла́влено и́мя Твое́ во ве́ки.
Сти́х: Я́ко пра́веден еси́ о все́х, я́же сотвори́л еси́ на́м:
Апо́стол в дея́ниих, зача́ло 44: Суди́ Па́вел ми́мо ити́ Ефе́с: Аллилу́иа, гла́с 1: Бо́г бого́в Госпо́дь глаго́ла, и призва́ зе́млю от восто́к со́лнца до за́пад. Сти́х: Собери́те Ему́ преподо́бныя Его́, завеща́ющыя заве́т Его́ о же́ртвах. Ева́нглие от Иоа́нна, зача́ло 56: Возве́д Иису́с о́чи Свои́ на не́бо: Прича́стный: Хвали́те Го́спода с небе́с: Други́й: Ра́дуйтеся: Аллилу́иа, три́жды.