Святе Письмо

Перше послання до Коринфян

наступний розділ →
Розділ 1
1: Павел, волею Божою покликаний Апостол Іісуса Христа, і Сосфен брат,
2: церкві Божій у Корінфі, освяченим у Христі Іісусі, покликаним святим, з усіма, хто призиває ім'я Господа нашого Іісуса Христа, у всякому місці, у них і у нас:
3: благодать вам і мир від Бога Отця нашого і Господа Іісуса Христа.
4: Завжди дякую Богові моєму за вас заради благодаті Божої, дарованої вам у Христі Іісусі,
5: бо в Ньому ви збагатилися всім, усяким словом і всяким пізнанням,–
6: тому що свідчення Христове утвердилося у вас,–
7: так що ви не маєте недостатку ні в якому даруванні, чекаючи явлення Господа нашого Іісуса Христа,
8: Котрий і утвердить вас до кінця, щоб бути вам неповинними в день Господа нашого Іісуса Христа.
9: Вірний Бог, Котрим покликані ви до єднання з Сином Його Іісусом Христом, Господом нашим.
10: Благаю вас, браття, ім'ям Господа нашого Іісуса Христа, щоб усі ви говорили одне і не було між вами розділень, а щоб ви з'єднані були в одному дусі та в одних думках.
11: Бо від домашніх Хлоїних стало мені відомо про вас, браття мої, що між вами є суперечки.
12: Я розумію те, що у вас говорять: я – Павлів; я – Аполлосів; я – Кифін; а я – Христовий.
13: Хіба ж розділився Христос? хіба Павел розп'явся за вас? чи в ім'я Павлове ви хрестилися?
14: Дякую Богові, що я нікого з вас не хрестив, крім Кріспа та Гаія,
15: щоб не сказав хто, що я хрестив у моє ім'я.
16: Хрестив же і Стефанів дім; а чи хрестив ще кого, не знаю.
17: Бо Христос послав мене не хрестити, а благовістити, і не в премудрості слова, щоб не скасувати хреста Христового.
18: Бо слово про хрест для тих, хто гине, безумство є, а для нас, хто спасаємось,– сила Божа.
19: Бо написано: погублю мудрість мудреців, і розум розумних відкину (Іс. 29,14).
20: Де мудрець? де книжник? де допитливий віку цього? Чи не обернув Бог мудрість світу цього на безумство?
21: Бо коли світ своєю мудрістю не пізнав Бога в премудрості Божій, то благоугодно було Богові безумством проповіді спасти віруючих.
22: Бо й іудеї вимагають чудес, і елліни шукають мудрості;
23: а ми проповідуємо Христа розп'ятого, для іудеїв спокуса, а для еллінів безумство,
24: для самих же покликаних, іудеїв і еллінів,– Христа, Божу силу і Божу премудрість;
25: бо немудре Боже мудріше людей, і немічне Боже сильніше людей.
26: Погляньте, браття, хто ви, покликані: небагато серед вас мудрих за плоттю, небагато сильних, небагато благородних;
27: але Бог вибрав немудре світу, щоб посоромити мудрих, і немічне світу вибрав Бог, щоб посоромити сильне;
28: і незнатне світу і принижене, і нічого не значуще вибрав Бог, щоб скасувати значуще,–
29: для того, щоб ніяка плоть не хвалилася перед Богом.
30: Від Нього і ви в Христі Іісусі, Котрий став для нас премудрістю від Бога, праведністю і освяченням та викупленням,
31: щоб було, як написано: хто хвалиться, хай хвалиться Господом (Ієр. 9,24).
1: Павел, волею Божою покликаний Апостол Іісуса Христа, і Сосфен брат,
2: церкві Божій у Корінфі, освяченим у Христі Іісусі, покликаним святим, з усіма, хто призиває ім'я Господа нашого Іісуса Христа, у всякому місці, у них і у нас:
3: благодать вам і мир від Бога Отця нашого і Господа Іісуса Христа.
4: Завжди дякую Богові моєму за вас заради благодаті Божої, дарованої вам у Христі Іісусі,
5: бо в Ньому ви збагатилися всім, усяким словом і всяким пізнанням,–
6: тому що свідчення Христове утвердилося у вас,–
7: так що ви не маєте недостатку ні в якому даруванні, чекаючи явлення Господа нашого Іісуса Христа,
8: Котрий і утвердить вас до кінця, щоб бути вам неповинними в день Господа нашого Іісуса Христа.
9: Вірний Бог, Котрим покликані ви до єднання з Сином Його Іісусом Христом, Господом нашим.
10: Благаю вас, браття, ім'ям Господа нашого Іісуса Христа, щоб усі ви говорили одне і не було між вами розділень, а щоб ви з'єднані були в одному дусі та в одних думках.
11: Бо від домашніх Хлоїних стало мені відомо про вас, браття мої, що між вами є суперечки.
12: Я розумію те, що у вас говорять: я – Павлів; я – Аполлосів; я – Кифін; а я – Христовий.
13: Хіба ж розділився Христос? хіба Павел розп'явся за вас? чи в ім'я Павлове ви хрестилися?
14: Дякую Богові, що я нікого з вас не хрестив, крім Кріспа та Гаія,
15: щоб не сказав хто, що я хрестив у моє ім'я.
16: Хрестив же і Стефанів дім; а чи хрестив ще кого, не знаю.
17: Бо Христос послав мене не хрестити, а благовістити, і не в премудрості слова, щоб не скасувати хреста Христового.
18: Бо слово про хрест для тих, хто гине, безумство є, а для нас, хто спасаємось,– сила Божа.
19: Бо написано: погублю мудрість мудреців, і розум розумних відкину (Іс. 29,14).
20: Де мудрець? де книжник? де допитливий віку цього? Чи не обернув Бог мудрість світу цього на безумство?
21: Бо коли світ своєю мудрістю не пізнав Бога в премудрості Божій, то благоугодно було Богові безумством проповіді спасти віруючих.
22: Бо й іудеї вимагають чудес, і елліни шукають мудрості;
23: а ми проповідуємо Христа розп'ятого, для іудеїв спокуса, а для еллінів безумство,
24: для самих же покликаних, іудеїв і еллінів,– Христа, Божу силу і Божу премудрість;
25: бо немудре Боже мудріше людей, і немічне Боже сильніше людей.
26: Погляньте, браття, хто ви, покликані: небагато серед вас мудрих за плоттю, небагато сильних, небагато благородних;
27: але Бог вибрав немудре світу, щоб посоромити мудрих, і немічне світу вибрав Бог, щоб посоромити сильне;
28: і незнатне світу і принижене, і нічого не значуще вибрав Бог, щоб скасувати значуще,–
29: для того, щоб ніяка плоть не хвалилася перед Богом.
30: Від Нього і ви в Христі Іісусі, Котрий став для нас премудрістю від Бога, праведністю і освяченням та викупленням,
31: щоб було, як написано: хто хвалиться, хай хвалиться Господом (Ієр. 9,24).
← попередній розділнаступний розділ →
Розділ 12
1: Не хочу, браття, щоб ви не знали і про дари духовні.
2: Знаєте, що коли ви були язичниками, то ходили до ідолів безмовних, ніби вас вели.
3: Тому кажу вам, що ніхто з тих, хто говорить Духом Божим, не скаже анафеми на Іісуса, і ніхто не може назвати Іісуса Господом, як тільки через Духа Святого.
4: Дари різні, а Дух один і той же;
5: і служіння різні, а Господь один і той же;
6: і діяння різні, а Бог один і той же, Котрий творить все у всіх.
7: Але кожному дається виявлення Духа на користь.
8: Одному дається Духом слово мудрості, іншому – слово знання, тим же Духом;
9: іншому – віра, тим же Духом; іншому – дари зцілення, тим же Духом;
10: іншому – творення чудес, іншому – пророцтво, іншому – розпізнавання духів, іншому – різні мови, іншому – тлумачення мов.
11: Усе це творить один і той же Дух, наділяючи кожному окремо, як Йому угодно.
12: Бо, як тіло одне, але має багато членів, і всі члени одного тіла, хоч їх і багато, утворюють одне тіло,– так і Христос.
13: Бо всі ми одним Духом хрестилися в одне тіло, іудеї чи елліни, раби чи вільні, і всі одним Духом напоєні.
14: Тіло ж не з одного члена, а з багатьох.
15: Якщо нога скаже: я не належу до тіла, бо я не рука, то невже через це вона не належить до тіла?
16: І якщо вухо скаже: я не належу до тіла, бо я не око, то невже через це воно не належить до тіла?
17: Якщо все тіло око, то де слух? Якщо все слух, то де нюх?
18: Але Бог розмістив члени, кожний з них у тілі, як було Йому угодно.
19: А коли б усі були один член, то де було б тіло?
20: Тепер же членів багато, а тіло одне.
21: Не може око сказати руці: ти мені непотрібна; або так само голова ногам: ви мені непотрібні.
22: Навпаки, члени тіла, що здаються слабшими, значно потрібніші,
23: і які нам здаються в тілі неблаговидними, про тих більше піклуємось;
24: і неблаговидні наші (члени) благовидніше покриваються, а благовидні наші не мають в тому потреби. Але Бог так створив тіло, щоб ми про неблаговидне більше піклувалися,
25: щоб не було розділення в тілі, а усі члени однаково дбали один про одного.
26: Тому, чи страждає один член, з ним страждають усі члени; чи славиться один член, з ним радіють усі члени.
27: І ви – тіло Христове, а окремо – члени.
28: І одних Бог поставив у Церкві, по-перше, Апостолами, по-друге, пророками, по-третє, вчителями; далі, іншим дав сили чудотворення, також дари зцілення, заступництва, управління, різні мови.
29: Чи всі Апостоли? Чи всі пророки? Чи всі вчителі? Чи всі чудотворці?
30: Чи всі мають дари зцілення? Чи всі говорять різними мовами? Чи всі тлумачі?
31: Дбайте про дари більші, і я покажу вам шлях ще кращий.
1: Не хочу, браття, щоб ви не знали і про дари духовні.
2: Знаєте, що коли ви були язичниками, то ходили до ідолів безмовних, ніби вас вели.
3: Тому кажу вам, що ніхто з тих, хто говорить Духом Божим, не скаже анафеми на Іісуса, і ніхто не може назвати Іісуса Господом, як тільки через Духа Святого.
4: Дари різні, а Дух один і той же;
5: і служіння різні, а Господь один і той же;
6: і діяння різні, а Бог один і той же, Котрий творить все у всіх.
7: Але кожному дається виявлення Духа на користь.
8: Одному дається Духом слово мудрості, іншому – слово знання, тим же Духом;
9: іншому – віра, тим же Духом; іншому – дари зцілення, тим же Духом;
10: іншому – творення чудес, іншому – пророцтво, іншому – розпізнавання духів, іншому – різні мови, іншому – тлумачення мов.
11: Усе це творить один і той же Дух, наділяючи кожному окремо, як Йому угодно.
12: Бо, як тіло одне, але має багато членів, і всі члени одного тіла, хоч їх і багато, утворюють одне тіло,– так і Христос.
13: Бо всі ми одним Духом хрестилися в одне тіло, іудеї чи елліни, раби чи вільні, і всі одним Духом напоєні.
14: Тіло ж не з одного члена, а з багатьох.
15: Якщо нога скаже: я не належу до тіла, бо я не рука, то невже через це вона не належить до тіла?
16: І якщо вухо скаже: я не належу до тіла, бо я не око, то невже через це воно не належить до тіла?
17: Якщо все тіло око, то де слух? Якщо все слух, то де нюх?
18: Але Бог розмістив члени, кожний з них у тілі, як було Йому угодно.
19: А коли б усі були один член, то де було б тіло?
20: Тепер же членів багато, а тіло одне.
21: Не може око сказати руці: ти мені непотрібна; або так само голова ногам: ви мені непотрібні.
22: Навпаки, члени тіла, що здаються слабшими, значно потрібніші,
23: і які нам здаються в тілі неблаговидними, про тих більше піклуємось;
24: і неблаговидні наші (члени) благовидніше покриваються, а благовидні наші не мають в тому потреби. Але Бог так створив тіло, щоб ми про неблаговидне більше піклувалися,
25: щоб не було розділення в тілі, а усі члени однаково дбали один про одного.
26: Тому, чи страждає один член, з ним страждають усі члени; чи славиться один член, з ним радіють усі члени.
27: І ви – тіло Христове, а окремо – члени.
28: І одних Бог поставив у Церкві, по-перше, Апостолами, по-друге, пророками, по-третє, вчителями; далі, іншим дав сили чудотворення, також дари зцілення, заступництва, управління, різні мови.
29: Чи всі Апостоли? Чи всі пророки? Чи всі вчителі? Чи всі чудотворці?
30: Чи всі мають дари зцілення? Чи всі говорять різними мовами? Чи всі тлумачі?
31: Дбайте про дари більші, і я покажу вам шлях ще кращий.
← попередній розділнаступний розділ →