...
Мінея Місячна,  Грудень

Вересень * Жовтень * Листопад * Грудень * Січень * Лютий * Березень * Квітень * Травень * Червень * Липень * Серпень * Богородичний додаток

← В 4-й день

Грудень

 

В 6-й день →

День 12345678910111213141516171819202122232425262728293031

В 5-й день

ТранслітераціяЦерковнослов’янськаУкраїнська

Преподо́бнаго и Богоно́снаго отца́ на́шего Са́ввы Освяще́ннаго

НА МАЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 4, глас 1. Подо́бен: Всехва́льнии му́ченицы:

Зри́тель был еси́ умо́м мы́сленных Сил,/ я́ко де́телен Боже́ственных слове́с,/ полага́я во твое́м се́рдце,/ в не́мже и восхожде́ния,/ я́ко ле́ствицу, утверди́л еси́,/ преподо́бне Са́вво, о́тче наш,/ и ны́не моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Са́вво преподо́бнейше,/ твою́ из младе́нства возложи́л еси́ жи́знь Христу́ Бо́гу на́шему,/ от него́же укрепля́емь,/ плотски́я стра́сти по́мыслу пови́нул еси́,/ ху́ждшее покаря́я лу́чшему./ Те́мже моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Богому́дре о́тче наш,/ свети́льник яви́лся еси́ велича́йший,/ просвеща́я подсо́лнечную чуде́с сия́ньми и Боже́ственными де́лы./ Те́мже по успе́нии Незаходи́мый тя Свет прия́т./ И ны́не моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 2:

Преподо́бне о́тче,/ из младе́нства доброде́тели приле́жно обучи́вся,/ орга́н был еси́ Свята́го ду́ха,/ и, от него́ прие́м чуде́с де́йство,/ увеща́л еси́ челове́ки преоби́дети сла́дкая./ Ны́не же, Боже́ственным све́том чисте́йше осиява́емь,/ просвети́ и наши мы́сли, Са́вво, о́тче наш.

И ны́не, Богоро́дичен:

Все упова́ние мое́ на Тя возлага́ю,/ Ма́ти Бо́жия,/ сохрани́ мя под кро́вом Твои́м.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Яви́лся еси́/ от ма́терних пеле́н,/ Богоно́се о́тче наш,/ освяще́нный сосу́д/ и дом Всесвята́го ду́ха.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ сме́рть преподо́бных Его́.

Нося́ на ра́мех твои́х/ крест Го́сподень,/ де́монская мечта́ния,/ о́тче наш Са́вво,/ до конца́ истреби́л еси́.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Ле́сти лука́вых де́монов/ обличи́в креста́ си́лою,/ уясни́л же еси́/ сла́ву Христо́ву,/ Са́вво, о́тче наш.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, подо́бен то́йже:

Влады́чице бла́гая,/ святы́я Твоя́ руки́/ к Сы́ну Твоему́ вознеси́,/ душелюби́вому Соде́телю,/ уще́дрити рабы́ Твоя́.

Тропа́рь пи́сан на вели́цей вече́рни

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: И́же нас ра́ди рожде́йся:

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

Блаже́н муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 5.

Подо́бен: Преподо́бне о́тче:

Са́вво Богому́дре,/ А́нгелов равностоя́телю,/ единосе́льниче преподо́бных,/ собесе́дниче проро́ков,/ му́чеников и апо́столов снасле́дниче,/ во Све́те Невече́рнем ны́не обита́яй./ его́же луча́ми сия́я Боже́ственными,/ кра́йнейшим жела́нием,/ ему́же предстоя́ со дерзнове́нием,/ просвеще́н и наслажда́лся того́ виде́ньми/ и пита́лся того́ добро́тами непреста́нно,/ Христа́ моля́, Христа́ умоли́, преподо́бне,/ дарова́ти Це́ркви единомышле́ние,/ мир и ве́лию ми́лость.

Са́вво Богому́дре,/ воздержа́ния свети́ло неугаси́мое,/ свети́лъниче мона́шествующих пресве́тлейший,/ любве́ луча́ми просвеща́емь,/ сто́лпе непрекло́нный терпе́ния,/ утвержде́ние и си́ла ве́рою тя чту́щих,/ исцеле́ний сокро́вище,/ жи́телю пусты́нный я́ко вои́стинну,/ я́ко рай сию́ Боже́ственный показа́в,/ Боже́ственныя плоды́ принося́щу спа́саемых,/ Христа́ моля́, Христа́ умоли́, преподо́бне,/ дарова́ти Це́ркви единомышле́ние,/ мир и ве́лию ми́лость.

Са́вво Богому́дре,/ доброде́телей сто́лпе о́гненный,/ свети́лъниче, и́же из мо́ря мирска́го лю́ди к приста́нищу Боже́ственному наста́вляя,/ пре́лести ду́ха низложи́вый,/ ду́ха Свята́го чи́стое прия́телище,/ наста́вниче мона́шествующих,/ изве́стная ме́ра воздержа́ния,/ смире́ния све́тлая высото́,/ исто́чниче, точа́щий врачева́ний пучи́ну,/ Христа́ моля́, Христа́ умоли́, преподо́бне,/ дарова́ти Це́ркви единомышле́ние, мир и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 6:

Е́же по о́бразу соблю́д невреди́мо,/ ум влады́ку на стра́сти па́губныя по́стнически поста́вив,/ во е́же по подо́бию, я́ко мо́щно, возше́л еси́,/ му́жески бо естество́ пону́див,/ потща́лся еси́ ху́ждшее покори́ти лу́чшему/ и плоть порабо́тити ду́ху./ Те́мже мона́шествующих яви́лся еси́ верх,/ жи́тель пусты́нный, благотеку́щих обучи́тель,/ пра́вило доброде́тели изве́стнейшее./ И ны́не на Небесе́х зерца́лом разре́шшимся,/ о́тче наш Са́вво,/ чи́сте зри́ши Святу́ю Тро́ицу,/ моля́ся несре́дственне о и́же ве́рою и любо́вию чту́щих тя.

И ны́не, Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т

Вход. Проки́мен дне. Чтения 3. Прему́дрости Соломо́новы чте́ние

(глава 3):

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от нас ше́ствие – сокруше́ние;/ они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше,/ вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я/ и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, по́теку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут ему́./ Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние

(главы́ 5, 6):

Пра́ведницы во ве́ки живу́т,/ и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия/ и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни;/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́/ и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ пра́вды/ и возложи́т шлем – суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобеди́мый – преподо́бне,/ поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие,/ споборе́т же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины,/ и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т./ И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды,/ вознегоду́ет на них вода́ морска́я,/ ре́ки же пото́пят я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух си́лы,/ и, я́ко ви́хор, разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние,/ и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте,/ навы́кните, судии́ конце́в земли́./ Внуши́те, держа́щии мно́жества/ и гордя́щиися о наро́дех язы́к,/ я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам/ и си́ла от Вы́шняго.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние

(глава́ 4):

Пра́ведник, а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Ста́рость бо честна́ не многоле́тна,/ ниже́ в числе́ лет исчита́ется./ Седи́на же есть му́дрость челове́ком/ и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть/ и живы́й посреде́ гре́шник, преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́,/ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́./ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая,/ и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга,/ уго́дна бо бе Го́споду душа́ его́,/ сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Лю́дие же, ви́девше и не разуме́вше,/ ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.

На лити́и стихи́ра храма.

И свята́го самогла́сны, глас 2:

По́стническое обуче́ние собра́в на земли́, преподо́бне Са́вво,/ и страсте́й прило́ги тече́нием слез твои́х вся притупи́л еси́;/ ле́ствице Боже́ственная и честна́я, на Не́бо возводя́щая,/ всем позна́ся Богоприя́тное житие́ твое́,/ благоче́стия бо плоды́ в нем показа́в,/ врачу́еши ими не́мощи страсте́й ве́рно вопию́щих ти:/ ра́дуйся, восто́чная звездо́ златоза́рнейшая,/ и мона́шествующих лампа́до све́тлая, и па́стырю;/ ра́дуйся, приснопева́емый,/ пусты́нное зело́ добре́йшее воспита́ние/ и Це́ркве непоколеби́мое утвержде́ние;/ ра́дуйся, заблу́ждших вели́кий путево́жде;/ ра́дуйся, на́ша хвало́/ и вселе́нныя све́тлое ра́дование.

На земли́ А́нгела и на Небесе́х челове́ка Бо́жия,/ ми́ра благокрасо́тство,/ сла́дость благи́х и доброде́телей по́стнических похвалу́,/ Са́вву да почти́м:/ насажде́н бо в дому́ Бо́жии,/ процвете́ пра́ведно/ и, я́ко кедр в пусты́ни,/ умно́жи па́ству Христо́ву слове́сных ове́ц/ в преподо́бии и пра́вде.

И́же еди́н на святы́х опочива́яй Бог,/ освяще́нную ду́шу твою́ чи́стое обре́т жили́ще,/ в ню всели́ся и Боже́ственных благода́тей сию́ испо́лни,/ и́миже ко Све́ту наставля́еши пою́щих тя,/ освяще́нный Са́вво блаже́нне.

Сла́ва, глас 2:

Е́же па́че ума́ благи́х прие́м жела́ние,/ вся я́же в ми́ре кра́сная презре́л еси́, Богоприя́тне,/ отту́ду бо плодо́м не запя́лся еси́, я́коже Ада́м;/ зми́я же отрази́в воздержа́нием,/ а́нгельски житие́ пожи́л еси́/ и ны́не на Небесе́х водворя́ешися,/ наслажда́лся дре́ва жи́зненнаго,/ Бо́га моля́ о нас,/ ве́рно соверша́ющих, освяще́нне Са́вво, па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен: О, чудесе́ новаго!

На стихо́вне стихи́ры, глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, по́стнических вои́стинну по́двигов бла́гово́нный сосу́де:/ крест бо на ра́мо взем/ и Влады́це Христу́ себе́, всеблаже́нне, возложи́в,/ пло́ти попра́л еси́ долувлеку́щее мудрова́ние;/ доброде́тельми же ду́шу просвети́л еси́/ и к Боже́ственному впери́лся еси́ жела́нию./ Тем всесвяту́ю твою́ окружи́вше ра́ку, всехва́льне Са́вво,/ Боже́ственнаго Человеколю́бия про́сим получи́ти твои́ми моли́твами/ и ми́ру дарова́ти ве́лию ми́лость.

Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Угль Богосия́нен огню прибли́жився, Богоно́се, ду́ха,/ показа́лся еси́ в ми́ре, Са́вво,/ просвеща́я ду́ши, ве́рно, Богому́дре,приступа́ющих к тебе́,/ к Све́ту путеводя́ ты́я Невече́рнему́, преподо́бне;/ пусты́нное же, ороша́емь свы́ше Боже́ственною благода́тию,/ увяди́л еси́ у́глие./ Тем и побе́ды тебе́ проявле́нно даро́ва вене́ц, блаже́нне,/ Боже́ственныя пра́вды строи́тель Христо́с,/ его́же моли́ дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Ле́ствица Небоме́рная я́ве житие́ твое́ бысть, Богому́дре,/ е́юже на высоту́ возвы́сился еси́/ и Влады́це Христу́ бесе́довати, всеблаже́нне, сподо́бился еси́;/ ум просвети́в та́мо су́щими осия́нии,/ луча́ми же того́ просвеща́емь,/ равноа́нгельну прия́л еси́ све́тлость./ ему́же и ны́не предстоя́, моли́ся, преподо́бне,/ соверша́ющия Боже́ственную и всесвяще́ннуто па́мять твою́/ с тобо́ю предста́вити и ми́ру дарова́ти ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 8:

Мона́хов мно́жества/ наста́вника тя почита́ем, о́тче наш Са́вво:/ твое́ю бо стезе́ю вои́стинну пра́во ходи́ти позна́хом./ Блаже́н еси́, Христу́ рабо́тав,/ и вра́жию обличи́л еси́ си́лу,/ А́нгелов собесе́дниче, преподо́бных соприча́стниче и пра́ведных./ С ни́миже моли́ся Го́споду/ поми́ловатися душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен: Безневе́стная Де́во:

На благослове́нии хлебов.

Тропа́рь, глас 8:

Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́,/ и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ свети́льник вселе́нней, сия́я чудесы́, Са́вво, о́тче наш,/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

И Богоро́дице Дево:

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь свята́го два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен воскре́сен.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 1.

Подо́бен: Лик А́нгельскии:

Житие́ благоче́стно на земли́ сконча́в,/ прия́телище чи́стое ты ду́ха яви́лся еси́,/ просвеща́я ве́рою к тебе́ притека́ющия, блаже́нне./ Те́мже моли́ твоего́ Влады́ку просвети́ти ду́ши на́ша,/ воспева́ющих тя, Са́вво Богому́дре,о́тче наш.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Всех Творца́ и Бо́га же и Соде́теля, Всенепоро́чная Чи́стая,/ Ду́хом Боже́ственным в ложесна́х зачала́ еси́/ и без истле́ния родила́ еси́./ его́же сла́вяще, Тя воспева́ем, Де́во,/ я́ко пала́ту Царя́ всех и ми́ра защище́ние.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:

Возсия́в, я́коже со́лнце, луча́ми облиста́еши, преподо́бне,/ всему́ ми́ру, далечесия́тельными уче́нии твои́ми,/ чу́дный Са́вво светоно́сче, преподо́бных похвало́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

В кров Твой, Всечи́стая Де́во,/ прибега́ющих нас мольбу́ прие́мши,/ не преста́й моля́щи Челове́колюбца спасти́ рабы́ Твоя́.

По полиеле́и седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Из утро́бы освяти́лся еси́ я́ко вои́стинну свяще́ннейший, Са́вво,/ и на земли́, я́ко А́нгел, пожи́л еси́:/ плоть бо умертви́л еси́ воздержа́нием,/ Евфи́мия бо Вели́каго нра́ву досто́йно поревнова́л еси́/ и Тро́ицы показа́лся еси́ уго́дник, блаже́нне./ Те́мже и к ре́вности Боже́ственнаго твоего́ жития́/ ли́ки совоку́пи́л еси́ мона́шествующих,/ приснопа́мятне, Богоно́се о́тче наш,/ моли́ся Христу́ Бо́гу грехо́в оставле́ние пода́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Небе́сную дверь и киво́т,/ всесвяту́ю гору, све́тлый о́блак воспои́м,/ неопали́мую купину́, слове́сный рай,/ Е́вы воззва́ние, вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище,/ я́ко спасе́ние в Ней соде́яся ми́ра/ и оставле́ние дре́вних согреше́ний./ Сего́ ра́ди и вопие́м Ей:/ моли́ся Сы́ну Твоему́ прегреше́ний оставле́ние дарова́ти/ благоче́стно покланя́ющимся всесвято́му Рождеству́ Твоему́.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных его́.

Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми. Вся́кое дыха́ние:

Ева́нгелие от Луки́, зачало 24.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Преподо́бне о́тче,/ во всю зе́млю изы́де веща́ние исправле́ний твои́х./ Тем на Небесе́х обре́л еси́ мзду́ трудо́в твои́х,/ де́монския погуби́л еси́ полки́/ и А́нгельския дости́гл еси́ чи́ны,/ и́хже житию́ непоро́чно поревнова́л еси́./ Дерзнове́ние име́я ко Христу́ Бо́гу,/ мир испроси́ душа́м на́шим.

Кано́н Пресвяты́я Богоро́дицы на 6, глас 2, его́же краегране́сие: Пою́ хвалу́ Живоно́сней Отрокови́це.

Песнь 1

Ирмо́с:

Нетре́ну, необы́чну,/ немо́кренно морску́ю ше́ствовав стезю́,/ избра́нный вопия́ше Изра́иль:/ Господе́ви пои́м, я́ко просла́вися.

Невеще́ственная дре́вле ле́ствица/ и стра́нно олядене́вщий путь мо́ря/ Твое́ явля́ше Рождество́, Чи́стая,/ ю́же пое́м вси, я́ко просла́вися.

Си́ла Вы́шняго, ипоста́сь соверше́нная, Бо́жия Му́дрость,/ вопло́щшаяся, Пречи́стая, из Тебе́,/ челове́ком бесе́дова, я́ко просла́вися.

Про́йде сквозе́ дверь непрохо́дную/ заключе́нный утро́бы Твоея́ пра́вды Со́лнце, Чи́стая,/ и ми́ру возсия́, я́ко просла́вися.

Кано́н преподо́бнаго на 8, глас 8, его́же краегране́сие: Всеизря́днаго в по́стницех Са́вву любе́зно пою́. Творе́ние Феофа́ново.

Песнь 1

Ирмо́с:

Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́/ чудотво́ряй иногда́/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в мо́ре,/ Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́,/ песнь Бо́гови воспева́юща.

Светозаре́нием Свята́го ду́ха, Са́вво,/ озари́ благоче́стною любо́вию пе́сньми восхваля́ющия тя,/ по́стников похвалу́, мона́шествующих сла́ву,/ пусты́ни украси́теля, бла́гочестия учи́теля.

Всю любо́вь к Бо́гу возложи́в от ю́ности,/ и к Нему́, ра́дуяся, все твое́ жела́ние име́я,/ пло́ти дви́жения и страсте́й нахо́ды воздержа́нием умертви́л еси́,/ Са́вво Богоно́се всехва́льне.

Победи́в плодо́м, сокрове́ннаго зми́я попра́л еси́/ и того́ се́ти легко́ премину́л еси́,/ Богоче́стия кри́лы впери́вся, о́тче;/ жи́знь же, ра́дуяся, объя́л еси́ от са́да кре́стнаго.

Просвеща́емь Све́том благода́ти, во огнь вшел еси́,/ я́коже трие́ о́троцы пребы́л еси́ неопале́н,/ Бо́гу тя сохра́ншу/ и явля́ющу всем бу́дущее тебе́ преспе́яние,/ по́слежде, о́тче, и соверше́ние.

Богоро́дичен: Неуде́ржными на нас смерть стремле́ньми я́тся,/ но, Твоему́ Рождеству́ прибли́жившися, поги́бе/ и, прирази́вшися, упраздни́ся, Богоро́дице Де́во,/ Жи́знь бо вои́стинну присносу́щную воплоти́вшуюся родила́ еси́.

Катава́сия: Спасе́ лю́ди чудоде́йствуяй Влады́ка:

Песнь 3

Ирмо́с:

Лук сокруши́ся си́льных/ держа́вою Твое́ю, Христе́,/ и си́лою не́мощствующии/ препоя́сашася.

И́же вре́мене вне вся́каго, я́ко време́н Творец,/ из Тебе́, Де́во, во́льно Младе́нец созда́ся.

Чре́во, простра́ншее Небе́с, воспои́м,/ и́мже Ада́м на Небесе́х, ра́дуяся, жи́тельствует.

Ин ирмо́с:

Утвержде́н в нача́ле Небеса ́ра́зумом/ и зе́млю на вода́х основа́вши,/ на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́,/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Ум влады́ку над страстьми́, всебога́те, поста́вив,/ пода́тель пра́вды показа́лся еси́,/ лу́чшему бо я́ве ху́ждшее пови́нул еси́./ Те́мже, я́ко фи́никс, о́тче, в пусты́нях процве́л еси́.

После́довати разуме́в стопа́м Влады́ки,/ пресе́льник оте́чества был еси́/ и, в пусты́ни обита́я, побе́ду воздви́гл еси́ на противобо́рныя,/ Боже́ственною си́лою укрепля́емь.

Тве́рдостию ра́зума, всеблаже́нне, укрепля́емь,/ разли́чная вра́жия кова́рства обличи́л еси́, му́дре,/ и всем яви́л еси́/ и горды́ню о́наго возвы́шенную низложи́л еси́.

Свяще́нна тя душе́ю/ и простоты́ изво́ления доброде́тельми укра́шена ви́дя,/ светле́йшая звезда́ Евфи́мий прия́т,/ проро́чески веща́я твою́, всеблаже́нне, све́тлость.

Богоро́дичен: Спаси́тельнаго нас ра́ди Сло́ва строе́ния/ све́тлая Ты, Ма́ти Де́во, дверь позна́лася еси́ вои́стинну:/ Ты бо нам ввела́ еси́ у́мную лучу́ Пребоже́ственнаго Божества́.

Катава́сия: При́зри на пе́ния рабо́в, Благоде́телю:

Седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Земна́я вся оста́вив, в ми́ре сый теле́сно,/ ду́хом был еси́ А́нгелом соприча́стник:/ настоя́щий бо стра́сти теле́сныя умертви́в,/ Тро́ицы показа́лся еси́ служи́тель, блаже́нне./ Те́мже и неду́гующих врачу́еши стра́сти/ и сло́вом ду́хи отгони́ши благода́тию, Богоно́се о́тче наш;/ моли́ся Христу́ Бо́гу прегреше́ний оставле́нию дарова́тися/ пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва:

Молвы́ жите́йския оста́вив,/ крест твой на ра́мена взем,/ всего́ возложи́л еси́ тебе́ Бо́гу,/ пло́ти же и ми́ра вне быв,/ Ду́ху был еси́ Свято́му собесе́дник./ Те́мже и к ре́вности лю́ди воздвиза́я,/ гра́ды истощи́л еси́/ и пусты́ни гра́ды сотвори́л еси́, Богоно́се о́тче наш,/ моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́нию дарова́тися/ пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко Всенепоро́чная Неве́сто Творца́,/ я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя,/ прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Всепе́тая,/ беззако́нию мя су́ща скве́рное оби́телище/ и де́моном игра́лище в разуме́ бы́вша,/ потщи́ся и тех злоде́йствия мя изба́вити/ и све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́, Светоно́сная, Нетле́нная,/ отжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би/ и Све́та Невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ сла́вное Твое́ смотре́ние/ и просла́вих, Человеколю́бче,/ непостижи́мую твою́ си́лу.

Се превозвы́сися Боже́ственная гора́ до́му́ Госпо́дня превы́шше сил,/ Богома́терь я́вственнейший.

Зако́нов есте́ственных кроме́, Еди́на Де́во,/ ро́ждши Влады́чествующего тва́рию,/ сподо́билася еси́ Боже́ственнаго зва́ния.

Ин ирмо́с:

Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Душе́вное о́чища́я устрое́ние/ и разширя́я Боже́ственными виде́нии,/ вме́стну сию́ вои́стинну Боже́ственных дарова́ний соде́лал еси́, Богоблаже́нне:/ возложе́нием же рук твои́х не́мощствующия исцели́л еси́,/ подража́тель Влады́ки быв.

И́же на тя, о́тче, лю́те разсвире́пев,/ поглоти́ся, я́ко Дафа́н окая́нный, и, я́ко Авиро́н, потреби́вся:/ тя бо неви́димо Боже́ственная храня́ше благода́ть,/ мно́гих промышля́ющи спасе́ние, всеблаже́нне,/ сла́вный Са́вво Богому́дре.

Зако́ном Бо́жиим наказа́в, Богоглаго́ливе, чу́вства,/ к разуме́нию безтеле́сных и мы́сленных/ твою́ худо́жную упра́вил еси́ мысль,/ проходя́ неосла́бно от сла́вы в сла́ву,/ от си́лы, о́тче, в си́лу.

Благоде́тельствовати единоплеме́нныя предложи́в,/ в пусты́ни гра́ды созда́л еси́ Боголе́пны и душеполе́зны,/ и в земли́ жа́ждущей исто́чники вод изве́л еси́,/ и ту́чи с Небесе́ пресла́вно, Богому́дре,/ в безво́дных се́лех низве́л еси́.

Богоро́дичен: Новоцве́тный безсме́ртия рай/ и кра́сен вои́стинну показа́лася еси́,/ Дре́во жи́зни, в Тебе́ насажде́нное, Богонача́льнейше чревонося́щи и ражда́ющи,/ всем искапа́ющее спаси́тельныя наде́жды,/ ве́рно Богоро́дицу му́дрствующим Тя.

Катава́сия: Ро́да челове́ча обновле́ние:

Песнь 5

Ирмо́с:

Угль Иса́ии проявле́йся,/ Со́лнце из де́вственныя утро́бы,/ возсия́ во тьме заблу́ждшим,/ Богоразу́мия просвеще́ние да́руя.

О́блацы, весе́лия сла́дость кропи́те су́щим на земли́,/ я́ко Отроча́ даде́ся, Сый пре́жде век,/ из Де́вы вопло́щся Бог наш.

Житию́ и пло́ти мое́й Свет возсия́/ и дря́хлость греха́ разруши́,/ напосле́док из Де́вы без се́мене вопло́щся, Высоча́йший.

Ин ирмо́с:

Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго,/ но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Неукло́нною мы́слию к твоему́ Жела́емому простира́яся,/ от него́ благода́ть велича́йших чуде́с незави́стну прия́л еси́, о́тче,/ и ве́рно приходя́щия сострада́тельно уврачева́л еси́, преподо́бне.

Плотски́х тя́жестей дебельство́ отло́жив,/ сосу́д Богоде́ланен избра́н был еси́ Свята́го, чу́дне, ду́ха,/ оша́янием сне́дей, и моли́твою, и терпе́нием, и сми́реномудрием укра́ша́емь.

Пропове́дник Боже́ственных догма́т велегла́снейший рукоположе́н еси́,/ собо́ров, о́тче, святы́х соо́бщник был еси́, цари́ умудря́я,/ и́миже я́ве, благода́тию Боже́ственною огражда́емь, яви́лся еси́, блаже́нне.

От Бо́га да́вшаяся благода́ть тебе́, Богодохнове́нне, провозгласи́ся,/ раздаде́ся всем бо вселе́нныя концы́,/ я́ве творя́щи боголе́пно показа́ния чуде́с Боже́ственное де́йство.

Богоро́дичен: Ве́рных Предста́тельница,/ стена́ неразруши́ма бла́гохваля́щих Тя,/ я́ко всему́ ро́ду челове́ческому я́вльшееся спасе́ние,/ Бо́га ро́ждши теле́сне я́вльшася,/ ду́шу мою́ спаси́, Пречи́стая.

Катава́сия: Из но́щи дел омраче́нныя пре́лести:

Песнь 6

Ирмо́с:

Глас глаго́л моле́бных/ от боле́зненный, Влады́ко, души́ услы́шав,/ от лю́тых мя изба́ви:/ Еди́н бо еси́ на́шего спасе́ния вино́вен.

Естество́ челове́ческое, рабо́тающее греху́, Влады́чице Чи́стая,/ Тобо́ю свобо́ду улучи́:/ Твой бо Сын я́ко А́гнец за всех закала́ется.

Вопие́м Ти вси и́стинней Ма́тери Бо́жии:/ прогне́вавшия рабы́ изба́ви,/ Еди́на бо дерзнове́ние к Сы́ну и́маши.

Ин ирмо́с:

Очи́сти мя, Спа́се,/ многа́ бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́ху и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.

Любо́вь к Бо́гу и бли́жнему стяжа́в,/ зако́на и проро́ков исполня́я глави́зну,/ преиму́щую бо всех несосу́дно доброде́тель, о́тче, испра́вил еси́.

Равноа́нгельное на земли́ ты жи́тельство стяжа́л еси́,/ равноа́нгельну же честь Христо́с тебе́ дарова́,/ святы́х чи́ны спутьше́ствующия души́ твое́й посла́в.

Прему́дрости поро́д яви́вся,/ нача́ло прему́дрости возжеле́л еси́ – страх Бо́жий,/ и́мже укрепля́емь, к соверше́нию вме́стному челове́ком, о́тче, дости́гл еси́.

Богоро́дичен: Спа́са и Изба́вителя, Бо́га всех и Го́спода ро́ждши,/ нам пло́тию приобщи́вшася,/ спаса́й, Пречи́стая, призыва́ющия Тя от бед, Влады́чице.

Катава́сия: Обита́я Ио́на:

Конда́к, глас 8.

Подо́бен: Взбра́нной:

Я́ко от младе́нства Бо́гу же́ртва непоро́чная/ прине́слся еси́ доброде́телию, Са́вво блаже́нне,/ садоде́латель быв благоче́стия;/ те́мже был еси́ преподо́бных удобре́ние,/ граждани́н же пусты́нный достохва́лен./ Те́мже зове́м ти:/ ра́дуйся, Са́вво пребога́те.

И́кос:

О отце́в верхо́вниче и преподо́бных красото́,/ по́стников ко Христу́ дерзнове́ние,/ пусты́нный граждани́не и садоде́лателю./ Ка́ко воспою́ твое́ житие́, преподо́бне?/ блиста́еши бо конце́м, я́ко со́лнце./ Тем вопию́ ти:/ ра́дуйся, кра́сная каппадо́ков сла́во;/ ра́дуйся, честно́е вселе́нныя зна́мение;/ ра́дуйся, пусты́ни добре́йшее прозябе́ние;/ ра́дуйся, пра́ведных Боже́ственное наслажде́ние;/ ра́дуйся, я́ко презре́л еси́ теку́щая и тле́нная;/ ра́дуйся, я́ко на Небесе́х со А́нгелы обита́еши;/ ра́дуйся, мона́шествующих исправле́ние и пра́вило;/ ра́дуйся, ленящихся к Бо́гу воздви́жение;/ ра́дуйся, исто́чниче чуде́с Богото́чный:/ ра́дуйся, честны́й ду́ха орга́не;/ ра́дуйся, и́мже украси́ся восто́к;/ ра́дуйся, и́мже за́падная сия́ют;/ ра́дуйся, Са́вво пребога́те.

Песнь 7

Ирмо́с:

Вити́и яви́шася о́троцы любому́дрейшим дре́вле,/ от Богоприя́тныя бо души́, богосло́вяще устна́ми, поя́ху:/ Пребоже́ственный отце́в и наш Бо́же,/ благослове́н еси́.

Зряше в нощи́ у́бо Иа́ков я́ко в гада́нии Бо́га,/ воплоще́н же из Тебе́, све́тлостию яви́ся пою́щим:/ Пребоже́ственный отце́в Бог и препросла́влен.

Зна́мения, е́же в Тебе́, неизрече́ннаго проявля́я сплете́ния,/ со Иа́ковом бо́рется,/ чрез е́же во́льно соедини́ся челове́ком, Чи́стая,/ Пребоже́ственный отце́в Бог и препросла́влен.

Ме́рзок не пропове́дуяй Еди́наго Де́вы Тя Сы́на от Всепе́тыя Тро́ицы,/ и несомне́нною мы́слию, и язы́ком вопия́:/ Пребоже́ственный отце́в Бог и препросла́влен.

Ин ирмо́с:

Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́./ Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ногою,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Отло́жил еси́ привре́менная, ве́чными возме́здився,/ и со А́нгелы лику́еши, я́ко А́нгельское пожи́в житие́./ С ни́миже и пел еси́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Вопие́т бла́годарно ко Го́споду твоя́ вели́кая и всечестна́я Ла́вра,/ жи́теля, и Зижди́теля, и граждани́на тя предлага́ющи, му́дре,/ и хва́лящися зове́т:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Непреста́нно моли́ Го́спода, Са́вво Богому́дре, о па́стве твое́й,/ приле́жно же испроси́ твои́м трудо́м ве́чновати при́сно/ плодонося́щим и любо́вию зову́щим:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Неве́стник Пречи́ст па́че словесе́ Сло́ва воплоще́ния,/ и черто́г, и престо́л пра́вая му́дрствующий Тя имену́ем/ и, ра́дующеся, Твоему́ Сы́ну зове́м:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Катава́сия: Всецаря́ любо́вию уловле́ннии о́троцы:

Песнь 8

Ирмо́с:

О подо́бии зла́те небре́гше треблаже́ннии юноши,/ неизме́нный и живы́й Бо́жий о́браз ви́девше,/ среди́ огня́ воспева́ху:/ осуществова́нная да пое́т Го́спода вся тварь/ и превозно́си́т во вся ве́ки.

Ви́ден бысть на земли́ Тобо́ю/ и с челове́ки поживе́, и́же бла́гостию несравне́нный и си́лою./ ему́же, пою́ще, вси ве́рнии, зове́м:/ осуществова́нная да пое́т Го́спода вся́кая тварь/ и превозно́си́т во вся ве́ки.

Вои́стинну Тя, Чи́стую, возвеща́юще, сла́вим, Богоро́дице./ Ты бо Еди́наго родила́ еси́, от Тро́ицы воплоще́нна./ Ему́же со Отце́м и Ду́хом вси пое́м:/ да пое́т Го́спода вся́кая тварь/ и превозно́си́т во вся ве́ки.

Ин

Ирмо́с:

Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозно́си́те во вся ве́ки.

С весе́лием, преподо́бне, святы́х чи́ны чисте́йшей твое́й души́ предтеку́т/ на место отра́дно в све́тлая селе́ния,/ иде́же пра́ведных ли́цы веселя́тся./ С ни́миже ны́не пое́ши:/ свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозно́си́те Христа́ во ве́ки.

Стра́нна твоя́ чудеса́:/ зве́ри бо укроти́л еси́, ути́шив страсте́й во́лны,/ предглаго́леши бу́дущая проро́ческим да́ром,/ полки́ де́монския прогоня́я,/ язви́ши благомо́щными бде́нии же и моли́твами, и поще́ньми,/ и креста́ си́лою непобеди́мою, Богоно́се.

И́же Моисе́ю пе́рвее от столпа́ веща́вый,/ столп от земли́ до Небесе́ всесве́тел просте́рт тебе́ показа́,/ иде́же ны́не лежи́т терпели́вое твое́ и многострада́льное те́ло./ Ему́же, ве́рою предстоя́ще, благоче́стно пое́м:/ лю́дие, превозно́си́те Христа́ во ве́ки.

Ра́достно па́мять твоя́ соверша́ется, всехва́льне:/ в радостотво́рную бо оде́ялся еси́ доброде́тель,/ и́стинную ри́зу спасе́ния, и чи́стую,/ и светови́дную весе́лия оде́жду,/ в не́йже ны́не, красу́яся, пое́ши непреста́нно:/ свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Неискусобра́чно родила́ еси́, Де́ва пребы́вши,/ и стра́нным Рождество́м Твои́м совокупи́ла еси́ вся,/ вре́менную брань и да́льнее разстоя́ние разруши́вши,/ Христа́, ми́ра да́теля, нося́щи в не́дрех Твои́х./ его́же ве́рно пое́м и превозно́си́м во ве́ки.

Катава́сия: Утро́бу неопа́льно образу́ют:

Песнь 9

Ирмо́с:

Весь еси́ жела́ние, весь сла́дость,/ Сло́ве Бо́жий, Де́вы Сы́не,/ Бо́же бого́в, Го́споди, святы́х Пресвяты́й,/ тем Тя вси с Ро́ждшею велича́ем.

Жезл кре́пости даде́ся естеству ́тле́нному/ Сло́во Бо́жие во утро́бе Твое́й, Чи́стая,/ и сие́ возста́ви, ко а́ду попо́лзшееся./ Те́мже Тя, Всечи́стая, я́ко Богоро́дицу велича́ем.

Ю́же изво́лил еси́, Влады́ко,/ приими́ ми́лостивно моли́твенницу, Ма́терь твою́, о нас,/ и Твоей бла́гости вся́ческая испо́лня́тся;/ да Тя вси я́ко Благоде́теля велича́ем.

Ин ирмо́с:

Ужасе́ся о сем Не́бо,/ и земли́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог яви́ся челове́ком плотски́/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с./ Тем Тя, Богоро́дицу,/ А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Благоуха́ет твоя́ ра́ка духо́вное благово́ние,/ бога́тно веселя́щи твоя́ сы́ны, тя обстоя́щия и́скренно,/ помина́ющия, преподо́бне, А́нгельское твое́ пребыва́ние,/ и тебе́ да́нную све́тлость, и сла́ву, и присносу́щную красоту́.

Прото́ржеся в пусты́ни вода́,/ и земля́ жа́ждущая в бла́то бысть, моли́твами претвори́тся, о́тче, твои́ми:/ по́стничестии бо полки́ сию́ населя́ют, я́ко ре́чну,/ страна́ Иорда́нова процвете́, я́ко крин,/ напая́ема твои́ми слеза́ми.

Све́тлость святы́х на Небесе́х/ я́ко пра́веднику тебе́ возсия́, о́тче,/ Христа́ бо пра́вду и́стинную проявле́нно возлюби́л еси́;/ его́же жи́тельству после́дуя, всеблаже́нне,/ уподо́бився сего́ живоно́сней, я́ко мо́щно бе, святы́ни.

Бога́тным, Богоно́се, сия́я Све́том и ли́ки А́нгельския ви́дя,/ светови́дны обходя́щия Тро́ический Све́т/ и прие́млющия благода́тию Боговиде́ния лучи́,/ не преста́й моля́ оста́вле́ния грехо́в сподо́битися пою́щим тя.

Богоро́дичен: Я́ко всех превы́шши земноро́дных несравне́нными, Чи́стая, пе́рвенствы:/ Бо́га бо, всех тварей Творца́, во утро́бу твою́ вмести́ла еси́./ Того́ моли́ я́ко ми́лостива/ единомышле́ние, мир, благостоя́ние ти́хое Це́рквам дарова́ти.

Катава́сия: Люби́ти у́бо нам:

Свети́лен:

Пусты́ню град сотвори́л еси́ любому́дрыми нра́вы,/ отце́в красото́, Са́вво, о́тче Богому́дре,/ и сию́ соверши́л еси́ мы́сленный рай,/ цвету́щь цве́ты Боже́ственными, единонра́вных мно́жества,/ досто́йно соверша́ющих твою́ честну́ю па́мять.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко иму́щи сострада́тельное и ми́лость ве́лию,/ при́зри, Всепе́тая Богоро́дице Де́во, на мое́ смире́ние/ и страсте́й молву́, и собла́знов жития́ разори́, Отрокови́це,/ и огня́ гее́нскаго изба́ви мя моли́твами Твои́ми.

На хвали́тех стихи́ры, на 4, глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Презира́тель до́льних и пресе́льник,/ рачи́тель Го́рних/ и пусты́нный граждани́н, Са́вво Богому́дрый,/ всем нам пра́здновати повелева́ет/ к Бо́гу отше́ствия его́ ве́рно день спаси́тельный.

Вне пло́ти и ми́ра доброде́тельми быв,/ и те́ми на земли́ в житии́/ просла́вил еси́ Го́спода сла́вы, о́тче му́дре,/ и по достоя́нию от него́ просла́вился еси́,/ и врачева́ний показа́лся еси́ Боже́ственный исто́чник,/ Са́вво Богоприя́тне.

Смире́н, незло́бив, кро́ток, прост,/ молчали́в я́ко был еси́, о́тче,/ па́че челове́ка вои́стинну,/ и невеще́ствен в вещи дом Бо́жий яви́лся еси́, вседосто́йный,/ я́же от него́ прибы́вшая тебе́ дарова́ния/ ми́лостивно подава́я нам.

Сла́ва, глас 6:

Преподо́бне о́тче,/ во всю зе́млю изы́де веща́ние исправле́ний твои́х,/ тем на Небесе́х обре́л еси́ мзду́ трудо́в твои́х,/ де́монския погуби́л еси́ полки́/ и А́нгельския дости́гл еси́ чи́ны,/ и́хже житию́ непоро́чно поревнова́л еси́./ Дерзнове́ние име́я ко Христу́ Бо́гу,/ мир испроси́ душа́м на́шим.

И ны́не: Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная:

Славосло́вие вели́кое. И отпу́ст.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны от кано́на свята́го, пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных его́.

Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми?

Апо́стол к Гала́том, зачало 213.

Аллилу́ия, глас 8: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода:

Стих: Си́льно на земли́ бу́дет се́мя его́.

Ева́нгелие от Матфе́я, зачало 43. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:

Прпdбнагw и3 бGон0снагw nтцA нaшегw сaввы њсвzщeннагw.

На мaлэй вечeрни, стіхи6ры на д7. Глaсъ №.

Знайшли помилку