И́на слу́жба и́же во святы́х отца́ на́шего Ни́фонта, епи́скопа Вели́каго Нова́гра́да
ВЕ́ЧЕР
Блаже́н муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры пра́здника 4 и святи́телю стихи́ры, глас 8.
Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:
О́тче Богому́дре, святи́телю Христо́в Ни́фонте,/ ты от ю́ности моли́твами свои́ми и посто́м,/ и бде́нием же, и ми́лостынею/ Бо́гови соедини́ся,/ те́мже Ду́ху Свято́му дом и жили́ще показа́ся,/ отню́ду же архиере́й Це́ркви Христо́вы был еси́/ и лю́дем и учи́тель, и наста́вник благоче́стно показа́ся,/ те́мже мо́лим:/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Святи́телю Христо́в, преподо́бне Ни́фонте,/ ты, повину́яся за́поведи Вседержи́теля Бо́га,/ от ю́ности своея́ Того́ стопа́м, святи́телю, после́довал еси́,/ и наста́вник и учи́тель вели́кому Но́вугра́ду был еси́;/ те́мже от Го́спода неоску́дну благода́ть прия́л еси́,/ де́йствовати пресла́вная чудеса́/ и ду́хи прогони́ти лука́выя от всех,/ и́же любо́вию чту́щих тя.
О́тче вели́кий, архиере́ю Ни́фонте,/ ты от Го́спода дарова́ние чудесе́м прия́л еси́:/ еще́ в жи́зни сый,/ сподо́бился еси́ в виде́нии,/ в Боже́ственнем алтари́ ви́дети вели́ких оте́ц/ Анто́ния и Феодо́сия, учи́телей свои́х,/ сказу́ющих отше́ствие твое́ к Бо́гу/ и водворе́ние со все́ми святы́ми отцы́ в Небе́сных оби́телех,/ ты же, о́тче, ра́достно от святы́х извеще́ния прия́л еси́,/ по ма́ле же и сам сподо́бился еси́ с ни́ми вселе́ния./ Моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
О́тче Христо́в, уго́дниче Ни́фонте,/ ты кро́ток и незло́бив в сей жи́зни/ да́же и до исхо́да души́ своея́ пребы́л еси́,/ до́ндеже обре́л еси́ люби́мых оте́ц Анто́ния и Феодо́сия/ и с ни́ми, о́тче, всели́лся еси́ во дво́рех Го́спода на Небе́сных кру́зех,/ иде́же глас пра́зднования и весе́лия,/ и за ны моли́ Влады́ку Го́спода непреста́нно,/ спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва, глас 6, самогла́сен:
Егда́ Бо́гу ти поспешеству́ющу,/ святи́телю Христо́в Ни́фонте,/ предуве́дев свое́ е́же к Бо́гу из телеси́ пресла́вное изше́ствие,/ вели́каго и сто́льнаго гра́да Ки́ева дости́гл еси́/ и во оби́тель Пече́рскую Пречи́стыя Богома́тере прише́л еси́,/ Е́йже жела́л еси́ помоли́тися,/ иде́же и яре́м Христо́в сподо́бился еси́ прия́ти,/ и та́мо святу́ю ду́шу свою́ че́стно Го́сподеви пре́дал еси́;/ и святы́я твоя́ мо́щи положе́ны бы́ша че́стно/ с вели́кими отцы́ Анто́нием и Феодо́сием,/ е́же в житии́ свое́м мно́го жела́л еси́,/ сие́ обре́л еси́, о́тче свяще́нне, по своему́ жела́нию,/ и ны́не моли́ся о нас ко Го́споду со отцы́ преподо́бными,/ спасти́ся душа́м на́шим.
И ны́не, пра́здника.
Вход. Проки́мен дне и чте́ния три святи́тельская (зри чте́ния святи́тельская).
На лити́и стихи́ры, глас 4. Самогла́сны:
Вели́каго архиере́я и святи́теля Христо́ва/ Ни́фонта блаже́ннаго/ свяще́нную па́мять днесь сверша́юще Боже́ственными пе́сньми,/ прииди́те, вси лю́дие вели́каго Нова́гра́да,/ и свяще́нных мно́жества, и ли́ки оте́ц,/ почти́м того́, о нас всегда́ моля́щася,/ прося́ще ниспосла́ти мно́жество щедро́т/ и спасе́ние душа́м на́шим.
Твоего́ жития́ вели́каго ра́ди и чистоты́,/ святи́телю Христо́в Ни́фонте,/ сы́на тя све́та и дне Христо́с показу́ет/ и архиере́я и па́стыря Це́ркви Своея́ соде́ловает,/ е́йже послужи́л еси́ на престо́ле Вели́каго Нова́гра́да,/ я́ко па́стырь изря́ден,/ и ко оби́телем Небе́сным восхо́диши./ О нас при́сно моли́, спасти́ся душа́м на́шим.
На земли́, я́ко А́нгел, с пло́тию пожи́л еси́,/ всеблаже́нне святи́телю Христо́в Ни́фонте,/ и над страстьми́ воцари́ся,/ ху́ждшее покори́л еси́ лу́чшему,/ те́мже прии́де к непреходя́щему Ца́рствию./ Моли́ при́сно Бо́га/ ве́рно чту́щим тя грехо́в оставле́ние дарова́ти/ и ве́лию ми́лость.
Сла́ва, глас 5:
Преподо́бне о́тче,/ святи́телю Христо́в Ни́фонте пресла́вне,/ учи́вся в ста́де Боже́ственных оте́ц Анто́ния и Феодо́сия,/ поче́рпл еси́, я́ко гу́ба напоя́ема,/ сих Боже́ственному поревнова́в пути́,/ пожи́в, сподо́бился еси́ честна́го архиере́йства,/ и был досто́ин иере́й Христа́ Бо́га,/ и, очища́ем Боже́ственными заря́ми/ и просвеща́яся умо́м и мы́слию,/ вознесе́ся в виде́ния та́йная ко изря́дному блаже́нству,/ о́тче преподо́бне, моли́твенниче о душа́х на́ших.
И ны́не, Богоро́дичен.
На стихо́вне стихи́ры, глас 2.
Подо́бен: До́ме Евфра́фов:
Святи́телю Христо́в и Богоно́се Ни́фонте,/ ты яви́ся от млады́х ногте́й/ Христу́ Бо́гу на́шему/ сосу́д освяще́н/ и жили́ще Пресвята́го Ду́ха.
Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду,/ и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.
Святи́телем похвала́/ и свяще́нником сла́ва,/ пра́вило и́ночествующим,/ уго́дниче Христо́в Ни́фонте, яви́ся/ и Це́ркви утвержде́ние.
Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
Услы́ши моле́ние/ чад твои́х, о́тче святи́телю Ни́фонте,/ и не премолчи́, моля́ся за рабы́ своя́ ко Влады́це,/ и серде́чная проше́ния не пре́зри,/ но подава́й с ти́хостию лю́бящим тя утеше́ние.
Сла́ва, глас 6:
Твоя́ вели́кая и всечестна́я Ла́вра,/ ю́же ты соста́ви мно́гими труды́ и моли́твами,/ о́тче святи́телю Христо́в Ни́фонте,/ в приснослову́щем гра́де Пско́ве/ над Ми́рожею реко́ю,/ я́ко труба́, вопие́т к Бо́гу,/ вели́кий же Но́вград вельми́ тя похваля́ет,/ наслади́вшеся уче́ний твои́х медото́чных,/ град же Ки́ев и Пече́рская оби́тель/ пресве́тло па́мять твою́ пра́зднуют,/ тя, я́ко сте́ну неразори́му и столп непоколеби́м, иму́ще./ Мы же, ча́да твоя́, и́ноцы,/ уче́нием твои́м наставля́еми/ и ны́не пресла́вное твое́ успе́ние пра́зднующе, мо́лимся:/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
И ны́не, пра́здника.
Тропа́рь, глас 4:
От мирска́го мяте́жа из млады́х ногте́й/ исшед в ти́хое приста́нище,/ честны́я оби́тели Пече́рския дости́гл еси́/ и, та́мо яре́м Христо́в восприи́м на ся,/ ра́вно А́нгелом житие́ поживе́,/ отню́ду же прише́д, святи́телю Христо́в Ни́фонте, в вели́кий Но́вград,/ и архиере́йский престо́л восприя́л еси́/ и мно́ги лю́ди уче́нием свои́м ко Христу́ приве́л еси,/ Его́же моли́, святи́телю преподо́бне, спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен или пра́здника.
НА УТРЕНИ
На Бог Госпо́дь: тропа́рь свято́му, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен или́ пра́здника.
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.
Подо́бен: Вознесы́йся:
Днесь святи́теля Христо́ва Ни́фонта па́мять возсия́ нам,/ солнцеобра́зно луча́ми сия́юща,/ светоявле́нием и уче́нием свои́м всех простира́ет к доброде́тели и глаго́лет:/ прииди́те, жела́емых наслади́теся.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:
Стена еси́ непобеди́мая нам, христиа́ном, Богоро́дице Де́во,/ к Тебе́ бо прибега́ем, невреди́ми пребыва́юще,/ и, па́ки согреша́юще, и́мамы Тя Моли́твенницу,/ тем, благодаря́ще, вопие́м:/ ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 3.
Подо́бен: Боже́ственныя ве́ры:
Я́ко со́лнце пресве́тлое, возсия́л еси́/ вели́кому Нову́гра́ду и Пско́встей земли́ доброде́тельми свои́ми,/ и сия́нии све́тлых уче́ний свои́х просвети́л еси́ ве́рных соста́вы,/ и потреби́л еси́ страсте́й омраче́ние, о́тче святи́телю Христо́в Ни́фонте,/ моли́ Бо́га даровати нам ве́лию ми́лость.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:
Боже́ственная бысть сень Сло́ва, еди́на Пречи́стая Богома́ти,/ чистото́ю А́нгелы превозше́дши,/ па́че всех мене́, персть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́нии,/ очи́сти моли́тв Твои́х Боже́ственными вода́ми,/ подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.
По полиеле́и седа́лен, глас 8.
Подо́бен: Прему́дрости:
Смиренному́дрен был еси́, о́тче святи́телю Христо́в Ни́фонте,/ те́мже просла́вися, я́ко Боже́ственный архиере́й/ принося́ же́ртву поже́ршемуся за нас во́лею Христу́ Бо́гу на́шему,/ Того́ моли́, о́тче честны́й, грехо́в оставле́ние дарова́ти нам, рабо́м твои́м,/ чту́щим любо́вию Боже́ственную па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Обнови́ла еси́, Пречи́стая, Боже́ственным рождество́м Твои́м/ истле́вшее страстьми́ земноро́дных умерщвле́нное существо́/ и возста́вила еси́ всех к жи́зни нетле́ния,/ те́мже Тя по до́лгу вси ублажа́ем, Де́во Препросла́вленная, и вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.
Та́же степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость/ и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум. Стих: Услы́шите сия́, вси язы́цы, внуши́те, вси живу́щии по вселе́нней. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 35 от полу́.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:
Челове́че Бо́жий,/ ве́рный ра́бе,/ святи́телю Христо́в, о́тче Ни́фонте,/ слуго́ Госпо́день,/ му́же жела́ний,/ сосу́де избра́нный Христо́в,/ сто́лпе и утвержде́ние Це́ркве Христо́вы,/ не преста́й моля́ся о нас, рабе́х свои́х, ко Го́споду.
Кано́н пра́здника со ирмосо́м на 6 и святи́телю на 8, нося́ краегране́сие сицево́: И́ноком столп и святи́телем красота́, да пое́тся блиста́тельный Ни́фонт. Творе́ние священнои́нока Варлаа́ма мни́ха. Глас 4.
Песнь 1
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.
Скве́рну прегреше́ний мои́х очи́сти Твое́ю ми́лостию, Христе́,/ мглу омраче́ния страсте́й отжени́/ моли́твами святи́теля Твоего́ Ни́фонта.
Бога́тыя и светоно́сныя благода́ти испо́лнен,/ в честне́м ме́сте Пече́рския оби́тели и́ночествовал еси́/ и та́мо, я́ко безпло́тен, к доброде́телей приведе́ ум свой,/ о́тче чу́дне Ни́фонте.
Кре́постию наста́влен быв от Ду́ха Свята́го измла́да,/ в огра́де преподо́бных оте́ц Анто́ния и Феодо́сия пребы́л еси́ во вся́цем воздержа́нии/ и отто́ле на архиере́йский престо́л возведе́н бысть Вели́кому Нову́гра́ду,/ о́тче святи́телю Ни́фонте.
Богоро́дичен: От Тебе́, Обра́дованная Всечестна́я,/ нам яви́ся Пра́ведное Со́лнце – Христо́с/ и све́том просвети́ седя́щия пе́рвее в тве́рдех.
Катава́сия пра́здника.
Песнь 3
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.
Умертви́в плотско́е мудрова́ние воздержа́нием зе́льным,/ и всено́щным стоя́нием, и моли́твами, о́тче свяще́нне Ни́фонте,/ Животворя́щему Ду́ху прибли́зился еси́.
Боже́ственнаго Ду́ха благода́тию, вше́дшаго в тя,/ мно́ги огра́ды и хра́мы во и́мя святы́х воздви́гл еси́, и́ноческому чи́ну во спасе́ние,/ и с ни́ми, о́тче свяще́нне Ни́фонте,/ в ра́йских селе́ниих препочи́л еси́, веселя́ся.
На высоту́ доброде́телей вшел еси́, Ни́фонте святи́телю,/ и, прия́в свяще́нное пома́зание,/ высото́ю своего́ жития́ на седа́лище высо́це/ послужи́л еси́ своему́ Влады́це Христу́, я́ко архиере́й вели́кий.
Це́рковь Христо́ва свети́льника тя стяжа́вши, святи́телю Ни́фонте,/ доброде́тельными твои́ми уче́нии, прему́дре, просвеща́ется, глаго́лющи:/ Ты, Го́споди, ми кре́пость и утвержде́ние.
Богоро́дичен: Ты еси́ еди́на су́щим на земли́ челове́ком блага́я Хода́таица,/ Ма́ти Бо́жия па́че естества́,/ те́мже Тебе́, Госпоже́ Влады́чице, лю́дие Твои́, ра́дуяся, зове́м:/ поми́луй нас.
Седа́лен, глас 4.
Подо́бен: Ско́ро предвари́:
Све́тло житие́ твое́ всем яви́ся, святи́телю Христо́в Ни́фонте,/ всепра́зднственная же па́мять твоя́, чудесы́ блиста́ющи,/ удивля́ет сто́льнаго гра́да Ки́ева наро́ды,/ иде́же честны́я твоя́ мо́щи положе́ны бы́ша,/ и и́нок мно́жества ревну́ющих по Бо́зе доброде́тельному твоему́ житию́,/ те́мже тя мо́лим:/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:
Пое́м Тя, Богоневе́сто, Ма́ти Христа́ Бо́га,/ сла́вяще рождество́ Твое́ непостижи́мое,/ и́мже изба́вихомся от ле́сти диа́воли и вся́кия беды́, Влады́чице Богоро́дице,/ и ве́рно вопие́м Тебе́, Госпоже́, раби́ Твои́:/ поми́луй ста́до Твое́, Еди́на Пренепоро́чная.
Песнь 4
Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза,/ на Кресте́ Твое́м стал еси́,/ и раста́яшася язы́цы,/ Ты бо еси́, Человеколю́бче,/ кре́пость моя́ и хвале́ние.
Всечестны́я твоя́ мо́щи, святи́телю Ни́фонте,/ дом Пресвята́го Ду́ха бысть,/ во гро́бе бо лежа́ со отцы́ Ки́евския пеще́ры,/ ду́хи лука́выя от челове́к прогоня́еши/ си́лою И́же в тебе́ живу́щаго Ду́ха Свята́го.
Отверзо́шася тебе́, о́тче, святи́телю Христо́в Ни́фонте, Еде́мския две́ри/ ра́ди доброде́тельнаго жития́ твоего́ к Бо́гу и чистоты́,/ и к святи́телем приложи́ся, святи́телю,/ перворо́дных Це́ркви сочета́ся, достосла́вне.
Просвеща́ется красото́ю и зва́нием Небе́сных сия́ний престо́л,/ и́же на земли́ Вели́каго Нова́гра́да оста́вил еси́, святи́телю Ни́фонте,/ и насле́дие нетле́нно в земли́ кро́тких,/ я́ко кро́ток, восприя́л еси́ со святы́ми.
Богоро́дичен: И́же во Твою́ утро́бу, Де́во, Богоприя́тную/ па́че естества́ всели́выйся Христо́с Бог наш,/ Сей по рождестве́ Боже́ственною си́лою Свое́ю/ Тя, Де́ву, соблюде́ Пречи́сту.
Песнь 5
Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой Свет,/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.
Я́ко вели́ко облиста́л еси́ со́лнце, от сла́внаго вели́каго Нова́гра́да/ заре́ю слове́с твои́х и чуде́с, сия́ние испуща́я во всю Ру́сскую зе́млю,/ Ни́фонте о́тче, святи́телю Бо́жий,/ и вся озаря́я, благоче́стно тя ублажа́ющия.
Па́че ме́да услажда́ющее, Вели́каго Нова́гра́да наро́дом/ позна́ся уче́ние медото́чнаго и чи́стаго твоего́ язы́ка,/ сим наслажда́ющее ду́ши свяще́нными испове́дании/ и грехо́вную сим показу́ющее го́ресть,/ досточу́дне о́тче, свяще́нне Ни́фонте.
Сла́ва святи́телем и ве́рным лю́дем засту́пник вои́стинну ты еси́,/ стране́ на́шей на враги́ испроси́ побе́ды и одоле́ние/ и во благоче́стии утверди́ ны непоколеби́мы,/ о́тче досточу́дне Ни́фонте.
Богоро́дичен: Вси ро́ди челове́честии благоче́стно блажа́т Тя, Госпоже́ Пречи́стая Богоро́дице,/ вои́стинну ро́ждшую па́че естества́ и сло́ва/ Блаже́ннаго нам Го́спода, Сы́на Бо́жия.
Песнь 6
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею Кро́вию.
Прему́дрости рачи́тель быв Боже́ственный,/ Богодухнове́нне о́тче свяще́нне Ни́фонте,/ и благоче́стия венце́м венча́ся, и все́ми о́бразы и де́лы/ учени́к быв светоно́сным отце́м Анто́нию и Феодо́сию.
Жела́ние твое́ к Бо́гу испо́лнися,/ пресла́вне святи́телю Христо́в о́тче Ни́фонте,/ преста́ви бо ся к Нему́, Боже́ственно ра́дуяся,/ в немерца́ющий свет и в непреходи́мую ра́дость,/ и ны́не све́тлости святы́х, о́тче, зри́ши и красоты́.
Благоле́пия венце́м укра́шен, сия́еши ны́не, святи́телю Ни́фонте,/ я́ко и́стинный архиере́й, пра́вдою вои́стинну оде́явся,/ и преда́ние Спа́сово возлюби́л еси́,/ те́мже и зва́нию Боже́ственному после́довал еси́, вопию́щу ти:/ вни́ди в ра́дость Го́спода своего́.
Кро́ток, и незло́бив, и ми́лостив во всей жи́зни свое́й, о́тче Ни́фонте, был еси́,/ Влады́ки своего́ Христа́ стопа́м после́дуя,/ зе́млю кро́тких со святы́ми дости́гл еси́,/ сего́ ра́ди тя собо́ры благочести́вых воспева́ют Боже́ственными пе́сньми.
Богоро́дичен: Кля́твы пе́рвыя прама́тери Е́вы/ рождество́м Твои́м, Госпоже́, Деви́це Чи́стая, свободи́хомся,/ Ты бо, Христа́ ро́ждши, Де́во,/ благослове́ние всем источи́ла еси́.
Конда́к, глас 8.
Подо́бен: Взбра́нной:
Возложи́в себе́ от ю́ности Бо́гу, преподо́бне,/ мир тле́нных нивочто́же вмени́в/ и па́че всех Христа́ возлюби́в,/ Тому́ от всея́ души́ любо́вию после́довал еси́/ и, я́ко светоза́рное со́лнце,/ от Ки́ева просия́ во вся концы́ Ру́сския земли́ доброде́телию,/ и бысть па́стырь вели́кому Нову́гра́ду,/ и, до́бре упа́с ста́до Христо́во слове́сных ове́ц на па́житех духо́вных,/ к Бо́гу отше́л еси́,/ и ны́не со А́нгелы Влады́чню Престо́лу предстоя́,/ нас помина́й, раб свои́х, да зове́м ти:/ ра́дуйся, о́тче Ни́фонте,/ святи́телем изря́дная похвало́.
И́кос:
Челове́к бо сый естество́м, о́тче,/ но па́че челове́ка подвиза́ся посто́м и бде́нием, в моли́твах и труде́х/ о́браз мно́гим бысть,/ сего́ ра́ди тя Бог архиере́я це́ркви Своея́ Прему́дрости Бо́жия устроя́ет/ и вели́каго Нова́гра́да лю́дем неле́ностна учи́теля,/ те́мже тя мо́лим:/ моли́ся, архиере́ю, Благоде́телю всех Бо́гу/ дарова́ти побе́ды на враги́/ и нам обрести́ ми́лость в День Су́дный,/ да велегла́сно тебе́ вопие́м:/ ра́дуйся, о́тче преподо́бне, и́же измла́да Госпо́день яре́м взем,/ де́монов победи́л еси́ полки́ моли́твами свои́ми;/ ра́дуйся, в Богохрани́мом гра́де Пско́ве оби́тель превели́ку и чу́дну устро́ивый над Ми́рожею реко́ю/ во сла́ву Боголе́пнаго Преображе́ния Христо́ва/ и и́нок мно́жество собра́вый сла́вити Бо́га./ Ра́дуйся, и́же сподо́бился еси́ в виде́нии ви́дети в Боже́ственном алтари́ Анто́ния и Феодо́сия Пече́рских,/ возвеща́ющих твое́ отше́ствие к Бо́гу;/ ра́дуйся, сподо́бивыйся со блаже́нными отцы́ Пече́рскими честны́м твои́м моще́м положе́нным бы́ти,/ иде́же и́го Госпо́дне прия́т./ Ра́дуйся, о́тче Ни́фонте, святи́телем изря́дная похвало́.
Песнь 7
Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Боже́ственная и пресве́тлая па́мять твоя́, святи́телю Ни́фонте,/ я́ко светоза́рное яви́ся со́лнце,/ светоно́сно просвеща́ющее ве́рныя лю́ди вели́каго Нова́гра́да,/ и́же без сумне́ния Христо́ви вопию́щия:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Уста́вы оте́ческия утверди́л еси́, му́дре о́тче Ни́фонте,/ це́рковь Прему́дрости Бо́жия свяще́нства ле́потами преукра́сил еси́/ и сохрани́л еси́ ю уче́нии свои́ми невоева́нну,/ наказу́я взыва́ти:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Ки́евска ме́ста я́ко досто́ин еси́,/ и та́мо положе́но бысть в пеще́ре честно́е те́ло твое́, святи́телю Ни́фонте, со отцы́,/ дух же твой возлете́ на Небеса́,/ со А́нгелы и апо́столы и со святи́тели ликовству́я,/ Святе́й Тро́ице предстоя́, моли́ся приле́жно за град и лю́ди твоя́, свя́те, Христу́ вопию́щия:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, ра́дуйся,/ Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, зову́щим:/ благослове́нна Ты еси́ в жена́х, Всенепоро́чная Влады́чице.
Песнь 8
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л/ львов зия́ния в ро́ве затче́;/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телню препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
На Небесе́х чи́нове А́нгельстии лику́ют,/ и на земли́ ве́рных собо́ры све́тло пра́зднуют/ па́мять твою́, святи́телю Христо́в Ни́фонте, веселя́щеся и глаго́люще:/ честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́, и пе́сньми сла́вяще Христа́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Ки́евстии свяще́ннии, и и́ночестии собо́ры, и про́стии лю́дие,/ пресла́вне святи́телю Христо́в Ни́фонте, воспева́ют тя/ на ме́сте, иде́же лежи́т те́ло твое́,/ источа́ющее исцеле́ния струи́, и стра́сти потопля́ющее,/ и ве́рных сердца́ ороша́ющее Боже́ственною благода́тию:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Чи́сто житие́ свое́ сконча́л еси́,/ Чи́стыя Де́вы Богоро́дицы вои́стинну служи́тель бысть/ и святи́тель Бо́гови и́стинен,/ ревни́тель Правосла́вия и свяще́ние ве́ре,/ и стена́ лю́дем избра́нным, Богоблаже́нне.
Богоро́дичен: Стряса́ем прах ме́ртвенный, нетле́нии бы́вше,/ Боже́ственным рождество́м Твои́м, Пречи́стая,/ есте́ственную бо и́стинную Жизнь и присносу́щную, Чи́стая Влады́чице, родила́ еси́,/ те́мже Тя благослови́м, Мари́е Богоневе́стная:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Песнь 9
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́./ Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.
Днесь день пра́здничный,/ па́мять твоего́ преставле́ния, Христо́в святи́телю Ни́фонте,/ созыва́ет святи́телей собо́ры, и́ноков стада́/ на весе́лие духо́вное и трапе́зу неги́бнующия сне́ди,/ пи́щу нетле́нныя жи́зни предлага́я нам.
Чи́стым се́рдцем и Боже́ственным восхожде́нием/ ум свой впери́в, Еди́наго Бо́га зре́ти добро́ту сподо́бился еси́/ и отту́ду светоли́тием просвеща́еши ве́рныя,/ Богому́дре святи́телю Христо́в, Ни́фонте свяще́нне.
Оби́тели, в не́йже сподо́бился еси́ яре́м Христо́в прия́ти,/ вся дни свои́ ве́рою и ду́хом, кроме́ телесе́, неразлу́чен, о́тче, пребы́л еси́,/ те́мже и по преставле́нии свое́м та́мо сподо́бился еси́ положи́тися,/ иде́же чудесе́м дарова́ния от Го́спода прия́л еси́,/ святи́телю Христо́в Ни́фонте.
Днесь пресве́тлая па́мять твоя́, святи́телю Ни́фонте, возсия́вши,/ всех ве́рных сердца́ просвеща́ет,/ те́мже и о пе́ние произве́дшему ти моли́ Христа́ Бо́га,/ сохрани́тися ему́ от лука́ваго ловле́ния/ и получи́ти ми́лость в День Су́дный.
Богоро́дичен: Исто́чник безсме́ртия нам источи́ла еси́, Де́во, и оставле́ния во́ду,/ Христа́ ро́ждши, И́мже очища́емся от вся́кия скве́рны грехо́вныя,/ Богоневе́сто, Ма́ти Христо́ва.
Свети́лен:
Благода́ть Свята́го Ду́ха, все́льшаяся в тя,/ святи́теля тя показа́ и́стинна,/ Христо́с тебе́ вручи́ ста́до Свое́ па́ствити на па́житех духо́вных,/ сего́ же ра́ди потща́лся еси́ наставля́ти лю́ди/ и ны́не на Небесе́х живе́ши, ра́дуяся.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
По Бо́зе упова́ние иму́ще на Тя,/ Пречи́стая Богоро́дице, мо́лим Ти ся:/ ко из Тебе́ Ро́ждшемуся мольба́ми/ невреди́мы нас до конца́ сохрани́.
На хвали́тех стихи́ры, глас 2.
Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:
Воздержа́нием стра́сти плотски́я,/ о́тче пречестны́й и святи́телю Христо́в Ни́фонте,/ по́мыслу поработи́л еси́,/ безстра́стия быв красе́н сосу́д, преблаже́нне,/ вме́стен живо́тным сия́нием,/ и свяще́ния масть прии́м от руки́ Госпо́дни,/ и бесо́вския полки́ потреби́л еси́,/ и страсте́м прогони́тель я́влься, досточу́дне.
Чи́стая мирополо́жница Боже́ственнаго Ду́ха,/ о́тче святи́телю, был еси́/ и чудесе́м исто́чник незави́стен всем яви́ся,/ иноку́ющим столп и святи́телем красота́/ и кро́ткаго своего́ Учи́теля Христа́ подража́тель те́плый,/ те́мже, земны́й А́нгел и Небе́сный челове́к быв,/ да восхва́лится ны́не свяще́нными пе́сньми/ святи́тель Христо́в Ни́фонт.
В безмо́лвное приста́нище/ Пече́рския оби́тели Пречи́стыя Богоро́дицы дости́гл еси́,/ и та́мо, душе́вный твой кора́бль/ жите́йскаго мяте́жа устрани́в,/ я́ко от волн морски́х, отбега́я ми́ра,/ и́же к Бо́гу манове́ньми от земли́ возлете́,/ и яви́ся пло́тию А́нгелом подо́бен/ и всем челове́ком сла́вен,/ о́тче святи́телю Христо́в Ни́фонте.
Сла́ва, глас 6:
Излия́ся благода́ть во устну́ твое́ю,/ преподо́бне о́тче, святи́телю Христо́в Ни́фонте,/ и бысть па́стырь Христо́вы це́ркви Прему́дрости Бо́жия Вели́каго Нова́гра́да,/ уча́ наро́ды, слове́сныя о́вцы, ве́ровати в Единосу́щную и Нераздели́мую Тро́ицу/ во Еди́ном Божестве́.
И ны́не, пра́здника.
Славосло́вие вели́кое и отпу́ст.
НА ЛИТУРГИ́И
Блаже́нны пра́здника и от кано́на свята́го песнь 3-я на 4. Проки́мен, глас 4: Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость/ и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум. Стих: Услы́шите сия́, вси язы́цы, внуши́те, вси, живу́щии по вселе́нней. Апо́стол ко Евре́ем, зача́ло 318. Аллилу́ия, глас 2: Уста́ пра́веднаго поуча́тся прему́дрости. Стих: Зако́н Бо́га его́ в се́рдце его́, и не за́пнутся стопы́ его́. Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 36. Прича́стен: В па́мять ве́чную: