...
Мінея Місячна,  Грудень

Вересень * Жовтень * Листопад * Грудень * Січень * Лютий * Березень * Квітень * Травень * Червень * Липень * Серпень * Богородичний додаток

← В 28-й день

Грудень

В 30-й день →

День 12345678910111213141516171819202122232425262728293031

В 29-й день

ТранслітераціяЦерковнослов’янськаУкраїнська

Святы́х младе́нец четырена́десяти ты́сящ, Христа́ ра́ди избие́нных от И́рода в Вифлее́ме Иуде́йстем, и преподо́бнаго отца́ на́шего Марке́лла, игу́мена оби́тели Неусыпа́емых

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры святы́х, глас 4.

Подо́бен: Я́ко до́бля:

Сокро́вища сокрове́ннаго/ иски́й, пребеззако́нный/ незло́бивыя закла́ о́троки днесь,/ и Рахи́ль неуте́шна бя́ше,/ непра́ведно зря́щи заколе́ние/ и безвре́менную смерть/ и́хже, пла́каше, боля́щи утро́бою,/ но сия́ весели́тся,/ в не́дрех Авраа́мовых ны́не ви́дящи.

Царя́ Безле́тнаго,/ под ле́том бы́вша,/ царь пребеззако́нный взыска́/ и, не обре́т уби́ти его́,/ младе́нцев пожа́т неискусозло́бное мно́жество,/ я́же соде́ла му́ченики,/ я́ко не мня́ше,/ и гра́жданы Вы́шняго Ца́рствия,/ того́ во ве́ки пребезу́мие облича́ющия.

От Де́вы ро́ждшуся Тебе́, Преве́чный Го́споди,/ и за бла́гость младе́нствовавшу,/ лик младе́нцев приведе́ся/ му́ченическою кро́вию,/ нему́тну ду́шу просвети́в пра́веднейше,/ я́же всели́л еси́ во оби́тели присноживо́тныя,/ И́родову облича́ющи зло́бу/ и суро́вейшее пребезу́мие.

Преподо́бнаго стихи́ры, глас и подо́бен то́йже:

Воздержа́ния о́браз/ показа́лся еси́ мона́шествующим,/ Богоно́се Марке́лле,/ воздержа́нием столп о́гненный,/ взимался Ду́хом, прему́дре,от земли́ на Небеса́,/ и чистоты́ собесе́дник,/ безмо́лвия же и́стинный и́стинно храни́тель/ и му́жества столп одушевле́н,/ пра́вило же к доброде́тели изве́стнейшее.

Страсте́й взыгра́ния/ увяди́л еси́, преподо́бне,/ бде́нием кре́пким, и поуче́нием Писа́ний,/ и моли́твою приле́жною,/ и слез точе́нием./ Те́мже вои́стинну яви́лся еси́/ Влады́це досто́йное жили́ще/ и исцеле́ния ве́рою приходя́щим ты подае́ши,/ безсме́ртнаго сподобля́яся наслажде́ния.

Наслажда́лся ясне́йше/ добро́ты Влады́ки Твоего́,/ зерца́лом разре́шшимся, всеблаже́нне, плотски́м/ и явле́нием, су́щим зде,/ моли́ о чи́сте хваля́щих/ па́мять твою́ всесвяще́нную/ и псалмы́ же и пе́сньми почита́ющих,/ я́ко да улучи́м ми́лость в День Су́дный.

Сла́ва, младе́нцев, глас 8.

Андрея Критскаго: И́род пребеззако́нный,/ ви́дя звезду́, па́че всея́ тва́ри светле́йшую, смуща́шеся/ и млекопита́емыя младе́нцы из объя́тий ма́терних восхища́ше./ Елисаве́т же, взе́мши Иоа́нна,/ ка́мень моля́ше, глаго́лющи:/ приими́ ма́терь с ча́дом./ Гора́ прия́т Предте́чу./ Я́сли же храня́ху сокро́вище,/ Его́же звезда́ возвести́,/ и волсви́ поклони́шася:/ Го́споди, сла́ва Тебе́.

И ны́не, глас то́йже:

Пресла́вное та́инство устроя́ется днесь,/ обновля́ется естество́,/ и Бог Челове́к быва́ет,/ е́же бе, пребы́сть,/ и е́же не бе, прия́т,/ ни смеше́ния претерпе́в,/ ниже́ разделе́ния.

На стихо́вне стихи́ры пра́здника, глас 6.

Подо́бен: Тридне́вен:

Та́инство ужа́сное зрю:/ Бог бо, И́же го́рстию содержа́й всю тварь,/ объе́млется пло́тию в я́слех безслове́сных/ и ру́бищи повива́ется,/ повива́яй мгло́ю мо́ре.

Стих: Из чре́ва пре́жде денни́цы роди́х Тя,/ кля́тся Госпо́дь и не раска́ется.

Безпло́тный воплоща́ется Бог,/ и начина́ется Безнача́льный,/ и по́лный ны́не истощева́ется/ в ма́лом верте́пе от Де́вы,/ и Младе́нец млеко́м пита́ется,/ препитова́я вся́кое дыха́ние.

Стих: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́:/ седи́ одесну́ю Мене́.

Играют в Рождестве́ Христо́ве па́стырие/ и сла́вят со А́нгелы,/ и звезда́ дароно́сит,/ и волсви́ покланя́ются,/ и челове́цы, спасе́ни бы́вше,/ Богоро́дицу велича́ют.

Сла́ва, младе́нцев, глас 8.

Андрея Критскаго: Иису́су ро́ждшуся в Вифлее́ме Иуде́йстем,/ Иуде́йская держа́ва упраздни́ся./ Да игра́ют младе́нцы, за Христа́ закала́еми,/ Иуде́я да рыда́ет:/ глас бо слы́шан бысть в Ра́ме,/ Рахи́ль, пла́чущи, рыда́ет,/ я́коже пи́шет, по ча́дех свои́х,/ младе́нцы бо изби́в, И́род пребеззако́нный/ исполня́ше Писа́ние,/ Иуде́ю насыща́я непови́нныя кро́ве;/ и земля́ у́бо червленя́шеся кровьми́ младе́нцев,/ от язы́к же Це́рковь та́инственне очища́ется/ и в красоту́ одея́ется./ Прии́де И́стина,/ Бог яви́ся в се́ни седя́щим, от Де́вы роди́выйся,/ во е́же спасти́ нас.

И ны́не, глас то́йже. Иоа́нна мона́ха:

Го́споди, в Вифлее́м прише́д,/ в верте́п всели́лся еси́,/ Не́бо престо́л име́я,/ во я́слех восклони́лся еси́,/ его́же во́инства окружа́ют А́нгел,/ па́стырем снизше́л еси́,/ да спасе́ши, я́ко Благоутро́бен, род наш, сла́ва Тебе́.

Тропа́рь святы́м, глас 1:

Боле́зньми святы́х, и́миже о Тебе́ пострада́ша,/ умоле́н бу́ди, Го́споди,/ и вся на́ша боле́зни исцели́,/ Человеколю́бче, мо́лимся.

Сла́ва, преподо́бному, глас 8:

В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся е́же по образу́:/ прии́м бо Крест, после́довал еси́ Христу́/ и, де́я, учи́л еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, вещи безсме́ртней./ Те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бне Марке́лле, дух твой.

И ны́не, пра́здника, глас 4:

Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же наш,/ возсия́ ми́рови свет ра́зума,/ в нем бо звезда́м служа́щии/ звездо́ю уча́хуся/ Тебе́ кла́нятися, Со́лнцу Пра́вды,/ и Тебе́ ве́дети с высоты́ восто́ка./ Го́споди, сла́ва Тебе́.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь пра́здника еди́ножды и младе́нцев еди́ножды.

Сла́ва, преподо́бнаго.

И ны́не, пра́здника.

По 1-й стихологии седа́лен, глас 5.

Подо́бен: Собезнача́льное Сло́во:

Звезды́ сия́нием озари́вшеся,/ от Перси́ды волсви́ приидо́ша в верте́п Вифлее́мский,/ да́ры изря́дны рожде́нному Царю́ от Де́вы и Ма́тере прине́сше благода́рно,/ от язы́ков наставля́еми в поклоне́ние тому́.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

По 2-й стихологии седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Воскре́се из ме́ртвых:

Свире́лей па́стырских уставля́я песнь,/ во́инство а́нгельское возглаша́ет, глаго́ля:/ хвалу́ воспо́йте Боже́ственную, овца́ми владу́щии,/ возопи́йте, пою́ще,/ я́ко роди́ся Христо́с Госпо́дь,/ благоволи́вый спасти́ я́ко Бог род челове́ческий.

Сла́ва, и ны́не, подо́бен то́йже:

Пресла́вно, ве́рнии, та́инство сие́,/ Бог от Де́вы роди́ся, я́коже весть./ чи́ни А́нгельстии, уди́вльшеся снизхожде́нию его́, зову́т, воспева́юще:/ я́ко роди́ся Христо́с Госпо́дь,/ благоволи́вый спасти́ я́ко Бог род челове́ческий.

Кано́н пра́здника кир Космы, глас 1 со ирмосо́м на 6 (зри день 25-й) и святы́х два кано́на на 8. Кано́н святы́х младе́нцев на 4, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Предели́в пучи́ну чермну́ю Бог,/ фарао́на погрузи́вый в ней,/ прове́д Моисе́я немо́кренно в пусты́ню/ и о дожди́в ма́нну в снедь лю́дем Изра́илевым,/ я́ко си́лен.

Звезда́ возсия́ в Вифлее́ме/ и Еде́ма от мра́чный разреши́ кля́твы,/ и спасе́ния день да́руется родонача́льником,/ из де́вственна о́блака просия́вый Иису́с,/ су́щих во тьме просвеще́ние.

Три́знище днесь младе́нцев отве́рзеся ве́рным за Христа́ и Бо́га,/ враго́в облича́я нача́ла и вла́сти/ и И́родов облича́я му́жески мла́доумный гнев смы́сленно.

Богоро́дичен: Боже́ственное утвержде́ние и стена́ неруши́ма, Чи́стая,/ и мы́сленный мост при́сно,/ и необори́мь столп, и основа́ние, и покро́в,/ его́же ра́ди спаса́емся вси от бед,/ Ты еси́ вои́стинну.

Кано́н преподо́бнаго, глас 6.

Песнь 1

Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Обновля́ется тварь, и земны́х естество́ новотвори́тся/ пло́тию Творца́ всех, па́че ума́ Христа́ ражда́ема/ из Чи́стыя и Пресвяты́я Ма́тере.

Ра́зум прие́м, о́тче, от Бо́га и́стины,/ и непреста́нно взыска́в его́ житие́м, Марке́лле, чи́стым,/ и Боже́ственным и доброде́тельми угоди́л еси́.

Богоро́дичен: Земля́ оте́ческия кля́твы, я́же во Еде́ме, избавле́ние прия́т:/ на ней Изба́вителю ро́ждшуся, Чи́стая, из Тебе́,/ и обно́вльшу ю, и освяти́вшу.

Песнь 3. Ин. Младе́нцев

Ирмо́с: Утвержда́яй гром и созида́яй дух,/ утверди́ мене́, Го́споди,/ да Тя пою́ и́стинно/ и творю́ во́лю твою́,/ я́ко несть свят, я́ко Ты, Бо́же наш.

Де́вственною две́рию проше́д, Соде́тель и Бог наш/ плотски́й дом Себе́ созда́ неизглаго́ланно, и Младе́нец бысть,/ и во я́слех восклони́ся.

Све́рстницы де́ти – страда́льцы Христо́ва вопло́щения,/ И́родово неразу́мное ослепи́ша неи́стовство/ и о́чи всесве́тлии Це́ркве яви́шася.

Богоро́дичен: Из Тебе́ безо́тчий яви́ся, безма́терен пре́жде веко́в Госпо́дь,/ и зи́ждется преесте́ственно, и назда́ние да́рует су́щим из Ада́ма обоже́ния, Де́во Неискусобра́чная.

Ин. Преподо́бнаго

Ирмо́с: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.

Облацы, ка́плите на зе́млю сла́дость весе́лия:/ из о́блака бо све́тла возсия́ Христо́с,/ в верте́пе плотски́ па́че вся́кия мы́сли ражда́емь.

Тве́рдостию души́ на враги́ мы́сленныя вооружи́вся, Богоно́се,/ посе́кл еси́ тех ополче́ния держа́вно/ и побе́ды увя́злся еси́ венце́м.

Богоро́дичен: От Пречи́стых Твои́х, Чи́стая, и честны́х крове́й вопло́щся неизрече́нно,/ Сло́во Бо́жие показа́, я́ко Бог тва́рей, Тя всех Влады́чицу.

Конда́к и и́кос пра́здника.

Конда́к младе́нцев, глас 6.

Подо́бен: Е́же о нас:

В Вифлее́ме ро́ждшуся Царю́, волсви́ от Перси́ды с да́ры прихо́дят,/ звездо́ю свы́ше наставля́еми,/ но И́род смуща́ется и пожина́ет младе́нцы, я́ко пшени́цу,/ и рыда́ет себе́,/ я́ко держа́ва его́ вско́ре разори́тся.

Конда́к преподо́бнаго, глас 8.

Подо́бен: Взбра́нной

Я́ко звезда́,кра́сно сия́я,/ от Ефе́са провозсия́л еси́ нам, всеблаже́нне, пости́жно,/ и доброде́тельми возгреме́л еси́,/ наста́вник и́ноком мно́гим быв, преподо́бне,/ того́ ра́ди и ца́рствующий град просвети́л еси́,/ и сего́ ра́ди вопие́м ти:/ ра́дуйся, о́тче всеблаже́нне Марке́лле.

И седа́лен младе́нцев, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́:

Ро́ждшемуся днесь от Де́вы младе́нцев во́инство/ я́ко Творцу́ и Царю́ прия́тная прино́сятся заколе́ния,/ предложе́нная Христу́ ве́ры ра́ди.

Сла́ва, преподо́бному, глас 4.

Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Чистоты́ у́гльми предочи́стив ду́шу,/ те́ло обузда́л еси́ к нетле́нней кре́пости, всехва́льне Марке́лле,/ тем и показа́лся еси́ оби́телище Боже́ственное,/ неду́ги отгоня́я и просвеща́я ве́рою при́сно приходя́щия к тебе́/ и восхваля́ющим тя.

И ны́не, глас то́йже.

Подо́бен: Удиви́ся Ио́сиф:

Удиви́ся, уве́дев, И́род, царь лю́тый,/ ища́ я́ростию, проти́ву боря́ ро́ждшемуся на земли́ Царю́, ю́ному Христу́,/ и, боя́знию и стра́хом мно́гим содержи́мь,/ посыла́ет во́инство уби́ти с я́ростию де́ти, в Вифлее́ме младе́нствующия,/ ку́пно с ни́ми уби́ти покуша́яся Созда́теля, за благоутро́бие обнища́вшаго:/ из де́вственныя бо утро́бы произы́де, спасти́ хотя́ род наш.

Песнь 4. Ин. Младе́нцев

Ирмо́с: Услы́шах слух Твой и убоя́хся, проро́к глаго́лаше,/ разуме́х дела́ Твоя́, и удиви́хся, и возопи́х:/ сла́ва си́ле Твоей, Го́споди.

Де́ва и Не́бо, Небе́сныя и земны́я,/ Рождество́м хода́тайствовавши, па́че ума́ примири́/ и вражды́ средосте́ние разори́.

Младе́нец мно́жество му́ченически, по Бо́зе всех пострада́вше, по́чести страда́ния от него́ прие́млет:/ и́хже ра́ди И́род весьма устыде́ся.

Богоро́дичен: Боже́ственное Сло́во во утро́бе заче́нши, стра́шным Сло́вом/ па́че сло́ва породила́ еси́ пло́тию, Всенепоро́чная./ Те́мже Тя, Богоро́дицу, сла́вим.

Ин. Преподо́бнаго

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Ви́девше, Го́споди, е́же в верте́пе Твое́ сни́тие,/ чи́нове мы́сленнии стра́хом ужасо́шася/ и воспе́та, Христе́, недомы́сленную твою́ ми́лость.

Боле́зни, преподо́бне, и по́ты твоя́ с кро́вными струя́ми младе́нцев сме́шени, Марке́лле,/ Ро́ждшемуся пло́тию да́ры че́стны принесо́шася.

Богоро́дичен: Кра́сну Тя добро́тою, преоблиста́ющую/ Сы́на Твоего́ заре́ю, язы́честии дароно́сцы, Чи́стая, ви́девше,/ виде́ние но́во и пресла́вно воспе́ша.

Песнь 5. Ин. Младе́нцев

Ирмо́с: Возсия́й ми, Го́споди, свет повеле́ний Твои́х,/ я́ко к Тебе́ дух мой у́тренюет и пое́т Тя:/ Ты бо еси́ Бог наш,/ и к Тебе́ прибега́ю, Царю́ ми́ра.

Чу́вственное у́бо со́лнце о́блаки покрыва́ется,/ У́мное же и Всеневеще́ственное, безме́рным благоутро́бием в плоть оде́явся,/ в верте́пе днесь пелена́ми повива́ется нас ра́ди.

Скве́рноуби́йства кровьми́ И́род оскверня́ется:/ Влады́ку бо всех,Бо́га и Царя́,уби́ти покуша́яся,/ на о́троки неи́стовствует и свире́пствует лю́те.

Богоро́дичен: Заре́ю моли́твы Твоей, Богоро́дйтельнице Чи́стая,/ слепоту се́рдца моего́ озари́,/ я́ко еди́на свети́льника Го́спода/ и сла́вы со́лнце возсия́вши Христа́.

Ин. Преподо́бнаго

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Прелива́ется ча́ша благоутро́бия Твоего́, Христе́, во творе́ния вся,/ и оби́льно сия́ ми́лости испо́лни,/ пло́тию я́вльшуся и ро́ждшуся Тебе́.

Ве́щнаго, преподо́бне, души́ помраче́ния/ и вся́кия земны́я и тле́нныя красоты́/ боле́зньми очи́стив твоего́ по́стничества,/ равноа́нгелен показа́лся еси́ в ми́ре, Марке́лле.

Богоро́дичен: Струи́ источи́ мы́сленныя безсме́ртия/ из Тебе́ пло́тию рожде́йся в верте́пе, Чи́стая,/ и челове́ческое естество́ напои́ нетле́нием,/ обогати́в сие́, я́ко Благоутро́бен.

Песнь 6. Ин. Младе́нцев

Ирмо́с: Бу́ря мя мно́гих согреше́ний мои́х потопля́ет,/ и изнемога́ет дух мой;/ но Ты, Го́споди,/ я́ко ми́лостив, сшед,/ возведи́ живо́т мой.

Боже́ственное вопло́щения Сло́ва соверша́ется днесь та́инство, Богоро́дице:/ Тобо́ю бо яви́ся пло́тию Бог Преве́чный,/ да обожи́т прия́тие.

Рахи́ль, у́бо чад пла́чущи,/ дре́вле провозвести́ за Христа́ младе́нцев, прие́мших безго́дное заколе́ние;/ тем и отрица́шеся, уте́шитися не хотя́щи.

Богоро́дичен: Боже́ственное Рождество́ Твое́, Всесвята́я,/ прозя́бшую пресече́ в рай кля́тву/ и, стезю́ дре́ва жи́зни челове́ком отве́рзши,/ благослове́ние источи́.

Ин. Преподо́бнаго

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.

Ми́ра благово́ннейшая издаде́ земля́ в себе́ па́че смы́сла,/ неистоще́ннаго ми́ра, от Чи́стыя пло́тию источи́вшаго/ и челове́ки благово́ния Боже́ственнаго испо́лнившаго.

Жития́ привре́менное и нестоя́нное му́дре усмотри́в, Марке́лле,/ к присностоя́щим душе́вное возвы́сил еси́ жела́ние,/ е́же получи́л еси́ боле́зньми по́стничества.

Богоро́дичен: Ражда́ется безле́тный Бог Сло́во во пло́ти из Тебе́, Де́во Пречи́стая,/ да жи́знь безле́тную челове́ком,/ и насле́дие ве́чное, и сла́ву пода́ст нетле́нную.

Конда́к, глас 4.

Подо́бен: Яви́лся еси́:

Звезда́ волхвы́ посла́ к Ро́ждшемуся,/ и И́род непра́ведное во́инство посла́ лю́то,/ уби́ти мня во я́слех/ я́ко Младе́нца лежа́ща.

И́кос:

Го́рним и до́льным, ны́не вку́пе веселя́щимся/ во явле́нии всех Царя́,/ И́род сам то́кмо с пророкоуби́йцы Иуде́и соболе́знует: ле́по бо самым им то́кмо рыда́ти,/ не бо от ны́не ца́рствовати и́мут;/ но ца́рство Госпо́дне и еще́ держа́вствовати и́мать,/ де́рзости враго́в отража́ющее/ и мно́жества ве́рных созыва́ющее/ с честны́ми младе́нцы взира́ти/ и́же во я́слех я́ко Младе́нца лежа́ща.

Песнь 7. Ин. Младе́нцев

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоей, Го́споди.

Весели́тся днесь Вифлее́м с на́ми,/ Тя бо, Невмести́маго, в верте́пе прие́млет,/ благослове́н еси́, – вопия́, – еди́н Бог оте́ц на́ших.

Незло́бива жертва и нескве́рная за Тя предзакала́ется, Бо́жий Сло́ве, вопию́щи:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, небу́рное покая́ния приста́нище,/ в не́же прибега́юще, Богоро́дице, зове́м:/ благослове́на еси́ Еди́на, ро́ждшая Бо́га оте́ц на́ших.

Ин. Преподо́бнаго

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Поколеба́вшуюся безбо́жием всю тварь И́же в верте́пе Рожде́йся/ утверди́ позна́нием Свои́м па́ки, непреста́нно зову́щую Ему́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Огне́м у́бо по́стничества попали́л еси́, Марке́лле, плотски́я сла́сти,/ безстра́стия же росо́ю напои́л еси́ ду́шу, вопия́ Христу́ све́тло:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ви́де вся тварь, Богоневе́сто, Боже́ственная вели́чия Твоя́,/ пло́тию из Тебе́ Влады́це всех и Бо́гу ро́ждшуся во гра́де Вифлее́ме,/ и с па́стырьми и волхвы́ Тя воспе́.

Песнь 8. Ин. Младе́нцев

Ирмо́с: Вся́ческая, Влады́ко, прему́дростию Твое́ю соста́вил еси́,/ земли́ же па́ки утверди́л еси́, я́коже ве́си, дно,/ основа́нием водрузи́вый на вода́х безме́рных./ Тем вси вопие́м, воспева́юще:/ благослови́те, дела́ Госпо́дня, непреста́нно Го́спода.

А́нгели сла́вят власть Ро́ждшагося,/ па́стырие чудя́тся, и волсви́ покланя́ются,/ Небеса ́возвеща́ют звездо́ю Зижди́теля;/ с ни́миже вси, воспева́юще, вопие́м:/ благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Мно́жество неискусозло́бное во́инствует Влады́це днесь кро́вию/ и на И́рода тве́рдо вооружа́ется, Тебе́, Христе́, ро́ждшуся./ Тем вси вопие́м, воспева́юще:/ благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Де́ву Тя, Чи́стая, храм, и дверь, и о́блак,/ купину́ неопали́му, и ста́мну ма́нны, и жезл прозя́бший,/ киво́т, и све́щник, и скрижа́ли Заве́та,/ го́ру святу́ю, из нея́же ка́мень отсече́ся,/ проро́цы Бо́жии пропове́даша.

Ин. Преподо́бнаго

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Светоно́сною тварь оде́ждею одева́ется,/ и пе́рвое се́тование все отложи́,/ Обнови́телю и Влады́це ро́ждшуся на земли́:/ его́же превозно́сим во ве́ки.

Вооружи́вся доброде́тельми, преподо́бне Марке́лле,/ ополче́ния де́монов побори́л еси́,/ и я́ко победи́тель на ты́я взял еси́ одоле́ния,/ и чуде́с благода́ть от Бо́га прия́л еси́.

Богоро́дичен: И́же из Тебе́ в верте́пе роди́выйся, Всенепоро́чная,/ ве́чныя челове́ком оби́тели угото́ва/ и́скренно, Богоро́дице, пою́щим Тя/ и превознося́щим несказа́нное Твое́ Рождество́.

Песнь 9. Ин. Младе́нцев

Ирмо́с: Я́ко сотвори́ мне вели́чия Си́льный,/ и свя́то И́мя его́,/ и ми́лость его́/ в род и род боя́щимся его́.

Весь в Тебе́ вмеща́ется,/ и́же в не́дрех сый Отца́,/ и зи́ждется Зижди́тель Небесе́,/ и истощава́ется мене́ ра́ди,/ и, в пелена́х пови́вся, разреша́ет прегреше́ний плени́цы.

В Ра́ме слы́шася Рахи́ли го́рькое рыда́ние,/ плач же, и увы́, и сокруше́ние:/ скверноуби́йца бо враг, на ча́да Вифлее́мская, И́род показа́ся.

Богоро́дичен: Рождество́м Твои́м, Де́во, обожи́хомся,сме́ртнии:/ Бо́га бо, Пита́теля всех и единосла́вна Отцу́,/ и ражда́еши, и млеко́м пита́еши./ О, стра́ннаго чудесе́!

Ин. Преподо́бнаго

Ирмо́с: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не смеют чи́ни А́нгельстии взира́ти;/ Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Позна́на показа́ся, Христе́, ми́лость,/ я́же па́че ума́, Твоего́ Человеколю́бия язы́ком:/ пло́тию бо, Влады́ко, обнища́л еси́,/ да прича́стники бога́тства лучшаго, Го́споди, сотвори́ши ны,/ я́ко Благ и Многоми́лостив.

Крест на ра́мена взем, блаже́нне, Христо́в,/ и, сего́ стра́сти подража́я,/ распя́лся еси́ ми́ру весь, о́тче Марке́лле:/ прича́стник бо был еси́ воскресе́ния и сла́вы лу́чшия,/ в нея́же нас помина́й.

Богоро́дичен: Сы́ны Бо́жия ны соде́ла рожде́йся пло́тию Бог из Тебе́, Всечи́стая,/ и пе́рвое даде́ достоя́ние того́ прие́мшим,/ и Богома́терь Тя славосло́вящим приле́жно, и велича́ющим.

Свети́лен младе́нцев.

Подо́бен: Крест храни́тель:

Зла́чную ни́ву младе́нец, богобо́рствуя И́род,/ посла́в, незре́лую пожа́, окая́нный,/ и, ро́ждшагося Го́спода не возмо́г убйти,/ вся́каго сра́ма исполня́ется.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника:

Посети́л ны есть свы́ше Спас наш, Восто́к восто́ков,/ и су́щии во тьме и се́ни обрето́хом и́стину:/ и́бо от Де́вы роди́ся Госпо́дь.

На хва́литех стихи́ры, святы́м на 4, глас 1.

Самогла́сны. Киприаново:

Пречи́стому Твоему́ Рождеству́,/ Христе́ Бо́же,/ первая жертва бысть младе́нцы:/ И́род бо я́ти Тя, нея́таго, восхоте́в, не позна́,/ му́ченический приводя́ Тебе́ лик./ Тем Тя мо́лим, вочелове́чшагося,/ спасти́ ду́ши на́ша.

Глас 2:

Во уши Го́спода Савао́фа вни́де заколе́ние ва́ше,/ младе́нцы честни́и:/ того́ бо ра́ди кровь пролия́сте,/ и в не́дрех Авраа́мовых почива́ете,/ и И́родову во ве́ки ме́рзскую зло́бу отри́нусте/ си́лою ро́ждшагося Христа́.

Глас 3:

Ме́рзско И́родово детоуби́йство,/ ме́рзскаго убие́ния его́ ра́ди,/ и чи́ста дете́й же́ртва,/ я́ко све́рстных Христу́ на́шего спасе́ния,/ но́ваго закла́ния предпожре́на и предпосла́на./ Не пла́чи, Рахи́ль, чад, помина́ющи не́дра Авраа́мова,/ иде́же всех есть веселя́щихся жили́ще.

Сла́ва, глас 5:

Преподо́бне о́тче,/ не дал еси́ сна твои́м очесе́м,/ ни ве́ждом твои́м дрема́ния,/ до́ндеже ду́шу и те́ло от страсте́й свободи́л еси́/ и тебе́ сама́го угото́вал еси́ ду́ха жили́ще:/ прише́д бо, Христо́с со Отце́м/ оби́тель в тебе́ сотвори́;/ и Единосу́щныя Тро́ицы уго́дник быв,/ великопропове́дниче о́тче наш Марке́лле,/ моли́ спасти́ся нам.

И ны́не, глас то́йже:

Зря́щи Тя, тварь вся,/ в Вифлее́ме пло́тию ражда́ема,/ Созда́теля и Зижди́теля всех,/ новотвори́тся па́ки и обновля́ется;/ со́лнца же свет простре́, и земля́ ра́дуется,/ волсви́ из Перси́ды Царю́ всех да́ры прино́сят./ Па́стырие чудя́тся, уди́вльшеся́,/ и Бо́гу во пло́ти с Ро́ждшею покланя́хуся./ О, чудесе́! Пита́тель пита́ется Ма́терию Всечи́стою/ ра́ди мирска́го спасе́ния и обновле́ния.

На стихо́вне стихи́ры, глас 6.

Подо́бен: А́нгельския:

Воспе́ша Христа́, от Де́вы ро́ждшася, го́ры и хо́лми,/ и удо́лия, и поля́;/ Звезда́ же Сего́ волхво́м с Небесе́ показа́,/ лежа́ща я́ко Младе́нца в верте́пе,/ те́лом ра́бским оде́яна./ К Нему́же зове́м: благослове́н рожде́йся,/ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Стих: Из чре́ва пре́жде денни́цы роди́х Тя,/ кля́тся Госпо́дь и не раскается.

Что Твоя́ мно́гая и недомы́сленная нищета́,/ ея́же ра́ди обогати́ся Ада́м Боже́ственными? –/ вопия́ше Де́ва,/ на объя́тиих держа́щи Емману́ила,/ Бо́га и Зижди́теля,/ плоть от Ней прие́мшаго./ К Нему́же зове́м:/ благослове́н рожде́йся,/ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Стих: Рече́ Госпо́дь Го́споведи моему́:/ седи́ одесну́ю Мене́.

У́тро мы́сленное/ возсия́ла еси́, Де́во, Со́лнце Христа́,/ на объя́тиих Твои́х держа́щи,/ И́мже просвеща́ется сло́весное естество́ все/ сия́нием позна́ния соверше́ннаго/ и нетле́ния сподобля́ется,/ ве́рно зову́щее:/ благослове́н рожде́йся,/ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Сла́ва, глас и подо́бен то́йже:

Ны́не на земли́ явля́ется Отроча́,/ и́же от Отца́ рожде́йся пре́жде век:/ ра́дуйся, вся тварь, Небеса ́да веселя́тся,/ ви́дящи у́бо пре́жде отринове́нныя,/ па́ки Бо́гу присвое́ны,/ и тому́ зову́щия:/ благослове́н рожде́йся,/ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

И ны́не:

Усты́ приснопла́менными воспева́ют/ Небе́сных преми́рныя Си́лы ро́ждшагося в верте́пе/ за неизрече́нную ми́лость;/ язы́ки и мы пе́ти/ бре́нными да сподо́бимся,/ непреста́нно тому́ зову́ще:/ благослове́н рожде́йся,/ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны пра́здника, от кано́на песнь 7-я, и святы́х младе́нцев песнь 6-я.

Проки́мен, глас 6: Хвали́те, о́троцы, Го́спода,/ хва́лите и́мя Госпо́дне.

Стих: Вселя́я непло́довь в дом, ма́терь, о ча́дех веселя́щуся.

Апо́стол к Коринфяном, зача́ло 180.

Аллилу́ия, глас 5: Проли́яша кровь их, я́ко во́ду.

Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 4.

Прича́стен: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде:

Преподо́бных отце́в Пече́рских Ма́рка и Фео́фила, в Бли́жних пеще́рах почива́ющих

ВЕ́ЧЕР

Блаже́н муж: 1-й антифо́н.

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся:

Дом доброде́телей хотя́ созда́ти,/ терпе́ния основа́ние положи́л еси́, преблаже́нне о́тче Ма́рко,/ бу́рное же страсте́й мо́ре/ ти́хими смире́ния ве́тры укроти́л еси́/ и врага́, ю́ностными по́хотьми и сластьми́ паля́щаго,/ в бе́здне поще́ний потопи́л,/ поспе́шеством же Бо́жия благода́ти/ безмяте́жно пучи́ну жи́зни сея́ проше́д,/ жела́емаго кра́я дости́гл еси́,/ иде́же ны́не Христу́ предстоя́,/ моли́ дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Мно́гим, на пути́ жития́ заблужда́ющим/ и жестосе́рдием зва́ния Небе́снаго отрица́ющимся,/ глас Госпо́день, призыва́ющ на ве́черю Небе́сную, преподо́бне, я́ко услы́шал еси́,/ молвы́ ве́ка сего́ оста́вил еси́/ и, спе́шно поте́к, име́я свети́льник, любо́вию предукра́шен,/ вшел еси́ в Черто́г Небе́сный,/ в о́ньже вни́ти и мы да сподо́бимся, мо́лим тя,/ моли́ся приле́жно Влады́це/ и испроси́ душа́м на́шим мно́жество щедро́т и ве́лию ми́лость.

Ве́ка сего́ любо́вь преходя́щую/ и плоть, сластьми́ ласкосе́рдствующую, преблаже́нне о́тче, презре́в,/ любо́вию приснопребыва́ющею ум свой в Бо́га впери́л еси́,/ его́же ра́ди, крест свой взе́мши,/ вся у́ды распя́л еси́/ и, ми́роде́ржца умертви́в, был еси́ по́стником сия́ние, преподо́бным украше́ние./ С ни́миже предстоя́ Влады́це,/ не закосни́ того́ моли́ти,/ дарова́ти душа́м на́шим ми́р и ве́лию ми́лость.

И́ны стихи́ры, глас 1.

Подо́бен: Прехва́льнии му́ченицы:

Ма́рко преблаже́нне,/ ты, любве́ ра́ди Христо́вы простра́нное житие́ оста́вив,/ в тесную пеще́ру всели́лся еси́,/ в не́йже да вы́ну па́мять и час сме́ртный пред очесы́ име́еши,/ гро́бы свои́ми рука́ми бра́тии уме́ршей угото́вал/ и свое́ к Бо́гу отше́ствие прови́дел еси́./ Ему́же ны́не предстоя́,/ моли́ дарова́ти душа́м на́шим ми́р и ве́лию ми́лость.

О́тче преподо́бне,/ твоего́ гла́са ме́ртвии услы́шавше,/ веле́нию твоему́ повину́шася/ и, прие́мше дыха́ние па́ки, ожида́ху,/ до́ндеже им повели́ши к жела́емому отыти́ Владьще,/ Ему́же и ты по кончи́не свое́й предстоя́,/ приле́жно моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим безконе́чную жи́знь и ве́лию ми́лость.

О́тче досточу́дне,/ ты, мно́гими труды́ себе́ обложи́в,/ свире́пеющаго дома́шняго врага́ своего́ смири́л еси́/ и, вери́гами того́ связа́в,/ покори́л еси́ ду́ху,/ те́мже был еси́ и́ночествующим похвала́,/ с ни́миже моли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим ми́р и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 2:

Кто испове́сть по достоя́нию труды́ и по́двиги твоя́,/ преподо́бне о́тче?/ Отне́ле бо прия́л еси́ а́нгельский на ся о́браз,/ не дал еси́ те́лу своему́ упокое́ния,/ но о́чи возводи́л ко Го́споду,/ устне́ же устро́евал еси́ вы́ну на моли́тву,/ слух твой простира́л еси́ к слы́шанию сло́ва Бо́жия,/ ру́це утвержда́л еси́ на копа́ние гробо́в./ Блаже́н еси́, все́ми у́ды Христу́ рабо́тав,/ ему́же ны́не предстоя́,/ моли́ умири́ти ми́р и спасти́ ду́ши на́ша.

И ны́не, пра́здника, глас 1:

Сла́ва в Вы́шних Бо́гу,/ в Вифлее́ме слы́шу от Безпло́тных днесь,/ на земли́ ми́р Благоволи́вшему бы́ти./ ны́не Де́ва Небе́с ши́рши,/ возсия́ бо свет омраче́нным/ и смире́нныя возвы́си, а́нгельски пою́щия:/ сла́ва в Вы́шних Бо́гу.

Вход. Проки́мен дне и чте́ния три преподо́бническая (зри день 30-й).

На стихо́вне стихи́ры пра́здника, глас 6 (зри день сей выше).

Сла́ва, преподо́бному, глас 8:

Прииди́те, лю́дие, днесь,/ в ле́тнюю па́мять Богоно́снаго отца́ соше́дшеся,/ ви́дите, ка́ко в мертвенном сем теле сый,/ сме́ртию облада́ше,/ сло́вом воззва́в ме́ртвыя́,/ и послу́шаху гла́са его́:/ ов еле́й возлия́ сам на ся,/ ов же повеле́нием ме́сто свое́ уступа́ше ино́му,/ ин же по кончи́не, па́ки ожив, пребы́сть,/ до́ндеже угото́вася ме́сто ему́./ Сего́ у́бо, я́ко толи́ку благода́ть от Бо́га прие́мша,/ похва́льными пе́сньми ублажа́юще, мо́лим:/ да молится о нас Христу́,/ е́же воздви́гнути нас от прегреше́ний на́ших/ и изба́вити от бед ду́ши на́ша.

И ны́не, пра́здника, глас то́йже:

Го́споди, в Вифлее́м прише́д,/ в верте́п всели́лся еси́,/ Не́бо престо́л име́я,/ в я́слех восклони́лся еси́,/ его́же во́инства окружа́ют А́нгел,/ к па́стырем снизше́л еси́,/ да спасе́ши, я́ко Благоутро́бен, род наш,/ сла́ва Тебе́.

Тропа́рь, глас 1:

Умертви́в плотски́я по́хоти мно́гим воздержа́нием/ и копа́нием гробо́в святы́м,/ при́сно, а́ки мертв, в пеще́ре живя́,/ ме́ртвыя повеле́нием свои́м воздвиза́л еси́,/ Ма́рко прехва́льне,/ мертви́ и на́ша мудрова́ния плотска́я/ и наста́ви нас на тече́ние доброде́телей,/ моля́ о нас Еди́наго Человеколю́бца.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

НА У́ТРЕНИ

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 1.

Подо́бен: Лик а́нгельский:

Глас Боже́ственный в се́рдце свое́м приемь,/ ми́р оста́вил и зва́нию Го́спода своего́ после́довал еси́./ Тем крест, а́ки жезл, в ру́це свой вземь,/ ти́хо о нем жития́ сего́ мо́ре преше́л еси́,/ мы́сленнаго же фарао́на в бе́здне трудо́в свои́х потопи́л еси́/ и был еси́ преподо́бным украше́ние, Ма́рко досточу́дне.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника. или́ сей Богоро́дичен:

Глас Гаврии́лов прино́сим Ти, Чи́стая Де́во:/ ра́дуйся, заче́ншая Творца́ всех, Бо́га,/ и обно́вльшая обетша́вшее челове́ческое естество́;/ ра́дуйся, я́ко была́ еси́ в рождестве́ Де́ва/ и по рождестве́ па́ки Де́ва пребыва́еши.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 5.

Подо́бен: Собезнача́льное Сло́во:

Кто по достоя́нию испове́сть Человеколю́бче Твое́ к земны́м, Влады́ко,/ я́ко крест Твой дал еси́ им в по́мощь,/ его́же и уго́дник Твой, в ру́це прие́мь, победи́ вся де́монския полки́:/ сей бо бысть ему́ броня́ и шлем спасе́ния,/ сей бысть пи́ща и питие́ сла́дкое,/ сей бысть ему́ сла́ва и пред преподо́бными украше́ние.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника. или́ сей Богоро́дичен:

Кто досто́йно восхвали́т Рождество́ Твое́, Пречи́стая,/ безсе́менно бо зачала́ еси́ от Ду́ха Свята́го/ и пре́жде век от Отца́ рожде́нное Сло́во в ле́то родила́ еси́./ Тем Тя, я́ко и́стиннаго Бо́га на́шего Ма́терь,/ в пе́снех, чту́ще, пое́м и велича́ем.

По полиеле́и седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Прему́дрости:

Труды́ и по́двиги твоя́ кто испове́сть, преблаже́нне,/ ве́рен бо раб Го́споду своему́ быв/ и ве́рне тому́ служа́, вве́ренный тебе́ тала́нт умно́жил еси́/ и с благи́ми де́латели дина́рий жи́зни ве́чныя прия́л еси́./ Те́мже, я́ко име́я дерзнове́ние,/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

В ле́ности проводя́ живота́ моего́ вре́мя,/ погуби́х тала́нт, вве́ренный ми от Го́спода моего́,/ и, ны́не лише́н Бо́жия благода́ти, к Тебе́ зову́, Чи́стая:/ ма́терними Твои́ми моли́твами бу́ди мне Хода́таица бла́га к Человеколю́бцу Бо́гу,/ помяни́ сродно́е Свое́ промышле́ние о рабе́х Твои́х/ и испроси́ согреше́ний проще́ние/ любо́вию чту́щему и благоче́стно покланя́ющемуся всесвято́му Рождеству́ Твоему́.

Степе́нна, 1-й антифо́н, 4-го гла́са.

Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.

Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Вся́кое дыха́ние:

Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 44.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 2: Кто испове́сть по достоя́нию труды́ и по́двиги твоя́: (зри на вече́рни сла́вник).

Кано́н пра́здника на 6 (зри день 25-й) и преподо́бных на 6, глас 1.

Песнь 1

Ирмо́с: Пои́м, вси лю́дие,/ от го́рькия рабо́ты фарао́ни Изра́иля Изме́ншему/ и во глубине́ морсте́й нога́ми не мо́крыми Наста́вльшему/ песнь побе́дную,/ я́ко просла́вися.

Пои́м вси, соше́дшеся в пречестны́й храм сей восхвали́ти Бо́жия уго́дника па́мять,/ я́ко сла́вно о И́мени Христа́ Го́спода своего́ просла́вися.

А́нгельский о́браз на ся прие́мь,/ а́нгельски в пеще́ре пожи́л еси́, свя́те,/ копа́я же свои́ма рука́ма места́ мно́га бра́тии усо́пшей,/ преше́л еси́ от сих в мест́а кро́ва ди́вна пе́ти Го́сподеви:/ сла́вно просла́вися.

Смерть да име́еши пред очи́ма свои́ма, о́тче,/ гро́бы копа́л еси́ бра́тиям, ко Христу́ отше́дшим, на плеща́х персть износя́,/ те́мже по кончи́не честна́ пред Го́сподем смерть твоя́ бысть, блаже́нне,/ и со А́нгелы прославля́ющемуся в святы́х Свои́х Бо́гу пое́ши:/ я́ко просла́вися.

Любве́ ра́ди ко всем тружда́яся,/ ту́не устроя́л еси́ гро́бы, ничесо́же ни от кого прие́мля,/ ча́я то́кмо воздая́ния от Бо́га,/ темже ны́не мзда твоя́ мно́га на Небеси́, преподо́бне, иде́же пое́ши Бо́гу:/ я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: Пресла́вную Тя Ма́терь Бо́жию во всех ро́дех кто досто́йно восхвали́ти мо́жет?/ Те́мже ни аз вы́ше ума́ дерза́ю,/ то́кмо а́нгельское приношу́ целование: ра́дуйся.

Песнь 3

Ирмо́с: Утверди́ мене́, Христе́, на недви́жимом ка́мени за́поведей Твои́х/ и просвети́ мя све́том лица́ Твоего́:/ несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Утвержде́н на ка́мени за́поведей Госпо́дних,/ дом Ду́ха Свята́го хотя́ бы́ти,/ окова́л еси́ чре́сла твоя́ желе́зы, блаже́нне,/ е́же на всяк день, проходя́щи ду́шу твою́, разжже́ тя пе́ти:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

Поста́вив враты́ моли́тву чи́сту и сте́ну тве́рду поще́ние зе́льно,/ от креста́ бо ме́дяна то́кмо пия́л еси́ во́ду,/ храм непристу́пен и стра́шен враго́м показа́лся еси́, о́тче,/ и́хже до конца́ победи́в, с весе́лием воспева́л еси́:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

Бде́ние, пост и препоя́сание чресл желе́зы, а́ки ору́жие, на ся прие́м,/ к боре́нию борю́щия тя плотски́ми страстьми́ сме́рти изше́л еси́,/ те́мже даде́ тебе́ Госпо́дь облада́ти е́ю, я́ко взыва́л еси́:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

А́ки пле́нник, смерть бя́ше тебе́, свя́те,/ нево́лею бо повину́ющися, возвраща́ше ме́ртвыя, и пребыва́ху жи́ви,/ до́ндеже повеле́л еси́ усну́ти па́ки/ и до о́бщаго Воскресе́ния во гробе́х пребыва́ти.

Богоро́дичен: Плене́нна мя су́ща неви́димыми враги́,/ свободи́, Влады́чице, ско́рым предста́нием Твои́м и си́лою,/ а́ки огне́м, о́ныя прогоня́ющею,/ я́ко да спасе́н быв Тобо́ю, вы́ну воспою́ Ти:/ несть ины́я Предста́тельницы,/ ра́зве Тебе́, Пречи́стая Влады́чице ми́ру.

Седа́лен, глас 8:

Воздержа́нием живы́й, есте́ственныя стра́сти ду́ху покори́л еси́,/ быв А́нгел во пло́ти и в зако́не повеле́нная де́лом соверши́в,/ те́мже прия́л еси́ чудотворе́ния дар от Бо́га: ме́ртвыя сло́вом на живо́т воздвиза́ти./ Преста́вився же сам к животу́ ве́чному,/ моли́ о нас, свя́те,/ изба́вится от ве́чныя сме́рти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́, Ма́рко досточу́дне.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Па́че естества́ заче́ншая/ и па́че естества́ ро́ждшая Зижди́теля Твоего́ и Бо́га,/ моли́ о нас, при́сно согреша́ющих,/ да, свобожде́нни су́ще, любо́вию воспое́м Тя, Чи́стая Де́во Мари́е.

Песнь 4

Ирмо́с: Ве́лия та́йна/ Твоего́, Христе́, смотре́ния:/ сию́ бо свы́ше прови́дя богозри́тельно, Авваку́м/ изше́л еси́, вопия́ше Тебе́,/ во спасе́ние люде́й Твои́х, Человеколю́бче.

Ве́лия та́йна словесе́ Твоего́, Христе́, рекл бо еси́:/ ве́руяй в Мя, дела́, я́же Аз творю́, и той сотвори́т./ Я́коже Сам воздви́гл еси́ уме́ршаго Лазаря́ сло́вом,/ та́ко и уго́днику Твоему́ дал еси́ си́лу воздви́гнути уме́ршаго глаго́лом/ и возлия́ти еле́й на ся/ во удивле́ние всем предстоя́щим, Человеколю́бче.

Бог наш ми́р есть, и средосте́ние вражды́ разруша́яй,/ да не бу́дет на раба́ его́ вражда неугото́ванного ра́ди уме́ршему гро́ба,/ чудотворе́нием отъя́т зло́бу сию, подви́гну бо дух уго́дника Своего́ рещи́ уме́ршему:/ бра́тие, те́сно есть ме́сто, сам подви́гнися и возли́й еле́й на ся./ И су́щу сло́ву де́лом, вси взыва́ху:/ сла́ва Ти, Человеколю́бче.

В простоте́ се́рдца́ и в смире́нии глубо́це воззва́ преподо́бный,/ и Госпо́дь услы́ша и́,/ повеле́ дух свой ме́ртвому прия́ти и поведе́нное сотвори́ти,/ возлия́ бо елей на ся и, отда́в сосу́д, па́ки у́спе,/ е́же вси, со стра́хом и у́жасом ви́дяще, возопи́ша:/ сла́ва смотре́нию Твоему́, Человеколю́бче.

Смире́ннаго Твоего́ пеще́рника, Го́споди, моли́тва прохожда́ше о́блаки,/ его́же и мы во уми́лостивление Тебе́ приво́дим и про́сим:/ ми́лостив нам бу́ди, рабо́м Твои́м,/ отыми́ вражду́ люде́й Твои́х,/ даждь ми́р Твой во спасе́ние на́ше, Человеколю́бче.

Богоро́дичен: Я́же Живо́т ве́чный Ро́ждшая/ и рождество́м Твои́м всех оживотвори́вшая,/ нас, грехо́вным я́дом умерщвле́нных, оживи́/ и еле́ем ми́лости Твоея́ уще́дри, да вопие́м Ти, Влады́чице:/ Ты еси́ вина́ и избавле́ние жи́зни на́шей.

Песнь 5

Ирмо́с: От но́щи у́тренююще, пое́м Тя, Христе́,/ Отцу́ Собезнача́льна и Спа́са душ на́ших,/ ми́р ми́рови пода́ждь, Человеколю́бче.

От но́щи у́тренюя в моли́тве к Бо́гу, блаже́нне,/ претружде́н, не угото́вал еси́ уме́ршему гро́ба,/ сего́ ра́ди рекл еси́:/ иди́, рцы уме́ршему, да пожде́т до утра, до́ндеже ископа́ю место,/ и погребе́м и́, прославля́юще Человеколю́бца.

По словеси́ твоему́, преподо́бне, посла́нный егда́ рече́:/ бра́те, глаго́лет ти Ма́рко:/ еще да поживе́ши мало./ А́бие отве́рзе о́чи уме́рый всем зря́щим и пребы́сть до у́тра./ Оле чудесе́!/ я́коже Ты Сам, Бо́же, облада́еши живо́том и сме́ртию,/ си́це и рабо́м Свои́м подае́ши облада́ти, Человеколю́бче.

В нощи́ и во дни тружда́яся,/ угото́вал еси́ погребе́нию ме́сто и рекл еси́, свя́те:/ глаго́лите уме́ршему: отда́ждь дух твой Бо́гу./ Он же, послу́шав тя, смежи́в очеса́, преста́вися,/ и вси, уди́вльшеся сло́ва твоего́ си́ле, просла́виша Бо́га Человеколю́бца.

Стра́нно чудо:/ ме́ртвым воздвиза́ти уме́ршия;/ но лю́бящему Бо́га вся поспе́шествуют во благо́е./ Я́же вся к созида́нию на́шему быва́ют,/ да тепле́йшею любо́вию притеце́м ко Влады́це и со преподо́бными просла́вим его́,/ я́ко благоутро́бнаго Человеколю́бца.

Богоро́дичен: Стра́нно чудо:/ ка́ко во чре́ве пло́тстем Огнь Боже́ственный прия́ла еси́, Де́во,/ и пребыла́ неопали́ма, я́коже иногда́ купина́ несгара́ема,/ е́же все бысть, да на Тебе́, Чи́стая, сбу́дется смотре́ния Бо́жия та́инство.

Песнь 6

Ирмо́с: Проро́ка спасл еси́ от ки́та, Человеколю́бче,/ и мене́ из глубины́ прегреше́ний/ возведи́, молю́ся.

Славолю́бия оскверне́ние очища́я,/ повеле́л еси́, блаже́нне, уме́ршему Иоа́нну, да вы́шшее Фео́филу пода́ст место./ О, чудесе́!/ послу́шав, ме́ртвый пре́йде на ни́жнее место,/ и вси испо́лнишася стра́ха,/ ты же, свя́те, со смире́нием поклони́лся еси́, глаго́ля:/ от истле́ния вражды́ возведи́ мя, Бо́же, молю́тися.

Припа́дающу к нога́м твои́м Фео́филу и прося́щу оставле́ния рекл еси́, преподо́бне:/ Госпо́дь, Сам отъе́мляй вражду́, повеле́ уме́ршему за любо́вь пода́ти тебе́ старе́йшинство,/ ты же да изведе́шися от мы́сленнаго ки́та, славолю́бием тя пояда́ющаго,/ Человеколю́бцу моли́ся.

Бысть, а́ки гром, сло́во твое́, о́тче,/ его́же страха убоя́ся Фео́фил, мнев, я́ко ту пад, у́мрет,/ но, ма́ло прише́д в себе́ и вшед в ке́ллию,/ пребы́сть проча́я ле́та пла́чася, глаго́ля:/ от истле́ния мя, Бо́же, возведи́.

Наказа́ние твое́, о́тче блаже́ннейший, в толи́кое приведе́ смире́ние Фео́фила,/ я́ко никто́же можа́ше его́ от пла́ча востягну́ти,/ но бы́ша ему́ сле́зы бра́шно и питие́, день бо и нощь взыва́ше:/ от грехопаде́ния мя, Бо́же, возведи́, молю́тися.

Богоро́дичен: В тле́ние славолю́бия ми попо́лзшуся и умиле́ния не иму́щу,/ пода́ждь, Влады́чице, слез то́ки,/ да, омы́в оскверне́ние души́, чист явлю́ся лицу́ Бо́жию,/ внегда́ яви́тимися сла́ве его́.

Конда́к, глас 8:

Врача́ изря́дна и чудотво́рца любо́вию, ве́рнии, ублажи́м, прося́ще его́:/ да моли́твами свои́ми уврачу́ет на́ша стра́сти, душе́вныя и теле́сныя,/ и́мать бо на сие́ благода́ть от Бо́га,/ и прогони́т ду́хи лука́выя от всех, ве́рно ко гро́бу его́ притека́ющих и зову́щих:/ ра́дуйся, Ма́рко, цели́телю не́моще́й на́ших.

И́кос:

А́нгелов и всея́ тва́ри Творца́ воспе́вша/ и ангелови́дным житие́м тому́ на земли́ всегда́ послужи́вша,/ со А́нгелы же ны́не трисвяту́ю песнь непреста́нно пою́ща, восхваля́ем тя, всеблаже́нне, си́це:/ ра́дуйся, отве́ргшийся всех земны́х веще́й;/ ра́дуйся, ум свой весь горе́ впери́вый./ Ра́дуйся, я́ко мертв, жив погребы́йся в пеще́ре;/ ра́дуйся, я́ко в той мно́ги труды́ и по́ты излия́вый./ Ра́дуйся, мно́гим святы́м в ней гро́бы ископа́вый;/ ра́дуйся, ме́ртвыя повеле́нием свои́м воздви́гнувый./ Ра́дуйся, Иоа́нна ме́ртваго подви́гнутися от ме́ста сотвори́вый;/ ра́дуйся, Фео́фила ко спасе́нию наста́вивый./ Ра́дуйся, крест ве́лий и по́яс желе́зен нетя́жестне на себе́ носи́вый;/ ра́дуйся, смире́нное те́ло свое́ просфоро́ю еди́ною и водо́ю уме́ренною с креста́ дово́льствовавый./ Ра́дуйся, кресто́м свои́м мно́ги стра́сти врачу́яй;/ ра́дуйся, ко гро́бу твоему́ притека́ющим всем по́мощь в ну́ждах подава́яй./ Ра́дуйся, Ма́рко, цели́телю не́моще́й на́ших.

Песнь 7

Ирмо́с: О́бразу служи́ти,/ мусики́йскому согла́сию созыва́ющу лю́ди,/ от пе́сней Сио́нских пою́ще оте́чески, о́троцы Дави́довы/ мучи́телево разори́ша злочести́вое веле́ние/ и пла́мень в ро́су преложи́ша,/ песнь воспева́юще:/ превозноси́мый отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Лицу́ Бо́жию яви́тися егда́ прихожда́ше ти вре́мя,/ призва́л еси́, о́тче, блаже́ннаго Фео́фила, рек:/ прости́ ми, я́ко оскорби́х тя,/ се бо отхожду́ уже́, ты же моли́ за мя,/ да сподо́бимся оба со святы́ми пе́ти:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Словеса́ твоя́, свя́те, пла́чущему рыда́ния приложи́ша,/ и́бо не терпя́ себе́ оста́вленна от Тебе́ бы́ти, глаго́лаше:/ вем, я́ко услы́шит тя Госпо́дь, а́ще восхо́щеши поя́ти мя с собо́ю пе́ти:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Пла́чущагося утеша́я, рекл еси́, преподо́бне,/ да не скорби́т, ни да и́щет ви́дети чу́вственнаго све́та,/ зане́ мы́сленными очи́ма, о гресе́х рыда́я, свет разу́мный уви́дит/ и сподо́бится блаже́нства пла́чущих,/ пла́чущим бо уте́шатся, пою́ще:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Во утеше́ние скорбя́щему извести́л еси́, о́тче, зна́мение отше́ствия его́ к Бо́гу сие́:/ я́ко пре́жде трех дней кончи́ны свое́й прозре́ти има́ть,/ и та́ко преи́дет к неплаче́вным место́м в непристу́пном све́те со святы́ми пе́ти:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: В ско́рби отча́яния моего́ су́щи, утеше́ния не и́мам,/ тем к Тебе́, Влады́чице ми́ра, прибега́ю, глаго́ля:/ Ра́досте моя́, изба́ви мя от обыше́дших мя,/ обыдо́ша бо мя пси мно́зи и несть могу́щаго изъ́яти мя,/ ра́зве Тебе́, Благослове́нная Де́во.

Песнь 8

Ирмо́с: В пла́мени о́гненне горя́щия пещи́/ сохра́ншаго де́ти/ и во зра́це А́нгела снизше́дшаго к ним,/ по́йте Го́спода/ и превозноси́те его́ во веки.

Святы́й Дух, проро́чествия дар подава́яй,/ приведе́ в сбы́тие словеса́ твоя́, преподо́бне, по кончи́не твоей,/ дух свой преда́л еси́ в ру́це Бо́гу,/ ему́же ны́не предстоя́, пое́ши с проро́ки:/ Го́спода по́йте и превозноси́те его́ во веки.

Словеса́ твоя́ бы́ша, преподо́бне, блаже́нному Фео́филу па́че сребра́ разжже́на,/ я́же помина́я, а́ще и сугу́бо рыда́ше,/ но не возмо́же угаси́ти, я́ко распаля́хуся в се́рдце,/ и́бо по вся дни ожида́ше кончи́ны своей,/ хотя́й оты́ти ко Го́споду, хвала́ми превозноси́ти его́ во веки.

Ве́лий умиле́ния дар и неоскудева́емый исто́чник/ словесы́ твои́ми, блаже́нне, ископа́л еси́ в се́рдце Фео́фила:/ ели́ко бо в сосу́д излива́ше, толи́ко мно́жахуся сле́зныя струи́,/ и́миже погаси́ стра́стный пла́мень, возбраня́ющий пе́ти Го́спода во ве́ки.

Трисия́тельный Све́те, Тро́ице Свята́я,/ обеща́ние исполня́я уго́дника Твоего́ Ма́рка,/ просвети́л еси́ зе́ницы пла́чущаго, и пра́во узре́ свет чу́вственными очи́ма,/ мы́сленными же отше́ствие свое к Тебе́, Бо́гу своему́,/ ему́же всем се́рдцем жела́ше пе́ти со святы́ми во ве́ки.

Богоро́дичен: Свет и́стинный ро́ждшая, Пречи́стая,/ во тьме мя грехолю́бия заблужда́юща/ и ви́дения покая́ния не иму́ща, освети́ благода́тию Твое́ю:/ свеща́ бо еси́, явля́ющая ско́ро су́щим во тьме свет, Богоро́дице Де́во.

Песнь 9

Ирмо́с: Тебе́, све́тлую свещу́ и Ма́терь Бо́жию,/ пречу́дную сла́ву и вы́шшую всех тварей,/ пе́сньми велича́ем.

По словеси́ твоему́, свя́те, пре́жде трех дней/ уве́дав отше́ствие свое́, Фео́фил покая́ния словеса́ изрече́,/ а́бие же во утоле́ние рыда́ния того́, предста́в, А́нгел/ показа́ сосу́д, напо́лнен слеза́ми,/ прия́тно Бо́гу покая́ние его́ ублажа́я.

Твои́м наказа́нием, о́тче, Фео́фил Богому́дрый в жи́зни свое́й се́я слеза́ми,/ преста́вився же к оби́телем Небе́сным,/ ра́достный пожина́ет кла́сы/ и трудо́в свои́х ны́не прие́млет возме́здие,/ от всех во ве́ки ублажа́ем.

В юдо́ле плаче́вне изво́листе, отцы́ достоблаже́ннии,/ вся ле́та живота́ своего́ слеза́ми ку́плю де́яти,/ да взы́щете многоце́ннаго би́сера, Иису́са,/ И́мже от ве́чныя сме́рти искупи́вшеся,/ ны́не на ме́сте светле́ ра́дуетеся, ублажа́еми.

Дво́ицу оте́ц, Ма́рка и Фео́фила, приво́дим Тебе́ в моли́тву,/ в двои́х хоте́ниих и де́йствиих Су́щему, Христе́ Бо́же,/ и́хже моле́ние прием и от вра́жия нас кова́рства сохраня́я, Ду́хом Твои́м Святы́м наста́ви нас во ве́ки Тя велича́ти.

Богоро́дичен: Ка́ко Тя ублажи́м, Чи́стая Де́во,/ ю́же Небе́сныя си́лы по достоя́нию блажи́ти не мо́гут?/ Ка́ко просла́вим сла́вимую от всех родо́в/ и Благослове́ннуто христиа́н всех Ма́терь?

Свети́лен:

Бы́ша сле́зы твоя́, а́ки благово́нное ми́ро,/ и́миже славолю́бия оскверне́ние очи́стил еси́,/ и ны́не в Вы́шних оби́телех, я́ко звезда́ пресве́тлая, сия́я,/ озари́ нас, во тьме грехолю́би́ живу́щих,/ и моли́, Фео́филе, о́тче наш, с Ма́рком блаже́нным Человеколю́бца Христа́,/ да, во све́те повеле́ний его́ зде ходя́ще,/ сподо́бимся зре́ти Свет Небе́сныя сла́вы.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника:

Посети́л ны есть свы́ше Спас наш, Восто́к восто́ков,/ и су́щии во тьме и се́ни обрето́хом и́стину,/ и́бо от Де́вы роди́ся Госпо́дь.

На хвали́тех стихи́ры на 6. Пра́здника на 3 и преподо́бных 3, глас 8. Самогла́сны:

Вся́кую сла́дость жития́ сего́/ Вы́шния ра́ди сла́дости оплева́л еси́,/ жесто́кому пути́ достоблаже́нных оте́ц поревнова́в,/ и страсте́й пещь мно́гими твои́ми труды́ угаси́ти потща́лся еси́,/ быв мона́шествующих честно́е украше́ние,/ те́мже со А́нгелы ны́не в Вы́шних ра́дуяся,/ моли́ся о нас, Ма́рко преподо́бне.

У́зким и те́сным путе́м от земли́ в сла́ву Небе́сную ше́ствовал еси́,/ мно́гим по́двигом и ско́рбем любве́ ра́ди Бо́жия преда́вался еси́,/ тем ны́не Влады́чню Престо́лу предстоя́,/ наслажда́ешися того́ све́тлостей,/ и нам, у́бо све́тло твою́ па́мять чту́щим,/ моли́твами твои́ми пода́ждь Боже́ственных прича́сти́е/ и ве́чныя ра́дости прия́тие, Ма́рко преподо́бне.

Возше́дши мы́сленно к Све́ту Незаходи́мому, сла́вне,/ и тьмы жития́ избав́льшися,/ Вседержи́телю, Трисо́лнечному Све́ту, с Вы́шними чи́нми предста́л еси́,/ отню́дуже низпуща́емыя све́тлости луче́ю озари́тися/ и нам, ра́це моще́й твои́х кла́няющимся/ и честно́е успе́ние твое́ сла́вящим,/ испроси́ моли́твами твои́ми, Ма́рко преподо́бне.

Сла́ва, глас 1:

До́брыя ло́зы виногра́да Христо́ва,/ поле́зная нам израсти́вшия гро́зды,/ от ни́хже истека́ет вино́ благово́нное,/ веселя́щее притека́ющих сердца́,/ восхвали́ти любо́вию потщи́мся:/ о́ваго у́бо ви́дяще крест и вери́ги желе́зныя,/ лобыза́ем мо́щи, та поне́сшия,/ и прие́млем страсте́й исцеле́ние;/ о́ваго же окружа́юще, помина́ем сле́зы его́/ и прие́млем умиле́ние./ О до́брое сосло́вие достоблаже́нных оте́ц!/ Те́мже мо́лим вы, Ма́рко Богоно́се с Фео́филом,/ я́ко предстоя́ще Христу́ Бо́гу,/ испроси́те рабо́м ва́шим прия́ти грехо́в оставле́ние и ве́лию ми́лость.

И ны́не, пра́здника, глас то́йже:

Не́бо и земля́ днесь совокупи́шася ро́ждшуся Христу́,/ днесь Бог на зе́млю прии́де,/ и челове́к на Небеса ́взы́де,/ днесь ви́дим есть пло́тию, естество́м неви́димый, челове́ка ра́ди./ Сего́ ра́ди и мы, славосло́вяще, возопие́м ему́:/ сла́ва в Вы́шних Бо́гу,/ и на земли́ мир,/ дарова́ бо прише́ствие Твое́, Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

Славосло́вие вели́кое и отпу́ст.

На Литурги́и слу́жба о́бща преподо́бным.

С™hхъ младeнєцъ четыренaдесzти тhсzщъ, хrтA рaди и3збіeнныхъ t и4рwда въ виfлеeмэ їудeйстэмъ:

И# прпdбнагw nтцA нaшегw маркeлла, и3гyмена nби1тели неусыпaемыхъ.

На ГDи, воззвaхъ: стіхи6ры с™hхъ, глaсъ д7.

Знайшли помилку