НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ
Бла́жен муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 1.
Подо́бен: О, ди́внаго чудесе́:
О, ди́внаго чудесе́!/ Исто́чник чуде́с, под земле́ю сокрове́нный,/ днесь пресла́вно всем явля́ется,/ и самоде́ржца ку́пно со архиере́йскими свяще́нными рука́ми/ пресла́вно в це́рковь но́сится,/ и́же от нас ду́хом не разлуча́яся,/ и свои́м пренесе́нием всех освяща́ет./ Ему́же, ве́рнии, возопие́м:/ святи́телю Пе́тре, ра́дуйся/ и Христу́ моли́ся/ дарова́ти моли́твами твои́ми ми́рови ве́лию ми́лость.
О, ди́внаго чудесе́!/ И́же иногда́ земле́ю покрове́ный,/ днесь пресла́вно, я́ко на херуви́мском носи́ле,/ на плещу́ архиере́йску и самоде́ржца но́сится,/ всенаро́дное же мно́жество,/ свяще́нники и лю́дие, честно́ после́дствующе,/ ра́достная глаго́лют:/ архиере́ю Пе́тре, ра́дуйся/ и моли́ дарова́ти твои́м пренесе́нием/ ми́рови ве́лию ми́лость.
Твое́ пресла́вное пренесе́ние/ сла́вят архиере́и/ ку́пно со свяще́нных собо́ры/ и всенаро́дным мно́жеством,/ в пресла́внем твое́м пренесе́нии крася́щеся,/ пра́зднственная ликова́ния тебе́ воспева́юще, глаго́лют:/ пресла́вне Пе́тре, ра́дуйся/ и моли́ дарова́ти моли́твами твои́ми ми́рови/ ве́лию ми́лость.
И́ны стихи́ры, глас 2.
Подо́бен: Ки́ими похва́льными:
Ки́ими похва́льными пе́сньми/ ны́не соста́вим ликова́ние/ в честне́м пра́зднице твоего́ пренесе́ния, святи́телю?/ Духо́вно пра́зднующе, мо́лимся:/ моли́ во́инству на́шему победи́тельная на враги́ дарова́ти,/ тебе́ бо те́пла моли́твенника ко Влады́це стяжа́хом,/ подаю́щему ми́рови ве́лию ми́лость.
Ки́ими похва́льными добро́тами/ воспое́м во архиере́ех сла́внаго,/ и в ве́ре вели́каго,/ и в повеле́ниих доброразсу́днаго,/ и во уче́нии язы́ка сла́достнаго,/ уче́нием Це́рковь обогаща́юща?/ Его́же венцы́ венча́ет Христо́с, Бог наш,/ име́яй ве́лию ми́лость.
Ки́ими духо́вными пе́сньми/ воспое́м святи́теля,/ уче́нием к богоразу́мию всех наста́вльшаго,/ исто́чника чуде́с пречу́днаго,/ и пресве́тлаго Це́ркви свети́льника,/ и учи́теля прему́дра,/ Русския земли́ прекра́сное удо́брение?/ Его́же ра́ди Христо́с враго́в шата́ние низложи́,/ име́яй ве́лию ми́лость.
Сла́ва, глас 6:
Архиере́ов похвалу́, и свяще́нных всех украше́ние,/ и к Бо́гу моли́твенника непрестае́ма,/ и исто́чника чудес преизоби́льна,/ днесь любо́вию соше́дшеся,/ святи́теля Петра́ восхва́лим/ и, честны́я его́ мо́щи обстоя́ще,/ благода́рная тому́ прино́сим, глаго́люще:/ ра́дуйся, святи́телю Пе́тре,/ свети́льниче пресве́тлый,/ озаря́я изря́дно твое́ достоя́ние,/ оте́чество же и лю́ди,/ о ни́хже непреста́нно Христу́ моли́ся,/ ми́рно житие́ дарова́ти,/ да вси честно́е твое́ пренесе́ние любо́вию ублажа́ем и мо́лимся:/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
И ны́не, Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т:
Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.
При́тчей чте́ние (главы 10, 3 и 8):
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ и благосло́вение Госпо́дне на главе́ его́./ Бла́жен челове́к, и́же обре́те прему́дрость,/ и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум./ Лу́чше бо си́ю купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища./ Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных,/ все же честно́е не досто́йно ея́ есть./ Долгота́ бо дней и ле́та живота́ в десни́це ея́,/ в шуи́це же ея́ бога́тство и Сла́ва./ От уст ея́ исхо́ди́т пра́вда,/ зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит./ Послу́шайте у́бо мене́, о ча́да, честна́я бо реку,/ и Бла́жен челове́к, и́же пути́ моя́ сохрани́т:/ исхо́ди бо мои́ – исхо́ди живота́,/ и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода./ сего́ ра́ди молю́ вас и предлага́ю мой глас сыново́м челове́ческим:/ я́ко аз, прему́дрость, устро́их сове́т,/ и ра́зум и смы́сл аз призва́х./ Мой сове́т и утвержде́ние,/ мой ра́зум, моя́ же кре́пость./ Аз мене́ лю́бящия люблю́,/ и́щущии же мене́ обря́щут благода́ть./ Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство,/ ненака́заннии же, прилага́йте сердца́./ Послу́шайте мене́ и па́ки, честна́я бо реку,/ и отве́рзу от усте́н пра́вая,/ я́ко и́стине поучи́тся горта́нь мой,/ ме́рзски же предо мно́ю устны́ лжи́выя./ С пра́вдою вси глаго́лы уст мои́х,/ ничто́же в них стро́потно, ни́же развраще́нно./ Вся пра́ва суть разумева́ющим/ и про́ста обрета́ющим разум./ Науча́ю бо вас и́стине,/ да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша,/ и испо́лнитеся Ду́ха.
Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (главы 4 и 5):
Пра́ведник а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Осу́дит же пра́ведник умира́яй живу́щия нечести́выя./ У́зрят бо кончи́ну пра́веднаго, и не разуме́ют, что совеща́ша о нем?/ Я́ко пове́ржет Госпо́дь нечести́выя безгла́сны ниц/ и поколе́блет их от основа́ний, и до после́дняго исче́знут в боле́зни,/ и па́мять их поги́бнет./ Прии́дут бо в помышлени́е согреше́ний свои́х ужа́сни,/ и обличи́т их сопроти́в беззако́ния их./ Тогда́ ста́нет в дерзнове́нии мно́зе пра́ведник пред лице́м оскорби́вших его́/ и отмета́ющих труды́ его́./ Ви́девше же его́, смяту́тся стра́хом мно́гим/ и ужа́снутся о пресла́вном спасе́нии его́./ Ре́кут бо в себе́, ка́ющеся,/ и в тесноте́ ду́ха воздохну́т, и реку́т:/ сей бе, его́же име́хом не́когда в посме́х/ и в при́тчу поноше́ния./ Безу́мнии, житие́ его́ вмени́хом неи́стово и кончи́ну его́ безче́стну./ Ка́ко вмени́ся в сыне́х Бо́жиих и во святы́х жре́бий его́ есть?/ У́бо заблуди́хом от пути́ и́стиннаго,/ и пра́вды свет не облиста́ нам, и со́лнце не возсия́ нам./ Беззако́нных испо́лнихомся стезь и поги́бели,/ и ходи́хом стези́ непрохо́дны,/ пути́ же Госпо́дня не разуме́хом.
Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (главы 10, 6, 8 и 9):
Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость,/ устне́ же муже́й мудрых ве́дят благода́ть./ Уста́ мудрых поуча́тся прему́дрости,/ пра́вда же избавля́ет их от сме́рти./ Сконча́вшуся мужу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда./ Сын бо пра́веден ражда́ется в живо́т/ и во благи́х свои́х плод пра́вды обы́мет./ Свет пра́ведным всегда́,/ и от Го́спода обря́щут благода́ть и сла́ву./ Язы́к му́дрых до́брая свесть,/ и в се́рдце их почи́ет му́дрость./ Лю́бит Госпо́дь преподо́бная сердца́,/ прия́тни же ему́ вси непоро́чнии в пути́./ Му́дрость Госпо́дня просвеща́ет лице́ разу́мнаго./ Постига́ет бо жела́ющия ю, пре́жде да́же разуме́ти ю,/ и удо́бь у́зрится от лю́бящих ю./ У́треневавый к ней не утруди́тся,/ и бдяй ея́ ра́ди вско́ре без печа́ли бу́дет./ Я́ко досто́йных ея́ сама́ обходи́т, и́щущи,/ и во стезя́х ея́ явля́ется им благоприе́мне./ Му́дрости никогда́же одоле́ет зло́ба./ Сих ра́ди и рачи́тель бых добро́ты ея́,/ и возлю́би́х ю, и поиска́х от ю́ности моея́./ И взыска́х неве́сту привести́ себе́,/ я́ко всех Влады́ка возлю́би́ ю́./ Таи́бница бо есть Бо́жия хи́трости/ и обрета́тельница дел Его́./ Труды ея́ суть доброде́тели,/ целому́дрию же и ра́зуму та учи́т, пра́вде и му́жеству,/ и́хже потре́бнее ничто́же есть в житии́ челове́ком./ А́ще же и мно́гаго иску́сства жела́ет кто,/ весть дре́вняя и бы́ти хотя́щая разсмо́трит./ Свесть изви́тия сло́вес и разреше́ния гада́ний,/ зна́мения и чудеса́ проразуме́ет и сбытия́ време́н и лет,/ и всем сове́тник есть благ,/ я́ко безсме́ртие есть в ней и благосла́вие во обще́нии слове́с ея́./ Сего́ ра́ди бесе́довах ко Го́споду, и помоли́хся ему́,/ и рех от всего́ се́рдца моего́:/ Бо́же отце́в и Го́споди ми́лости,/ сотвори́вый вся сло́вом Твои́м и му́дростию Твое́ю устро́ивый челове́ка,/ да владе́ет бы́вшими от Тебе́ тварьми́/ и да управля́ет мир в преподо́бии и пра́вде./ Даждь ми Твои́х престо́лов приседя́щую прему́дрость/ и не отлучи́ мене́ от о́трок Твои́х,/ я́ко аз раб Твой и сын рабы́ни Твоея́./ Посли́ ю́ с Небе́с от свята́го жили́ща Твоего́/ и от престо́ла сла́вы Твоея́,/ да, су́щи со мно́ю, научи́т мя, что благоуго́дно есть пред Тобо́ю./ И наста́вит мя в ра́зум,/ и сохрани́т мя в сла́ве свое́й./ Помышле́ния бо сме́ртных вся боязли́ва/ и погреши́тельна умышле́ния их.
На литии́ стихи́ры, глас 2. Самогласны:
Христо́во ста́до слове́сных ове́ц/ на зла́це благоче́стия до́бре упасл еси́, святи́телю,/ те́мже и по преставле́нии/ це́рковная твоя́ ча́да не оста́ви, посеща́я,/ и, я́ко Тро́ице со святи́тели предстоя́,/ моли́ся спасти́ всех,/ твое́ честно́е пренесе́ние любо́вию почита́ющих,/ Пе́тре всехва́льне.
Тезоимени́таго ра́ди твоего́ жития́,/ и сла́дости язы́ка,/ и разсужде́ния доброразсу́днаго/ па́стыря тя лю́дем Христо́с вруча́ет./ Егоже моли́ спасти́ и уще́дрити всех,/ пресве́тлую па́мять твою́ пра́зднующих/ и честно́е пренесе́ние моще́й твои́х любо́вию почита́ющих,/ Пе́тре пресла́вне,/ моли́твенниче те́плый о душа́х на́ших.
Днесь пресла́вно, святи́телю,/ от твои́х и к твои́м че́стно преходи́ши,/ да твои́м ше́ствием всех освяти́ши/ и ра́дости напо́лниши па́мять твою́ любо́вию пра́зднующих,/ и честно́е прехожде́ние твое́ ве́рно сла́вящих,/ и приле́жно вопию́щих:/ моли́, мо́лимся, спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва, глас 8:
Град освяти́ся,/ и наро́ди благослови́шася,/ и Це́рковь перворо́дных ду́хом ликовству́ет/ в пренесе́нии честны́х моще́й твои́х,/ святи́телю Пе́тре, с людьми́ зову́щи:/ ты моя́ кре́пость и утвержде́ние,/ ты моя́ добро́та, и тобо́ю хвалю́ся./ Моли́ спасти́ся всем,/ любо́вию всеми́рное твое́ пренесе́ние при́сно сла́вящим.
И ны́не, Богоро́дичен.
На стихо́вне стихи́ры, глас 2.
Подо́бен: До́ме Евфра́фов:
От Вы́шняго промысла/ прему́дрости навы́к,/ лю́ди твоя́/ твои́м уче́нием просвети́л еси́,/ о ни́хже не преста́й, святи́телю, моля́ся.
Стих: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду,/ и преподо́бнии Твои́ возра́дуются.
Дом Ду́ха Пресвята́го/ от ю́ности, святи́телю, был еси́,/ те́мже и нас Тому́ жили́ще/ моли́твами твои́ми покажи́,/ да вси честно́е твое́ пренесе́ние почита́ем.
Стих: Восхваля́тся преподо́бнии во сла́ве/ и возра́дуются на ло́жах свои́х.
Всех архиере́ов Русских/ похвалу́ тя све́мы, святи́телю,/ и свяще́нников благоле́пие,/ спаса́й всех, честно́е твое́ пренесе́ние/ пе́сньми сла́вящих.
Сла́ва, глас то́йже, самогла́сен:
Ви́ден бысть, такова́я могу́щим ви́дети,/ на угото́ваннем тебе́, о́тче, ме́сте/ пресла́вно го́лубь паря́щ:/ я́ве бо всем назна́менав показа́,/ я́ко и по честне́м преставле́нии твое́м/ Дух Пресвяты́й де́йствует всегда́ тобо́ю./ Его́же моли́ спребыва́ти лю́бящим тя/ и честно́е твое́ пренесе́ние духо́вне пра́зднующим,/ да вси тебе́ дерзнове́нно,/ я́ко чадолюби́ва отца́, пе́сньми почита́ем.
И ны́не, Богоро́дичен.
Тропа́рь, глас 4:
Наста́ днесь всечестны́й пра́здник/ пренесе́ния честны́х моще́й твои́х, святи́телю Пе́тре,/ веселя́ изря́дно твое́ ста́до,/ и ве́рное отече́ство, и лю́ди,/ о ни́хже не оскудева́й, моля́ся Христу́ Бо́гу,/ еже от Него́ дарова́нней ти па́стве сохрани́тися от враг ненаве́тованней/ и спасти́ся душа́м на́шим.
Ин Тропа́рь, глас то́йже:
Благове́рно пожи́в в мире,/ житие́м чи́стым просвети́вся,/ уче́нием святи́тельства прия́т па́ству,/ апо́столом насле́дниче./ Тем прие́м дар чуде́с от Бо́га, о́тче Пе́тре,/ моли́ Христа́ Бо́га,/ да спасе́т ду́ши на́ша.
Сла́ва, и ныне, Богоро́дичен.
НА У́ТРЕНИ
По 1-й стихоло́гии седа́лен, глас 3.
Подо́бен: Боже́ственныя ве́ры:
Град и лю́ди, честно́е твое́ пренесе́ние со свяще́нными пра́зднующия,/ невече́рним све́том просвети́/ и свы́ше тем Боже́ственную благода́ть низпосли́,/ да вси тебе́ ублажа́ем при́сно и любо́вию вопие́м:/ Пе́тре прехва́льне, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Боже́ственная Ски́ния была́ еси́ Сло́ва, еди́на Пречи́стая Ма́ти Де́во,/ чистото́ю А́нгелы превозше́дшая./ Па́че всех мене́, персть бы́вша, оскве́рнена плотски́ми прегреше́ньми,/ очи́сти моли́тв Твои́х Боже́ственными вода́ми,/ подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.
По 2-й стихоло́гии седа́лен, глас 8.
Подо́бен: Повеле́нное:
Возлюби́л еси́ о́ный век, при́сно пребыва́ющий, измени́в тле́нными ве́чнующая./ Те́мже к Го́рним ше́ствие невозбра́нно име́л еси́, святи́телю Пе́тре прему́дре,/ Христа́ Бо́га моли́ спасти́ всех,/ честно́е твое́ пренесе́ние пе́сньми сла́вящих.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Я́же непреме́ннаго Бо́га поро́ждшая,/ пременя́емое при́сно се́рдце мое́ грехо́м и ле́ностию,/ прило́гми льсти́ваго утверди́, Блага́я, моли́твами мате́рними Твои́ми,/ я́ко да и аз благода́рно сла́влю Тя, Богороди́тельнице Мари́е./ Поми́луй ста́до Твое́, еже стяжа́ла еси́, Всенепоро́чная.
По полиеле́и седа́лен, глас 8.
Подо́бен: Прему́дрости:
Украша́емь жития́ све́тлостию, благи́ми нра́вы обога́тился еси́,/ те́мже и по преставле́нии чудоде́йствуеши, святи́телю Пе́тре прехва́льне./ Моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ любо́вию почита́ющим честно́е твои́х моще́й пренесе́ние.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Я́ко Всенепоро́чная Неве́ста Творцу́,/ я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителю,/ прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Препе́тая,/ беззако́нию мя су́ща скве́рное оби́телище и бесо́м игра́лище в ра́зуме бы́вша,/ потщи́ся от тех злоде́йства мя изба́вити/ и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, Светоно́сная Нетле́нная,/ отжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би/ и Све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.
Таже Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость/ и поуче́ние се́рдца моего́ разум. Стих: Услы́шите сия, вси язы́цы, внуши́те, вси, живу́щии по вселе́нней. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 35 от полу́.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:
Егда́ пренесе́ние честны́х твои́х моще́й, о́тче, бя́ше,/ тогда́ князь вели́кий со кня́зи и со святи́тели, подъе́мше мо́щи,/ че́стно ноша́ху тебе́,/ наро́ди же, зря́ще тя, све́тло носи́ма,/ любо́вию одержи́ми бяху./ Князь же вели́кий Иоа́нн со слеза́ми вопия́ше ти:/ о влады́ко,/ ко́е благохвале́ние твоему́ пренесе́нию сотвори́м?/ Недоуме́ю и удивля́юся твоему́ милосе́рдию,/ е́же на нас показа́л еси́./ Но у́бо, святи́телю Пе́тре,/ моли́ся приле́жно Христу́ Бо́гу на́шему,/ сохрани́ти лю́ди и град твой,/ пренесе́ние твое́ ве́рно сла́вящия.
Кано́на два пренесе́ния, и́маже краегране́сие внима́й у червле́ных сло́вес. Глас 4.
Песнь 1
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Повеле́нием Влады́ки твоего́, святи́телю, подо́бяся,/ кро́ток и смире́н был еси́/ и отсю́ду в чину́ ублажа́емых быти сподо́бился еси́./ Те́мже днесь пресла́вное твое́ пренесе́ние почита́ем.
Благочести́ваго ко́рене пресве́тлая отра́сль,/ пресла́вно прозя́бл еси́, архиере́ю Пе́тре,/ и, в доброде́тели соверше́нне пожи́в,/ сосу́д чист Ду́ха Пресвята́го, о́тче, был еси́.
Сопресто́льник и учи́тель всея́ земли́ Русския, о́тче, был еси́,/ тем ны́не соше́дшеся в пречестны́й храм/ на пренесе́ние честны́х моще́й твои́х, святи́телю Пе́тре пречу́дне,/ про́сим грехо́в проще́ния.
Богоро́дичен: Ты еди́на, Богоневе́сто, в Вы́шних Седя́щаго на ру́ку пло́тию носи́ла еси́,/ Тебе́ избра́ от всех родо́в прия́телище досто́йно Вседержи́тель.
Ин кано́н, глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Вели́каго кня́зя рука́ма честно́, архиере́ю, ше́ствие твори́ши,/ да вся твои́м прикоснове́нием освяти́ши,/ пренесе́ние твое́ сла́вящия.
Иоа́нна Ми́лостиваго нра́вом подо́бяся,/ и сего́ ра́ди ми́лостив к тре́бующим, святи́телю, был еси́,/ те́мже днесь твое́ пренесе́ние че́стно прославля́ем.
Всея́ Руси́и архиере́й, о́тче, был еси́/ и всех научи́л еси́ сла́вити в Тро́ице еди́но Божество́, при́сно пребыва́ющее./ Те́мже тя вси пе́сньми ублажа́ем.
Богоро́дичен: Засту́пнице скорбя́щих и спасе́ние ненаде́ющихся, Богоро́дице Всепе́тая,/ моли́ приле́жно изба́витися нам от бед.
Песнь 3
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.
Благослове́нием твои́м вся возмо́гл еси́, о укрепля́ющем тя Христе́,/ и олядене́вшия иногда́ лю́дем бразды́ душе́вныя/ прему́дрыми твои́ми уче́ньми, святи́телю, очи́стил еси́/ и плодоно́сны сотвори́л еси́.
Фарисе́йское киче́ние от ю́ности, о́тче, возненави́дев/ и мытаре́ву смире́нию поревнова́в,/ кро́ток и смире́н ко всем был еси́,/ сего́ ра́ди вси тя, я́ко вину́ и о́браз благи́х, почита́ем.
Испо́лни ра́дости и весели́я тебе́ при́сно, святи́телю Пе́тре, лю́бящия/ и торже́ственная твоему́ честно́му пренесе́нию в пе́снех всегда́ пою́щия.
Богоро́дичен: Тя, заступле́ние небла́знено, Богома́ти, стяжа́вше/ и упова́ние на Тя возлага́юще, спаса́емся/ и, к Тебе́ прибега́юще, сохраня́емся.
Ин
Ирмо́с: Небе́снаго круга Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.
Лице́м к лицу́, зерца́лом разре́шшимся, зри́ши Святу́ю Тро́ицу,/ Е́йже со святи́тели о нас, Пе́тре, моли́ся,/ ве́рою твое́ пренесе́ние сла́вящих.
Испо́лнен ра́дости днесь день пренесе́нием твои́м, святи́телю,/ и всех к торжеству́ воздвиза́еши, Христо́ви с весе́лием вопи́ти:/ несть свя́та, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Па́ки нас честны́м твои́м явле́нием, святи́телю Пе́тре, весели́ши,/ па́ки твои́м прикоснове́нием всех освяща́еши и учи́ши Христо́ви вопи́ти:/ несть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.
Богоро́дичен: Живота́ нетле́ннаго Бо́жия Ски́ния была́ еси́,/ еди́на от ве́ка я́вльшися Де́ва Ма́ти Чи́стая./ В се́ни мя су́ща сме́ртней к животу́ наста́ви моли́твами Твои́ми.
Ин кондак, глас 4.
Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:
Яви́ся днесь пресве́тлая па́мять твоя́,/ святи́телю преблаже́нне Пе́тре,/ в ми́ре све́тло сия́ющи/ и явля́ющи всем/ Боже́ственное сия́ние.
Седа́лен, глас 4.
Подо́бен: Вознесы́йся:
Моли́твам и ми́лостыням, святи́телю Пе́тре, при́сно прилежа́,/ ми́лостив к тре́бующим, о́тче, незави́стно был еси́,/ те́мже тя почита́ющих от сопроти́вных зол избавля́й,/ да вси твое́ пренесе́ние любо́вию почита́ем.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Све́та ро́ждшая Пречи́стаго, от Отца́ возсия́вшаго пре́жде век,/ просвети́, Отрокови́це, ду́шу мою́ и ум,/ дале́че от мене́ отгоня́щи тьму страсте́й,/ да Тя ублажа́ю, Присноблаже́нную, ве́рным упова́ние.
Песнь 4
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́,/во о́блаце ле́гце/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ Сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Митрополи́та тя Русская страна́ пресла́вно, святи́телю Пе́тре, стяжа́вши,/ тобо́ю красу́ется с мона́си, и архиере́и, и со всенаро́дным мно́жеством, Христа́ воспева́ющими,/ сим тебе́ при́сно дарова́вшаго.
Всея́ Русси́и первопресто́льный и архиере́й, святи́телю Пе́тре, был еси́/ и всех твои́м уче́нием просвети́л еси́./ Те́мже па́мять твою́ почита́ем и, пренесе́ние твое́ сла́вяще, вопие́м:/ моли́ о всех, пою́щих тя.
Богоро́дичен: Кре́пкое Тя ору́жие на враги́ предлага́ем,/ и ско́рби вся́кия лю́тых обстоя́ний отрева́ем вред,/ и ерети́ческих возмуще́ний, Ма́ти Бо́жия, избега́ем.
Ин
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.
Благода́рное сие́ пе́ние принося́щих ти чад не пре́зри, святи́телю,/ но приими́ сие́ и доноша́й Творцу́ и Бо́гу,/ да вси честно́е твое́ пренесе́ние любо́вию почита́ем.
Принесе́ся дар Бо́гу – тобо́ю мно́жество спаса́емых,/ твоему́ уче́нию при́сно после́дующих и Христа́ во хвале́нии воспева́ющих,/ тебе́ сим дарова́вшаго.
Рук твои́х к Бо́гу воздея́нием, святи́телю, пресла́вная чудоде́йствуеши,/ ве́рою приходя́щим исцеле́ния подая́,/ те́мже вси твое́ пренесе́ние че́стно почита́ем.
Богоро́дичен: С Бо́гом Тя Засту́пницу стяжа́хом:/ Ты бо Ма́ти Бо́жия была́ еси́ Творца́ и Соде́теля,/ на́ше воображе́ние прие́мша, Всенепоро́чная,/ всех от сме́рти и тли спа́сшаго.
Песнь 5
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.
Многогре́шнаго, нераде́нием изжи́вша житие́, не возгнуша́йся, святи́телю,/ но твои́ми моли́твами очи́сти,/ твое́ пренесе́ние пе́сньми при́сно трудолю́бию сла́вящаго.
Пахо́мия а́нгельскому виде́нию сподо́бившася, сего́ пра́вилу навы́к,/ мно́гажды без сна в моли́тве всю нощь, святи́телю, пребы́л еси́,/ отону́дуже сподо́бился еси́ Го́рняго зва́ния.
Смире́н нрав и высо́ко е́же по Бо́зе житие́ стяжа́л еси́, святи́телю./ Те́мже и Всеви́дящее о́ко, ви́дев до́брое твое́ произволе́ние,/ сла́вна тя всем конце́м показа́, Христо́с, Спас душ на́ших.
Богоро́дичен: Еди́ну Тебе́, Всенепоро́чная, от родо́в избра́в Пречи́стую,/ всели́ся в Тя и челове́ки обожи́./ Те́мже, я́ко ма́терне дерзнове́ние к нему́ стяжа́вши,/ моли́ о и́же Богоро́дицу Тя имену́ющих.
Ин
Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́нного?/ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Рыда́ют попремно́гу го́рце бе́сове,/ моли́твами твои́ми от челове́к отгони́ми;/ изря́дная же ча́да твоя́, ны́не тебе́ че́стно, святи́телю Пе́тре, преноси́ма ви́дяще, ра́дуемся.
Боже́ственную благода́ть в честне́м твое́м пренесе́нии зря́ще,/ попремно́гу свяще́нная твоя́ ча́да ра́дуются:/ зра́ком бо голуби́ным извеща́ет всем лю́бящим тя Ду́ха Свята́го спребыва́ние.
К Бо́гу моли́твами твои́ми, о́тче, ми́рно житие́ дарова́ти моли́ся/ и укрепи́ оте́чество и все правосла́вие;/ да тобо́ю от злых избавля́емы,/ почита́ем честно́е твое́ пренесе́ние, Пе́тре прехва́льне.
Богоро́дичен: Наслажда́ющеся, Пречи́стая, Твои́х дарова́ний,/ благода́рственное воспева́ем пе́ние,/ ве́дуще Тя Богома́терь.
Песнь 6
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
На смире́ние на́ше свы́ше ми́лостивно назирай, ве́рно тебе́ при́сно сла́вящих,/ и моли́ся, вся́кия ско́рби изба́вити,/ тебе́ те́пла предста́теля к Бо́гу, святи́телю, стяжа́вшия.
Селе́ние яви́лся еси́ прекра́сно Ду́ха Свята́го,/ богодохнове́нными уче́нии твои́ми оби́льно пита́я слове́сная твоя́ чада./ Отню́дуже и по преставле́нии спребыва́еши лю́бящим тя, святи́телю.
Богоро́дичен: Пое́м, Де́во Богома́ти, па́че естества́ рождество́ Твое́ и Твою́ нетле́нную чистоту́,/ и́бо из Тебе́ ди́вно сочта́ся де́вство и рождество́ нетле́нно, Богоневе́сто.
Ин
Ирмо́с: Моли́тву проли́ю ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися,/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи́ мя.
А́ще и преста́вился еси́ от земны́х, святи́телю,/ но жив в Вы́шних со А́нгелы Бо́гу предстои́ши./ Помина́й нас, честно́е твое́ пренесе́ние при́сно сла́вящих.
Блаже́ни роди́телие, и́же тебе́ роди́вшии,/ Бла́женно же и ме́сто, е́же тебе́ воспита́вшее,/ блаже́н же и преблаже́н и град,/ и́же тебе́ такова́ учи́теля стяжа́вый, Пе́тре пресла́вне.
Не терпи́ши, святи́телю, про́чее вре́мя под земле́ю сокрове́н бы́ти/ те́мже и всем себе́ явля́вши,/ я́ко да всех твои́м явлени́ем освяти́ши, блаже́нне.
Богоро́дичен: Вседержи́тельною си́лою нося́й вся́ческая,/ немощно́ю пло́тию из Тебе́ оде́яся, Де́во Пренепоро́чная,/ на благодея́ние челове́ков, Человеколю́бец.
Конда́к, глас 8:
Я́ко врача́ преизря́дна и исто́чника чудесе́м оби́льна,/ днесь соше́дшеся любо́вию, духо́вная твоя́ чада,/ в пренесе́ние честны́х моще́й твои́х,/ архиере́ю Пе́тре, мо́лим тя:/ моли́ Христа́ Бо́га дарова́ти честны́м твои́м пренесе́нием/ ве́рному во́инству на́шему на враги́ победи́тельная,/ да твои́ми к Бо́гу моли́твами находя́щих зол изба́вльшеся,/ ра́достною душе́ю и весе́лием се́рдца/ благода́рная ти воспое́м, глаго́люще:/ ра́дуйся, о́тче Пе́тре, архиере́ев и всея́ Русския земли́ удобре́ние.
И́кос:
От ю́ности Боже́ственное твое́ житие́, святи́телю, до́бре испра́вль,/ внима́тельным о́ком всегда́ к Вы́шним зря и та́мошних непреста́нно жела́я,/ отню́дуже вели́кия ра́ди доброде́тели и прему́дрости язы́ка/ архиере́йства са́ном укра́шен быв,/ Це́рковь и лю́ди твои́ми уче́нии обогати́л еси́./ Те́мже и тече́ние благоче́стно соверши́в,/ к Бо́гу пресла́вно ду́хом преше́л еси́,/ нам честны́я мо́щи в па́мять оста́вль,/ и́хже ны́не честно́е и пресла́вное пренесе́ние пра́зднующе, мо́лимся,/ победи́тельная на враги́ ве́рному во́инству дарова́ти,/ я́ко да в тишине́ богоуго́дно пожи́вше,/ тебе́ ра́достною душе́ю благода́рная воспое́м, глаго́люще:/ ра́дуйся, о́тче Пе́тре, архиере́ев и всея́ Русския земли́ удобре́ние.
Песнь 7
Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Свы́ше от Бо́га дар тезоимени́тому гра́ду и всей земли́ дан был еси́, святи́телю Пе́тре,/ удивля́я уче́нием вся, Христу́ вопию́щия:/ благосло́вен Бог отец на́ших.
Архиере́ов пресве́тлая добро́та, о́тче Пе́тре, был еси́/ и Христо́вы Це́ркве столп и утвержде́ние./ Те́мже помина́й честно́е твое́ пренесе́ние сла́вящия, пресла́вне.
Богоро́дичен: Всем челове́ком Хода́таица еди́на яви́ся Боже́ственнаго избавле́ния,/ Изба́вителя всех ро́ждши, Всенепоро́чная, Ему́же пое́м:/ препе́тый оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Ин
Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Трои́ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Твое́ пренесе́ние чту́щих, святи́телю,/ архиере́я же, и лю́ди, и свяще́нных собо́ры,/ моли́твами твои́ми о́гненнаго родства́ изба́ви, Христу́ вопию́щия:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Всеви́дящее О́ко, прови́дев твоего́ ра́зума доброразсу́дное,/ па́стыря тя Свои́м лю́дем поставля́ет,/ да всех научи́ши Христу́ воспева́ти:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Во всем житии́ твое́м, святи́телю, нака́затель и учи́тель всем был еси́/ и свети́льник многосве́тлый, просвеща́я во мра́це неве́дения лежа́щия, и Христу́ вопия́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Зача́ла еси́, Пречи́стая, над все́ми Бо́га и Го́спода,/ благоволи́вшаго спасти́ челове́ческий род от тле́ния и сме́рти,/ Ему́же по достоя́нию пою́ще, зове́м:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Боже́ственное пребыва́ние Свята́го Ду́ха, о́тче, был еси́,/ те́мже и в житии́ сем я́ко вне ми́ра быв, к та́мошним всегда́ раче́ние имы́й./ Те́мже и всех научи́л еси́ Христо́ви пе́ти:/ Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.
По Бо́зе засту́пника тя превели́ка, святи́телю, духо́вная твоя́ чада стяжа́вше,/ вся́кия сопроти́вныя ве́щи тобо́ю да изба́вимся/ и в тишине́ поживе́м, Христо́ви пою́ще:/ Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Богоро́дичен: Глаго́лом проро́ческим после́дующе, Де́во, Богоро́дицу Тя возвеща́ем:/ родила́ бо еси́ Отроча́, всех дре́внейшее, Емману́ил нарица́емо./ Ему́же ны́не зове́м:/ Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Ин
Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т во́и А́нгельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.
Влады́ку за ны моли́, святи́телю, пресве́тлый храм тебе́ воздви́гшаго,/ ве́дяще, я́ко и́маши дерзнове́ние,/ тебе́ бо ко Христу́ предлага́ем хода́тая и неусы́пна моли́твенника, Пе́тре прехва́льне.
Пресла́вным твои́м явле́нием, святи́телю, вся́ко сомне́ние твой храм зда́ти хотя́щим отго́ниши/ и на де́ло возставля́еши, Творцу́ вопи́ти:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода,/ по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
По боже́ственнем твое́м преставле́нии, святи́телю,/ ю́ношу, разсла́бленне ру́це иму́ща от рожде́ния, исцели́л еси́/ и я́ко ничто́же зла пострада́вша сотвори́л еси́, Христо́ви вопию́ща:/ благослови́те, вся дела́, Го́спода,/ по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Богоро́дичен: Помышле́ния моя́, Чи́стая, окорми́ к Твоему́ ти́хому приста́нищу,/ Твоего́ безстра́стия и чистоты́, да Твоему́ Сы́ну воспева́ю:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода/ и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Песнь 9
Ирмо́с: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.
Све́тел честны́й пра́здник преставле́ния твоего́, архиере́ю Пе́тре,/ светле́йше же пренесе́ние твое́,/ его́же вси сла́вяще, тебе́ велича́ем.
Исто́чник благоче́стия яви́лся еси́, святи́телю, це́рковная твоя́ ча́да напоя́я;/ те́мже, соше́дшеся, благоче́стно свяще́нное твое́ пренесе́ние любо́вию почита́ем.
Слове́с твои́х, о́тче, сла́дкое веща́ние, ве́рных сердца́ к любви́ Бо́жии привлече́,/ чуде́с же све́тлостию вся челове́ки удиви́л еси́./ Те́мже тя вси благоче́стно велича́ем.
Богоро́дичен: В плоть из Тебе́, Всенепоро́чная, оде́явся,/ в ми́ре я́ко Челове́к поживе́/ и дре́вле всех му́чащаго Боже́ственною Свое́ю си́лою низложи́.
Ин
Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу,/ Тя испове́дуем,/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.
Прему́дрости сокро́вище быв, святи́телю,/ сердца́ ве́рных люде́й озаря́я уче́нием твои́м./ Те́мже я́ко учи́теля тя прему́дра ублажа́ем/ и свяще́нное твое́ пренесе́ние почита́ем.
Боже́ственным уче́нием твои́м, святи́телю,/ еретика́, чужда́я от Це́ркве уче́ния иму́ща, отрази́л еси́/ и не хотя́ща повину́тися сего́ ана́феме пре́дал еси́.
Певце́м тебе́, святи́телю Пе́тре, похва́льная пою́щим, свы́ше по́мощи низпосли́,/ да тебе́ всегда́ в пе́снех велича́ем.
Богоро́дичен: Ми́ро та́йно имену́ем Тя, Пречи́стая,/ я́ко ро́ждши Бо́га пло́тию,/ благоуха́ния источа́юща дарова́ние.
Свети́лен:
Архиере́ю Пе́тре, вои́стинну тезоимени́те верхо́вному,/ досто́йно зва́ние от дел прие́м,/ да́нный ти талант до́бре умно́жив,/ внутрь черто́га быв, иде́же со святы́ми живе́ши,/ помина́й твое́ пренесе́ние сла́вящих.
Богоро́дичен:
Держа́вным Твои́м покро́вом от враг наве́та нас, Чи́стая, Твоя́ рабы́, сохрани́ вся невре́дны:/ Тя бо стяжа́хом еди́ну прибе́жище в ско́рбех.
На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 8.
Подо́бен: О, Пресла́внаго чудесе́:
О́тче святи́телю Пе́тре,/ всем благи́м о́браз дово́лен был еси́,/ к Го́рнему житию́ веду́щ,/ смире́нием и кро́тостию./ Те́мже отсю́ду Христо́с/ па́стыря тя лю́дем Свои́м устроя́ет,/ Его́же моли́ спасти́ и уще́дрити всех,/ ве́рою и любо́вию/ честно́е пренесе́ние твое́ при́сно сла́вящих.
О́тче святи́телю Пе́тре,/ ты, я́ко архиере́й свяще́н,/ пресве́тло внутрь Небе́снаго черто́га быв,/ сца́рствуеши все́ми ца́рствующему Влады́це Христу́,/ Ему́же с Вы́шними ликостоя́нии/ пресла́вно предстои́ши./ Моли́ся спасти́ и уще́дрити вся,/ ве́рно Боже́ственное твое́ и честно́е пренесе́ние/ пе́сньми сла́вящия.
О́тче Богоно́се Пе́тре,/ днесь пресла́вно в це́ркви теле́сне/ свяще́нных рука́ми све́тло но́сишися,/ и́же всегда́ ду́хом живы́й на Небесе́х,/ и, со святы́ми водворя́яся,/ не забу́ди, моля́ся,/ спасти́ и уще́дрити вся,/ пресве́тлое успе́ние твое́/ пе́сньми при́сно сла́вящия.
Сла́ва, глас 6:
Еще́ от ю́наго во́зраста/ Бо́гу освяще́н быв, святи́телю,/ и прему́дрости рачи́тель был еси́,/ сего́ ра́ди и потща́лся еси́/ тле́нными ве́чнующая стяжа́ти,/ воздержа́ния брозда́ми себе́ обложи́в,/ плоть духу повину́л еси́./ Те́мже и по честне́м твое́м преставле́нии/ с Небе́сными совокупля́ешися ликостоя́нии,/ и́хже и жити́ю во пло́ти поревнова́л еси́./ Христу́, Ему́же от ю́ности послужи́л еси́,/ моли́ся спасти́ся всем,/ честно́е пренесе́ние твое́ пе́сньми при́сно сла́вящим.
И ны́не, Богоро́дичен.
Славосло́вие вели́кое.
НА ЛИТУРГИ́И служба святи́тельская.
Моли́тва
О вели́кий святи́телю, пресла́вный чудотво́рче, Русския Це́ркве первопресто́льниче, гра́да нашея храни́телю и о всех нас усе́рдный моли́твенниче, о́тче наш Пе́тре! К тебе́ смире́нно припа́даем и мо́лимся: простри́ ру́це твои́ ко Го́споду Бо́гу и помоли́ся за ны, гре́шныя и недосто́йныя рабы́ Его́, да проба́вит нам ми́лость Свою́ и низпосле́т нам вся благопотре́бная к вре́менному жити́ю и ве́чному спасе́нию на́шему, да́ры бла́гости Его́, наипа́че же да огради́т нас ми́ром, братолю́бием и благоче́стием от всех искуше́ний врага́ диа́вола и да́рует нам бы́ти ве́рным ча́дом твои́м, не по и́мени токмо, но и всем житие́м на́шим. Моли́м тя, святи́телю Христо́в, сохрани́ предста́тельством твои́м Небе́сным град наш и лю́ди ея́. Ей, уго́дниче Бо́жий! Услы́ши нас благоутро́бно и бу́ди всем нам помо́щник и засту́пник во вся́ких беда́х и напа́стех, не забу́ди нас и в час кончи́ны на́шея, егда́ наипа́че твоего́ заступле́ния потре́буем, да при по́мощи моли́тв твои́х святы́х сподо́бимся и мы, гре́шнии, кончи́ну благу́ю получи́ти и Ца́рствие Небе́сное унасле́дити, сла́вяще ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га на́шего, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веков. Ами́нь.