Святе Письмо
Перше послання до коринфян
← попередній розділ | наступний розділ → |
1: Не хочу, браття, щоб ви не знали, що отці наші всі були під хмарою і всі пройшли крізь море;
2: і всі хрестилися в Мойсея в хмарі і в морі;
3: і всі споживали ту саму духовну їжу;
4: і всі пили те саме духовне пиття, бо пили із духовного грядущого каменя; камінь же був Христос.
5: Та не про багатьох з них благоволив Бог, тому вони загинули в пустині.
6: А це були образи для нас, щоб ми не були похотливі до злого, як були похотливі вони.
7: Не будьте також ідолопоклонниками, як деякі з них, про яких написано: люди сіли їсти й пити, і встали, щоб грати (Вих. 32,6).
8: Не станемо чинити блуду, як деякі з них блудодіяли, і загинуло їх одного дня двадцять три тисячі (Чис. 25,1,9).
9: Не будемо спокушати Христа, як деякі з них спокушали, і загинули від змій (Чис. 21,6).
10: Не нарікайте, як деякі з них нарікали, і загинули від губителя (Чис. 14,37).
11: Усе це сталося з ними як образ, а написано для повчання нам, які досягли останніх віків.
12: Тому, хто думає, що він стоїть, хай бережеться, щоб не впасти.
13: Вас спіткала спокуса не інша, тільки людська; і вірний Бог, Котрий не попустить вам, щоб ви були спокушені над силу, але в час спокушування дасть і полегшення, щоб ви могли перенести.
14: Отже, улюблені мої, уникайте ідолослужіння.
15: Я кажу вам як розумним: самі розсудіть те, про що говорю.
16: Чаша благословіння, яку ми благословляємо, чи не є приєднання Крові Христової? Хліб, який ми переломлюємо, чи не є приєднання Тіла Христового?
17: Один хліб, і нас багато одне тіло; бо всі причащаємось від одного хліба.
18: Погляньте на Ізраїля по плоті: ті, що їдять жертви, чи не учасники жертовника?
19: Що ж я кажу? Чи те, що ідол є щось, або жертва ідольська щоВнебудь значить?
20: Ні, але що язичники, приносячи жертви, приносять бісам, а не Богові. А я не хочу, щоб ви єдналися з бісами.
21: Не можете пити чашу Господню і чашу бісівську; не можете бути учасниками трапези Господньої і трапези бісівської.
22: Чи посміємо ми гнівити Господа? Хіба ми сильніші за Нього?
23: Усе мені дозволено, та не все на користь; усе мені дозволено, та не все повчає.
24: Хай ніхто не шукає для себе, але кожний для ближнього.
25: Усе, що продається на торгу, їжте, не вагаючись, для спокою совісті;
26: бо Господня земля і те, що наповнює її (Пс. 23,1).
27: Якщо хтось з невірних запросить вас, і ви захочете піти, то все, що дадуть вам, їжте без найменшого вагання, для спокою совісті.
28: Але якщо хтось скаже вам: це ідоложертовне,– то не їжте заради того, хто сказав вам і заради совісті. Бо Господня земля і те, що наповнює її.
29: А совість маю на увазі не свою, а іншого; бо для чого моїй свободі бути судимою чужою совістю?
30: Якщо я з вдячністю вживаю їжу, то навіщо мене зневажати за те, за що я дякую?
31: Отже, чи ви їсте, чи п'єте, чи щось інше робите, все робіть на славу Божу.
32: Не подавайте спокуси ні іудеям, ні еллінам, ні церкві Божій,
33: тому що і я догоджаю всім у всьому, шукаючи не своєї користі, а користі багатьох, щоб вони спаслися.
← попередній розділ | наступний розділ → |
1: Будьте послідовниками мені, як я Христу.
2: Хвалю вас, браття, що все моє пам'ятаєте і дотримуєте передання так, як я передав вам.
3: Хочу також, щоб ви знали, що всякому чоловікові глава Христос; глава жінці – чоловік, а глава Христу – Бог.
4: Кожний чоловік, який молиться або пророкує з покритою головою, осоромлює свою голову.
5: І кожна жінка, яка молиться або пророкує з непокритою головою, осоромлює свою голову, бо це те саме, якби вона була острижена.
6: Бо якщо жінка не хоче покриватися, то хай і стрижеться; а якщо жінці соромно бути остриженій чи оббритій, хай покривається.
7: Отож чоловік не повинен покривати голову, бо він є образ і слава Божа; а жінка є слава чоловіка.
8: Бо не чоловік від жінки, а жінка від чоловіка;
9: і не чоловік створений для жінки, а жінка для чоловіка.
10: Тому жінка і повинна мати на голові своїй знак влади над нею, заради Ангелів.
11: А втім ні чоловік без жінки, ні жінка без чоловіка, в Господі.
12: Бо як жінка від чоловіка, так і чоловік через жінку; все ж – від Бога.
13: Розсудіть самі: чи личить жінці молитися Богові з непокритою головою?
14: Чи не сама природа вчить вас, що коли чоловік ростить волосся, то це для нього безчестя,
15: але коли жінка ростить волосся, це для неї честь, бо волосся дане їй замість покривала?
16: Коли б хтось захотів сперечатися, то ми не маємо такого звичаю, ні церкви Божі.
17: Але, пропонуючи це, не хвалю вас, що збираєтесь ви не на краще, а на гірше.
18: Бо, поВперше, чую, що коли ви сходитесь до церкви, між вами бувають розділення, чому частково і вірю.
19: Бо повинна бути між вами і розбіжність думок, щоб виявились серед вас вмілі.
20: Далі, ви збираєтесь разом не так, як для споживання вечері Господньої;
21: бо кожний спішить раніше від інших їсти свою їжу, так що один лишається голодний, а інший упивається.
22: Хіба у вас нема домів для того, щоб їсти й пити? Чи зневажаєте Церкву Божу і принижуєте бідних? Що сказати вам? чи похвалити вас за це? Не похвалю.
23: Бо я від Господа прийняв те, що і вам передав, що Господь Іісус в ту ніч, коли був зраджений, взяв хліб,
24: і, воздавши хвалу, переломив і сказав: прийміть, їжте, це є Тіло Моє, яке за вас ламається; це творіть на спомин про Мене.
25: Також і чашу після вечері, і промовив: ця чаша є новий завіт у Моїй Крові; це творіть, коли тільки будете пити, на спомин про Мене.
26: Бо кожного разу, коли ви їсте хліб цей і п'єте чашу цю, смерть Господню сповіщаєте, доки Він прийде.
27: ТомуВто, хто їстиме хліб цей або питиме чашу Господню недостойно, винний буде проти Тіла і Крові Господньої.
28: Хай же випробовує себе людина, і так хай їсть від хліба цього і п'є від чаші цієї.
29: Бо хто їсть і п'є недостойно, той їсть і п'є на осудження собі, не думаючи про Тіло Господнє.
30: Через це багато з вас немічних і недужих і чимало вмирає.
31: Бо коли б ми судили самі себе, то не були б судимі.
32: Будучи ж судимі, караємось від Господа, щоб не бути засудженими зі світом.
33: Тому, браття мої, коли сходитесь на вечерю, чекайте один одного.
34: А коли хто голодний, то хай їсть вдома, щоб ви збиралися не на осудження. Інше ж влаштую, коли прийду.
← попередній розділ | наступний розділ → |