...
Мінея Місячна,  Вересень

Вересень * Жовтень * Листопад * Грудень * Січень * Лютий * Березень * Квітень * Травень * Червень * Липень * Серпень * Богородичний додаток

Вересень

← В 9-й день В 11-й день →

День 123456789101112131415161718192021222324252627282930

В 10-й день

ТранслітераціяЦерковнослов’янськаУкраїнська

Святы́х му́чениц Минодо́ры, Митродо́ры и Нимфодо́ры

Вече́р

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры пра́здника 3, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

О, пресла́внаго чудесе́!/ Я́ко от безча́дна ложесна́/ и непло́дна чре́ва,/ жезл, Цвет нося́щий, прозяба́ет днесь,/ Богома́ти и Неискусобра́чная,/ от пра́ведных Иоаки́ма и Анны;/ те́мже ра́дуются проро́честии собо́ри/ и патриа́рхов весь сонм// в рождестве́ Ея́.

Днесь Дави́д ра́дуется,/ и Иессе́й лику́ет,/ и Леви́й велича́ется,/ и игра́ет ду́хом Иоаки́м пра́ведный,/ и безча́дие реши́тся А́ннино я́ве/ Твои́м рождество́м, Мари́е Чи́стая,/ о Неискусобра́чная,/ и Ангелов совокупле́ние с земны́ми все́ми// блажа́т боже́ственное чре́во Твое́.

Ра́дуйся, земны́х совокупле́ние;/ ра́дуйся, хра́ме Госпо́день;/ ра́дуйся, Ма́ти безневе́стная,/ я́же А́ннино разре́шшая пресла́вно непло́дство/ и земны́м источи́вшая оставле́ние грехо́в рождество́м Твои́м;/ ра́дуйся, Всенепоро́чная;/ ра́дуйся, Боже́ственный хра́ме;/ ра́дуйся, ски́ние,// в Ню́же всели́ся Творе́ц и Госпо́дь.

И́ны стихи́ры святы́х, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Обагре́нии кро́вными/ себе́ украси́вше,/ кра́сному добро́тою де́вы отрокови́цы/ нетле́нно совокупи́стеся/ Христу́ Бо́гу на́шему,/ соблюда́ющему ва́ше де́вство нескве́рнено,/ в безсме́ртном нетле́ния неве́стнице,/ во оби́телех Небе́сных,// в черто́зе нерукотворе́ннем, му́ченицы.

Несоверше́нными у́бо телесы́/ и соверше́нным умо́м/ ве́тхаго зми́я злонача́льнаго/ победи́сте, сла́внии,/ си́лою Ду́ха/ и не́мощну того́ кре́пость показа́сте./ Тем восприя́сте венцы́ побе́ды,/ Минодо́ро, Митродо́ро и Нимфодо́ро,// Тро́ицы побо́рницы.

И на у́ды раздробля́еми,/ и огне́м снеда́еми,/ и желе́зными ногты́ терза́еми,/ и на дре́ве пове́шаеми, и мече́м ссека́еми,/ не отверго́стеся Христа́,/ страстоте́рпицы прехва́льныя./ Те́мже прия́сте вене́ц побе́ды,/ Минодо́ро, Митродо́ро и Нимфодо́ро,// Тро́ицы побо́рницы.

Сла́ва, и ны́не, глас 2:

Что шум пра́зднующих быва́ет?/ Иоаки́м и А́нна торжеству́ют та́йно:/ ра́дуйтеся с на́ми, глаго́люще, Ада́ме и Е́во, днесь,/ я́ко и́мже дре́вле преступле́нием затвори́ша рай,/ плод благосла́вен нам даде́ся,/ Богоотрокови́ца Мари́я,// отверза́ющи его́ всем вход.

На стихо́вне стихи́ры пра́здника, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Да отве́рзется дверь богоприе́мнаго хра́ма,/ храм бо всех Царя́ и престо́л,/ днесь со сла́вою внутрь прие́м,/ Иоаки́м возлага́ет, освяти́в Го́споду,/ Юже из него́ избра́нную// бы́ти Ма́терь Бо́жию.

Стих: Слы́ши, Дщи, и виждь,// и приклони́ у́хо Твое́.

Всеми́рныя ми́ру ра́дости/ возсия́ша мы́сленный лучи́,/ предвозвеща́ющия всем Со́лнце Сла́вы, Христа́ Бо́га,/ в рождестве́ Твое́м, Пречи́стая./ Ты бо Хода́таица яви́лася еси́// и́стиннаго весе́лия же и благода́ти.

Стих: Лицу́ Твоему́ помо́лятся// бога́тии лю́дстии.

Всечестна́я сия́ сла́ва Твоя́, Чи́стая,/ провозвеща́ет всем лю́дем/ Твоего́ благосе́рдаго благоде́тельства:/ Ты бо ны́нешняго весе́лия Хода́таица еси́/ и бу́дущия ра́дости вина́, Чи́стая,// моли́твою Твое́ю яви́ся нам.

Сла́ва, и ны́не, глас 2. Самогла́сен:

Пронарече́нная всех Цари́ца,/ Бо́жие оби́телище,/ от непло́дныя днесь утро́бы про́йде А́нны сла́вныя,/ Присносу́щнаго Существа́ Боже́ственное пребыва́лище,/ Е́юже безсту́дный ад попра́ся/ и всеро́дная Е́ва в тве́рдую жизнь вво́дится./ Той досто́йно возопии́м:// блаже́нна Ты в жена́х, и Плод чре́ва Твоего́ благослове́н.

Тропа́рь пра́здника: Рождество́ Твое́, Богоро́дице Де́во:

На у́трени

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Иу́до, велича́йся, и да веселйи́тся Дави́д,/ Ада́ме, обнови́ся, и да крепи́тся Леви́й,/ от ни́хже мне роди́ся Христо́с./ Дви́гни цевни́цу, песнопи́сче, и глаго́ли:/ кто есть роди́вшаяся, ю́же нарица́еши Дщерь?/ Пита́тельница есть Жи́зни на́шея, Ма́ти Христа́ Бо́га.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Повеле́нное та́йно:

Обнови́ся, Ада́ме, ра́дуйся, Е́во, весели́ся, Дави́де, благоду́шствуй, А́нно,/ и́бо Ма́ти Зижди́теля твоего́ ражда́ется пресла́вно;/ лику́ет, обно́вльшися, вся земля́ и ра́дуется, оде́яна во оде́жду;/ всяк язы́к, лику́я, да вопие́т ны́не Мари́и:/ блаже́н дом Дави́дов, я́ко пита́ет Пита́тельницу Жи́зни на́шея.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Кано́н пра́здника, со ирмосо́м на 8, и му́чениц на 4.

Кано́н пра́здника, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю/ и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре/ пои́м Ему́, я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу,// я́ко просла́вися.

Свята́я Святы́х, во свято́м святи́лищи Младе́нец возлага́ется/ воспита́тися от руки́ А́нгеловы./ Вси у́бо ве́рно спра́зднуем в рождестве́ Ея́.

Да ликовству́ет вся тварь, да весели́тся же и Дави́д,/ я́ко от коле́на и от Се́мене его́ произы́де жезл,/ Цвет нося́щи, Го́спода, Творца́ вся́ческих.

Непло́ды неражда́ющая А́нна, но не безча́дна Бо́гу:/ се бо пронарече́ся от родо́в Чи́стая Де́ва Ма́ти./ Те́мже естества́ израсти́ Зижди́теля в ра́бии о́бразе.

Тя, незло́бивую А́гницу,/ А́гнца Христа́ Младе́нца от чре́ва Твоего́ приве́дшую в на́ше существо́,/ вси от А́нны рожде́нную Тя пе́сньми почита́ем.

Тро́ичен: Три Безнача́льна сла́влю,/ Три Свя́та пою́,/ Три Соприсносу́щна в Существе́ Еди́ном пропове́дую:/ Еди́н бо во Отце́, и Сы́не, и Ду́се славосло́вится Бог.

Богоро́дичен: Кто ви́де Отроча́, Его́же не все́я Оте́ц, млеко́м пита́емое?/ Или́ где ви́дена бысть Де́ва Ма́ти?/ Истинно па́че ума́ обоя́, Богороди́тельнице Чи́стая.

Ин кано́н святы́х жен, его́же краегране́сие: Трех сестре́ниц и́скренних страда́ния чту. Ио́сиф. Глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся све́тло торжеству́я,// и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Тро́ицу несозда́нную, ю́же благоче́стно пропове́даете,/ ми́лостиву нам сотвори́те, му́ченицы сла́внии,/ ны́не чту́щим ва́ша боже́ственныя стра́сти и исправле́ния, богоблаже́нныя.

О глаго́лех небрего́ша мучи́теля отрокови́цы,/ боже́ственным огражда́емы ору́жием ве́ры,/ и подъя́ша мук треволне́ние/ и смерть непра́ведну за вся́ческих Жизнь.

Си́лою укрепля́емы всемо́щною Зижди́теля,/ му́жеский прия́ша нрав всечестны́я/ и зми́я стропти́ваго и велича́ваго нога́ми попра́ша/ и на зе́млю низложи́ша.

Богоро́дичен: Я́ко одушевле́н храм, я́ко нетле́нну ски́нию,/ я́ко дверь Небе́сную, я́ко Боже́ственную трапе́зу,/ я́ко пала́ту и Престо́л Влады́чень,/ Мари́ю Чи́стую пе́сньми почти́м.

Песнь 3

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде,/ вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м,/ разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́,// возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Воспита́вшися во Свята́я Святы́х,/ Де́во Пречи́стая Богоро́дице,/ вы́шши яви́лася еси́ тва́ри,/ Зижди́теля пло́тию поро́ждши.

Благослове́нно чре́во твое́, целому́дренная А́нно,/ плод бо израсти́ла еси́ де́вства,/ ю́же безсе́менно Пита́теля тва́ри ро́ждшую/ и Изба́вителя Иису́са.

Тя блажи́т, Присноде́во, вся тварь,/ от А́нны днесь ро́ждшуюся,/ от ко́рене Иессе́ева жезл,/ пречи́ст цвет, Христа́, израсти́вшую.

Тя вы́шшу всей тва́ри, Богоро́дице,/ показу́я, Чи́стая, Сын Твой,/ е́же от А́нны вели́чит Твое́ рождество́/ и всех весели́т днесь.

Тро́ичен: Тебе́ покланя́емся, О́тче, Безнача́льне Существо́м,/ пое́м Безле́тнаго Сы́на Твоего́/ и чтем Соприсносу́щнаго Ду́ха Твоего́,/ я́ко Еди́наго Тро́е естество́м Бо́га.

Богоро́дичен: Светода́вца и Нача́льника жи́зни челове́ческия ро́ждшая, Чи́стая Богоро́дице,/ яви́лася еси́ сокро́вище жи́зни на́шея/ и дверь непристу́пнаго Све́та.

Ин

Ирмо́с: Не му́дростию и си́лою, и бога́тством хва́лимся,/ но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́:// несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Умерщвле́нный умо́м пребеззако́нный мучи́тель/ Жи́зни на́шея, Христа́, лю́те отврещи́ся понужда́ше тя,/ му́ченице Минодо́ро, ураня́я.

Взира́ющия к Бо́гу мучи́тель не пощаде́,/ но же́злием неми́лостивно сокруши́ у́ды твоя́,/ вене́ц тебе́ плеты́й ве́чный, му́ченице, неувяда́ющий.

Му́ками, требога́тыя святы́я му́ченицы,/ сокро́вище на Небесе́х и ве́чнующую сла́ву обрето́ша,/ я́сно Бо́гу прибли́жишася.

Богоро́дичен: Я́вльшися, души́ моей тьму отжени́/ и грехо́вныя плени́цы расто́ргни, Чи́стая Де́во,/ и спаси́ мя, ро́ждшая Всеще́драго.

Конда́к му́чениц, глас 4.

Подо́бен: Вознесы́йся:

За Тро́ицу терпели́вно страда́льчествовавшия,/ многоко́зненнаго врага́ победи́сте,/ бра́тски обле́кшеся Ду́хом;/ те́мже водвори́стеся с пятьми́ де́вами/ в Небе́сном, страстоте́рпицы, черто́зе,/ и со А́нгелы Всецарю́// в весе́лии непреста́нно предстоите́.

Седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Удиви́ся:

Удиви́шася ва́шему терпе́нию мно́гому Небе́снии ли́цы безпло́тных Сил:/ я́коже бо ино́му стра́ждущу пребыва́ете,/ го́лени и соста́вы сокруша́емы,/ смерть го́рькую терпя́ще/ и же́нским те́лом зми́я отсту́пника сокруша́юще,/ де́вы, неве́сты Жизнода́вца, ве́ры побо́рницы.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника, глас то́йже:

От ко́рене Иессе́ева и от чресл Дави́довых/ Богоотрокови́ца Мариа́м ражда́ется днесь нам;/ ра́достию бо ра́дуются вся́ческая и обновля́ются./ Сра́дуйтеся ку́пно, Не́бо и земля́./Восхвали́те Ю, оте́чествия язы́к./ Иоаки́м весели́тся, и А́нна торжеству́ет, зову́щи:/ непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.

Песнь 4

Ирмо́с: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма/ прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, / тем и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бог./ Сла́ва си́ле Твое́й,// сла́ва снизхожде́нию Твоему́.

Патриа́рх Иа́ков, прови́дев, Спа́се, вели́чия я́сно строе́ния Твоего́,/ вопия́ше Ду́хом, ко Иу́де глаго́ля та́йно:/ от ле́торасли возше́л еси́, Сы́не мой,/ возвеща́я Тя от Де́вы Бо́га.

Ны́не жезл Ааро́нов, от ко́рене Дави́дова прозя́бший,/ ны́не Де́ва Чи́стая происхо́дит,/ и сликовству́ет Не́бо и земля́, и вся оте́чествия язы́ков,/ и А́нна и Иоаки́м та́инственно.

Ны́не да веселя́тся Не́бо, да ра́дуется же земля́, и да лику́ет Иоаки́м и Дави́д:/ ов у́бо я́ко роди́тель Твой, и́стинно ро́ждшия Бо́га,/ ов же я́ко пра́отец Твой,/ пропове́дал Твоя́ вели́чествия, Чи́стая.

Сра́дуется Тебе́ днесь, богому́дренная А́нно, вселе́нная:/ Изба́вителя бо тоя́ Ма́терь процвела́ еси́,/ ю́же от ко́рене прозя́бшую Дави́дова,/ жезл си́лы, нам нося́щую Цвет, Христа́.

Тро́ичен: Сла́влю Безнача́льна Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха,/ Единосу́щную Тро́ицу Несозда́нную,/ Е́йже предстоя́т Серафи́ми благогове́йно, зову́ще:/ Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же.

Богоро́дичен: Пребезнача́льное Нача́ло нача́ло прие́млет из Тебе́, Богороди́тельнице, плотски́м вре́менем/ и пребыва́ет собезнача́лен и вопло́щься Сло́во о́тчее и Ду́ху соприсносу́щное,/ сохраня́я Боже́ственное досто́инство.

Ин

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве/ на Престо́ле Божества́,/ во о́блаце ле́гце/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный,/ нетле́нною дла́нию,/ и спасе́ зову́щия:// сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Сия́ющи луча́ми Креста́,/ присноблаже́нная Митродо́ра, к дре́ву привя́зана,/ терпя́ше о́гненную му́ку,/ пре́лести у́глие росо́ю любве́ Христо́вы погаша́ющи.

Явле́нным виде́нием по́мысл простира́ющи,/ зря́щи Жениха́ добро́ты недомы́сленныя,/ бие́ма же́злием, присноблаже́нная Митродо́ра/ терпя́ше до́блественне боле́зни.

Украси́стеся, де́вы, и све́тло просла́вистеся,/ препросла́вленное Сло́во вся́чески возлюби́вше,/ Его́же уя́звлены любо́вию,/ претерпе́сте страсте́й наше́ствия кре́пце.

Богоро́дичен: Умерщвле́на мя зло́бою льсти́ваго, Всенепоро́чная,/ Жизнь ро́ждшая, оживи́, к Тебе́ бо прибего́х;/ и впа́дшася во глубину́ грехо́вную/ возведи́, я́ко ми́лостива, Всенепоро́чная.

Песнь 5

Ирмо́с: Го́споди Бо́же наш, мир даждь нам,/ Го́споди Бо́же наш, стяжи́ ны,/ Го́споди, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы,// Имя Твое́ имену́ем.

Пречи́стое Твое́ рождество́, Де́ва Непоро́чная, несказа́нное,/ и зача́тие неизглаго́ланно, и рожде́ние Твое́,/ Неве́сто неневе́стная,/ Бог бо бе, весь в мя облеки́йся.

Днесь да веселя́тся а́нгельстии чи́ни,/ пе́сньми да лику́ют су́щии из Ада́ма:/ роди́ся бо жезл, Цвет возрасти́вший, Христа́,/ Еди́наго Изба́вителя на́шего.

Днесь Ева разреша́ется осужде́ния,/ разреша́ется же и непло́дство,/ и Ада́м дре́вния кля́твы о рождестве́ Твое́м,/ Тобо́ю бо от тли изба́вихомся.

Сла́ва Тебе́, Просла́вльшему непло́дную днесь:/ роди́ся бо жезл присноцвету́щий от обеща́ния,/ от него́же прозябе́ Христо́с,/ Цвет жизни на́шея.

Тро́ичен: Сла́ва Тебе́, о́тче Святы́й, Бо́же Нерожде́нне;/ сла́ва Тебе́, Сы́не Безле́тне, Единоро́дне;/ сла́ва Тебе́, Ду́ше Боже́ственный и Сопресто́льный,/ от Отца́ происходя́й и в Сы́не пребыва́яй.

Богоро́дичен: Бысть чре́во Твое́ Со́лнца носи́ло,/ пребы́сть чистота́ Твоя́, я́коже пре́жде, невреди́ма, Де́во,/ Христо́с бо Со́лнце,/ я́ко от черто́га жени́х, яви́ся из Тебе́.

Ин

Ирмо́с: Ты, Го́споди мой, Свет/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения// ве́рою воспева́ющия Тя.

Нрав терпели́в и непобеди́м смысл/ му́ченицы пред суди́щем показа́вше,/ побе́ды вене́ц себе́ исплето́ша.

Ны́не терпи́т желе́зных ногте́й терза́ния кре́пко/ пове́шена Нимфодо́ра,/ Жениха́ возлюби́вши Безсме́ртнаго.

Трисве́тлыя свещи́,/ трикро́вная хра́мина, селе́ние Тро́ицы,/ да похва́лятся пе́сньми де́вы богому́дрыя.

Богоро́дичен: Тя еди́ну избра́нну и добру́ и непоро́чну обре́т,/ воплоща́ется Пребоже́ственное Сло́во из Тебе́, Богора́дованная.

Песнь 6

Ирмо́с: Я́ко во́ды морски́я, Человеколюбче,/ волна́ми жите́йскими обурева́юся,/ те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,// Благоутро́бне Го́споди.

Святу́ю Святы́х су́шу,/ целому́дреннии роди́тели Твои́, Чи́стая,/ возложи́ша Тя в хра́ме Госпо́дни воспита́тися че́стно/ и угото́ватися в Ма́терь Ему́.

Непло́ды и ма́тери, лику́йте,/ дерза́йте и игра́йте, безча́дныя:/ безча́дна бо непло́ды Богоро́дицу прозяба́ет,/ Я́же изба́вит от боле́зней Еву и кля́твы Ада́ма.

Слы́шу Дави́да, пою́ща Тебе́:/ приведу́тся де́вы во след Тебе́,/ приведу́тся в храм Царе́в./ И с ним Тя и аз, Дщерь Царе́ву, воспева́ю.

Пое́м свято́е Твое́ рождество́,/ чтим и непоро́чное зача́тие Твое́,/ Неве́сто Богозва́нная и Де́во;/ сла́вят же с на́ми А́нгелов чи́ни и святы́х ду́ши.

Тро́ичен: В Тебе́ Тро́ическое та́инство пое́тся и сла́вится, Чи́стая:/ Оте́ц бо благоволи́,/ и Сло́во всели́ся в Тя,/ и Боже́ственный Дух Тебе́ осени́.

Богоро́дичен: Злата́я кади́льница была́ еси́,/ Огнь бо во утро́бе Твое́й всели́ся, Сло́во от Ду́ха Свя́та,/ и челове́ческим зра́ком в Тебе́ ви́деся,/ Богороди́тельнице Чи́стая.

Ин

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися,/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х// исте́кшею Кро́вию.

Ви́дети жела́юще Твою́ добро́ту недомы́сленную,/ уязвля́емы любо́вию Твое́ю сладча́йшею, Безнача́льне Сло́ве,/ мук лю́тость до́блественне претерпе́ша.

Я́ко кри́ны в ве́рте страда́льцев,/ процвето́ша пресла́вныя отрокови́цы/ и Це́рковь воня́ми разли́чных мук облагово́ниша/ Ду́ха благода́тию.

Жениха́ Безсме́ртнаго Еди́наго жела́юще,/ неви́димою си́лою укрепля́емы,/ ви́димую смерть явле́нно преоби́деша де́вы отрокови́цы.

Богоро́дичен: Свят всели́выйся в ложесна́ Твоя́ Госпо́дь,/ Святе́йшу обре́т Тя и Чисте́йшу тва́ри всея́,/ Богома́ти Господоимени́тая, Пречи́стая Влады́чице.

Конда́к пра́здника, глас 4:

Иоаки́м и А́нна поноше́ния безча́дства/ и Ада́м и Е́ва от тли сме́ртныя свободи́стася, Пречи́стая,/ во святе́м рождестве́ Твое́м./ То пра́зднуют и лю́дие Твои́,/ вины́ прегреше́ний изба́вльшеся,/ внегда́ зва́ти Ти:// непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.

И́кос:

Моли́тва ку́пно и воздыха́ние непло́дства и безча́дства Иоаки́ма же и А́нны благоприя́тное/ и во у́ши Госпо́дни вни́де, и прозябе́ плод живоно́сен ми́ру./ Ов бо моли́тву на горе́ творя́ше, о́ва же в саде́ поноше́ние ноша́ше,/ но с ра́достию непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.

Песнь 7

Ирмо́с: Халде́йская пещь, огне́м раслала́емая,/ ороша́шеся Ду́хом,/ Бо́жиим предстоя́нием,/ о́троцы поя́ху:// благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пра́зднуем, Чи́стая,/ и ве́рно покланя́емся свято́му Твоему́ Рождеству́,/ пою́ще Сы́на Твоего́,/ и́мже изба́вихомся дре́вняго Ада́мова ны́не осужде́ния.

Ны́не А́нна весели́тся и вопие́т, хва́лящися:/ непло́ды су́щи, роди́х Бо́жию Ма́терь,/ Е́я́же ра́ди осужде́ние Е́вино разреши́ся/ и я́же в печа́лех боле́знь.

Ада́м свободи́ся, и Е́ва лику́ет,/ и вопию́т ду́хом к Тебе́, Богоро́дице:/ Тобо́ю изба́вихомся первородныя кля́твы,/ я́вльшуся Христу́.

О чре́во, вмести́вшее Бо́жие селе́ние! О утро́бо, носи́вшая Небе́с ши́ршую, престо́л святы́й,/ мы́сленный киво́т свяще́ния!

Тро́ичен: Отца́ просла́вим, Сы́на и Ду́ха/ во Еди́нстве Божества́,/ Тро́ицу Пресвяту́ю, Неразде́льную, Несозда́нную,/ и Соприсносу́щную, и Единосу́щную.

Богоро́дичен: Ты Бо́га еди́на родила́ еси́, Де́во, пресла́вно,/ Ты естество́ обнови́ла еси́ Рождество́м Твои́м, Мари́е,/ Ты Е́ву разреши́ла еси́ перворо́дныя кля́твы,/ Богороди́тельнице Чи́стая.

Ин

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы/ пе́щный пла́мень попра́ша,/ пе́сньми взыва́юще:// оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Жре́ти и́долом глухи́м злочести́ваго мучи́теля повелева́юща/ оплева́сте, вопию́ще, отрокови́цы:/ отцо́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Просвеще́нныя умо́м богонача́льными заря́ми,/ мглу и́дольскую очерни́сте, всехва́льныя, пою́ще:/ отцо́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ни отсече́ния уде́с, ни гоне́ние, ни скорбь/ Христа́ отлучи́ти отню́д возмого́ша, вопию́щим му́ченицам:/ отцо́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Преесте́ственно Зижди́теля от утро́бы Твоей, Де́во, роди́ти сподо́билася еси́,/ земны́я назида́юща, пою́щия ве́рою:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмо́с: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́,/ полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся,/ Тя пое́т со́лнце, Тя сла́вит луна́,/ Тебе́ прино́сит песнь вся тварь, // я́ко Соде́телю всех во ве́ки.

Сотвори́вый пресла́вная непло́дней утро́бе,/ отве́рзый А́нны неражда́ющая ложесна́ и плод ей дав,/ Ты, Бо́же Святы́й, Ты, Сы́не Де́вы,/ Ты от Сея́ Плоть прия́л еси́,/ присноцвету́щия Де́вы и Богоро́дицы.

Затворя́яй бе́здну и отверза́яй ю,/ вознося́й во́ду во о́блацех и дая́й дождь,/ Ты, да́вый, Го́споди, от непло́днаго ко́рене/ прозя́бнути А́нны святы́я пречи́ст плод/ и роди́ти Богоро́дицу.

Де́лателю мы́слей на́ших/ и Насади́телю душ на́ших,/ Ты, непло́дную зе́млю благопло́дну показа́вый,/ Ты дре́вле суху́ю родови́ту, благокла́сну, бразду́ плодоно́сну соде́лал еси́ А́нну святу́ю,/ пречи́ст плод израсти́ти, Богоро́дицу.

Прииди́те, вси у́зрим,/ я́ко от черто́га ма́ла, Бо́жий град, ны́не ражда́емый,/ и́же от две́ри утро́бныя исхо́д иму́щую,/ вход же не ве́дущу обще́ния:/ Еди́н Бог Зижди́тель Се́ю про́йде стезе́ю стра́нною.

Тро́ичен: О Тро́ице Пресу́щная, Еди́нице Собезнача́льная!/ Тя пое́т и трепе́щет мно́жество А́нгел,/ Не́бо и земля́ и бе́здны ужаса́ются,/ челове́цы благословя́т, огнь рабо́тает,/ вся послу́шают Тебе́, Тро́ице Свята́я, со стра́хом, я́же в тва́ри.

Богоро́дичен: О нове́йшаго слы́шания: Бог Сын Жены́!/ О безсе́меннаго Рождества́! Безму́жная Ма́ти и рожде́нное Бог! / О ужа́снаго виде́ния! О зача́тия стра́ннаго Де́выя! О несказа́ннаго Рождества́! / И́стинно па́че ума́ вся и виде́ния.

Ин

Ирмо́с: Избави́телю всех Всеси́льне,/ посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия,/ снизше́д, ороси́л еси́/ и научи́л еси́ пе́ти:// вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Изостри́вшеся любо́вию Творца́,/ притупи́сте жа́ла змии́ная,/ в же́нстем телеси́ му́жеския восприе́мше по́двиги,/ и венцы́ Небе́сными венча́стеся.

Спле́тшеся посреде́ по́двига,/ неви́димыя враги́ с пло́тию безпло́тныя победи́ша/ богому́дрыя отрокови́цы, вопию́ще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

О Бо́зе Спа́се вжиля́емы,/ о Христе́ Иису́се возмога́юще,/ вра́жию некре́пкую погуби́сте держа́ву, воспева́юще:/ вся́кая дела́, благослови́те, Госпо́дня, Го́спода.

Ца́рство вы́шнее получи́сте,/ со Христо́м Иису́сом ца́рствующе,/ испещре́ны ра́нами мук, добро́тою укра́шены,/ досточу́дныя отрокови́цы.

Богоро́дичен: Я́ко Бо́жие нескве́рное жили́ще,/ Его́же прия́ла еси́ воплоща́ема/ и во дву естеству́ зна́ема, Отрокови́це,/ Ему́же пое́м: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Песнь 9

Ирмо́с: Чу́жде ма́терем де́вство,/ и стра́нно де́вам деторожде́ние;/ на Тебе́, Богоро́дице,/ обоя́ устро́ишася./ Тем Тя, вся племена́ земна́я,// непреста́нно велича́ем.

Досто́йное, Богома́ти,/ Твоея́ чистоты́ рождество́ насле́довала еси́ чрез обеща́ние:/ иногда́ бо непло́дней богопрозябе́н плод вдала́ся еси́./ Тем Тя, вся племена́ земна́я, непреста́нно велича́ем.

Испо́лнися вопию́щаго проро́чество,/ глаго́лет бо: возста́влю ски́нию па́дшую свяще́ннаго Дави́да,/ в Тебе́, Чи́стая, прообрази́вшуюся,/ Ея́же ра́ди всех челове́ков персть в Те́ло созда́ся Бо́жие.

Пелена́м покланя́емся Твои́м, Богоро́дице,/ сла́вим Да́вшаго плод пре́жде непло́дней/ и Отве́рзшаго ложесна́ неражда́ющей пресла́вно./ Твори́т бо вся, ели́ка хо́щет, Бог сый самовла́стен.

Я́ко дар Тебе́, Богоро́дице, песнопе́ние, от А́нны ро́ждшейся, ве́рно дароно́сим:/ ма́тери Ма́терь, де́вы же Де́ву еди́ну,/ славосло́вяще, покланя́емся Тебе́, пое́м и сла́вим.

Тро́ичен: Чу́жде есть беззако́нным сла́вити Безнача́льную Тро́ицу,/ Отца́, и Сы́на же, и Свята́го Ду́ха,/ несозда́нное Вседержа́вство,/ Е́юже мир весь содержи́тся ма́нием держа́вы Ея́.

Богоро́дичен: Вмести́ла еси́ во утро́бе Твое́й, Де́во Ма́ти, Еди́наго от Тро́ицы, Христа́ Царя́,/ Его́же пое́т вся тварь и трепе́щут вы́шнии чи́ни:/ Того́ моли́, Всечи́стая, спасти́ся душа́м на́шим.

Ин

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный,/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́.// Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Ви́дети жела́юще добро́ту Жениха́,/ всеобра́зным ма́нием к Нему́, богоно́сицы,/ безсме́ртию поучи́стеся в ме́ртвеннем телеси́./ Тем досто́йно ублажа́етеся.

Яви́стеся мучи́телей посреде́,/ а́ки в во́лцех суро́вых, а́гницы нескве́рныя,/ сих зверови́дное пребора́ющия,/ и Христу́, благоприя́тна я́ко же́ртва, принесо́стеся.

Вене́ц исплето́сте ку́пно неветша́ющ, де́вы,/ Боже́ственныя улучи́вше сла́вы,/ и Ца́рствия и́стинно непоколеби́маго прийти,/ я́ко му́ченицы, с му́ченики сподо́бистеся.

Ея́же сподо́бистеся сла́вы,/ е́же получи́сте ликова́ние,/ соверша́ющим любо́вию ва́шу па́мять улучи́ти моли́теся,/ я́ко дерзнове́ние иму́ще ко Влады́це, честны́я де́вы.

Богоро́дичен: Пощади́ мя, Христе́,/ егда́ хо́щеши суди́ти мир со сла́вою,/ разори́ мглу страсте́й мои́х/ моли́твами Рождшия Тя и честны́х му́чениц Твои́х,/ я́ко Благ и Многоми́лостив.

Свети́лен.

Подо́бен: Све́те неизме́нный:

Со́лнце отню́дуже произы́де мы́сленное по пло́ти/ днесь озари́ мир от непло́дных ложе́сн./ Те́мже, игра́юще, вопие́м:/ ра́дуйся, Мари́е, пра́отцев избавле́ние.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Дом Бо́жий,/ еди́на Богоро́дица/ от непло́дове и безча́дныя происхо́дит,/ и ра́дуется Ада́м,/ обновля́емый.

Стих: Слы́ши, Дщи, и виждь,/ и приклони́ у́хо Твое́.

Днесь ра́дость/ ражда́ется от А́нны,/ возвеща́ющи ми́ру/ разреше́ние кля́твы,/ возра́дуйтеся, вся́ческая.

Стих: Лицу́ Твоему́ помо́лятся/ бога́тии лю́дстии.

Ра́дуйся, Иоаки́ме,/ и А́нно богому́драя,/ я́ко ро́ждшая ми́ру/ ра́дость и весе́лие/ и спасе́ния Хода́таицу.

Сла́ва, и ны́не, глас 4:

Всеми́рная ра́дость от пра́ведных возсия́ нам,/ от Иоаки́ма и А́нны, Всепе́тая Де́ва,/ Я́же премно́гия ра́ди чистоты́/ храм Бо́жий одушевле́нный быва́ет/ и еди́на вои́стину Богоро́дица познава́ется./ Тоя моли́твами, Христе́ Бо́же,/ мир ми́ру низпосли́/ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

На литурги́и

Блаже́нны пра́здника, пе́сни 4-я и 5-я, на 8.

Преподо́бнаго Иоаса́фа Ка́менскаго, чудотво́рца

На вели́цей вече́рни

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры пра́здника 3, глас 8, и свята́го 5, глас то́йже.

Подо́бен: Что вас нарече́м:

Преподо́бне о́тче Иоаса́фе,/ просвеще́нный благода́тию Святы́я и Пресла́вныя Тро́ицы Единосу́щныя,/ Све́том Безнача́льнаго Све́та,/ тем всю зе́млю просвети́/ и мно́гия на́ша грехи́ потреби́,/ о́тче преподо́бне,// моли́ о спасе́нии душ на́ших.

Све́тлости духо́вныя ты бысть сподо́блен,/ о́тче преподо́бне Иоаса́фе,/ проти́ву труду́ твоему́ вели́кому, свя́те,/ те́мже и ны́не су́щая во гресе́х просвети́,/ дерзнове́ние име́я к Бо́гу и Спа́су всех нас поми́ловати.

Грехо́вный мрак от серде́ц на́ших отгна́в,/ облегчи́ лежа́щий грех на ра́мех на́ших,/ преподо́бне Иоаса́фе,/ да вси твою́ па́мять, соше́дшеся, воспое́м,/ очище́ния проси́ще,/ моли́ о спасе́нии душ на́ших.

Сла́ва, глас то́йже:

Равноа́нгельное житие́ пожи́в боле́зньми по́стническими,/ о́тче преподо́бне Иоаса́фе пресла́вне,/ воздержа́нием те́ло свое́ порабо́тив,/ покори́л еси́ ду́ху./ Де́латель быв за́поведи Госпо́дни,/ испе́рва подо́бную добро́ту о́браза соблю́л еси́,/ и страда́ния по́двиги от по́стных пото́в соверша́л еси́,/ и, сугу́бым венце́м украси́вся,/ приле́жно Спа́са моли́ спасти́ся нам.

И ны́не, пра́здника.

Та́же вход, проки́мен дне. И чте́ния 3 преподо́бническая.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние: Пра́ведницы во ве́ки живу́т: Прему́дрости Соломо́новы чте́ние: Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией: Прему́дрости Соломо́новы чте́ние: Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися: (зри страни́цы 272–273).

На лити́и стихи́ры, глас 8.

Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

О́тче преподо́бне,/ ты, Бо́га возлюби́в от ю́ности,/ к Нему́ прилепи́лся еси́,/ оста́вив мир с попече́ньми его́/ и от всех обнажи́вся жите́йских,/ безмо́лвно житие́ пожи́л еси́,/ не сму́тным умо́м вы́ну служа́ Бо́гови,/ во смире́нии мно́зе и умиле́нии души́.// Того́ ра́ди просла́вил тя Вели́кий Дарода́тель.

О́тче преподо́бне Иоаса́фе,/ ты, Бо́гу после́дуя,/ от всех люби́мь бысть,/ блага́го ра́ди жи́тельства и нра́ва, благопристу́пне,/ я́коже ктому́ не и́ко челове́ка тя вси име́яху,/ но я́ко Ангела,/ отню́дуже и душ попече́ние/ восприя́л еси́,// наставля́ем к Небе́сному насле́дию.

О́тче преподобне и богоно́сне Иоаса́фе,/ боже́ственною му́дростию ум укре́пль,/ све́тло я́рость у́бо му́жеством,/ целому́дрием жела́ние,/ пра́вдою же си́лу душе́вную/ упра́вил еси́, прему́дре,/ колесни́цу красну́ доброде́телей/ соде́лал еси́, ра́дуяся,// к высоте́, сла́вне.

О́тче богоглаго́ливе Иоаса́фе,/ воздержа́нием ум огради́в всю́ду,/ к Первови́дному востещи́ сотвори́л еси́,/ и ути́шил еси́ мирски́й мяте́ж,/ в пусты́ню всели́вся,/ та́мо вся́кия молвы́ отря́с,/ и ума́ чистото́ю возде́ржан бысть, прему́дре,/ жела́нием вои́стину кра́йним,// богому́дре, преподо́бне, возше́л еси́ к Бо́гу.

Сла́ва, глас то́йже.

Кто не диви́тся или́ кто не воспое́т/ преподо́бнаго Иоаса́фа чудеса́,/ я́ко и по святе́м его́ преставле́нии/ всем подае́т притека́ющим с ве́рою бога́тно исцеле́ние./ Честна́я же его́ и свята́я благода́ть источа́ет исцеле́ния неоску́дно./ О, прему́дрости Сло́ва Бо́жия и боже́ственныя благода́ти, да́нныя ти!/ Те́мже пе́сньми зове́м Благоде́телю Бо́гу,/ показа́вшему нам сего́ преподо́бнаго// на исцеле́ние душа́м и телесе́м на́шим.

И ны́не, пра́здника.

На стихо́вне стихи́ры, глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, по́стных вои́стину подвиза́ние,/ благоуха́нный сосу́де,/ крест бо на ра́мо взем,/ Влады́це Христу́, всеблаже́нне, возложи́ся,/ плотски́й покори́л еси́ долере́тный смысл,/ доброде́тельми ду́шу преосия́в и боже́ственному воскреси́л еси́ раче́нию./ Тем, всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднующе, всехва́льне,/ Боже́ственнаго человеколю́бия про́сим получи́ти твои́ми моли́твами ми́рови// и дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Стих: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́.

Угль богосве́тлый, Огне́ви пребесе́довав, богоно́се,/ Ду́хом показа́лся еси́ в ми́ре, Иоаса́фе, преосия́нная душа́;/ сего́ ра́ди, ве́рно богомы́сленне приступа́ющия ти к Све́ту водя́,/ возсия́л еси́, озаря́емь Безвече́рним, преподо́бне,/ пусты́нныя же, ороша́я свы́ше Боже́ственною благода́тию, увяди́л еси́ у́глие./ Тем побе́дный преесте́ственно дарова́ ти вене́ц, блаже́нне о́тче Иоаса́фе,/ Боже́ственныя пра́вды Строи́тель, Христо́с,/ Его́же моли́ дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Ле́ствица небоме́рная я́сно житие́ твое́, богомы́сленне, бысть,/ е́юже к высоте́ взя́тися/ и Влады́це Христу́ бесе́довати, блаже́нне Иоаса́фе, сподо́бился еси́,/ ум просвеща́я, сия́ния луча́ми Его́ освяща́емь,/ равноа́нгельскую све́тлость прия́л еси́./ Ему́же ны́не предстоя́,/ моли́, блаже́нне Иоаса́фе,/ о соверша́ющих боже́ственную и всесвяту́ю па́мять твоего́ преставле́ния/ и о е́же ми́рови дарова́ти ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 6:

Преподо́бне Иоаса́фе,/ не дал еси́ сна свои́ма очи́ма,/ ни ве́кома свои́ма дрема́ния,/ до́ндеже ду́шу и те́ло от страсте́й свободи́л еси́,/ духо́вное жили́ще бо Христо́с со Отцо́м оби́тель в тебе́ сотвори́;/ и, Единосу́щныя Тро́ицы благода́ть прие́м,/ великопропове́дниче Иоаса́фе блаже́нне,/ моли́ за ны, спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, пра́здника.

Тропа́рь, глас 2:

Я́ко дре́во насажде́нно при вода́х воздержа́ния,/ струя́ми слез твои́х напая́емь,/ преподобне о́тче Иоаса́фе,/ се́яв бо слеза́ми,/ в ра́дости жне́ши доброде́тельныя рукоя́ти./ Тем Вели́кий Мздовоздая́тель в жи́тницах Небе́сных тя сокро́вище положи́,/ но помина́й чту́щих любо́вию пресве́тлую па́мять твою́,/ моли́ Святу́ю Тро́ицу, преподо́бне Иоаса́фе,/ спасти́ся душа́м на́шим.

Ин тропа́рь, глас 2:

Насажде́нный при вода́х воздержа́ния,/ струя́ми слез твои́х напая́емь,/ я́ко ле́торасль живоно́сная в вертогра́де Це́ркве Бо́жия процве́л еси́,/ блаже́нне Иоаса́фе,/ плоды́ доброде́телей возраща́я и ду́ши ве́рующих пита́я./ Те́мже и Христо́с в Небе́сныя страны́ тя пресели́./ Но помина́й нас, любо́вию святу́ю твою́ па́мять чту́щих, благове́рне кня́же,/ и моли́ Пресвяту́ю Тро́ицу, во е́же спасти́ся душа́м на́шим.

На у́трени

На Бог Госпо́дь: тропа́рь пра́здника два́жды. Сла́ва, свята́го. И ны́не, пра́здника.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:

От ю́ности, я́ко свети́льник, посреде́ и́нок возсия́л еси́, блаже́нне,/ зо́льным воздержа́нием умертви́л еси́ плотска́я взыгра́ния./ Тем и на высоту́ восте́кл еси́ богоразу́мия, пресла́вне, пожи́в в ми́ре богоуго́дно,/ и посрами́л еси́ бесо́вская ополче́ния, Иоаса́фе блаженне./ Сего́ ра́ди вопие́м ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ чту́щим с любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:

Я́ко в дому́, вои́стину на ме́сте богосажде́нне всели́лся еси́, богому́дре Иоаса́фе,/ вся́ко озлобле́ние претерпева́я,/ добрыя де́тели, я́коже фимиа́м благово́нен, же́ртву благоприя́тну Бо́гови прине́сл еси́./ Те́мже, дерзнове́ние стяжа́в к Нему́,/ моли́ дарова́ти очище́ние согреше́нием/ и́же ве́рою хва́лящим па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

По полиеле́и седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Я́ко врача́ прему́дра и уго́дника Госпо́дня благоприя́тна, богому́дре,/ соше́дшеся, ве́рою и любо́вию во псалме́х и пе́ниих восхва́лим, Христа́ сла́вяще,/ И́же такову́ю благода́ть тебе́ дарова́вшаго исцеле́ний, Иоаса́фе преблаже́нне,/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́нием оставле́ние дарова́ти/ и́же ве́рою и любо́вию пра́зднующим всечестну́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко Де́ву еди́ну в жена́х Тя, без Се́мене Ро́ждшую Бо́га пло́тию,/ вси блажи́м, ро́дове челове́честии,/ Огнь бо всели́ся в Тя Божества́,/ и, я́ко Младе́нца, дои́ши Зижди́теля и Го́спода./ Те́мже а́нгельский собо́р и челове́ческий род/ досто́йно веселя́тся и сла́вит пресвято́е рождество́ Твое́,/ и согла́сно вопие́м Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́нием оставле́ние дарова́ти воспева́ющим сла́ву Твою́.

Посе́м степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 8:

Исцеле́ние оби́льно ты всегда́ источа́еши/ ве́рою приходя́щим,/ богоно́се Иоаса́фе,/ благоуха́ния всех исполня́я/ и тьму бесо́вскую дале́че отгоня́я,/ све́том благоче́стия просвеща́я ве́рных./ Те́мже мо́лим тя, раби́ твои́,/ вся́каго наве́та вра́жия нас изба́вити,/ я́ко да твой пресве́тлый пра́здник благоче́стно воспева́ем пе́сньми,/ сла́вное твое́ успе́ние днесь торжеству́юще,/ и прославля́ем И́же тебе́ Просла́вльшаго,// Еди́наго во святы́х Бо́га на́шего.

Кано́н пра́здника, глас 8, со ирмосо́м на 6, и кано́н преподо́бнаго, глас 4, на 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́:

Весь освяще́н ты Творцу́ возложи́в себе́,/ все душе́вное жела́ние излия́в к Нему́,/ сего́ ра́ди духо́вную благода́ть восприя́л еси́;/ све́том благода́ти озаря́яся, блаже́нне Иоаса́фе пресла́вне,/ ве́рою па́мять твою́ торжеству́ющия/ просвети́ и от тьмы грехо́вныя моли́твами свои́ми изба́ви.

Измла́да Христа́ возлюби́л еси́, всеблаже́нне Иоаса́фе, я́вление чудотво́рче,/ и Пречи́стую Его́ Ма́терь;/ ны́не же просвеща́еши чудесы́, я́ко мо́лния, всю вселе́нную.

Ны́не, преблаже́нне Иоаса́фе,/ душа́ твоя́ почива́ет на Небесе́х со Христо́м во Ца́рствии Небе́снем,/ зде же честна́я благода́ть твоя́ да́рует исцеле́ние приходя́щим с ве́рою.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Пречи́стая Богоро́дице,/ А́нгельское удивле́ние, проро́ческая про́поведь, апо́столов немо́лчная уста́,/ моли́ся Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему,/ да сохрани́т ме́сто сие́ и люде́й правосла́вных/ блаже́ннаго Иоаса́фа моле́нием.

Катава́сия: Крест начерта́в:

Песнь 3

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице:

Я́ко златоза́рное со́лнце яви́лся еси́ Ипоста́снаго Божества́, Иоаса́фе блаже́нне,/ и омраче́нных ду́ши просвеща́еши моли́твами твои́ми.

Из мла́да во́зраста Бо́га возлюби́л еси́, преподо́бне блаже́нне,/ и ничто́же предпоче́л еси́ па́че любве́ Его́,/ и ны́не сия́вши, я́ко со́лнце Триипоста́снаго Божества́, преблаже́нне Иоаса́фе.

Креста́ Госпо́дня си́лою укрепля́емь, блаже́нне Иоаса́фе,/ поще́нием и моли́твою/ стремле́ния бесо́вская на земли́ победи́л еси́ Бо́жиею си́лою.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Влады́чице Де́во,/ це́рквам бо еси́ красота́, святи́телем утвержде́ние, всем лю́дем похвала́./ Непреста́нно моли́ся Христу́ Бо́гу/ сохрани́ти ме́сто сие́ и лю́ди моли́твами всеблаже́ннаго Иоаса́фа.

Конда́к и и́кос пра́здника.

Седа́лен, глас 4:

Тве́рдостию ра́зума украша́лся и плотски́я тяготы́ отве́рг,/ горды́ню попра́л еси́, оби́телище быв избра́нно Пресвято́му Ду́ху,/ неукло́нным ра́зумом простира́лся Христу́ Бо́гу,/ многоко́зненнаго стре́лы притупи́л еси́ и лук сокруши́л еси́,/ всеблаже́нне Иоаса́фе, моли́ Христа́ Бо́га оставле́ние пода́ти грехо́в/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

Песнь 4

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве:

На земли́ сте́пень8 име́л еси́, всеблаже́нне Иоаса́фе,/ но свои́ми моли́твами Го́рнее Ца́рство восприя́л еси́,/ и ны́не на Небеса́х со Христо́м ца́рствуеши.

Исцеле́ние соде́лывает боже́ственная благода́ть твоя́, Иоаса́фе блаже́нне,/ отгоня́еши бо ду́хи лука́выя от челове́к, и укрепля́еши,/ и премудря́еши мудрова́ния их,/ я́ко да восхва́лим труды́ твоя́, всече́стне.

Со враго́м кре́пко бра́вшися воздержа́нием,/ ны́не кре́постию одержа́л еси́ побе́ду,/ блаже́нне Иоаса́фе, пресла́вне новоя́вленне чудотво́рче,/ му́жески брань претерпе́л еси́ и низложи́л еси́ бесо́вская ополче́ния.

Богоро́дичен: Христа́ нам родила́ еси́, Пречи́стая Богора́дованная Де́во,/ спаси́ ме́сто сие́ и лю́ди, и́же на Тя упова́ющия,/ Богоро́дице Пренепоро́чная.

Песнь 5

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая:

Зако́нными моли́твами и посто́м подвиза́лся еси́, блаже́нне Иоаса́фе,/ и в безсме́ртие оде́ялся еси́,/ плотски́й ра́зум смири́в кре́постию Боже́ственнаго Ду́ха.

От ю́ности возжада́л еси́ мона́шескаго о́браза/ и от Христа́ восприя́л еси́ вене́ц златы́й и ри́зу нетле́нную,/ и ны́не, блаже́нне Иоаса́фе,/ со А́нгелы ра́дуется, преподо́бне, дух твой.

О́тче богому́дре Иоаса́фе,/ дае́ши ве́рным лю́дем душа́м очище́ние и просвеще́ние,/ и телесе́м исцеле́ние и от страсте́й избавле́ние/ от твоея́ благода́ти почерпа́ем.

Богоро́дичен: Всесве́тлым укра́шена еси́ Све́том, Богора́дованная,/ Ты бо породи́, Честне́йшая всех, Христа́ Бо́га на́шего,/ Его́же моли́, да изба́вит ны от всех напа́стей.

Песнь 6

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е:

Удиви́ся, боже́ственный Иоаса́фе, чудеса́м твои́м весь мир,/ и восприя́л еси́ от Христа́ вене́ц Небе́сный,/ его́же моли́ сподо́бити нас причасти́тися/ твои́ми моли́твами, всече́стне.

Лук си́льных сокруши́л еси́/ и брань всю неприя́зненну потреби́л еси́, всеблаже́нне Иоаса́фе,/ веща́ния испусти́л еси́ во всю вселе́нную чуде́с твои́х.

Всеблаже́нне Иоаса́фе, уго́дниче Христо́в,/ на Небеса́х предста́л еси́, Христу́ моля́ся,/ зде же честна́я твоя́ благода́ть/ боля́щих исцеля́ет и греха́ изыма́ет.

Богоро́дичен: Изсуши́ла еси́ сады́ безбо́жных люде́й,/ Пренепоро́чная Де́во, Свои́м Прозяба́нием,/ прозя́бшу во мне зло́бу вся́кую искорени́, Богоневе́сто.

Конда́к преподо́бнаго, глас 4:

Яви́лся еси́ ве́лие со́лнце Христо́ве Це́ркви,/ просвеща́я всех житие́м свои́м, всече́стне,/ я́ко черпа́лом златы́м от кла́дезя неиско́паннаго,/ чуде́с мно́жество поче́рпл еси́ от исто́чника неистощи́маго,/ на успе́ние свое́ прише́л еси́ ми́рно,/ всеблаже́нне Иоаса́фе,// и ны́не всем дае́ши грехо́м проще́ние.

И́кос:

На высоте́ Госпо́дь воздержа́нием и́стинным тя положи́,/ я́ко звезду́ небла́зненну,/ просвеща́ющу страны́, чудотво́рче, быстрина́ми слове́с твои́х./ Источи́в боже́ственная чудеса́ ми́рови, ду́ши ве́рных напита́л еси́,/ ерети́ческия полки́ победи́л еси́, я́ко други́я еги́птяны,/ поклоне́ние Тро́ическое во Еди́ном Божестве́ чтил еси́./ Темже соблюди́ ны от враг ви́димых и неви́димых, всеблаже́нне Иоаса́фе,/ я́ко ны́не всем дае́ши грехо́м проще́ние.

Песнь 7

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри:

Блаже́нно житие́ твое́ и кончи́на безсме́ртна, блаже́нне Иоаса́фе,/ сего́ ра́ди тя Христо́с свы́ше венце́м украси́,/ и просвеща́еши весь мир чудесы́ свои́ми, всече́стне.

Яви́лся еси́ ны́не, Иоаса́фе богоблаже́нне,/ столп непоколеби́м, стена́ неруши́мая, вели́кое прибе́жище/ от Тебе́ прие́млющим исцеле́ний благода́ть неоску́дну./ Бо́же, благослове́н еси́!

Восхоте́л еси́, от мирски́х сла́достей отлучи́вся,/ стра́нно челове́ком я́вльшемуся Пло́тию присво́итися,/ бу́дущая и нетле́нная тем стяжа́в, воспева́я:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Без Се́мене заче́нши Творца́ всех, Христа́ Бо́га,/ неизрече́нно родила́ еси́,/ Его́же моли́, дерзнове́ние иму́щи к Нему́,/ да ны спасе́т, пою́щих:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмо́с: О́троки благочестивыя в пещи́:

Лику́ют на Небесе́х чи́нове а́нгельстии, всеблаже́нне Иоаса́фе,/ ви́дяще чуде́с твои́х мно́жество,/ ве́рных же собе́ри на земли́, твою́ па́мять похваля́юще,/ Христа́ пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Помоли́ся, всеблаже́нне Иоаса́фе,/ Христу́ Бо́гу о приходя́щих ти с ве́рою,/ хотя́щих от Тебе́ почерпсти́ исцеле́ния неоску́дную благода́ть./ Го́спода же пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Всемо́щными, свя́те, твои́ми моли́твами/ душе́вныя ми боле́зни исцели́, Иоаса́фе сла́вне, прося́ отпу́ста зол мои́х,/ со безплотными бо Си́лами Христо́ви предстои́ши, с ни́миже пое́ши непреста́нно:/ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Из пречи́стаго Ти чре́ва, Богома́ти,/ Небе́снаго Дождя́ ка́пля нам ука́ну/ на умове́ние скве́рнам, на здра́вие телеси́, на прогна́ние лука́ваго./ Те́мже Тя блажи́м, Чи́стую, во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Всяк земноро́дный:

Удиви́ся во всем ми́ре, Иоаса́фе, твоя́ па́мять,/ чудесы́ сия́ющи, я́ко со́лнце, злыя боле́зни исцеля́ющи всем./ Те́мже моя́ стра́сти разжени́, молю́тися,/ прося́ ны́не отпу́ста, чудотво́рче Христо́в Иоаса́фе,/ просвети́ нас твои́ми моли́твами, тебе́ вси велича́ем.

Ны́не моли́ся Го́сподеви, всечу́дне Иоаса́фе блаже́нне,/ твоя́ бо честна́я благода́ть подае́т всегда́/ слепы́м прозре́ние и хромы́м хожде́ние,/ больны́м всем здра́вие и исцеле́ние,/ те́мже тя вси велича́ем.

Да вхо́дят ны́не во святы́й храм твой, блаже́нне Иоаса́фе,/ вси лю́дие правове́рнии и, припа́дающе,/ про́сят от Тебе́ почерпсти́ исцеле́ние, здра́вие и спасе́ние,/ те́мже тя вси велича́ем.

Богоро́дичен: А́нгели, Арха́нгели, проро́цы и апо́столи/ и весь лик преподо́бных оте́ц и свяще́нных му́ченик,/ с преблаже́нным Иоаса́фом ко Христу́ приле́жно моли́теся,/ и с Пречи́стою Ма́терию помоли́теся,/ да изба́вит ны от всех бед, Его́же велича́ем вси.

Свети́лен:

Госпо́дь тя просла́ви в чудесе́х твои́х, блаже́нне Иоаса́фе,/ я́ко Своего́ уго́дника, преста́вльшагося от сме́рти в живо́т,/ сего́ ра́ди чуде́с твои́х па́мять восхваля́ем.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника, или́ Богоро́дичен:

Из чре́ва Ти пречи́стаго, Богома́ти,/ Небе́снаго Дождя́ ка́пля нам ука́ну,/ на омове́ние скве́рнам, на здра́вие телеси́, на прогна́ние лука́ваго./ Те́мже Тя ублажа́ем, Чи́стая.

На хвали́тех стихи́ры, глас 8. Самогла́сен:

Преподо́бне о́тче, досточу́дне Иоаса́фе,/ обра́т ду́шу твою́ от скве́рны вся́кия чи́сту,/ Ду́ха благода́ть Всесвята́го в тя всели́ся, я́ко незаходи́мый Свет,/ Его́же де́телию ду́хи бла́зненныя отго́ниши вы́ну,/ исцеля́вши неду́ги и боле́зни/ приступа́ющим ти с про́стым се́рдцем/ и соверша́ющим твою́ святу́ю па́мять, и кла́няющимся тебе́,/ богоно́се Христо́в и уго́дниче,// подая́й ми́рови мир и ве́лию ми́лость.

Чу́вства вся наста́вль и наказа́в зако́нно, прему́дре,/ боже́ственнаго ра́зума исто́чник, яви́лся еси́, сла́вне,/ от си́лы в си́лу, от сла́вы в сла́ву прише́л еси́,/ Ду́ха Свята́го си́лою чудеса́ ди́вная де́я,/ блаже́нне о́тче Иоаса́фе,/ дея́ния сла́ву прие́м,// преподо́бным ра́вен быв.

Вы́шняго по́мощию и щито́м и́стинным огра́ждься,/ си́лою Креста́ укре́плься,/ вся полки́ проти́вных победи́л еси́/ и челове́ческия умы́ просвеща́еши,/ чудесы́ мно́гими удивля́я вся,/ дея́нии твои́х по́двиг, Иоаса́фе блаже́нне./ Вся чту́щия ве́рою па́мять твою́ све́тло/ сподо́би твои́ми моли́твами/ лю́тых напа́стей и стра́шных бурь всех изба́витися при́сно,/ и грехо́в проще́ние прия́ти,/ и улучи́ти ми́лости и ра́дости ве́чныя,// преблаже́нне Иоаса́фе.

Сла́ва, глас 8:

Прииди́те, вси ве́рнии,/ согла́сно воспое́м преблаже́ннаго Иоаса́фа,/ благоче́стия све́тлость, воздержа́ния пра́вило,/ терпе́ния столп, простоты́ сокро́вище,/ смире́ния реку́ незави́стную, ни́щим уте́ху,/ стра́нным странноприе́мника, и́стинныя любве́ Христо́вы де́лателя,/ вои́стину блаже́ннаго./ И се у́бо, жив пред челове́ки,/ засту́пник и спаси́тель показа́вся,/ боле́знем и страсте́м неисце́льным,/ вся́ческим страсте́м исцели́тель,// Христа́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

И ны́не, пра́здника, глас 6.

Преподобнаго Па́вла Послу́шливаго, Пече́рскаго

Тропа́рь, глас 3:

Послуша́нию Христо́ву подража́вый/ и и́мени Его́ ра́ди во вся́ком послуша́нии/ терпели́вне да́же до сме́рти, Па́вле всече́стне, потруди́выйся,/ мзду же ны́не послуша́ния своего́ трудолю́бно от Го́спода прие́м,// к Нему́ всегда́ моли́ся о нас, пою́щих тя.

Конда́к, глас 1:

Послу́шника и́стинна и преподо́бным равноче́стна,/ всеблаже́ннаго отца́ на́шего Па́вла/ прииди́те, люби́мицы, усе́рдне ублажи́м,// я́ко моля́щася непреста́нно о всех нас.

С™hхъ м§ницъ, минодHры, митродHры и3 нmмфодHры.

На ГDи, воззвaхъ: стіхи6ры прaздника, G, глaсъ }.

Под0бенъ: Q преслaвнагw чудесE!